Ще започнем с основното. С факта, че тягата на атмосферните двигатели с голям работен обем е отлична от самото начало на оборотния режим. Това осигурява добра еластичност и елиминира необходимостта от превключване на по-ниска предавка при изпреварване.
При ускорение такъв двигател също ще се опъне на модерен малък турбомотор, тъй като двигателите с турбокомпресор имат т. нар. турбо дупка. Проявява се в зоната на ниски обороти, когато при натискане на педала за газ се усеща характерно забавяне и след това се наблюдава рязък преход към работата с турбо.
Сега инженерите са се научили да изглаждат ефекта от турбо дупката, но въпреки това работата на "охлюва" зависи от много фактори. Да кажем за качеството на горивото и околната температура. Колкото по-горещо е навън, толкова по-изразен е ефектът на турбо дупка.
В допълнение ще кажем, че малките двигатели с турбо са взискателни към качеството на маслото и това на охладителната течност. Ако обемът на масления отвор е малък и охлаждащите радиатори са задръстени от мръсотия, маслото в такъв двигател ще бъде горещо през цялото време.
В резултат на това то бързо се окислява, прави неразтворима утайка и всичко това води до скъп ремонт на уреда. Да не забравяме и, че двигателите с турбокомпресор често харчат и повечко масло.
И накрая, те се характеризират с по-малък малък ресурс (150 000-200 000 км) и понякога не подлежат на ремонт. Атмосферните изкарват до 500 000 км без основен ремонт, че и много повече, но дори в случай на сериозна повреда, атмосферният двигател е ремонтопригоден.
Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент, предаващ се в по-широк диапазон. Това води до управление на колата с по-ниски обороти при една и съща скорост с автомобил с турбомотор, а оттам и незначителна разлика в разхода на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Мнение
Коментиран от #24
11:40 12.10.2019
3 Лекар БГ
Много харесвам осмаци-звук,усещане...просто не са ми по джоба.Засега-2.2 турбо,150 коня,350 нютонметра.
Коментиран от #9, #13, #48, #52, #63, #120
11:42 12.10.2019
4 Много просто
11:43 12.10.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Долината на широките гащи
Коментиран от #10
11:52 12.10.2019
7 Митко с измъчената кола
До коментар #1 от "Асан":
Ко ?11:55 12.10.2019
8 123
До коментар #1 от "Асан":
Тя хубаво е пет години напред, ама и 100 встрани Хасанчо!12:03 12.10.2019
9 123
До коментар #3 от "Лекар БГ":
И Хонда12:04 12.10.2019
10 СУБАРУ
До коментар #6 от "Долината на широките гащи":
Не се занимавайте с Асан.Това са много нещастни и пълни с комплекси хора.Хора безнсаволичност и държава.Шо се отнася до темата това си е самата истина.Но предпочитамяпонското.
12:31 12.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гост
Коментиран от #103, #107
13:00 12.10.2019
13 Ridah
До коментар #3 от "Лекар БГ":
Не разбирам за какво са ви тея осмаци. Харчат газ на поразия. Плюс моите 231 коня са абсолютно адекватни, даже са ми множко на моменти. Поддръжката е приемливаКоментиран от #49
13:48 12.10.2019
14 Спокоен
13:49 12.10.2019
15 ВояджърСервиз
Като професионалист ще ви кажа, че турбото е скъп консуматив. Идва момент в който (ако не карате нова кола), ще се наложи да си платите около 1000 лв за ремонт.
Нещата идват от там ,че искате мощни коли, дето горят малко, а пък за производителите е добре дошло това, защото малък двигател се прави с малко тегло метал. Освен това, той се разполага по-лесно в съвременните купета. Друг е въпроса за управлението на такъв ДВГ. Там нещата са "с пари" , но тия пари ги плащат потребителите, така че на производителя му е все тая.
