24 Януари, 2020 12:43 25 075 91

Как необичайно топлата зима се отразява на портфейла на собствениците на автомобили

  • зима-
  • автомобили-
  • високи температури
Как необичайно топлата зима се отразява на портфейла на собствениците на автомобили - 1

Необичайната зима, характеризираща се с по-високи температури и липса на сняг, драстично промени стандартните алгоритми на поведение не само за прелетните птици, но и на собствениците на автомобили. Как точно?

Въпреки това по-голямата част от собствениците на автомобили миналата есен монтираха, подходящи за студения сезон гуми на своите автомобили. И сега те трябва да се примирят с повишено износване на меките зимни гуми при положителни температури.

Също така си струва да се отбележи, че гореспоменатите пътни реагенти в условия на почти постоянни положителни температури влияят върху метала на каросериите на автомобилите. При отрицателни температури тяхната химическа активност е значително намалена.

Но има и положителни моменти от топлата зима. Първо, вече почти два месеца шофьорите имат възможност да не купуват незамръзваща течност за чистачка. Няма студове, можете да излеете вода от чешмата в резервоара на чистачките или да си карате с лятната - краткосрочното замръзване в това отношение не се отразява толкова зле.

Собствениците на автомобили почти вече не се нуждаят от затопляне на автомобила и почистване от сняг. Това означава икономия на бензин, време и липса на необходимост от закупуване на четки за сняг и т.нар. стъргалки, тъй като последните като цяло всъщност почти не се използват и износват.

И още нещо - дори стар акумулатор при почти нулева температура повече или по-малко се справя със задълженията си. И ако декември беше настъпила нормална зима с дневни температури около -10 ° C - стотици собственици на автомобили щяха да бъдат принудени да купят нови батерии.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 55 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дедо

    282 15 Отговор
    Кой ги пише тия глупости, бе?!

    Коментиран от #6, #42, #43

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 6228

    202 4 Отговор
    Сутринта беше -10. Кой луд дава савет да наливаш вода от чешмата?!

    Коментиран от #26

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 00000014

    45 65 Отговор

    До коментар #1 от "Дедо":

    Правилно е написано --- да се знае колко зомбирани глупаци - фенове на зимните гуми има, и колко собственици на сервизи за подмяна на гуми ще проплачат тук.

    Коментиран от #12, #15

  • 7 Радко Ганьов

    21 1 Отговор
    Точно така Радослав. Колко сте умен!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Снжко Снежистия

    76 4 Отговор
    Снегорините в цялата страна са превъртели километражите, е по документи има много, много сняг!
  • 10 Пешо

    31 3 Отговор
    Егати и щуротийте!

    Коментиран от #14

  • 11 Гост

    62 7 Отговор
    Сутринта беше -10 градуса по високите квартали на София. Иначе не замръзва водата при тази температура, нали? Да не говорим за глупостта, че демеври нормалните дневни температури били - 10 градуса. Имам чувството, че всячески се опитват да ни втъппяват за Глобалното затопляне, все едно няма нищо друго на света.
  • 12 Гост

    75 17 Отговор

    До коментар #6 от "00000014":

    При - 10 градуса ако се наложи да спреш с летни гуми и не успееш, защото са станали на камък, тогава ще видиш кой е зомбирян и глупав. Но тогава и да те пребия човек, вече ще е късно.

    Коментиран от #16, #82

  • 13 сс18

    54 3 Отговор
    Днес в София в 8:00 беше -8 градуса и всеки ден ползвам стъргалка за лед,
  • 14 Гошо

    11 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пешо":

    Пешо, другия път напиши щуротиИте. Няма да сбъркаш.
  • 15 Така е

    11 47 Отговор

    До коментар #6 от "00000014":

    Аз си карам с износени летни туми и кво о т тва😂😂😂😂колицата си върви без проблеми пък вие може и вериги да слагате и сол да си носите кат не знаете ка да карате😂😂😂

    Коментиран от #17, #68

  • 16 Булшит

    23 54 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    На сух асфалт при минус 10 спирачния път на зимната гума е по дълъг от този на лятна. Разликата в полза на зимната е само на сняг, лед, киша

    Коментиран от #18, #20, #23, #54, #58, #67

  • 17 Гост

    36 12 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Ами за такива като теб трябва сваляне на намера и бараката ти на трупчета. Като си направиш твои пътища, си карай и без гуми ако искаш. До тогава ще се съобразяваш, защото много такива "Карачи" като теб висят от некролозите.

