Новини

Защо големите атмосферни двигатели са по-добри от малките турбомотори?

Публикувана: 12 Октомври, 2019 11:30
155 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 68934
Защо големите атмосферни двигатели са по-добри от малките турбомотори?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 149 гласа.

Ще започнем с основното. С факта, че тягата на атмосферните двигатели с голям работен обем е отлична от самото начало на оборотния режим. Това осигурява добра еластичност и елиминира необходимостта от превключване на по-ниска предавка при изпреварване.

При ускорение такъв двигател също ще се опъне на модерен малък турбомотор, тъй като двигателите с турбокомпресор имат т. нар. турбо дупка. Проявява се в зоната на ниски обороти, когато при натискане на педала за газ се усеща характерно забавяне и след това се наблюдава рязък преход към работата с турбо.

Сега инженерите са се научили да изглаждат ефекта от турбо дупката, но въпреки това работата на "охлюва" зависи от много фактори. Да кажем за качеството на горивото и околната температура. Колкото по-горещо е навън, толкова по-изразен е ефектът на турбо дупка.

В допълнение ще кажем, че малките двигатели с турбо са взискателни към качеството на маслото и това на охладителната течност. Ако обемът на масления отвор е малък и охлаждащите радиатори са задръстени от мръсотия, маслото в такъв двигател ще бъде горещо през цялото време.

В резултат на това то бързо се окислява, прави неразтворима утайка и всичко това води до скъп ремонт на уреда. Да не забравяме и, че двигателите с турбокомпресор често харчат и повечко масло.

И накрая, те се характеризират с по-малък малък ресурс (150 000-200 000 км) и понякога не подлежат на ремонт. Атмосферните изкарват до 500 000 км без основен ремонт, че и много повече, но дори в случай на сериозна повреда, атмосферният двигател е ремонтопригоден.

Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент, предаващ се в по-широк диапазон. Това води до управление на колата с по-ниски обороти при една и съща скорост с автомобил с турбомотор, а оттам и незначителна разлика в разхода на гориво.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 149 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Мнение
2 Отговор
В малките турбо двигатели се използват по малко материали и изработката им е по лесна и евтина,ресурса им е ограничен и ремонтите по тях се налагат по често.От това производителите печелят много защото поддръжката най често е възможна само във фирмени сервизи.

Коментиран от #24


Оценка:
-18 +283

Лекар БГ
3 Отговор
Няколко модификации на една и съща японска марка карам от 2005 г.насам.Турбо дупка просто НЯМА.Първата кола продадох на приятелка Истински 136 К км.Тя навъртя още 200 К.Редовна смяна на масло,синтетика.Ремонти-4 билети и консумативи.
Много харесвам осмаци-звук,усещане...просто не са ми по джоба.Засега-2.2 турбо,150 коня,350 нютонметра.

Коментиран от #9, #13, #48, #52, #63, #120


Оценка:
-73 +88

Много просто
4 Отговор
Турбото създава само проблеми и е скъпо.

Оценка:
-80 +149

5
Този коментар е премахнат от модератор
Долината на широките гащи
6 Отговор
Отивай си в турция тогава какво правиш тук!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-28 +286

Митко с измъчената кола
7 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Ко ?

Оценка:
-7 +77

123
8 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Тя хубаво е пет години напред, ама и 100 встрани Хасанчо!

Оценка:
-8 +197

123
9 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


И Хонда

Оценка:
-21 +23

СУБАРУ
10 Отговор

До коментар #6 от "Долината на широките гащи":


Не се занимавайте с Асан.Това са много нещастни и пълни с комплекси хора.Хора безнсаволичност и държава.Шо се отнася до темата това си е самата истина.Но предпочитам

японското.

Оценка:
-15 +122

11
Този коментар е премахнат от модератор
гост
12 Отговор
Малките турбо-бензин двигатели са по-леки и по-компактни. Сравняваш например един 1.6л турбо със 170кс,спрямо еквивалентен ве-6 двигател и разликата е към 30% повече маса за ве-6 и още толкова обем в двигателният отсек. Това, че малък турбо-бензин харчки малко само на стенда мисля, че мнозинството от клиенти и инженери се убедиха. Затова започна т.н. райтсайзинг - подбор на подходяща кубатура и повечето производители повишиха обемите на двигателите, което доведе до по-добри двигатели с реална икономичност. Например от 1.2л станаха 1.4, от 1.4 станаха 1.5 и т.н. Най-новаторското е отрязването на един цилиндър и въпреки това запазване на балансирана работа на двигателя, както е при форд 1.5 екобуст с 3цилиндра и 150кс. Аз лично избрах 2.5 атмосферен и мога да кажа, че колкото му пише в книжката, толкова и гори на кола 4х4 среден размер сув, 9л смесен разход бензин. Преди това карах други нови турбо-бензин, в случая 1.6 турбиниран, и с еквивалентна мощност даваха 12л разход.

Коментиран от #103, #107


Оценка:
-9 +75

Ridah
13 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


Не разбирам за какво са ви тея осмаци. Харчат газ на поразия. Плюс моите 231 коня са абсолютно адекватни, даже са ми множко на моменти. Поддръжката е приемлива

Коментиран от #49


Оценка:
-41 +14

Спокоен
14 Отговор
Евросъюзът принуди всички включително и автомобилопроизводителите заради евро нормите да правят прахосмукачки с турбо.

Оценка:
-11 +121

ВояджърСервиз
15 Отговор
Малките ДВГ с турбо са като да дадеш на малък и слаб човек някакъв транквилант (или както там му се вика) и да го караш да носи 50кг-ови торби с цимент по цял ден и на бегом, при положение, че самият той тежи 45 кг. Да, заради транквиланта ще тича, ама колко време ще издържи?
Като професионалист ще ви кажа, че турбото е скъп консуматив. Идва момент в който (ако не карате нова кола), ще се наложи да си платите около 1000 лв за ремонт.
Нещата идват от там ,че искате мощни коли, дето горят малко, а пък за производителите е добре дошло това, защото малък двигател се прави с малко тегло метал. Освен това, той се разполага по-лесно в съвременните купета. Друг е въпроса за управлението на такъв ДВГ. Там нещата са "с пари" , но тия пари ги плащат потребителите, така че на производителя му е все тая.

