Трансмисията е втория най-скъп агрегат в автомобила след двигателя. Надеждността ѝ обаче зависи най-вече от правилната експлоатация на автомобила. Сега ще ви покажем резултатите от едно изследване на германците от ADAC, които ни показват някои от най-ненадеждните автоматични скоростни кутии. Като цяло, немските специалисти казват, че няма лоши автоматични скоростни кутии. Тяхното мнение е, че реномирани компании не могат да си позволят да направят откровено лоши механизми.
Просто при създаването на някои трансмисии има пропуски, относно използването им в неспецифични условия. Например фактът, че популярните кросоувъри не са предназначени за трудни пресечени местности в гората или пък, че бюджетна масова кола не е предвидена за каране на ръба на възможностите ѝ на писта и т.н. ... Именно при такава експлоатация някои от автоматиците не издържат и се развалят, а ремонтите им са доста скъпи. Ето и кои са 5-те автоматични скоростни кутии, които най-често се чупят.
7-степенна роботизирана DSG (DQ200)
Най-проблемната от всички скоростни кутии на Volkswagen е 7-степенната DQ200 с два сухи съединителя. Тя се появи през 2006 година и се монтира на много автомобили от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
Основните претенции към кутията с двата сухи съединителя, които при неправилна употреба на трансмисията се характеризират с нервна смяна на предавките, вибрации и бързо износване на дисковете. Най-лошите резултати показват седемстепенните скоростни кутии, пуснати преди началото на 2014 година.
Проблемите с такива DSG кутии обикновено започват до 60 000 - 80 000 километра пробег. Не всички DSG достигат 100 000 км без ремонт. Най-честото проблемите са с износване на съединители и неизправности в електрониката.
Hydra-matic GM 6T30 / 6T40
Кутии Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 се срещат на автомобили Chevrolet Cruze, Aveo, Cobalt, както и на модели Opel Astra J, Mokka, Antara. Hydra-matic GM 6T30 / 6T40 - относително модерна 6-степенна хидромеханична трансмисия, но, за съжаление, не е достатъчно надеждна.
Първите симптоми, които показват повреда в тези скоростни кутии се проявяват още при пробег от около 30 000 км. Уредът има много ненадеждни соленоиди, които контролират подаването на работна течност под налягане в задвижващите механизми. Хидравличният агрегат също често създава проблеми.
Хидромеханични трансмисии DP0 / DP2
DP0 е разработен в края на миналия век за инсталиране в много от автомобилите с марка Renault. Най-много проблеми обаче тази трансмисия създава при автомобилите Dacia и по-конкретно при Logan и Sandero от първото поколение. Същата кутия, наречена AL4, се монтира и на редица модели Peugeot и Citroen. Примерите включват Peugeot 306, 307, 308, 407, 408, както и Citroen C3, C4, C5.
Кутията беше модернизирана през 2009 година, като индексът на устройството се промени на DP2. За автомобилите със задвижване на всички колела е създадена модификация на DP8, характеризираща се с наличието на специален корпус, която предава въртящ момент през кардана на задните колела.
След модернизацията повечето проблеми изчезват, но като цяло устройството има много потенциално ненадеждни връзки, от които могат да изтекат течности. Автомобилите с DP0 трансмисии, се характеризират с объркване, като освен това, поради малкия брой предавки (само 4), средният разход на гориво на автомобил с такава кутия е относително висок. Освен това, при големи натоварвания от чести резки ускорения, устройството често дефектира.
Вариатор Jatco JF011E
Тази компромисна трансмисия е доста по-евтина от класическите автоматици, но пък е и доста по-ненадеждна. Jatco JF011E се монтира на модели от марките Nissan, Renault, Mitsubishi, Citroen, Peugeot, Dodge, Jeep и Suzuki. Трябва да се избягват модели с първите версии на тази кутия. През годините детските болести на вариатора са отстранени.
