Не са малко собствениците на автомобили с автоматични трансмисии, които се оплакват, че автоматикът на колата им не работи добре, автомобилът тресе в определени режими на шофиране или по някакъв начин забавя динамиката.
Знаете ли обаче, че много често тези симптоми не са свързани със сериозна повреда в автоматичната трансмисия и могат да бъдат коригирани радикално. Това става чрез препрограмиране на блока за управление на трансмисията.
Има няколко вида препрограмиране, които са свързани с това какво искате да постигнете чрез интервенцията.
Първият е насочен към подобряване на динамичните характеристики на колата. Инсталирането на нов софтуер премахва ограниченията в работата на автоматика, породени от борбата на автомобилните производители с еколозите. Такова преинсталиране на програмата принуждава автоматика да превключва предавката по време на ускорение само при високи обороти на двигателя. Екологията и икономията на гориво, разбира се, страдат, но колата започва да ускорява значително повече.
Някои от собствениците на автомобили с автоматик обаче не се нуждаят от повече ускорение, а се дразнят от характерния по-висок разход на гориво. Тук е необходим друг тип препрограмиране. С инсталирането на софтуер от този вид, скоростната кутия започва да превключва много по-рано. Динамиката на автомобила спада значително, но икономията на гориво (според специалистите) може да достигне 15%.
Друг вид препрограмиране на "мозъците" на автоматиците е свързан с по-плавен ход при превключване. Това важи особено за роботизираните трансмисии. Но дори и класическите автоматици понякога се нуждаят от още плавност. Инсталирането на нов алгоритъм изглажда т.нар. "ритници" особено при превключване от първа на втора. Този вид препрограмиране има благоприятен ефект не само върху комфорта на водача и пътниците, но и върху издръжливостта на скоростната кутия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #9
17:16 11.11.2019
2 Язе
17:19 11.11.2019
3 Boxer 3.0
Според мен такива интервенции не си заслужават усилията, средствата и рисковете.
17:29 11.11.2019
4 разбирачи
17:34 11.11.2019
5 Ххх
Коментиран от #6, #17, #18, #39
17:48 11.11.2019
6 Jezza
До коментар #5 от "Ххх":
Като му даваха повече газ и превключваше на по - високи обороти.....Я пробвай пак ?
Коментиран от #14, #15, #23
18:05 11.11.2019
7 Без име
18:12 11.11.2019
8 avtomat
18:34 11.11.2019
9 avtomat
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
тоя пък хвали кутии от миналия векКоментиран от #10
18:35 11.11.2019
10 Ръчка
До коментар #9 от "avtomat":
Не всичко старо е по лошо, например и ти пиеш вода от същата чаша отпреди 100гКоментиран от #11
19:10 11.11.2019
11 avtomat
До коментар #10 от "Ръчка":
АЙДЕ,АЙДЕ.ТО И ТЕЛЕФОНА С ШАЙБА НЕ Е ЛОШ АМА ИМАШ СМАРТФОН19:16 11.11.2019
12 Гост
Коментиран от #13
19:36 11.11.2019
13 Фърфър
До коментар #12 от "Гост":
И не само ти, друже, и не само ти.21:24 11.11.2019
14 Живко Абрашев
До коментар #6 от "Jezza":
Колегс, няма какво да пробва пак. Съвременните автомати са направени така, че се само-обучават. Ако караш кротко сменя на между 1800 и 2100 зависи ква е колата. Като я настъпиш смена на около 4. Това е поне при мойте коли които съм сменил 2 бензинови и две дизелови.Коментиран от #28
23:29 11.11.2019
15 Лошия
До коментар #6 от "Jezza":
Преди да коментираш автоматик, поне се повози на кола със съвременен автомат. Компютъра който оправлява кутията е адабтивен и се самонастройва според стила на каране в момента. Ако дадеш повечко газ, превключва при по високи обороти от нормалните. А ако дадеш по рязко газ сваля предавка надолу и превключва в най високите обороти и минава в спортен режим.Коментиран от #24, #29
03:36 12.11.2019
16 Дедо ви!
