От Александър Разуваев
Изложбата в руския културен център в София по случай 75 години от освобождението на Източна Европа от фашизма няма нищо общо с вътрешнополитическата ситуация в България, заяви посолството на Русия.
По-рано представители на външнополитическото ведомство нарекоха изложбата, която ще се открие на 9 септември в РКИЦ, намеса във вътрешните дела на България. Освен това МВнР на България призова борбата на Съветския съюз с нацизма да не се приема за освобождение на Европа.
Интернет в момента бушува. Сред някои руснаци тази позиция на българската страна предизвиква удивление и справедливо негодуване. Нали Русия е освободила България от турско иго и е православна страна. Припомнят се Третяков и балканската серия на великия руски художник Василий Василевич Верешчагин. За мен в настоящата българска история няма нищо странно. Моят покоен баща Юрий Сергеевич Разуваев не само бе международен гросмайстор по шахмат, но и е завършил историческия факултет на МГО. Още в младостта ми прочете рязка лекция за вредата от идеята за православно и славянско единство, посъветва ме да търсим съюзници сред тюркските наследници на Златната Орда, отбелязвайки, че самата Москва е излязла от люлката на Ордата.
Да се върнем към фактите. А фактите са следните – България е противник на Русия в Първата, и във Втората световна война, наскоро заедно с православна Гърция въведе санкции срещу Русия, погреба „Южен поток”. Като алтернатива за последния се появи проектът „Турски поток”, който сега е близо до завършване. А какво да кажем за нашите бивши противници – турците? Турция придоби от Русия четири дивизиона С-400 „Триумф”, сумата на договора е в размер на 2,5 милиарда долара. Сделката с Русия струва скъпо на Турция, но за разлика от България Турция е суверенна държава, със собствено чувство за национална гордост. Вашингтон изключи Анкара от програмата за доставка на изтребители F-35 в отговор на придобиването на руските комплекси от Турция. В резултат на провала на покупката на F-35 Турция ще загуби 9 милиарда долара. Миналата година нейния БВП беше 714 милиарда. Тоест загубите ще са под 2% от БВП. Сам възниква въпросът дали България е трябвало да бъде освобождавана. Турците са значително по-удобни партньори.
Може би е така от гледна точка на XXI век, а не на XIX. Гледайки на политиката на Кремъл, може да се направи извод, че руските власти нямат никакви идеологически илюзии. Русия няма нито приятели, още по-малко приятели-авантаджии, само национални интереси. Изключение са единствено Беларус и Казахстан, но и беларусите, и казахите са с нас, образно казано – една кръв. Достатъчно е да си спомним за отношението на Минск и Астана към Великата отечествена война. Нашият суперетнос е монолитен и представлява мозаично, но и единно цяло. Суперетносът се определя не от размера, не от мощта си, а изключително от степента на междуетническа близост.
Що се отнася до идеите за славянското и православното единство, то те се оказаха лъжливи. Руското общество трябва да ги забрави, оставяйки ги в XIX век. Тоест ако изведнъж България или Гърция, която също въведе срещу нас санкции, отново станат Турция, за руснаците не си струва да тъгуват. Радва ме, че в Кремъл като цяло разбраха това по-рано от руското общество.
Превод: В.Сергеев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кирил
Второто поробване е било от болшевиките.
Коментиран от #10, #80, #193
10:05 07.09.2019
2 Муя
10:06 07.09.2019
3 Антисоросоид
Коментиран от #132, #259
10:09 07.09.2019
4 Л. С.
Коментиран от #59
10:09 07.09.2019
5 vuio
10:09 07.09.2019
6 Справедлив
Коментиран от #125, #229
10:09 07.09.2019
7 Смятам
Коментиран от #11, #16, #143, #167, #264
10:10 07.09.2019
8 Ю Кортес
Коментиран от #22, #38
10:10 07.09.2019
9 Смятам
Коментиран от #18
10:11 07.09.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Муя
До коментар #7 от "Смятам":
Смятането не ти е от силните страни!10:12 07.09.2019
12 Не не
10:12 07.09.2019
13 гост
Коментиран от #304, #308
10:13 07.09.2019
14 Хай-ток
До коментар #10 от "Да си знаеш":
Мисля, че го е казал Вазов....Коментиран от #279
10:13 07.09.2019
15 Алфа Вълкът
Кой ви даде писменност? Кой ви даде вяра?
10:14 07.09.2019
16 Ю Кортес
До коментар #7 от "Смятам":
Русия ще се е разпаднала,а Турция никога не е нападала България. С турция винаги сме имали нормални междусъседски отношения.вижте какво става на руско грузинската или руско украйнската граници..там е страшното.там е агресията.Коментиран от #191, #198, #268, #295
10:14 07.09.2019
17 Сметка
И на мекеретата един ден ще дойде края.
Коментиран от #52, #74
10:15 07.09.2019
18 Щайнер
До коментар #9 от "Смятам":
Германия никога няма да позволи миризливите анадолски псета просто ей така да влезнат в Европа, ако говориш за военни действия разбира се......Коментиран от #65, #90, #255
10:15 07.09.2019
19 Русия е класи над
Коментиран от #283
10:21 07.09.2019
20 НАТО ВЕЦ
10:21 07.09.2019
21 Русия са прави
Коментиран от #134
10:22 07.09.2019
22 Боклук
До коментар #8 от "Ю Кортес":
Където са били западните колонизаторите, е мизерия и кръв. Франсетата са рязали крайници ако не си изпълниш нормата робски труд за деня, англичаните са започнали да мъкнат робите от Африка, индийците и китайците са трепали като мухи, американците са унищожили цял континент индианци барабар с дивите животни, за да се докопат до земята им, с помощта на отрови, зарази и т.н. Испанците са заличили цяла индианска цивилизация за да им източат златото. Посочи ми едно добро, направено от запада?Коментиран от #23, #27, #288
10:28 07.09.2019
23 Емигрант заради вас русофилистиците
До коментар #22 от "Боклук":
Всичко което имаш и ползваш и това, което искаш да имаш и ползваш но не можеш да си го позволиш е измислено и създадено на запад...ГЛУПАКО
Коментиран от #29, #32, #161
10:33 07.09.2019
24 El Torro
10:34 07.09.2019
25 SMSM
Я марш в Русия, или научи български, ако ще живееш тук! Не че имаме нужда от такива да си развяват високомерието. Министърката може и да не е ОК, но тя си е наша министърка, и не е ваша работа да я оценявате.
Това, че повечето българи обичали Русия, са митове и легенди. Познавам разни русофили, които нито знаят руски, нито са чели произведения от руски автори, нито познават руската история. Само повтарят някакви пропагандни глупости с пяна на уста. Вземете си ги всичките у вас и си се обичайте!
