ФАКТИ.БГ

Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра

3 батерии издържаха 10 хиляди цикъла на зареждане и разреждане, изчислени за пробег от 350 километра всяка

Публикувана: 20 Октомври, 2020 10:39
57 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7619
Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.

Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.

И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.

Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.

Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години.

При електрическите автомобили това се случва само при дълги пътувания, а за ежедневно пътуване до работа или друг бизнес не се изисква нищо подобно. Нека добавим, че Дан използва достатъчно електричество, за да зареди батерията от 0 до 100% за три часа. Това е относително щадящ режим: модерните терминали за бързо зареждане са в състояние да заредят напълно електрическо превозно средство за от 0 до 80% за половин час.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
на теслата
1 Отговор
Ей,големи реклами,по пет пъти на ден.То повече от перилен препарат бе.

Коментиран от #40, #56


Оценка:
-19 +49

Гост като гост
2 Отговор
Не говорете глупости

Оценка:
-11 +24

Госあ
3 Отговор
На десет хилядното зареждане пак ли е за 350 км ? М ? Освен това, не вярвам че е заредена 10 000 пъти. А пък и 10 000 пъти за 10 години в различни метеорологични условия е различно дори тази лъжа да е истина.

Коментиран от #42


Оценка:
-18 +22

Май
4 Отговор
10 000цикъла делено на 365 дни = 27,4 години !? А 3 години са 1095 дни
4680 батерии за колко време ги разрежда и за колко ги зарежда до 80% . Ако на цикъл от 20%до 80% се консумират средно по 50 kWh електроенергия, то разхода е 234 000 kWh на цикъл на тези 4680 батерии.... и то за 10000 цикъла !??
Егати експеримента .... почти без пари е

Коментиран от #7, #11, #29, #35


Оценка:
-6 +14

Извинявам се!
5 Отговор
Само преди няколко часа предположих, че няма да пишете за това изследване! Публично се извинявам и изразявам уважението си, че решихте да напишете и нещо положително за Тесла!

Респект!

Коментиран от #32


Оценка:
-4 +18

DrivingPleasure
6 Отговор
Ахахахахаха... абсолютна щуротия. Този е бил по-друсан и от бялото афро в деня на батериите ;)
В същото време тесла дава задан при всички видове "екстри" които предлагаше на клиентите си. Спира възможността за връщане на автомобила, намаля гаранциите за употребяваните, ограничава безплатното зареждане и т.н. и т.н.
То супер кондензатор няма тия свойства, кото "професора" твърди, че имат батериите на Т'слата. А знаем, че суперкондензатора заради конструкцията си има значителни предимства в почти всеки аспект освен плътността на заряда и то предимства в пъти...
Както съм имал възможност да кажа - СЕКТАНТИ!!!

Коментиран от #8


Оценка:
-17 +11

Грешни сметки
7 Отговор

До коментар #4 от "Май":


Сметките са ти грешни!

Първо за годините. Предполагаш едно зареждане на ден от 20 до 80%, но това са 60% от пробега, което се равнява на 300 км на ден.

Почти никой не изминава толкова, защото това са около 110 хиляди километра годишно. Средностатистическия шофьор изминава осем пъти по-малко, което ще рече че тези 27 години трябва да ги умножиш по 8.

Над 200 години е правилната сметка! А анти електриците говорят, че батериите трябвало често да се сменят. Колко ли години смятат да живеят и да карат същия автомобил?

Оценка:
-7 +11

Какво друсаш?
8 Отговор

До коментар #6 от "DrivingPleasure":


Циклите на суперкондензаторите се измерват в стотици хиляди, а не в хиляди цикъла!

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +7

DrivingPleasure
9 Отговор

До коментар #8 от "Какво друсаш?":


да де - професора твърди, че при "правилна употреба" и батериите са така - използва термина вечни и твърди, че няма влошаване на показателите ;) направо като суперкондензатор... ама по-добро :D
Някой друса, ама не съм аз ;)

Коментиран от #13


Оценка:
-7 +7

Грешни сметки
10 Отговор
Сметката за ток също ти е грешна.

Професорът е тествал само клетките, а не цяла батерия на електромобил. Една батерия се състои от няколкостотин клетки.

Старите клетки имаха капацитет 17.3Wh , а новите имали пет пъти повече, да речем ще стане 100Wh за по-лесно смятане. 10 000 цикъла са 1000kWh, който по български цени струват около 250 лв.

Ако цените на клетките са наистина 100$/kWh, то тази клетка трябва да струва 10$.