Коментиран от #20, #25, #50, #69


Оценка:
-13 +96

Адолфо
16 Отговор
Карах Алфа Жулиета,1.4 170кс, карах и 1.7 235кс,доволен съм, за дупка не съм и усетил

Оценка:
-36 +26

17
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Ганьо
18 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Защото така. Асан не помни, че преди 30-40 години, когато ,България бе номер 1 на Балканите във военно, културно, образователно отношение , в здравеопазване, спорт, промишленост, селско стопанство, и т.н. и когато от съседни Гърция и Турция идваха да се лекуват, учат тук, хората ходеха по 1 месец на почивки и санаториуми , имаше безплатно образование и здравеопазване , Турците и гърците бяха изостанали селски държави с дребна икономика, Асан забрави ли това ?! Но има кръговрат. Първите днес утре са на опашката, после отново.

Коментиран от #61


Оценка:
-25 +136

Икуо Кажитани
19 Отговор
Аз от VTEC а още 80-те години на миналия век извадих 100 коня от литър...това разни турбосмехурковци дали го знаят с техните еднодневки?!

Коментиран от #43


Оценка:
-20 +40

Jacques Yves Moineau
20 Отговор

До коментар #15 от "ВояджърСервиз":


Транквиланти значи успокоителни. Сигурно имаш предвид стимуланти. Иначе сравнението си го бива.
Ама най-добре е голям двигател с турбина 😀😀😀

Коментиран от #59


Оценка:
-6 +78

До Асан #1
21 Отговор
Не знам великата турция , да е дала нещо на цивилизацията, виж, за скромната ми РОДИНА мога да припомня, от малкото което знам, : Най точния КАЛЕНДАР ... направен преди около 7527...години, АЗБУКА на която пишат и използват около 300милиона.. Компютъра на ДЖОН АТАНАСОВ ...и тн. и тн... асанее... , не със сто...със 1000 години няма как да ни изпреварят....

Коментиран от #23


Оценка:
-8 +123

аладин
22 Отговор
аз си карам 6.0 кубиков 12 цилинров мотор ими е все тая за вашите турбо дупки,ями,изкопи и там каквото имате,ако е бензин не ми пречите ,ама много ме изнервя да карам зад някой дизеляк някой от вас може да е изпитал гнева ми......карайте си ги тези душегуби по селата щото почвате да ми писвате.....

Коментиран от #40, #60, #155


Оценка:
-81 +51

Реалист
23 Отговор

До коментар #21 от "До Асан #1":


А с 200 лв пенсии кога ще изпревариш Турция?

Коментиран от #122


Оценка:
-49 +23

куку руку ку
24 Отговор

До коментар #2 от "Мнение":


Публикувано във факти.бг: Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент,"
Въртящият момент кара колата да ускорява, мощността е необходима при високи скорости, за да се преодолява съпротивлението на въздуха.
Или както обичам да казвам... Мен ме интересува въртящият момент. От мощността се интересуват от данъчното.

Коментиран от #118


Оценка:
-5 +57

Жижо
25 Отговор

До коментар #15 от "ВояджърСервиз":


Статията е полезна. А ти вярно го описа, но не всеки малък турбо е проблем. Лично не харесвам турбото и автомобил над 150 коня, защото на тези пътища няма нужда от тях. Турбото се включва при определени обороти, тяга. Ако караш равномерно може и да не се включи дори. Зависи от шофьора. Ако сменяш предавките при механична плавно и под средните обороти за предавка, може да караш и без турбо. Ако обаче си на рязко газ, каеаш турбо. Малкия двигател не е лош, но за леко тегло. Примерно купе 660-860 кг таро с двигател 1.1-1.2 и 60-75 к. с. може да те вози стотици хиляди километри. Има на Дею 960сс 45-64 Р. С. над 1.5 млн. км пробег. Факт е обаче, че голяма кубатура двигател без турбо е по-дълготраен по принцип. Затова и щатите правят такива двигатели. Но за града и не са нужни. Стига и 1.0 60 к. с.. Лично считам, че малките коли са за пътуване, а за товар, е микробус, камиони. В града повечето хора карат по 1 човек по работа, а не е нужен В шестак, осмак или дванадесет цилиндъра. Горят много и цапат повече.

Коментиран от #88


Оценка:
-12 +53

Спокоен
26 Отговор
Жиже няма такова понятие като "турбото се включва" то работи дори само когато е запалена колата на ниски обороти.

Коментиран от #53, #66


Оценка:
-15 +67

ИВО
27 Отговор
Карам 2.2 Хонда дизел няма турбо дупка не гори мсло. Не е Капри на на гориво

Оценка:
-11 +17

Манафчо
28 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


В Турция все още продължават опитите мъж да забременее, засега неуспешно.

Коментиран от #31, #54


Оценка:
-4 +78

Станкич
29 Отговор
Абе какво стана с тоя сайт? Преди имаше компетентни и ерудирани коментари. Сега турци, ушанки, Сороси и Т.н. малоумни и безхаберни отрепки. Под всяка статия гнус и утайка бълват ли, бълват.

Оценка:
-4 +91

БАРС
30 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Слушай АКАТМА такава турция за 500 години робство какво е дала на тия страни .НИЩТО !Освен кадаифа и баклавата която е арабска така и нищто не са направили за развитието.Я виж РИМСКАТА ИМПЕРИЯ всички които са биле под Римска власт в Европа са номер едно по развитие.Турците освен да грабят да се оригват и пърдят те друго и не могат.НЕ напразно са казали оригва се като рязан турчин.С чиста съвест мога да кажа като общто турчина мозък няма(АКЪЛ).Добре че ги пуснаха в европа та да видят цивилизация.Даже старият Истанбул е построен от БЪЛГАРСКИ МАЙСТОРИ.Дори най таченият Кемал Ататюрк е БЪЛГАРИН МОХАМЕДАНИН ОТ ГРЪЦКА МАКЕДОНИЯ.Знаешли намажиси гьота с вазелин и бягай в турция те с това са известни

Коментиран от #92, #144


Оценка:
-9 +83

Якуб с дългия
31 Отговор

До коментар #28 от "Манафчо":


Не губи надежда, отиди и пробвай с теб може и да има успех.