Коментиран от #46, #273
10:35 07.09.2019
26 Усмивката
10:35 07.09.2019
27 El Torro
До коментар #22 от "Боклук":
По важното е, че сега се разкайват и си признават грешките и се стремят да ги оправят, докато азиатските примати не правят нищо по въпроса.10:36 07.09.2019
28 Гюнтер Германеца
Коментиран от #49
10:37 07.09.2019
29 Комуниста
До коментар #23 от "Емигрант заради вас русофилистиците":
И алчни капитализъм който те направи роб е създаден на Запад! Не си си научил урока хубаво робе.10:39 07.09.2019
30 vuichogosho
10:39 07.09.2019
31 НОВИЯ ПЛАН
Коментиран от #39
10:40 07.09.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Тринити
10:45 07.09.2019
34 Адолф Хитлер
Коментиран от #145
10:47 07.09.2019
35 Муя
До коментар #32 от "Боклук":
Сега да не изкараш, че рашките са измислили ту'лите и варта!? Та Кремълската крепост до 15в. е от дърво, докато ние сме имали три каменни столици само на сегашната ни земя. Чугун!10:47 07.09.2019
36 Приятел
Коментиран от #47
10:49 07.09.2019
37 El Torro
10:49 07.09.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Русороб
Коментиран от #44, #105
10:53 07.09.2019
41 неблагодарността и бездарието
Коментиран от #42, #56, #186
10:54 07.09.2019
42 Хисторик
До коментар #41 от "неблагодарността и бездарието":
Едно свестно Въстание няма 500 г. и Априлското е пълен провал, едните въстанали другите си седяли! За въстание трябват смели хора и пари парите са били в чорбаджиите които са си живяли охолно по турско време селд освобождението чорбаджиите и децата им които са се изучил на Запад стават върли русофоби! Къде е Стамболов по време на Освобождението и Априлското въстание?Коментиран от #48, #51, #58
10:59 07.09.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Хисторик
До коментар #40 от "Русороб":
Измислиците на Росен Плевнелиев са тези думи на Дякона,, който ни освободи той ще ни пороби"11:00 07.09.2019
45 Никога
11:01 07.09.2019
46 Да си знаеш лъжец
До коментар #25 от "SMSM":
До преди 20г в Русия работеха стотици хиляди Българи, минимума заплата беше 600 долара, смятай колко милиарда са внасяли в България на онези пари. Но костов отряза тези възможности, дойдоха турци да работят за 500 долара/месец и живееха по 10-12 в апартамент. Затова вече не работим в Русия.11:01 07.09.2019
47 Ти си
До коментар #36 от "Приятел":
Тотално куку. Хапчетата пийКоментиран от #61
11:02 07.09.2019
48 Боклука Стамболов
До коментар #42 от "Хисторик":
Стамболов е печелел пари на гърба на българите, снабдявал е с оръжия и дрехи воюващите.11:03 07.09.2019
49 Усмивката
До коментар #28 от "Гюнтер Германеца":
И с какво точно България е помагала на Хитлеристка Германия.Накажете се тогава сами ,щото и вие руснаците сами помогнахте на Хитлеристка Германия да превземе Полша.Кои сте вие да решавате кой да бъде нападнат и кой не.Нима Сърбия или Гърция не си го заслужват.И ние имаме сметки за разчистване със съседите си .Но вашата агресия е справедлива а нашата фашистка.Ей .лицемери.Сами ще се закопаетеКоментиран от #53, #290
11:04 07.09.2019
50 Адолф Хитлер
11:04 07.09.2019
51 Така е
До коментар #42 от "Хисторик":
И днешните чарцаджии и олигарси си живеят добре под Американско робство. И Тьрция да ни завладее си мислят че ще го остават да владеят раята. Виж БигБрадър - Царството на фолка и Златките с вече циганско мнозинство в населението11:06 07.09.2019
52 СссереМ
До коментар #17 от "Сметка":
По време на бомбардировките сме били във война със съюзниците,а когато идва червената армия вече сме неутрална държава,не е хубаво да се изкривява историята,война русия ни обявява на пети септември а на осми нахлуват,тогавашните РУСОПИТЕЦИ дават 30 процента от територията ни само за да се подмажат на москва.Ами ако бяхме изпратили един милион войници на източния фронт през 41-ва сега щеше ли да има 9.9.1944 -та,но царят за съжаление не е разрешил, сега щяхме да сме велика БЪЛГАРИЯ както по времето на Симеон.11:06 07.09.2019
53 Гюнтер Германеца
До коментар #49 от "Усмивката":
С 15 000 евреи от Гърция за Аушвиц и с храна и логистика, малко ли ти се струва? С това че са помагали с убийствата на антифашисти в България българската полиция, армия, жандармерия!Коментиран от #257
11:06 07.09.2019
54 Така е
11:07 07.09.2019
55 Щшкжгллхгфд
11:07 07.09.2019
56 Муя
До коментар #41 от "неблагодарността и бездарието":
Само кремълски каскет може в едно изречение да смеси хайдути/опълченци и съвременно здравеопазване. А по въпроса колко "струва" "освобождението" - два пъти по 30тона злато, изпомпване на чужда икономика за десетилетия малко ли ти се струва?!? И да - не съм съгласен да де омаловажава подвига на опълчението ни - Плевенската епопея е била почти загубена от бездарни руски пълководци, а за боевете при Шипка и сам/а може да си прочетеш. Била е 10-тата поред военна кампания на Русия срещу отслабващата Отоманска империя и с наша (и общо европейска) помощ се е оказала успешна. Ако бяха тръгнали да ни "освобождават" щяха да ни поканят в Сан Стефано или поне да ни споменат в този договор.Коментиран от #67, #112
11:08 07.09.2019
57 44-та година
Коментиран от #137
11:09 07.09.2019
58 така е
До коментар #42 от "Хисторик":
трябва реално да оценяваме какво сме били и сме и какво сме получили от Русия. На мен не ми харесва нашето положение, но е по добре да видим реалностите такива, каквито са и да се променим към по добро. А колко са добри новите ни „освободите”, примери безброй, само човек да има очи. Ще ти свалят и кожата от гърба и няма да им мигне окото.11:10 07.09.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Приятел
11:11 07.09.2019
61 Приятел
До коментар #47 от "Ти си":
А ти си недорасъл и ако нямаш нещо смислено да кажеш,по-добре не се хаби.Чети нещо за Кобрата и Андреа11:14 07.09.2019
62 Ники
11:15 07.09.2019
63 Жеката
Коментиран от #84, #147
11:17 07.09.2019
64 Хисторик
11:18 07.09.2019
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Спасител от слънчака
11:21 07.09.2019
67 Уяяя
До коментар #56 от "Муя":
А колко струва съединението, колко е трябвало да платим на Търция и колко дългове е опростили Русия на Турция за да.не задлъжняваме ние? За изпомпването на икономиката има достатъчно доказателства - 44-та година 18% електрификация, 20% дял на промишлеността в БВП, никакъв износКоментиран от #126
11:23 07.09.2019
68 САМО ПИТАМ
11:26 07.09.2019
69 Еблю
Коментиран от #72
11:28 07.09.2019
70 Жичката
11:34 07.09.2019
71 РУССИЯ
Коментиран от #73
11:34 07.09.2019
72 Приятел
До коментар #69 от "Еблю":
На теб това не ти е проблем, ти не си българин.А българи има по целия свят,няма да изчезнат,не се стресирай.У твоето село може и да няма.Коментиран от #127
11:36 07.09.2019
73 Приятел
До коментар #71 от "РУССИЯ":
Ти няма да го видиш.11:37 07.09.2019
74 Простосмъртен
До коментар #17 от "Сметка":
Ако не беше Русия и до сега щеше да ядеш рязания,ти ицялото ти котило11:37 07.09.2019
75 Тръмп