Сега вече има смисъл, да дадеш 10 долара който за живота си да ти спестят 250 лв.

Към момента, тази батерия би струвала 25 долара, а за животът и, през нея могат да минат само 25-50 лв. На загуба си отвсякъде с тези 1000-2000 цикъла живот и високите цени на батериите в момента.

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +3

DrivingPleasure
11 Отговор

До коментар #4 от "Май":


В интерес на истината става дума за новите батерии на Тесла наричани 4680 - не за тестване на 4680 бройки батерии. Статията е преписана некадърно, ама като във всички медии добри са само в цензурата, не и в писането ;)

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +14

DrivingPleasure
12 Отговор

До коментар #10 от "Грешни сметки":


Никой никога не е твърдял, че ще струва 100 долара. Дори Мъск, въпреки очакванията не продума и дума за цените. напротив в повечето си изказвания той говори, за бъдеща липса на суровини за батерии при истиското им масово навлизане на пазара.
А сметките за печалба нещо не ги разбрах... въобще когато говорите за печалба от електричка не ви разбирам - това към момента е невъзможно дори при субсидирането!

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +7

А замислил ли си се
13 Отговор

До коментар #9 от "DrivingPleasure":


Защо никой ВЕЧЕ не работи в посока суперкондензатори? Отговора е много прост. Още преди няколко години, литиево-йонните батерии задминаха по повечето показатели суперкондензаторите. Към момента са им останали времето за зареждане, и броя цикли, но и двете имат технически ограничения.

Както виждаш на никой няма да му трябват милионите цикли, които може да постигне един суперкондензатор, защото няма да е жив да ги ползва.

Нито пък секундите зареждане, защото пък тогава тока става десетки хиляди ампери.

Всичко останало при суперкондензаторите са само недостатъци.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +6

Има и още
14 Отговор
Тук не е споменато, но заради новия дизайн, вътрешното съпротивление на батериите е много ниско и при зареждане с високи токове не се загряват толкова, което на този етап позволява четири пъти по-бързо зареждане, ако запазят същата охладителна система. Ако в момента Тесла модел 3 зарежда 200 км пробег за 10 минути, с новите батерии ще ги зарежда за 2,5 минути, ако има подходящо зарядно.

Знам знам, карате по 1000 километра на ден без да спирате, а с тесла ще се наложи да спрете за цели 15 минути и то не наведнъж, а на няколко пъти по две-три минути, а това е изключително недопустимо за графика ви. Общо 15 минути за 1000 километра са изключително много време от безценния ви живот и не искате да ги прекарате на зарядните станции. Ако карате бензинов автомобил ще трябва да спрете само за 10 минути и ще спестите цели пет минути.

Разбирам ви и ви съчувствам! Недейте мрънка!

Оценка:
-3 +21

Шофьорът
15 Отговор
След 20 години колите ще се казват Тесла, Майкрософт,Епъл ,Амазон...

Оценка:
-2 +9

електрокара
16 Отговор
Всичко хубаво, но това изследване, ако изобщо е вярно се случва в идеални лабораторни условия и се правят цикли щадящи максимално батерията, която не е изложена на външни температурни разлики, които са много вредни за батерията. В реалността нещата са съвсем, ама съвсем различни, каквито и реклами на Тесла да се правят. Между другото Тесла са ми любимите електрички и много ги харесвам, но подобни „реклами“ ме дразнят. Реклами, които не отговарят на действителността. Има много собственици на Тесли, които въртят много километри и реалният живот на батериите на колите е около 4-500 000 км при правилна поддръжка и зареждане предимно на бавен цикъл, а не на бързи зарядни. При често ползване на бързите зарядни животът на батериите пада около на 300 000 км. Тези км. са напълно ОК и няма смисъл да се лъжат хората с някакви фантасмагории.

Оценка:
-0 +9

Каква електричка бе, пак не разбрал
17 Отговор

До коментар #12 от "DrivingPleasure":


Говоря ти за домашно съхранение на енергия!

Защо очакваш Илон Мъск да ти каже за цената? Да не би да ти каза за 3,5 милиона километра пробег?

Дори при сегашните цени, сметката излиза при 10 000 цикъла. Дори и при 5000 цикъла излиза. Както виждаш при 2000 цикъла си на нула, а при по-малко цикли си на загуба при днешните цени от 250 долара на киловатчас.

Оценка:
-1 +3

Дрън-дрън
18 Отговор
Оня лорд ли беше, или някакъв друг благородник, дето направи един милион километра с тесла я зарежда само на бързи зарядни станции. Доколкото си спомням смени батерията на 500 хиляди километра, а вече е навъртял 700 хиляди с новата и още няма проблеми. В началото дори двигатели беше сменял, но сега и с тях няма проблеми. Очевидно вече са разререшили проблемите с детските болести.