05:50 12.11.2019
17 Николай
До коментар #5 от "Ххх":
Пробвай някой Мерцедес със 7G-Tronic C280 или С350 в спорт режим направо кърти. А иначе на комфорт с малко газ тръгва направо на 2-ра.07:12 12.11.2019
18 Никога
До коментар #5 от "Ххх":
не си карал автоматик и харесваш повече ръчните !?07:31 12.11.2019
19 Сатаната
14:26 12.11.2019
20 Красимир
17:15 12.11.2019
21 Мемфис
Тези автоматици харчат по- малко от ръчните кутии и ускоряват по-бързо!
20:59 12.11.2019
22 Хипермен
21:30 12.11.2019
23 Незнайко
До коментар #6 от "Jezza":
Точно така се случва,поне с моя автоматик...в зависимост от стила на шофиране на шофьора21:40 12.11.2019
24 Граматиков
До коментар #15 от "Лошия":
Лошия,съдържанието е правилно,но се пише управлява,а не оправлява. Защо демонстрираш малограмотност?23:11 12.11.2019
25 Незнайко
Коментиран от #26, #27, #30
23:55 12.11.2019
26 Георги
До коментар #25 от "Незнайко":
Не слъщушай авто къщите, те ще ти кажат това, което искаш да чуеш. Почти всички автомати и се обслужват с масло на около 60 хиляди км., или ако се прави нещо друго по скоростите.01:25 13.11.2019
27 Гост
До коментар #25 от "Незнайко":
Аз пък не разбирам защо у нас се правим на големи майстори, след като на повечето автоматици пише, че са необслужваеми? Единствено за вариаторите пише, че маслото се сменя на 60 000 км.Коментиран от #31
07:46 13.11.2019
28 Jezza
До коментар #14 от "Живко Абрашев":
Сменя предавки, не обороти.08:43 13.11.2019
29 Jezza
До коментар #15 от "Лошия":
Да го беше написал малко по-ясно - сменя предавки при по-високи обороти, щеше да бъде по-разбираемо.08:52 13.11.2019
30 Ами...
До коментар #25 от "Незнайко":
8 степените автоматици са нови и съвременни кутии и това значи, че автомобилът ти е нов. Моят е 6 степенен вариаторен, смяна на масло + почистване на системата се прави на 60000 км. а цената е 500 евро в Германия от лицензиран сервиз. Понеже аз живея там и и миналата седмица го смених мога да ти кажа при мен как е. Незнам в България колко струва и как се почиства системата, но ако колата ти е скъпа, нова и висок клас е задължително. Една повреда може да ти коства много пари. Умната!23:06 13.11.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Даниел
Качих се на брат ми на колата (ръчка) в една планинска местност с много завои и честно се изкефих много.
Пасата вече с едното око гледа към моргата и си купих нова кола(е, на една година) и я избрах според екстрите. Обаче...с ръчка!
Накрая я взех защото съпоставяйки цена, екстри, комфорт и единствената ми забележка - кутията... реших че колата ми харесва!
Така че тоя спор е безсмислен според мен!
11:28 14.11.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Наско
Чесно казано, 5 степенната кутията на Акорда е най-добрата, която съм карал някога. Превключвам предавките, когато аз реша посредством играта с педала на газта. Дали на 1500 или на 6000 оборота - от мен зависи. Има и ръчен режим. Не го ползвам никога. При това положение не виждам предимство на ръчната кутия. За 9 степенната на CR-V -то съм със смесени чувства. Добра е, но не ми допада много...
Коментиран от #36
23:53 14.11.2019
36 Гост
До коментар #35 от "Наско":
Новата ти не е ли вариатор с имитиращи 9 скорости?11:00 15.11.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Генерал Иванушка Водков
11:17 16.11.2019
39 Pav
До коментар #5 от "Ххх":
Добре като не си карал автомат какво коментираш това е се едно да не пиеш и да ми говориш какво е да се напиеш14:45 16.11.2019