Коментиран от #78
11:39 07.09.2019
76 Тръмп
Коментиран от #83, #123
11:41 07.09.2019
77 Приятел
Коментиран от #85
11:42 07.09.2019
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Йосиф Сталин
11:43 07.09.2019
80 Колев
До коментар #1 от "Кирил":
Никога,никъде Левски не е казвал или писал това изречение.Това са думи на Захари Стоянов.Запомнете го най-после.11:44 07.09.2019
81 Спасител от слънчака
Коментиран от #278
11:44 07.09.2019
82 Тръмп
Коментиран от #91, #104
11:45 07.09.2019
83 Монгола
До коментар #76 от "Тръмп":
Америте окупираха Континента на индианците и ги вкараха в резервати като добитък!11:45 07.09.2019
84 Факти
До коментар #63 от "Жеката":
Защото Българина мазохист има фетиш към пияните руснаци, и винаги чака някой нещо да направи за него. Докато другите балкански народи не са чакали никой. Най ме кефат Румънците бият се с Турците по горите защитават се раждат много деца и не ги дават без бой като наш ганйо за кръвен данък. Затова днес Румънците са над 30 милиона а ганчо още чака некой да го оправи.Коментиран от #93, #281, #289
11:45 07.09.2019
85 Спасител от слънчака
До коментар #77 от "Приятел":
Именно. Невероятно точно. Малцина обаче ще те разберат. От 100 човека само двама. Това е проблема на руснаците.11:47 07.09.2019
86 Тръмп
11:48 07.09.2019
87 Някой си
Коментиран от #98
11:48 07.09.2019
88 Гацо
До коментар #78 от "РУССИЯ":
Що не идеш да живееш като руснак нали нещеш западния начин на живот и западните икономики и държави.11:49 07.09.2019
89 Насраха се от страх москалите
11:50 07.09.2019
90 Хаджи хаджи Българин
До коментар #18 от "Щайнер":
Прочети Берлинският договор от 13 юли 1878г!Териториални
Редактиране
Берлинският договор определя територията на българското княжество в земите между Дунав и Стара планина и дотогавашния софийски санджак. Между Стара планина и Родопите се обособява автономна област Източна Румелия, а Македония, Източна Тракия и Западна Тракия остават под пряката власт на султана.[2] Сърбия запазва завладяното през войната Южно Поморавие с градовете Ниш, Пирот и Враня.[3] Черна гора също се уголемява териториално, но придобивките ѝ на адриатическия бряг са поставени под австро-унгарски контрол. Австро-Унгария окупира Босна и Херцеговина, както и Новопазарският санджак[4]. Северна Добруджа е предоставена на Румъния като компенсация за Южна Бесарабия, отнета ѝ в полза на Русия. Русия се разширява и в Кавказ с градовете Батуми и Карс. Договорът изисква от Османската империя да приложи и видоизмени устава за ограничена автономия на Крит. Великобритания узаконява правото си да окупира Кипър. Прочети целият текст във Википедия и тогава ръси глупости!
Коментиран от #164
11:50 07.09.2019
91 Откъде изпълзя?
До коментар #82 от "Тръмп":
Пий си лекарствата11:52 07.09.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Посмали
До коментар #84 от "Факти":
19 милиона са румънците днесКоментиран от #103
11:53 07.09.2019
94 Тръмп
11:53 07.09.2019
95 Хаджи хаджи Българин
11:54 07.09.2019
96 Тръмп
11:55 07.09.2019
97 Спасител от слънчака
Коментиран от #114
11:57 07.09.2019
98 Хаджи хаджи Българин
До коментар #87 от "Някой си":
България рядко е губила на бойното поле, и винаги на дипломатическата маса за преговори! Отговорът е, че политиците винаги са изразявали тяхните интереси и никога волята на народа!11:58 07.09.2019
99 Тръмп
11:58 07.09.2019
100 Госあ
11:58 07.09.2019
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Камен
До коментар #93 от "Посмали":
2018г 19милиона и 500 хиляди Румънци. По света имат общности близо 6 милиона, като наще Българи 3 милиона където са. Молдовците са над 4милиона до 1859г се е водило че цялото население на молдова е с Румънско нещо като нашата Македония подарена ни от комундалите на тито.Коментиран от #108
12:03 07.09.2019
104 падналия ангел
До коментар #82 от "Тръмп":
Човече, какви българи в Одриското и Боспорско царство, в Троя? Ти наред ли си? Твоята мегаломания подминава и македонците! Да беше се развихрил и до Асирия и Вавилон!Коментиран от #109
12:05 07.09.2019
105 Хаджи хаджи Българин
До коментар #40 от "Русороб":
Ти дори не си правиш труда да прочетеш малко, за да не говориш глупости!12:08 07.09.2019
106 Тръмп
12:08 07.09.2019
107 одъртял комсомолец
12:09 07.09.2019
108 Госあ
До коментар #103 от "Камен":
Абе ти случайно да си чувал, че Югославия е окупирана от немците след бой ?!? Само това питам.Коментиран от #111
12:10 07.09.2019
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 анова
Коментиран от #117
12:12 07.09.2019
111 Тръмп
До коментар #108 от "Госあ":
А ти да си чувал,че Сталин и Тито заграбват български земи,език и култура и правят фалшивата Югославия,при положение че сърбите не са славяни???:):):)Югославия и СССР умряха,ясно ли е Дебил???:):):)Коментиран от #118
12:14 07.09.2019
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Обама
До коментар #101 от "булгаристан":
Ами кат се чувсваш роб в капитализма и не ти отърва беж за Куба, Венецуела. Ама ти е по добре тук на капиталистическия строй и няма да ходиш никъде нали. Изкаш ли аз да като Руснаците да те спася от нещо си и после десет пъти да ти почерням животеца. Комунизма си го построиха комунистите с многото труд на народа и след това силовите им кадри ДС им наследиха икономиката след разпадането и разпродадоха всичко. А като се почне на живков родата коята се ояде по време на прехода и се стигне до партииния член бойко борисов където е масажирал ушаците на живков до днес разграбват.Коментиран от #119
12:15 07.09.2019
114 Приятел
До коментар #97 от "Спасител от слънчака":
Обичам ги,когато ми казват "обнимай меня".Душици златни.Поздравявам те с това парче,брат.https://youtu.be/e6bOZJDzjWA
12:16 07.09.2019
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Спасител от слънчака
12:18 07.09.2019
117 Тръмп
До коментар #110 от "анова":
Чърчил ни е наказал чисто Емоционално заради Съюзничеството ни с Хитлер!!!:):):)Решил е,че Турция и Гърция са му достатъчни за да спира Комуноидите и е сгрешил!!!:):):)Сега вече Знаят,колко е Важна България за Света и ЕС!!!:):):)Коментиран от #182
12:18 07.09.2019
118 Госあ
До коментар #111 от "Тръмп":
Не бе чичак, аз те питам ти знаеш ли че Югославия е антифашистка и е окупирана и разделена от немците след битка ?!? Оттам нататък, нема к' во да ти обяснявам повече.12:21 07.09.2019
119 Приятел
До коментар #113 от "Обама":
Майката на живков се е казвала Маруца Дръвнешка...те такива са избирали комунистите да им слугуват12:21 07.09.2019
120 Тръмп
Коментиран от #128
12:22 07.09.2019
121 Мнение
12:25 07.09.2019
122 Кирето
До коментар #101 от "булгаристан":
Е та не е някой като Рейгън, да наложи пълни санкции на маскве, а видиш как народа ша бие путин кат маче в дирек. Днешните санкции не са пълни.12:26 07.09.2019
123 Дух
До коментар #76 от "Тръмп":
Ти като неизмислен,-няма да сьществуеш скоро.Няма кой да покрие като славянин.