    Коментиран от #25, #60

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Ал та фанах Атаопънах

    14 19 Отговор
    Не виждам какво и е необичайното на зимата? В България не е имало сериозна зима от години, само хората дето живеят по планините слагат зимни гуми.
  • 20 00000014

    10 11 Отговор

    До коментар #16 от "Булшит":

    Прав си, но 80 -те % бавно стоплят, а понякога и никога!

    Коментиран от #22

  • 21 Философ но дървен

    21 0 Отговор
    Необичайно топлата зима се отразява на портфейла на собствениците на автомобили, точно обратно на студената зима, и не така както се отразява студеното лято. Други въпроси?
  • 22 Гост

    18 12 Отговор

    До коментар #20 от "00000014":

    Гледай тестове и сам определи кой стопля бавно. Като нямаш пари за зимни гуми, си карай трошката извън републиканската пътна мрежа.
  • 23 Гост

    32 9 Отговор

    До коментар #16 от "Булшит":

    Понеже ми изтриха линка, само пак да кажа, че тестовете са категорични, че дори и при +7 градуса, лятната гума спира по-зле на сух асфалт от зимната. Тестове много, така че си измисляй.

    Коментиран от #31

  • 24 Философ но дървен

    31 9 Отговор
    Не, че се заяждам, ама на -10 градуса, лятната гума става почти като пластмаса, заради по-ниското съдържание на каучук, и ми е много интересно как тази пластмаса, с по-ниско сцепление ще има по-къс спирачен път от зимната гума?
  • 25 00000014

    17 19 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Ти си ГОСТ и между мислещите хора, но все пак ще ти отделя малко време ----- Казано - зимните гуми са за сняг!!! От 36 години съм шофьор - само със летни гуми .... защото няма сняг, а на лед нищо не помага .... и проблеми съм нямал. Защото това, което е в момента в София и го гледам през джама е ежедневие по Черноморието . Всичко останало е лобизъм, високи данъци и изсмукани от пръстите оправдания. И философските цитирания на тт данни и експерименти няма да ти помогнат, ако не шофираш кротко, по правилата.

    Коментиран от #27, #29, #35

  • 26 куку руку ку

    23 2 Отговор

    До коментар #4 от "6228":

    ..."Нямa cтудoвe, мoжeтe дa излeeтe вoдa oт чeшмaтa в рeзeрвoaрa нa чиcтaчкитe или дa cи кaрaтe c лятнaтa - крaткocрoчнoтo зaмръзвaнe в тoвa oтнoшeниe нe ce oтрaзявa тoлкoвa злe." ...
    Не, не се отразява зле, като оставим настрана пукнато казанче или пукнат корпус на помпичката.. ама то се разбира после, когато се стопли времето и изтече водата.
    А колкото за гумите, за нашите ширини най-удачни се оказват всесезонните.
  • 27 Гост

    33 14 Отговор

    До коментар #25 от "00000014":

    Ти си типичното олицетворение на бай Ганьо. Производителите правят тестове, но ти си мислиш, че си най-знаещия и най-разбирания, само и само да не дадеш 600-700 за зимни гуми. И 136 години да си шофьор, ще бъдеш все същия нарушител и циция. За едно си прав - трябва си нормално шофиране, но изречено от теб, звучи абсурдно. Зимните гуми били за сняг, пък нямаш акъла да осъзнаеш, че при отрицателни температури летните гуми стават на камък.
    Няма как да те накарам да мислиш, ти си просто социопат.

    Коментиран от #28, #32, #59

  • 28 00000014

    19 19 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Според твоите думи съм нарушител и социопат? На какво? Закон за зимни гуми няма! Несъгласието с оправданията на овластени нищожества за мръсния въздух, лобизма и всекидневните кражби от същите тези същества ме правят социопат? Интересно! Вече знам стереотипът ти на мислене - не си интересен. А пари имам - защото не ги пръскам по тарикати!

    Коментиран от #76

  • 29 куку руку ку

    25 7 Отговор

    До коментар #25 от "00000014":

    По-голЕма глупост не можа ли да изръсиш. С чисто нови летни гуми, купени през пролетта и... падна един снежец, 5 мм тънък и така съм пускал един баир, че косата ми се изправи. ABS-a дрънчи и колата, ни спира, ни ускорява. 20 км/ч докато свърши баира, добре че никой не изкочи пред мен.

