За това как се свалят акумулатори са се запитвали почти всички водачи на пътни превозни средства. Но не всички знаят точно как.
Самопровъзгласени експерти дават коренно противоположни съвети за това коя клема се откача първа, а всъщност отговорът е прост и се намира много лесно - стига човек да обърне внимание на книжката за експлоатация на автомобила.
Но нея почти никой не я чете. А там ясно и точно е написано, че след като се разхлабят клемите на акумулатора, първо се сваля минусът и след това плюсът. Обратното може да доведе до късо съединение по невнимание.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 54 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 наблюдаващотдалеч
14:41 17.09.2018
2 Експерт
В казармата на Джуганите имаше "ключ маса" - ПРЕКЪСВА МИНУСА!
Коментиран от #4
14:44 17.09.2018
3 filo
Коментиран от #60, #88
14:50 17.09.2018
4 ;))
До коментар #2 от "Експерт":
Нека пишат, полезно е ! Вече се навъди с автоджендъри, които дори не знаят, къде им е акумулатора ;)Коментиран от #14
14:53 17.09.2018
5 ванката
Коментиран от #75
14:53 17.09.2018
6 НЕ Е ВЯРНО
Коментиран от #7, #11, #61, #86
14:59 17.09.2018
7 James
До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":
Да, ама ако теоретично плюсовете крема се опре до купето при включен минус, ще стане късо.Коментиран от #10, #21, #67, #73
15:04 17.09.2018
8 охо
Коментиран от #26
15:10 17.09.2018
9 ТАС
Коментиран от #12
15:10 17.09.2018
10 хахаха
До коментар #7 от "James":
Не бе,ще стане дълго съединение!Коментиран от #20
15:13 17.09.2018
11 ТАС
До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":
Свързването на двете клеми на акумулатор със ключ или дебел проводник си е метод буквално за гърмене на акумулатор при електролитните, а при сухите за самозапалване поне в лошия случай за гърмене. А при тънък проводник за термично изгаряне на пръстите на експериментатора. Без експерименти с акумулатори, Те много лесно могат да доведат до химическо изгаряне с киселина.15:20 17.09.2018
12 сссс
До коментар #9 от "ТАС":
къде тоя автомобил на който плюса е на корпус 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Коментиран от #13, #74, #81
15:22 17.09.2018
13 ТАС
До коментар #12 от "сссс":
Сблъсквал съм се с такива, но са сравнително рядко. Не е грешка на пишман майстор. Заводско изпълнение е. Целта е електрохимична (катодна) защита на купето от корозия. Факт е, че въпреки, че бяха доста стари нямаха грам ръжда. Това изпълнение си има своите проблеми за да не се наложи.Коментиран от #49, #85
15:31 17.09.2018
14 Bot
До коментар #4 от ";))":
Е да, ама уж не съм на Вие с моторизираната техника, сам съм си ремонтирал колите до колкото е възможно на паркинг, че даже и основен ремонт на двигател. Но когато търсих акумулатора на Mercedes Gl 63, се наложи да гледам в нета. И се оказа, че е под седалката на предният пътник. На служебната Audi А6 C7 беше по-лесно- в багажника, под резервната гума :) В по-новите коли навират акумулаторите в интересни места...15:36 17.09.2018
15 куку руку ку
Коментиран от #72
15:39 17.09.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Gencho
До коментар #16 от "CUKOVSKI":
Може! Семейство Флинтстоун ако си гледал...16:45 17.09.2018
18 ААА
Коментиран от #24
16:58 17.09.2018
19 Чурулик чурулик
Коментиран от #56
17:22 17.09.2018
20 James
До коментар #10 от "хахаха":
Умник.17:27 17.09.2018
21 Бачови
До коментар #7 от "James":
Прав си,но виж българина всичко знае.Пробвал бил всякакси и нямало проблеми.Всичко е от значение,а и това че в обратен ред се слагат след монтиране на Акомулатор а батерия.17:31 17.09.2018
22 Гост
17:46 17.09.2018
23 Гошо
Качване - плюс, минус
Има и логика даже...
