"Кой съм аз да съдя?": Крайно време е да започнем да говорим по темата за хомосексуалните двойки смирено, както го направи папа Франциск.
Папа Франциск отново ни припомни първоначалния смисъл на християнството, което в борба със закостенелите писания на фарисеите, приобщава жени, бедняци, роби, отхвърлени. Помним как миеше краката на мюсюлмански бежанци, как настояваше на повторно венчаващи се хора да се дава причастие, как предупреждаваше за растящите неравенства в съвременния свят и безотговорното ни отношение към природата.
Този път светът беше смаян от документалния филм "Франческо", където той се застъпва за хората с различна сексуалност и настоява за тях да се въведат форми на граждански съюз. Не брак, както писаха някои недоразбрали наши журналисти, още по-малко църковна благословия, а тази форма на административна защита. "Хомосексуалните хора имат право на семейство", каза той, "те са деца на Бога и имат право на семейство." Месец по-рано пък беше просълзил родители на представители на ЛГБТ общността: "Господ обича децата ви такива, каквито са и папата обича децата ви каквито са, защото са Божии чеда."
Не е ли по-важна любовта?
Разбира се, тук няма никаква революция в отношението към еднополовите връзки, става дума за това църквата да почне да приема едно положение, което вече отдавна е факт в развития свят, най-вече в Европа, Америките, Австралия. През последните две-три десетилетия все повече страни възприеха първо гражданския съюз на еднополови двойки, после - когато обществата видяха, че няма нищо страшно - и брака между тях. Много от тези хора са вярващи и папата опитва да ги спечели, защото в ценностната йерархия любовта между хората е далеч по-важна от конкретните физически практики. В католическия свят почва дебат – може би ново aggiornamento, т.е. адаптиране към съвременния свят (веднъж направено от Втория ватикански събор от 1962).
Интересното е защо България си остава от страната на държавите в Африка и Близкия изток, които не само не се вписват в подобна тенденция, а яростно се противопоставят на всякакъв дебат по темата.
И в Пакистан говорят за традиционализъм
Обикновено се говори за традиционния характер на българското общество, както и на посткомунистическите страни като цяло. Дали традиционализмът на България и Беларус е сравним с този в Пакистан и Конго? Впрочем много от бившите соцстрани въведоха гражданско съжителство – Словения, Унгария, Естония, Чехия, Хърватия. Ако у нас изобщо можем да говорим за традиционализъм, това чисто и просто е определена доза нечувствителност към правата на другия човек, насаждана десетилетия от различните държавни сигурности. Преди се чувстваха в правото си да те питат колко пари имаш и какви западни станции слушаш, сега смятат, че си длъжен да им се отчиташ какво правиш под завивката.
Няма политическа сила, която се е ангажирала с въвеждането на гражданско съжителство, не само за хомо-, но и за хетеросексуални двойки. На два пъти опитваха да вкарат тази институция в семейния кодекс (2000, 2009), но нищо не излезе, въпреки че около две трети от семействата у нас живеят без брак и това е крайно наложително. Съжителства без юридическа рамка привилегироват мъжа, който може да не признае детето при раздяла, привилегироват богатия, който може да изгони партньора си от апартамента и тъй нататък. Егоистичната си роля за спирането на реформата изигра църквата, която вероятно си е мислела, че ако няма форма на граждански съюз, хората повече ще плащат за венчавки. Само че бракосъчетанията не се увеличиха, просто двойките продължиха да живеят без юридическа защита.
Вместо аргументи - опит за трупане на политически дивиденти
Въпреки че темата още е не открито поставена на дневен ред и се повдига само от няколко НПО-та, политически дивиденти от нея вече обилно извличат различните национал-популисти и социалисти от фракцията "Нинова". Тук виждаме една упорита тенденция: публичните дебати да се водят не с аргументи и разсъждения, а с клетви. Пример - Северна Македония. Вместо да размишляваме с какво е важно вдигането на омразната граница помежду ни, се повтаря "измислен език" и "кражба на история". По темата на гей съжителството този стил е в апогея си. Никакви аргументи, научни изследвания преценки на про и контра - чуваме само клетви като "ненормални", "педофили", "зависими", "джендъри" (какво точно означава последното, все още очаквам да науча от езиковедите).
Клетвите са по определение безсмислени, нали така? Те прекратяват мисленето по някаква тема и го заменят с раздразнение и ярост. Дали пък да не поразсъждаваме прагматично? Какво е по-добре: тези хора да сменят партньори или да имат стабилна връзка? Мислете ме за старомоден, но от една възраст нататък животът в двойка, изпълнена с любов и взаимопомощ, е по-добър от промискуитета, и при хетеро- и при хомосексуалните хора. И за тях самите, и за околните. Е какво да искате от политиците - да кълнат предизборно или да търсят начин да укрепват съжителствата?
