4 Февруари, 2020 12:39 18 699 17

Как и меката зима може да навреди на бензиновите коли

  • зима-
  • автомобили-
  • бензин
Как и меката зима може да навреди на бензиновите коли - 1

Още от днес синоптиците предвиждат застудяване и макар температурите да са доста над обичайните за зимата, то резките промени могат да окажат влияние и на бензиновите автомобили. Говорим за т.нар. конденз, който понякога се превръща в глобална причина за пътуване с градския транспорт. Особено, ако в резервоара се е натрупало достатъчно количество вода вследствие от конденз. През годините водата се натрупва в резервоара за гориво на автомобила, като това се дължи основно на температурните разлики.

Във времената, когато тревата беше по-зелена и слънцето по-светло, всички автомобили от завода бяха оборудвани с резервоари със специална тапа за източване, която позволява на собствениците на автомобили просто да изсмукват мръсотията и водата веднъж в годината. Днес, уви, подобна опция не съществува, както и самата някога задължителна процедура. И неприятностите не закъсняха.

Водата, натрупана за няколко години в един бензинов резервоар, започва да замръзва като прави фин филтър върху бензиновата помпа (говорим за т.нар. потопяеми). Рязък спад на температурата, замръзване, може да заледи филтъра, така че колата дори да не може да запали. Друг сигурен източник на вода в резервоара е коктейлът, който шофьорите пълнят в резервоарите си на бензиностанциите. Добре известен факт е, че по бензиностанциите често бензинът, волно или неволно, се смесва с вода.

Така шофьорите получават замръзваща течност в резервоара за бензин. Остава само да дойде студа. При това температурата не трябва да пада до исторически ниски нива: три до пет градуса под нулата и можете да се обадите на пътна помощ. Такъв температурен скок е особено болезнен за автомобили, които не се карат през по-голямата част от седмицата. Дебелината на ледената обвивка на филтъра може да достигне 5-7 милиметра. За да не се случва това е добре резервоарът и помпата в него да се почистват на две-три години.

Но най-простият и ефективен метод, както винаги, е проактивен. За да не се натрупва вода в резервоара, трябва да избягвате "неясните" бензиностанции и няколко пъти в годината да бъдете щедри със специалните добавки, които отстраняват водата от резервоара. Между другото, не е необходимо да харчите пари за специални добавки: шофьорите с опит постигат подобен ефект, като наливат 500 мл чист спирт в резервоара за бензин на всеки шест месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Файтонаджии с камшици

    7 17 Отговор
    С този съвет, новите двигатели, от реален пробег заложен от производителя до 100 000км, ще падне до 50 000 с тези “умни” съвети!
    Шо не омесите дизел с бензин и да си решите всичките проблеми, може и с течна газ?!

    Коментиран от #7

  • 2 пълни глупости

    24 3 Отговор
    В бензина , който сипвате на всяка бензиностанция има % етанол ( спирт ) , спирта се смесва с (АКО ИМА) вода в резервоара
  • 3 Фантомаджии с камшици

    3 21 Отговор
    Правилото зимата е, не дръжте резервоара с гориво под половината от обема му...
    Сменете си свещите и кабелите, останалото е акумулатор, а който не сменя фиктъра за гориво, да си купи тухла за поумняване, по възможност четворка...
    Дава се контакт, изчаква се две минути, после се връща ключа, като не се пали двигателя и така три пъти, като на последния се завърта ключа докрай, за да се запали двигателя, а който е с бутонче да светва фаровете преди това и да си носи самовар и свещ за сгряване на филтъра и резервоара...:)
  • 4 Гост

    18 1 Отговор
    Абе, водата не е ли по-тежка от бензина и нафтата? Не се ли утаява на дъното? А сондата не засмуква ли имено от дъното? Как тогава водата продължава да седи на дъното, без да я засмуче сондата?
  • 5 type-R

    35 2 Отговор
    Не вярвах че може в рамките на няколко реда да се изпишат толкова много глупости!
  • 6 Дедо

    35 2 Отговор
    През 1995 си купих чисто нова Лагуна на бензин. През тези 25 г. никога не съм чистил резервоара и нямам проблем. Така, че този който е написал статията, да си я разпечата, да я навие на руло и да си я пъхне у г...о!
  • 7 5555

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Файтонаджии с камшици":

    ЧЕТЕШ ЛИ ИОБЩО КАКВО ПИШЕ. СТАВА ВЪПРОС ЗА БЕНЗИНОВИ КОЛИ. ФАЙТОНДЖИЯТА СИ ТИ.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Освалдо

    6 2 Отговор
    Омг какво е написал този журналист?Бате за реглаж ти е главата.Ти живееш в Соца.ЖАЛ ми е за теб.
  • 10 Каква вода, какви 5 лева

    4 5 Отговор
    Вода отдавна няма в резервоарите на бензиностанциите! Мъртвият обем едно време беше воден, сега има само гориво!!! Говоря само за истинските бензиностанции, не евтините ментета!
  • 11 Спиртовар

    16 2 Отговор
    В сегашния бензин има 7% спирт, така че водата се отмива непрекъснато. Статията ви е пълен кьорфишек.
  • 12 да да

    7 4 Отговор
    ако искате да сте сигурни че нямате вода в резервоара купувате си 1 литър спирт за горене - синия на цвят , сипвате го в резервоара на поне 20 литра бензин и сте готови
    капка вода няма да остане - всичко ще се абсорбира и ще си прочистите горивната система евтино, бързо и качествено !!!!
  • 13 Бай Стою касапина

    0 0 Отговор
    Абе Радко, с нафтата проблемът не е ли същия? Можеше да обобщиш и за двата вида гориво. Що така не се сещаш? Или сега ще пишеш нова, ама дизелова статия?
  • 14 Весо

    1 2 Отговор
    Да, сигурно трябва да приложа подобна рецепта с наливането на спирт в резервоара на съвременна бензинова кола (едногодишна на възраст), чиито датчици вероятно ще изпушат в опит да установят каква е, аджеба, тази горивна смес. Не ми се вярва да има вода в резервоара заради некачествен бензин, а и да има, тя ще е в толкова незначителни количества, че до никакво замръзване няма как да доведе. Да прибавим и меките зими напоследък и човек да се чуди защо е нужно да си съкращава живота на колата... Чувал съм даже рецепти за добавяне на коресилин. А знаете ли, че за да работи бензинов мотор на етанол или други разтворители (визирам коресилина), той трябва да бъде със сменени гумени уплътнения, които да са устойчиви на разтваряне. Обикновените уплътнения бързо се предават и протичат. По принцип е възможно автомобилът да се движи на етанол и той си се ползва за гориво, но в цилиндрите се получава по-агресивно износване, така че имайте предвид какво причиняват на автомобила си...

    Коментиран от #16

  • 15 До Весо

    3 0 Отговор
    Не ти знам датчиците , ама бензина ,дето наливаш е микс с 10%етанол димек със спирт , та .... ако ти е баш нова колата ще й е заложено да работи на такова гориво. По-скоро за старите колици е проблем- пример 2.2 мотора на Опел му се разяжда помпата от спирта.
  • 16 Каруцаръ

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Весо":

    Не бери грижа за датчиците-те си мерят дебит и плътност и въобще не им пука от какво са.
  • 17 аз съм патил

    0 0 Отговор
    От два пъти съм попадал на такава ситуация със замръзнал бензин.Втория път ми се случи на мен.