5 Февруари, 2019 16:18 5 765 43

Tesla купува американски производител на батерии

  • tesla-
  • maxwell technologies-
  • батерии-
  • акумулатори-
  • сделка

Акциите на Panasonic, която е ексклузивен доставчик на батерии за електромобилите на Tesla, поевтиняха с 6.5%, след като калифорнийският производител обяви, че купува американската компания Maxwell Technologies за $218 млн. (€191 млн.), съобщава CNBC.

Сделката ще позволи на Tesla да произвежда сама батерии с по-голям капацитет и да намали разходите си в условията на все по-засилваща се конкуренция от страна на старите автопроизводители. През януари от Maxwell Technologies обявиха, че са постигнали пробив в областта на т.нар. технология със "сух електрод", която има потенциала да увеличи значително автономния пробег на електромобилите и да намали себестойността на акумулаторите.

Maxwell Technologies произвежда и ултра кондензатори, които освобождават енергия по-бързо от батериите и се смятат за перспективна допълваща технология. Миналия май собственикът на Volvo Geely Holding Group сключи сделка с американската компания за доставка на ултра кондензатори за хибридните си модели, а сред клиентите ѝ са също General Motors и Lamborghini.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перър

    42 5 Отговор
    нали щяха да фалират. А сега купуват друга фирма. С тоя фалит май само пускавици на зависниците

    Коментиран от #5, #11, #21

  • 2 Meganoob BG

    6 22 Отговор
    По-добре производител на автомобили да си бяха купили, защото на хората това им трябва.
  • 3 Грую

    15 10 Отговор
    Тоз Мъск откъде ги вади тези долари? Покрай скоростния тунел да не е пробил дупка във федералния резерв и да ги точи от там?

    Коментиран от #4

  • 4 Пари за семки

    22 6 Отговор

    До коментар #3 от "Грую":

    При 4,3 милиарда кеш, половин милиард печалба за последните 6 месеца и 7 милиарда оборот за последните три месеца, мислиш ли, че някакви 200 милиона са пари за Tesla?
  • 5 Казах ли ви?

    17 1 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Още в предишната новина за фалита на Тесла ви казах, че тези двете новини са взаимно изключващи се и едната е фалшива. Очевидно не е тази, следователно онази за фалита е фейк, от който на един съобразителен автор, а след това и редактор на сериозно издание би трябвало да му светне лампичката. Похвално е поне, че публикуваха и тази новина, за да може всеки сам да си направи изводите.
  • 6 Гого

    12 2 Отговор
    Ха ха ха Само жълти новини! Щели да фалират до месец ! Ха ха ха !!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Кучетата си лаят...

    21 1 Отговор
    ... керванът (Тесла) си върви. Миналия месец си купи транспортна компания, за да си доставя произведените автомобили, днес си купи компания за твърдотелни батерии и суперкондензатори, утре кой знае какво ще си купи, а хейтърите я чакат ахааа... да фалира всеки момент.
  • 9 българина

    3 10 Отговор
    както винаги тесла правят простотии панически. не много хора знаят, че Панасоник никак не са доволни от сътрудничеството с тесла, защото завода за батерии го построиха те, а пари от там няма! тесла са притиснати да си търсят нов доставчик и просто купиха най евтиния който се продава в момента

    Коментиран от #10

  • 10 Не четеш ли български, българино?

    14 3 Отговор

    До коментар #9 от "българина":

    Тесла не си е купила производствен капацитет. Тя такъв си има в gigafactory -то. Тесла си е купила ноу-хау, което да ползва в собствената си фабрика. Panasonic ще продължи да прави батерии на ишлеме в гига фабриката на Тесла с машините си, но технологиите са си на Тесла и те имат интелектуалното право върху тях. След няколко месеца, когато новата линия за батерии започне да работи, Тесла просто ще спре да внася от батериите на Panasonic, които са 100% тяхно производство в Япония. Оттам ще им падне печалбата на Panasonic и съответно себестойността на батериите за Тесла модел S и Х. Освен това, благодарение на новата технология ще могат да съберат по-голям капацитет в същото тегло и размер на батерията, което ще увеличи пробега с едно зареждане при същата цена на батерията.

