В световната автомобилна индустрия няма консенсус по този въпрос. Факт е обаче, че и двете устройства постоянно се подобряват. Увеличава се и надеждността на материалите. Следователно и двата вида са оцелели и до днес. А самите инженери продължават понякога да използват ремък при някои двигатели и верига при други. Това предполага, че няма принципна разлика във вида на задвижването, но има нюанси, които могат да бъдат решаващи при избора на синхронизация между разпределителния и коляновия вал.
Например има много разлики в дизайна на ангренажната верига и ремъчното задвижване. Ремъкът е разположен извън двигателя, а веригата е разположена вътре в двигателя. Това означава, че състоянието на ремъка може да се следи визуално. Достатъчно е да свалите защитния пластмасов капак. Ако забележите пукнатини или силно износване на ремъка, консумативът бързо трябва да се смени, като по този начин се спестяват главоболията от скъпи ремонти.
Това е особено важно, когато колата се експлоатира в града. Всъщност в задръстванията двигателят постоянно работи на празен ход. Следователно препоръчаният от производителя интервал за смяна на ремък или верига е неточен. И тук отново на преден план излиза визуалният контрол. Ремък, който се е износил преждевременно, може да бъде заменен навреме, което не може да се каже за устройствата с верига.
Трябва да се има предвид и факта, че животът на ремъка не зависи от качеството на маслото, излято в двигателя, но при веригата, която работи в маслена баня това е точно обратното. Тя е много чувствителна към доброто смазване. Има и още един нюанс. Във верижно задвижван двигател възникват сложни вибрации, които са причинени от неравномерната работа на веригата. За да намалят тези вибрации, инженерите инсталират така наречените "успокоители", които приличат на пластмасови плочи. Освен това те действат и като обтегачи.
По време на работа обаче тези пластмасови плочи се износват и веригата се разтяга. Разбира се, не се разтяга самият метал. Удължаването може да възникне и поради увеличаване на пролуките в свръзките, които са повече от сто. Можете да забележите износването, като разглобите мотора, което е трудоемък и скъп процес. Понякога за тази операция дори е необходимо да извадите двигателя от колата. На някои автомобили състоянието на веригата се вижда през капачката за маслото, но за смяната ѝ отново се налага по-сериозно разглобяване. Така че от гледна точка на ремонтопригодност, моторите с ангренажен ремък са за предпочитане. Те са и по-безшумни, но пък ангренажната верига от друга страна е по-надеждна и дълговечна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тошо
Коментиран от #43, #104
11:32 12.12.2020
2 cdc
Коментиран от #18
11:33 12.12.2020
3 Чук и Гек
11:35 12.12.2020
4 бръснаря
Коментиран от #88, #111
11:37 12.12.2020
5 П.П
Коментиран от #9, #34, #58
11:39 12.12.2020
6 ПСР
Тръгне ли тази система,всеки опитен водач/не само юзър,се ориентира по шума на мотора.