Осиновяването: нека кажат учените
Едва сме почнали да говорим по тази тема и веднага ни контрират с това колко ужасно нещо би било еднополови двойки да осиновяват деца. Понякога чувам, че гейовете щели да въвлекат невинните младенци в своите секс-игрички и ще повредят психиката им, но предлагам да не гледаме сериозно на тези фантазии - престъпни родители има и сред хетеросексуалните. По темата следва да говорят учените, не родните медийни експерти, а хора, които вече двайсетина години са имали възможност да наблюдават подобни семейства в страни, където те имат право на осиновяване. Те могат да обяснят дали детето на еднополова двойка, когато е обект на любов и грижи, е по-нещастно от това на разнополовата, когато царят скандали, побоища, изневери. Така или иначе, темата с децата е по-далечна, нека първо поговорим какво ще спечели обществото ни ако даде възможност на тези наши съграждани да получат юридическа защита на тази най-естествена форма на човешко съжителство - двойката.
Политиката на клетвите прави така, че в последните години вече нищо не може да се реформира в семейната сфера – спомнете си пропадналата стратегия за детето, конвенцията срещу насилието над жени, сексуалното възпитание. И страната все повече боксува. Деструктивното мнение звучи безкористно и искрено, докато в момента, в който решиш да защитиш правото на граждански съюз, ехидно те посочват: Ей го, издаде се!
Да си правят каквото искат, но да не се показват
Много се чудя какво точно кара определени хора да реагират така болезнено на темата за гей съжителството, дори когато по принцип нямат против самата хомосексуална различност. Ужасът според мен е от видимостта. Като почнем с демоскопската слепота: не знаем колко са тези хора, как живеят, какво искат, не искаме да знаем. И стигнем до отделния човек: той е наясно, че еди кой си приятел или родственик е гей, приел съм го някак, но не може да понесе той/тя да дойде на гости с партньор - абстрактната информираност да добие физическа плът. Затова е склонен да обрече различните да се крият по мазетата, по тоалетните, по баровете. Затова е така важен гей парадът, посрещан с клетви отвсякъде, който го кара да си даде сметка, че те съществуват, че са хора като него. Затова е важно да заговорим по темата смирено, както направи светият отец: "Кой съм аз да съдя?".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Папа Франциск
Коментиран от #9, #10, #47, #51, #66
20:34 23.10.2020
2 Tate
20:35 23.10.2020
3 Из съвременния фолклор
20:36 23.10.2020
4 тръмп
Коментиран от #8, #15
20:36 23.10.2020
5 Майна
Коментиран от #41
20:36 23.10.2020
6 Чистокръвен католик
Коментиран от #24
20:38 23.10.2020
7 Минаващ
Между другото това което Дойче веле пише, в България няма да стане и се надявам да не стане.
20:38 23.10.2020
8 Госあ
До коментар #4 от "тръмп":
Ама много гадна страна е Канада, а тръмпи ? Защото хората са с пъти по висок стандарт и здравеопазване, А ? Защото не водят войни и не избиват жени и деца, А ? И са щастливи.Коментиран от #14, #36
20:42 23.10.2020
9 Епа добре
До коментар #1 от "Папа Франциск":
А какво е Библията ? Някакъв закон ли ? Тия дето са я писали, мислиш, че не са си измисляли ли ?Коментиран от #32
20:45 23.10.2020
10 Оракул
До коментар #1 от "Папа Франциск":
Папата е в заверата също,едно от главните действащи лица.То е казано да очакваме всеки момент Антихриста.Коментиран от #16
20:45 23.10.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Миновач
20:48 23.10.2020
13 Спрете либералния фашизъм
20:52 23.10.2020
14 Ъхъ
До коментар #8 от "Госあ":
Не само, Канада е държавата с най-малко престъпления на планетата, безмислени убийства почти няма, канадците са толкова социално настроени, че ти е бедна фантазията, векове напред пред останалитеКоментиран от #28
20:53 23.10.2020
15 ГруЮ
До коментар #4 от "тръмп":
Извинявам се. Това трябваше да бъде” +”20:55 23.10.2020
16 Ми да
До коментар #10 от "Оракул":
Викаш на Антихриста му стиска да се появи, ама ,,спасителя,, не, крие се и се тресе от шубе, оставил ви на произволаКоментиран от #21, #26
20:56 23.10.2020
17 XYZ
20:58 23.10.2020
18 Божествено създание
Коментиран от #65
21:00 23.10.2020