Коментиран от #68
17:55 17.09.2018
24 САП
До коментар #18 от "ААА":
А при откачане на минусова клема при закачена плюсова няма искрене така ли. :)) Я вземи провери. Има ли верига има протичане на ток има и искрене.Коментиран от #27
17:57 17.09.2018
25 фастфуудфюриъс
18:08 17.09.2018
26 незнайко
До коментар #8 от "охо":
Ето това е перфектното обяснение как може да стане късо съединение . БРАВО .18:23 17.09.2018
27 ААА
До коментар #24 от "САП":
Електричеството е насочено движение на електрични заряди , от положително зареденият полюс към отрицателният. Между положителният и отрицателният има консуматор ,със свое съпротивление, (най общо казано) между Фаза и нула. проводника също има свое съпротивление. Постави един фазомер след работещият консуматор , там където трябва да е нула и гледай. Понякога на фазомера може да се получи и лека засветка , но това е явление познато като Лоша Нула.Коментиран от #28, #40, #42
18:43 17.09.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 иванов
19:19 17.09.2018
31 Радо
19:45 17.09.2018
32 ГГГГГ
20:14 17.09.2018
33 Шаран БГ
20:15 17.09.2018
34 Може
До коментар #16 от "CUKOVSKI":
МОЖЕ ВЪРЖИ СЕ ЗА ТРАМВАЙНИ ИЛИ ТРОЛЕЙБУСНИ ТРАСЕТА !20:19 17.09.2018
35 Шарко
20:39 17.09.2018
36 бат мишо
става с тялото на самия ключ с който отвивате
Съвет след късото НЕ ПИПАЙТЕ КЛЮЧА - нагрят е зверски - при мене и клемите се разтопифа
НАИСТИНА има коли където плюса върви на купе ОТ ЗАВОДА
повечето са джапанки последно виждах на 1 датсун
на който и съединителя се сменя кът пълнител на шпагин- освобождаваш и пада надолу БЕЗ ДА РАЗГЛОБЯВАШ НИЩО и ти пада в ръцете- както и да е
20:41 17.09.2018
37 майстора
лей се слово тъпанчево
20:53 17.09.2018
38 4х4
20:56 17.09.2018
39 onq s konqq
Коментиран от #41
20:57 17.09.2018
40 САП
До коментар #27 от "ААА":
Постоянно токова верига с плюс и минус изобщо не я сравнявай с променливо токова с фаза и нула. Ако сравняваш трябва да сравняваш верига с две фази(има такива но са рядкост). А това, че фазомер не свети на нулата при работещ консуматор. Изобщо не значи при включена фаза и откачена нула не може да те удари ток от нулата. В над 90% от случаите си треснат. Правят изключение някой от електроните захранвани. А и кой те излъга, че при включена фаза в консуматор включването на нулата му не искри. Искри и хвърля дъги, но по слабо от фазата. Теоретични основи на електротехниката обясняват, защо, какво, къде и как. Образовай се преди да пишеш вицове. Напрежение 12 V също може да убие човек при определени условия. Макар, че се води безопасно ниско.21:05 17.09.2018
41 4х4
До коментар #39 от "onq s konqq":
Тоя твоя акумулатор е обратен, ша знайш.Коментиран от #64
21:07 17.09.2018
42 ТАС
До коментар #27 от "ААА":
Кой не знае закона на Ома да си ходи дома. Нито един консуматор не е с безкрайно съпротивление, за да е консуматор. Съпротивлението му е достатъчно малко за да протече ток през него. Когато единия край на консуматор е свързан със плюс (фаза) в другия му край напрежението е равно на това на свързания. За възникване на искра нужни два фактора напрежение и ток. И двата ги имаш, така че има искра и на минуса. Слез до колата си и пробвай в тъмното та да се убедиш сам умник.21:21 17.09.2018
43 бАЙ ШИЛЕ
21:48 17.09.2018
44 йьйь
първо се сваля полюса, който е свързан на корпус!!!
а иначе всеки сваля каквото си пожелае, но е възможно гобямо БАУ
22:02 17.09.2018
45 мангалезич
22:14 17.09.2018
46 гашник с мотика
23:06 17.09.2018
47 Някой
23:39 17.09.2018
48 Най-обичам : боба, леба и да е..
То не бяха "акомолатори, акумолатори , акомулатори " и т.н. Пък то туй е толкоз просто и логично- акумулира електроенергия пущината . Ама иначе след изакването се започват едни обосновки не ти е работа . Тесла и Фарадей биха се почуствали първолаци пред тях!!!
Много се радвам на такива разбирачи дето името си не могат да напишат ама иначе са правили основен ремонт със подръчни средства на двигател V12 на отбивката преди село Долно нанагорнище , и тоя "матор" е минал 150000 км. от тогава .