Основната причина за повечето проблеми са примесите на мръсотия и продуктите от износване в работната течност. Оттук и заключението: трябва да сменяте флуида по-често във вариатора, както и филтрите. Препоръчително е да правите това, когато изминете максимум 60 000 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мишо
10:51 10.11.2020
2 карчи
Коментиран от #32
10:59 10.11.2020
3 перничанин
11:11 10.11.2020
4 308
Коментиран от #16, #64, #86
11:11 10.11.2020
5 нов внос
Коментиран от #11, #66, #68, #78
11:12 10.11.2020
6 Майстора
Коментиран от #13
11:15 10.11.2020
7 Венци
11:26 10.11.2020
8 Борислав
Коментиран от #10, #24, #55, #69
11:30 10.11.2020
9 Фактически
Коментиран от #20, #33
11:34 10.11.2020
10 Reptile
До коментар #8 от "Борислав":
Това Ти го казват на Горубляне, като купуваш Шкодата "само" на 130К, нали?!11:36 10.11.2020
11 volvo
До коментар #5 от "нов внос":
Лош късмет,приятелю или лоша поддръжка. Карам XC-90 от седем години,колата е на 380х.Сменявам маслото на около 80х.км. и проблеми,никакви.11:42 10.11.2020
12 швейк
Коментиран от #15
11:45 10.11.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Reptile
Лъжете хората да си купуват AISIN кутии и да ги обирате после!
Коментиран от #26, #84
11:47 10.11.2020
15 Reptile
До коментар #12 от "швейк":
ZF, PDK, Mercedes... останаха и още как!Коментиран от #60, #75
11:48 10.11.2020
16 Така е
До коментар #4 от "308":
И това е цената в България. И мислите, че колите на запад се карат по 500 хиляди километра? Не, не се карат. След като им свърши гаранцията, обикновено поемат към България, защото за такива ремонти на запад, цената е тройна, а стойността на колата е по-ниска от цената за ремонта! Така, че да не ви е странното защо хората минават на електрически!11:49 10.11.2020
17 nai georgi
11:51 10.11.2020
18 Бай
Коментиран от #35, #48
12:16 10.11.2020
19 123
12:22 10.11.2020
20 Смях
До коментар #9 от "Фактически":
В статия за автомати, все ще се намери някой да си пофали ръчката😆. Нямате спиране, ей...!Коментиран от #22
12:51 10.11.2020
21 един от многото
12:51 10.11.2020
22 един
До коментар #20 от "Смях":
Ами хубавото си е хубаво!12:58 10.11.2020
23 Бял
Коментиран от #31
13:07 10.11.2020
24 Караиванов
До коментар #8 от "Борислав":
Статията е херфектна. По-добре прочети тук и си вземи поука, за да не ревеш утре, като вземеш някоя от гореописаните трансмисии и ти се развали. Ама ти се мислиш за много знаещ и дай да се правим на много големи разбирачи. Аман от такива дървени философи като теб, дето разбират повече от всички и от всичко.13:11 10.11.2020
25 hremko
13:19 10.11.2020
26 Айсин
До коментар #14 от "Reptile":
са от най-безпроблемните кутии, стига да се обслужва наввеме и с подходящото масло. Вярно, на моменти са малко мудни но след като свикнеш не прави впечатление... Който ги плюе на калпава е попаднал поради немарливи предишни собственици14:53 10.11.2020
27 Тодор
Коментиран от #29
15:16 10.11.2020
28 V.v.v
Коментиран от #56
15:53 10.11.2020
29 Петър
До коментар #27 от "Тодор":
Поясни моля те защо чакането на светофар на неутрална скапва кутията. Аз точно това правя, че иначе примерно 2-3 минути трябва на спирачка да седя, а дисковете в това време се трият. Айде за пускането по инерция на неутрална е ясно, че е кофти работата.Коментиран от #30, #34, #85
16:12 10.11.2020
