Тествахме новата Kia Ceed

1 Юли, 2018 11:19
50 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16133
Автор: Радослав Славчев

Фару, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Статичното представяне на третата генерация на корейския бестселър се състоя през март в Женева, а сега Kia проведе и първите динамични тестове на модела. Те се състояха в Португалия, където беше и екип на mobile.bg. Първоначалните ни впечатления са основно положителни, но като всяка друга кола и тази си има своите недостатъци. Ето ги през нашия поглед.

Промяна и нова платформа
Корейците залагат много на новия си модел, защото предшественикът е абсолютният бестселър на марката. От него, от 2012 година до сега са продадени 640 000 екземпляра, а сега ставаме свидетели на доста кардинална промяна. Името на иновацията е същото, но според специалистите от Kia се разшифрова по съвсем различен начин. Ceed - Community of Europe, with European Design или с други думи, това е кола направена в Европа и съобразена с претенциозния европейски вкус. Така ли е всъщност?

Автомобилът е изграден на новата K2 платформа, но практически габаритите му не са променени. Новият Ceed запазва дължината си, но е с 20 мм по-широк и с 23 мм по-нисък. Размерът на междуосието също се запазва - 2 650 мм. Една от новостите по отношение на технологии е т.нар. система за автономно управление от второ ниво. Що се отнася до агрегатите, то първоначално петвратия хечбек ще се предлага с три бензинови мотора и с един дизел.

Екстериор и интериор
Основните акценти в изцяло новата визия са заимствани от флагмана Stinger. Емблематичните четири LED дневни светлини от досегашната GT версия са интегрирани от долната част на бронята в основните светлини. Външността прави впечатление още с многото хоризонтални линии, както и с новия светлинен подпис отзад. Новият Ceed ще се предлага в 12 основни цвята и с джанти от 15 до 17 цола.

Автомобилът впечатлява със стегнат салон и с не скъпи, но качествени материали. Сглобката също е на добро ниво. Седалките не са големи, но са ергономични, а мястото за краката е отпред и отзад е оптимално. Интересно е и багажното пространство, което е едно от най-големите в този клас - 395 литра. По-голям е само багажникът на Peugeot 308. При комбито Seed SW обемът е 695 литра и е най-голям след компактните универсали.

Двигатели и трансмисии
Бензиновата гама включва 1.4-литров мотор със 100 конски сили, еднолитров турбодвигател със 120 коня и 1.4-литров агрегат с турбо и мощ от 140 к.с. Дизелът пък е с работен обем 1.6 литра и с две мощностни характеристики - 115 и 136 коня. Силовите агрегати работят съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия и със седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя.

Това, което ни направи впечатление по време на тестовото шофиране е факта, че возията е станала значително по-мека. Това се дължи на промяна в задното окачване, където най-ясно се усеща меката возия. Така колата става малко по-нестабилна в завои с голяма скорост, но прецизният и информативен волан определено компенсира до голяма степен този недостатък.

Автономност и иновации
От друга страна колата е по-комфортна, а споменатото второ ниво на автономност я прави много приятна за управление. В основата му са системи за следене на лентите и адаптивен круиз контрол, които на практика могат самостоятелно да управляват автомобила, стига да има добра маркировка. Воланът обаче не трябва да се пуска. Тези системи все още не са перфектни.

Новият бензинов двигател с мощност от 100 коня може да ви се струва слаб на хартия, но всъщност е достатъчно динамичен и много икономичен. Смесеният му разход, който показа бордовия компютър не надвишаваше шест литра на сто километра пробег. Минус на новия бензинов агрегат се явява т.нар. доускорение, което е по-слабо от това на аналозите. При дизелите за препоръчване е по-мощната версия, която разполага с оптимален въртящ момент предвид масата на автомобила.

Цена
В заключение ще кажем, че новият хечбек е кола с подчертано европейски дизайн, с отлични системи за сигурност, с икономични агрегати и с прилична динамика. Новият Ceed традиционно ще се предлага с гаранция от седем години. Що се отнася до цената, то официална ценова листа у нас все още няма, но се очаква базовата цена да започва от 29 000 лв. с ДДС.