Last news in Fakti

10 Ноември, 2020 10:43, обновена 25 Юни, 2022 10:21 53 308 87

Автоматичните скоростни кутии, които най-често се чупят

  • автомобилът на старо-
  • скоростна кутия-
  • автоматична трансмисия-
  • проблеми

Хубаво е добре да проверите автомобил с такава трансмисия

Автоматичните скоростни кутии, които най-често се чупят - 1

Трансмисията е втория най-скъп агрегат в автомобила след двигателя. Надеждността ѝ обаче зависи най-вече от правилната експлоатация на автомобила. Сега ще ви покажем резултатите от едно изследване на германците от ADAC, които ни показват някои от най-ненадеждните автоматични скоростни кутии. Като цяло, немските специалисти казват, че няма лоши автоматични скоростни кутии. Тяхното мнение е, че реномирани компании не могат да си позволят да направят откровено лоши механизми.

Просто при създаването на някои трансмисии има пропуски, относно използването им в неспецифични условия. Например фактът, че популярните кросоувъри не са предназначени за трудни пресечени местности в гората или пък, че бюджетна масова кола не е предвидена за каране на ръба на възможностите ѝ на писта и т.н. ... Именно при такава експлоатация някои от автоматиците не издържат и се развалят, а ремонтите им са доста скъпи. Ето и кои са 5-те автоматични скоростни кутии, които най-често се чупят.

7-степенна роботизирана DSG (DQ200)

Най-проблемната от всички скоростни кутии на Volkswagen е 7-степенната DQ200 с два сухи съединителя. Тя се появи през 2006 година и се монтира на много автомобили от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

Основните претенции към кутията с двата сухи съединителя, които при неправилна употреба на трансмисията се характеризират с нервна смяна на предавките, вибрации и бързо износване на дисковете. Най-лошите резултати показват седемстепенните скоростни кутии, пуснати преди началото на 2014 година.

Проблемите с такива DSG кутии обикновено започват до 60 000 - 80 000 километра пробег. Не всички DSG достигат 100 000 км без ремонт. Най-честото проблемите са с износване на съединители и неизправности в електрониката.

Hydra-matic GM 6T30 / 6T40

Кутии Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 се срещат на автомобили Chevrolet Cruze, Aveo, Cobalt, както и на модели Opel Astra J, Mokka, Antara. Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 - относително модерна 6-степенна хидромеханична трансмисия, но, за съжаление, не е достатъчно надеждна.

Първите симптоми, които показват повреда в тези скоростни кутии се проявяват още при пробег от около 30 000 км. Уредът има много ненадеждни соленоиди, които контролират подаването на работна течност под налягане в задвижващите механизми. Хидравличният агрегат също често създава проблеми.

Хидромеханични трансмисии DP0 / DP2

DP0 е разработен в края на миналия век за инсталиране в много от автомобилите с марка Renault. Най-много проблеми обаче тази трансмисия създава при автомобилите Dacia и по-конкретно при Logan и Sandero от първото поколение. Същата кутия, наречена AL4, се монтира и на редица модели Peugeot и Citroen. Примерите включват Peugeot 306, 307, 308, 407, 408, както и Citroen C3, C4, C5.

Кутията беше модернизирана през 2009 година, като индексът на устройството се промени на DP2. За автомобилите със задвижване на всички колела е създадена модификация на DP8, характеризираща се с наличието на специален корпус, която предава въртящ момент през кардана на задните колела.

След модернизацията повечето проблеми изчезват, но като цяло устройството има много потенциално ненадеждни връзки, от които могат да изтекат течности. Автомобилите с DP0 трансмисии, се характеризират с объркване, като освен това, поради малкия брой предавки (само 4), средният разход на гориво на автомобил с такава кутия е относително висок. Освен това, при големи натоварвания от чести резки ускорения, устройството често дефектира.

Вариатор Jatco JF011E

Тази компромисна трансмисия е доста по-евтина от класическите автоматици, но пък е и доста по-ненадеждна. Jatco JF011E се монтира на модели от марките Nissan, Renault, Mitsubishi, Citroen, Peugeot, Dodge, Jeep и Suzuki. Трябва да се избягват модели с първите версии на тази кутия. През годините детските болести на вариатора са отстранени.