00:22 18.09.2018
49 СссереМ
До коментар #13 от "ТАС":
Абе пий си хапчетата професоре,че само глупости бълваш.Коментиран от #63
00:31 18.09.2018
50 Гошо
01:01 18.09.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 моторко
07:02 18.09.2018
53 Млад шофьор
09:26 18.09.2018
54 Ама най-кефи :акулматора и кулмулатора
11:03 18.09.2018
55 Иван
Коментиран от #57
11:50 18.09.2018
56 Туземец
До коментар #19 от "Чурулик чурулик":
Абсолютно прав си , но никой дори коментиращите след теб , не се замисля как без напрежение може да има късо съединение.12:29 18.09.2018
57 Гост
До коментар #55 от "Иван":
Еми нормално,те за това хората слагат предпазителите (бушоните), на плюса ,и преди консуматора , а не след него,сигурно има защо.Когато се проверява една електрическа система ,най -правилно с пробна лампа консуматор между двата полюса ,само с кабел е късо съединение.Тоест за това е по правилно да се откача първо минуса на автомобила. при 220 е обратното,най-вече заради собствена безопасност,се откача първо фаза ,или плюса, за да не се офазиш към земята или нула,тоест да се превърнеш в консуматор.12:40 18.09.2018
58 чико
13:02 18.09.2018
59 ГосТ
14:41 18.09.2018
60 Спец
До коментар #3 от "filo":
Ги позна. Първо трябва да се свали минуса. После завърташ ключа. Ако нещо изпуши, значи има теч. Ако не изпуши, колата е окей.15:17 18.09.2018
61 ВБА
До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":
Логиката, и електротехниката Ви малко куца, и гледайте, нещо да не Ви изпуши или прецака....даже и ключа да Ви е в изключена позиция.15:48 18.09.2018
62 А СЕГА ДЕ
21:27 18.09.2018
63 ТАС
До коментар #49 от "СссереМ":
И кое са глупости? За съжаление работата ми е да оправям майсторските изпълнения на разбирачи, като теб.07:37 19.09.2018
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Данашенеца
До коментар #65 от "Батерия":
Да наистина Голяма глупост.. Кой е произлязъл първо яйцето или кокошката ,или кой болт на джантата да развия първо......18:30 01.10.2018
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 АЛФА Q4
До коментар #23 от "Гошо":
150 000 МУ СМЕНИХА МАСЛОТО ОЩЕ СЕ РАЗРАБОТВА. ГОЛЕМИ ТЪПАЦИ ИМА,НО ИМА ПРАВИЛНО ИЗКАЗВАНЕ МАХАШ ПЪРВО ПЛЮСА, А ПОСЛЕ СЛАГАШ ПЪРВО МИНУСА21:02 01.10.2018
69 АЛФА Q4
А БОЛШИНСТВОТО ОТ ПИШЕЩИТЕ СЕ ИЗЯВЯВАТ И КАТО КАПАЦИТЕТИ И ПО САМИТЕ АВТОМОБИЛИ
ДА ОСТАНЕШ С ВПЕЧАТЛЕНИЕТО ЧЕ ТЕ СА КОНСТРУИРАЛИ ДАДЕН АВТОМОБИЛ
ЛЕЛЕЕЕЕЕЕ ЕГАТИ ИИИИ ТРАГЕДИЯТА
21:07 01.10.2018
70 АЛФА Q4
ЛЕЕЕЕЛЕ БОЖКЕ ЛЕЛЕ,,,УУУУЖАС,,,УЖАС
21:09 01.10.2018
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Михайлов
До коментар #15 от "куку руку ку":
Ако е с две леви ръце човек е способен на невъзможното,за мен няма значение коя ще е първата стига да си гледаш в ръцете.20:44 12.10.2018
73 Мишо
До коментар #7 от "James":
АЛО, КАК ЩЕ СТАНЕ КЪСО, КАТО ВЕЧЕ ПЛЮСЪТ НА АБ НЕ УЧАСТВА В ЕЛ. ВЕРИГА.....08:19 14.10.2018
74 АЛЕКС
До коментар #12 от "сссс":
Вършава и други стари МПС-та.18:42 14.10.2018
75 фръц
До коментар #5 от "ванката":
Всъщност истината е съвсем друга!Новите автомобили бъкат от електроника и НАЙ-ДОБРЕ Е ДА СЕ ПОДАВА ТОК от др енергиен източник (акумулатор или кондензатор)!Като редът е следният:https://starttrading.bg/news/8/p-kak-pravilno-da-podadem-tok-na-kola-s-iztoshten-akumulator-p.html11:47 15.10.2018
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Стоянов
Коментиран от #89
19:27 06.01.2019
78 Стоянов
19:31 06.01.2019
79 Ссс
19:58 17.09.2019
80 Иван
22:57 04.10.2019
81 Марин
До коментар #12 от "сссс":
Жук и Ниса,сигурно има и други.08:23 05.10.2019
82 Електро
12:54 05.10.2019
83 Defkoo
-Клема
01:13 06.10.2019
84 АРРИ
06:17 07.10.2019
85 Механик
До коментар #13 от "ТАС":
Я обясни какви са тези автомобили, защото аз съм на 64 години и не съм срещал такива, а само съм чел за тях. Ако говориш за произведени преди 70-80 години, да.16:13 18.10.2019
86 НЕ СИ ПРАВ
До коментар #6 от "НЕ Е ВЯРНО":
При разхлабване на плюсовата клема с ключ, той може да се опре в корпуса и да направи късо, за това първо се разхлабва и маха минуса10:25 01.12.2019
87 "майстор"
00:10 06.06.2020
88 Кало
До коментар #3 от "filo":
Защото си внимавал21:12 16.08.2020
89 Господ бог
До коментар #77 от "Стоянов":
Само дето Е60 2011 няма 2003-2006 фейслифт-2007-200915:58 03.12.2020