Както виждаш и останалите производители вървят по техния път, но и те ще си оправят детските болести с течение на времето.

Коментиран от #20


Оценка:
-5 +6

DrivingPleasure
19 Отговор

До коментар #13 от "А замислил ли си се":


Абсолютна глупост, физиците са на мнение, че имено суперконензаторите са пътя към електрическа мобилност, дори Тесла купи Максуел, които са най-големия разрабтчик и производител на супер кондензатори.

А новото хибридно ламборгини използва имено суперкондензатор, а не батерии.

Това, че по медиите пропагандата бълва тонове плява за безумието батерии не значи, че сериозните учени не работят за малко по-истински технологии - че те хората и за развитие на ДВГ работят, нищо, че ежедневно се бълват само глупости за ел-кошниците и то преобладаващо за кочаците на друсаното афро!

Оценка:
-3 +5

DrivingPleasure
20 Отговор

До коментар #18 от "Дрън-дрън":


Ония "лорд" е сменил 3 батерии и един електромотор до 1ния милион. Първата батерия доколкото помня беше още на 200 хил

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +8

Не помня точно
21 Отговор

До коментар #20 от "DrivingPleasure":


Може и да си прав за бройките. Въпросът беше на колко километра е сменена последната батерия, при положение, че в момента автомобилът е на 1,2 милиона километра?

Защо ли си мисля че се бъркаш с новината за теслата на 800 000 км?

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +0

DrivingPleasure
22 Отговор

До коментар #21 от "Не помня точно":


Няма особен смисъл да спорим за километрите - "сметката" на лорда, барон фон някой си, за да сме по-точни се връзва само защото ползва безплатно зареждане и доживотна гаранция. А те са възможни заради малките продажби.
Това е като да кажа смених 3 двигателя до 1 млн километра и колата си е супер... ако трябваше да плати за смяна на батериите, които не подлежат на ремонт това щеше да надвиши цената на колата като нова. А ако трябваше да плаща на зарядна станция електричеството за подобен пробег щеше да е еквивалент на дизел от Ц или даже Д сегмента...

Коментиран от #24


Оценка:
-3 +3

Суперкондензаторите имат пазарна ниша
23 Отговор
Но тя не е електромобилите!

При чистите хибриди има някакъв смисъл, защото използват само енергията от спирането, а след това я изразходват цялата при първото потегляне. В такива случаи капацитета на кондензатора е достатъчен. Обаче дори за плъгин хибрид, кондензаторът е голям и тежък, а не предоставя никакви предимства пред литиево-йонна батерия.

Компанията която купи Тесла, освен суперкондензатори, прави и батерии. Купиха я заради разработката на сухия електрод за батерии, който представиха на 22 септември.

Коментиран от #25


Оценка:
-0 +3

Друг е въпросът
24 Отговор

До коментар #22 от "DrivingPleasure":


Въпросът беше може ли да издържи дори старата технология на батериите 700 000 км на бързо зареждане? Защото лорда май не е ползвал друго зареждане досега. А колегата обясняваше, че такива резултати се постигат само в лабораторни условия.

При това технологиите на батериите на модел s са доста по-стари, отколкото на модел 3, а охлаждането е по-лошо.

Оценка:
-2 +1

DrivingPleasure
25 Отговор

До коментар #23 от "Суперкондензаторите имат пазарна ниша":


Кондензаторът е голям и тежък? Е с това няма как да се съглася.
Разликата в теглото при сходна производителност е в десетки пъти. Единствения му минус е ниската плътност и краткото съхранение на заряда, но и на това му търсят цаката. И предвид, че буквално няма минно дело и токсични продукти за производството е също и десетки пъти по-екологично решение, а аз доколкото помня идеята на електрификацита беше екология...

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +4

Разбери се със себе си
26 Отговор

До коментар #25 от "DrivingPleasure":


Ниската енергийна плътност, означава по-малко енергия за единица тегло и/или обем. Тоест за един и същ капацитет, кондензаторът ще е много по-тежък или по-обемист или и двете заедно.


За голям капацитет кондензатора почти задължително е електролитен така че не се различава много от батериите по екологични показатели.

Оценка:
-1 +3

ДВГ
27 Отговор
10 000 цикъла за колко години е това изследване?Зареждането и разреждането изисква време,кога успяхте да ги направите тези 10 000 цикъла?За канарчета ни взехте,това е евтина реклама!

