ФАКТИ.БГ

Мъск обяви война на пиратския ъпгрейд на "тѐслите"

Публикувана: 27 Август, 2020 13:30
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10046
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Базовите параметри на всяка Tesla могат да бъдат подобрени съществено с инсталирането на ъпгрейди на фирмения софтуер, но това не е никак евтино. Ето защо немалко собственици на електромобили на компанията, които не се боят да рискуват, използват фърмуер на странични разработчици, за да разблокират желаните функции.

Надграждането на фирмения софтуер на Tesla Model 3, което повишава мощността с 50 к.с. и намалява времето за ускорение от 0 до 97 км/ч за 3.8 сек. струва $2 000 (€1 692). На пазара обаче се предлагат неофициални ъпгрейди като Ingenext, които осигуряват аналогични промени за значително по-малко пари.

В Tesla, естествено, не са във възторг от ситуацията и вече предприемат мерки срещу използването на страничен софтуер за пиратски ъпгрейди. Новата версия на фърмуера на производителя 2020.32.1 засича инсталация на модове от трети страни и на екрана излиза предупреждение, че е "открита несъвместима модификация на возилото", което остава дори по време на движение.

За да се отърве от съобщението, собственикът трябва да възстанови основната версия на фърмуера или да закупи официалната актуализация за S2 000. От Ingenext обаче вече обявиха, че "проблемът" ще бъде решен в рамките на две седмици и модът им ще заработи безпрепятствено.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ахахах
1 Отговор
Мъски, те и други се мотаха и не даваха дълго достъп докато не им набиха глобите. Светът е опънсорс! Точка!

Коментиран от #2, #4, #13, #24


Оценка:
-9 +67

Мечтите
2 Отговор

До коментар #1 от "Ахахах":


Мечтите са безплатни нали знаеш, в тоя свят всичко се плаща :)

Оценка:
-24 +13

ддд
3 Отговор
Няма как да ги спреш. Свали си цените и ги направи нормални. Хората ще предпочетат да го направят в официален сервиз вместо да ходят по шано сервизите

Оценка:
-7 +52

Javor
4 Отговор

До коментар #1 от "Ахахах":


Като отпадне гаранцията при ползване на неоторизиран софтуер и ще се замислят .

Оценка:
-23 +13

Обективен
5 Отговор
Това е все по актуален проблем... Големите корпорации се опитват да налагат свои закони... Тесла ограничават ускорението и скоростта, фейзбик налага цензура, както си иска... Държавата не бива да допуска това своеволие...

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +37

омъскаряване
6 Отговор
Илончо, добре дошъл в света на Бил Гейеца! И той така с неговия Уиндоус и накрая реши, че парата е в човешкия живот и вирусите! Като те гледам вървиш по неговия път !

Оценка:
-14 +44

Алфа Вълкът
7 Отговор
Пак ще го изработят Мъск. Новите ъпдейти след седмица са ги хакнали и на Мъск ще му излиза съобщение, че не си е платил. Така е като се возиш на лаптоп!

Коментиран от #8


Оценка:
-9 +53

Мишел дьо Нострадам
8 Отговор

До коментар #7 от "Алфа Вълкът":


Пак?!Мъск заедно с бате Бил играят в една пиеска и скоро ще ви раздадат "билетите"

Коментиран от #9, #16


Оценка:
-8 +25

9
Този коментар е премахнат от модератор.
Еха
10 Отговор
Много разбирачи тук, направо не се седи! Каква е разликата в цената на ФВ на мотор с мощност 150 и 200 конски сили? 3-4000 лв. поне, нали? А за колко пари се чипосва 150 коня мотора и става над 200 к. с.? Това е същото, ФВ защо не си свалят цените или другите марки, като с едно чипосване за 300 лева и вдигаш мощността? Сега ще започнете, ама туй, ама унуй! Същото е! И ФВ ти искат за моторче на стъклата 500 лева, ама китайците само 50 лева!

Коментиран от #12, #20, #25


Оценка:
-6 +27

Гост
11 Отговор
Няма масла за сменяне, за по 100 лева на година, но има софт за ъпдейтване за по 2000 долара хахахахахаха

Коментиран от #15, #18


Оценка:
-5 +41

Гост
12 Отговор

До коментар #10 от "Еха":


Ти си чипосвай от 150 на 300 коня пък после ми кажи след колко дни ти се е разхвърчал мотора.

Оценка:
-7 +24

Гост
13 Отговор

До коментар #1 от "Ахахах":


Другите може и да са ги глобили. Мъски не го закачат. За него може всичко. Дони му е козирка.

Оценка:
-3 +19

Гост
14 Отговор

До коментар #5 от "Обективен":


Държавите отдавна се управляват от бизнесмените.

Оценка:
-2 +13

Еха
15 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


Ти знаеш ли, за какво пишеш? Май не! За тези 2 хиляди долара, колата става от Лонг Рейндж, на Перформънс като мощност и ускорение, без спирачките! Това не ти е годишно или месечно ъпдейтване, за което си мислиш. Те са без пари!