Оценка:
-22 +5

лекар Швеция
32 Отговор
Карам чисто ново Митсубиши Еклипс Крос с двг 1,5 турбо и CVT скоростна кутия.Понеже тука е пълно с разбирачи,да знаят че е страхотна кола.Чака ме още 4 години гаранция,след това ще я продам и пак нова.Защото мога да си го позволя!Купувайте ново и няма да умувате кое е най-добро.

Коментиран от #33, #115


Оценка:
-64 +25

МАГАРЕ
33 Отговор

До коментар #32 от "лекар Швеция":


И ти ли слагаш студове на здрави пациенти

Коментиран от #34


Оценка:
-6 +40

МАГАРЕ
34 Отговор

До коментар #33 от "МАГАРЕ":


Стендове

Коментиран от #58, #141


Оценка:
-4 +29

ебача на алфите
35 Отговор
Карайте си тъпите атмосферни бракми с технология от преди 30 години. Аз предпочитам малък турбо агрегат, дето като го ритна и полудява. Карам 1.4 TSI и дори на 900 оборота като дадеш газ тръгва без да тресе и вибрира. А на скапаните атмосферки под 1100 оборота колата тръгва да гасне. Колкото и да не ви се иска, скоро атмотферните боклуци ще отидат в кофата и ще дадат път на 3 цилиндъра + турбо, та да се пукнете от яд. Дори 900-кубиковият мотор на Дачия е по-добър избор от някой горублянски атмосферен дарак. Айде със здраве.

Коментиран от #45, #146


Оценка:
-111 +26

Шафиор
36 Отговор
Големия атмосферен е като дебел и твърд кор, турбото е като малко пишле на виагра

Коментиран от #119


Оценка:
-14 +94

37
Този коментар е премахнат от модератор
Ивайло Пенев
38 Отговор
Купих си чисто нов Хюндай и30 комби, производство 2018, двигател 1-литров, 120 коня, турбиниран. Автомобилът никак не е лош, независимо, че всички смятат, че е с мотор-прахосмукачка. От време-навреме се усеща тази турбодупка, доколкото част от движението е по нагорнище с висок наклон и се налага да взема наклона на 5-та или даже на 4-та, но пък автомобилът е съвсем нов, с 5-годишна гаранция и по принцип би следвало да го шофира без проблем поне тези 5 години и едно 100 хил. км. Движа се предимно градско, огромен багажник и вътрешно пространство, мирише си на нова кола... Неми се вярва да се развали за тези 100 хил. км. Вярно, не е луксозен клас, не е особен красавец, но на мен ми е достатъчно да не посещавам сервиз 5 години за друго, освен да ми сменят маслото по гаранция. А на вас?

Коментиран от #42, #74, #75, #81


Оценка:
-17 +43

гошо
39 Отговор
При Е класата 320 редови шестак 204 коня такова нещо като турбо дупка не съшетвува, а харчи по малко от един пасат. Да не псоменачам , че и поддръжката е по лесна.

Оценка:
-16 +26

123
40 Отговор

До коментар #22 от "аладин":


Ти вярваш ли си, или пак си прекалил с тревата?

Оценка:
-4 +13

мани мани
41 Отговор
че то турбото си е пак атмосферно :) взема въздух - нагнетява го и го впръсква вътре, за да става якото горене :) нищо друго! т'ва е най-простото обяснение на турботата ви :) зат'ва ги наричат и прахосмукачки :) естествено е, че са с по-скъпа поддръжка, отколкото атмосферното :) всичко под 2000 кубика си е мале мила :) всичко под 115 куония е пак зле :) всичко с тегло повече от 900-1200-1400кг е бавно и гори много!

Оценка:
-7 +26

бобо
42 Отговор

До коментар #38 от "Ивайло Пенев":


ще черпиш за новата кола. А тези приказки ги повтори в края на гаранцията.

Оценка:
-4 +22

PlimP
43 Отговор

До коментар #19 от "Икуо Кажитани":


леко с виспека, че много често оствят синя диря след тях, не знам, бащата едно време имаше 205 rally, 1.3 - 101к.с. с 2-а карба, не знам за скапания ти витек, но 205-ачето се стрелкаше като лудо, ако намериш някой който разбира то карбуратори и ДВГ, забрави със скапания витек да му се опреш

Коментиран от #67


Оценка:
-17 +11

Малиии
44 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Що ли си толко тъп та още си тук.
Сигурно и турски не знаеш но за жълти центове се продаваш.
Сигурно си от потекло предало вярата си.
И сигърно си някой мелез не приличащ на човек.И за туй не смееш да излезеш на светло.
Нехрани майко си ти
Те такива като теб са истинските подлоги.

Оценка:
-6 +31

Николай
45 Отговор

До коментар #35 от "ебача на алфите":


Аз карам 6 цилиндров атмосферен 218 кс бензин като разход гориво и вървене не може да му стъпят и ауди 1.8 турбо чипосано, в града го докарва към 11 на газ сами си направете сметката с малките двигателчета на виагра

Коментиран от #101


Оценка:
-8 +23

vasik atanasova
46 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


този двигател е върха
а твоя коментар е за триене от модернатора защото не е по темата
мене ме трият а турците не
кво е това тука

Оценка:
-1 +21

47
Този коментар е премахнат от модератор
Николай
48 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


дизел или бензин. Защото дизели без турбо компресор вече няма, даже и големите 6 и 8 цилиндрови имат турбина. Явно тука иде реч само за бензинови мотори. А ти пишеш за твоя дизел.

Оценка:
-0 +28

Николай
49 Отговор

До коментар #13 от "Ridah":


Бензинов осмак е яка машина, ако можеш да го храниш и поддържаш значи всичко е ОК. Даже и на газ разходите са 2 повече от шестака. Аз карам С280 231 кс колата е супер много съм доволен.

Оценка:
-6 +11

Николай
50 Отговор

До коментар #15 от "ВояджърСервиз":


Стимулант колега, транквиланта е успокоително.

Оценка:
-0 +9

Ракета Пейтриът
51 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Каквото и да приказваш, последната дума винаги е на Шефа горе и аз ще ти подскажа какво дума той: ти си гледай Северноанадолския разлом, че е страшен и ако кихне ще потънете половината и ндей бери гайле за България - тя е била и ще бъде!

