Акциите на Panasonic, която е ексклузивен доставчик на батерии за електромобилите на Tesla, поевтиняха с 6.5%, след като калифорнийският производител обяви, че купува американската компания Maxwell Technologies за $218 млн. (€191 млн.), съобщава CNBC.
Сделката ще позволи на Tesla да произвежда сама батерии с по-голям капацитет и да намали разходите си в условията на все по-засилваща се конкуренция от страна на старите автопроизводители. През януари от Maxwell Technologies обявиха, че са постигнали пробив в областта на т.нар. технология със "сух електрод", която има потенциала да увеличи значително автономния пробег на електромобилите и да намали себестойността на акумулаторите.
Maxwell Technologies произвежда и ултра кондензатори, които освобождават енергия по-бързо от батериите и се смятат за перспективна допълваща технология. Миналия май собственикът на Volvo Geely Holding Group сключи сделка с американската компания за доставка на ултра кондензатори за хибридните си модели, а сред клиентите ѝ са също General Motors и Lamborghini.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перър
Коментиран от #5, #11, #21
16:29 05.02.2019
2 Meganoob BG
16:37 05.02.2019
3 Грую
Коментиран от #4
16:44 05.02.2019
4 Пари за семки
До коментар #3 от "Грую":
При 4,3 милиарда кеш, половин милиард печалба за последните 6 месеца и 7 милиарда оборот за последните три месеца, мислиш ли, че някакви 200 милиона са пари за Tesla?17:01 05.02.2019
5 Казах ли ви?
До коментар #1 от "Перър":
Още в предишната новина за фалита на Тесла ви казах, че тези двете новини са взаимно изключващи се и едната е фалшива. Очевидно не е тази, следователно онази за фалита е фейк, от който на един съобразителен автор, а след това и редактор на сериозно издание би трябвало да му светне лампичката. Похвално е поне, че публикуваха и тази новина, за да може всеки сам да си направи изводите.17:06 05.02.2019
6 Гого
17:26 05.02.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Кучетата си лаят...
19:18 05.02.2019
9 българина
Коментиран от #10
19:24 05.02.2019
10 Не четеш ли български, българино?
До коментар #9 от "българина":
Тесла не си е купила производствен капацитет. Тя такъв си има в gigafactory -то. Тесла си е купила ноу-хау, което да ползва в собствената си фабрика. Panasonic ще продължи да прави батерии на ишлеме в гига фабриката на Тесла с машините си, но технологиите са си на Тесла и те имат интелектуалното право върху тях. След няколко месеца, когато новата линия за батерии започне да работи, Тесла просто ще спре да внася от батериите на Panasonic, които са 100% тяхно производство в Япония. Оттам ще им падне печалбата на Panasonic и съответно себестойността на батериите за Тесла модел S и Х. Освен това, благодарение на новата технология ще могат да съберат по-голям капацитет в същото тегло и размер на батерията, което ще увеличи пробега с едно зареждане при същата цена на батерията.Коментиран от #13
19:43 05.02.2019
11 bochkatta
До коментар #1 от "Перър":
С днешна дата Тесла имат резерви до 2023 година. По скоро Абу Дхаби ще фалира ;)20:24 05.02.2019
12 факт
20:36 05.02.2019
13 гост
До коментар #10 от "Не четеш ли български, българино?":
Всъщност освен ноу-хау-то , Maxwell Technologies си имат и доста добър производствен капацитет , особено за суперкондензаторите , които Тесла в момента не произвежда , а много скоро ще започне да вгражда като допълнителен буфер за върхови натоварвания , при очакваните мощности от над 1000 коня за следващите модели ! Особено ако спрат продажбите на дребно с които се занимават в момента , като нищо ще съберат батерии за още 40-50 000 автомобила , при това на най-добрата възможна цена !21:15 05.02.2019
14 Японеца
Коментиран от #18
21:58 05.02.2019
15 Язе
Коментиран от #16, #19
22:12 05.02.2019
16 Зомби бре, чети
До коментар #15 от "Язе":