19 ГруЮ
Коментиран от #22
21:01 23.10.2020
20 Русе
21:03 23.10.2020
21 Джи
До коментар #16 от "Ми да":
Неее, не ви е оставил, вие сте оставили него.21:03 23.10.2020
22 Русе
До коментар #19 от "ГруЮ":
С мъж да не си лягаш като с жена. Това е гнусота. - цитат от Библията.Коментиран от #34
21:04 23.10.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Размисли и страсти
До коментар #6 от "Чистокръвен католик":
Чувствам се изморен.21:06 23.10.2020
25 розово
Коментиран от #82
21:10 23.10.2020
26 Русе
До коментар #16 от "Ми да":
Не ни е оставил. Бил е сред нас. Жертвал е себе си, за да спаси нас. И пак ще се върне. Всяко нещо с времето си. А до тогава е казано, че едни богохулници ще бродят сред хората и ще сквернят Бога.21:13 23.10.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Госあ
До коментар #14 от "Ъхъ":
Безбожници !21:16 23.10.2020
29 Варна
Коментиран от #85
21:18 23.10.2020
30 no name no face no number
Коментиран от #44
21:21 23.10.2020
31 ТаУмВзе
Коментиран от #46, #115
21:26 23.10.2020
32 Не религиозен
До коментар #9 от "Епа добре":
Библията е Божието Слово, изпратено от Бог до хората"Всичкото писание е боговдъхновено и полезно за ПОУКА, за ИЗОБЛИЧЕНИЕе, за ПОПРАВЛВНИЕ, за НАСТАВЛЕНИЕ В ПРАВДАТА;
за да бъде Божият човек усъвършенстван, съвършено приготвен за всяко добро дело."(2-ро Тимотей 3:16.17)
Или преведено на съвременен език - Това е Инструкцията на Бог към хората, как да живеят добре на земята и да наследят вечен живот, като спазват ДУХОВНИТЕ ЗАКОНИ, ПОСТАНОВЕНИ ОТ НЕГО !
Бог е поверил на избрани от Него, посветени хора чрез водителството на Св. Дух да запишат и доведат до знанието на хората Божиите наредби и послания. Неговият печат за верността на Библията стои в последните стихове на последната книга от Библията - Откровение
" Аз свидетелствувам на всекиго, който слуша думите на пророчеството в тая книга: Ако някой притури на тях, Бог ще притури върху него язвите, написани в тая книга,
ако някой отнеме от думите на тая пророческа книга, Бог ще му отнеме дела от дървото на живота и от светия град, които са описани в тая книга." ( 22:18,19)
Коментиран от #49
21:29 23.10.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Не религиозен
До коментар #22 от "Русе":
Посланието на Апостол Павел !: "те които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта, а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин.Затова Бог ги предаде на срамотни страсти, като и жените им измениха естественото употребление на тялото в противоестествено. Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие.
28 И понеже отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум да вършат това, което не е прилично,
29 изпълнени с всякакъв вид неправда, нечестие, лакомство, омраза; пълни със завист, убийство, крамола, измама и злоба;
30 шепотници, клеветници, богоненавистници, нахални, горделиви, самохвалци, измислители на злини, непокорни на родителите си,
31 безразсъдни, вероломни, без семейна обич, немилостиви;
32 които, при все че знаят Божията справедлива присъда, че тия, които вършат такива работи, заслужават смърт, не само ги вършат, но и одобряват ония, които ги вършат.
21:35 23.10.2020
35 Охо Бохо
Коментиран от #52
21:36 23.10.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 перверзници
Коментиран от #53
21:41 23.10.2020
38 Хахаха
Сатолиците са в потрес ... и с право!
21:41 23.10.2020
39 Хахаха
Германците са били, са и ще бъдат изроди!
21:43 23.10.2020
40 no name no face no number
До коментар #36 от "тръмп":
Имаше повече свобода в сравние с днешната псевдодемокрация и ненормалният ЕС21:45 23.10.2020
41 Политолог
До коментар #5 от "Майна":
Ти не може да си истинска майна...Сигурно си от селата наоколо...или поне родителите ти... Другият вариант е наистина много да се е влошил матряла и под тепетата...21:45 23.10.2020
42 Ужас
21:50 23.10.2020
43 Николай
2 Солунци 2:6 И сега знаете какво го възпира да не се открие в своето време 7 Защото тайната на беззаконието вече действа, само че няма да стане явна, докато не бъде отстранен онзи, който сега я възпира;
И ако искаш да знаеш кой е Антихриста, синът на беззаконието -той е Барак Обама.