Оценка:
-6 +26

vasik atanasova
52 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


и аз много харесвам бензинов осмак
той дава ускорение дори в ниските обороти
осмака е върха
въпреки че има и 10 и 12 но те са вече крайности и не са за всеки

Оценка:
-3 +15

Николай
53 Отговор

До коментар #26 от "Спокоен":


Не съм убеден обикновено турбото се включва при определени обороти над 1500-1600. При по ниски обороти налягането на изгорелите газове не е достатъчно да достави необходимото количество въздух под налягане. За това има клапан за регулиране на налягането и клапа за отвеждане на въздуха преди двигателя да е в обороти. Но все пак зависи как е изчислен двигателя.

Оценка:
-5 +19

Николай
54 Отговор

До коментар #28 от "Манафчо":


Процедурата се нарича "Анадолска клизма"

Оценка:
-2 +8

55
Този коментар е премахнат от модератор
56
Този коментар е премахнат от модератор
гост
57 Отговор
Личен опит - BMW 430i xDrive. Среден разход 9л./100км, по книжка са 6,5 комбиниран; 5.9 сек до 100 км./ч по книжка, като реално са 5.7 сек. засечено с GPS; Няма никаква турбодупка. При рязко подаване на газ в първия миг нищо не става, после сваля предавки, вдига 5-6к оборота и следва удар в гърба. За това му трябва около секунда, две. Двигателят е бензин 2л., 252 к.с. Пробег 16 500 км и не съм имал проблем. Включени са сервизните обслужвания за 5г. и не знам колко струват.

Оценка:
-12 +15

лекар Швеция
58 Отговор

До коментар #34 от "МАГАРЕ":


Не слагам стентове/не стендове/ а съм белодробен лекар.Не желая да работя в Бг като бакалина за който намекваш.Изкарвам си честно парите и пак казвам че най-хубавата кола е новата.А лакърдиите колко били хубави колите от преди 30 години са смешни.

Оценка:
-11 +31

59
Този коментар е премахнат от модератор
60
Този коментар е премахнат от модератор
Леон
61 Отговор

До коментар #18 от "Бай Ганьо":


Абе пич, кажи една съседна държава от която сме били по-силни военно през соца? Какви културни постижения, какви пет лева? Халтурите на Мутафова и Калоянчев и петохуйниците на Старчев? А за мизерията по магазините смрадта и опашките да не говорим. Пий си лекарствата пич.

Коментиран от #70, #82


Оценка:
-55 +23

Леон
62 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


С какво е по-велика бе пич? С тоя диктатор дето ви мачка и си прави каквото иска, а вие му целувате г_за и му правите "евала"? С кризата в икономиката, и че ще видите ЕС през крив макарон? Да ми плащат никога не бих живял в Турция.

Оценка:
-7 +37

Муsparx
63 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


2 години карам японски мотор 2,2 с турбо.Не просто дупка има Ами си е направо яма.Не караш ли таз кола в обороти за да развърта турбото,е за кофата.

Оценка:
-8 +16

QUADRIFOGLIO
64 Отговор
Разбира се, че големия атмосферник е далеч по-надежден от малкия турбо двигател по ред причини, но в днешно време се борят за икономия, за всяка капка бензин.
За жалост живеем в такива времена, че горивата са скъпи заради спекулативно завишените цени на петрола, също така се опитват да ни убеждават, че променяме климата на земята, което са пълни глупости и единствената им цел е да се заместят добре усвоените и вече не така печеливши отрасли произвеждащи автомобили с ДВГ, с не по-малко замърсяващи електромобили. Цял свят от години взима мерки по намаляване на вредните емисии, но промяна в затоплянето на климата няма. Защо така? Сигурно е по същата причина, по която преди милиарди години идва така наречената ледена епоха и измират куп животински видове, като така наречените динозаври. Сигурно и тогава дизелите са били виновни . . . оо чакай малко, по ония времена хора изобщо не е имало, но климатът на земята въпреки това с времето се е променял значително.
Е аз на кого да вярвам? Много опасни тия ДВГ ги изкарват, а аз и цялото ми семейство сме софиянци кореняци, цял живот живеем в град с уж замърсен въздух, на времето и под комините на Кремиковци, как така ни един не разви разни белодробни и подобни заболявания от тия така наречени замърсители? Баба ми лека ѝ пръст цял живот живяла в "замърсена" София доживя 89 години без сериозно да е боледувала. А цирка в ООН, който устроиха с Грета? Спрете да бъдете балъци, докато вярвате на подобни простотии, а не на

Оценка:
-9 +56

богаташчето
65 Отговор
Аз си карам Гранда 3,0 дизел и не ми пука. Вози като параход и е също толкова мощен. Комфорта е безупречен. 500 нютонметра.

Оценка:
-7 +15

хей
66 Отговор

До коментар #26 от "Спокоен":


говориш глупости братчед...когато колата се запали няма как да работи турбото защото няма достатъчно тяга да го завърти

Коментиран от #89


Оценка:
-11 +10

Карай си мачката
67 Отговор

До коментар #43 от "PlimP":


Верно ли така мислиш? Мачката по-добра от VTEC?!? В дълбока грешка си пич. На Хонда моторите само за еталон могат да служат. А на "Пижама" бензиновите дърпат повече масло, отколкото бензин. Да не говорим за куцата електроника.

Коментиран от #71


Оценка:
-15 +17

68
Този коментар е премахнат от модератор
Умният
69 Отговор

До коментар #15 от "ВояджърСервиз":


Абсолютно.Големите на запад ни дърпат на чепаре/все нещо ще се закачи/Потребителите по късно се усещат,че са прекарани,но какво от това.Парите са им взети и керванът си върви....

Оценка:
-0 +13

Петър
70 Отговор

До коментар #61 от "Леон":


Моля те разкажи още нещо за онова време. Виждам, че си навътре в нещата. И още нещо- кой надмина Калоянчев след 1989?

Оценка:
-8 +19

#67
71 Отговор

До коментар #67 от "Карай си мачката":


А е ти си пълен идиот! Хонда е еталон за масло 1л/100,ха,ха,ха

Оценка:
-9 +10

яячч
72 Отговор
Защото конете умират , а кубиците не!