Коментиран от #37
11:43 12.12.2020
7 Пиза
Коментиран от #72
11:44 12.12.2020
8 Не ви трябва
Коментиран от #132
11:49 12.12.2020
9 Аноним
До коментар #5 от "П.П":
Двигатвля на тая Тойота е Пежо за това се е скъсала веригатаКоментиран от #15, #25
11:49 12.12.2020
10 Христо
Коментиран от #17
11:51 12.12.2020
11 Алото
Коментиран от #14, #19, #61, #67
11:58 12.12.2020
12 Гъзар тънкач с А8 на гаС
12:00 12.12.2020
13 123
Коментиран от #53, #80
12:01 12.12.2020
14 Калитко
До коментар #11 от "Алото":
Като станат по три бона ще взема и аз една Тесла.Коментиран от #112
12:02 12.12.2020
15 Друг път
До коментар #9 от "Аноним":
Дали не е Форд?Коментиран от #122
12:07 12.12.2020
16 барабус
Коментиран от #23
12:07 12.12.2020
17 333
До коментар #10 от "Христо":
Има ремъци с интервал над 200000 вече. На веригите не знам да им "дават" интервал за смяна. За съжаление някои се разтягат за 40, 50х километра. Много от промените са направени за да се намали разход и емисии. Няма нищо общо с икономии. Ако двигателя не отговаря на нормите за емисии не могат да го проават. За това олекотяват всичко.Коментиран от #94
12:14 12.12.2020
18 дърт шофьор
До коментар #2 от "cdc":
Консуматив е. На ...щях да напиша марката на един джип, но веднага ще ревнат феновете му... смяната струва 4 бона. Ремъкът е за предпочитане, но само при едно условие - да не се забрави кога трябва да се смени.Коментиран от #41, #121
12:15 12.12.2020
19 ало ало
До коментар #11 от "Алото":
Не сме, но сме чували, че не "пали" през зимата. Вярно ли е? Или в студа върви повече и по-дълго?😉12:18 12.12.2020
20 Механик
12:20 12.12.2020
21 нафто
12:25 12.12.2020
22 Еблю
12:40 12.12.2020
23 ракетко
До коментар #16 от "барабус":
citroenc3 или пежо 1.2 бензин- 3 цилиндъра от тойота, инженерите на пса са го преправили и сменят веригата с ремък, но мотора си кара 100 000 без проблем ,чак след това почва да харчи по 1 литър масло на 2000км12:40 12.12.2020
24 До номер 14
12:46 12.12.2020
25 Toyota
До коментар #9 от "Аноним":
Двигателя е от BMWКоментиран от #27
12:48 12.12.2020
26 Аудиторията
12:49 12.12.2020
27 барабус
До коментар #25 от "Toyota":
Така е ,от БМВ е и е най големия боклук който ПСАса слагали на колите си.Слага се и на Мини.
Коментиран от #85
12:52 12.12.2020
28 авто
Коментиран от #31
13:22 12.12.2020
29 нафто
13:29 12.12.2020
30 Едмонд Дантес
13:53 12.12.2020
31 Ауди 80 в3
До коментар #28 от "авто":
Имах ви. Капакът се свалеше за 5 секунди и се връща за толкова. С две щипки. Смяна ремък ролки беше 70-80 лв. След това А4 смяна ремък 1200 лв, сваляне на бронята.......само казвам15:01 12.12.2020
32 Бруно Сако
Коментиран от #35
15:22 12.12.2020
33 незнайко
Коментиран от #56, #68
15:37 12.12.2020
34 гост
До коментар #5 от "П.П":
?????????????Тоьота?????????????????15:43 12.12.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ха ха
16:06 12.12.2020
37 Бръм
До коментар #6 от "ПСР":
По колко километра си изминал с тези коли ?Коментиран от #48
16:07 12.12.2020
38 Нито едно от двете
16:08 12.12.2020
39 jар
До коментар #35 от "ЛУД УЧЕН 2КЛАСА":
При всички бензинови двигатели на Хонда с верига обикновено не се налага смяната и.Единствено при дизеловия 2.2i-cdti понякога се разтяга на около 3000000км и започва да трака но ако е каран да дълги разстояния и е обслужван на време може смяната и да се наложи при много по висок пробег.Коментиран от #117
16:12 12.12.2020
40 qwerty
16:14 12.12.2020
41 Ако щеше
До коментар #18 от "дърт шофьор":
да пишеш за Туарег 3.0TDI добре си помисли дали това е "джип".Коментиран от #96
16:18 12.12.2020
42 ело
Коментиран от #50
16:31 12.12.2020
43 Гост
До коментар #1 от "Тошо":
На газката ангренажното колело е текстолитово и безшумно. Трае вечно.Коментиран от #57
16:33 12.12.2020
44 Гост
Коментиран от #45, #47
16:38 12.12.2020
45 Прав си
До коментар #44 от "Гост":
но парадокса е,че въпреки цената на ремъка(20-25лв)много Ганьовци протакваха смяната му и след като се скъса се хвалеха на пейките пред панелката каква велика кола карат защото ако е друга щяла да строши мотора.Коментиран от #49
16:47 12.12.2020
46 ЕКСПЕРТА
16:58 12.12.2020
47 Алфа Ромео
До коментар #44 от "Гост":
Карал съм Астра Ф с такъв мотор 1.8 моно, най безпроблемната кола която съм имал и вървеше невероятно добре за такава кола, 5 години с минимални средства я търкалях никво обслужване не правих, за съжаление ръждяса жестоко, германка беше.17:00 12.12.2020
48 ПСР
До коментар #37 от "Бръм":
Винаги купувам втора употреба от оторизиран дилър на по 40-50 К км.Върнат лизинг или друго.На всяка,съм навъртял по още 70-80 К км./марките бяха две Хонда Акорд от Бултрако и сегашната е Авенсис от ТМ Ауто/.