Основната причина за повечето проблеми са примесите на мръсотия и продуктите от износване в работната течност. Оттук и заключението: трябва да сменяте флуида по-често във вариатора, както и филтрите. Препоръчително е да правите това, когато изминете максимум 60 000 км.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 50 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мишо

    127 7 Отговор
    Много добър и точен материал. Бягайте от такива автомати.
  • 2 карчи

    149 24 Отговор
    Аве, ако можете радвайте се на "ръчки" докато ги има, че скоро съвсем, ще изчезнат!

    Коментиран от #32

  • 3 перничанин

    72 4 Отговор
    Да, вярна статия. Аз се сблъсках с вариатора на една Микра (предишната кола на жена ми). Или не и разбират нашите сервизи, или си е боклук, но за 3 години 5 пъти в бокса те си е работа.
  • 4 308

    52 6 Отговор
    като бивш собственик на пежо 308 2009г мога да потвърдя, че Вариатор Jatco JF011E му се сменят съединител комплект, маховик и още други неща за около 1300 1400 лева в София и това нещо се прави на всеки 50 60 000 км зависи от карането може и на 80 000 - не е една от най-здравите кутии

    Коментиран от #16, #64, #86

  • 5 нов внос

    46 8 Отговор
    Подкрепям и ще допълня с автоматика на VOLVO - ACK AISIN ,тя е (уж) японска ,но е ужасна и сдава на около 100 000 км ,странно е ,че е се монтира на джиповете им.

    Коментиран от #11, #66, #68, #78

  • 6 Майстора

    41 10 Отговор
    В идните години ръчките ще намаляват докато изчезнат. Това не е лошо стига да бъдат достъпни на нормални цени. Еволюцията на автоматика е започнала, премиум марките се справят много добре. Geatronic на Волво е надежден, DSG на Vw с два мокри съеделинителя е също на ниво. Опеделено над 200 000 км. започват проблемите, но правилното експлоатиране и редовната смяна на масло и консумативи е задължително. Бъдете здрави...

    Коментиран от #13

  • 7 Венци

    25 7 Отговор
    Щото пък на Ауди от 2000 до 2006 са супер.
  • 8 Борислав

    54 41 Отговор
    Прочел някъде и пише статия... Какви проблеми в електрониката бе колега... Дай пример. Моля покажете и човек ,на който му се е развалила ск.кутия на автомобил след 2014 г. Сменяли съединители-пълни глупости. Отиваш в Volkswagen и софтуерно ти притискат съединителите ,за да нямат луфт и карат още 150 000 км. Ама трябва да се ходи в Volkswagen, а не при бай Пенчо майстора. Бай Пенчо не уважава софтуера,защото тея компютри еб.ват майката на колата.

    Коментиран от #10, #24, #55, #69

  • 9 Фактически

    33 21 Отговор
    Ауди А-2 на 342000 км.....бензиново.....ръчни скорости маслото е сменяно само един път....Никакви проблеми!

    Коментиран от #20, #33

  • 10 Reptile

    33 3 Отговор

    До коментар #8 от "Борислав":

    Това Ти го казват на Горубляне, като купуваш Шкодата "само" на 130К, нали?!
  • 11 volvo

    32 4 Отговор

    До коментар #5 от "нов внос":

    Лош късмет,приятелю или лоша поддръжка. Карам XC-90 от седем години,колата е на 380х.Сменявам маслото на около 80х.км. и проблеми,никакви.
  • 12 швейк

    16 6 Отговор
    че то не останаха автоматици, според тази статия

    Коментиран от #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Reptile

    21 7 Отговор
    Защо триете?!
    Лъжете хората да си купуват AISIN кутии и да ги обирате после!

    Коментиран от #26, #84

  • 15 Reptile

    32 2 Отговор

    До коментар #12 от "швейк":

    ZF, PDK, Mercedes... останаха и още как!

    Коментиран от #60, #75

  • 16 Така е

    44 11 Отговор

    До коментар #4 от "308":

    И това е цената в България. И мислите, че колите на запад се карат по 500 хиляди километра? Не, не се карат. След като им свърши гаранцията, обикновено поемат към България, защото за такива ремонти на запад, цената е тройна, а стойността на колата е по-ниска от цената за ремонта! Така, че да не ви е странното защо хората минават на електрически!
  • 17 nai georgi

    38 2 Отговор
    5 G-tronic на МБ е една от най здравите автоматични кутии.
  • 18 Бай

    28 18 Отговор
    къде са на бмв и на тойота боклуците ?