    Коментиран от #13

  • 11 bochkatta

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    С днешна дата Тесла имат резерви до 2023 година. По скоро Абу Дхаби ще фалира ;)
  • 12 факт

    1 1 Отговор
    И ЗА Ф16 ИЛИ ЧЕ ГИ БУТАМЕ
  • 13 гост

    10 0 Отговор

    До коментар #10 от "Не четеш ли български, българино?":

    Всъщност освен ноу-хау-то , Maxwell Technologies си имат и доста добър производствен капацитет , особено за суперкондензаторите , които Тесла в момента не произвежда , а много скоро ще започне да вгражда като допълнителен буфер за върхови натоварвания , при очакваните мощности от над 1000 коня за следващите модели ! Особено ако спрат продажбите на дребно с които се занимават в момента , като нищо ще съберат батерии за още 40-50 000 автомобила , при това на най-добрата възможна цена !
  • 14 Японеца

    10 5 Отговор
    Има няколко форумни комплексара тук, които вярват в дядо Коледа, но не и в ТЕСЛА!

    Коментиран от #18

  • 15 Язе

    6 9 Отговор
    В стремежа си да вдигнат пробега се добавят още и още елементи които само спомагат да се усложняват електричките.В един момент тези елементи ще започнат да дефектират и проблемите ще се прескачат.Защо умишлено се избягва статията за поведението на Тесла в зимните условия в момента в САЩ?Защото е пълна пародия или нещо друго?

    Коментиран от #16, #19

  • 16 Зомби бре, чети

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Новите батерии за Модел 3 са по-големи, отколкото на Панасоник и за един и същи капацитет се използват по-МАЛКО бройки. Батерията става по-малка и по-лека, но може да се зарежда по-бързо и да отдава по-висока мощност за по-дълго време без да загряват и да се налага ограничение на мощността. Това само със старите батерии, а сега завършват новата поточна линия за следващо поколение батерии, а днес купиха компания за суперкондензатори, които още повече да облекчат работата на батерията и да удължат живота и. Все хубави неща, нищо общо с твоите мрачни прогнози.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Зорлем

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "Японеца":

    А други "няколко форумни комплексара" пишат с такъв патос и убеденост все едно всяка сутрин всички ръководители на отдели в Тесла се отчитат лично на тях за свършеното предишния ден и за плановете за следващия.
  • 19 гост

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Ами всъщност в тая статия е изпусната най-важната част , сделката за Maxwell Technologies е платена изцяло със акции , тоест Тесла няма да даде и един долар за нея , а акционерите и ще получат акции от Тесла в замяна на старите си акции !!!! Тоест бюджета и средствата кеш на Тесла са си непокътнати , а получава един допълнителен печеливш актив !!! Как се харесва това на групичката "анти" , хаххаха !!!
  • 20 Кольо Камионс

    5 4 Отговор
    Не съм теслист, не вярвам че това е бъдещето, но не може да се отрече че в последния месец акциите се качват, покупката на Максуел бе оценена като добър ход и че имат достатъчно кеш за да платят 920-те милиона. Прогнозата от другата статия че може да фалират до дни е пълна глупост. Моята прогноза е че ще фалират в рамките на една година, когато отстраняването на дефектите на Модел 3 които събраха набързо в палатката за да вдигнат производството се окаже непосилно бреме. Новите депозити намаляват а дори и най тежко зомбираните разбраха че дядо Коледа няма да им донесе М3 за $35000 и много от тях ще си поискат депозитите обратно. Надрусаното африканче ще трябва да намери още тайни места където да складира непродадените тесли напускащи фабриката за да може да продължава с лъжите че продава всичко. Интересно дали вече има инвеститор който да е готов да ги купи когато акциите паднат достатъчно и само изчаква подходящия момент.

