ФАКТИ.БГ

Как се спасява автомобилната индустрия във Франция

Публикувана: 27 Май, 2020 09:04
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3018
Как се спасява автомобилната индустрия във Франция
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 14 гласа.

Френският президент Еманюел Макрон заяви, че правителството е решило да помогне на местната автомобилна индустрия, която страда от пандемията на коронавирус. За целта Макрон отпусна огромна сума в размер на осем милиарда евро, за да спаси индустрията.

Според Макрон Франция е длъжна да подкрепя автомобилните компании, в противен случай страната "няма да бъде същата" без марки като Renault, Peugeot или Citroen. Осемте милиарда обаче са дадени с конкретна причина. Тези пари ще отидат предимно за подкрепа на производителите на електрически превозни средства.

Според г-н Макрон Франция трябва да стане лидер в създаването на екологично чисти автомобили, които ще определят бъдещето на автомобилната индустрия (той вижда Германия като основен конкурент на европейския пазар в този сектор). Мерките за подкрепа на електрификацията са много специфични. Клиентите, решили да закупят електрически превозни средства ще бъдат субсидирани с по 7 000 евро.

И ако става дума за хибрид, то субсидията е 2 000 евро. Освен това скоро могат да бъдат обявени и други стимулиращи мерки, които ще принудят собствениците на стари автомобили просто да ги изхвърлят и да си купят нов електромобил. Целта на Еманюел Макрон е следната - за пет години във Франция трябва да бъдат произведени повече от 1 милион електрически превозни средства и акумулаторни хибриди.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Иво
1 Отговор
Ще ги депонират в България, ние ще ги пооправим и залеем страната ни!

Оценка:
-1 +16

сетиха се
2 Отговор
Чакай, чакай, нали ел. колите нямаха бъдеще? Преди 10 години Мъск им обясняваше едно, те му се смееха и му говореха за ДВГ, по-стриктни регулации и всякакви други глупости. А сега ще произвеждат електрически автомобили? Няма такива тъпанари. Ако бяха почнали тогава сега щяха да са конкурентно способни, а сега са поне 5 години назад технологично. Китайците ще държат евтините електромобили, а Тесла - скъпите. Останалото ще е някаква ниша като за Porsche Taycan и ще продават по 100-200 "премиум" автомобила на месец или Renault Zoe/BMW i3 които се купуват от компании и учреждения, само и само да поддържат немските или френските марки живи.

Коментиран от #3


Оценка:
-10 +19

Въпрос
3 Отговор

До коментар #2 от "сетиха се":


Интересно - субсидии по 7000 евро ли определяш като "бъдеще" ? Всъщност ако се замислиш ще видиш че наличието на такава субсидия само говори по въпроса за бъдещето на електромобилите . От много години вече се субсидират и хората не искат да ги купуват . Аз бих казал че една технология има бъдеще когато хората я избират пред другата без да има нужда да бъдат стимулирани или пък другите технологии ограничавани . А със субсидии могат да продават каквато си искат технология . Електрическата технология от началото на съществуването си до сега е на изкуствено дишане така да се каже . Според теб пациент който е в такова състояние дали има бляскаво бъдеще ?

Коментиран от #6, #8


Оценка:
-5 +10

Госあ
4 Отговор
Това е голямата лъжа! Електрокарите са по мръсни дори от някои дизели. Няма ли кой да им го каже на тези хора ??? Както, веитата са несравними с ядрената енергия. Субсидират се икономически неизгодни и мръсни "технологии" !

Коментиран от #7


Оценка:
-7 +7

Радев
5 Отговор
Ако има субсидии и в България бих се замислил.

Оценка:
-3 +8

Отговор
6 Отговор

До коментар #3 от "Въпрос":


ПАК ДА ПОВТОРИМ (НЯМАМ ПО-ГОЛЕМИ БУКВИ), ДИЗЕЛИТЕ СЪЩО БЯХА СУБСИДИРАНИ И СЛЕД ТОВА СТАНАХА МАСОВИ И ПРЕДПОЧИТАНИ ОТ ХОРАТА!

Оценка:
-2 +9

В голяма грешка си
7 Отговор

До коментар #4 от "Госあ":


Субсидират се технологии, които в момента са икономически неизгодни, но имат потенциала да поевтинеят и да станат икономически по-изгодни от настоящите технологии, като в същото време са по-чисти. Фотоволтаиците за които говориш са живия пример. През 2008 година, един киловатчас произведен от фотоволтаици се купуваше за 80 стотинки. Всяка година цената падаше, докато през 2015 година, която беше последната година в която се подписват договори за преференциални цени, цената беше 18 стотинки за киловатчас. Оттогава насам, няма преференциални цени за големи фотоволтаични централи. Те вече продават на свободния пазар без никакви преференции и субсидии на напълно пазарни принципи. За сметка на това, себестойността на киловатчас от въглищните централи е над 15 стотинки, но като гледам нямаш нищо против, че държавата само от началото на годината е дала помощ в размер на един милиард лева за въглищните централи. Не виждам обаче да ревеш срещу това?

Оценка:
-2 +7

Субсидии
8 Отговор

До коментар #3 от "Въпрос":


На практика просто купуват време със субсидиите. Така или иначе електромобилите ще станат по-евтини, когато започнат да се произвеждат масово. За да се произвеждат масово трябва да се купуват масово, каквато е и целта на субсидиите. Да не мислиш, че ще са вечни, като субсидиите за въглищните централи, които ще се увеличават с всяка измината година, но България е решила да ги подкрепя до 2050 година, с милиарди всяка година, но дори един милион не дава за електромобили? Смяташ ли това за правилно?

Оценка:
-1 +6

8726
9 Отговор
Ако субсидията е 7000 евро, значи купуваш си едно Citroen Ami - дават ти го безплатно и още 1000 евро, така ли?

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Трайчо Трайков
Трайчо Трайков коментира политическата криза
Реформаторският блок много пъти е бил на дръвника, но се е измъквал."

Още бисери
ТОП 5