Коментиран от #20, #25, #50, #69
14:41 12.10.2019
16 Адолфо
15:03 12.10.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Бай Ганьо
До коментар #1 от "Асан":
Защото така. Асан не помни, че преди 30-40 години, когато ,България бе номер 1 на Балканите във военно, културно, образователно отношение , в здравеопазване, спорт, промишленост, селско стопанство, и т.н. и когато от съседни Гърция и Турция идваха да се лекуват, учат тук, хората ходеха по 1 месец на почивки и санаториуми , имаше безплатно образование и здравеопазване , Турците и гърците бяха изостанали селски държави с дребна икономика, Асан забрави ли това ?! Но има кръговрат. Първите днес утре са на опашката, после отново.Коментиран от #61
15:50 12.10.2019
19 Икуо Кажитани
Коментиран от #43
16:04 12.10.2019
20 Jacques Yves Moineau
До коментар #15 от "ВояджърСервиз":
Транквиланти значи успокоителни. Сигурно имаш предвид стимуланти. Иначе сравнението си го бива.Ама най-добре е голям двигател с турбина 😀😀😀
Коментиран от #59
16:22 12.10.2019
21 До Асан #1
Коментиран от #23
16:29 12.10.2019
22 аладин
Коментиран от #40, #60, #155
16:59 12.10.2019
23 Реалист
До коментар #21 от "До Асан #1":
А с 200 лв пенсии кога ще изпревариш Турция?Коментиран от #122
17:02 12.10.2019
24 куку руку ку
До коментар #2 от "Мнение":
Публикувано във факти.бг: Факт е също така, че многолитровият мотор има повече въртящ момент,"Въртящият момент кара колата да ускорява, мощността е необходима при високи скорости, за да се преодолява съпротивлението на въздуха.
Или както обичам да казвам... Мен ме интересува въртящият момент. От мощността се интересуват от данъчното.
Коментиран от #118
17:15 12.10.2019
25 Жижо
До коментар #15 от "ВояджърСервиз":
Статията е полезна. А ти вярно го описа, но не всеки малък турбо е проблем. Лично не харесвам турбото и автомобил над 150 коня, защото на тези пътища няма нужда от тях. Турбото се включва при определени обороти, тяга. Ако караш равномерно може и да не се включи дори. Зависи от шофьора. Ако сменяш предавките при механична плавно и под средните обороти за предавка, може да караш и без турбо. Ако обаче си на рязко газ, каеаш турбо. Малкия двигател не е лош, но за леко тегло. Примерно купе 660-860 кг таро с двигател 1.1-1.2 и 60-75 к. с. може да те вози стотици хиляди километри. Има на Дею 960сс 45-64 Р. С. над 1.5 млн. км пробег. Факт е обаче, че голяма кубатура двигател без турбо е по-дълготраен по принцип. Затова и щатите правят такива двигатели. Но за града и не са нужни. Стига и 1.0 60 к. с.. Лично считам, че малките коли са за пътуване, а за товар, е микробус, камиони. В града повечето хора карат по 1 човек по работа, а не е нужен В шестак, осмак или дванадесет цилиндъра. Горят много и цапат повече.Коментиран от #88
17:21 12.10.2019
26 Спокоен
Коментиран от #53, #66
17:26 12.10.2019
27 ИВО
17:31 12.10.2019
28 Манафчо
До коментар #1 от "Асан":
В Турция все още продължават опитите мъж да забременее, засега неуспешно.Коментиран от #31, #54
17:37 12.10.2019
29 Станкич
17:46 12.10.2019
30 БАРС
До коментар #1 от "Асан":
Слушай АКАТМА такава турция за 500 години робство какво е дала на тия страни .НИЩТО !Освен кадаифа и баклавата която е арабска така и нищто не са направили за развитието.Я виж РИМСКАТА ИМПЕРИЯ всички които са биле под Римска власт в Европа са номер едно по развитие.Турците освен да грабят да се оригват и пърдят те друго и не могат.НЕ напразно са казали оригва се като рязан турчин.С чиста съвест мога да кажа като общто турчина мозък няма(АКЪЛ).Добре че ги пуснаха в европа та да видят цивилизация.Даже старият Истанбул е построен от БЪЛГАРСКИ МАЙСТОРИ.Дори най таченият Кемал Ататюрк е БЪЛГАРИН МОХАМЕДАНИН ОТ ГРЪЦКА МАКЕДОНИЯ.Знаешли намажиси гьота с вазелин и бягай в турция те с това са известниКоментиран от #92, #144
18:04 12.10.2019
31 Якуб с дългия
До коментар #28 от "Манафчо":
Не губи надежда, отиди и пробвай с теб може и да има успех.18:05 12.10.2019
32 лекар Швеция
Коментиран от #33, #115
18:14 12.10.2019
33 МАГАРЕ
До коментар #32 от "лекар Швеция":
И ти ли слагаш студове на здрави пациентиКоментиран от #34
18:33 12.10.2019
34 МАГАРЕ
До коментар #33 от "МАГАРЕ":
СтендовеКоментиран от #58, #141
18:33 12.10.2019
35 ебача на алфите
Коментиран от #45, #146
18:39 12.10.2019
36 Шафиор
Коментиран от #119
18:39 12.10.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Ивайло Пенев
Коментиран от #42, #74, #75, #81
18:44 12.10.2019
39 гошо
18:53 12.10.2019
40 123
До коментар #22 от "аладин":
Ти вярваш ли си, или пак си прекалил с тревата?19:00 12.10.2019
41 мани мани
19:25 12.10.2019
42 бобо
До коментар #38 от "Ивайло Пенев":
ще черпиш за новата кола. А тези приказки ги повтори в края на гаранцията.19:26 12.10.2019
43 PlimP
До коментар #19 от "Икуо Кажитани":
леко с виспека, че много често оствят синя диря след тях, не знам, бащата едно време имаше 205 rally, 1.3 - 101к.с. с 2-а карба, не знам за скапания ти витек, но 205-ачето се стрелкаше като лудо, ако намериш някой който разбира то карбуратори и ДВГ, забрави със скапания витек да му се опрешКоментиран от #67
19:27 12.10.2019
44 Малиии
До коментар #1 от "Асан":
Що ли си толко тъп та още си тук.Сигурно и турски не знаеш но за жълти центове се продаваш.
