Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.
И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.
Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.
Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години.
При електрическите автомобили това се случва само при дълги пътувания, а за ежедневно пътуване до работа или друг бизнес не се изисква нищо подобно. Нека добавим, че Дан използва достатъчно електричество, за да зареди батерията от 0 до 100% за три часа. Това е относително щадящ режим: модерните терминали за бързо зареждане са в състояние да заредят напълно електрическо превозно средство за от 0 до 80% за половин час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 на теслата
Коментиран от #40, #56
10:49 20.10.2020
2 Гост като гост
11:07 20.10.2020
3 Госあ
Коментиран от #42
11:07 20.10.2020
4 Май
4680 батерии за колко време ги разрежда и за колко ги зарежда до 80% . Ако на цикъл от 20%до 80% се консумират средно по 50 kWh електроенергия, то разхода е 234 000 kWh на цикъл на тези 4680 батерии.... и то за 10000 цикъла !??
Егати експеримента .... почти без пари е
Коментиран от #7, #11, #29, #35
11:09 20.10.2020
5 Извинявам се!
Респект!
Коментиран от #32
11:21 20.10.2020
6 DrivingPleasure
В същото време тесла дава задан при всички видове "екстри" които предлагаше на клиентите си. Спира възможността за връщане на автомобила, намаля гаранциите за употребяваните, ограничава безплатното зареждане и т.н. и т.н.
То супер кондензатор няма тия свойства, кото "професора" твърди, че имат батериите на Т'слата. А знаем, че суперкондензатора заради конструкцията си има значителни предимства в почти всеки аспект освен плътността на заряда и то предимства в пъти...
Както съм имал възможност да кажа - СЕКТАНТИ!!!
Коментиран от #8
11:27 20.10.2020
7 Грешни сметки
До коментар #4 от "Май":
Сметките са ти грешни!Първо за годините. Предполагаш едно зареждане на ден от 20 до 80%, но това са 60% от пробега, което се равнява на 300 км на ден.
Почти никой не изминава толкова, защото това са около 110 хиляди километра годишно. Средностатистическия шофьор изминава осем пъти по-малко, което ще рече че тези 27 години трябва да ги умножиш по 8.
Над 200 години е правилната сметка! А анти електриците говорят, че батериите трябвало често да се сменят. Колко ли години смятат да живеят и да карат същия автомобил?
11:29 20.10.2020
8 Какво друсаш?
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
Циклите на суперкондензаторите се измерват в стотици хиляди, а не в хиляди цикъла!Коментиран от #9
11:31 20.10.2020
9 DrivingPleasure
До коментар #8 от "Какво друсаш?":
да де - професора твърди, че при "правилна употреба" и батериите са така - използва термина вечни и твърди, че няма влошаване на показателите ;) направо като суперкондензатор... ама по-добро :DНякой друса, ама не съм аз ;)
Коментиран от #13
11:49 20.10.2020
10 Грешни сметки
Професорът е тествал само клетките, а не цяла батерия на електромобил. Една батерия се състои от няколкостотин клетки.
Старите клетки имаха капацитет 17.3Wh , а новите имали пет пъти повече, да речем ще стане 100Wh за по-лесно смятане. 10 000 цикъла са 1000kWh, който по български цени струват около 250 лв.
Ако цените на клетките са наистина 100$/kWh, то тази клетка трябва да струва 10$.
Сега вече има смисъл, да дадеш 10 долара който за живота си да ти спестят 250 лв.
Към момента, тази батерия би струвала 25 долара, а за животът и, през нея могат да минат само 25-50 лв. На загуба си отвсякъде с тези 1000-2000 цикъла живот и високите цени на батериите в момента.
Коментиран от #12
11:50 20.10.2020
11 DrivingPleasure
До коментар #4 от "Май":
В интерес на истината става дума за новите батерии на Тесла наричани 4680 - не за тестване на 4680 бройки батерии. Статията е преписана некадърно, ама като във всички медии добри са само в цензурата, не и в писането ;)Коментиран от #30
11:57 20.10.2020
12 DrivingPleasure
До коментар #10 от "Грешни сметки":
Никой никога не е твърдял, че ще струва 100 долара. Дори Мъск, въпреки очакванията не продума и дума за цените. напротив в повечето си изказвания той говори, за бъдеща липса на суровини за батерии при истиското им масово навлизане на пазара.А сметките за печалба нещо не ги разбрах... въобще когато говорите за печалба от електричка не ви разбирам - това към момента е невъзможно дори при субсидирането!