Оценка:
-0 +13

73
Този коментар е премахнат от модератор
Някой
74 Отговор

До коментар #38 от "Ивайло Пенев":


Ще изкара гаранцията и още много не ги слушай глупаците който живеят сто години назад светът се развива и никой не може да го спре.Едно време баща ми купи мазда и всички говореха да не си луд били с капсоловани двигатели и не подлежи на ремонт.Само че маздата не мръдна 7г.при интензивно каране.Аз си купих Ситроен HDI и тогава ми говореха да не си луд една Дюза е 1000лв.но Ситроена още си върви а е на 280 000хил.

Коментиран от #86


Оценка:
-8 +15

75
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Шиле
76 Отговор
"коментарии нямащи връзка с темата ще бъдат изтривани" О,К тук темата е за турбо двигатели.Какви са тия турци и антитурци които си разменат глупости?Ми да си пишат в адекватна за това тема.

Оценка:
-3 +20

77
Този коментар е премахнат от модератор
Asd
78 Отговор
Само сокчета и прясно мляко се съхраняват в 2л.

Коментиран от #111


Оценка:
-3 +16

Лазар
79 Отговор
Преди час се върнах от морето, влязох в София след 7 часа път. Бях достатъчно изморен, както и колата. На светофара на Опълченска до мен застана бял Мерцедес V12 Biturbo - шофьора, младо момче нервно натискаше газта, сякаш ми казваше - ще те скъсам. Дъщеря ми само ме погледна и без да се хваля на другия светофар бях първи, V12 Biturbo нервно подскачаше зад мен.
Последва още един светофар и отново същото. Чувах как звяра ми диша във врата, но зад мен. Звукът от мощния му двигател огласяше тихата улица. На третия светофар, явно обиден той зави, за да не бере още срам от минувачите.
Няма никога да си купя Мерцедес, не е моята кола. Колкото и турбо да му слагат само цената му се вдига.

Коментиран от #84, #87, #100, #104, #113


Оценка:
-19 +17

ОЛИГОФРЕНИ
80 Отговор

До коментар #75 от "Бай хуи":


Защо пишете глупости Основен ремонт на 150 -200 000 км Това да не е Лада или Москвич ве тъпанар Корейските малолитражни Тико Таксита минаваха към 700-800 хил км без основен ремонт

Оценка:
-5 +24

81
Този коментар е премахнат от модератор
82
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
83 Отговор
Пълни глупости в тази статия.Всеки почна да разбира от всичко.Затова хората не си оправят жените на площада.

Оценка:
-3 +12

И като
84 Отговор

До коментар #79 от "Лазар":


Се събуди и гледаш краката ти отвити и дъщеря ти ти слага на чело кърпи с лед. Ти с каква кола си че 7 часа пътуваш от морето. Или ходиш на плаж на грузинското черноморие. Айде по сериозно моля

Оценка:
-5 +31

Манго Шукарата
85 Отговор
А пък аз си джиткам от 1970 г насам с едно Трабантче, ева ви и хатмосферните и турбу таралясниците. Кат ва спреварвам мноо ма кефи какви са ви свирепи погледити 🤣🤣🤣

Оценка:
-3 +12

Аха
86 Отговор

До коментар #74 от "Някой":


Ами значи вие вашата рода досега кола не сте си купували. То не бе мазди то не бе ситроени. Вярно че света се развива ама у ваше село това не важи

Оценка:
-4 +5

87
Този коментар е премахнат от модератор
Фитипалди
88 Отговор

До коментар #25 от "Жижо":


Съгласен! Малко уточнение: Малката кубатура не винаги значи "икономичност". " Пунто", 1200/ 73 к.с. под 12/ 100 газ не успях да постигна! Извън града, скорост около 100, с климатик- 8- 8, 5. Темата е многообхватна.

Коментиран от #90


Оценка:
-0 +11

Спокоен
89 Отговор

До коментар #66 от "хей":


Върти се но в много ниски обороти.

Оценка:
-0 +9

италиянец
90 Отговор

До коментар #88 от "Фитипалди":


При старите дараци е по-скоро до състояние. И между другото няма мотор 73 коня бензин на Пунто. Пунто 1.2 са по 60, 69, 80 или 86 в зависимост от годината на производство и броя на клапаните. Аз имах Алфа 1.8 8 клапана туин спарк 129 коня и ми харчеше 7.5 на магистрала и около 10-11 градско в София, но останалите с такива дараци не успяваха да постихнат тоя разход. Поне по литър два отгоре харчеха. Всичко е до състояние при старите коли и до това как караш.

Коментиран от #116


Оценка:
-1 +5

91
Този коментар е премахнат от модератор
92
Този коментар е премахнат от модератор
93
Този коментар е премахнат от модератор
94
Този коментар е премахнат от модератор
Boob
95 Отговор
Супер доволен съм от Турбо компресора на Мерцедес 2.0 компресор няма турбо лаг. Щото е постоянно зацепен с ремък... Харчи малко върви много.... И аче турбомпри дизелите си е боза...

Коментиран от #147


Оценка:
-10 +2

96
Този коментар е премахнат от модератор
Guest
97 Отговор
Т.е. осреднено от статията разбрах, че истината се крие у ламбо, ферари, бентли и др. подобни. Хем кубици, хем турбини и нека ми е зле!

Оценка:
-3 +3

Иве
98 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Моля да се коментира само темата и всякаков тип спам да бъде трит от модератор или вие ги пускате тези коментари за повече популярност? Големите атмосферни мотори изкарват повече километри защото се позволява повече управление в по ниски обороти, а от там и по малко износване на мотора. Но за България малка страна и мало литраж с две турбина или една е съвсем достатъчен пак зависи за какво ще бъде използвана машината. Старите Ford F150ки бяха с чугунени блокове и два ремъка, ако ти се скъса единия да имаш време да отидеш до сервиз и изкарваха лесно по няколко милиона километра. Старото амириканско беше наистина чук.

Коментиран от #99


Оценка:
-0 +7

Не е точно
99 Отговор

До коментар #98 от "Иве":


Повечето нови турбо мотори, също са мощни от ниски обороти и се карат на ниски обороти. Проблема е, че изкарват голяма мощност от малък мотор, което го натоварва и износва много по-бързо. 1.4 ТСИ мотора на ФВ изкарва 250 НМ от 1200 оборота, вижте на колко кубика атмосферен се вади това! Правят се и от леки материали които не издържат на натоварването. Колите са изчислени, за около 12 години живот, толкова е средната възраст на колите в Европа и се хвърлят. При годишен пробег 15-20 хил. км. на година, двигателя си е заминал заедно с колата. Другия метод е да не се хвърлят, а да се карат на Горубляне, нов внос,в състояние като нови.