Тялото на Методи изхвьрли от гроба папа римски.
Смятай,кво те очаква.
12:33 07.09.2019
124 А !!!
До вчера правеше кафета на плювньо, днес...гаф след гаф... Висшата дипломация е мисия невъзможна за нея !!! Ама как да стане, без подготовка, без сиво вещество...на команда от американското посолство!
12:46 07.09.2019
125 Бай Онзи
До коментар #6 от "Справедлив":
Справедлив но заблуден!12:50 07.09.2019
126 Стига с тия дългове бре
До коментар #67 от "Уяяя":
Никакви дългове не е опрощавала Русия. Обезщетението към ОИ се приспада от задълженията и към Русия и България вече го дължи не на ОИ, а на Русия.12:51 07.09.2019
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 А защо сега не се наричате траки
До коментар #120 от "Тръмп":
Ами всички ви знаят като сигани?Коментиран от #131
12:54 07.09.2019
129 Мехмед
Коментиран от #135
12:56 07.09.2019
130 Педерусия е септична яма
Коментиран от #222, #223
12:57 07.09.2019
131 El Torro
До коментар #128 от "А защо сега не се наричате траки":
Заради мръсни и долни компромати и изкривяване на истинската история в полза на азиатските примати.Коментиран от #138
12:57 07.09.2019
132 Българин
До коментар #3 от "Антисоросоид":
Пак си пиян бе русороб12:57 07.09.2019
133 Приятел
До коментар #127 от "Еблю":
Па като беха заградили тогава с тел и не можеха да бягат хората,така става.То и робите са важен ресурс,трябва да ги отглеждаш.12:58 07.09.2019
134 Conti
До коментар #21 от "Русия са прави":
Трай бе червен анален фистингКоментиран от #172
12:59 07.09.2019
135 Жабара
До коментар #129 от "Мехмед":
Сега е време да си ебеш майката фескаКоментиран от #200
13:00 07.09.2019
136 Приятел
До коментар #127 от "Еблю":
През соца,ако не пазеха границите с тел ,щяха да останат само членовете на бкп .Коментиран от #141
13:02 07.09.2019
137 онзи
До коментар #57 от "44-та година":
И Япония е окупирана13:05 07.09.2019
138 А можеш ли да напишеш
До коментар #131 от "El Torro":
Нещо на тракийски?Коментиран от #301
13:07 07.09.2019
139 троцки
13:11 07.09.2019
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Тисъна
До коментар #136 от "Приятел":
Скоро не бях чувал такава огромна глупост....Коментиран от #151
13:21 07.09.2019
142 Руските свине
13:25 07.09.2019
143 Бай Яни
До коментар #7 от "Смятам":
Смятъм, не твърдя го, ти първи ще изчезнеш при един конфликт с Турция. А покрай тях да не изчезнат и шибаните човекоподобни примати русопуткинстански предатели. Бягат от мизерна Ръсия идвате да живеете в България и плюете тези които ви дават хляба и свободата. Всички знаем че ФАКТИ са руски подлоги, шпиони внедрени да поткопават сувиринитета на България. В Москва като пръднат тук се посирате. Днешните Путкинистанци са ВЕРЯГИ+ПОЛЯНИ. Демек някъкви северни помаци. Откакто ние ги покръстихме и им дадохме писменост тия идиоти се опитват Дани за трият като нация. Щом тук не ти отърва, куфари те и в Себир се пребираш идиот мерзелив, некадърен примат.Коментиран от #152
13:31 07.09.2019
144 Българин
13:32 07.09.2019
145 фактолог
До коментар #34 от "Адолф Хитлер":
Вярно е фюрере. БълХарския манталитет се промени с вековете. Обвиняват турците, но това се случи стотици години преди появата на турците. Станахме животни. Де що стана баил, болярин, взе да наподобява разврата на Визанс, цакаше българи, предаваше. Когато турците се появиха, България я нямаше на практика, имаше воюващи боляри и области. И още дълго бе така. Не един болярин е викал турски войски, за да воюва с друг болярин. Същите животни и сега се бият за кокала на държавната машина. Да обиждаш турците, че превзепи България е все едно да обиждаш вълк влязал в отворена кошара овце.Повечето българи са свестни хора, но овце, търпят животни да ги крадат, мамят, осакатяват, убиват. Институциите са окупирани от враждебни и продажни лица. Така, че обвинението на Русия не е и е вярно. Но речеш да оправиш нещата, а не става. Вълците са за трепане, а овцете поради скудоумие и фе скачат да защитават вълците. Не може да се помогне на овце, искащи овце да са, а не хора. Мисля, че Орел рак и щука народ не правят.13:33 07.09.2019
146 Sigero
Коментиран от #155
13:35 07.09.2019
147 Владо Вр
До коментар #63 от "Жеката":
Гърция, с активната помощ на Великобритания. С една цел - проливите. Русия има същата цел, а ние получаваме свободата си. Но гърците не плюят англичани и американци. Въпреки жестоката гражданска война след 1945 там.Коментиран от #185
13:38 07.09.2019
148 Наблюдател
Коментиран от #153
13:39 07.09.2019
149 Генерал де Гол
"Руснаците никога няма да бъдат щастливи, ако знаят, че някой живее по-добре от тях. И понеже те не са способни на прогрес, злобата и фрустрацията са тяхно постоянно душевно състояние. "
13:41 07.09.2019
150 Истината
Коментиран от #212
13:42 07.09.2019
151 Приятел
До коментар #141 от "Тисъна":
Чети Калинке и не се прави на умен.Децата на комунетата ,защо живеят на запад?Калъфhttps://trud.bg/%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B2%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8F-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%B1%D1%8F%D0%B3%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BE%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B8/
13:43 07.09.2019
152 Нищо добро
До коментар #143 от "Бай Яни":
Покръстени са от Византия.И ние сме покръстени от Византия.Това е била византийската политика-покръстваш силните си съседи,за да можеш чрез влиянието си да ги отслабиш и по лесно да ги завладееш,както и става с България, която е пряк съсед на Византия.13:44 07.09.2019
153 Приятел
До коментар #148 от "Наблюдател":
Наред с онзи Симов,който може да е лидер на каруцари само.Послушко-подскачкото...Коментиран от #156
13:44 07.09.2019
154 Антрополог
13:46 07.09.2019
155 Приятел
До коментар #146 от "Sigero":
Свободата е само вътре в нас.Няма физическа свобода на този свят.Свободен можеш да бъдеш и в затвора,но трябва мъдрост и вяра.А някои мислят,че като раздават кебапчета, това е достатъчно.Толкова им е нивото13:47 07.09.2019
156 Наблюдател
До коментар #153 от "Приятел":
Симов е обикновен рубладжия. Преди да заобича Русия правеше метани на САЩ, дори написа "20 причини да обичаш Америка". Има ги в нета, всеки може да ги прочете. Но сега е пор в русофил. Какво ли не правят парите!13:49 07.09.2019
157 Иванов
13:53 07.09.2019
158 гост
До коментар #38 от "Сандо":
Санде ,тази опорка я завираш там ,където слънце не огрява!Много си наивен Санде,звучиш ми като дечко от класовете. Чети историята Санде и не си измисляй! В османската империя е имало много повече християнски училища,отколкото мюсулмански и християнското население е било по- грамотно и за няколко години нямаше да сложат фесове и нито да четат на турски,след като не са го направили за 500 години.14:03 07.09.2019
159 Кой68
14:05 07.09.2019
160 Георги
До коментар #38 от "Сандо":