30 Бъркаш
До коментар #29 от "Петър":
На ДСГ кутиите, дисковете не се търкат. Кутията си изключва от скорост. Стои си на свободна, без ти да включваш на неутрал!Коментиран от #38
16:34 10.11.2020
31 qwerty
До коментар #23 от "Бял":
Този го ядох на един гранд сценик 2 - сутрин/студена тръгва и на леко баирче бум в авариен: рестарт и 1 000км. без проблем. Преди това на сценк 1 2.0,115кс като загрее и почва да върти гуми в задръстванията. За Айсин - ей сега един пич пусна тема в Хюндай форума за проблеми след смяна на масло и проблеми с кутията. Има няколко автомата, които са легендарни, но и те си искат поддръжката: на мерцедес 722.6хх, на паджерото в едно със суперселекта и зф-ки при бмв и ровър. карайте и да не ви пука за кутиите- все ще се намери майстор, който да я оправи.17:07 10.11.2020
32 ЗФ гетриебен
До коментар #2 от "карчи":
То па една рядост неземна ръчката 😄17:13 10.11.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 kkk
До коментар #29 от "Петър":
Който и да е тип автомат НИКОГА не се оставя за дълго време на неутрална- когато спреш на светофара кутията си отцепва дисковете, но продължава да се върти маслото в системата и да се охлажда. Реално дисковете са в режим "неутрална", но са отцепени да го кажем "на косъм" и цялата система е под налягане в готовност за да няма удар при потегляне.Когато ти сложиш кутията в "неутрал" наляганията се освобождават, куп клапани се затварят и при дълъг престой така маслото загрява, а това е убийствено за автомата.
Коментиран от #37
18:50 10.11.2020
35 Ванче
До коментар #18 от "Бай":
Тебе пък въобще не те разбирам.Имам от 2012 Е39-произведена е 2002г. никога не съм имал проблеми с автомата-работи си перфектно и е невероятно удобство да караш кола с автоматични скорости.Брат ми кара Авенсис от 5 години също автомат-никакви проблеми.Очевидно боклуците са в твоят гараж или просто да напишеме нещо във форума,дори и да е глупостКоментиран от #36
19:00 10.11.2020
36 Йордан
До коментар #35 от "Ванче":
Подкрепям те!Автоматичните скоростни кутии на БМВ са много надеждни и безпроблемни...!19:23 10.11.2020
37 Петър
До коментар #34 от "kkk":
Това което казваш е така, но то е валидно за класически автоматик или такъв с мокър съединител, моят въпрос беше за DSG7 DQ200 която е със сухи дисковеКоментиран от #41
19:27 10.11.2020
38 Среднист
До коментар #30 от "Бъркаш":
Това е само ако имаш електрическа ръчна спирачка. Само тогава auto hold действа.19:38 10.11.2020
39 Мили хора
Коментиран от #40
19:41 10.11.2020
40 Бай Иван
До коментар #39 от "Мили хора":
Някоя дървена Дачия ли...- с потракващи ефтини пластмаски по таблото и вратите...,макар и нови...!Не- благодаря...!Коментиран от #42
19:51 10.11.2020
41 kkk
До коментар #37 от "Петър":
Повтарям- НИКАКЪВ АВТОМАТ НЕ СЕ ДЪРЖИ НА НЕУТРАЛНА ДЪЛГО ВРЕМЕ, ВРЕДНО Е ЗА КУТИЯТА И НАЙ-ВЕЧЕ ЗА ДЖОБА. Дали е ДСГ или хидротансформатор няма значение- всяко действие в кутията се извършва чрез масло под налягане и клапани които са много претенциозни към промени в наляганията и температурата.При автомат се ползва "неутрална" когато минаваш от R към D (и обратно) и когато колата бива теглена на въже заради повреда (силно нежелателно- цената на Пътна помощ е смешна спрямо ремонт на автомата после) - във ВСИЧКИ ДРУГИ СЛУЧАИ при работещ мотор колата трябва да е на скорост...
