Как работи Ride Select системата на Lada?

31 Август, 2018 10:01
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5288
Автор: Радослав Славчев

Селекторът за избор на режим на движение Lada Ride Select за първи път се появява на модела XRAY Cross. Той предлага избор от пет различни режима, които настройват по различен начин системите за стабилизация и ABS.

Основният режим е "ESC ON" и той се активира по подразбиране след привеждане на двигателя в действие. Той включва стабилизиращата програма, която при поднасяне на автомобила има за цел да го върне в правилната траектория.

Когато е изключен, "ESC OFF" системите против пробуксуване и контрол на стабилността са напълно изключени, но АBS-ът остава активен. Деактивацията на "ESC OFF" става автоматично, след като скоростта превиши 54 км/ч.

Режимът "Sport" дава повече свобода на системата против пробуксуване на предните колела, което позволява по-енергичен старт. Също така стабилизиращата система реагира по-слабо и позволява т.нар. контролирани поднасяния, а педалът на газта става по-чувствителен.

Режимът "Snow" е предназначен за сняг и кал, позволява повече пробуксуване на предните колела и предлага повишена чувствителност на електронно управляемия диференциал. АBS-ът също променя работата си с цел по-ефективно спиране на хлъзгави настилки.

Режимът "Sand" повишава проходимостта на автомобила в песъчливи терени. Алгоритъмът на ABS-система се изменя за максимално добро спиране на песъчливи терени, а ESP-то сработва по-рано. Този режим, подобно на "ESC OFF", се изключва автоматично след 54 км/ч.