21:57 23.10.2020
44 Да питам
До коментар #30 от "no name no face no number":
DW какво общо има реално с Германия?Коментиран от #50, #130
22:00 23.10.2020
45 пройчо
22:01 23.10.2020
46 Интересна работа
До коментар #31 от "ТаУмВзе":
Лесбийките като цяло не си купуват изкуствени вагини, а вибратори и дилдо..22:02 23.10.2020
47 Кой е папата
До коментар #1 от "Папа Франциск":
Католик, първия в римокатолическата църква, кво ме интересува, че е казъл нещо, по важно е какво казва източно православната църква!!!22:11 23.10.2020
48 Българин
22:11 23.10.2020
49 Епа добре
До коментар #32 от "Не религиозен":
аз съм, не ме ли позна !? пак ще задам въпроса, понеже веднъж го игнорира. защо ,,божието слово,, съвсем ясно, оказва времето на ,,сътворението,, а именно 6363 г.пр.н.е , а пък науката разкри тази лъжа, с което продъни библията, но вие продължавате да не се доверявате на науката и си поддържате огъня на измамата, иначе се обиждаш като те наричат лъжец, такава слабост се наблюдава именно при хора, чието съзнание не може да асимилира реалността и за това си продължава с илюзиите. факт, факт, фактКоментиран от #56, #109
22:15 23.10.2020
50 Мился
До коментар #44 от "Да питам":
DW е държавна германска медия, напълно независима от каквито и да е политически узурпаториКоментиран от #87
22:18 23.10.2020
51 Порно
До коментар #1 от "Папа Франциск":
Що си мислите , че папата говори истина от последна инстанция ? Просто един високо поставен политик, гонещ интереса си. Като е решил да засажда дървета, които не дават плод , прав му път.Коментиран от #59
22:24 23.10.2020
52 знам бе
До коментар #35 от "Охо Бохо":
не е имало щото са били принудени да се крият , на кой ги разправяш тияКоментиран от #91
22:25 23.10.2020
53 Чети наука
До коментар #37 от "перверзници":
Учените, не са се мешали на никакви деца, а са провеждали наблюдения в продължение на 20 години забележи , и как си мислиш, че ще вярвам на някакъв забол нос в библията, а не на науката, май всички ги мислиш за глупациКоментиран от #55
22:31 23.10.2020
54 БиБи Кинг
Коментиран от #57
22:44 23.10.2020
55 Госあ
До коментар #53 от "Чети наука":
Хммм тази наука е малко съмнителна. И науката стана като религия май...много лошо.22:49 23.10.2020
56 Не религиозен
До коментар #49 от "Епа добре":
Ама как няма да те позная ,Ъхъ. Нагълтал си се като пиле ъсс сопол и го размахваш...И защо аз да се доверявам на "изчисленията" на науката, която през ден си сменя "откритията" - вчера - спанакът - източник на желязо; след две години - не е източник на желязо...Яйцата - опасни - качват холестерола, сега пък реабилитация - не било така.
Божието Слово е ВЕЧНО И НИКОГА НЕ СЕ ПРОМЕНЯ !
Почакай година-две и учените ще ти съобщят още нещо по-ново.