    Коментиран от #22

  • 21 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Тесла купиха компанията чрез размяна на акции дни преди анализаторите да обявят пореден очакван фалит. Мъск затова се гневи на анализаторите, че работят против компанията, за да слугуват на големи инвеститори заложили на понижаващ курс на акциите им. Освобождаването на хора беше очаквано, защото в началото, за да преборят проблемите с роботизирането на линиите, от Тесла назначиха много повече хора, като казаха, че ще се борят с проблемите по старият и изпитан начин, чрез персонал, щом не се получава с роботите. Междувременно извършиха няколко оптимизации, подобрения при производството и премахването на персонал е логична стъпка. Защо ги съдят толкова като например ГМ затваря по същото време няколко фабрики и хиляди хора остават без работа и то против милиардните гаранции на правителството да запазят заетостта в регионите, само в Канада падат над 4х. души и против договорите им със синдикатите. Но никой не го отразява това като лошо, дори обратното от финансова гледна точка, нито пък акциите им падат (вдигат се), чисто и просто защото се работи против Тесла.

    Коментиран от #24

  • 22 Секретна локация

    5 5 Отговор

    До коментар #20 от "Кольо Камионс":

    Тайната локация където тесла започна да си я складира излишните бройки, не е толкова секретна. Под секрет мога да ти кажа, че локацията е Европа и вчера пристигна първия кораб. За 2018 година Tesla продаде 83% от електромобилите в САЩ. Тази година вероятно е в Европа толкова. Няма нищо тайно и секретно.

    Коментиран от #23

  • 23 Кольо Камиона

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "Секретна локация":

    Това за тайно складираните коли не е моя измислица, има американски сайт който публикува данни и снимки от които става ясно че Лидера на Култа не винаги се придържа към истината

    Коментиран от #25

  • 24 Кольо Камиона

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Последно, за или против Тесла работи световната конспирация? И двете версии имат яростни защитници, хайде разберете се.
  • 25 Истината

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Кольо Камиона":

    Истината е разтегливо понятие. Много зависи как ще интерпретираш един и същи факт. Например фактът, че Тесла задържаха няколко хиляди произведени автомобила в края на второто тримесечие и ги продадоха през третото. Едни квалифицираха този факт като измама, а другия като много хитър ход с който удължиха вземането на субсидии с три месеца. И двете гледни точки и казват истината, но внушенията са коренно различни. Това беше публична тайна и Tesla щяха да са глупаци, ако бяха пропуснали тази възможност.

    Коментиран от #26

  • 26 Кольо Камиона

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Истината":

    Има разлика между това да ускорят или задържат доставката на вече продаден автомобил за да я отчетат в определено тримесечие (всеки го прави), и да лъжат че цялата продукция е продадена за месеци напред, криейки вече произведените, но непродадените автомобили (ще стане като с лъжливото овчарче).

    Коментиран от #27

  • 27 Ще продаваш на краставичар краставици?

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "Кольо Камиона":

    Тези можеш да ги разправяш в селската кръчма, където не знаят какво е Tesla и дали това се пие или се яде. Няма как някой да твърди, че е продал всички автомобили за месеци напред, но в същото време да ти обещава, че ако си поръчаш автомобил с екстри по твой избор, ще ти го произведе и достави до две седмици. Няма как и двете да са верни. Не с месеци, а от години чакат модел 3 за 35000 долара. Да не твърдиш, че тях са ги произвели и ги крият някъде?

    Коментиран от #28, #32

  • 28 Кольо Камиона

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Ще продаваш на краставичар краставици?":

    Не съм специалист по селските кръчми, ще се доверя на написаното от Вас. По-интересното е че все още има хора които вярват в дядо Коледа и Тесла за $35 хиляди. Схемата е проста. Скритите непродадени тесли са със всички екстри и не случайно лъжат че ще ти "произведат" ако поръчаш точно такава, но ако искаш от 35 хиляди щяло да отнеме година-две. Дори и зомбираните разбраха че ще има да чакат и започнаха да си изтеглят депозитите тъj като нямат достатъчно кеш или кредит за кола струваща над $50 хиляди.

