Собствениците на автомобили могат да взимат повече екологично отговорни решения, отколкото вероятно осъзнават. Един начин е да изберат гуми с по-ниско съпротивление при търкаляне: това ще спести гориво и ще намали емисиите на въглероден диоксид (CO2), твърдят от Nokian Tyres.
Компанията работи усилено, за да направи автомобилните гуми по-природосъобразни и според изявленията на финландците съпротивлението при търкаляне на новите гуми е намалено вече с 8% в сравнение с произвежданите гуми през 2013-а. Според тях това е сериозно постижение, защото намаляването на съпротивлението при търкаляне с 8% се равнява на изгорелите газове от 65 000 автомобила.
Икономия на гориво и автономност при електромобилите
Съпротивлението при търкаляне се отнася за енергията, която се изразходва при шофиране, докато гумата се движи. Колкото по-ниско е съпротивлението при търкаляне, толкова по-малко енергия се губи и по-малко гориво е нужно. По-добрата енергийна ефективност влияе положително на околната среда и въглеродния отпечатък на водача чрез намаляване на емисиите на CO2. За електрическите автомобили по-ниското съпротивление при търкаляне означава и по-дълъг пробег.
В Европейския съюз (ЕС) трафикът на превозни средства се оценява като причина за 24% от емисиите на парникови газове. Целта е до 2020 г. емисиите на парникови газове да бъдат намалени с 20% в сравнение с нивата от 1990 г. По-строгите цели, определени от ЕС, ще се прилагат от 2021 г. нататък.
Важно е гумата да е от най-добрите категории на съпротивление при търкаляне: A, B или C. За да се даде перспектива: най-разпространеният етикет на гумите за леки автомобили на пазара е в категория E (според анализ на ETRMA, октомври 2018 г.). Разликата е огромна, както за собственика на колата, така и за околната среда. Например лятна гума от категория A, която има правилно налягане, може да спести до 0,5 литра гориво на 100 километра в сравнение с гуми с най-ниска ефективност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #13
14:36 07.06.2019
2 Драгой
14:53 07.06.2019
3 hienata
Коментиран от #4, #5, #10, #15
16:34 07.06.2019
4 hienata
До коментар #3 от "hienata":
сейвър - това саморедактора на SAMSUNG е много досаден :))21:07 07.06.2019
5 Язе
До коментар #3 от "hienata":
Че ти пък каква возия искаш от Поло?Коментиран от #9
22:59 07.06.2019
6 сектант
Коментиран от #8
00:07 08.06.2019
7 да да ама не
08:33 08.06.2019
8 mediator37
До коментар #6 от "сектант":
Като прочета "дачия" първата ми асоциация е "каруца".10:45 08.06.2019
9 hienata
До коментар #5 от "Язе":
Не си карал Корса или Джаз от същата година, Полото сравнено с тях си е с доста по-мека возия. Имал съм възможност да ги сравнявам.Относно статията, отново реклама на посредствен производител с изключително лоши гуми предлагани на нашия пазар. За "бяла" Европа сигурно гумите им са една идея по-качествени, защото иначе вече да са фалирали.
09:13 09.06.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 волен сидеров
18:13 09.06.2019
12 Бай Шиле
Коментиран от #19
22:19 09.06.2019
13 ДДД
До коментар #1 от "гост":
За България абсурдно?08:06 10.06.2019
14 Един
09:31 10.06.2019
15 Кифлар
До коментар #3 от "hienata":
Колко си ми плосък,че на Нокиан да кажеш ,че са измислени?Ама щом караш ФолЦваген-ясно е колко си тъпич.к
Коментиран от #17
11:46 10.06.2019
16 hienata
11:56 10.06.2019
17 123
До коментар #15 от "Кифлар":
Естествено, че са измислени. Тоест имам предвид-среден клас, като корморан, тигър, дебика. И да ми ги рекламират, като големите капацитети на фона на Континентал, Гудиър, Мишлен е леко смешно. Най-верния коментар е по-долу на Бай Шиле. Ниското сцепление не може да доведе до нищо добро.12:11 10.06.2019
18 TIE X1 Advanced
13:13 10.06.2019
19 Plameni
До коментар #12 от "Бай Шиле":
Пълни глупости !Как ще обясниш факта Continental ниско съпротивление ,къс спирачен път Kumho високо съпротивление и по -дълъг спирачен път при всякакви условия и по - лоши характеристики. Китайските няма да ги сравнявам.22:04 10.06.2019
20 Ганьо
17:43 11.06.2019