Коментиран от #61, #62, #69
22:49 23.10.2020
57 Госあ
До коментар #54 от "БиБи Кинг":
Този пък къде го слагаш ?22:51 23.10.2020
58 Peci kupona
23:01 23.10.2020
59 Не религиозен
До коментар #51 от "Порно":
Сега става ли ясно, защо е този вой срещу Тръмп ? От 2016 когато Бог го постави, за да даде шанс на хората да се върнат към Божествения ред и принципи за живот, та до сегаКоментиран от #63, #67, #131
23:03 23.10.2020
60 Истината
23:12 23.10.2020
61 Госあ
До коментар #56 от "Не религиозен":
Земята е кръгла и се върти, а във спанака има желязо въпросът е колко и има ли други компоненти като фитинова киселина например ( в овеса я има доста) която да пречи на усвояването. Освен това, тия работи не се четат в готварски рецепти.23:41 23.10.2020
62 Госあ
До коментар #56 от "Не религиозен":
Разбира се,че ще съобщим нещо ново. Няма да рием като вол една и съща пръст върху гърба си.23:44 23.10.2020
63 Госあ
До коментар #59 от "Не религиозен":
Ахаа значи и тръмп бил божествен 😂 . Като пиша аз, че канадците са безбожници 😂23:52 23.10.2020
64 не не е време
23:56 23.10.2020
65 мнение
До коментар #18 от "Божествено създание":
Това е защото разглеждате нещата така, сякаш всеки аспект от живота е със сексуален характер, а това не е така. правите ли сметка колко деца има отраснали без един родител т.е. дете без да получава житейски опит от един от родителите, общо взето израства в същите условия. тия хора трябва да бъдат съдени само ако извършат престъпление. когато бъдат контролирани, насилието ще бъде лесно разпознато, ако намеренията са им добри, то няма как да не си проличиКоментиран от #68, #72
00:05 24.10.2020
66 jorj
До коментар #1 от "Папа Франциск":
Ти си чел библията колкото нашето магаре на село.00:13 24.10.2020
67 Ъхъ
До коментар #59 от "Не религиозен":
и г-н Тръмп ли е от пратениците ? добре бе, аз нямам нищо против, то си е ваша работа как искате да живеете, въпроса е защо искате и ние да живеем като вас, след като очевидно не искаме. нали виждаш, че има и невярващи, които не искат религиозен живот, такава ли ви е мисията на земята ? дошли сте да ни принудите, нали знаеш, че принудата винаги свършва зле, и че фанатизма винаги е губещата странаКоментиран от #70, #111
00:19 24.10.2020
68 Госあ
До коментар #65 от "мнение":
Да, така го разглеждат. До там им стигат възможностите.00:19 24.10.2020
69 Ъхъ
До коментар #56 от "Не религиозен":
ти открито отричаш науката и нейните постижения. браво, ти също си истински смелчага, човек с характер, който сам си бие шута. пожелавам ти успех.....Коментиран от #71
00:37 24.10.2020
70 Мъхъ
До коментар #67 от "Ъхъ":
Никой не те принуждава бе, стига квича. Кой ти е сложил вилата на врата и йок да живееш религиозно? Като не те интересува кво киснеш в тези дискусии на таз тема? Мен като не ме интересува дадена тема не влизам въобще в нея, ка мо ли да дращя цял ден вътре. Ако искаш живей, ако искаш не живей религиозно. Човека ти казва, ако искаш приемай ако искаш недей. Тва не ти е като да те задължават и да ти турят вилата на врата/буквално турят с тея глоби/ да носиш маска примерно.Коментиран от #73
00:43 24.10.2020
71 Не религиозен
До коментар #69 от "Ъхъ":
не "храбрецо" не отричам науката . Не слизай на нивото на примитив.Науката, както и изкуството са боговдъхновени Блестящите постижения са факт неоспорим. Въпросът е кой, по какъв начин и с какви цели ги произвежда и къде е границата между гения и посредствеността. И между ИСТИНАТА и ПСЕВДО
Коментиран от #78
00:51 24.10.2020
72 Мъхъ
До коментар #65 от "мнение":
Кат са им добри намеренията да оставят децата на мира най добре да си живеят с майка и баща. Най здравословно за детето. Психически и физически най здравословно. Има толоз бездетни хора дет да ги осиновят. Виждам редовно едни лесбийки в квартала с едно момченце. Едната по нормална на жена прилича, ама другата ни мъж ни жена, хем ц и ц ки хем мъжка стойка и късо подстригана и гледа като у р од. И туй дете ще отрасне нормално викаш. Не мож се дават деца на хора дето са с отклонение па макар и сексуални. Да си живеят живота сексуалния как искат ама да нямат претенции за повече права и деца.Коментиран от #80
00:53 24.10.2020
73 Не религиозен
До коментар #70 от "Мъхъ":
Прекрасно казано ! Нямам повече какво да добавя. Твоят коментар - НАПЪЛНО ИЗЧЕРПА "ДИСКУСИЯТА". Лека и спокойна нощ !00:55 24.10.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Гинеколог
01:03 24.10.2020
76 Психиатър
01:06 24.10.2020
77 Рускиня
01:07 24.10.2020
78 Госあ
До коментар #71 от "Не религиозен":
"Въпросът е кой, по какъв начин и с какви цели ги произвежда" такъв въпрос не съществува. А Гениите не могат да съществуват без посредствените, защото не всичко е брилянтно и блестящо отведнъж, а по скоро динамично и последователно. И така е в живота. Относно "псевдо" науката е единственото място, където псевдо се отсява много бързо. Ако разбира се няма политически или религиозен натиск, който обаче както знаем не издържа дълго също. Лека вечер.Коментиран от #81
01:08 24.10.2020
79 ха ха ха
Иначе НЕ, децата не могат да стават жертва на психарски идеи!
