ФАКТИ.БГ

Роберт Кубица: Намалете теглото на болидите, ако искате по-голямо шоу

Съвсем неотдавна и Себастиан Фетел се изказа против прекомерно голямото тегло на болидите

Публикувана: 11 Април, 2020 21:27
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1769
Роберт Кубица: Намалете теглото на болидите, ако искате по-голямо шоу
Роберт Кубица; снимка: Уилямс
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.

Роберт Кубица стана поредният пилот, който изрази мнение, че автомобилите във Формула 1 са станали прекалено тежки и това не помага за по-интересни състезания, предава Clubs1.bg.

Полякът, който сега е трети пилот в Алфа Ромео, а до миналия сезон бе титуляр в Уилямс, изрази своята позиция в Инстаграм в „разговор” с шефа на Пирели в Гран при Марио Изола. Съвсем неотдавна и Себастиан Фетел се изказа против прекомерно голямото тегло на болидите и заяви, че те са станали твърде тромави и инертни.

Според последните разпоредби на правилата, колите във Формула 1 са с минимално тегло от 746 кг. Само преди няколко години те бяха със стотина килограма по-леки. Последното увеличение бе заради добавянето на втори дебитомер в задвижващите системи.

„Определено бих намалил теглото на колата. Мисля, че това би имало повече от едно предимство, и то в различни области”, твърди Кубица, който се готвеше да участва и в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) през тази година. „На първо място автомобилите ще бъдат по-приятни за управление, по-динамични и ще дадат шанс да си върнете загубена позиция. Те ще са по-малко инертни, когато ги пързаляте. Това означава, че колата ще е по-лесна за хващане и ще даде възможност за много по-агресивно каране.”

Според Кубица по-леките болиди ще дадат по-добри възможности още в стратегиите и използването на гумите.

„Олекотяването ще помогне, защото ще намали упражняваните върху тях сили и ще са повече от притискане”, продължава Роберт. „Автомобилите са много по-големи сега и значително по-тежки, отколкото бяха преди 10 години. Това води до много по-голям стрес в гумите. По-леки болиди ще улеснят живота на гумите и ще дадат възможност за далеч по-агресивни атаки. Мисля, че това ще е най-ефективният начин за подобряване на шоуто. В същото време ще даде шанс на пилотите за повече възможности и атаки, което ще е по-добре за шоуто.”

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Японеца
1 Отговор
За инертността е прав, 124-ка тръгне ли, става лошо, същото важи и за бмв, с което масово се катастрофира! Тежка кола понякога и системите не могат да върнат в пътя!

Оценка:
-0 +10

Дидо
2 Отговор
Маааа.... той кой беше тоя,че да дава акъл на конструкторите ????? Всеки старт е последен или отпада и няма нито едно първо място .... съвсем спокойно може да седна и аз в тоя болид и да я върша тая работа и аз ...!!!

Коментиран от #3, #5, #6


Оценка:
-22 +1

Бачо Киро
3 Отговор

До коментар #2 от "Дидо":


Стига дрънка глупости, човекът е прав. Фетел и той викаш ме мой да кара... Абе що не са викнали теб се питам аз...

Коментиран от #4


Оценка:
-1 +16

Дидо
4 Отговор

До коментар #3 от "Бачо Киро":


За Фетел не съм казал нищо , ама ако ме бяха викнали мене на мястото на Кубица нямаше да е по различно....

Оценка:
-8 +3

5
Този коментар е премахнат от модератор
РЕАЛИСТ
6 Отговор

До коментар #2 от "Дидо":


Беше си много добър пилот преди да катастрофа по време на рали. Едва му спасиха ръката. Беше неуспешно връщането му отново, но му направиха добър жест. Мъжко момче.

Оценка:
-0 +7

Джим
7 Отговор
Ами да, да разкарат и електрическите простотии от болидите (за това си има формула Е), да върнат нормалните двигатели 8-12 цилиндъра, и най-вече да върнат зареждането с гориво, е тогава шоуто е гарантирано

Коментиран от #8


Оценка:
-0 +2

РЕАЛИСТ
8 Отговор

До коментар #7 от "Джим":


Прав си. Допитването до зрителите показа, че точно това искат, но си правят оглушки шефовете на Формула 1 . После плачат, че интереса намалява. Гледах веднъж на живо и Електрическата Формула и една жена каза, че сякаш се състезават прахосмукачки.

Оценка:
-0 +6

Жайме
9 Отговор
Кубица-Тръбица в „разговор” с шефа на "Пирели" в "Гран при"- Марио Изола е прав. Само преди няколко години колите бяха с над стотина килограма по-леки. Бяха тежки около 520 кг.

Оценка:
-0 +0

Аз пък бих върнал
10 Отговор
Добрите стари 12 цилиндрови болиди,по тон тежащи,те тава беше шоу.

Оценка:
-0 +2

габровец от варна
11 Отговор
Шоуто беше докъм 2005г.Оттам нататък взе лека-полека да заглупява.

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5