Да се опитвате да спестите гориво чрез превключване на селектора на автоматична трансмисия от "D" в режим "N" абсолютно не си струва. Първо, прекъсването на връзката между двигателя и колелата на по-висока скорост е опасно: когато имате нужда от сцепление, просто няма да разполагате с него. И второ, при превключване от "N" на "D" по време на движение се получава допълнително и доста силно натоварване на възлите в скоростната кутия. Когато шофирате в трафик, също не си струва да премествате селектора на "неутрална", когато потокът от автомобили спира.
Режим "неутрален" при автоматичните скоростни кутии дава възможност за свободно завъртане на колелата и ви позволява да движите автомобила, например, в зоната на обслужване в сервиз. "N" се използва и при теглене (двигателят обаче е добре да работи)или в случаите, когато е необходима някаква диагностика на колелата. По-време на движение обаче, този режим е силно непрепоръчителен. Освен, че се отразява зле на скоростната кутия, почти не пести и гориво, както смятат много от собствениците на коли с автоматични трансмисии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #18
13:35 28.11.2019
2 Borislav
Коментиран от #4, #6, #7, #19, #20
13:37 28.11.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Roko
До коментар #2 от "Borislav":
той не включва на N, просто отнема от газта, прави предавките по-къси и т.н. но не включва на N13:45 28.11.2019
5 sts
Коментиран от #26
13:47 28.11.2019
6 Петров
До коментар #2 от "Borislav":
Не бъркай механичната промяна от D на N и софтуерната такава.13:56 28.11.2019
7 уффф
До коментар #2 от "Borislav":
Автоматика никога не включва сам на неутрал!Коментиран от #23
13:57 28.11.2019
8 в 3 клас съм
13:57 28.11.2019
9 куку руку ку
Всички имат блокировки към понижаващите и нямат към повишаващи предавки.
Коментиран от #61
14:04 28.11.2019
10 дедо
Коментиран от #11
14:14 28.11.2019
11 Ekrem
До коментар #10 от "дедо":
Спокойно не си преебал кутията ти!!! Тези модели 607 са с проблемни кутии от завода още! И нормално да караш пак се прецакват сами !14:31 28.11.2019
12 един
Коментиран от #43
14:51 28.11.2019
13 :D:D:D:D
Коментиран от #14
15:22 28.11.2019
14 куку руку ку
До коментар #13 от ":D:D:D:D":
Едни дискове се трият, едно масло загрява... и съм бракувал един автоматик, само защото му се изтри един от дисковете и не намерих нийде да го сменя. В представителството на марката ми казаха, че такъв автомобил не е произвеждан.15:35 28.11.2019
15 vw таурег
Коментиран от #21, #34, #40
17:06 28.11.2019
16 Джуган
Коментиран от #33, #36
17:23 28.11.2019
17 onq s konq
Коментиран от #28
17:48 28.11.2019
18 Николай
До коментар #1 от "Марио":
Не познавам нормален шофьор който да превключва скоростния лост на автоматика когато колата не е в абсолютен покой. Тази статия е излишна.Коментиран от #30
17:54 28.11.2019
19 Николай
До коментар #2 от "Borislav":
Такава опция няма. Когато спреш да подаваш газ автомата не превключва от D на N, а спира подаването на горива към цилиндрите и колата върви по инерция за определено време.17:58 28.11.2019
20 Николай
До коментар #2 от "Borislav":
Същото се отнася и за ръчните скоростни кутии, компютъра който управлява двигателя спира подаване на гориво и колата върви по инерция. Зависи на каква предавка си на колкото по висока предавка си колата върви по дълго по инерция, на по ниска предавка ефекта се нарича моторна спирачка.18:01 28.11.2019
21 Николай
До коментар #15 от "vw таурег":
Те тия DSG кутии на Фолксваген са си заводски бъгави много хора се оплакват от тях.Коментиран от #29
18:04 28.11.2019
22 Raptora
Коментиран от #24
18:29 28.11.2019
23 Несигурен
До коментар #7 от "уффф":
За първи път карам автоматик.При маневра с бавна скорост без да искам рязко натиснах спирачката-помислих я за съединител...Колата спря и лостът сам се превключи на N.Не знам дали е нормално.Автоматикът е CVT.Засега не ми е създавал проблеми.Коментиран от #31
19:56 28.11.2019
24 Еее...
До коментар #22 от "Raptora":
Еми не си прав. Удоволствието от автомата е несравнимо само, че зависи марка кола и модел. Автомат на Волво с кутия Geartronic се адаптира със стила ти на каране. При спортно каране превключва за стотни от секундата а при икономично според усилието на педала на газта и оборотите. Ръчката е кеф докато не подкараш страхотен автомат. Според предавката и оборотите може да свали една назад, изрязва се и те залепя на седалката. Кеф! Години наред съм бил с ръчка докато на подкарах Волво хс60 2012, 163 коня, 2,4 мотор. Вярвай ми, автомата е по-бърз от теб. Мощността на мотора, кутията, комфорта са несравними. Пожелавам ти да пробваш. УспехКоментиран от #50, #52
20:02 28.11.2019
25 посерко
Нали цялата идея на автоматика е да сменя сам.