01:19 24.10.2020
80 Госあ
До коментар #72 от "Мъхъ":
Аз не мисля че в сиропиталище или "махалата" ще живеят по добре, ако единственото различие е сексуалността при еднополова двойка. А като толкова искат да осиновяват нормалните двойки, защо има толкова сиропиталища ? Иначе, наистина еднополовите двойки при хората не могат да бъдат считани за нормални. Просто биологично не е така. Но определено не трябва да бъдат сатанизирани, защото има много по ненормални хора с нормална сексуална ориентация, които се толерират. И това е много по голям проблем. Това мисля е ясно на всеки.Коментиран от #105
01:21 24.10.2020
81 Памперса
До коментар #78 от "Госあ":
да не забравиш...01:27 24.10.2020
82 Ха ха
До коментар #25 от "розово":
Дай пример за неисиновени деца от двама мъже.Зная само,че се опитват от векове,но....Коментиран от #84
01:37 24.10.2020
83 Hoho Boho
Но не мога и не искам да се поставя в ситуацията
аз да съм дете на двама еднополови родители/семейство.
... а аз съм дете /не зависи от мене/
МОЛЯ НЕ МИ ГО ПРИЧИНЯВАЙТЕ
01:37 24.10.2020
84 Ха ха
До коментар #82 от "Ха ха":
Неосиновени- поправка.01:38 24.10.2020
85 Ха ха
До коментар #29 от "Варна":
За козите специално аятоллах Хименей ще каже "ДА".01:44 24.10.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Моля?!
До коментар #50 от "Мился":
DW независима?! Това е най-големия виц, който съм чувал! DW е изкусен инструмент за нечувана пропаганда. Трябва да бъде забранен!02:41 24.10.2020
88 аре моля ви се
04:53 24.10.2020
89 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #90
06:17 24.10.2020
90 Ерес
До коментар #89 от "Зайко Байко многознайко":
А какво да кажем ние, нормалните и трезвомислещи, които живеем сред толкова болни, всякакви сексуални и вярващи, като Ад на ЗемятаКоментиран от #110
06:42 24.10.2020
91 Грейс
До коментар #52 от "знам бе":
При 9 милиона трябваше да има тройно повече извратеняции, а то е обратното, но тогава и без да си с претенции за обратно ст се развива ше без да се парадира. За пример ще ти дам Г Парцалев, Е Димитров, един кинокритик, забравих му името и тн. Когато си способен не е необходимо да врещиш за някакви права затова, че си обратен.06:50 24.10.2020
92 Qwerty
Коментиран от #119
07:43 24.10.2020
93 Петя
08:34 24.10.2020
94 Възмутен
Коментиран от #106
08:38 24.10.2020
95 Хаджиментов
По отношение на съюзите между еднополовите - да се въведе граждански съюз със същите права като семействата, но да не го наричат брак, а двойките - семейства.
За осиновяването - по-добре деца да се отглеждат от еднополова двойка, отколкото в приюти за сираци или бездомни. Стига да не им се насажда изкривена полова култура.
Коментиран от #99
08:38 24.10.2020
96 Един Друг
08:54 24.10.2020
97 Бял хетеро
Коментиран от #113
09:19 24.10.2020
98 Дефакто
09:43 24.10.2020
99 ...
До коментар #95 от "Хаджиментов":
Тебе явно никое момиче не иска да те целува и прегръща на публични места , чудно защо ли ...Коментиран от #102
09:46 24.10.2020
100 Българин
09:47 24.10.2020
101 Логика
Рекламираното:
Публикувано във факти.бг: "Ненормални", "педофили", "джендъри": не е ли време да спрем с клетвите?
"Кой съм аз да съдя?": Крайно време е да започнем да говорим по темата за хомосексуалните двойки смирено...
Цензурираното:
"Ненормални", "патриоти","православни": не е ли време да спрем с клетвите?
"Кой съм аз да съдя?": Крайно време е да започнем да говорим по темата за отечеството, за християнските ценности смирено...
10:10 24.10.2020
102 Хаджиментов
До коментар #99 от "...":
Не драги, просто човек трябва да се съобразява кога къде какво прави.Опитай се да се прегръщаш и целуваш в някоя мюсюлманска държава и ще видиш какво ще ти се случи.
Напоследък и в някои европейски глобяват.