Коментиран от #17
12:01 20.10.2020
13 А замислил ли си се
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Защо никой ВЕЧЕ не работи в посока суперкондензатори? Отговора е много прост. Още преди няколко години, литиево-йонните батерии задминаха по повечето показатели суперкондензаторите. Към момента са им останали времето за зареждане, и броя цикли, но и двете имат технически ограничения.Както виждаш на никой няма да му трябват милионите цикли, които може да постигне един суперкондензатор, защото няма да е жив да ги ползва.
Нито пък секундите зареждане, защото пък тогава тока става десетки хиляди ампери.
Всичко останало при суперкондензаторите са само недостатъци.
Коментиран от #19
12:02 20.10.2020
14 Има и още
Знам знам, карате по 1000 километра на ден без да спирате, а с тесла ще се наложи да спрете за цели 15 минути и то не наведнъж, а на няколко пъти по две-три минути, а това е изключително недопустимо за графика ви. Общо 15 минути за 1000 километра са изключително много време от безценния ви живот и не искате да ги прекарате на зарядните станции. Ако карате бензинов автомобил ще трябва да спрете само за 10 минути и ще спестите цели пет минути.
Разбирам ви и ви съчувствам! Недейте мрънка!
12:06 20.10.2020
15 Шофьорът
12:12 20.10.2020
16 електрокара
12:13 20.10.2020
17 Каква електричка бе, пак не разбрал
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
Говоря ти за домашно съхранение на енергия!Защо очакваш Илон Мъск да ти каже за цената? Да не би да ти каза за 3,5 милиона километра пробег?
Дори при сегашните цени, сметката излиза при 10 000 цикъла. Дори и при 5000 цикъла излиза. Както виждаш при 2000 цикъла си на нула, а при по-малко цикли си на загуба при днешните цени от 250 долара на киловатчас.
12:16 20.10.2020
18 Дрън-дрън
Както виждаш и останалите производители вървят по техния път, но и те ще си оправят детските болести с течение на времето.
Коментиран от #20
12:22 20.10.2020
19 DrivingPleasure
До коментар #13 от "А замислил ли си се":
Абсолютна глупост, физиците са на мнение, че имено суперконензаторите са пътя към електрическа мобилност, дори Тесла купи Максуел, които са най-големия разрабтчик и производител на супер кондензатори.А новото хибридно ламборгини използва имено суперкондензатор, а не батерии.
Това, че по медиите пропагандата бълва тонове плява за безумието батерии не значи, че сериозните учени не работят за малко по-истински технологии - че те хората и за развитие на ДВГ работят, нищо, че ежедневно се бълват само глупости за ел-кошниците и то преобладаващо за кочаците на друсаното афро!
12:23 20.10.2020
20 DrivingPleasure
До коментар #18 от "Дрън-дрън":
Ония "лорд" е сменил 3 батерии и един електромотор до 1ния милион. Първата батерия доколкото помня беше още на 200 хилКоментиран от #21
12:27 20.10.2020
21 Не помня точно
До коментар #20 от "DrivingPleasure":
Може и да си прав за бройките. Въпросът беше на колко километра е сменена последната батерия, при положение, че в момента автомобилът е на 1,2 милиона километра?Защо ли си мисля че се бъркаш с новината за теслата на 800 000 км?
Коментиран от #22
12:40 20.10.2020
22 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Не помня точно":
Няма особен смисъл да спорим за километрите - "сметката" на лорда, барон фон някой си, за да сме по-точни се връзва само защото ползва безплатно зареждане и доживотна гаранция. А те са възможни заради малките продажби.Това е като да кажа смених 3 двигателя до 1 млн километра и колата си е супер... ако трябваше да плати за смяна на батериите, които не подлежат на ремонт това щеше да надвиши цената на колата като нова. А ако трябваше да плаща на зарядна станция електричеството за подобен пробег щеше да е еквивалент на дизел от Ц или даже Д сегмента...
