Компанията Bentley обяви официално 60-годишнината на своя V-образен осемцилиндров двигател. Този мотор дебютира за първи път през 1959 година, интегриран в седана Bentley S2. В момента, след множество модернизации, същият мотор се интегрира в Mulsanne и от компанията са на мнение, че това е най-дълговечният двигател с вътрешно горене (ако обаче не се смята Small Block Chevrolet V8, дебютирал през 1955-а)
Разработката на този двигател започва през втората половина на 50-те години на миналия век, като главен "моторист" е Джек Филипс. Задачата му е да направи мотор, минимум 1.5 пъти по-мощен от шестцилиндровия двигател, използван за Mark VI, R-Type и семейството S1. При дебюта си моторът е с обем 6.2 литра и тежи с 13.6 килограма по-малко от предшественика си, като освен това е значително по-производителен.
И днес, британците не бързат да се разделят с култовия си мотор. Той е достатъчно мощен и много надежден. Mulsanne Speed е с 6.75-литров мотор и ускорява до 100 км/ч за 4.8 секунди. Същият мотор позволява на колата да достигне максимална скорост от 305 км/ч. От компанията твърдят, че именно моторът 6¾ ще е последният двигател с вътрешно горене, от който ще се откажат.
Коментиран от #11, #13
-82 +92
Коментиран от #3
-14 +21
Коментиран от #10
-30 +47
Леко аматьорско твърдение е това.
-8 +82
-2 +14
Коментиран от #12
-12 +66
-2 +29
-2 +64
До коментар #4 от "ПорпагандаРеклама":
Всъщност не крадат от Азия щедро даже и начина на работа гледам 10 човека проверяват панел с диаманти и се сетих за самирурайските мечове. Как майстор се подписва върху меча. В Англия върху двигател се подписва майстор съвършенство все пак.
-1 +12
До коментар #7 от "Дедо":
Не си виждал снимките във Факти, за това говориш така:)
-1 +4
До коментар #1 от "Зайко Байко многознайко":
Името ти изобщо не отговаря на твърденията ти. Почти всички заводи на формула 1 са в Англия. Дали защото не могат да правят двигатели? А колкото до бентли и Ролс, и те ако не знаят немците със сигурност нямаше да ги купят2549!
-0 +5
-0 +1