    Коментиран от #35, #48

  • 19 123

    14 22 Отговор
    Хубаво че в електричките няма такива трошляци!
  • 20 Смях

    42 12 Отговор

    До коментар #9 от "Фактически":

    В статия за автомати, все ще се намери някой да си пофали ръчката😆. Нямате спиране, ей...!

    Коментиран от #22

  • 21 един от многото

    36 3 Отговор
    Всичките се чупят! Няма вечни неща.
  • 22 един

    11 3 Отговор

    До коментар #20 от "Смях":

    Ами хубавото си е хубаво!
  • 23 Бял

    12 3 Отговор
    DP0 на Рено Канго 1,6 16 клапана 2004 г 95 коня е здрава за сега, вече 205000км, предимно градско 10л. газ, без силови стартове. Сменят се само клапаните в кутията, а в,, Рено" се продава комплект(работен) и се сменят, като консуматив, даже така се водят. Когато е за смяна на клапаните и комплекта, колата при потегляне и движение около километър изключва се кутията от съответната скорост (предавка) и се включва авариен режим, като на таблото светва изображението на ск. кутия. Спиране, връщане на Р, изгасване двигател, чакане 10 секунди, запалване, включване на D и се движи нормално. Ако пак изключи и влезе в авариен, повтаря се изгасването. След смяна на консумативите(клапани и др.), спокойно може да се изминат 150-180 хил. км.

    Коментиран от #31

  • 24 Караиванов

    23 0 Отговор

    До коментар #8 от "Борислав":

    Статията е херфектна. По-добре прочети тук и си вземи поука, за да не ревеш утре, като вземеш някоя от гореописаните трансмисии и ти се развали. Ама ти се мислиш за много знаещ и дай да се правим на много големи разбирачи. Аман от такива дървени философи като теб, дето разбират повече от всички и от всичко.
  • 25 hremko

    12 21 Отговор
    За DSG няма да се съглася. Карах едно Йети с тази кутия и го продадох на 96 000 километра. Никакви проблеми, дори и масло не съм сменял, защото от Шкода казаха, че на тази кутия маслото не се сменя, пък дали е така - не знам.
  • 26 Айсин

    16 5 Отговор

    До коментар #14 от "Reptile":

    са от най-безпроблемните кутии, стига да се обслужва наввеме и с подходящото масло. Вярно, на моменти са малко мудни но след като свикнеш не прави впечатление... Който ги плюе на калпава е попаднал поради немарливи предишни собственици
  • 27 Тодор

    27 2 Отговор
    Аз пък отидох при Бай Стоянчо, който ми центрова ДЗГто, на Шкодата. Тя е 2011г, на 170000 вече и си работи идеално. Реглажът бе преди 20000 км. Чудя се защо е този масов негативизъм, точно към тази кутия и скоро разбрах. Особено нашите " тарикати" използват свободната скорост на тази кутия, за чакане по кръстовища и пускане по инерция, по надолнища. Това точно убива кутията.

    Коментиран от #29

  • 28 V.v.v

    25 17 Отговор
    За това карайте TOYOTA или HONDA

    Коментиран от #56

  • 29 Петър

    7 24 Отговор

    До коментар #27 от "Тодор":

    Поясни моля те защо чакането на светофар на неутрална скапва кутията. Аз точно това правя, че иначе примерно 2-3 минути трябва на спирачка да седя, а дисковете в това време се трият. Айде за пускането по инерция на неутрална е ясно, че е кофти работата.

    Коментиран от #30, #34, #85

  • 30 Бъркаш

    24 0 Отговор

    До коментар #29 от "Петър":

    На ДСГ кутиите, дисковете не се търкат. Кутията си изключва от скорост. Стои си на свободна, без ти да включваш на неутрал!