Калъф, по време на османската империя сме си говорили български, запазвали сме нравите и обичаите имали сме собственост, църкви, манастири, къщи. Плаща ли сме данък и така на татаък. В Русия обаче сте си били роби до началото на октомврийската революция, че и след нея.14:06 07.09.2019
161 гост
До коментар #23 от "Емигрант заради вас русофилистиците":
Емигрант си и ЩЕ СИ ОСТАНЕШ такъв, ама не заради русофилите, а заради кравофилите след 89-та, ама ти е малко сивото в черепната кутия да го разбереш. От кого е измислено всичко на Запад?! От щастливи индианци може би или основно от бягащи от войните в Европа и по Света?! Чий капитал и интереси разпалиха двете световни войн? Източните ли? А на чии изследвания и чии отвлечени след войната учени стъпи развитието на любимият ти Запад. Знаеш ли какво е значението на един немски "лекар" за медицината по настоящем. Огромно и въпреки моралните дилеми при използването на "труда" му, медицината признава, че би изостанала неимоверно, ако не ги е приела. Дали ще се сетиш за името му? А и без значение къде живееш съм почти сигурен, че нямаш вече нищо в домът си и по себе си "made in west", нали? Така че стига с това величаене на западната културата. Това остана в миналият век! Прижали го!Коментиран от #162
14:18 07.09.2019
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Калбо
3 път няма да има вие не разбрахте ли че светът без Русия не съществува . България не е суверена държава защото американците и големите батковци от Европа ни нареждат какво да правим
че ни е бях ме по свободни по време на социализма защото сега ако много говориш собственика ти показва вратата тези продажници продадоха България напълниха си джобовете и сега пишат и говорят глупости защото си пазят парите който ограбиха даже още им плащат и то много пари.. както капитана на иранския танкер предложеха му милиони долари да преведе кораба на място където да могат да го хванат американците но той отказа България по принцип е слънчоглед партия
Коментиран от #166, #171
14:24 07.09.2019
164 Щайнер
До коментар #90 от "Хаджи хаджи Българин":
Не те разбирам, искаш да кажеш, че ако турчолята нахлуе в Европа всички ще стоят безучастно, и ще гледат саир как омирисват цивилизацията, това ли е ??Коментиран от #188
14:29 07.09.2019
165 None
14:29 07.09.2019
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Григ
До коментар #7 от "Смятам":
Че тя кота си е мръднала пръста?? Винаги ни е окупирали, не ни е освобождавали!! Чети повече и няма да пишеш глупости!!!14:32 07.09.2019
168 Григора
14:34 07.09.2019
169 no name no face no number
14:34 07.09.2019
170 ДА ВЪРВЯТ ПО ДЯВОЛИТЕ
14:34 07.09.2019
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 При Ердоган ше живеем по добре
14:39 07.09.2019
174 Българин
До коментар #172 от "Слушай бре долен ляв педал":
Руската измет обича да натаква как сме щели да се казваме, ако руската кочина ни била освободила. Истината е, че и без Русия щяхме да бъдем свободни само, че нямаше да я има предателската и безродна пета колона на Москва!14:47 07.09.2019
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Да се преброим
14:57 07.09.2019
177 Истината
По-нататък тя споделя неща, дочути от случайна гостенка, финландка, за зверствата, извършвани от "руските окупатори" - за разстрели на деца, издевателства и изнасилвания. "Господи, не допускай руснаците да дойдат и при нас!", моли се писателката.
14:58 07.09.2019
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Илия Бешков
15:39 07.09.2019
182 анова
До коментар #117 от "Тръмп":
Ааааа сега съм съгласен остава да разберете че ВСВ е ционистки заговор и всичко си идва на мястото 30г изследвам процесите така че самият факт че кукловодите го премахнаха веднага е показателенКоментиран от #184
15:43 07.09.2019
183 Тръмп
15:48 07.09.2019
184 Тръмп
До коментар #182 от "анова":
Ционистки заговор???:):):)Това не е темата на Скандала,а Кремълските Лъжи и промиване на мозъци в България!!!:):):)Хитър си,но не и умен!!!;););)Коментиран от #195
15:51 07.09.2019
185 Личо
До коментар #147 от "Владо Вр":
Гърците винаги са били със запада, и затова са по добре от нас и там правителствата не са им руско настроени а заоадно настроени. Докато ние заложихне и залагаме на червените некадърници.15:53 07.09.2019
186 ПАТРИОТ
До коментар #41 от "неблагодарността и бездарието":
Христо и Евлоги Георгиеви дават 13000 оки злато на руския император, 1 сандък с ценности, бижута от времето на Византия, Рим и на всеки руски генерал му се пълни шапката със злато. Тези съкровища са им дадени от Вълчан войвода. Първия път (събитията с Георги Мамарчев) когато Вълчан дава 10000 оки злато - руския император ни мами. Прибира имането и не прави нищо :https://youtu.be/YT3-uLqmyxkКоментиран от #207, #245
15:53 07.09.2019
187 Тръмп
15:55 07.09.2019
188 Щайгер
До коментар #164 от "Щайнер":
Няма смисъл да питаш така или иначе няма да разбереш дори и да ти се обясни.Коментиран от #250
15:55 07.09.2019
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Тръмп
16:00 07.09.2019
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Тръмп
16:10 07.09.2019
193 ивчо
До коментар #1 от "Кирил":
левски такова нещо не е казвал, това са думи на иво инджев уж казани от левскиКоментиран от #196
16:10 07.09.2019
194 Тръмп
16:11 07.09.2019
195 анова
До коментар #184 от "Тръмп":
Промиването на мозъци е част от всяка идеологическа война така че аз не се връзвам на Кремъл познавам отлично военната история на Света и знам че след Френската революция която е дело на илюминатите всички тръгват да завладяват Русия ЗАЩО ТОВА ПИТАМ НАПОЛЕОН КАЙЗЕРА ХИТЛЕР СЕГА НАТО КАКВО ИСКАТ КАКВО ТЪРСЯТКоментиран от #199, #216
16:12 07.09.2019
196 Тръмп
До коментар #193 от "ивчо":
А ти от дела знаеш какво е сказувал Левски,като си неграмотно селянче и Комуноиден робот сделан в СССР???:):):)16:14 07.09.2019
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 NSDAP
До коментар #16 от "Ю Кортес":
Така е,днешните турци са българи.Истинските турци отдавана са под земята,а 50-60% от днешните турци са с бг произход.Нормаоно е,българите и турците да се чувстват близки,защото сме една кръв с тези от Западна Турция.16:16 07.09.2019
199 Тръмп
До коментар #195 от "анова":
Хитлер е искал да Затрие до крак комунистите и "славяните",за това напада зверски СССР убивайки и изгаряйки всичко по пътя към Москва!!!:):):)Наполеон е друга бира и е имал други амбиции към Москва и Русия!!!:):):)За това и не е изгорил Москва,а няколко дена е чакал в Двореца за преговори с Царя!!!:):):)Наполеон и Хитлер са несравними!!!:):):)16:20 07.09.2019
200 Мехмед
До коментар #135 от "Жабара":
Толкова ви стигат силите, долен гяур. Само може да псувате, балкански цигани. булгаристан е бил турски и ще бъде ТУРСКИ.16:21 07.09.2019
201 Чоджум
стефчо ви стаболов-а снабдява руската войска 1878 лето с продоволствие и не само,а и гъчи парата в потуриге и бега в Австрийско по Бардаците да пирува у Виената.При обсадата на Дряновския манастир от Аскера, са навлича с женски дрехи Тоя травестит и успява да драсне..тоя плешив мендил.Голе'мм български патриот.