Коментиран от #45
19:55 10.11.2020
42 kkk
До коментар #40 от "Бай Иван":
В добавка мога да поканя на тест всеки желаещ да сравни 14-15-годишна кола от да кажем "високият среден клас" на минимум 450 000км. (толкова пише на таблото, колко са никой не знае) с "нова кола за 30-35 000лв." и ако моята скърца или трака повече от "новата кола" давам 10 бона у кеш...19:59 10.11.2020
43 Бачо Ваньо
Коментиран от #47, #50
19:59 10.11.2020
44 До kkk
20:01 10.11.2020
45 Петър
До коментар #41 от "kkk":
Ок, благодаря за информацията! Ще променя стила си на каране на DSG-то. Аз си цъкам на неутрална донякъде и по навик от ръчните скорости, защото карам често различни коли и мислех че е по-добре20:04 10.11.2020
46 10 бона
20:04 10.11.2020
47 kkk
До коментар #43 от "Бачо Ваньо":
Ти на Айго-то кола ли му казваш? Това и за пазарска количка не се класира. Жена ми 10г. сигурно се мъчи да кара "градски и женски" коли за да ходи до офиса и на пазар (прави по 25 000км. градско на година) и сменихме 4 такива въшки (разни марки и модели, 2 нови от магазина и 2 върнати от лизинг на няма и 2г. всяка) и все беше недоволна от нещо... В един момент блъсна последната въшка и се наложи 3 месеца да кара дърт параход (4,80+ метра, комби, автомат) и каза "тая кола остава за мен и повече да не съм чула за разни въшки, а ти си купи нова- и си купих...За отворковците с големи усти- при спор (бас) в който са заложени пари се очаква и двете страни да заложат същата сума, та къде да дойда за да забогатея с 10 бона набързо?
20:16 10.11.2020
48 Ivan
До коментар #18 от "Бай":
BMW са със ZF идиот, там няма проблем20:24 10.11.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Ванче
До коментар #43 от "Бачо Ваньо":
Абе,адашко,ти някога качвал ли си се на Тойота Айго?Снахата ми има такава-това е,като ГУЛАГ за всеки шофьор и пътник,нещо,като полско Фиатче или Трабант-бягай далече от такава чума-здравичко е,но нито возия има,нито ускорение,нито пък багажник а и не е най икономичният автомобил20:45 10.11.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Opel.Mazda
Mazda 3 - 2020
И двете автомат.Нямам проблеми засега.
20:58 10.11.2020
54 Петко
Коментиран от #58
21:10 10.11.2020
55 Ха ха
До коментар #8 от "Борислав":
Те ФВ са майстори на софтуера, особено при дизелите хи хи21:31 10.11.2020
56 Соичиро Сан
До коментар #28 от "V.v.v":
Харно думаш21:35 10.11.2020
57 Ввв
21:57 10.11.2020
58 Разбирач
До коментар #54 от "Петко":
Не се занимавай с мнение от тук.Много рядко има верен коментар03:45 11.11.2020
59 Ъмбреаж
07:35 11.11.2020
60 Гого
До коментар #15 от "Reptile":
Това са избровните от теб ! Работещи и надежни браво !Коментиран от #71
07:46 11.11.2020
61 с опит
Коментиран от #77
07:58 11.11.2020
62 Пеев
Извинявайте за невежеството, но даже не знам каква ми е кутията. Само че е с 4 степенна.
Коментиран от #65
08:00 11.11.2020
63 PlimP
08:32 11.11.2020
64 ГрУю
До коментар #4 от "308":
Сигурен ли си в това,което казваш?Точно този модел кутии се монтира и на Пежо,но на модела 4007,който е идентичен с Мицубиши Аутлендър и Ситроен C-Crosser и нямат нищо общо с 308.Ако си платил за въпросните части е по-добре да не посещаваш повече същия сервиз или "майстор".