    Коментиран от #38

  • 31 qwerty

    10 1 Отговор

    До коментар #23 от "Бял":

    Този го ядох на един гранд сценик 2 - сутрин/студена тръгва и на леко баирче бум в авариен: рестарт и 1 000км. без проблем. Преди това на сценк 1 2.0,115кс като загрее и почва да върти гуми в задръстванията. За Айсин - ей сега един пич пусна тема в Хюндай форума за проблеми след смяна на масло и проблеми с кутията. Има няколко автомата, които са легендарни, но и те си искат поддръжката: на мерцедес 722.6хх, на паджерото в едно със суперселекта и зф-ки при бмв и ровър. карайте и да не ви пука за кутиите- все ще се намери майстор, който да я оправи.
  • 32 ЗФ гетриебен

    13 12 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    То па една рядост неземна ръчката 😄
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 kkk

    36 2 Отговор

    До коментар #29 от "Петър":

    Който и да е тип автомат НИКОГА не се оставя за дълго време на неутрална- когато спреш на светофара кутията си отцепва дисковете, но продължава да се върти маслото в системата и да се охлажда. Реално дисковете са в режим "неутрална", но са отцепени да го кажем "на косъм" и цялата система е под налягане в готовност за да няма удар при потегляне.
    Когато ти сложиш кутията в "неутрал" наляганията се освобождават, куп клапани се затварят и при дълъг престой така маслото загрява, а това е убийствено за автомата.

    Коментиран от #37

  • 35 Ванче

    14 4 Отговор

    До коментар #18 от "Бай":

    Тебе пък въобще не те разбирам.Имам от 2012 Е39-произведена е 2002г. никога не съм имал проблеми с автомата-работи си перфектно и е невероятно удобство да караш кола с автоматични скорости.Брат ми кара Авенсис от 5 години също автомат-никакви проблеми.Очевидно боклуците са в твоят гараж или просто да напишеме нещо във форума,дори и да е глупост

    Коментиран от #36

  • 36 Йордан

    10 7 Отговор

    До коментар #35 от "Ванче":

    Подкрепям те!Автоматичните скоростни кутии на БМВ са много надеждни и безпроблемни...!
  • 37 Петър

    6 0 Отговор

    До коментар #34 от "kkk":

    Това което казваш е така, но то е валидно за класически автоматик или такъв с мокър съединител, моят въпрос беше за DSG7 DQ200 която е със сухи дискове

    Коментиран от #41

  • 38 Среднист

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бъркаш":

    Това е само ако имаш електрическа ръчна спирачка. Само тогава auto hold действа.
  • 39 Мили хора

    13 13 Отговор
    Ако имате възможността за 20 хил. лева си купете НОВА кола, а не премиум на 128 000 км. Следвайте сервизите интервали и си свиркай те.

    Коментиран от #40

  • 40 Бай Иван

    25 13 Отговор

    До коментар #39 от "Мили хора":

    Някоя дървена Дачия ли...- с потракващи ефтини пластмаски по таблото и вратите...,макар и нови...!Не- благодаря...!

    Коментиран от #42

  • 41 kkk

    17 2 Отговор

    До коментар #37 от "Петър":

    Повтарям- НИКАКЪВ АВТОМАТ НЕ СЕ ДЪРЖИ НА НЕУТРАЛНА ДЪЛГО ВРЕМЕ, ВРЕДНО Е ЗА КУТИЯТА И НАЙ-ВЕЧЕ ЗА ДЖОБА. Дали е ДСГ или хидротансформатор няма значение- всяко действие в кутията се извършва чрез масло под налягане и клапани които са много претенциозни към промени в наляганията и температурата.

    При автомат се ползва "неутрална" когато минаваш от R към D (и обратно) и когато колата бива теглена на въже заради повреда (силно нежелателно- цената на Пътна помощ е смешна спрямо ремонт на автомата после) - във ВСИЧКИ ДРУГИ СЛУЧАИ при работещ мотор колата трябва да е на скорост...

    Коментиран от #45

  • 42 kkk

    24 3 Отговор

    До коментар #40 от "Бай Иван":

    В добавка мога да поканя на тест всеки желаещ да сравни 14-15-годишна кола от да кажем "високият среден клас" на минимум 450 000км. (толкова пише на таблото, колко са никой не знае) с "нова кола за 30-35 000лв." и ако моята скърца или трака повече от "новата кола" давам 10 бона у кеш...
  • 43 Бачо Ваньо

    12 15 Отговор
    Има примерно Тойота Айго за тези пари. На нея какъв кусур ще и намериш? Чупи си кратуната с коли втора употреба. Българина на голямо го дава въпреки че е скъсан.