Сигурно си от потекло предало вярата си.
И сигърно си някой мелез не приличащ на човек.И за туй не смееш да излезеш на светло.
Нехрани майко си ти
Те такива като теб са истинските подлоги.
19:31 12.10.2019
45 Николай
До коментар #35 от "ебача на алфите":
Аз карам 6 цилиндров атмосферен 218 кс бензин като разход гориво и вървене не може да му стъпят и ауди 1.8 турбо чипосано, в града го докарва към 11 на газ сами си направете сметката с малките двигателчета на виаграКоментиран от #101, #157
19:39 12.10.2019
46 vasik atanasova
До коментар #1 от "Асан":
този двигател е върхаа твоя коментар е за триене от модернатора защото не е по темата
мене ме трият а турците не
кво е това тука
19:41 12.10.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Николай
До коментар #3 от "Лекар БГ":
дизел или бензин. Защото дизели без турбо компресор вече няма, даже и големите 6 и 8 цилиндрови имат турбина. Явно тука иде реч само за бензинови мотори. А ти пишеш за твоя дизел.19:47 12.10.2019
49 Николай
До коментар #13 от "Ridah":
Бензинов осмак е яка машина, ако можеш да го храниш и поддържаш значи всичко е ОК. Даже и на газ разходите са 2 повече от шестака. Аз карам С280 231 кс колата е супер много съм доволен.19:52 12.10.2019
50 Николай
До коментар #15 от "ВояджърСервиз":
Стимулант колега, транквиланта е успокоително.19:53 12.10.2019
51 Ракета Пейтриът
До коментар #1 от "Асан":
Каквото и да приказваш, последната дума винаги е на Шефа горе и аз ще ти подскажа какво дума той: ти си гледай Северноанадолския разлом, че е страшен и ако кихне ще потънете половината и ндей бери гайле за България - тя е била и ще бъде!19:55 12.10.2019
52 vasik atanasova
До коментар #3 от "Лекар БГ":
и аз много харесвам бензинов осмактой дава ускорение дори в ниските обороти
осмака е върха
въпреки че има и 10 и 12 но те са вече крайности и не са за всеки
19:58 12.10.2019
53 Николай
До коментар #26 от "Спокоен":
Не съм убеден обикновено турбото се включва при определени обороти над 1500-1600. При по ниски обороти налягането на изгорелите газове не е достатъчно да достави необходимото количество въздух под налягане. За това има клапан за регулиране на налягането и клапа за отвеждане на въздуха преди двигателя да е в обороти. Но все пак зависи как е изчислен двигателя.20:00 12.10.2019
54 Николай
До коментар #28 от "Манафчо":
Процедурата се нарича "Анадолска клизма"20:02 12.10.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 гост
20:17 12.10.2019
58 лекар Швеция
До коментар #34 от "МАГАРЕ":
Не слагам стентове/не стендове/ а съм белодробен лекар.Не желая да работя в Бг като бакалина за който намекваш.Изкарвам си честно парите и пак казвам че най-хубавата кола е новата.А лакърдиите колко били хубави колите от преди 30 години са смешни.20:19 12.10.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Леон
До коментар #18 от "Бай Ганьо":
Абе пич, кажи една съседна държава от която сме били по-силни военно през соца? Какви културни постижения, какви пет лева? Халтурите на Мутафова и Калоянчев и петохуйниците на Старчев? А за мизерията по магазините смрадта и опашките да не говорим. Пий си лекарствата пич.Коментиран от #70, #82
20:24 12.10.2019
62 Леон
До коментар #1 от "Асан":
С какво е по-велика бе пич? С тоя диктатор дето ви мачка и си прави каквото иска, а вие му целувате г_за и му правите "евала"? С кризата в икономиката, и че ще видите ЕС през крив макарон? Да ми плащат никога не бих живял в Турция.20:29 12.10.2019
63 Муsparx
До коментар #3 от "Лекар БГ":
2 години карам японски мотор 2,2 с турбо.Не просто дупка има Ами си е направо яма.Не караш ли таз кола в обороти за да развърта турбото,е за кофата.20:29 12.10.2019
