Last news in Fakti

26 Юни, 2019 14:17 39 667 12

"Балон" на гумата: Може ли да се поправи?

  • гуми-
  • съвети
"Балон" на гумата: Може ли да се поправи? - 1
Снимка: Shutterstock

Ако зададете този въпрос на гумаджии, то болшинството от тях ще ви кажат, че ще отстранят проблема и това привидно ще е така, но само привидно. Т.нар. "балон" на автомобилната гума се появява, като следствие от лек пътен инцидент - дупка в асфалта, удар на гумата в бордюр и още ред подобни ситуации, които за съжаление по нашите пътища са повече от милиард. Пристрастяването на автомобилните производители към все по-нископрофилни гуми също е проблем, защото при такива гуми вероятността от появата на "балон", предизвикан от дупка е далеч по-голяма.

Трябва да знаете, че въпреки привидно простата конструкция на една автомобилна гума, тя представлява сложно инженерно изделие. Съставена е от множество различни слоеве гума, в които е вплетена сложна конструкция от метал и здрави влакна. При попадането на автомобил в дупка с по-остри ръбове по края, притискането на гумата между въпросния ръб и този на джантата предизвиква разкъсвания във вътрешността на гумата. Когато повредите са в металните нишки и в т.нар. платно, за здравината и целостта на гумата остават да отговарят само някои от пластовете гума. А те не са достатъчни.

При вулканизиране на гумата и по-точно на въпросното издуване, там се наслагва по-голямо количество каучук и издутината изчезва, но това в никакъв случай не оправя проблем. Разкъсаните гореспоменати "вътрешности" не се възстановяват. Водачът, а често пъти и неговите близки седят на "бомба със закъснител", която може да гръмне в най-неподходящия момент и да причини щети, дори и такива с летален край. За това съветът ни е, при поява на "балон" на гумата - сменете я. Колкото и да е неприятна операцията, особено във финансов план, това може да спаси живота ви.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    32 9 Отговор
    Язе имам балони и на четрите гуми па немам ядове!Даже фчера видех че и резервната се е избомбила ама кво да праиш....
  • 2 Баш гумаджия

    10 22 Отговор
    Всичко се поправя даже може да стане по здрава и от нова ,но дали си заслужава.
  • 3 NikNay

    32 4 Отговор
    Директно отговарям на въпроса - може ама само с нова гума. . . .
  • 4 Кумчо Вълчо

    26 5 Отговор
    Нормален човек никога не би задал такъв въпрос, но като се има впредвид масовото изпростяване сигурно има и "майстори" които се наемат със задачата да "оправят" проблема.
  • 5 Ники

    9 6 Отговор
    Аз съм оправял балони не съм имал проблем ... но има значение колко е голям .. и е добре да не е на кола която се кара извънградско ... иначе спор няма , че е по добре нова ...
  • 6 Смел Гаргамел

    42 3 Отговор
    Е щом като някои майстори махат стабилизиращата щанга, за да не се разбиват биалетките, защо да да не се поправят балони по гумите? Ние сме страна на неограничената простотия.
  • 7 един

    14 2 Отговор
    Може : купуваш си нова гума!
  • 8 Проф.

    14 3 Отговор
    За това имам диплома от Германия, все пак живеем в 21 век. Има,, лепенки'', които са със същия плат какъвто имат гумите, компенсиращи скъсването на същия. Това е така наречения балон. Лепилата които се използват правят СТУДЕНА вулканизация между каучука на гумата и този на лепенка та. Изпробвани до скорост 220 км. ч.. Гаранция от производителя, потвърдено от практиката. Разбира се че е по - добре нова, за който може да си го позволи. Но при качествено изпълнение компромис със сигурност няма. Ако някой ви каже, че ще я поправи за 2 часа, значи по-добре потърсете друго място. За да се даде гаранция има има няколко операции, които чисто като технологично време отнемат между 6-8 часа.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 майстора

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Проф.":

    Най-накрая човек който знае какво се прави ..тази технология я има от много време , струва си пари и както си го написал има технологично време което трябва да се спази ..здраво е надлежно е ...има една скоба обаче гумата не трябва да е почнала да се напуква от старост !! Иначе отиваш в магазина и нова ..по правило 2 нови ...не се препоръчва смяната само на една гума ..
  • 10 Ало професора...

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Проф.":

    Професоре,имаш диплома за производство на автомобилни гуми в домашни условия ли😂
  • 11 Софиянски усмивката от централните хали

    5 1 Отговор
    Балон на гума не съм имал от времето на Софиянски!
  • 12 aaa

    9 2 Отговор
    Защо говорите глупости ??? Когато конците се скъсат гумата се вулканизира отвън за да се запълни цепнатината, а от вътре се слага така наречената подложка, като най - добре и подложката да не е студена, а да се вулканизира! Има такива подложки за вулканизатор вътре с конци! Правили сме гуми с малки балони и след гореспоменатата интервенция балона изчезва или е минимален и не се вижда! Не стоиш на никаква бомба. Разбира се гуми, които подлежат на такъв ремонт са високите такива. Нископрофилните директно се изхвърлят, защото там подложката има опасност да падне тъй, като няма достатъчно място и тя постоянно е подложена на "мачкане".
    Поредната глупава статия за да наплашите народа да си купува нови гуми, защото много хора ще ви повярват и вместо да дадат 15-20 лв за подложка ще дадат 100 за нова гума, но в ДИАНА или другите големите вносители ще му кажат, че трябва да купи 2 гуми и т.н. и т.н.