08:47 11.11.2020
65 шгиш
До коментар #62 от "Пеев":
От написаното следва , че е безсмислено да си купуваш кола над 100 000км. с автомат. Даже и от здравите автомати.Коментиран от #73
08:53 11.11.2020
66 Бачи
До коментар #5 от "нов внос":
Маздата ми е с такава кутия и ако й даваш повече газ, ръчкаш я здраво, ще сдаде багажа за нула време. Това е кутия само и единствено за спокойно каране, иначе при нормално каранеп сменя много мазно и не прегрява, поне моята. Ако й се сменя маслото на 60-80 к е бонбон. Съвет : отидете в добър сервиз за АСК да проверят маслото в какво състояние е й какво му е нивото, работа за 30 мин и 50 лв, пък после преценете дали да дадете още 250-400 лв за смяна на маслото.09:11 11.11.2020
67 Blackthorn
09:14 11.11.2020
68 ГруЮ
До коментар #5 от "нов внос":
И аз карам Volvo, но е доста древно- 24 години и 320 000 км. Автоматична скоростна кутия Aisin aw50-42le . Леко почва да вие докато загрее, ама и аз я карам душманските...под капака имам 240 коня все пак.09:17 11.11.2020
69 Иван
До коментар #8 от "Борислав":
Давам ти примере VW MULTIVAN 7-DSG като оня горе, със сухи съединители до 200 000 км, 3 пъти влиза за смяна на съединители на нещо си не знам какво, за обща цена малко по-малко около 6000 Евро.Случва се в Развита държава в централна Европа. Сервизите не за БГ. може и там да не знаят за софтуера.
Поздрави и безавариийно шовиране. Не бързайте, за да се приберете навреме!!!
09:42 11.11.2020
70 да да
Коментиран от #72
10:10 11.11.2020
71 Reptile
До коментар #60 от "Гого":
ZF и Мерцедес - да, изпробавни и абсолютно безпроблемни. Ъпгрейда на ZF с пълно заключване на всички 6 предавки е БЕТОН.За 5G Tronic на Мецедес и факта, че държи до 1000 Nm , няма да коментирам. Тази кутия покрива 1 млн км при правилна експлоатация. Създава проблем комютъра, който умира след 300 - 400 000, но се сменява елементарно при смяна на масло и нов в момента е 420 лв, а ползвани има по 150 лв! Ако сменяте частиочно маслото на 30 - 35 000 и комютъра държи и не прегрява.
Почти всеки сервиз ще ви каже, че тази кутия НЕ позволява пълна смяна, защото турбината няма пропка, което е 100% глупост - позволява пълна смяна през маркуча на охладителният радиатор... и т.н и т.н!
10:14 11.11.2020
72 Reptile
До коментар #70 от "да да":
Проблема на тази кутия е да поема въртящ момент, какъвто Форд-а на газ, на практика - "няма". Иначе наистина е добра при правилна експлоатация. Работи "мазно" с мноого голям разход на гориво поради липса за заключване на 1, 2 и 3-та предавка!Коментиран от #74
10:17 11.11.2020
73 Reptile
До коментар #65 от "шгиш":
Не, съвсем - има здрави автомати, дори много здрави!Има и няколко сравнително добри модификации на DSG.
Все пак, да сме ня ясно, няма по-добре работеща и икономична кутия от DSG-то... докато работи, де! :)
10:21 11.11.2020
74 Да да
До коментар #72 от "Reptile":
Разход 11.4 литра градско. Ама като е газ, не е проблем.10:30 11.11.2020
75 Глупости
До коментар #15 от "Reptile":
400 000 км Citrien C 5 кутия AISIN при мен колата е вече 200 000 без смяна на масло в кутията и никакъв проблем ( колата се кара почти само в София).11:48 11.11.2020
76 Скит'Ник
-Не ме Интересуват въобще, на какво и на кого го казват, че няма лоши ръчни или автоматични ПРЕВОДНИ, а Не 'скоростни' кутии, защото Това Не е така и не е истина!!