    Коментиран от #29

  • 29 Пак ли опорки?

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Кольо Камиона":

    Поне когато говориш с цифри гледай да си точен. Като нямат 50000 долара, могат да си купят Тесла за 42900 долара преди държавните отстъпки. С тях цената доста се доближава до 35000 долара за електромобил с по-голям пробег отколкото този който са обещали за 35 хиляди долара. Докато има поръчки за по-скъпите автомобили, ще е глупаво да произвеждат по-евтините, при ограниченият им капацитет за производство. Евтините ще започнат да се произвеждат, когато търсенето на скъпите модели спадне под производственият капацитет и остане свободен такъв за производство на евтини модели. Сега и да могат да си позволят цената, просто няма къде да ги произведат.
  • 30 Кольо Камиона

    5 1 Отговор
    Анализите показват че почти всички които чакат най евтината тесла карат значително по евтини автомобили, тоест дори 35 хиляди за тях е голямо "изхвърляне". 10 хиляди отгоре не е толкова лесно постижимо колкото изглежда.

    Коментиран от #33

  • 31 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    Истината е в суперкондензаторите като източник на захрнване в електромобилите. Помня че в София се тестваше електрически автобус за градския транспорт със суперкондензатори преди 4-5 години и резултатите бяха доста добри - пробег около 25 км и на последната спирка се презарежда за няколко минути по време на почивката.
  • 32 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Ще продаваш на краставичар краставици?":

    Това, което бъркате е в разликата да капарираш и да продадеш кола. Тези платили по 1000долара са само заявка, че искат модел 3. След което ги привикват в офис и си дават заявката какъв цвят, какви ектри, какви джанти и др. Междувременно такава кола може да е произведена или да е в производство, при което колата се плаща и се получава в рамките на две седмици. Никой не е платил кола в пълната си сума и тя да му е била задържана, при все че в САЩ основен способ за покупка е лизинг или финансиране, като и в двата варианта собственика не дава цялата сума, а вноските за модел 3 са от сорта на 500долара месечно. Ако погледнем от друга страна на стратегическото забавяне заради субсидията, то кой печели най-много от тази субсидия ако не купувача? И хайде да ги плюем Тесла, че са се постарали купувачите да платят с 3500долара по-ниска цена. Вие нормални ли сте?
  • 33 Пак ли опорки?

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Кольо Камиона":

    Не се не се вслушваш в съвета ми! Не разговаряш с деца в детската градина. Можем да смятаме, за разлика от тях. Дори първокласник може да сметне, че с отстъпките цената става 38 хиляди долара и за само 3, а не 10 хиляди долара както ти твърдиш, можеш да си купиш електромобил с повече пробег от предварително обещаното, но още сега. Без да чакаш. Тези 3000 долара ще си ги спестиш, докато чакаш да излезе "по-евтиният" модел.

    Коментиран от #34

  • 34 Кольо Камиона

    5 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пак ли опорки?":

    Нека тогава умничкият първокласник да обясни защо това не се случва. На всичкото отгоре "Tesla had over 3,300 Model 3 vehicles in inventory in the US on Sunday (Dec. 30)"

    Коментиран от #35

  • 35 Уауууу

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "Кольо Камиона":

    Те много автомобили натрупали на склад. Производството за цели... 3-4 дни, ако можеш да смяташ. Очевидно не можеш обаче, затова продължаваш да се излагаш. Това да не ти е BMW i3, от които в световен мащаб са продали 3882 бройки за декември месец, за да твърдиш, че продукцията се застоява, понеже имало 3300 бройки в наличност в края на месеца.