64 QUADRIFOGLIO
За жалост живеем в такива времена, че горивата са скъпи заради спекулативно завишените цени на петрола, също така се опитват да ни убеждават, че променяме климата на земята, което са пълни глупости и единствената им цел е да се заместят добре усвоените и вече не така печеливши отрасли произвеждащи автомобили с ДВГ, с не по-малко замърсяващи електромобили. Цял свят от години взима мерки по намаляване на вредните емисии, но промяна в затоплянето на климата няма. Защо така? Сигурно е по същата причина, по която преди милиарди години идва така наречената ледена епоха и измират куп животински видове, като така наречените динозаври. Сигурно и тогава дизелите са били виновни . . . оо чакай малко, по ония времена хора изобщо не е имало, но климатът на земята въпреки това с времето се е променял значително.
Е аз на кого да вярвам? Много опасни тия ДВГ ги изкарват, а аз и цялото ми семейство сме софиянци кореняци, цял живот живеем в град с уж замърсен въздух, на времето и под комините на Кремиковци, как така ни един не разви разни белодробни и подобни заболявания от тия така наречени замърсители? Баба ми лека ѝ пръст цял живот живяла в "замърсена" София доживя 89 години без сериозно да е боледувала. А цирка в ООН, който устроиха с Грета? Спрете да бъдете балъци, докато вярвате на подобни простотии, а не на
Коментиран от #156
20:38 12.10.2019
65 богаташчето
21:13 12.10.2019
66 хей
До коментар #26 от "Спокоен":
говориш глупости братчед...когато колата се запали няма как да работи турбото защото няма достатъчно тяга да го завъртиКоментиран от #89
21:28 12.10.2019
67 Карай си мачката
До коментар #43 от "PlimP":
Верно ли така мислиш? Мачката по-добра от VTEC?!? В дълбока грешка си пич. На Хонда моторите само за еталон могат да служат. А на "Пижама" бензиновите дърпат повече масло, отколкото бензин. Да не говорим за куцата електроника.Коментиран от #71
21:29 12.10.2019
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Умният
До коментар #15 от "ВояджърСервиз":
Абсолютно.Големите на запад ни дърпат на чепаре/все нещо ще се закачи/Потребителите по късно се усещат,че са прекарани,но какво от това.Парите са им взети и керванът си върви....21:37 12.10.2019
70 Петър
До коментар #61 от "Леон":
Моля те разкажи още нещо за онова време. Виждам, че си навътре в нещата. И още нещо- кой надмина Калоянчев след 1989?21:40 12.10.2019
71 #67
До коментар #67 от "Карай си мачката":
А е ти си пълен идиот! Хонда е еталон за масло 1л/100,ха,ха,ха21:40 12.10.2019
72 яячч
21:41 12.10.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Някой
До коментар #38 от "Ивайло Пенев":
Ще изкара гаранцията и още много не ги слушай глупаците който живеят сто години назад светът се развива и никой не може да го спре.Едно време баща ми купи мазда и всички говореха да не си луд били с капсоловани двигатели и не подлежи на ремонт.Само че маздата не мръдна 7г.при интензивно каране.Аз си купих Ситроен HDI и тогава ми говореха да не си луд една Дюза е 1000лв.но Ситроена още си върви а е на 280 000хил.Коментиран от #86
21:43 12.10.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Бай Шиле
22:08 12.10.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Asd
Коментиран от #111
22:11 12.10.2019
79 Лазар
Последва още един светофар и отново същото. Чувах как звяра ми диша във врата, но зад мен. Звукът от мощния му двигател огласяше тихата улица. На третия светофар, явно обиден той зави, за да не бере още срам от минувачите.
Няма никога да си купя Мерцедес, не е моята кола. Колкото и турбо да му слагат само цената му се вдига.