    Коментиран от #47, #50

  • 44 До kkk

    6 3 Отговор
    Kъде, готов съм за тест
  • 45 Петър

    12 0 Отговор

    До коментар #41 от "kkk":

    Ок, благодаря за информацията! Ще променя стила си на каране на DSG-то. Аз си цъкам на неутрална донякъде и по навик от ръчните скорости, защото карам често различни коли и мислех че е по-добре
  • 46 10 бона

    3 6 Отговор
    На приказки. Скъсаняшка логика.
  • 47 kkk

    25 3 Отговор

    До коментар #43 от "Бачо Ваньо":

    Ти на Айго-то кола ли му казваш? Това и за пазарска количка не се класира. Жена ми 10г. сигурно се мъчи да кара "градски и женски" коли за да ходи до офиса и на пазар (прави по 25 000км. градско на година) и сменихме 4 такива въшки (разни марки и модели, 2 нови от магазина и 2 върнати от лизинг на няма и 2г. всяка) и все беше недоволна от нещо... В един момент блъсна последната въшка и се наложи 3 месеца да кара дърт параход (4,80+ метра, комби, автомат) и каза "тая кола остава за мен и повече да не съм чула за разни въшки, а ти си купи нова- и си купих...

    За отворковците с големи усти- при спор (бас) в който са заложени пари се очаква и двете страни да заложат същата сума, та къде да дойда за да забогатея с 10 бона набързо?
  • 48 Ivan

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Бай":

    BMW са със ZF идиот, там няма проблем
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Ванче

    19 0 Отговор

    До коментар #43 от "Бачо Ваньо":

    Абе,адашко,ти някога качвал ли си се на Тойота Айго?Снахата ми има такава-това е,като ГУЛАГ за всеки шофьор и пътник,нещо,като полско Фиатче или Трабант-бягай далече от такава чума-здравичко е,но нито возия има,нито ускорение,нито пък багажник а и не е най икономичният автомобил
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Opel.Mazda

    2 1 Отговор
    Opel Insignia - 2018
    Mazda 3 - 2020
    И двете автомат.Нямам проблеми засега.
  • 54 Петко

    3 0 Отговор
    А какво мнение ще дадете за Мока Х 2018 автомат бензин..имам намерение да купя точно такава затова искам компетентно мнение..

    Коментиран от #58

  • 55 Ха ха

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Борислав":

    Те ФВ са майстори на софтуера, особено при дизелите хи хи
  • 56 Соичиро Сан

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "V.v.v":

    Харно думаш
  • 57 Ввв

    8 5 Отговор
    Боли ме...карам само ръчки и е перфектно
  • 58 Разбирач

    7 0 Отговор

    До коментар #54 от "Петко":

    Не се занимавай с мнение от тук.Много рядко има верен коментар
  • 59 Ъмбреаж

    26 0 Отговор
    Не е вярно, че двигателя и скоростната кутия са най-скъпите "агрегати" в автомобила, много често телефонът в джоба на водача е по-скъп от целия автомобил.
  • 60 Гого

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Reptile":

    Това са избровните от теб ! Работещи и надежни браво !

    Коментиран от #71

  • 61 с опит

    3 1 Отговор
    от 7 години имам VW със 7 степенния DSG 300 к.с. и се кара на макс. В момента е на 110 х.км. и вече се усеща умора - замисляне при превключване, тласъци отвреме на време, като проблемите се появиха при първата смяна на маслото - когато махнах оригиналното за вграждане. Сложих уж най-доброто възможно, но не е същото. Иначе кутията е много приятна за каране и колата е доста икономична за конете си. Жената кара един Нисан с вариатор, чуден е за градско и много приятен за каране. Извънградско обаче е мъка голяма, особено на по-висока скорост. Иначе колата е на 120 х.км и не се усеща по-различно отколкото беше на 60 х.км - тогава я взех.

    Коментиран от #77

  • 62 Пеев

    2 0 Отговор
    Пежо 407 . 2004 година на 300 000км. Никакви проблеми с кутията, масло не съм и сменял(така ми казаха от София франс ауто).
    Извинявайте за невежеството, но даже не знам каква ми е кутията. Само че е с 4 степенна.

    Коментиран от #65

  • 63 PlimP

    1 0 Отговор
    AL4 се монтира в доста повече модели на ПСА и как точно само в тези модели умира
  • 64 ГрУю

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "308":

    Сигурен ли си в това,което казваш?Точно този модел кутии се монтира и на Пежо,но на модела 4007,който е идентичен с Мицубиши Аутлендър и Ситроен C-Crosser и нямат нищо общо с 308.
    Ако си платил за въпросните части е по-добре да не посещаваш повече същия сервиз или "майстор".
  • 65 шгиш

    7 0 Отговор

    До коментар #62 от "Пеев":

    От написаното следва , че е безсмислено да си купуваш кола над 100 000км. с автомат. Даже и от здравите автомати.