    Коментиран от #36

  • 36 Кольо Камиона

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Уауууу":

    Не виждам как излагането на факти ме излага. Бройка “в наличност” не се съобщава официално . Общо 3300 бройки са забелязани тук и там, Тесла отказва да каже какви са и защо са там, може и да са повече, но това са спекулации. Дали са много или малко аз не споменавам, всеки да прецени дали 3300 е много за компания която твърди че няма застояла продукция и че всичко е отдавна разпродадено. От надписите на предните стъкла може да се предположи че някои имат дефекти за отстраняване, но дали след това ще бъдат доставени или купувача вече е получил друг автомобил не е ясно, Илон се измъква от отговор със плоски шегички. Сравнение с БМВ i3 е неуместно защото продажбите им са смешни и жалки в сравнение с Тесла. Не разбирам защо про и анти тесларите влагат толкова емоции в интерпретирането на цифрите и фактите достигайки до пълното им изкривяване.
  • 37 Право ти куме в очи

    0 4 Отговор
    "всеки да прецени дали 3300 е много за компания която твърди че няма застояла продукция и че всичко е отдавна разпродадено." Задавам ти конкретен въпрос. След като ти сметнах че това е производството за 3 дни, това много или малко автомобили са конкретно за тебе? При положение че само преди година, по-голямата част от продукцията беше връщано за оправяне на забележки, смяташ ли че Илон Мъск трябва да влиза в обяснителен режим какви са тези автомобили? Да не забравяме откъде тръгнахме. Втори конкретен въпрос. Смяташ ли че е скрил тези автомобили за да ги води продадени, както твърдеше в началото? Каква полза би имал от това?
  • 38 Кольо Камиона

    3 0 Отговор
    1. Не е ясно дали са само 3300 (толкова са забелязани), както и защо стоят тук и там. Илон не желае да отговори какви са. Без тази информация е трудно да се каже дали са малко или много, но на пръв поглед не са чак толкова много. 2. Не мога да дам отговор на въпроси на които най добре може да отговори Илон. Факт е обаче той охотно споделя добрите новини но шикалкави когато отговорът е нелицеприятен. Според мен би трябвало да даде кратък и ясен отговор с който да сложи край на спекулациите.

    Коментиран от #39

  • 39 И един мармот завива шоколада в станиол

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Кольо Камиона":

    Какво очакваш да излезе да каже? "Тука объркахме едни три хиляди бройки и сега трябва да ги преправяме? Например защото сме им сложили различен цвят тапицерия на вратите" Наивник си, ако го очакваш. Също така си наивник, ако смяташ че ги е писал продадени. Така и не ми отговори какъв би бил смисълът да го прави? Ако вече продаваше в третия свят с можеше да направи някаква мушенгия, но как смяташ че се продават фиктивно автомобили в САЩ? Нали всеки вин номер се следи? Плюс минус 3000 бройки, не му оправят положението, след като ги произвежда за три дни и за три дни продава по толкова. И тези ще ги продаде един ден, каквито и да са.
  • 40 Кольо Камиона

    1 0 Отговор
    Какво аз очаквам от Илон едва ли е толкова важно, при положение че коментарите ми се четат от шепа хора, повечето от които нямат представа за какво става въпрос. Що се отнася до твърдението че “всеки VIN се следи”, независимо следене може само за тези които собствениците доброволно вкарват в интернет регистъра на собствениците. Те са малък процент от всички продажби, така че не са добра база за анализ. Сега Bloomberg започна регистър и статистики, дано са надеждни. И последно, тъй като последният Ви коментар внася и ad hominem елемент, останете си със здраве

    Коментиран от #41

  • 41 Извинявам се!

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Кольо Камиона":

    Целта ми не е била лична обида. Просто приемам очакванията ти за нереалистични. Илон Мъск не е длъжен да се обяснява на когото и да било, особено журналист, какви са тези автомобили. Това могат да го искат само инвеститорите, които надали ще пожелаят да получат отговора публично. Бъди здрав. Нищо лично.
  • 42 Кольо Камиона

    1 1 Отговор
    No hard feelings
  • 43 фен

    0 0 Отговор
    Няма проблем в зимните условия. Карам споделени електрички в София и всичко си е нормално, единствено климатика зимата сваля пробега с 15-20%