Коментиран от #24
12:47 20.10.2020
23 Суперкондензаторите имат пазарна ниша
При чистите хибриди има някакъв смисъл, защото използват само енергията от спирането, а след това я изразходват цялата при първото потегляне. В такива случаи капацитета на кондензатора е достатъчен. Обаче дори за плъгин хибрид, кондензаторът е голям и тежък, а не предоставя никакви предимства пред литиево-йонна батерия.
Компанията която купи Тесла, освен суперкондензатори, прави и батерии. Купиха я заради разработката на сухия електрод за батерии, който представиха на 22 септември.
Коментиран от #25
12:53 20.10.2020
24 Друг е въпросът
До коментар #22 от "DrivingPleasure":
Въпросът беше може ли да издържи дори старата технология на батериите 700 000 км на бързо зареждане? Защото лорда май не е ползвал друго зареждане досега. А колегата обясняваше, че такива резултати се постигат само в лабораторни условия.При това технологиите на батериите на модел s са доста по-стари, отколкото на модел 3, а охлаждането е по-лошо.
12:56 20.10.2020
25 DrivingPleasure
До коментар #23 от "Суперкондензаторите имат пазарна ниша":
Кондензаторът е голям и тежък? Е с това няма как да се съглася.Разликата в теглото при сходна производителност е в десетки пъти. Единствения му минус е ниската плътност и краткото съхранение на заряда, но и на това му търсят цаката. И предвид, че буквално няма минно дело и токсични продукти за производството е също и десетки пъти по-екологично решение, а аз доколкото помня идеята на електрификацита беше екология...
Коментиран от #26
13:00 20.10.2020
26 Разбери се със себе си
До коментар #25 от "DrivingPleasure":
Ниската енергийна плътност, означава по-малко енергия за единица тегло и/или обем. Тоест за един и същ капацитет, кондензаторът ще е много по-тежък или по-обемист или и двете заедно.За голям капацитет кондензатора почти задължително е електролитен така че не се различава много от батериите по екологични показатели.
13:38 20.10.2020
27 ДВГ
Коментиран от #28, #31
14:10 20.10.2020
28 Аееее
До коментар #27 от "ДВГ":
Много си к.х! Като вземат един елемент, колко пъти могат да го заредат и разредат на ден? Много хиляди пъти! Не цялата батерия на Тесла, а един елемент! Оффф, къде ти обяснявам и на теб!14:16 20.10.2020
29 куку руку ку
До коментар #4 от "Май":
Ами без пари е, когато ги използваш само да прехвърляш електричество през тях. Черпиш енергия от мрежата за зареждане и после я връщаш пак в мрежата чрез разреждане.У нашенско вече е играно, че и печалба носи... за едни фотоволтаици говоря.
14:18 20.10.2020
30 куку руку ку
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
То си го пише като подзаглавие: "Три батерии издържаха 10000 цикъла..."14:20 20.10.2020
31 куку руку ку
До коментар #27 от "ДВГ":
Не е казано от 0% до 100% и обратно. То дори си го пише от 0% до 80%. После 3 часа за зареждане до 100%, значи 2 часа и 24 мин. до 80%. и толкова за разреждане, и автоматизиране на процеса, и ето едни 4-5 цикъла в денонощие. а ако пробва и с напомпване за 30 мин до 80%, ще се окаже, че 3 години са достатъчни за експеримента.Коментиран от #33
14:30 20.10.2020
32 Емо
До коментар #5 от "Извинявам се!":
Батерията си е батерия дали ще я сложиш на Дачия или на Тесла все тая ! Важно да е качествена!14:37 20.10.2020
33 ДВГ
До коментар #31 от "куку руку ку":
5 цикъла на ден Х 365 дни=1825 цикъла за година. 10 000 цикъла разделяме на 1825 и се получават 5,47 години математико.То преди пет години Тесла не е съществувала бе умници! Това са изчисления без почивните дни и празниците.С тях стават 7,69 години.Коментиран от #34
14:52 20.10.2020
34 Дрън-дрън