    Коментиран от #73

  • 66 Бачи

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "нов внос":

    Маздата ми е с такава кутия и ако й даваш повече газ, ръчкаш я здраво, ще сдаде багажа за нула време. Това е кутия само и единствено за спокойно каране, иначе при нормално каранеп сменя много мазно и не прегрява, поне моята. Ако й се сменя маслото на 60-80 к е бонбон. Съвет : отидете в добър сервиз за АСК да проверят маслото в какво състояние е й какво му е нивото, работа за 30 мин и 50 лв, пък после преценете дали да дадете още 250-400 лв за смяна на маслото.
  • 67 Blackthorn

    13 3 Отговор
    А съответно и най-здравият и надежден автомат - AK47 :)
  • 68 ГруЮ

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "нов внос":

    И аз карам Volvo, но е доста древно- 24 години и 320 000 км. Автоматична скоростна кутия Aisin aw50-42le . Леко почва да вие докато загрее, ама и аз я карам душманските...под капака имам 240 коня все пак.
  • 69 Иван

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Борислав":

    Давам ти примере VW MULTIVAN 7-DSG като оня горе, със сухи съединители до 200 000 км, 3 пъти влиза за смяна на съединители на нещо си не знам какво, за обща цена малко по-малко около 6000 Евро.
    Случва се в Развита държава в централна Европа. Сервизите не за БГ. може и там да не знаят за софтуера.
    Поздрави и безавариийно шовиране. Не бързайте, за да се приберете навреме!!!
  • 70 да да

    4 0 Отговор
    Нека и аз да се изхвърля по темата. Форд Мондео 2008 г. 2.3 бензин/газ ,160 к.с. Перфектен автомат,колата е на повече от 350000 км. Реални,купувал съм я от чужбина. Има и теглич,доста често дърпам платформа с друг автомобил на нея,никакъв проблем. Четох някъде че автомата на тези фордове е японски,колата е чук.

    Коментиран от #72

  • 71 Reptile

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гого":

    ZF и Мерцедес - да, изпробавни и абсолютно безпроблемни. Ъпгрейда на ZF с пълно заключване на всички 6 предавки е БЕТОН.
    За 5G Tronic на Мецедес и факта, че държи до 1000 Nm , няма да коментирам. Тази кутия покрива 1 млн км при правилна експлоатация. Създава проблем комютъра, който умира след 300 - 400 000, но се сменява елементарно при смяна на масло и нов в момента е 420 лв, а ползвани има по 150 лв! Ако сменяте частиочно маслото на 30 - 35 000 и комютъра държи и не прегрява.
    Почти всеки сервиз ще ви каже, че тази кутия НЕ позволява пълна смяна, защото турбината няма пропка, което е 100% глупост - позволява пълна смяна през маркуча на охладителният радиатор... и т.н и т.н!
  • 72 Reptile

    1 2 Отговор

    До коментар #70 от "да да":

    Проблема на тази кутия е да поема въртящ момент, какъвто Форд-а на газ, на практика - "няма". Иначе наистина е добра при правилна експлоатация. Работи "мазно" с мноого голям разход на гориво поради липса за заключване на 1, 2 и 3-та предавка!

    Коментиран от #74

  • 73 Reptile

    3 1 Отговор

    До коментар #65 от "шгиш":

    Не, съвсем - има здрави автомати, дори много здрави!
    Има и няколко сравнително добри модификации на DSG.
    Все пак, да сме ня ясно, няма по-добре работеща и икономична кутия от DSG-то... докато работи, де! :)
  • 74 Да да

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Reptile":

    Разход 11.4 литра градско. Ама като е газ, не е проблем.
  • 75 Глупости

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Reptile":

    400 000 км Citrien C 5 кутия AISIN при мен колата е вече 200 000 без смяна на масло в кутията и никакъв проблем ( колата се кара почти само в София).
  • 76 Скит'Ник