Оценка:
-1 +9

Николай
100 Отговор

До коментар #79 от "Лазар":


Брато Мерцедес V12 Biturbo 612 конски сили. ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди, десетина секунди по-късно скоростта се удвоява. Значи това са основни характеристики. За да издухаш това нещо на светофара има 2 варианта или караш по яка машина или колегата не се е напънал. Аз между другото Бургас-София го взимам за 2 часа и 40-50 минути без да превишавам ограничението.

Оценка:
-5 +12

Николай
101 Отговор

До коментар #45 от "Николай":


Адаш дай инфо как си докарал С320 бензин да гори 11 газ градско. Ако гледаш какво показва като разход на дисплея не му вярвай. Моя С280 гори средно 10-12 зависи от стила на шофиране. При тази цена на газта пак е изгодно.

Оценка:
-3 +3

Пилотът Гошу
102 Отговор
Момчета и момичета. Всеки знае, или минимум дълбоко в себе си усеща, че всички искаме да караме V8-V10-V12 от 4л нагоре. Всичко друго е оправдание на защо не караме такива 🙂. 5л+ V8 атмосфера е просто звук за ушите и гъдел в корема. О, това не отменя 2.0 турбото 4х4 за забавление, примерно зимата. Но няма по-гадно нещо от downsizing-а.... 1.0 турбо 1хх коня... На седан или ван.... Отвратителна работа...

Оценка:
-2 +20

Ммм
103 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Айде бе, 9 на 2.5 мотор :) И кой се лъже накрая. Или това е разход на празен ход.

Оценка:
-1 +3

сссс
104 Отговор

До коментар #79 от "Лазар":


Нещо май не си спал като хората.Първо,7 часа път от морето до тук ?! Да не си спал по пътя ? И второ,Мерцедес V12 битурбо ще го издухаш на 3 поредни светофара кога цъфнат налъмите филмар ! Мерцедеса на заден ход развива по-голяма скорост от колкото ти на 5-та предавка !

Коментиран от #114


Оценка:
-4 +10

Димов
105 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Сигурно защото в Турция гърмят атента след атентат. Или е заради радикалните групировки, непрестанно тормозещи гражданите. Или пък е заради напредничавото мислене, да опандизят интелектуалците, несъгласни с политиката на диктатора. А може би, просперитетът се дължи на непрестанните икономически санкции, които цивилизованият свят й налага.

Оценка:
-1 +7

Димов
106 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


По-важният въпрос е, защо ти не заминеш за велика турция, а още живееш в жалка България?

Оценка:
-0 +13

Гост
107 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Карал ли си екобууст? Това е машинка с много проблеми. На баир увисва като изпразнен ***. Има проблеми с прегряването. А главите се леят в Русе.

Оценка:
-0 +13

Ггг
108 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Ами заминавай за Турция бе фес

Оценка:
-0 +11

гощо
109 Отговор
Това и малките деца го знаят! На убууу е голЕм двигател с турбини,поне две!

Оценка:
-0 +2

незнайко
110 Отговор
ГОСПОДА КОМЕНТИРАЛИ ПОСТ НОМЕР 1- АСАН , НЕ СЕ ЛИ УСЕЩАТЕ, ЧЕ СМЕ В ПРЕДИЗБОРНА КАМПАНИЯ ??? ЗАЩО МУ ОТГОВАРЯТЕ ??? ТАКА ТОЙ САМО ПЕЧЕЛИ !!!

Оценка:
-0 +7

111
Този коментар е премахнат от модератор
112
Този коментар е премахнат от модератор
Да да
113 Отговор

До коментар #79 от "Лазар":


Не им казвай ,че си с Тесла,че някой ще се самоубие :D !

Оценка:
-3 +6

Да да
114 Отговор

До коментар #104 от "сссс":


Неговата кола няма предавки,а море има и в други страни! Даже не работи на ниски обороти,дано се сетиш каква е!

Оценка:
-2 +4

Крали Марко
115 Отговор

До коментар #32 от "лекар Швеция":


А искаш ли един чисто нов к** на 19 да ти го набием у Белата ризка

Оценка:
-3 +2

БАРО
116 Отговор

До коментар #90 от "италиянец":


А пък аз да обясня най-икономичните мотори са между 1 и 4 и едно и осем горе-долу най-добре си пасват мощността на на тези мотори спрямо килограмите на автомобила в който са поставени независимо дали е дизел или бензин тук кой говори за бензина на газ няма такова правило турбо и икономия или турбо или икономия Я стига дрънка хте глупости че ми е омръзнало от такива с турбо мотори дето им харчели по четири и две и три и седем и всеки път като напомпа гумите сваля разхода със 100 грама на един но бях изчислил че докато си кара колата резервоара му се пълни

Оценка:
-0 +2

БАРО
117 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Значи великите щати са с 1000 години по-напред от жалка Турция те в Турция смърдят даже и на излизане от банята Ти май не си обиждан през 88 по-старите знаят какво имам на предвид

Оценка:
-0 +5

авто фен
118 Отговор

До коментар #24 от "куку руку ку":


Това ако беше вярно атмосферните дизели на Мерцедес щяха да ускоряват по-бързо от бензиновите. Аналогично и с другите марки. Без конски сили нямаш ускорение, имаш само доускорение. Това показва практиката.

Оценка:
-0 +3

119
Този коментар е премахнат от модератор
Турбодупчовци
120 Отговор

До коментар #3 от "Лекар БГ":


Турбо дупка Има и няма как да няма това че нея усещате не значи че няма особено дизела има и то много ясно изразена на моменти.Така че всяко турбо с вакуумно управление има дупка освен разбира се много нови дизели изцяло с хибриднО турбо с електронно управление

Оценка:
-0 +2

Ква велика турция бе 😂
121 Отговор

До коментар #1 от "Асан":


Ква велика турция бе 😂 Я си сядай на Д-то

Оценка:
-0 +5

122
Този коментар е премахнат от модератор
Данаил Димитров
123 Отговор
1.9 ТДИ на ВАГ на 700000 няма ръб на цилиндъра.Турбото също изкарва толкова,стига да не се напъва на студено и след езда да изчакаш 1-2 мин.преди да го изгасиш.Почти няма турбо дупка и гори много малко.Нютон метрите са достатъчно.