Коментиран от #28, #31


Оценка:
-6 +2

Аееее
28 Отговор

До коментар #27 от "ДВГ":


Много си к.х! Като вземат един елемент, колко пъти могат да го заредат и разредат на ден? Много хиляди пъти! Не цялата батерия на Тесла, а един елемент! Оффф, къде ти обяснявам и на теб!

Оценка:
-5 +5

куку руку ку
29 Отговор

До коментар #4 от "Май":


Ами без пари е, когато ги използваш само да прехвърляш електричество през тях. Черпиш енергия от мрежата за зареждане и после я връщаш пак в мрежата чрез разреждане.
У нашенско вече е играно, че и печалба носи... за едни фотоволтаици говоря.

Оценка:
-3 +1

куку руку ку
30 Отговор

До коментар #11 от "DrivingPleasure":


То си го пише като подзаглавие: "Три батерии издържаха 10000 цикъла..."

Оценка:
-2 +2

куку руку ку
31 Отговор

До коментар #27 от "ДВГ":


Не е казано от 0% до 100% и обратно. То дори си го пише от 0% до 80%. После 3 часа за зареждане до 100%, значи 2 часа и 24 мин. до 80%. и толкова за разреждане, и автоматизиране на процеса, и ето едни 4-5 цикъла в денонощие. а ако пробва и с напомпване за 30 мин до 80%, ще се окаже, че 3 години са достатъчни за експеримента.

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +4

Емо
32 Отговор

До коментар #5 от "Извинявам се!":


Батерията си е батерия дали ще я сложиш на Дачия или на Тесла все тая ! Важно да е качествена!

Оценка:
-2 +2

ДВГ
33 Отговор

До коментар #31 от "куку руку ку":


5 цикъла на ден Х 365 дни=1825 цикъла за година. 10 000 цикъла разделяме на 1825 и се получават 5,47 години математико.То преди пет години Тесла не е съществувала бе умници! Това са изчисления без почивните дни и празниците.С тях стават 7,69 години.

Коментиран от #34


Оценка:
-5 +5

Дрън-дрън
34 Отговор

До коментар #33 от "ДВГ":


Ако бяха сложили и графиката щеше сам да разбереш. Точно върху нея пише, че е правена с един час разряд и един час заряд, като на всеки сто цикъла са правени измервания на капацитета и помествани в графиката. Това прави по 12 цикъла на ден, които се правят напълно автоматично без човешка намеса 24/7 365 дни в годината.

Оценка:
-2 +7

Гого
35 Отговор

До коментар #4 от "Май":


Евала пич ! Точно и ясно !

Оценка:
-1 +3

Gladiator
36 Отговор
Това поставя Тесла отново на първа позиция, където винаги е била, въпреки фалшивите новини.

Оценка:
-2 +8

Шую
37 Отговор
Колко пьти ще пишете за тесла. Ежедневно пишете за кола която не е позната на хората и никой не знае на практика какво качество е тази тесла Рекламиране то не винаги е нужно в този случай. Днес ще прочетете от 5 различни сайта за тесла или алон муск.

Коментиран от #38


Оценка:
-4 +2

Ами поне да прочетем
38 Отговор

До коментар #37 от "Шую":


Все пак това е бъдещето. Българското разбира се, далечното българско бъдеще, което вече е настояще в белите страни.

Лично на мен ми е по-приятно да чета за технологичните постижения както на Тесла, така и на останалите производители, за да съм в час с новите технологии, отколкото да чета поредната статия за намерена жигулка или зазка, с чиято технология съм до болка запознат. Като видя такава новина я прескачам. Може да направиш същото и да прескачаш всяка новина за новите технологии какъвто е раздела, а да си четеш само за лади москвичи и Жигули та и тук-таме някоя застава, защото са ти познати.

Оценка:
-1 +5

ФауВе
39 Отговор
Три батерии издаянили до 10000 цикъла и вече това е стандарта за всички. Има три Мерцедеса на по 2000000 километра, значи всички Мерцедеси имат този ресурс.

Оценка:
-4 +2

незнайко
40 Отговор

До коментар #1 от "на теслата":


Това не е реклама на ТЕСЛА а на батериите които ползва ! За начина на зарад са напълно прави ! Не бива да се зареждат литиевите батерии ФУЛ !!! Това се отнася и за телефоните !!!