    3 4 Отговор
    "Сега ще ви покажем резултатите от едно изследване на германците от ADAC, които ни показват някои от най-ненадеждните автоматични скоростни кутии. Като цяло, немските специалисти"
    -Не ме Интересуват въобще, на какво и на кого го казват, че няма лоши ръчни или автоматични ПРЕВОДНИ, а Не 'скоростни' кутии, защото Това Не е така и не е истина!!
    "Тяхното мнение е, че реномирани компании не могат да си позволят да направят откровено лоши механизми".
    -И още как си го позволяват реДЕномираните и произвеждат всякакъв Фуушш.
    Просто това е 'Вербунг' - минутка за реклама!
    Лично на мен ми се е късала Диференциална касетка, като същата раздроби преводната кутия на Тоя прословут Кене'f ( ZF) -Просто е отпадък, ..така че, Не всичко е въпрос на марка и псевдо престиж, реноме, а на Качество и Материали, поддръжка и издръжливост, а то при вашите Прехвалени машини, липсва понякога и то - в пъти.
    немски ашшльоци
  • 77 tttttt

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "с опит":

    DSG DQ200 за която става дума се слага само на малките модели. Доколкото помня поддържаха само до 250Nm, така че едва ли я има при теб с 300 к.с. или при коментар #69 с VW MULTIVAN.
    При вас едва ли е със сухи съединители.
    Доколкото знам 2014 направиха промени по точно тази кутия и може би не прави толкова проблеми в по новата си версия. Но да кажат тези които я ползват.

    Коментиран от #79

  • 78 Джуган

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "нов внос":

    Aisin са добри, но сменяй маслото на всеки 2-3 години или 60, максимум 80 хиляди km. Jatco са собственост ма Нисан и са пълен боклук, бягайте от тях като дявол от тамян. Getrag и ZF също са добри; повечето собственици на БМВ обаче смятат ZF за малко по добра, особено ако колата е с много коне.
  • 79 бифхже

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "tttttt":

    Точно! Слага се на малките бензинови мотори до 250 Нм. Докато работи е перфектна-тръгваш първа кола на светофара и излизаш от кръстовището на 4-та, на 60-70 км/ч вече си на 7-ма. Най-икономичната кутия, която съм имал, сменя плавно и почти неусетно, докарва разход по-нисък от дизелова кола. Обаче мехатроник и съединител на няма и 100 хиляди километра, уиде икономията у ряката. Наскоро я продадох, поливах събитието 3 дена. Който е продавал ТСИ мотор в комбинация с ДСГ 7 кутия ще ме разбере :-)
  • 80 Хонда

    2 0 Отговор
    Да бяхте споменали и 4 и 5 степенните автомати на 6 цилиндровите хонди, които са известни със своето прегряване и съответно кутията в боклука. Най-вече 4 степенните, едни от най-лошите автомати. В САЩ няма някой с одисей или акорд който да не е имал проблеми.
  • 81 Stoyan

    1 1 Отговор
    Какво означава да имаш Опел Виваро с автоматични скорости пълен боклук
  • 82 Stoyan

    1 1 Отговор
    Автоматични скорости влезе във Втора скорост и няма излизане
  • 83 Дядо Ванчо

    2 1 Отговор
    Има коли с автоматични скорости,които никога не се чупят.Само при
    условие,че никога не ги карат.
  • 84 ALFER

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Reptile":

    360 000 км. без проблем. Смяна на масло на всеки 60 000 км., въпреки че производителя я дава live time.
  • 85 MУСАЙБЕ

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Петър":

    ЗАЩОТО АВТОМАТА НЕ Е НАПРАВЕН ДА ГО РЪЧКАШ ПО СВЕТОФАРИТЕ, КАТО ИСКАШ ДА РЪЧКАШ БАСТУНА СИ ВЗЕМИ РЪЧКА И НЕ ТРОШИ ХУБАВИ АВТОМАТ, ТОЙ Е ЗА МЪРЗЕЛИВИТЕ ДЕТО НАТИСКАТ СПИРАЧКАТА НА ЧЕРВЕН СВЕТОФАР И НЕ ГИ МИСЛИ ТИЯ ДИСКОВЕ, ТЕ ПАК ЩЕ СЕ ИЗНОСЯТ
  • 86 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "308":

    Требва да си много некадърен шафьор, да фърляш маховик на всеки 50 000.
    Тва си е до каране.
  • 87 Петко Страхилов

    0 0 Отговор
    Глупости! Всичко е до правилна експлатация и поддръжка!