    Коментиран от #30, #61

  • 30 Гост

    18 8 Отговор

    До коментар #29 от "куку руку ку":

    Остави го този измислен герой. Тръгнал да се прави на по-разбиращ от самите производители на гуми - смятай за какъв хахавец става въпрос.
  • 31 Plameni

    7 13 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    С грешка си ,че зимните гуми при ниски температури са по-добри на мокро и сух асвалт от летните .Пишеш, че имало много тестове ама не споменаваш нищо конкретно.Аз ще ти дам тест който не единственият ,има и на AutoBild ,но тоя е по-интересен и по-нов за моето твърдение че летните гуми спират по-добре от зимни на сух асвалт под 7°С www.testworld.fi

    Коментиран от #40, #62

  • 32 Инж Химик

    10 15 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Има и зимни китайки по 80-100лв, който въобще не са лоши и ако се сменят навреме с летните гуми могат да изкарат 2-3 сезона разумно шофиране. Средно 133лв на година, по 12лв на месец... не ми го побира акъла защо ганьовците си правят експерименти със сигурността си.

    Коментиран от #74

  • 33 Да бе да

    5 3 Отговор
    Добре де, аз имам един въпрос и за двете страни. Кое е по-малкото зло според вас? Хората каращи с постоянно със зимни гуми, защото има много такива, или тези постоянно на летни, защото и от тях има много. Дали изпечените през последните 2 шета зимни гуми са по-добри от твърдите при ниски температури летни?

    Коментиран от #37

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Гост1

    27 8 Отговор

    До коментар #25 от "00000014":

    Господине,
    Не знам дали сте шофьор от 36 години, но може би имате и 36 километра навъртяни зад волана. Това ми напомня за един мой познат който твърдеше, че дадена марка автомобил който той караше е много здрава кола. Та накрая се оказа, че за 4 години и навъртял 3000 километра. Така, че споделете колко километра минавате на година. Аз лично минавам по 30 000 на година и съм осъзнал, че гумите са единственото нещо което те държи на пътя. Сменяйте зимни и лятни гуми задължително. Така пазите вашия живот и на останалите участници в движението.

    Коментиран от #63

  • 36 qwerty

    18 1 Отговор
    всеки каращ по над 15 000 км на година (т.е. поне 1000 месечно) при смесен режим (градско и извън) имал възможността поне един път да усети разликата при 0 гр. между нормална зимна гума и някаква лятна, няма как да каже на черното бяло. още повече при нормална употреба едни зимни гуми от среден клас могат да изкарат 4 сезона.
  • 37 2776

    10 3 Отговор

    До коментар #33 от "Да бе да":

    В този ред на мисли съм изпадал в ситуации и с летни при по студено време и със зимни в края на зимния сезон . Зимните са за предпочитане , но аз ги сменям , всяка гума да си знае сезона . Искам да мога да разчитам на гумите във всеки един момент .
  • 38 ююзжцз

    6 1 Отговор
    вода на -10...., с летни може, ако се кара само градско и се въздържи да вади колата 10-15 дни от зимата. След две-три години, ако не се ходи на ски, според мен ще става за всесезонни. И те се подобряват с годините.
  • 39 13231

    11 1 Отговор
    С толкова спорове и все по-меките зими, ако се кара до 12к на година и не се ходи на ски, едни всесезонни гуми от марка над средното ниво би била най-подходяща. Ест че два чифта са най-добре, но така ме отвръщават гумаджиите напоследък или ще сложат зле капачката на болта и ще падне, или ще чукнат джантата, или баласа ще е зле, или ще чакам над час, че идеята да ги избегна е блазнеща.

    Коментиран от #69

  • 40 Гост

    10 5 Отговор

    До коментар #31 от "Plameni":

    В никаква грешка не съм, но ми изтриха линка. В твоя линк няма нищо за гледане. Ще пробвам пак да пусна и дано не го изтрият пак: https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI
    Та там може да видим, че при 6 градуса зимата гума спира за 35,5 метра (3:47 минута), а лятната спира за 42,5 метра (4:05 минута).
    Клипове има достатъчно, но явно някои хора ще тръгнат да спорят дори с производители, само и само да не дават пари за зимни гуми.