Коментиран от #62
17:08 12.12.2020
49 333
До коментар #45 от "Прав си":
Не е като да не се случва ремък/верига да се скъса преди интервала за смяна. Никак не е лошо да имаш двигател, който не се тотализира при късане на задвижването на ангренажа, но за съжаление такива няма вече.Навремето карах такъв хлопел. Като го взех погледнах ремъка, изглеждаше добре и го оставих. След време отидох в един сервиз и ми поискаха 280лв за ремък и ролки, каквито ролки тоя двигател нямаше. По онова време 280лв бяха сигурно средна заплата. Все едно 1000+ в момента. Теглих им една и си тръгнах. Тоя ремък се сменя за няма и половин час с водната помпа. 200лв за труд за половин час и 80лв за помпа и ремък.
Коментиран от #51
17:11 12.12.2020
50 Много философи
До коментар #42 от "ело":
станахте.Миналата година продадох W204 С180kompressor от 2008-ма на 337000км,180000 от които "навъртяни" от мен.Ако глупостите които пишеш бяха истина този двигател трябваше да се е счупил няколко пъти но до последно не се чуваше на празен ход и само по стрелката на оборотомера личеше,че работи.Коментиран от #59
17:37 12.12.2020
51 барабус
До коментар #49 от "333":
да така е,но е доста "умно" с водната помпа да опъваш ремъка,нали?Коментиран от #70
17:43 12.12.2020
52 Дъртия МБ
18:27 12.12.2020
53 Кольо
До коментар #13 от "123":
И на моята така . Смених жената и се оправи.18:43 12.12.2020
54 Max adopt
Коментиран от #55
18:58 12.12.2020
55 барабус
До коментар #54 от "Max adopt":
Само дето мултиджет са мотори на фЕат.Коментиран от #81
19:06 12.12.2020
56 Мхм
До коментар #33 от "незнайко":
Мохера на бащата 412 83г.Руски и до сега си бъжика с оригиналната верига. Над 300 000км. Е и си се кара почти всеки ден. Ама веригата е от истински метал, не сегашните еко супер педе.астии... Мохера се кара и стопанисва от сантименталност, първа кола ссм да си я изкараш новичка от корекома. Ако и е писано един ден ще остане и след него и нямам намерение да го махам.19:36 12.12.2020
57 Не само
До коментар #43 от "Гост":
И на москвич 408 е текстолитово зъбно колело но не са безшумни нито ГАЗКИТЕ са!Коментиран от #102
19:46 12.12.2020
58 Дедо
До коментар #5 от "П.П":
Щот тоя 1.6 мотор е на БМВ от пускането си на Авенсис и Корола след 2014 сие бил проблемен21:12 12.12.2020
59 И ние сме карали
До коментар #50 от "Много философи":
М271, разтегнати вериги, без зъби зъбни колела и потрошени вариатори. Не ми ги хвали.21:23 12.12.2020
60 Таксиста
21:31 12.12.2020
61 PlimP
До коментар #11 от "Алото":
така е, не сме, теслата направо изгаря или разпада при движение, хвърчат брони, късат се носачи и т.н.22:02 12.12.2020
62 Бръм
До коментар #48 от "ПСР":
Ами кола на 120000 км какви проблеми да има ?На моята 2 пъти и сменям през 120000 км и е на общо 400000 км. Като прехвърли 500000 км, тогава може някой да си хвали колата колко е здрава, преди това е нормално да няма проблеми. Изключвам разбира се напомпаните двигатели на немските, за тях е нормално при такова надуване на мощността да дават проблеми, включително и да презорват веригата.