Коментиран от #17, #26


Оценка:
-8 +10

Бачо Киро
16 Отговор

До коментар #8 от "Мишел дьо Нострадам":


Ма да бе, за 30+ години викаш Бил Гейтс е спрял кракерите? Мъск да свиква. Освен това като си купя кола, тя е моя. Ще си правя по нея каквото искам и ще го купувам откъдето искам. Да, може да откаже гаранция по неща свързани с промяната, но туй то. Монополът е абсолютно забранен и няма никакво право да ти прецаква каквото и да е, нито да ти вади съобщение и да ти иска пари. Като ги ошляпат като Епъл и Майкрософт и ще се научат и те.

Оценка:
-3 +42

Бачо Киро
17 Отговор

До коментар #15 от "Еха":


Не, това е реално ъпдейта за track mode v2.0 който дига от 450 на 500 при M3P версията.

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +4

Значи обърна палачинката
18 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


Нали до скоро твърдеше заедно с компанията антиелектрици, че електромобилите и в частност Тесла не могли да се тунинговат за да им се вдигне мощността?

Коментиран от #27


Оценка:
-8 +5

Еха
19 Отговор

До коментар #17 от "Бачо Киро":


Да, съгласен! Така е! Имаше и други ъпдейти, които променяха от Лонг Рейндж на Перформънс, но това е така! Имам предвид, че не са нормалните ъпдейти които ъпдейтват системата, а е екстра, за това е с пари!

Оценка:
-4 +3

Случаен
20 Отговор

До коментар #10 от "Еха":


Абе то и на бмв 320/520 става на 330/530 с чип, ама буталата, инжекторите и какво ли още не са различни и разликата между чипосан и заводски откъм надеждност хич не е малка...

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +12

Еха
21 Отговор

До коментар #20 от "Случаен":


Мммм. Има заводски, които не изкарват живота на чипосаните!

Коментиран от #29


Оценка:
-7 +9

Рапирата
22 Отговор
Жалки коментарии на бедни"разбирачи".

Оценка:
-5 +6

Путки майни
23 Отговор
Значи от 150 коня с чип няма как да стане 200 тъпири...заводския кулер е изчислен до 170,всички други цифри дето ви вадят са само да си ги мерите по баирите напушени и надрусани....

Оценка:
-3 +17

тцтцтцтцтц
24 Отговор

До коментар #1 от "Ахахах":


Братчед, ти на работа без пари ли ходиш? Шо инженерите на тесла трябва да работят без пари? Много па си отворен. Опънсорс е линукс, щракай там че е безплатно. Балкански отворко. Още малко и ще искаш комунизъм - всичко да е общо и да си вземаш колкото ти трябва ,а?

Оценка:
-17 +7

Иванов
25 Отговор

До коментар #10 от "Еха":


По принцип си прав. Абсолютно едни и същи мотори , но с различен фирмуер и от там мощност ,ги продават на доста различни цени. При ДВГ за един и същи мотор но с разлика 60 коня примерно - поне 4-5 хиляди лева ще искат. Ама тва не проблем,а? При Тесла обаче е проблем? Що така?

Коментиран от #30


Оценка:
-6 +9

Гост
26 Отговор

До коментар #15 от "Еха":


Няма без пари. Май ти не знаеш какво пишеш

Коментиран от #28


Оценка:
-4 +5

Гост
27 Отговор

До коментар #18 от "Значи обърна палачинката":


Аз не съм твърдял такова нещо защото не съм запознат дали може или не. Ако някой ти го е казал се разбери с него моля

Оценка:
-2 +4

Еха
28 Отговор

До коментар #26 от "Гост":


Без пари е ъпдейта! Не знаеш какво пишеш! При ФВ не е без пари!

Коментиран от #31


Оценка:
-5 +0

Случаен
29 Отговор

До коментар #21 от "Еха":


Това може да е важало допреди 6-7 години, когато още ползваха N13 и N20.

Оценка:
-1 +1

Случаен
30 Отговор

До коментар #25 от "Иванов":


Еднакви са на кубици и са от едно семейство, това не значи че всичко им е еднакво.

Оценка:
-1 +5

Гост
31 Отговор

До коментар #28 от "Еха":


И като ядеш на масата на олинклузив пак ли ти е без пари? За такива заблудени ги измислят тези врътки.

Оценка:
-0 +5

101
32 Отговор
Според мен , когато отиваш да си купиш трябва да има огромен надпис, купувате ламарината, за останалото ще си плащате екстра. Самата концепция на Тесла за почти автономен автопилот и изключително подвеждаща.От там идва проблема че, колата е един таблет на колела а един таблет може да бъде рутнат и обзаведен с стотици нови възможности. Това не е пиратство.

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Никола Донев
Веганът Никола Донев с коментар за живота и пчелите по Нова телевизия
Изнасилват пчелите, за да дават мед"

Още бисери