18 Ноември, 2019 11:59 25 973 14

Двигател, монтиращ се вече 60 години

  • bentley-
  • v8
Двигател, монтиращ се вече 60 години - 1

Компанията Bentley обяви официално 60-годишнината на своя V-образен осемцилиндров двигател. Този мотор дебютира за първи път през 1959 година, интегриран в седана Bentley S2. В момента, след множество модернизации, същият мотор се интегрира в Mulsanne и от компанията са на мнение, че това е най-дълговечният двигател с вътрешно горене (ако обаче не се смята Small Block Chevrolet V8, дебютирал през 1955-а)

Разработката на този двигател започва през втората половина на 50-те години на миналия век, като главен "моторист" е Джек Филипс. Задачата му е да направи мотор, минимум 1.5 пъти по-мощен от шестцилиндровия двигател, използван за Mark VI, R-Type и семейството S1. При дебюта си моторът е с обем 6.2 литра и тежи с 13.6 килограма по-малко от предшественика си, като освен това е значително по-производителен.

И днес, британците не бързат да се разделят с култовия си мотор. Той е достатъчно мощен и много надежден. Mulsanne Speed е с 6.75-литров мотор и ускорява до 100 км/ч за 4.8 секунди. Същият мотор позволява на колата да достигне максимална скорост от 305 км/ч. От компанията твърдят, че именно моторът 6¾ ще е последният двигател с вътрешно горене, от който ще се откажат.

Двигател, монтиращ се вече 60 години


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зайко Байко многознайко

    95 85 Отговор
    Тези никога не са могли да правят двигатели! Английска кола😡 за Бога братя не купувайте!

    Коментиран от #11, #13

  • 2 ЕвроЗона

    22 15 Отговор
    Chevy LS1 is the King!!!

    Коментиран от #3

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ПорпагандаРеклама

    50 30 Отговор
    Поне си признават, че в днесшните ламарини, облечени с таблети - слагат стари и изпитани технологии. Тяхната пропаганда нарича това "каласика" ... и така си оправдават мързела и лицемерието, с което ти набутват стари неща за мнооого пари. Но пропагандата им работи добре, защото както виждаме явно има хора, които и купуват подобни неща.

    Коментиран от #10

  • 5 Гост

    85 8 Отговор
    Едва ли двигателя и блока са си същите. Най вероятно става въпрос за запазена без промяна във времето кубатура и ход на буталото. Иначе няма как със долно разположен разпределителен вал и коренно различни цилиндрови глави да твърдиш че двигателя си бил от 60 години същия!
    Леко аматьорско твърдение е това.
  • 6 Митьо

    16 2 Отговор
    Все ми се струва, че В-2 и модификациите му (с различен индекс) са на повече лазарника....
  • 7 Дедо

    68 12 Отговор
    Това е нищо,а ладите от 1965 година не са мръднали в техническо отношение.Доскоро нямаха хидравлика, климатик,аербеци и т.н.

    Коментиран от #12

  • 8 гост

    30 2 Отговор
    Ами изчетох и английската статия и не виждам кое му е същото. Не са запазили дори съотношението ход/диаметър и са променили всички възли. Реално е останала само формата на разпределение на цилидрите - ве 8.
  • 9 Джек Филипс

    68 2 Отговор
    Тия дето си купуват Бентли, въобще не ги интересува мотора..аз да ви кажа
  • 10 Ами

    13 1 Отговор

    До коментар #4 от "ПорпагандаРеклама":

    Всъщност не крадат от Азия щедро даже и начина на работа гледам 10 човека проверяват панел с диаманти и се сетих за самирурайските мечове. Как майстор се подписва върху меча. В Англия върху двигател се подписва майстор съвършенство все пак.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Komapak

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Зайко Байко многознайко":

    Името ти изобщо не отговаря на твърденията ти. Почти всички заводи на формула 1 са в Англия. Дали защото не могат да правят двигатели? А колкото до бентли и Ролс, и те ако не знаят немците със сигурност нямаше да ги купят2549!
  • 14 Еколог

    1 2 Отговор
    Екологията, екологията преди всичко.