До коментар #33 от "ДВГ":
Ако бяха сложили и графиката щеше сам да разбереш. Точно върху нея пише, че е правена с един час разряд и един час заряд, като на всеки сто цикъла са правени измервания на капацитета и помествани в графиката. Това прави по 12 цикъла на ден, които се правят напълно автоматично без човешка намеса 24/7 365 дни в годината.15:25 20.10.2020
35 Гого
До коментар #4 от "Май":
Евала пич ! Точно и ясно !16:19 20.10.2020
36 Gladiator
17:07 20.10.2020
37 Шую
Коментиран от #38
17:09 20.10.2020
38 Ами поне да прочетем
До коментар #37 от "Шую":
Все пак това е бъдещето. Българското разбира се, далечното българско бъдеще, което вече е настояще в белите страни.Лично на мен ми е по-приятно да чета за технологичните постижения както на Тесла, така и на останалите производители, за да съм в час с новите технологии, отколкото да чета поредната статия за намерена жигулка или зазка, с чиято технология съм до болка запознат. Като видя такава новина я прескачам. Може да направиш същото и да прескачаш всяка новина за новите технологии какъвто е раздела, а да си четеш само за лади москвичи и Жигули та и тук-таме някоя застава, защото са ти познати.
18:05 20.10.2020
39 ФауВе
20:10 20.10.2020
40 незнайко
До коментар #1 от "на теслата":
Това не е реклама на ТЕСЛА а на батериите които ползва ! За начина на зарад са напълно прави ! Не бива да се зареждат литиевите батерии ФУЛ !!! Това се отнася и за телефоните !!!20:33 20.10.2020
41 гост
21:27 20.10.2020
42 Алфа Чакал
До коментар #3 от "Госあ":
Смятай колко вагона с въглища са изгорили за този експеримент.Коментиран от #43
22:56 20.10.2020
43 Само така си мислиш
До коментар #42 от "Алфа Чакал":
Май пропусна факта, че всеки цикъл представлява един час зареждане и един час разреждане. Какво мислиш че правят с енергията, която преди това са заредили в батерията? Да не мислиш, че я изсипват в тоалетната и пускат водата? С това електричество зареждат други батерии които са в цикъл на зареждане. От мрежата допълват само загубите.Коментиран от #44, #46
07:36 21.10.2020
44 електричар
До коментар #43 от "Само така си мислиш":
Прехвърлянето на ток от батерия на батерия е възможно само докато заряда на двете се изравни.Какви глупости пишеш?09:10 21.10.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Алфа Чакал
До коментар #43 от "Само така си мислиш":
Без да съм информиран си мисля ,че са го изхавявали на принципа на товарната вилка.11:11 21.10.2020
47 Хайде бе?
Коментиран от #49
11:38 21.10.2020
48 Ами информирай се!
Това е токът на зареждане/разреждане спрямо капацитета на батерията. Зареждането на батерията става с постоянен ток до 80%, а оттам нататък с постоянно напрежение затова зареждането до 80% трае горе-долу колкото зареждането от 80 до 100.
Разрядът също става с постоянен ток. Товарната вилка не може да осигури този постоянен ток, защото с падането на напрежението на батерията, ще пада и тока.
11:44 21.10.2020
49 електричар
До коментар #47 от "Хайде бе?":
Капацитета на power bank е по-голям от този на батерията на телефона .Да изтощиш power bank до нула няма как.13:10 21.10.2020
50 xvc
23:40 21.10.2020
51 Купи си power bank
Изхода на всеки power bank е USB винаги на 5 волта, а батерията е 4,2 волта, когато е 100% заредена, но пада до 3 волта при разреждане. Помисли какъв е проблемът?
07:00 22.10.2020
52 3кск4к3
19:08 22.10.2020
53 факт
19:57 22.10.2020
54 Вуте
20:27 22.10.2020
55 ПрозтттиСте
01:13 23.10.2020
56 тцтцтцтцтц
До коментар #1 от "на теслата":
Некой кара ли те да ги четеш? Кво бучиш? Карай си там ТДИ-то и бъди щастлив18:09 24.10.2020
57 йайа
21:22 24.10.2020