    Коментиран от #44, #64

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Plameni

    4 5 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    В теста на tyrereviews.co.uk /Article/Summer -All-season -and Winter -Tyres -tested ad 0C-15C показват на специален закрит полигон спирачния път на летни ,зимни ,зимни за скандинавските страни и всесезонни гуми при различни температури и условия. При 0°C на сух асвалт спирачен път на летни гуми от 80км/-24.67, всесезонни 24.76, зимни 25.67, зимни скандинавски 30.87м

    Коментиран от #48

  • 45 Алфа Ромео

    7 7 Отговор
    Трета зима карам с летни гуми и не ми работят пръскалките на стъклото, за мен е без разлика от предните зими, е имал съм малко проблеми по заснежени нагорнища но нищо сериозно.
  • 46 инж химик

    5 7 Отговор
    Тия дето сте ми нацъкали минуси на предния коментар, сте същите с nokian-ките с дот-а от 2012-та ! :D
  • 47 ПРОСТ българин

    4 0 Отговор
    ДЕМЕК СМЕ ЦЪФНАЛИ И ВЪРЗАЛИ
  • 48 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #44 от "Plameni":

    Пак не ти работи линка и пак си измисляш нереални неща. Сега пък само за сухо - ами то при -10 градуса винаги има слана и скреж по пътя, не знаеш ли?
    Аз ти давам линкове на видеа с реални тестове с едни и същи автомобили и един и същ производител, ти ми говориш пак наизуст.
    Ето и още едни данни на Вредещайн: https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c
    Направо се чудя как изобщо някой се осмелява да оспорва данните на производителя, а в същото време да ползва негов продукт???

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Много е просто в Google да напишеш първия ред които съм написал и да изгледаш клипа, който за мен е най-добрия и достоверен . Няма друг подобен който да показва спирачния път при различни температури 0°, 2° ,6° ,10° и 15 ° на сухо ,мокро и сняг и избор на четири вида гуми (летни ,всесезонни ,зимни европейски и зимни скандинавски )като имаш зимни ,летни и всесезонни от една марка което е много важно

    Коментиран от #51

  • 50 Plameni

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Разполагам със зимни Continental ts 860 и летни Continental Premium Contact 6 бих направил теста лично ,но гумите имат различна широчина ,а по-широки летни на сухо имат голямо предимство.
  • 51 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #49 от "Plameni":

    Аз пък ти казвам, че нито линка ти работи, нито в Google излиза нещо от първия ти ред.
    Както и да е - показах клипове и няма какво повече да добавя, пък ти си вярвай, че лятната гума спира по-добре от зимната при отрицателни температури. Разлика от 7 метра при 6 градуса за мен е огромна и то за Континентал между лятна и зимна гума.
    Лично съм усещал при отрицателни сутрешни температури пролетта, разлика в сцеплението на чисто нови летни Бриджстоун с комплекта стари зимни Континентал, който бях сменил, така че мен не може да ме убедиш в твърденията си.

    Коментиран от #53

  • 52 drivers

    15 5 Отговор
    Целогодишно си карам със зимни. Вярно, малко км, но зимните стават и през лятото, докато летните галоши не стават и зимата.
  • 53 MIB

    5 3 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Те твоите едни клипове ,единия не е наличен другия някаква анимация

    Коментиран от #57

  • 54 Bla bla

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Булшит":

    Има нещо вярно ,съгласен съм
  • 55 гощо

    8 5 Отговор
    Тук виждам доста умствено изостанали дебили които продължават да се движат по улиците с гуми за мъгла!!! Скоро една такава куха лейка с подобни гуми спря в бронята ми! Тя колата ще върви,може и да завие,но няма да спре с подобни гуми!
  • 56 Дедо Ванчо

    4 2 Отговор
    Тая статия за Северна Африка ли е писана, или за България?
  • 57 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #53 от "MIB":

    Я пак виж в коментар 40 дали не е наличен клипа? Току що пак го пуснах, така че си е наличен, ама явно не ти изнася, защото сигурно и ти си от онези професори с летните гуми.
  • 58 Ха ха

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Булшит":

    Точно, тя Червената армия все със зимни гуми стигна до Берлин
  • 59 Чук

    5 5 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Те производителите само за твийто благо мислят шъ знайш, за тях си хип....апропо дневни, нощни и гуми за мъгла купи ли си смехурко?!))))