Коментиран от #57
20:02 28.11.2019
26 Labas
До коментар #5 от "sts":
Ти май си от тези дето ползват N .20:27 28.11.2019
27 Ром ама кубински
20:52 28.11.2019
28 Един там
До коментар #17 от "onq s konq":
Ти се опасен и за себе си и за другите участници в движението.Коментиран от #32
21:25 28.11.2019
29 Един там
До коментар #21 от "Николай":
Бъгави са щото колите дето ги карате са на по 300 000 км и повече. Мн си е добре DSG-то п.с.не говоря за DSG-та от 2003-2005, те наистина са бъгави :D21:28 28.11.2019
30 Един там
До коментар #18 от "Николай":
Ееййй като видя жената от R да минава на D като колата още се движи и направо все едно ми бърка ей там дето слънце не огрява.21:34 28.11.2019
31 Един там
До коментар #23 от "Несигурен":
CVT-то няма да ти създаде проблеми много време,е поне първите 150 000 км 😂😂😂 п.с. аз също карам CVT , всичко е 6 за сега.21:39 28.11.2019
32 onq s konq
До коментар #28 от "Един там":
Не можеш ти да ме наричаш "опасен" за движението,след като имам "Златен талон" -при това ЗАСЛУЖЕН,а НЕ КУПЕН!При това НИКОГА не свиря с Клаксона на другите,нито им Присветвам с фарове.Ако някой ми се мотае в Лявата лента обаче,на момента го издухвам отдясно!Е,...платих мин седмица 2 Акта за превиш скор извън града /единия 400лв,другия - 50/,ама като си помисля че тоя за 400 можеше да бъде като нищо 1000 щото бях в процес на Ускорение...и ми става спокойно и радостно:)Коментиран от #44
21:58 28.11.2019
33 Джуганееее!
До коментар #16 от "Джуган":
Това е ясно. Говорим за РАВНО! И, малка скоба... 😉 Няма значение дали говорим за автоматик или ръчка. Задавам аз следния въпрос: (И пак натяквам — говорим за равен път!)Караме си ние със 120. Предполага се на възможно най-високата предавка. Пускаме газта. Не изключваме от скорост. (Дотук — добре) Веднага, вмбесто двигателят да тегли автомобила, автомобилът почва да “тегли” двигателя. Ясно е — компютърът ще спре притока на гориво — разход — 0.0/100. Е да де. Но да не забравяме, че все пак сме на скорост. Макар и най-висока (лека) предавка. Макар и нищожна, моторна спирачка все пак има. Караме си ние така и трябва вече да сваляме предавки. Щото обаротите падат. Нормално. И най-накрая спираме. Изминали разстояние “Х” с разход 0.
Сам ти го каза, прощавай ако не те цитирам дословно: по “инерция” (на нулева) двг. работи. И разход има. Има! Но той е 0.5—1.0 л/100 км. Моторна спирачка няма. Спира ни само вятърът и съпротивлението на гумите, лагери-магери и т. н. Изминаваме разстояние “Y”. Ясно е, че Y>Х. Да де, ама “Х” няма разход. Е да де, ама “Y” е по-голямо.
Е... Къде е далаверата???
Някой? Опити? Тънки сметки?
Вие сте...