Коментиран от #108
10:42 24.10.2020
103 Афера
11:07 24.10.2020
104 3M4WN4
Истанбулски конвенции, джендъри, отнемане на деца, афиширане на всичко ненормално... Ковид истерии, вксинации.... Папата рекламира гейове, ДВ му приглася с усърдие. Един клепоух старец със сбръчкана кожа и ококорени звъркели, наднича от всякъде, а всички правителства са съгласни с тия неща. Малко държавни ръководители, които не изповядват новите норми са обявявани за диктатори. Демократизират с военна сила страните им и ги потапаят в кръв и ужас, та да не би тамоноо населени да си помисли да се бунтува против тия, новите "ценности".
Стягайте се хора, защото ако ей така полека, полека склоним глави и приемем ненормалните неща, ще е късно, когато стане непоносимо!
За западните държава, дори си мисля, че вече е късно. Населнието 100% ТЕЛЕВИЗОРИ. На код черено се крият като мишки, на код жълто ходят по малка нужда и чакат код кафяво, че да идат по голяма.
11:11 24.10.2020
105 Порно
До коментар #80 от "Госあ":
Защото повечето изоставене деца са ромеи , и българите не ги осиновяват. А повечето бели деца с различни врътки ги дават за международни осиновявания. Щото много хора имат шкафчета.11:42 24.10.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Леле мале
12:15 24.10.2020
108 Госあ
До коментар #102 от "Хаджиментов":
Напълно съгласен. Въпрос на възпитание. Остави ислямските държави. Лично на мен не ми е много приятно да гледам нек'ви как се натискат и мляскат. Независимо какви са. Освен това не смятам за необходимо да се обяснява на невръстните деца какво правят въпросните какички,лелички,батковци, чичковци или к'вито са там. Айде нема нужда. Да ходят зад храстите.12:46 24.10.2020
109 Димов
До коментар #49 от "Епа добре":
Зависи на кое викаш сътворение. Зависи как четеш евангелието. Ти го четеш като дявола.12:54 24.10.2020
110 Госあ
До коментар #90 от "Ерес":
А така ! Аз съм голям фен на Иеясу Токугава. Да знаеш! Единственият мъдър владетел в света заедно с Диоклециан! Ама после джендърите в Рим са улабили нещата и империята е заминала. Нали ?Коментиран от #114
12:57 24.10.2020
111 Димов
До коментар #67 от "Ъхъ":
Принудата и фанатизмът идват от хомотата.13:00 24.10.2020
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Не съвсем
До коментар #97 от "Бял хетеро":
Извинявай, а дали имаш представа, едно момиче на 3 годинки, останало без майка, починала заради заболяване, как е било научено от баща си да бъде добра майка и съпруга, при условие, че бащата дори не знае какво е бучка или рак на гърдата ??? Няма представа как да научи детето си да поддържа женска хигиена и т.н. ? И това момиче го давам за пример, има много такива деца, без един родител по една или друга причина, какво за тях ?Коментиран от #132
13:48 24.10.2020
114 Ерес
До коментар #110 от "Госあ":
Токугава не беше ли тоя пич дето изгонил първите свещенници християни стъпили в Япония да разпространяват брътвежите си ? След като ги изслушал, първо мислел да им реже главите, но размислил и ги качил на първия кораб, като им заявил, че ако се появят пак, пощада няма да има. Това е действителен случай, просто не помня дали е бил Токугава или някой другКоментиран от #116, #117, #118
13:56 24.10.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Госあ
До коментар #114 от "Ерес":
Точно той. Диоклециан е другия.14:15 24.10.2020
117 Госあ
До коментар #114 от "Ерес":
А на тези, които не се качили на корабите и започнали да плетат интриги, отрязал главите. Не може да се отрече на японците, че са гостоприемни и дават право на избор.14:18 24.10.2020
118 Госあ
До коментар #114 от "Ерес":
Всъщност, започнал да им реже главите след като християните обединили няколко други династии за да го детронират. Тази битка е една от най кръвопролитните в историята на Япония. Та след това, не само започнал да им реже главите, а и публично да ги изтезава докато не се отрекат от пропагандата си.Коментиран от #124
14:26 24.10.2020
119 Така е
До коментар #92 от "Qwerty":
било, до 1953 г, когато ЗАБЕЛЕЖИ - СВЕТОВНАТА ЗДРАВНА ОРГАНИЗАЦИЯ ИЗВАЖДА от списъка хомосексуалните като болестна диагноза. Понеже науката се "развива"...Коментиран от #120, #122
15:18 24.10.2020
120 Така
До коментар #119 от "Така е":
се поставя началото на масово "заразяване" със "свободното" самоопределение на пола на "свободомислещите"15:20 24.10.2020