    Коментиран от #70

  • 60 Сникерс

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Нека позная ти си гепираст и много те кефят пътищата МУ....хи хи хи

    Коментиран от #71

  • 61 Нафърфорий

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "куку руку ку":

    Пък ако беше със зимни с 220 щеше да го спуснеш знам аз....
  • 62 Нафърфорий

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Plameni":

    Хе хе за тоя Аутобилд става дума, където Конти и немските щайги са винаги начело в класациите нали?
  • 63 Гост2

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост1":

    Бе май най- важното между автомобила и пътя е задкормилното устройство, но някои, които "много карат" по ги разбирали тия работи...
  • 64 Ха ха

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Тя таз гума на дух асфалт ли , че не видим))))

    Коментиран от #72

  • 65 Джуган

    5 0 Отговор
    За тези които не живеят в планините и не изминават по хиляда км на седмица, качествени всесезонни гуми са напълно достатъчни. Подчертавам, качествени
  • 66 незнайко

    1 1 Отговор
    Как да я разберем тази статия ? Това монолог на шофьор ли е ? Сам се пита и сам си отговаря !!!
  • 67 Медитераниън сии

    7 5 Отговор

    До коментар #16 от "Булшит":

    То е така, но 2019 януари си бях наел кола - Шкода Фабиа модел 2018 да си ходя на работа и връщам съответно. Отивам нощна смяна, през нощта навалял 20 см сняг и колата беше като шейна. Онези наглеци от рент а кар-а я оставили с летните гуми. А пътят ми минаваше и през магистралата Д6 от Карлови вари в Чехия до Прага, където живея. 20 кошмарни километра от мястото на влизане в магистралата до Прага. С летните гуми не можех да си позволя висока скорост, защото ще ме занесе и блъсне някъде, а изпреварващите ме отляво камиони и автобуси ми пълнеха предното стъкло със сняг и киша... Нещо, с което чистачките на Фабиата много трудно се справяха... Т.е. по-добре си е зимната гума, защото един лек зимен дъжд може да ти обърка сметките с летните гуми. Лятната гума е пресметната да се ползва лятото, по-евтиния "летен" каучук при минусови температури се втвърдява прекалено и започва да се хлъзга и пързаля, превръща се в шейна...
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 минаващ

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "13231":

    Точно. Аз съм с мишлен кросклимат и не сменям нищо.
  • 70 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #59 от "Чук":

    Тогава защо си купуваш гуми, направи си ги сам, г-н Балкански.
  • 71 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Сникерс":

    Нито ме вълнуват ГЕРБ, нито идиотщините ти.
  • 72 Гост

    2 5 Отговор

    До коментар #64 от "Ха ха":

    Не знам какво значи ДУХ асфалт, но спорът беше за температури около -10 градуса, а при такива температури говорим за мокър или заскрежен асфалт. Ама ти от къде да знаеш?
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Д-р Хонорис кауза

    5 6 Отговор

    До коментар #32 от "Инж Химик":

    Такива като вас, сложили зимни гуми, на сух асфалт, защото спирали по-добре от летните, сте най-зле от шофьорите. Чакате на зимни гуми, на ABS и разни съкращения да помагат, защото не можеш да си прецениш скоростта и дистанцията. На сух асфалт и при -20° няма никакъв проблем с годни летни гуми, като спазваш правилата и се съобразяваш с пътната обстановка. А като искаш през завой между София и родното то село да влезнеш със 130 км/час естествено че гумите са виновни.
  • 75 слон

    2 1 Отговор
    тази статия за запълване на място ли е
  • 76 Хохо

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "00000014":

    Амън от дядки като теб със слаби и забавени реакции, не можещи да вземат завоя на кръстовището щото чакат 30мин да спрат колите и накрая секът някой...отделно скорост 30-40. И пари за поддръжка на моргата с изтекъл ресурс от чужбина 0. В Германия има закон за стандарт на гумите няма да обяснявам но разбирай или всесезонни или зимни. Ще караш с летни ама друг път. Там за дълбочина грайфер искат много по малко от БГ, а в БГ закон за зимна гума няма. Отвори АДАК и виж тестове и съвети. И да на вода зимните спират по кофти, но температурата се отразява и отделно ги съсипваш на тия - темп. Да не говорим че видиш ли 1-2мм сняг ще си стоиш у вас и ще гледаш през джама. А зимните гуми макар и не като вериги и шипове помагат донякъде и на лед. Винаги взимам топ зимната гума в тестовете на АДАК и АВтобилд и досега не съм виждал заледен участък или паркинг, който да ме подведе
  • 77 Кво да се прави

    5 0 Отговор
    Моя барутник е постоянно по сервизите,така че немога да намеря разликата с климата.
  • 78 Стария