Новите батерии за Модел 3 са по-големи, отколкото на Панасоник и за един и същи капацитет се използват по-МАЛКО бройки. Батерията става по-малка и по-лека, но може да се зарежда по-бързо и да отдава по-висока мощност за по-дълго време без да загряват и да се налага ограничение на мощността. Това само със старите батерии, а сега завършват новата поточна линия за следващо поколение батерии, а днес купиха компания за суперкондензатори, които още повече да облекчат работата на батерията и да удължат живота и. Все хубави неща, нищо общо с твоите мрачни прогнози.23:11 05.02.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Зорлем
До коментар #14 от "Японеца":
А други "няколко форумни комплексара" пишат с такъв патос и убеденост все едно всяка сутрин всички ръководители на отдели в Тесла се отчитат лично на тях за свършеното предишния ден и за плановете за следващия.00:52 06.02.2019
19 гост
До коментар #15 от "Язе":
Ами всъщност в тая статия е изпусната най-важната част , сделката за Maxwell Technologies е платена изцяло със акции , тоест Тесла няма да даде и един долар за нея , а акционерите и ще получат акции от Тесла в замяна на старите си акции !!!! Тоест бюджета и средствата кеш на Тесла са си непокътнати , а получава един допълнителен печеливш актив !!! Как се харесва това на групичката "анти" , хаххаха !!!01:21 06.02.2019
20 Кольо Камионс
Коментиран от #22
06:27 06.02.2019
21 гост
До коментар #1 от "Перър":
Тесла купиха компанията чрез размяна на акции дни преди анализаторите да обявят пореден очакван фалит. Мъск затова се гневи на анализаторите, че работят против компанията, за да слугуват на големи инвеститори заложили на понижаващ курс на акциите им. Освобождаването на хора беше очаквано, защото в началото, за да преборят проблемите с роботизирането на линиите, от Тесла назначиха много повече хора, като казаха, че ще се борят с проблемите по старият и изпитан начин, чрез персонал, щом не се получава с роботите. Междувременно извършиха няколко оптимизации, подобрения при производството и премахването на персонал е логична стъпка. Защо ги съдят толкова като например ГМ затваря по същото време няколко фабрики и хиляди хора остават без работа и то против милиардните гаранции на правителството да запазят заетостта в регионите, само в Канада падат над 4х. души и против договорите им със синдикатите. Но никой не го отразява това като лошо, дори обратното от финансова гледна точка, нито пък акциите им падат (вдигат се), чисто и просто защото се работи против Тесла.Коментиран от #24
08:06 06.02.2019
22 Секретна локация
До коментар #20 от "Кольо Камионс":
Тайната локация където тесла започна да си я складира излишните бройки, не е толкова секретна. Под секрет мога да ти кажа, че локацията е Европа и вчера пристигна първия кораб. За 2018 година Tesla продаде 83% от електромобилите в САЩ. Тази година вероятно е в Европа толкова. Няма нищо тайно и секретно.Коментиран от #23
08:12 06.02.2019
23 Кольо Камиона
До коментар #22 от "Секретна локация":
Това за тайно складираните коли не е моя измислица, има американски сайт който публикува данни и снимки от които става ясно че Лидера на Култа не винаги се придържа към истинатаКоментиран от #25
09:17 06.02.2019
24 Кольо Камиона
До коментар #21 от "гост":
Последно, за или против Тесла работи световната конспирация? И двете версии имат яростни защитници, хайде разберете се.09:20 06.02.2019
25 Истината
До коментар #23 от "Кольо Камиона":
Истината е разтегливо понятие. Много зависи как ще интерпретираш един и същи факт. Например фактът, че Тесла задържаха няколко хиляди произведени автомобила в края на второто тримесечие и ги продадоха през третото. Едни квалифицираха този факт като измама, а другия като много хитър ход с който удължиха вземането на субсидии с три месеца. И двете гледни точки и казват истината, но внушенията са коренно различни. Това беше публична тайна и Tesla щяха да са глупаци, ако бяха пропуснали тази възможност.Коментиран от #26
10:41 06.02.2019
26 Кольо Камиона
До коментар #25 от "Истината":
Има разлика между това да ускорят или задържат доставката на вече продаден автомобил за да я отчетат в определено тримесечие (всеки го прави), и да лъжат че цялата продукция е продадена за месеци напред, криейки вече произведените, но непродадените автомобили (ще стане като с лъжливото овчарче).Коментиран от #27
11:01 06.02.2019
27 Ще продаваш на краставичар краставици?