Коментиран от #65, #86
22:06 12.12.2020
63 Реалист
22:25 12.12.2020
64 ала бала
22:26 12.12.2020
65 ала бала
До коментар #62 от "Бръм":
Ти счупи тъпомера,господине! Отиваш в Африка и гледаш кво карат,отиваш в Канада и Саудитска Арабия и гледаш кво карат.Коментиран от #77
22:28 12.12.2020
66 BENZIN+AC-DC
22:31 12.12.2020
67 Буто
До коментар #11 от "Алото":
То на Тесла всичко и е скъсано22:51 12.12.2020
68 2107
До коментар #33 от "незнайко":
Прав си ...Имах един "дефорсак" ...500 000 му навъртах и то само с яка работа...280 000,като "Кооптакси",а останалите ,като лекотоварен пикап (сам си го преоборудвах и регистрирах в КАТ още 1991-ва)...Никакъв проблем с ангренажа...при тях даже обтягащата ролка е зъбна и на лагер а не ,както при класическите Лади ...с,които също толкова съм навъртял и само веднъж -два пъти май се наложи да сменям този успокоител . Лесно е ...не е проблем.Само единствената ми "Самара" бе с ремък и на нея профилактично и подмених ремъка ,както бе указано някъде на ...70 000 км(без ролки),въпреки,че буталата и бяха с изрязани легла на челата и при скъсване на ремък ...никога нямаше да ги ударят клапаните...но ще те остави на пътя най-много.23:06 12.12.2020
69 Като гост
Коментиран от #71
23:11 12.12.2020
70 333
До коментар #51 от "барабус":
Така или иначе ремъка трябва да е притиснат в ролката на водната помпа, за да работи нормално. Ако идеята ти, че се износва по-бързо помпата е спорно. Има и различни лагери, ако е чак такава разликата в натоварването. Ще се намери някой подходящ.23:20 12.12.2020
71 ПазарЖик
До коментар #69 от "Като гост":
Чул си и ти нещо.Пасат го вгражда 177кс от 2013г и ремъка се сменя на 210 000км.23:25 12.12.2020
72 Фен
До коментар #7 от "Пиза":
BMW то 2D ли беше, 3 такива мотора имам счупени аз.Много здрави коли са BMW, с едни накладки можеш да изкараш докато се счупи мотора.
23:28 12.12.2020
73 Няма лошо или добро
23:29 12.12.2020
74 double CHAIN
00:38 13.12.2020
75 ха сега
02:14 13.12.2020
76 ха сега
02:14 13.12.2020
77 Бръм
До коментар #65 от "ала бала":
С много думи нищо не каза.Задаваш някакви безсмислени въпроси.
Какво значение има какво карат в Африка и какво в Канада и какво е общото с условията в Европа ?