Оценка:
-2 +2

гост
41 Отговор
Рев голям на петролопитеци и сополи , хахахах !! И без изследването на тоя професор всички вече се убедиха , че батериите баз проблем изкарват колкото пушилник , че и много повече , а тепърва ще се подобряват , хахах !! Така че ревете на воля , това ви остава , а електричките ще отчитат всяко тримесечие нови и нови рекордни продажби , докато пушилниците безславно заминават в историята !!

Оценка:
-4 +3

Алфа Чакал
42 Отговор

До коментар #3 от "Госあ":


Смятай колко вагона с въглища са изгорили за този експеримент.

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +2

Само така си мислиш
43 Отговор

До коментар #42 от "Алфа Чакал":


Май пропусна факта, че всеки цикъл представлява един час зареждане и един час разреждане. Какво мислиш че правят с енергията, която преди това са заредили в батерията? Да не мислиш, че я изсипват в тоалетната и пускат водата? С това електричество зареждат други батерии които са в цикъл на зареждане. От мрежата допълват само загубите.

Коментиран от #44, #46


Оценка:
-2 +2

електричар
44 Отговор

До коментар #43 от "Само така си мислиш":


Прехвърлянето на ток от батерия на батерия е възможно само докато заряда на двете се изравни.Какви глупости пишеш?

Оценка:
-2 +4

45
Този коментар е премахнат от модератор.
Алфа Чакал
46 Отговор

До коментар #43 от "Само така си мислиш":


Без да съм информиран си мисля ,че са го изхавявали на принципа на товарната вилка.

Оценка:
-1 +1

Хайде бе?
47 Отговор
Още един дето ще си скъса дипломата за електричар. А как точно според тебе се прехвърля енергията от един power bank към телефона ти, при положение че може да ти зареди телефона до 100%, а батерията на power bank да падне до 0%?

Коментиран от #49


Оценка:
-2 +2

Ами информирай се!
48 Отговор
Да си чувал за понятието 2С или 0,5С и или дори 50С?

Това е токът на зареждане/разреждане спрямо капацитета на батерията. Зареждането на батерията става с постоянен ток до 80%, а оттам нататък с постоянно напрежение затова зареждането до 80% трае горе-долу колкото зареждането от 80 до 100.

Разрядът също става с постоянен ток. Товарната вилка не може да осигури този постоянен ток, защото с падането на напрежението на батерията, ще пада и тока.

Оценка:
-0 +2

електричар
49 Отговор

До коментар #47 от "Хайде бе?":


Капацитета на power bank е по-голям от този на батерията на телефона .Да изтощиш power bank до нула няма как.

Оценка:
-3 +1

xvc
50 Отговор
"симулирали" биле.... ама я да я поставят в реални условия на ползване, включително реално стареене. След 18 месеца ще стане като литиевите батерии на телефоните - съвсем различни показатели и сори ама на батерията гаранцията е изтекла :)

Оценка:
-2 +0

Купи си power bank
51 Отговор
Чак когато го ползваш, тогава коментирай. Имам power bank, който не ми стига да си заредя и половината батерия но е малък и мога да го нося навсякъде без да ми пречи. Имам и голям, който зарежда телефона три пъти. И двата могат да се разреждат до нула.

Изхода на всеки power bank е USB винаги на 5 волта, а батерията е 4,2 волта, когато е 100% заредена, но пада до 3 волта при разреждане. Помисли какъв е проблемът?

Оценка:
-1 +1

3кск4к3
52 Отговор
Издържа 3000000км, ама ако я качиш в багажника на буса с ДВГ.

Оценка:
-1 +2

факт
53 Отговор
не е вярно, 7 000 000

Оценка:
-2 +0

Вуте
54 Отговор
И гумите издържат много. Оная "Тесла", която замина за Марс, няма никакви проблеми нито с гумите, нито с окачването. 50 млн километра!

Оценка:
-1 +1

ПрозтттиСте
55 Отговор
Тесла, месла и другите глупости са за да контролират и този аспек от живота на хората. Карантина, вечерен час и накрая като ти дръпнат шалтера на тока, няма да можеш да се изнесеш от града даже. А ако си напълниш 10 тубета с нафта си независим и може да си шеташ нагоре надолу!

Оценка:
-0 +1

тцтцтцтцтц
56 Отговор

До коментар #1 от "на теслата":


Некой кара ли те да ги четеш? Кво бучиш? Карай си там ТДИ-то и бъди щастлив

Оценка:
-0 +0

йайа
57 Отговор
хахахаха прави си

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Емил Костадинов
Членът на Изпълнителния комитет на БФС коментира расисткия скандал на мача между България и Англия
Аз не видях расистки скандирания"

Още бисери
ТОП 5