8 Май, 2016 10:00 6 705 10

Нов вид въздушна възглавница

  • въздушна възглавница-
  • клетка
Нов вид въздушна възглавница - 1

Компанията Ford патентова нов вид въздушна възглавница за автомобили, която е описана в документите като обезопасителна клетка (safety cage). Според производителя, новата разработка е предназначена за пасажерите на задните седалки и е в пъти по-добра от сега използващите се еърбегове и завеси.

Тя може ефективно да защити пътуващите отзад от фронтални, странични или удари отзад. Новата въздушна възглавница има U-образна форма и се монтира на тавана в задната част на купето. За работата на системата отговаря отделен процесор, събиращ и анализиращ информацията от различни сензори.

Системата определя дали е монтирано детско столче и въобще пътуват ли хора в задната част на автомобила. В последния случай се използват, освен стандартните датчици за тегло, така и инфрачервени такива и дори камера. На този етап няма информация кога новата въздушна възглавница ще се появи в серийно производство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xaxa

    0 1 Отговор
    Браво.Точно така трябва да се мисли!Максимална защита за пътниците.
  • 2 ганчо

    0 1 Отговор
    Тия се оляха. Прекаляват с мерките за сигурност.
    Колан, каска и меко шаси е достатъчно. Който го е страх и при това положение - да се завре в подземен бункер и да не излиза от там.
  • 3 ъъм

    0 0 Отговор
    е ок, да кажем че се активира и колата попада във вода, и ко прайм... не стига че коланите в зависимост от удара се заключват (при повечето и блокират) ами и тая завеса... като кит в мрежа... въри излааай
  • 4 Фюри

    1 0 Отговор
    Прав си, донякъде. Преобръщал съм се с 80 км в час с Жигула...стъпа на изнесен от някакъв трактор пясък и чакъл, къкавто преди часове нямаше на пътя и на лек завой...се въртях...вината си е моя де, да съм очаквал! Но от личен опит, бях с колана, който макар и обикновен все пак предпазва донякъде да не се накланя прекалено рязко тялото напред...н съм губил разсъдък, просто стана за 3-4 секунди. Наблюдавам, че стават доста катастрофи, с доста по-модерни на спирачни системи и ейрбегове автомобили, което ме учудва. Карал съм БМВ 316 Ай и имаше брилянтни спирачки, е не го сравнявам с Феррари и Порше. Просто ковеше и няма логика при скорост до 90 км в час човек изобщо да катастрофира с такива автомобили. Мощни, маневренни, еластични на ускорние, с отлични спирачки. Просто е абсурдно да се пребиеш на прав път, каквито участъци гледам има много катастрофи. Явно там са карали с над 120 иначе няма логика за катастрофи. Значи, пак е до самите водачи в повечето случаи, не до колите? В такъв случай никаква възглавница няма шанс да те спаси, защото и да поеме удара при скорост от 130 км в час, то смлените тенекии и нулевото скорение, което ще връхлети тялото ти в обратна посока и буквално ще те забие с възглавницата в някоя твърда част я волана я двигател и тенекии буквално ще пръсне и ейрбега и тебе почти сигурно. Значи на практика, каквото и да поставиш, при такива обстоятелства няма да ти даде никакъв шанс за оцеляване. За задните пасажери е вероятно и да оцелееят с такава U-образна възглавница, но не е и сигурно. Вероятността дмацаната предна част и водача, от теглото тръгнало в обратна посока към задните пасажери да ги помелят също не е малка. Тогава излиза извода, че при твърде висока скорост на катастрофа, няма гаранция за оцеляване. Е, ако приеме човек тоя факт вече ще кара внимателно и бец никакви еърбези. Аз сега карам много внимателно - катастрофата не ме уплаши от удара, а се уплаших, че съм много глупав да вярпвам на пътя и на автомобила. И сега не вярвам ни на пътя ни на автомобила и карам като робот. В смисъл, че не надценявам нито колата нито пътя... Получава се внимателно каране, а и аз не съм маниак на скорости...Извод - Каквото и защитно облекро да имаш и да те пази, ако сам не се пазиш, все веднъж няма да те опази. като с бронираната жилетка ...рпазчиташ на нея, но все един куршум я пробива и той е последен... Няма нищо сигурно в света. Само факта, че по-лесно се учира ако я караш през просото... Ако дразниш лъва в клетката с ръка, мог и да ти отхапе лапата някой път... Карай според пътя. И аз не разбирам тия, които поставят някакви знаци от 30-40 км в час на съвсем добри за 50-60 км в час отсечки, но пък и не разбирам да караш със 100 на места, където теоретично може да се завъртиш поради разнесен от пороите чакъл и пясък. Едно е сигурно - Господ не ни пази, а сами трябва да се пазим...иначе нема да се опазим. колкото правосъдието и ченгета и политици ни опазиха от реецизиви и марододери, толкова и ейрбег ще ни опази от смъртта. Най-много да умрем цели, вместо на пихтия...
  • 5 Фюри