22:12 28.11.2019
34 Язе
До коментар #15 от "vw таурег":
Да си купиш нов Туарег пък да икономисваш за гориво.22:21 28.11.2019
35 Sniper
22:49 28.11.2019
36 И с
До коментар #16 от "Джуган":
И с това 0 на 100 как работи двигателя бе умник като си на дирекна си в обороти и буталата се движат ускорено значи, дърпа гприво, дълго време съм международен шофиор с автоматик, моляте не се излагай, така си правя икономиятаКоментиран от #37, #38
23:31 28.11.2019
37 Ros
До коментар #36 от "И с":
Дърпа гориво ако дюзите пускат а това го определя ecu-то а не оборотите.Това важи когато инерцията движи мотора а не обратното.Коментиран от #46
23:52 28.11.2019
38 Джуган
До коментар #36 от "И с":
Май не си шАфиор а каруцар, буталата се движат ускорено и дърпат ВЪЗДУХ, но микропроцесора им реже горивото и затова разходомера показва нула на сто. Двигателят не може да загасне защото двигателните колела го въртят обратно през кардана (ако има такъв) и скоростната кутия, а като подадеш газ се въстановява впръскването на горивото и разходомера вече не показва нула на сто. Всичко това важи за автомобили с електронно контролиран инжекцион, но ако караш някоя Лада или Варшава с карбуратор и искаш да пестиш гориво, тогава направо гаси двигателя.Коментиран от #47
00:07 29.11.2019
39 Utochnenie
00:29 29.11.2019
40 Бацо от Краводер
До коментар #15 от "vw таурег":
Ти па, кво си се разтревожил.Я па при скорост 140км и като вкарах на Rали скорост на моя баварец с ръчни скорости и яла глей кво стана ...не моат ма съберат от Църна мачка до Пловдив...01:05 29.11.2019
41 Ehaaaa
06:52 29.11.2019
42 Emils
09:24 29.11.2019
43 Смядовски суджук
До коментар #12 от "един":
Значи не си карал автомат... стига с тия първобитни глупости че ръчката е по-добра, ръчката е по-забавна за каране по-спортно ако имате 2-ра кола, автоматът е ако искаш едно спокойно всекидневно шофиране карал съм и двете по равно и бих казал, че не сменям автомата за нищи.Коментиран от #59
10:14 29.11.2019
44 :D:D:D:D
До коментар #32 от "onq s konq":
Два акта и златен талон? Я си помисли пак на кой ги разправяш тези. А относно стила ти на каране, моли се да не ме срещаш по улиците.11:39 29.11.2019
45 Гринго
Коментиран от #54
13:33 29.11.2019
46 жоро уудстока
До коментар #37 от "Ros":
Поздравления-добре е да се пише,след като се попрочете и в главата има оборудване да го обработи-явно го имаш!16:29 29.11.2019
47 free man
До коментар #38 от "Джуган":
Респект-тъй като повечето мъже си мислят,че по рождение разбират от коли,им препоръчвам да се поучат от тебе и да се образоват преди да се"изпразнят"по въпроса.16:35 29.11.2019
48 Стойчо
20:53 29.11.2019
49 Цонко
21:21 29.11.2019
50 Карам ръчка
До коментар #24 от "Еее...":
Значи специално този мотор на Волво е толкова муден, над 10 сек до 100км, незнам за какво залепване на седалката говорим. Много хора бъркат въртящият момент с ускорението, не винаги вървят ръка за ръка - пример, автобус, камион, танк, кораб....22:26 29.11.2019
51 Шофер
23:13 29.11.2019
52 qwerty
До коментар #24 от "Еее...":
Кефиш се защото не си попаднал на в8 двигателя на Волво, караш и чупиш. :) А по темата - ако някой ми каже, че изключва автомата по време на движение ще го ударя с нещо, толкова съм свикнал с него, че не се усещам понякога, че 10 минути примерно колата стои паркирана, а аз съм натиснал педала на спирачката. Най смотаният ми автомат беше DP0 на рено, който не се охлаждаше като хората и започваше да "пили" гуми при потегляне след висене по 2-3 светофара на бул. България. В момента търкалям едно паджеро и хюндай их55: двата автомата нямат нищо общо като поведение и начин на превключване. Поздрави на всички!!!!Коментиран от #53
07:13 30.11.2019
53 въпрос
До коментар #52 от "qwerty":
Кое по-точно чупи в8 на волво? Имал съм такъв и не съм имал проблеми. Вървеше си супер със що годе приличен разход за това купе и динамика.09:08 30.11.2019
54 куку
До коментар #45 от "Гринго":
опел рекорд и тдс 2,5 при 20 до 30 км/ч при движение напред ръгам задна без проблем10:15 30.11.2019
55 Георги
10:37 30.11.2019
56 Шишо Б
11:44 30.11.2019
57 Пръцко
До коментар #25 от "посерко":
За да не държиш натисната ш...ната спирачка на всеки светофар - защото повечето автоматици на D направо тръгват, или поне се опитват, което е много тъпо :((20:05 30.11.2019
58 Vag
20:18 30.11.2019
59 баба меца
До коментар #43 от "Смядовски суджук":
Аз пък специално върнах служенната кола на дилъра и си взех същата с ръчна скоростна кутия.така, че не обобщавай....22:06 30.11.2019
60 Мирко
23:46 30.11.2019
61 Андриано
До коментар #9 от "куку руку ку":
Абсолютно съм съгласен! Аз карам Volvk V70 и минаването от D на N е абсолютно безпроблемно, дори в книжката на колата препоръчват минаване на N когато се чака дълго време на светофар или в задръстване! Според мен всеки автоматик е разлищен и такива генерални изказвания не са полезни...Все пак по отношение на безопасността съм съгласен и не си позволявам минаване в N по време на движение извън града, понеже се губи контрол!
20:52 01.12.2019
62 Ix 35
23:10 01.12.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.