Коментиран от #84, #87, #100, #104, #113
22:15 12.10.2019
80 ОЛИГОФРЕНИ
До коментар #75 от "Бай хуи":
Защо пишете глупости Основен ремонт на 150 -200 000 км Това да не е Лада или Москвич ве тъпанар Корейските малолитражни Тико Таксита минаваха към 700-800 хил км без основен ремонт22:17 12.10.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Гост
22:55 12.10.2019
84 И като
До коментар #79 от "Лазар":
Се събуди и гледаш краката ти отвити и дъщеря ти ти слага на чело кърпи с лед. Ти с каква кола си че 7 часа пътуваш от морето. Или ходиш на плаж на грузинското черноморие. Айде по сериозно моля23:00 12.10.2019
85 Манго Шукарата
23:01 12.10.2019
86 Аха
До коментар #74 от "Някой":
Ами значи вие вашата рода досега кола не сте си купували. То не бе мазди то не бе ситроени. Вярно че света се развива ама у ваше село това не важи23:08 12.10.2019
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Фитипалди
До коментар #25 от "Жижо":
Съгласен! Малко уточнение: Малката кубатура не винаги значи "икономичност". " Пунто", 1200/ 73 к.с. под 12/ 100 газ не успях да постигна! Извън града, скорост около 100, с климатик- 8- 8, 5. Темата е многообхватна.Коментиран от #90
23:45 12.10.2019
89 Спокоен
До коментар #66 от "хей":
Върти се но в много ниски обороти.23:53 12.10.2019
90 италиянец
До коментар #88 от "Фитипалди":
При старите дараци е по-скоро до състояние. И между другото няма мотор 73 коня бензин на Пунто. Пунто 1.2 са по 60, 69, 80 или 86 в зависимост от годината на производство и броя на клапаните. Аз имах Алфа 1.8 8 клапана туин спарк 129 коня и ми харчеше 7.5 на магистрала и около 10-11 градско в София, но останалите с такива дараци не успяваха да постихнат тоя разход. Поне по литър два отгоре харчеха. Всичко е до състояние при старите коли и до това как караш.Коментиран от #116
00:45 13.10.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Boob
Коментиран от #147
02:39 13.10.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Guest
04:58 13.10.2019
98 Иве
До коментар #1 от "Асан":
Моля да се коментира само темата и всякаков тип спам да бъде трит от модератор или вие ги пускате тези коментари за повече популярност? Големите атмосферни мотори изкарват повече километри защото се позволява повече управление в по ниски обороти, а от там и по малко износване на мотора. Но за България малка страна и мало литраж с две турбина или една е съвсем достатъчен пак зависи за какво ще бъде използвана машината. Старите Ford F150ки бяха с чугунени блокове и два ремъка, ако ти се скъса единия да имаш време да отидеш до сервиз и изкарваха лесно по няколко милиона километра. Старото амириканско беше наистина чук.Коментиран от #99
07:52 13.10.2019
99 Не е точно
До коментар #98 от "Иве":
Повечето нови турбо мотори, също са мощни от ниски обороти и се карат на ниски обороти. Проблема е, че изкарват голяма мощност от малък мотор, което го натоварва и износва много по-бързо. 1.4 ТСИ мотора на ФВ изкарва 250 НМ от 1200 оборота, вижте на колко кубика атмосферен се вади това! Правят се и от леки материали които не издържат на натоварването. Колите са изчислени, за около 12 години живот, толкова е средната възраст на колите в Европа и се хвърлят. При годишен пробег 15-20 хил. км. на година, двигателя си е заминал заедно с колата. Другия метод е да не се хвърлят, а да се карат на Горубляне, нов внос,в състояние като нови.09:10 13.10.2019
100 Николай
До коментар #79 от "Лазар":
Брато Мерцедес V12 Biturbo 612 конски сили. ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди, десетина секунди по-късно скоростта се удвоява. Значи това са основни характеристики. За да издухаш това нещо на светофара има 2 варианта или караш по яка машина или колегата не се е напънал. Аз между другото Бургас-София го взимам за 2 часа и 40-50 минути без да превишавам ограничението.09:10 13.10.2019
101 Николай
До коментар #45 от "Николай":
Адаш дай инфо как си докарал С320 бензин да гори 11 газ градско. Ако гледаш какво показва като разход на дисплея не му вярвай. Моя С280 гори средно 10-12 зависи от стила на шофиране. При тази цена на газта пак е изгодно.09:16 13.10.2019