До коментар #26 от "Кольо Камиона":
Тези можеш да ги разправяш в селската кръчма, където не знаят какво е Tesla и дали това се пие или се яде. Няма как някой да твърди, че е продал всички автомобили за месеци напред, но в същото време да ти обещава, че ако си поръчаш автомобил с екстри по твой избор, ще ти го произведе и достави до две седмици. Няма как и двете да са верни. Не с месеци, а от години чакат модел 3 за 35000 долара. Да не твърдиш, че тях са ги произвели и ги крият някъде?Коментиран от #28, #32
12:00 06.02.2019
28 Кольо Камиона
До коментар #27 от "Ще продаваш на краставичар краставици?":
Не съм специалист по селските кръчми, ще се доверя на написаното от Вас. По-интересното е че все още има хора които вярват в дядо Коледа и Тесла за $35 хиляди. Схемата е проста. Скритите непродадени тесли са със всички екстри и не случайно лъжат че ще ти "произведат" ако поръчаш точно такава, но ако искаш от 35 хиляди щяло да отнеме година-две. Дори и зомбираните разбраха че ще има да чакат и започнаха да си изтеглят депозитите тъj като нямат достатъчно кеш или кредит за кола струваща над $50 хиляди.Коментиран от #29
12:26 06.02.2019
29 Пак ли опорки?
До коментар #28 от "Кольо Камиона":
Поне когато говориш с цифри гледай да си точен. Като нямат 50000 долара, могат да си купят Тесла за 42900 долара преди държавните отстъпки. С тях цената доста се доближава до 35000 долара за електромобил с по-голям пробег отколкото този който са обещали за 35 хиляди долара. Докато има поръчки за по-скъпите автомобили, ще е глупаво да произвеждат по-евтините, при ограниченият им капацитет за производство. Евтините ще започнат да се произвеждат, когато търсенето на скъпите модели спадне под производственият капацитет и остане свободен такъв за производство на евтини модели. Сега и да могат да си позволят цената, просто няма къде да ги произведат.12:32 06.02.2019
30 Кольо Камиона
Коментиран от #33
12:47 06.02.2019
31 Jack Bauer
12:51 06.02.2019
32 гост
До коментар #27 от "Ще продаваш на краставичар краставици?":
Това, което бъркате е в разликата да капарираш и да продадеш кола. Тези платили по 1000долара са само заявка, че искат модел 3. След което ги привикват в офис и си дават заявката какъв цвят, какви ектри, какви джанти и др. Междувременно такава кола може да е произведена или да е в производство, при което колата се плаща и се получава в рамките на две седмици. Никой не е платил кола в пълната си сума и тя да му е била задържана, при все че в САЩ основен способ за покупка е лизинг или финансиране, като и в двата варианта собственика не дава цялата сума, а вноските за модел 3 са от сорта на 500долара месечно. Ако погледнем от друга страна на стратегическото забавяне заради субсидията, то кой печели най-много от тази субсидия ако не купувача? И хайде да ги плюем Тесла, че са се постарали купувачите да платят с 3500долара по-ниска цена. Вие нормални ли сте?12:53 06.02.2019
33 Пак ли опорки?