16:27 07.09.2019
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 Тръмп
16:27 07.09.2019
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Тръмп
16:35 07.09.2019
206 Този коментар е премахнат от модератор.
207 Иманяр точка БГ
До коментар #186 от "ПАТРИОТ":
На Мойсей камбаните. Евлоги и Христо Георгиеви са предприемчиви българи занимаващи се със земеделска продукция на територията на Влашко. Така натрупват състояние. Най сериозните им парични средства са от тогава когато осигуряват част от прехраната за руската армия , готвеща се за освободителната война с османската империя. Руснаците им заплащат за огромните поръчки. След войната , и освобождението на България , трябва да се изпрати консул в Букурещ , и всички в българският парламент смятат , че това трябва да е Евлоги Георгиев , по очевидни причини , но Ст. Стамболов , който е в дългогодишен конфликт с него , защото Е. Георгиев не му е давал пари навремето като поборник , и е твърдял , че не му е "чист косъма" , се изправя срещу целият парламент и отказва да го назначат за посланик. Евлоги Георгиев става прав , нахлупва си калпака на главата , изхрачва се по посока на Стамболов в парламента, и излиза . След което завещава на България своето състояние за българско висше училище , с думите - ДА СЕ УЧАТ МЛАДИТЕ БЪЛГАРЧЕТА , ЗА ДА ПРЕУСПЯВАТ , И ДА НЕ ГИ ЛЪЖАТ ПОЛИТИЦИТЕ.16:45 07.09.2019
208 Тръмп
16:46 07.09.2019
209 Ангел
16:46 07.09.2019
210 Тръмп
16:49 07.09.2019
211 Тръмп
16:53 07.09.2019
212 Госあ
До коментар #150 от "Истината":
сащ два пъти се опитва да разграбва Франция. А Франция дава независимостта на сащ. Всъщност, заслугата за победата през първата световна война е най вече френска ! Панял ? Френска. Или десетимата рамбовски пилота дето са стояли само на земята са били немците бе ? Втората световна, победата е предимно руска. Т' ва е положението братчед. Тоест, французите трябва да бъдат повече благодарни на руснаците. Но без френската помощ, краварите до скоро щяха да бъдат васали на Англия.16:58 07.09.2019
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Калбо
Коментиран от #217
16:58 07.09.2019
215 Тръмп
16:59 07.09.2019
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 Тръмп
До коментар #214 от "Калбо":
Я марш в руската кочина при свинските,бре шумкарю!!!:):):)Там ще грухтиш на воля преди ядене и клане!!!:):):)17:02 07.09.2019
218 Тръмп
17:07 07.09.2019
219 Арим
17:12 07.09.2019
220 Този коментар е премахнат от модератор.
221 много скоро
17:22 07.09.2019
222 Сметка
До коментар #130 от "Педерусия е септична яма":
А ти ще вьрнеш дьлгове за "съединението"!Ти го получил не заради воля на опълчение.
Турция,като фактор в тази историческа ситуация,е подписала съгласие си ЗАРАДИ ФАКТАЧЕ Русия ще й опрости контрибуция за руска-турска война,дето тя я загуби.
Русия е платила сметките ви,нещастници!
Коментиран от #305
17:24 07.09.2019
223 Сметка
До коментар #130 от "Педерусия е септична яма":
А ти ще вьрнеш дьлгове за "съединението"!Ти го получил не заради воля на опълчение.
Турция,като фактор в тази историческа ситуация,е подписала съгласие си ЗАРАДИ ФАКТАЧЕ Русия ще й опрости контрибуция за руска-турска война,дето тя я загуби.
Русия е платила сметките ви,нещастници!
Коментиран от #226, #234
17:27 07.09.2019
224 Тръмп
Коментиран от #227
17:28 07.09.2019
225 Авито
За съжаление 1944 година бяхме трета икономика в Европа с със силно развито селско стопанство, лека промишленост и дори самолетостроене, след 70 години болшевишко управление ни превърнахте в най-големия помиярник в Европа, а българския народ в отчаяно население невярващо в себе си, бъдещето и просперитета си !
17:31 07.09.2019
226 Този коментар е премахнат от модератор.
227 Ами
До коментар #224 от "Тръмп":
То и в русия където копнеш, ако не излезе газ, ще излезе част от българската история ........17:34 07.09.2019
228 Тръмп
17:35 07.09.2019
229 Хахах
До коментар #6 от "Справедлив":
Хвани си свали поне българска фонетика руски троле. Ето за това каквото и да подхванете се проваляте. Дори и в троленето се дъните. Не знам днешните политици колко са зле, но на предишните банкнотите се печатаха в СССР без да сме част от него. И всичко се диктуваше от Москва и накрая стигнахме до купони за хляб. Колкото по-далеч от Русия толкова по-добре17:38 07.09.2019
230 Нужни са ни ракети и атомно оръжие
Коментиран от #236, #238, #242, #246
17:40 07.09.2019
231 Хахах
17:43 07.09.2019
232 ПЕНКО
17:43 07.09.2019
233 Тръмп
17:43 07.09.2019
234 Българин
До коментар #223 от "Сметка":
Нищо не е платила мръсната руска кочина, путлераст нещастен. А това, че е създала българофоби петколонници, които са пречка за развитието на България никога няма да може да ни изплати.17:47 07.09.2019
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 Тръмп
До коментар #230 от "Нужни са ни ракети и атомно оръжие":
Не се притеснявай!!!:):):)Скоро Кремълските дебили ще осъзнаят кого точно са "Окупирали" за 45години от 1944г.!!!:):):)Ще им разбием всички наложени силово лъжи, манипулации и саботажи!!!:):):)Без ракети и самолети,а чрез най-мощното оръжие на планетата Словото и Истината!!!:):):)Коментиран от #240
17:50 07.09.2019
237 ПЕНКО
17:53 07.09.2019
238 До 230
До коментар #230 от "Нужни са ни ракети и атомно оръжие":
Краденето и раздаването на български земи, краденето на злато и ресурси, склоняването на съседи на България към война със нея придружено с военна и логистична подкрепа, воденето на тотална война срещу България с 4 армии склонявайки още 18 нации да обградят България и да я унищожат в продължение на 4 дълги години, идеологично разцепване на народа ни на нации и под нации, с пропагандни методи с цел дестабелизация, разцепване и разделение на обществото и т.н. ...... Така нареченото руско "бабуване", това ли е !?17:54 07.09.2019
239 Хр Ботев
17:56 07.09.2019
240 Фен на Валери
До коментар #236 от "Тръмп":
Не се притеснявам , а от ненормалници като теб , още по малко.Коментиран от #248
17:57 07.09.2019
241 Този коментар е премахнат от модератор.