121 Ерес
15:22 24.10.2020
122 Не е
До коментар #119 от "Така е":
защото науката се ,,развива,, а защото науката доказва, дава истинска, реална, рационална представа за истината. хомосексуализма, не покрива критериите за да бъде определена като болестно състояние, дори и ментално. то човек, за да разбере нещо, е необходимо да има поне някакви по-сериозни познания в областта на медицината, за да разбира какво се говори и кое и по какъв начин всяко нещо има своето значение. то и за това в едно съдилище искат експертни оценки, понеже на съдията не му е работа да разбира от снемане на отпечатъци например. и естествено, че ще се развива, човечеството не е спирало да се развива, продължава да се развива и това е естествения ход, ако не се е развивало нищо, щеше още да си шимпанзе и да си тъпчеш на едно място през 17-ти век. и понеже ти очевидно нямаш познания по медицина, никой няма да те пита за мнение, то просто е нищожно и маловажно, загуба на време, иначе си приказвай колкото искаш, тука е пълно с изостанали невежи, които ще ти повярват, за съжаление страдат от ментално разтройство наречено ,сляпа вяра,Коментиран от #123
15:41 24.10.2020
123 Aбе ръб
До коментар #122 от "Не е":
Видяхме докъде докараха света напреднали вещи нестадащи от ментални разтройства индивиди.Коментиран от #125
16:24 24.10.2020
124 Ерес
До коментар #118 от "Госあ":
Ма какви са тия минуси ? 2 са, но за мен са значими, ясно показва какво е нивото на знание на световната история сред аудиторията. аз тия неща ги знам от обща култура, а тука хората, които нямат познания не си траят, а си излагат глуповината. надявам се си установил, че 90% от коментарите направо крещят от фалш, тия дето драскат и сами не си вярват, за пръв път виждам масово несъобразяване със науката и непризнаване на науката, много примат, много нещо, просто не е за вярванеКоментиран от #129
16:34 24.10.2020
125 За кой
До коментар #123 от "Aбе ръб":
говориш, за политиците ли ? напълно съм съгласен, то и за това наука, религия и политика, трябва да се дистанцират една от друга, а ако някой има съмнения и несъгласие, то той има пълно право да опровергае всичко, което не му се нрави, като предостави доказателства, но за съжаление политиката и религията не работят с доказателства, а с невежество, илюзии, инсинуации, тълкувания, евангелия и всички до една обслужващи човешкия егоизъм, но не и истината16:43 24.10.2020
126 До коментиращи
16:49 24.10.2020
127 Ерес
16:55 24.10.2020
128 Не религиозен
Защото човеците ще бъдат себелюбиви, сребролюбиви, надменни, горделиви, хулители, непокорни на родителите, неблагодарни, нечестиви,
без семейна обич, непримирими, клеветници, невъздържни, свирепи, НЕПРИЯТЕЛИ на доброто,
предатели, буйни, надути, повече сластолюбиви, а не боголюбиви,
ИМАЩИ ВИД НА БЛАГОЧЕСТИЕ, но ОТРЕЧЕНИ ОТ СИЛАТА МУ; тоже от такива страни.( не общувай )" ( 2-ро Тимотей 1:5).
Има ли някой, който може да отхвърли това предупреждение с чиста съвест?
Или някой съмнява ли се в "благочестието" на папа Франциск, който се преправя на "светъл" ангел
17:33 24.10.2020
129 Госあ
До коментар #124 от "Ерес":
Тази историческа справка е много уместна за мен. Написах я, не само защото съм фен на източната култура, а защото показва способите на пропагандата и решенията за прекратяването и. И между другото, самураите не са приветствали, но не са и унижавали или презирали хомосексуалните сред тях, след като са вършили дълга си. Това е и моята позиция.18:14 24.10.2020
130 КГБ
До коментар #44 от "Да питам":
Добър въпрос. DW се финансира от САЩ,само името му е германско.00:06 25.10.2020
131 Не религиозен
До коментар #59 от "Не религиозен":
А след встъпването на Доналд Тръмп в качеството на президент на САЩ, папа Франциск каза , че Тръмп не бил християни. Да се чудиш какво е имал предвид...02:18 25.10.2020
132 бял хетеро
До коментар #113 от "Не съвсем":
Едно е нормална майка и нормален баща,друго е двама извратеняци да отглеждат дете.Много нормални майки остават самотни по една или друга причина,но отглеждат достойни синове. Същото е и с нормалните мъже,които отглеждат и възпитават дъщерите си въпреки,че растат без майка.07:03 25.10.2020
133 Сатанаил
09:11 26.10.2020
134 1122
09:22 26.10.2020