Коментиран от #124, #127


Оценка:
-7 +2

АнаБол
124 Отговор

До коментар #123 от "Данаил Димитров":


И как разбра, че няма "ръб на цилиндъра", като е толкова трайна тази кола?
Защото, за да се установи това се налага да се демонтира главата на двигателя, а ако е толкова трайна колата, едва ли ще се наложи да се прави това!
Аман от недоучили, интернет-майстори и разбирачи!

Оценка:
-1 +6

125
Този коментар е премахнат от модератор
рено си е рено
126 Отговор

До коментар #125 от "Потърпевш":


ей мухлъо реното е най-великата кола сигурно караш някой пасат дето вози като скейтборд и трака като икарус аиде бегай и мерцедес слагат рено мотор в техните легени.

Оценка:
-7 +1

ФауВе
127 Отговор

До коментар #123 от "Данаил Димитров":


Не съм карал по-ЛАГава кола. Здрав мотор с обидно недомислена периферия.

Оценка:
-0 +2

Георги
128 Отговор
N54 бмв с около 388 кс и 4х4, няма лаг среден разход с 30% градско около 11.6л/100 каране на магистрала с 146км в час градско само по правилата, карал съм колата и умерено и съм падал на 9 на 100 м3 атмосферния в8 няма шанс

Коментиран от #129, #134


Оценка:
-3 +0

рено си е рено
129 Отговор

До коментар #128 от "Георги":


С тоя шлеп ако те набарам с мегана ще те правя митко по пиротска. След втория светофар ще си хвърлиш ключовете през прозореца и няма да искаш да чуеш за германия. Карам Меган спорт.

Коментиран от #130, #138


Оценка:
-5 +2

Toz pak
130 Отговор

До коментар #129 от "рено си е рено":


Чакай малко е летящ клитор ела да ти обърна огледалата със 1.8Т-то и да я хвърлиш тая френска проститутка

Коментиран от #131, #132, #137


Оценка:
-1 +3

Случаен
131 Отговор

До коментар #130 от "Toz pak":


Случайно попаднах на тази статия. Какво ми направи огромно впечатление. Като стане въпрос за автомобили, огромно количество коментари, кои от кои по запален. В същото време по истински важни теми, пълна тишина. Какво излиза, автомобила е по важен всичко друго.Изводите си ги направете сами, ако можете...

Оценка:
-0 +3

132
Този коментар е премахнат от модератор
John Doe
133 Отговор
Аз мога да споделя моите наблюдения по темата : Моята лична кола е bmw e46 323 99г. (2.5 170кс. атмосферка), служебната ми е Opel Zafira 2019
(1.6 търбо 136кс.). Ами разликата в разхода - извънградско е минимален, почти никакъв в полза на зафирата. За динамика няма как да става някаква съпоставка. Да вярно е, че автомобилите са съвсем различен клас, но все пак.... Реално зафирата е с по-малка загуба на мощност на колела от стария туч със задно предаване. Аз лично очаквах да има фрапантна разлика в разхода на гориво, но уви останах изненадан. Не мога да направя съпоставка в градски условия, понеже служебната кола я карам 90% извън града.

Коментиран от #135


Оценка:
-3 +0

Гост
134 Отговор

До коментар #128 от "Георги":


Всяко хеми ще те излапа за закуска.

Оценка:
-0 +2

ФауВе
135 Отговор

До коментар #133 от "John Doe":


Колега, не че нещо..... ама ти пък намери от всички опели най-калпавия да сравниш, и то с БМВ. Няма по-лош Опел от Зафира 1,6. Казвам го като заклет опелджия. Старите 1,6 на Опел бяха железни мотори. Изкарваха по милион км. А Екотек 1,6 е някакъв антипод на ДВГ. Той е известен маслояд, чупляк, умреляк, спреляк и каквото още негативно се сетиш. Много хора си потрошиха главата с тоя гроб, и всеки опелджия знае да не припарва до него. Ако не ми вярваш, влез в опелските форуми и питай там момчетата.

Оценка:
-0 +6

dsсса
136 Отговор
Някога имах астра 1993 г ; 1.6; 75 к.с.. Сега има астра 2010; 1.6Т 180 к.с.. Почти два и половина пъти повече. За 17 години такова развитие в металургията, че да направят 2,4 пъти по-здрави материали няма, тоест, сегашният двигател е няколко пъти по-ненадежден от предишния.

Коментиран от #148


Оценка:
-2 +2

Коментар📝
137 Отговор

До коментар #130 от "Toz pak":


1.8 Т С ТУРБО К04 И РЕМАПНАТО КАКТО И С ОГРОМЕН ИНТЕРКУЛЕР НЕ МУ ЗНАМ СТОЙНОСТИТЕ.НО ГО КАРАХ ТОЧНО КАКТО КАЗВАХА РАЛИ СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ 80те За АУДИ Q1 ОТ 80 ДО 120 ГИ ПРАВИ ЗА СЕКУНДА И НЕЩО ТОВА Е КАТО В РАКЕТА.ФИЗИЧЕСКИ В ЗАВОЙ МУ ГУБИШ ОВЛАДЯВАНЕТО РЕФЛЕКСИТЕ НА ЧОВЕК НЕ СА ПОДГОТВЕНИ ЗА ТАКЪВ УДАР В ПРОСТРАНСТВОТО ПРИ МАНЕВРА НА АВТОМОБИЛА.

Коментиран от #149


Оценка:
-3 +1

V6 TDI
138 Отговор

До коментар #129 от "рено си е рено":


Абе смешко, къде си тръгнал с тоя кенеф меган спорт бе. Тва стоков с 3.0 TDI Quattro-то го правех да си говори само, а след ремап на 300 коня и 600 нютона му правя 3 тира. Същото е и с ония мишкари с Форд St i RS, както и бензиновите около 300 коньови атмосферни. Къде си тръгнал срещу Бумер 386 коня не те знам :D. Иначе турбо дупка има съвсем лека.