    1 0 Отговор
    Аз предложих да се въведе при изпит пред КАТ, задължитеелен краш-тест, със скорост до 50 км в час, със специален пригоден автомобил, който да е на полигон на КАТ. Би оскъпил шофьорският курс с 10-20 лева, но си струва. Всеки кандидат водач, на изпита ще кара срещу кукла пешеходец и зад пешеходеца ще има гумирана система - може гумен батут или друга хитринка, но е добре всеки кандидат на изпит да види, какво го чака на пътя, ако не внимава! Ако се въведе, ще е готино, защото всеки и всяка водачка на МПС, като част от изпита ще си набият картината в тиквите и като им се натъртят тиквите то лекият удар, във всяка мантинела дърво пешеходец ще виждат, какво може да се случи...Е, по-добър ейрбег от това няма! Защото какъвто и да измислят, то който кара с над 130 няма голям шанс да оцелее или оня отпред... Най-добрата защита на шофьорите е да карат внимателно според пътя! Останалото е само оскъпяване и илюзия, че ще ни спаси.

    Коментиран от #6

  • 6 Фюри

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Фюри":

    Ще добавя само, че на пътища като магистграла "Тракия" и други прави отсечки, където няма движение на пешеходци, еднопосочно движение е и няма животни човк може да кара и със 150 и нагоре. Въпроса е, че много хора карат с високи скорости на места, където риска е голаям. Затова и катастрофите са така чести. Няма какво да ни спаси, ако срещу нас кара някой с твърде висока скорост и ни удари или ние него. Възглавницата ще омекчи, но няма гаранция, че ще оцелееш. Много е трудно да се вярва и на пътя и на автомобила, защото всяка ситуация е конкретна. Една малка дупка на пътя може да я подминеш, прескочиш, да влезеш и излизиш от нея - гумите, но ако я закачиш на ръба може и да те завърти а при висока скорост всяка стотна от секундата е фатална.

    Коментиран от #7

  • 7 Фюри

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Фюри":

    И за поседно ще добавя, че дори на трасето - Бургас- София, въпреки наглед правитя, добре асфалтиран път, за мое учудване трасето е някак си на ямички. Наглед невидими, но добре усещани от автомобила и пътника вътре. Прилича на някакви локви от асфалт, по които плуваш и се лашкаш от място на място и посока на посока...чудесен участък за да се тестват нервите на строителен инженер..не броя местните тук, а тия дето строят аутобаните вСАЩ, Германия, Швейцария и другаде. Тук местните не ми се вярва да им пука особенно понеже покрай толкова яко усвояване на евро и местни средства, покровителствувани от властта едва ли на някой му дрееме и за качееството... ? Но да приемем, че пуснеш на 160 км в час и си мислиш, че всичко е окея? Да, но барутника ти скочи ненадейно от вдлъбнатина във вдлъбнатина и докато си караш изтървеш волана и завие? Трябва ти 1 секунда за да се отклони автомобила и тръгваш към мантинелата...или бензиностанцията, още по-зле... Така, че риска винаги съществува. Затова не вярвам ни на пътища, ни на автомобила, ни на строители, ни на гаранции и застраховки. Никой застраховател не може да те застрахова от чужди грехове. Затова и Каското си е просто поредният рекет за да се хрантутят нечии хора. Но как ще те застрахова от лошо направен път? На това няма отговор...
  • 8 Bad

    0 0 Отговор
    Няй-добре да ги направят какт във филма "Demolition Man" - със Сталоун, Бълок и Снайпс, където в бъдещето колите имат "Скайп, Ипад, Автопилот" и при удард се изпълваха с нещо средно пяна и при удар тялото не помръдва от позата в която се намира... да не се чудите ето и линкче накратко с казаното по-горе:
    https://www.youtube.com/watch?v=FlpPR_GgwEc

    Коментиран от #10

  • 9 Роман Ценов

    0 1 Отговор
    Простотия.
  • 10 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Bad":

    Ако тялото ти е закрепено статично, ще получиш такова сътресение на органите, че ще умреш и при катастрофа с 40. Затова коланите имат определен ход, за да се поема част от ускорението.