102 Пилотът Гошу
09:17 13.10.2019
103 Ммм
До коментар #12 от "гост":
Айде бе, 9 на 2.5 мотор :) И кой се лъже накрая. Или това е разход на празен ход.09:32 13.10.2019
104 сссс
До коментар #79 от "Лазар":
Нещо май не си спал като хората.Първо,7 часа път от морето до тук ?! Да не си спал по пътя ? И второ,Мерцедес V12 битурбо ще го издухаш на 3 поредни светофара кога цъфнат налъмите филмар ! Мерцедеса на заден ход развива по-голяма скорост от колкото ти на 5-та предавка !Коментиран от #114
09:47 13.10.2019
105 Димов
До коментар #1 от "Асан":
Сигурно защото в Турция гърмят атента след атентат. Или е заради радикалните групировки, непрестанно тормозещи гражданите. Или пък е заради напредничавото мислене, да опандизят интелектуалците, несъгласни с политиката на диктатора. А може би, просперитетът се дължи на непрестанните икономически санкции, които цивилизованият свят й налага.09:51 13.10.2019
106 Димов
До коментар #1 от "Асан":
По-важният въпрос е, защо ти не заминеш за велика турция, а още живееш в жалка България?09:53 13.10.2019
107 Гост
До коментар #12 от "гост":
Карал ли си екобууст? Това е машинка с много проблеми. На баир увисва като изпразнен ***. Има проблеми с прегряването. А главите се леят в Русе.09:59 13.10.2019
108 Ггг
До коментар #1 от "Асан":
Ами заминавай за Турция бе фес10:16 13.10.2019
109 гощо
10:28 13.10.2019
110 незнайко
10:47 13.10.2019
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Да да
До коментар #79 от "Лазар":
Не им казвай ,че си с Тесла,че някой ще се самоубие :D !12:50 13.10.2019
114 Да да
До коментар #104 от "сссс":
Неговата кола няма предавки,а море има и в други страни! Даже не работи на ниски обороти,дано се сетиш каква е!12:53 13.10.2019
115 Крали Марко
До коментар #32 от "лекар Швеция":
А искаш ли един чисто нов к** на 19 да ти го набием у Белата ризка14:32 13.10.2019
116 БАРО
До коментар #90 от "италиянец":
А пък аз да обясня най-икономичните мотори са между 1 и 4 и едно и осем горе-долу най-добре си пасват мощността на на тези мотори спрямо килограмите на автомобила в който са поставени независимо дали е дизел или бензин тук кой говори за бензина на газ няма такова правило турбо и икономия или турбо или икономия Я стига дрънка хте глупости че ми е омръзнало от такива с турбо мотори дето им харчели по четири и две и три и седем и всеки път като напомпа гумите сваля разхода със 100 грама на един но бях изчислил че докато си кара колата резервоара му се пълни15:00 13.10.2019
117 БАРО
До коментар #1 от "Асан":
Значи великите щати са с 1000 години по-напред от жалка Турция те в Турция смърдят даже и на излизане от банята Ти май не си обиждан през 88 по-старите знаят какво имам на предвид15:13 13.10.2019
118 авто фен
До коментар #24 от "куку руку ку":
Това ако беше вярно атмосферните дизели на Мерцедес щяха да ускоряват по-бързо от бензиновите. Аналогично и с другите марки. Без конски сили нямаш ускорение, имаш само доускорение. Това показва практиката.15:15 13.10.2019
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Турбодупчовци
До коментар #3 от "Лекар БГ":
Турбо дупка Има и няма как да няма това че нея усещате не значи че няма особено дизела има и то много ясно изразена на моменти.Така че всяко турбо с вакуумно управление има дупка освен разбира се много нови дизели изцяло с хибриднО турбо с електронно управление15:42 13.10.2019
121 Ква велика турция бе 😂
До коментар #1 от "Асан":
Ква велика турция бе 😂 Я си сядай на Д-то15:57 13.10.2019
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Данаил Димитров
Коментиран от #124, #127
16:43 13.10.2019
124 АнаБол
До коментар #123 от "Данаил Димитров":
И как разбра, че няма "ръб на цилиндъра", като е толкова трайна тази кола?Защото, за да се установи това се налага да се демонтира главата на двигателя, а ако е толкова трайна колата, едва ли ще се наложи да се прави това!
Аман от недоучили, интернет-майстори и разбирачи!