    2 2 Отговор
    Млади шофьорчета, едно време при Бай Тошо нямаше откъде да си купим гуми, някой от Вас не знам дали знаят, че в България правихме гуми /Вида/, няма летни няма зимни само как да вземеш нови, карали сме ренегерат а имаше големи зими, всичко е до шофьора

    Коментиран от #79, #81

  • 79 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #78 от "Стария":

    Ами случайно да си чувал за прогрес? То и преди вас да карали с каруци без гуми, пък е имало още по-големи зими.
    Аз все пак помня тези времена по Тошово време и помня, че колите бяха по 60 к.с. и тежаха по 900 кг. Сега моята е 230 к.с. и тежи 1500 к.г. с 4х4, така че си задръж сравненията за себе си.
  • 80 80 процента

    0 0 Отговор
    РАДОСЛАВЕ ,ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО БЛАГОСЛОВИИ ОТНЕСЕ КУХАТА ТИ КРАТУНА
  • 81 Гост1

    3 1 Отговор

    До коментар #78 от "Стария":

    Толкова е до шофьора, че постоянно ги бутахме в снежно време. Няма тръгване а постоянно боксуване. Стига с глупостите от преди 30 години. 21 век сме.
  • 82 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Образова се молко. Ако сравняваш нова лятна гума със зимна която е на 10 години има малка вероятност да си прав. При 6 градуса и нагоре лятната започва да си подобрява качествата, а зимната да ги влошава. При 6 градуса и надолу зимната си подобрява качествата, а лятната ги влошава. Това е независимо дали има сняг.

    Коментиран от #84

  • 83 гост

    0 0 Отговор
    Тука пълно с експерти ,за гумите ,за колите,за това как се кара и като чета колко са много ,направо се чудя от къде се вземат тия незнаещите дето постоянно се блъскат някъде!
  • 84 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    Аз ли да се образовам? Я се научи да пишеш и четеш първо. Прочети мнението ми още веднъж и може и да разбереш, че говоря за МИНУС 10 градуса.

    Коментиран от #85

  • 85 При -10 - - - - лятна гума= пластмаса

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Гост":

    Образовай се малко. Ако сравняваш нова лятна гума със зимна която е на 10 години има малка вероятност да си прав. При 6 градуса и нагоре лятната започва да си подобрява качествата, а зимната да ги влошава. При 6 градуса и надолу зимната си подобрява качествата, а лятната ги влошава. Това е независимо дали има сняг.

    Коментиран от #86

  • 86 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "При -10 - - - - лятна гума= пластмаса":

    Абе ти неграмотен ли си? Казах ти първо да четеш, а не да повтаряш едно и също И КОЕТО СЪМ НАПИСАЛ. Хайде сега прочети дали съм написал нещо различно от теб. И кой изобщо говори за 10 годишни гуми?
  • 87 Plameni

    0 0 Отговор
    Всички пишат как при ниски температури летните гуми ставали по-твърди ( факт неуспорим)и спирали по-зле от зимните при ниски температури на сухо ,а някой би ли ми казал защо европейските зимни гуми които са по-твърди от скандинавските зимни гуми имат по -къс спирачен път на мокра и суха настилка при всякакви температури .В моя коментар номер 44 съм дал различните разтояния ,проведени на най-новата и модерна закрита писта за целогодишни тестове

    Коментиран от #89

  • 88 Иво

    0 0 Отговор
    Тия вашите статии са, като да си поръчаш Слави Трифонов от Али Експрес и да ти дойде някъв плешив грък.
    Спрете да ги пишете тия простотии като не ги разбирате.
    Отразявало ми се на джоба - ми отразява ми се - колата ми не харчи супер много в студа, че да загрява и нам си кво си.
    И какви пътни реагенти, то няма ни сняг ни лед, ма иначе има реагенти.
    Брато, ходи си пиши статиите в някой женски сайт.
  • 89 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Plameni":

    Много просто, скандинавските гуми не са правени за асфалт, а само за лед и сняг.

    Коментиран от #90

  • 90 Plameni

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Нали са по-меки ! Европейските зимни са по -твърди и имат по-добро поведение на сухо и мокро от по -меките скандинавски .Никой не споменава за факта,че мекия грайфер се подгъва и изтърва Извода какъв е?

    Коментиран от #91

  • 91 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Plameni":

    Много ясно, че всичко е в някакви граници. Не може свръх меката гума да е най-удачна.