Не са малко собствениците на автомобили с автоматични трансмисии, които се оплакват, че автоматикът на колата им не работи добре, автомобилът тресе в определени режими на шофиране или по някакъв начин забавя динамиката.
Знаете ли обаче, че много често тези симптоми не са свързани със сериозна повреда в автоматичната трансмисия и могат да бъдат коригирани радикално. Това става чрез препрограмиране на блока за управление на трансмисията.
Има няколко вида препрограмиране, които са свързани с това какво искате да постигнете чрез интервенцията.
Първият е насочен към подобряване на динамичните характеристики на колата. Инсталирането на нов софтуер премахва ограниченията в работата на автоматика, породени от борбата на автомобилните производители с еколозите. Такова преинсталиране на програмата принуждава автоматика да превключва предавката по време на ускорение само при високи обороти на двигателя. Екологията и икономията на гориво, разбира се, страдат, но колата започва да ускорява значително повече.
Някои от собствениците на автомобили с автоматик обаче не се нуждаят от повече ускорение, а се дразнят от характерния по-висок разход на гориво. Тук е необходим друг тип препрограмиране. С инсталирането на софтуер от този вид, скоростната кутия започва да превключва много по-рано. Динамиката на автомобила спада значително, но икономията на гориво (според специалистите) може да достигне 15%.
Друг вид препрограмиране на "мозъците" на автоматиците е свързан с по-плавен ход при превключване. Това важи особено за роботизираните трансмисии. Но дори и класическите автоматици понякога се нуждаят от още плавност. Инсталирането на нов алгоритъм изглажда т.нар. "ритници" особено при превключване от първа на втора. Този вид препрограмиране има благоприятен ефект не само върху комфорта на водача и пътниците, но и върху издръжливостта на скоростната кутия.
Коментиран от #9
-108 +86
-3 +54
Според мен такива интервенции не си заслужават усилията, средствата и рисковете.
-2 +37
-2 +62
Коментиран от #6, #17, #18, #39
-8 +57
До коментар #5 от "Ххх":
Като му даваха повече газ и превключваше на по - високи обороти.....
Я пробвай пак ?
Коментиран от #14, #15, #23
-51 +6
-2 +25
-9 +10
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
тоя пък хвали кутии от миналия век
Коментиран от #10
-7 +11
До коментар #9 от "avtomat":
Не всичко старо е по лошо, например и ти пиеш вода от същата чаша отпреди 100г
Коментиран от #11
-6 +8
До коментар #10 от "Ръчка":
АЙДЕ,АЙДЕ.ТО И ТЕЛЕФОНА С ШАЙБА НЕ Е ЛОШ АМА ИМАШ СМАРТФОН
-4 +20
Коментиран от #13
-6 +91
До коментар #12 от "Гост":
И не само ти, друже, и не само ти.
-4 +45
До коментар #6 от "Jezza":
Колегс, няма какво да пробва пак. Съвременните автомати са направени така, че се само-обучават. Ако караш кротко сменя на между 1800 и 2100 зависи ква е колата. Като я настъпиш смена на около 4. Това е поне при мойте коли които съм сменил 2 бензинови и две дизелови.
Коментиран от #28
-0 +45
До коментар #6 от "Jezza":
Преди да коментираш автоматик, поне се повози на кола със съвременен автомат. Компютъра който оправлява кутията е адабтивен и се самонастройва според стила на каране в момента. Ако дадеш повечко газ, превключва при по високи обороти от нормалните. А ако дадеш по рязко газ сваля предавка надолу и превключва в най високите обороти и минава в спортен режим.
Коментиран от #24, #29
-1 +28
-4 +49
До коментар #5 от "Ххх":
Пробвай някой Мерцедес със 7G-Tronic C280 или С350 в спорт режим направо кърти. А иначе на комфорт с малко газ тръгва направо на 2-ра.
-2 +14
До коментар #5 от "Ххх":
не си карал автоматик и харесваш повече ръчните !?
-1 +23
-1 +10
-1 +13
Тези автоматици харчат по- малко от ръчните кутии и ускоряват по-бързо!
-1 +13
-0 +9
До коментар #6 от "Jezza":
Точно така се случва,поне с моя автоматик...в зависимост от стила на шофиране на шофьора
-0 +1
До коментар #15 от "Лошия":
Лошия,съдържанието е правилно,но се пише управлява,а не оправлява. Защо демонстрираш малограмотност?
-0 +2
Коментиран от #26, #27, #30
-5 +3
До коментар #25 от "Незнайко":
Не слъщушай авто къщите, те ще ти кажат това, което искаш да чуеш. Почти всички автомати и се обслужват с масло на около 60 хиляди км., или ако се прави нещо друго по скоростите.
-2 +9
До коментар #25 от "Незнайко":
Аз пък не разбирам защо у нас се правим на големи майстори, след като на повечето автоматици пише, че са необслужваеми? Единствено за вариаторите пише, че маслото се сменя на 60 000 км.
Коментиран от #31
-4 +5
До коментар #14 от "Живко Абрашев":
Сменя предавки, не обороти.
-0 +4
До коментар #15 от "Лошия":
Да го беше написал малко по-ясно - сменя предавки при по-високи обороти, щеше да бъде по-разбираемо.
-0 +3
До коментар #25 от "Незнайко":
8 степените автоматици са нови и съвременни кутии и това значи, че автомобилът ти е нов. Моят е 6 степенен вариаторен, смяна на масло + почистване на системата се прави на 60000 км. а цената е 500 евро в Германия от лицензиран сервиз. Понеже аз живея там и и миналата седмица го смених мога да ти кажа при мен как е. Незнам в България колко струва и как се почиства системата, но ако колата ти е скъпа, нова и висок клас е задължително. Една повреда може да ти коства много пари. Умната!
-0 +3
Качих се на брат ми на колата (ръчка) в една планинска местност с много завои и честно се изкефих много.
Пасата вече с едното око гледа към моргата и си купих нова кола(е, на една година) и я избрах според екстрите. Обаче...с ръчка!
Накрая я взех защото съпоставяйки цена, екстри, комфорт и единствената ми забележка - кутията... реших че колата ми харесва!
Така че тоя спор е безсмислен според мен!
-0 +1
Чесно казано, 5 степенната кутията на Акорда е най-добрата, която съм карал някога. Превключвам предавките, когато аз реша посредством играта с педала на газта. Дали на 1500 или на 6000 оборота - от мен зависи. Има и ръчен режим. Не го ползвам никога. При това положение не виждам предимство на ръчната кутия. За 9 степенната на CR-V -то съм със смесени чувства. Добра е, но не ми допада много...
Коментиран от #36
-0 +1
До коментар #35 от "Наско":
Новата ти не е ли вариатор с имитиращи 9 скорости?
-0 +3
-0 +1
До коментар #5 от "Ххх":
Добре като не си карал автомат какво коментираш това е се едно да не пиеш и да ми говориш какво е да се напиеш
-0 +1