13 Март, 2020 15:17 2 830 5

Екрани и сензори превзеха автомобилите

  • автомобили-
  • сендорни екрани-
  • арматурно табло
Екрани и сензори превзеха автомобилите - 1

Един от първите масови автомобили с напълно дигитално табло е Jaguar XJ. Това става през 2010 година, като преди този модел също не бяха малко колите с частични дигитални табла. Оттогава тази технология с изцяло анимирани прибори започна да се предлага не само в премиум сегмента, но и в по-масовите - днес дори Golf има изцяло LCD екран вместо класически прибори.

И останалите производители също започнаха активно да овладяват красиви анимации на таблото, без да жертват функционалността, докато единствено BMW по авангарден начин комбинира уредите с дисплеи на своеобразен нарисуван инструмент. Сензорите пробиха и в контрола на силата на звука и климатика.

Но мнозина все още са на мнение, че механичните клавиши и въртящи се бутони са почти винаги по-удобни. Основните дисплеи също се промениха много - днес максималните диагонали достигат 12 инча (и дори 15 в случая с Tuareg). Втората тенденция, която идва от около средата на десетилетието е инсталирането на мултимедийния дисплей не е в съответствие с предния панел, а като отделен модул, издигащ се над "хоризонта" на таблото.

Производителите обясняват това с грижата за концентрацията на водача - според тях гледката между пътя и монитора е по-малко префокусирана. Друга революция в тази област направи Tesla Model S през 2012 г. - огромният вертикален дисплей и почти пълното отсъствие на механични бутони коренно промениха потребителското изживяване. Опитите на Tesla бяха повторени във Volvo през 2014 г. (XC90) и малко след това - от безброй китайски автомобили, особено модели за вътрешния пазар.

И накрая, от средата на десетилетието сензорите започнаха да заменят обикновените бутони в интериора - почти всички производители се подведоха по един или друг начин, но американските марки и в последно време Volkswagen и Porsche са водещи. Най-консервативните по отношение на екраните и сензорите са японските марки.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой си

    13 2 Отговор
    Баварката си е със стрелки и лампички и си ми е много добре така :)
  • 2 Driving pleasure

    26 6 Отговор
    Глупостта превзе автомобилите, да настроиш темпеаатурата вече е почти невъзможно в движение, ама те лудите на лъскаво се радват
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ввв

    1 0 Отговор
    Грозотия и кич до небето,няма по-красиво от аналоговото табло!!!