242 Приятел
До коментар #230 от "Нужни са ни ракети и атомно оръжие":
Кои нас бе?Ти не си българин.Заплашваш ,че ще насъскате турците ли?Страх ли насаждаш.Вас ще ви перфорират китайците мн скоро.18:03 07.09.2019
243 Този коментар е премахнат от модератор.
244 Тръмп
18:06 07.09.2019
245 чудя се
До коментар #186 от "ПАТРИОТ":
колко беден и пропаднал трябва да си, най вече духовно, за да мериш свободата и живота със злато и пари.18:09 07.09.2019
246 Приятел
До коментар #230 от "Нужни са ни ракети и атомно оръжие":
Питай в ютуб Слава Севрюкова,какво ще ви изпълнят Китай скоро.Не са забравили о-в Дамански,не се тревожи.Всеки си намира майстора.Коментиран от #249
18:12 07.09.2019
247 Тръмп
18:13 07.09.2019
248 Тръмп
До коментар #240 от "Фен на Валери":
Не се страхувай от този който ти налива в чашата,а от този от когото не се плашиш!!!:):):)18:17 07.09.2019
249 Истината
До коментар #246 от "Приятел":
Няма остров Дамански, путлераст,, от 1969 година има остров китайски Джънбао дао, на който има музей на китайските герои, водили битка с руснаците. А в Пекин има изложен пленен на острова руски танк Т-62. Митовете и легендите, с които се е нагълтала руската измет, може да са много фантастични но нямат нищо общо с действителността.Коментиран от #253, #254
18:19 07.09.2019
250 Щайнер
До коментар #188 от "Щайгер":
Защо бре, аз говоря за нахлуване в Европа, ти ми казваш как е остригана България от договора, което общо взето няма връзка, понеже не говоря конкретно за България, а за Европа, като се има предвид, че България е част от Европа, какво има за разбиране повече ?18:23 07.09.2019
251 Този коментар е премахнат от модератор.
252 Този коментар е премахнат от модератор.
253 Този коментар е премахнат от модератор.
254 Приятел
До коментар #249 от "Истината":
Бе то бива,бива,ама твоето граничи с диагноза.Земи малко се замисляй преди да пишеш,изпращеняк.Да не ти набия един Джао Дън изодзадзе,паляк.18:48 07.09.2019
255 Ислямизирана
До коментар #18 от "Щайнер":
Германия отдавна не е фактор и няма да направи нищо.19:12 07.09.2019
256 Този коментар е премахнат от модератор.
257 Този коментар е премахнат от модератор.
258 Метгонтан
19:56 07.09.2019
259 Да да
До коментар #3 от "Антисоросоид":
Абе нас хубаво са ни освободили от германците, ама как освободиха Германия от тях, още не мога да го разбера!20:19 07.09.2019
260 Кико
20:21 07.09.2019
261 Този коментар е премахнат от модератор.
262 Дългият
20:28 07.09.2019
263 Този коментар е премахнат от модератор.
264 Zzz
До коментар #7 от "Смятам":
а эащо смяташ че ТУРЦИЯ е опасност эа вас не можем ли да бъдем добри съседи20:50 07.09.2019
265 Генерал Иванушка Водков
И да престанете да се врете в България?
Пътьом може и боклука да си приберете, сичкото бсп, атака и така нататака..
20:54 07.09.2019
266 Гледач
Коментиран от #269
20:55 07.09.2019
267 jullliann 72
Коментиран от #294
21:00 07.09.2019
268 Турция не била
До коментар #16 от "Ю Кортес":
Нападнала никога България? Извинявай, но ти на каква възраст и. В смисъл може би мозъкът ти е промит от най-новата българска история. Съветвам те да прочететеш някой учебник по история издаден през Соца за да се запознаеш с истинските отношения между българи и турци в разстояние на 500 години. Гледай и "Капитан Петко войвода" , "Време разделно", "Под игото". После пак прецени.Коментиран от #285
21:10 07.09.2019
269 виж ти
До коментар #266 от "Гледач":
Извинете вие от небето ли сте паднали?21:32 07.09.2019
270 СВТ40
21:33 07.09.2019
271 atirador
21:36 07.09.2019
272 Този коментар е премахнат от модератор.
273 Този коментар е премахнат от модератор.
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 Bingo
22:07 07.09.2019
276 Мартин
22:28 07.09.2019
277 Този коментар е премахнат от модератор.
278 Хаджи Генчо
До коментар #81 от "Спасител от слънчака":
Колкото по-мизерно настояще има един народ,толкова по-велико минало си измисля!22:37 07.09.2019
279 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #14 от "Хай-ток":
Не Вазов е казал друго !! Думите са си на Левски22:54 07.09.2019
280 Георги Димитров
23:53 07.09.2019
281 Дядо Вангел
До коментар #84 от "Факти":
Румънци и българи са един народ аратлик, доказано е генетично. Фалшивият румънски език е изкуствено създаден, преди няколко века, преди това в днешна Румъния се е говорило на български и са били или част от България или васална княжества.Коментиран от #282
02:00 08.09.2019
282 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #281 от "Дядо Вангел":
Това е абсолютно вярно ..и същото важи за молдовците и македонците ...генетиката го доказа ...ама на някой хора не им е удобна истината и това си е02:50 08.09.2019
283 Този коментар е премахнат от модератор.
284 Госあ
До коментар #178 от "АМАН ОТ ПОРОБИТЕЛИ":
Ти случайно да знаеш че първият самолетоносач е японски ? Само питам. Вдигнали ги били 😂04:32 08.09.2019
285 Един промит мозък
До коментар #268 от "Турция не била":
Учебници от соца ха ха За промиване и бетониране на мозъци Турция е създадена през 1923г от Кемал Ататюрк Преди това е нямало държава Турция Много са ти промили мозъка05:51 08.09.2019
286 Коментатор
07:37 08.09.2019
287 Спиро
Думата “окупация” не я използвам случайно. След края на ВСВ България е оглозгана до кокал от така наречените ни “братушки” и е имало репресии и политически чистки. За незапознатите това е избиване на интелигенцията и аристокрацията в България под надслов “в името на народа”. Да не забравяме и лагерите... Всичко това под ръководството на БКП и КПСС. Цялата ви информация е пропаганда някаква. Сега трябва да ида да разглеждам изложбата ви и после да се чудя не какво показвате, а какво криете ли?
