Компанията Ford патентова нов вид въздушна възглавница за автомобили, която е описана в документите като обезопасителна клетка (safety cage). Според производителя, новата разработка е предназначена за пасажерите на задните седалки и е в пъти по-добра от сега използващите се еърбегове и завеси.
Тя може ефективно да защити пътуващите отзад от фронтални, странични или удари отзад. Новата въздушна възглавница има U-образна форма и се монтира на тавана в задната част на купето. За работата на системата отговаря отделен процесор, събиращ и анализиращ информацията от различни сензори.
Системата определя дали е монтирано детско столче и въобще пътуват ли хора в задната част на автомобила. В последния случай се използват, освен стандартните датчици за тегло, така и инфрачервени такива и дори камера. На този етап няма информация кога новата въздушна възглавница ще се появи в серийно производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 xaxa
11:29 08.05.2016
2 ганчо
Колан, каска и меко шаси е достатъчно. Който го е страх и при това положение - да се завре в подземен бункер и да не излиза от там.
18:08 08.05.2016
3 ъъм
19:05 08.05.2016
4 Фюри
19:10 08.05.2016
5 Фюри
Коментиран от #6
19:21 08.05.2016
6 Фюри
До коментар #5 от "Фюри":
Ще добавя само, че на пътища като магистграла "Тракия" и други прави отсечки, където няма движение на пешеходци, еднопосочно движение е и няма животни човк може да кара и със 150 и нагоре. Въпроса е, че много хора карат с високи скорости на места, където риска е голаям. Затова и катастрофите са така чести. Няма какво да ни спаси, ако срещу нас кара някой с твърде висока скорост и ни удари или ние него. Възглавницата ще омекчи, но няма гаранция, че ще оцелееш. Много е трудно да се вярва и на пътя и на автомобила, защото всяка ситуация е конкретна. Една малка дупка на пътя може да я подминеш, прескочиш, да влезеш и излизиш от нея - гумите, но ако я закачиш на ръба може и да те завърти а при висока скорост всяка стотна от секундата е фатална.Коментиран от #7
19:27 08.05.2016
7 Фюри
До коментар #6 от "Фюри":
И за поседно ще добавя, че дори на трасето - Бургас- София, въпреки наглед правитя, добре асфалтиран път, за мое учудване трасето е някак си на ямички. Наглед невидими, но добре усещани от автомобила и пътника вътре. Прилича на някакви локви от асфалт, по които плуваш и се лашкаш от място на място и посока на посока...чудесен участък за да се тестват нервите на строителен инженер..не броя местните тук, а тия дето строят аутобаните вСАЩ, Германия, Швейцария и другаде. Тук местните не ми се вярва да им пука особенно понеже покрай толкова яко усвояване на евро и местни средства, покровителствувани от властта едва ли на някой му дрееме и за качееството... ? Но да приемем, че пуснеш на 160 км в час и си мислиш, че всичко е окея? Да, но барутника ти скочи ненадейно от вдлъбнатина във вдлъбнатина и докато си караш изтървеш волана и завие? Трябва ти 1 секунда за да се отклони автомобила и тръгваш към мантинелата...или бензиностанцията, още по-зле... Така, че риска винаги съществува. Затова не вярвам ни на пътища, ни на автомобила, ни на строители, ни на гаранции и застраховки. Никой застраховател не може да те застрахова от чужди грехове. Затова и Каското си е просто поредният рекет за да се хрантутят нечии хора. Но как ще те застрахова от лошо направен път? На това няма отговор...19:43 08.05.2016
8 Bad
https://www.youtube.com/watch?v=FlpPR_GgwEc
Коментиран от #10
19:54 08.05.2016
9 Роман Ценов
20:04 08.05.2016
10 Никой
До коментар #8 от "Bad":
Ако тялото ти е закрепено статично, ще получиш такова сътресение на органите, че ще умреш и при катастрофа с 40. Затова коланите имат определен ход, за да се поема част от ускорението.11:13 09.05.2016