17:33 13.10.2019
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 рено си е рено
До коментар #125 от "Потърпевш":
ей мухлъо реното е най-великата кола сигурно караш някой пасат дето вози като скейтборд и трака като икарус аиде бегай и мерцедес слагат рено мотор в техните легени.20:22 13.10.2019
127 ФауВе
До коментар #123 от "Данаил Димитров":
Не съм карал по-ЛАГава кола. Здрав мотор с обидно недомислена периферия.21:09 13.10.2019
128 Георги
Коментиран от #129, #134
22:17 13.10.2019
129 рено си е рено
До коментар #128 от "Георги":
С тоя шлеп ако те набарам с мегана ще те правя митко по пиротска. След втория светофар ще си хвърлиш ключовете през прозореца и няма да искаш да чуеш за германия. Карам Меган спорт.Коментиран от #130, #138
23:15 13.10.2019
130 Toz pak
До коментар #129 от "рено си е рено":
Чакай малко е летящ клитор ела да ти обърна огледалата със 1.8Т-то и да я хвърлиш тая френска проституткаКоментиран от #131, #132, #137
23:36 13.10.2019
131 Случаен
До коментар #130 от "Toz pak":
Случайно попаднах на тази статия. Какво ми направи огромно впечатление. Като стане въпрос за автомобили, огромно количество коментари, кои от кои по запален. В същото време по истински важни теми, пълна тишина. Какво излиза, автомобила е по важен всичко друго.Изводите си ги направете сами, ако можете...00:43 14.10.2019
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 John Doe
(1.6 търбо 136кс.). Ами разликата в разхода - извънградско е минимален, почти никакъв в полза на зафирата. За динамика няма как да става някаква съпоставка. Да вярно е, че автомобилите са съвсем различен клас, но все пак.... Реално зафирата е с по-малка загуба на мощност на колела от стария туч със задно предаване. Аз лично очаквах да има фрапантна разлика в разхода на гориво, но уви останах изненадан. Не мога да направя съпоставка в градски условия, понеже служебната кола я карам 90% извън града.
Коментиран от #135
08:58 14.10.2019
134 Гост
До коментар #128 от "Георги":
Всяко хеми ще те излапа за закуска.09:13 14.10.2019
135 ФауВе
До коментар #133 от "John Doe":
Колега, не че нещо..... ама ти пък намери от всички опели най-калпавия да сравниш, и то с БМВ. Няма по-лош Опел от Зафира 1,6. Казвам го като заклет опелджия. Старите 1,6 на Опел бяха железни мотори. Изкарваха по милион км. А Екотек 1,6 е някакъв антипод на ДВГ. Той е известен маслояд, чупляк, умреляк, спреляк и каквото още негативно се сетиш. Много хора си потрошиха главата с тоя гроб, и всеки опелджия знае да не припарва до него. Ако не ми вярваш, влез в опелските форуми и питай там момчетата.09:18 14.10.2019
136 dsсса
Коментиран от #148
10:25 14.10.2019
137 Коментар📝
До коментар #130 от "Toz pak":
1.8 Т С ТУРБО К04 И РЕМАПНАТО КАКТО И С ОГРОМЕН ИНТЕРКУЛЕР НЕ МУ ЗНАМ СТОЙНОСТИТЕ.НО ГО КАРАХ ТОЧНО КАКТО КАЗВАХА РАЛИ СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ 80те За АУДИ Q1 ОТ 80 ДО 120 ГИ ПРАВИ ЗА СЕКУНДА И НЕЩО ТОВА Е КАТО В РАКЕТА.ФИЗИЧЕСКИ В ЗАВОЙ МУ ГУБИШ ОВЛАДЯВАНЕТО РЕФЛЕКСИТЕ НА ЧОВЕК НЕ СА ПОДГОТВЕНИ ЗА ТАКЪВ УДАР В ПРОСТРАНСТВОТО ПРИ МАНЕВРА НА АВТОМОБИЛА.Коментиран от #149
11:52 14.10.2019
138 V6 TDI
До коментар #129 от "рено си е рено":
Абе смешко, къде си тръгнал с тоя кенеф меган спорт бе. Тва стоков с 3.0 TDI Quattro-то го правех да си говори само, а след ремап на 300 коня и 600 нютона му правя 3 тира. Същото е и с ония мишкари с Форд St i RS, както и бензиновите около 300 коньови атмосферни. Къде си тръгнал срещу Бумер 386 коня не те знам :D. Иначе турбо дупка има съвсем лека.Коментиран от #142
12:01 14.10.2019
139 Неразбирач
14:28 14.10.2019
140 Mitaka
Една ибрикчииска немска фирма, дето ще ходи в Турция ти продават ГОЛЯМ СЕМЕЕН ВАН с двигател 1.0 бензин! Каквито и турбини да има, са заложени проблеми и то на много малки км.
Всичките бензинови двигатели на всички марки от този концерн - vw, skoda, seat, audi са на този принцип и според мен не стават. За това се отказах от тях и си взех японски valvematic.
