Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?

Публикувана: 7 Юни, 2019 14:23
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5607
Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.4 от 14 гласа.

Собствениците на автомобили могат да взимат повече екологично отговорни решения, отколкото вероятно осъзнават. Един начин е да изберат гуми с по-ниско съпротивление при търкаляне: това ще спести гориво и ще намали емисиите на въглероден диоксид (CO2), твърдят от Nokian Tyres.

Компанията работи усилено, за да направи автомобилните гуми по-природосъобразни и според изявленията на финландците съпротивлението при търкаляне на новите гуми е намалено вече с 8% в сравнение с произвежданите гуми през 2013-а. Според тях това е сериозно постижение, защото намаляването на съпротивлението при търкаляне с 8% се равнява на изгорелите газове от 65 000 автомобила.

Икономия на гориво и автономност при електромобилите

Съпротивлението при търкаляне се отнася за енергията, която се изразходва при шофиране, докато гумата се движи. Колкото по-ниско е съпротивлението при търкаляне, толкова по-малко енергия се губи и по-малко гориво е нужно. По-добрата енергийна ефективност влияе положително на околната среда и въглеродния отпечатък на водача чрез намаляване на емисиите на CO2. За електрическите автомобили по-ниското съпротивление при търкаляне означава и по-дълъг пробег.

Има ли смисъл от гуми с ниско съпротивление?

В Европейския съюз (ЕС) трафикът на превозни средства се оценява като причина за 24% от емисиите на парникови газове. Целта е до 2020 г. емисиите на парникови газове да бъдат намалени с 20% в сравнение с нивата от 1990 г. По-строгите цели, определени от ЕС, ще се прилагат от 2021 г. нататък.


Важно е гумата да е от най-добрите категории на съпротивление при търкаляне: A, B или C. За да се даде перспектива: най-разпространеният етикет на гумите за леки автомобили на пазара е в категория E (според анализ на ETRMA, октомври 2018 г.). Разликата е огромна, както за собственика на колата, така и за околната среда. Например лятна гума от категория A, която има правилно налягане, може да спести до 0,5 литра гориво на 100 километра в сравнение с гуми с най-ниска ефективност.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.4 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
гост
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Спестяваш максимално 100лв от гориво за периода на употреба, а реално даваш 3 пъти повече от това за надценката на гумите, защото не ползваш една, а 4 гуми. Разликата между бюджетна и маркова гума може да е 100лв и да, марковата е по-тиха, по-икономична и с по-кратък спирачен път, но всеки си преценя каква да сложи на колата си. По-важно е да е нова гумата отколкото това каква буква й е стандарта за икономия на гориво. Абсурдно е да дадеш 10х.лв за джип или някой мерцедес, бмв или др и да си купиш гуми на 5-6г., за да спестиш някой лев.

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +33

Драгой
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Между съпротивлението и сцеплението има припокриване. Много зависи от шарката, за да не се впива гумата излишно в асфалта. Като чуя Лада-Нива да вие към мен, знам колко и е скъп прехода. Същото важи и за зимните гуми.

Оценка:
-4 +6

hienata
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Купих си Полото с Мишелин енерджи сейбър. Икономия не съм усетил, но като ги смених със зимните, разбрах че имам пружини,амортисьори, и че за дървената возия са виновни гумите. Икономията е колкото да караш със загасени фарове .Направете сметка щом Мишелин не са се справили добре, тия измислените ,какви дървета са приготвили.

Коментиран от #4, #5, #10, #15


Оценка:
-8 +20

hienata
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #3 от "hienata":


сейвър - това саморедактора на SAMSUNG е много досаден :))

Оценка:
-2 +9

Язе
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #3 от "hienata":


Че ти пък каква возия искаш от Поло?

Коментиран от #9


Оценка:
-0 +18

сектант
(гост)

Неутрално
6 Отговор
с кола, като Дачия Дъстър няма значение с какви гуми си - винаги е стабилка!

Коментиран от #8


Оценка:
-8 +10

да да ама не
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Има смисъл, но не по нашите пътища. На Боко пътищата(магистралите) са неравни /хидро-фирмата и нейните подизпълнители не могат да валират добре/, асфалта е постен, никне трева и освен това улиците и шосетата са изпълнени с безброй дупки и пломби. Затова и хората карат повече стари коли и джипове, както премиерът-диктатор.

Оценка:
-2 +13

mediator37
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #6 от "сектант":


Като прочета "дачия" първата ми асоциация е "каруца".

Оценка:
-2 +14

hienata
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #5 от "Язе":


Не си карал Корса или Джаз от същата година, Полото сравнено с тях си е с доста по-мека возия. Имал съм възможност да ги сравнявам.
Относно статията, отново реклама на посредствен производител с изключително лоши гуми предлагани на нашия пазар. За "бяла" Европа сигурно гумите им са една идея по-качествени, защото иначе вече да са фалирали.

Оценка:
-1 +5

10
Този коментар е премахнат от модератор
волен сидеров
(гост)

Неутрално
11 Отговор
от гуми икономия на гориво ,АМИ ОТ ПУСНАТИ ФАРОВЕ ЦЯЛ СЛЪНЧЕВ ДЕН ко прайм -що не пишете за тези проклети фарове защо да светят цял ден ...а ...

Оценка:
-2 +8

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
12 Отговор
По малко съпротивление означава по малко сцепление.Това го пише във всички професионални статии за гумите.Статията е от раздел "реклама за овцете".

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +10

ДДД
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #1 от "гост":


За България абсурдно?

Оценка:
-0 +0

Един
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Тези "8%" отиват на кино когато минаваш през "легнали полицаи", разбити пътища, дупки, светофари, кръстовища, задръствания и ... други пътни особености!

Оценка:
-0 +6

Кифлар
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #3 от "hienata":


Колко си ми плосък,че на Нокиан да кажеш ,че са измислени?
Ама щом караш ФолЦваген-ясно е колко си тъпич.к

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +3

hienata
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Акъл от гумаджия , не благодаря. Сигурно си такъв или те е преметнал гумаджия ,което показва с какъв умствен капацитет си. Това,че ти си дал пари като за скъпи гуми, а си получил посредствени те озлобява, на аз не съм ти виновен с нищо, та да обиждаш. Лек ден.

Оценка:
-0 +5

123
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #15 от "Кифлар":


Естествено, че са измислени. Тоест имам предвид-среден клас, като корморан, тигър, дебика. И да ми ги рекламират, като големите капацитети на фона на Континентал, Гудиър, Мишлен е леко смешно. Най-верния коментар е по-долу на Бай Шиле. Ниското сцепление не може да доведе до нищо добро.

Оценка:
-0 +5

TIE X1 Advanced
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Бягайте надалеч от всичко що е: Енерджи сейвър, Грийн и други подобни. Сцеплението (и животът Ви) са по-важни от всякакви псевдо икономии и екологии.

Оценка:
-0 +5

Plameni
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #12 от "Бай Шиле":


Пълни глупости !Как ще обясниш факта Continental ниско съпротивление ,къс спирачен път Kumho високо съпротивление и по -дълъг спирачен път при всякакви условия и по - лоши характеристики. Китайските няма да ги сравнявам.

Оценка:
-1 +0

Ганьо
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Аз пък винаги (в града, не извън него) карам с 0,15 бара по-ниско налягане заради "качествената" настилка! Качва разхода с цели 20 милилитра (г-да Евроидиоти, чувате ли?), но спестява ремонти!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът за комбинациите по време на заседание на МС
Aвстрийският външен министър ни вкара в една комбинация, зад която, разбира се, ние не стоим"

Още бисери