Коментиран от #142


Оценка:
-2 +0

Неразбирач
139 Отговор
Ок щом турбото е толкова яко, защо тогава в мотоциклетния спорт до ден днешен се използват атмосферни, високооборотни двигатели, а драгстерите с по 8,000к.с. използват механични компресори... Турбините са евридейки и за допълнителни доходи по сервизирането им..

Оценка:
-0 +2

Mitaka
140 Отговор
Абсолютно съм съгласен.
Една ибрикчииска немска фирма, дето ще ходи в Турция ти продават ГОЛЯМ СЕМЕЕН ВАН с двигател 1.0 бензин! Каквито и турбини да има, са заложени проблеми и то на много малки км.
Всичките бензинови двигатели на всички марки от този концерн - vw, skoda, seat, audi са на този принцип и според мен не стават. За това се отказах от тях и си взех японски valvematic.

Оценка:
-0 +4

Фсб
141 Отговор

До коментар #34 от "МАГАРЕ":


Стентове

Оценка:
-0 +0

бегай с тоя дизел бе ходи в параходство
142 Отговор

До коментар #138 от "V6 TDI":


Абе ти с тоя дизелов параход ли си тръгнал да се сравняваш с реното ми бе. То е спортна кола,а не сапунерка за женчовци като твоята. Бегал си реното на някоя видео игра, такива германски шлепове ги правя смешни ,реното много върви за разлика от тия германски валяци,където тракат и набират като дачия соленца дизел.

Оценка:
-1 +1

Абе
143 Отговор
Тези глупости са писани от човек, който нищо не разбира от двигатели с вътрешно горене!
Достатъчно е да прочетеш умозаключението как тягата на атмосферките била в целия диапазон на оборотите за разлика от турбомоторите за да ти стане ясна "експертизата" на този драскач!

Оценка:
-1 +1

Зайко Байко многознайко
144 Отговор

До коментар #30 от "БАРС":


Машалла БАРС, добре го нареди гьотверена! Да ме извинявате , използвам турцизми за да ме разбере читака му с читак! Баба ми им казваше така, гюпци и читаци.

Оценка:
-0 +0

RossBoss
145 Отговор
Като чета тука коментарите направо се плаша...... Почти няма кола под 200 к.с. Къде ги карате тези коли? Има далеч по стойностни неща с които може да си ги мерите :) По нашите пътища повече от 160 си е самоубийство.... само че за съжелаление си отиват и много невинни хора. А относно статията - то е ясно че големият атмосферен двигател си е по добър за дълъг път. Малкият с турбина е перфектен за градско.

Оценка:
-1 +1

Пешо Карбуратора
146 Отговор

До коментар #35 от "ебача на алфите":


Да си чувал за V8 моторите?Най добрите.Нямат износване,нито можеш да ги натовариш до лимита.Ниски обороти и нечовешки въртящ момент-това е истината-5 литра мотор а само 200 коня,вечен и безпроблемен.Карай си такива пичи въшки 1,4 1,5 като и дадеш пет пъти газ до ламарините и отива за скрап

Коментиран от #150


Оценка:
-0 +2

Хаха
147 Отговор

До коментар #95 от "Boob":


Колега, компресорът е електромеханичен компресор, а не турбина. Затова тръгва "веднага".

Оценка:
-0 +1

ФауВе
148 Отговор

До коментар #136 от "dsсса":


Двигателя ти е създаден да е с турбо. Всичко му е сметнато, като за турбо. Глава, ризи, блок, вал, бутала, биели, малсена и охладителна системи...... Всичко е сметнато за тия 180кс. Какво развитие в металургията, като просто са сложили повече матреал, че да носи? Старият 1,6 е сметнат за атмосферен мотор. Частите му са доста по-леки от твоите. Но гаранция, че ще изкара много повече километри от твоя.

Оценка:
-0 +1

ФауВе
149 Отговор

До коментар #137 от "Коментар📝":


Щом тия кенефчета не можеш да овладееш, по-добре не се качвай на наистина направен автомобил, с истински мотор.

Коментиран от #151


Оценка:
-1 +0

ФауВе
150 Отговор

До коментар #146 от "Пешо Карбуратора":


Няма алтернатива на големия обем.

Оценка:
-0 +2

Коментар📝
151 Отговор

До коментар #149 от "ФауВе":


Ми 2002г. 11то В РАЛИ ШУМЕН С ЛАДА 2107.ПЛАНИНСКО ПЕЩЕРА . 15то.ТОВА СА МИ НАЙ ДОБРИТЕ ПОСЛЕ СЕ ОТКАЗАХ И СИ КАРАХ ЕДИН СХ.ПО ЗАВОЙТЕ Е ДРУГО ОТ ТОВА ДА КАРАШ С 260км.ПРАВОЛИНЕЙНО ЕДНОТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ДРУГОТО.И ДВЕТЕ ИМАТ РАЗЛИЧНИ Усещания.

Коментиран от #154


Оценка:
-1 +0

152
Този коментар е премахнат от модератор
В името на печалбата
153 Отговор
Двигател под 1600 cc си е слаба ракия ,с турбо/без турбо!Всички двигатели под 1.6 литра са за тези които обичат да сменят скорости и така се чувстват че"силно' , ама 'силно" карат!Най-доброто .класика си е редови 6-стак ,балансирана мазна работа ,най-добре от 2.3 литра нагоре.Да, малките литражи струват по-малко за изработка,но като добавиш и цената на турбото ?Само заради еко стнадартите го правят- с малък турбо двигател лесно се достигат лимитите за емисси.Боли ги.. за дълговечност, я отивай да си купиш новия модел,я го виж какъв дисплей има и електронни "помощници"!Без тях досега въобще не карахме коли!

Оценка:
-0 +1

ФауВе
154 Отговор

До коментар #151 от "Коментар📝":


11 и 15 място в родно рали?!?! Май само си участвал. Поздравления за ентусиазма. Вярно е, че планинското със завоите няма нищо общо с драга и пистата. Предпочитам планинско. Драга не ме съблазнява. Аз не съм карал по официални ралита, но навремето имах 400 коня машина - естествено правена - и все не ми стигаха...... докато на една прекрасна гонка не я смазах, ама тоя път лошо.

Оценка:
-0 +0

155
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Румяна Нейкова
Румяна Нейкова за Олимпиадата в Рио де Жанейро
Заслужаваме нови медали"

Още бисери