14:45 14.10.2019
141 Фсб
До коментар #34 от "МАГАРЕ":
Стентове19:18 14.10.2019
142 бегай с тоя дизел бе ходи в параходство
До коментар #138 от "V6 TDI":
Абе ти с тоя дизелов параход ли си тръгнал да се сравняваш с реното ми бе. То е спортна кола,а не сапунерка за женчовци като твоята. Бегал си реното на някоя видео игра, такива германски шлепове ги правя смешни ,реното много върви за разлика от тия германски валяци,където тракат и набират като дачия соленца дизел.20:12 14.10.2019
143 Абе
Достатъчно е да прочетеш умозаключението как тягата на атмосферките била в целия диапазон на оборотите за разлика от турбомоторите за да ти стане ясна "експертизата" на този драскач!
20:23 14.10.2019
144 Зайко Байко многознайко
До коментар #30 от "БАРС":
Машалла БАРС, добре го нареди гьотверена! Да ме извинявате , използвам турцизми за да ме разбере читака му с читак! Баба ми им казваше така, гюпци и читаци.20:28 14.10.2019
145 RossBoss
21:37 14.10.2019
146 Пешо Карбуратора
До коментар #35 от "ебача на алфите":
Да си чувал за V8 моторите?Най добрите.Нямат износване,нито можеш да ги натовариш до лимита.Ниски обороти и нечовешки въртящ момент-това е истината-5 литра мотор а само 200 коня,вечен и безпроблемен.Карай си такива пичи въшки 1,4 1,5 като и дадеш пет пъти газ до ламарините и отива за скрапКоментиран от #150
00:51 15.10.2019
147 Хаха
До коментар #95 от "Boob":
Колега, компресорът е електромеханичен компресор, а не турбина. Затова тръгва "веднага".02:43 15.10.2019
148 ФауВе
До коментар #136 от "dsсса":
Двигателя ти е създаден да е с турбо. Всичко му е сметнато, като за турбо. Глава, ризи, блок, вал, бутала, биели, малсена и охладителна системи...... Всичко е сметнато за тия 180кс. Какво развитие в металургията, като просто са сложили повече матреал, че да носи? Старият 1,6 е сметнат за атмосферен мотор. Частите му са доста по-леки от твоите. Но гаранция, че ще изкара много повече километри от твоя.09:16 15.10.2019
149 ФауВе
До коментар #137 от "Коментар📝":
Щом тия кенефчета не можеш да овладееш, по-добре не се качвай на наистина направен автомобил, с истински мотор.Коментиран от #151
09:18 15.10.2019
150 ФауВе
До коментар #146 от "Пешо Карбуратора":
Няма алтернатива на големия обем.09:21 15.10.2019
151 Коментар📝
До коментар #149 от "ФауВе":
Ми 2002г. 11то В РАЛИ ШУМЕН С ЛАДА 2107.ПЛАНИНСКО ПЕЩЕРА . 15то.ТОВА СА МИ НАЙ ДОБРИТЕ ПОСЛЕ СЕ ОТКАЗАХ И СИ КАРАХ ЕДИН СХ.ПО ЗАВОЙТЕ Е ДРУГО ОТ ТОВА ДА КАРАШ С 260км.ПРАВОЛИНЕЙНО ЕДНОТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ДРУГОТО.И ДВЕТЕ ИМАТ РАЗЛИЧНИ Усещания.Коментиран от #154
11:35 15.10.2019
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 В името на печалбата
01:24 16.10.2019
154 ФауВе
До коментар #151 от "Коментар📝":
11 и 15 място в родно рали?!?! Май само си участвал. Поздравления за ентусиазма. Вярно е, че планинското със завоите няма нищо общо с драга и пистата. Предпочитам планинско. Драга не ме съблазнява. Аз не съм карал по официални ралита, но навремето имах 400 коня машина - естествено правена - и все не ми стигаха...... докато на една прекрасна гонка не я смазах, ама тоя път лошо.09:23 16.10.2019
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Док
До коментар #64 от "QUADRIFOGLIO":
Динозаврите измират преди 65 млн.години, в края на мезозойската ера,а ледените епохи са няколко през неозойската отпреди 50 000 години, последната е свършила преди 10 000 години. Филмчето “ Ледена епоха” няма нищо общо с реалността, Сид!06:11 09.03.2020
157 Йонко - понко
До коментар #45 от "Николай":
Е, то всеки си хвали колата че много върви, малко харчи и не се чупи но бъди реалист със разхода09:12 14.11.2020