До коментар #30 от "Кольо Камиона":
Не се не се вслушваш в съвета ми! Не разговаряш с деца в детската градина. Можем да смятаме, за разлика от тях. Дори първокласник може да сметне, че с отстъпките цената става 38 хиляди долара и за само 3, а не 10 хиляди долара както ти твърдиш, можеш да си купиш електромобил с повече пробег от предварително обещаното, но още сега. Без да чакаш. Тези 3000 долара ще си ги спестиш, докато чакаш да излезе "по-евтиният" модел.Коментиран от #34
12:55 06.02.2019
34 Кольо Камиона
До коментар #33 от "Пак ли опорки?":
Нека тогава умничкият първокласник да обясни защо това не се случва. На всичкото отгоре "Tesla had over 3,300 Model 3 vehicles in inventory in the US on Sunday (Dec. 30)"Коментиран от #35
13:17 06.02.2019
35 Уауууу
До коментар #34 от "Кольо Камиона":
Те много автомобили натрупали на склад. Производството за цели... 3-4 дни, ако можеш да смяташ. Очевидно не можеш обаче, затова продължаваш да се излагаш. Това да не ти е BMW i3, от които в световен мащаб са продали 3882 бройки за декември месец, за да твърдиш, че продукцията се застоява, понеже имало 3300 бройки в наличност в края на месеца.Коментиран от #36
14:31 06.02.2019
36 Кольо Камиона
До коментар #35 от "Уауууу":
Не виждам как излагането на факти ме излага. Бройка “в наличност” не се съобщава официално . Общо 3300 бройки са забелязани тук и там, Тесла отказва да каже какви са и защо са там, може и да са повече, но това са спекулации. Дали са много или малко аз не споменавам, всеки да прецени дали 3300 е много за компания която твърди че няма застояла продукция и че всичко е отдавна разпродадено. От надписите на предните стъкла може да се предположи че някои имат дефекти за отстраняване, но дали след това ще бъдат доставени или купувача вече е получил друг автомобил не е ясно, Илон се измъква от отговор със плоски шегички. Сравнение с БМВ i3 е неуместно защото продажбите им са смешни и жалки в сравнение с Тесла. Не разбирам защо про и анти тесларите влагат толкова емоции в интерпретирането на цифрите и фактите достигайки до пълното им изкривяване.15:11 06.02.2019
37 Право ти куме в очи
15:40 06.02.2019
38 Кольо Камиона
Коментиран от #39
17:13 06.02.2019
39 И един мармот завива шоколада в станиол
До коментар #38 от "Кольо Камиона":
Какво очакваш да излезе да каже? "Тука объркахме едни три хиляди бройки и сега трябва да ги преправяме? Например защото сме им сложили различен цвят тапицерия на вратите" Наивник си, ако го очакваш. Също така си наивник, ако смяташ че ги е писал продадени. Така и не ми отговори какъв би бил смисълът да го прави? Ако вече продаваше в третия свят с можеше да направи някаква мушенгия, но как смяташ че се продават фиктивно автомобили в САЩ? Нали всеки вин номер се следи? Плюс минус 3000 бройки, не му оправят положението, след като ги произвежда за три дни и за три дни продава по толкова. И тези ще ги продаде един ден, каквито и да са.18:43 06.02.2019
40 Кольо Камиона
Коментиран от #41
19:55 06.02.2019
41 Извинявам се!
До коментар #40 от "Кольо Камиона":
Целта ми не е била лична обида. Просто приемам очакванията ти за нереалистични. Илон Мъск не е длъжен да се обяснява на когото и да било, особено журналист, какви са тези автомобили. Това могат да го искат само инвеститорите, които надали ще пожелаят да получат отговора публично. Бъди здрав. Нищо лично.20:05 06.02.2019
42 Кольо Камиона
20:12 06.02.2019
43 фен
13:22 08.02.2019