"Тяхното мнение е, че реномирани компании не могат да си позволят да направят откровено лоши механизми".
-И още как си го позволяват реДЕномираните и произвеждат всякакъв Фуушш.
Просто това е 'Вербунг' - минутка за реклама!
Лично на мен ми се е късала Диференциална касетка, като същата раздроби преводната кутия на Тоя прословут Кене'f ( ZF) -Просто е отпадък, ..така че, Не всичко е въпрос на марка и псевдо престиж, реноме, а на Качество и Материали, поддръжка и издръжливост, а то при вашите Прехвалени машини, липсва понякога и то - в пъти.
немски ашшльоци
12:57 11.11.2020
77 tttttt
До коментар #61 от "с опит":
DSG DQ200 за която става дума се слага само на малките модели. Доколкото помня поддържаха само до 250Nm, така че едва ли я има при теб с 300 к.с. или при коментар #69 с VW MULTIVAN.При вас едва ли е със сухи съединители.
Доколкото знам 2014 направиха промени по точно тази кутия и може би не прави толкова проблеми в по новата си версия. Но да кажат тези които я ползват.
Коментиран от #79
14:21 11.11.2020
78 Джуган
До коментар #5 от "нов внос":
Aisin са добри, но сменяй маслото на всеки 2-3 години или 60, максимум 80 хиляди km. Jatco са собственост ма Нисан и са пълен боклук, бягайте от тях като дявол от тамян. Getrag и ZF също са добри; повечето собственици на БМВ обаче смятат ZF за малко по добра, особено ако колата е с много коне.15:24 11.11.2020
79 бифхже
До коментар #77 от "tttttt":
Точно! Слага се на малките бензинови мотори до 250 Нм. Докато работи е перфектна-тръгваш първа кола на светофара и излизаш от кръстовището на 4-та, на 60-70 км/ч вече си на 7-ма. Най-икономичната кутия, която съм имал, сменя плавно и почти неусетно, докарва разход по-нисък от дизелова кола. Обаче мехатроник и съединител на няма и 100 хиляди километра, уиде икономията у ряката. Наскоро я продадох, поливах събитието 3 дена. Който е продавал ТСИ мотор в комбинация с ДСГ 7 кутия ще ме разбере :-)21:28 11.11.2020
80 Хонда
22:27 11.11.2020
81 Stoyan
00:41 12.11.2020
82 Stoyan
00:42 12.11.2020
83 Дядо Ванчо
условие,че никога не ги карат.
01:25 12.11.2020
84 ALFER
До коментар #14 от "Reptile":
360 000 км. без проблем. Смяна на масло на всеки 60 000 км., въпреки че производителя я дава live time.15:11 12.11.2020
85 MУСАЙБЕ
До коментар #29 от "Петър":
ЗАЩОТО АВТОМАТА НЕ Е НАПРАВЕН ДА ГО РЪЧКАШ ПО СВЕТОФАРИТЕ, КАТО ИСКАШ ДА РЪЧКАШ БАСТУНА СИ ВЗЕМИ РЪЧКА И НЕ ТРОШИ ХУБАВИ АВТОМАТ, ТОЙ Е ЗА МЪРЗЕЛИВИТЕ ДЕТО НАТИСКАТ СПИРАЧКАТА НА ЧЕРВЕН СВЕТОФАР И НЕ ГИ МИСЛИ ТИЯ ДИСКОВЕ, ТЕ ПАК ЩЕ СЕ ИЗНОСЯТ20:30 12.11.2020
86 Иванов
До коментар #4 от "308":
Требва да си много некадърен шафьор, да фърляш маховик на всеки 50 000.Тва си е до каране.
17:18 14.11.2020
87 Петко Страхилов
13:38 06.04.2022