Моето мнение е това:
Освободила ни е Царска Русия а не Русия на болшевиките. Всъщност, исторически погледнато ние нищо хубаво не сме видели от вас, след като си разстреляхте царя, който на практика ни освободи. Във всички войни след Освобождението сте били срещу нас. И сте идвали тук да ни мачкате и да воювате срещу нас. Няма българин да е отишъл на Източния фронт да стреля срещу вас.
Така че, господа, акциите за Освобождението отдавна сте си ги осребрили насила.
Няма да ви приема за “братушки”, докато национални герои са ви сатрапи каро Ленин, Сталин..... Василий Блохин и т.н. Вашата си история си я дръжте за вас си.
Пак да повторя, не вие ни освободихте, а онзи на когото избихте цялото семейство без остатък....
Коментиран от #291
08:32 08.09.2019
288 Спиро
До коментар #22 от "Боклук":
Разполагаш с оскъдна информация. Нима смяташ, че Америка е колонизирана само от страните на Запада ли? Тоест само западняци? Имало е и немалко руснаци пропътувани през Атлантика.Но прочети и това:
https://www.168chasa.bg/article/6632536
От друг сайт е, за което се извинявам на тукашния, но ще прочетеш интересни неща. Има и лека вметка за разликите в начините на колонизиране от руснаци и другите. Защо ли аналогията е същата и днес ми се струва...
08:47 08.09.2019
289 Djoko
До коментар #84 от "Факти":
Не дрънкай глупости,сърбите са се освободили със помощта на Русия,след победата на Русия,Дибич Забалкански, гърците със подкрепата на Англия,а румънците са си били васални на султана, освен това при съседите ни османлиите са били доста по малко.12:28 08.09.2019
290 Гил Хейл
До коментар #49 от "Усмивката":
Сега ще станем популисти.12:31 08.09.2019
291 Djoko
До коментар #287 от "Спиро":
Проблема е Спиро,че бай Ганьо тъгува за комунизма, когато всеки крадеше и се правеше че работи, колкото и да изтъкваш факти, Ганьо си знае неговата12:32 08.09.2019
292 Ф 16
12:33 08.09.2019
293 Гил Хейл
12:35 08.09.2019
294 Djoko
До коментар #267 от "jullliann 72":
Прав си, проблема е че няма да прокопсаме, докато има русофили и американофили,а не родолюбци,оскотя народа и това е12:40 08.09.2019
295 Бате
До коментар #16 от "Ю Кортес":
Бате ти нормален ли си???, учил ли си История а ако не си то това го има и в Интернет. За добро или зло това ни е историята а ни е весто да се учим от не я продължаваме да вършим глупости. Защо ли??12:47 08.09.2019
296 Този коментар е премахнат от модератор.
297 Този коментар е премахнат от модератор.
298 Този коментар е премахнат от модератор.
299 Българофил
Коментиран от #307, #309
13:59 08.09.2019
300 Филип
Коментиран от #306
14:30 08.09.2019
301 El Torro
До коментар #138 от "А можеш ли да напишеш":
Да, а ти?16:06 08.09.2019
302 Аз не разбирам
Коментиран от #303
21:05 08.09.2019
303 Орлово гнездо
До коментар #302 от "Аз не разбирам":
Не е странна а точна за тях.Въпросът им трябва да е трябваше ли да изоставяме България.Това направиха през 90 години че и по Рано Горбачов и Елцин.И в интерес на истината от освобождението заради своите си интереси се сърдят и чупят фасони и затова има разминаване.Да българския народ винаги ще е признателенза героизма и жертвите при Плевен Ст.Загора,Шипка.Победите са извоювани с помощ на опълчението и логистиката на хиляди български селяни помагали с каквовто могат.Освобожфенивто не е на готово.Е после потомците на мнозина през1944-48 са избити.То и за руските войни се отнася.Едн ден нещата в Русия няма да са такива идват нови поколения21:46 08.09.2019
304 Този коментар е премахнат от модератор.
305 И аз да кажа
До коментар #222 от "Сметка":
Гледай да понапреднеш с езика и да научиш малко история от документи, а не от руската пропаганда, преди да ни поучаваш на нашия език в нашата държава, нахал съветски!02:18 30.10.2019
306 Този коментар е премахнат от модератор.
307 Гошо
До коментар #299 от "Българофил":
Виж сега приятел, не е важно колко са загинали, а че благодарение на руските войни, се въстанови българската държава. Всички други сметки, лафове и мнения са кьорфишеци без смисъл.Като твърдиш, че сме платили за 10 години в наполеони, трябваше да кажеш кой ги е платил, как и от къде са събрани. Не са живели бедно тези българи, които са произвеждали продукти за нуждите на турската армия и султанския двор. Факта, че турската власт е имала нужда от тях, не означава, че се ползват с уважение и защита.Били са наред с по бедните си сънародници безправна рая. Всеки прост мюсюлманин може да им влезе в къщата и са длъжни да му угаждат на прищевките. Какво лошо има, че руските императори искат достъп до Средиземно море? Обикновените хора искат много неща, но няма кой да им ги даде. Царете също имат желания и мечти, но света е взаимнозависим и желанията се сбъдват, когато добре изиграеш картите с другите играчи или когато употребиш сила. Като чета коментарите, не виждам от къде да намерим политици, които добре играят на политическата сцена. С плюене не става. Сила нямаме. Е, защо сме се разревали. Русия ни поробила? Нямам думи. Отврат!
Мeчтaтa нa цaр Aлeкcaндър 1 e билa Иcтaмбул и дocтъп нa Cрeдизeмнo мoрe!!!
00:57 08.11.2019
308 Лютви
До коментар #13 от "гост":
Внимавай да не се оплескащ от невежество. Османлийте изколиха качествените хора, които не успяха да отидат в Русия. Руснаците ги приеха заедно с азбуката и знанията, които притежаваха. Защото ги чувстваха свои. След това ви върнаха азбуката, освободиха ви, като платиха свободата ви с реки от кръв. Обучиха ви администрацията, армията и ви спасиха Съединението. Опростиха дълга на Източна Румелия и ви запазиха територията след краха през ВСВ. Сэздадоха ви тежка промишленост, направиха ви космическа държава, въоръжиха ни армията и ни осигуриха Мир. Това са грешки, които никога няма да си прости. Приятно изчезване. Учете турски.18:07 10.12.2019
309 Славчев
До коментар #299 от "Българофил":
Глей сега пич. Тва за наполеоните е мит. След война винаги се плаща, но сме плащали по най олекотена тарифа. Не са плащали заможните българи, а новата Българска държава. С развиващата се икономика. Дългът на Източна Румелия е опростен от правителството на Ленин. Не е платен дори и един грош.Мечтите на Царя за проливите са без значение, защото е нямал такава уговорка с тогавашните велики сили - Англия, Франция, Австро-Унгария и Прусия. Мечти много, реалността е била една. Причината за да подкрепи Запада войната между Русия и Турция е същата, поради която организираха войната между Хитлер и Сталин - Умаломощаване на двете империи.18:41 10.12.2019
310 Този коментар е премахнат от модератор.