Коментиран от #79
02:14 13.12.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Пич
До коментар #77 от "Бръм":
Важно е какво се кара при най-екстремни експлоатационни условия.Коментиран от #90
02:28 13.12.2020
80 Алфа Чакал
До коментар #13 от "123":
Да си жив и здрав и все нови коли да караш,а не като мен 5-та употреба.02:36 13.12.2020
81 Max Adopt
До коментар #55 от "барабус":
Има ли смисъл да ти обяснявам, че Ситроен Немо, Пежо Бипър и Фиат Фиорино ползват едни и същи дизелови мотори и са един автомобил с различни емблеми?Коментиран от #123
02:56 13.12.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #99
05:36 13.12.2020
84 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:38 13.12.2020
85 Милен
До коментар #27 от "барабус":
Точно така. BMW направиха най-скапания мотор, създаван някога. Нарича се EP6 - 1,6, 120 к.с. Монтира на 1-ва серия БМВ, мини Купър, Ситроен и Пежо. Бягайте далеч от него!07:10 13.12.2020
86 ПСР
До коментар #62 от "Бръм":
Сложих ти +,защото до голяма степен си прав.Моето скромно мнение е следното.Първо и на 120К км.,една неподържана и лошо експлоатирана кола,може да създаде проблеми.Второ,след многото сменени коли и многото навъртяни километри,имам усещането,че колкото по-напред в годината на производство,толкова по-лошо качество на изпълнението.Говоря от моята камбанария,на коли от типичен среден клас-никога не съм имал,няма и да имам възможността,да седна в БМВ 7,Ауди 8 или Мерцедес S/освен ако не са на по 20г.и на по 1 мнл.км./Всъщност,идеше реч за верига или ремък-нямам мнение.Сменял съм ремъци,заедно с всички ролки.И пистов ремък ми се е налагало да сменям-пак с ролките и водната помпа.Консуматив,ако човек е убеден,че трябва да си подържа автомобила.Бъди здрав!Коментиран от #91
07:40 13.12.2020
87 ВеРНО
Коментиран от #134
07:46 13.12.2020
88 Николай
До коментар #4 от "бръснаря":
Виждал съм изронени зъби на дизелов ГаЗ с двигател Перкинс произведен в завода във Варна. Това е някъде 86-87 година.08:14 13.12.2020
89 де юре
08:26 13.12.2020
90 Бръм
До коментар #79 от "Пич":
Това е ясно, но каквото е подходящо при екстремни условия, не винаги е така и при нормални. Иначе всички щяхме трактори да караме, с тях не можеш да закъсаш примерно.Коментиран от #128
08:33 13.12.2020
91 Бръм
До коментар #86 от "ПСР":
Аз също не очаквам някога да притежавам кола, за която да няма значение за мен какви са разходите и за поддръжка. Като преценявам дали е по-добре ремък или верига, единствено виждам много по-евтинатаа поддръжка на ремъка. Иначе, ако се гледат някакви абсолютни стойности, без да се гледа цената нямам какво да кажа, не съм имал кола с верига, но знам че макар в статията да са описани като дълговечни, не са вечни :)08:39 13.12.2020
92 чичо монтьор
08:55 13.12.2020
93 4л4лк5мтр5
Тоя сега, слециално с тая статия е написал такива индианщини, дето всеки автомеханик като ги прочете и ще се посере от смях.
Щял бил да гледа дали ремъкът с е напукал!!! Ремък на 200000 км. излгежда почти като нов и най-много да сму се поизтрили надписите.
Веригата може да се провери за износване. Когато коляновит вал е "на белег", се гледа колко е изостанал разпределеителният вал и се преценява дали веригата е "разпъната".
Каун с кауните!
09:31 13.12.2020
94 Кои са тези
До коментар #17 от "333":
ремъци с интервал 200 000 км че нещо не се сещам? А между другото ангренажната верига, ако е направена както трябва издържа колкото колкото е живота на двигателя. 5-та кола карам с верига и проблеми не съм имал до този момент. Преди това и с ремъци съм имал и там не съм имал грижи, но тегавото при тях е, че на 50-60 000 км трябва да сменяш ремък, а на 2 смени трябва да сменяш водещите колелета и обтегачи, което не е никак евтино. Един познат преди време си беше взел едно Ауди А6 2,5 и му искаха над 2000 лв за смяната на ангренажен ремък и ролките. Вади се двигателя и само така става. Беше се хванал за главата с тази кола. Не само, че непрекъснато трябваше нещо да прави по колата, ами и на всичкото отгоре и такова скъпо обслужване. Кеф цена няма казват хората, ама чак пък толкова...Коментиран от #97
09:31 13.12.2020
95 перничанин
09:58 13.12.2020
96 дърт шофьор
До коментар #41 от "Ако щеше":
Поздравления, че се досети. Точно за него става въпрос. Има бързи и бавни, променлив клирънс и затова е по-скоро джип, отколкото Тигана например. Иначе забележката ти е на място. Казвам го от гледна точка на човек, който кара истински джип с бързи/бавни и блокажи, но няма да кажа марката, че мамините синчета ще ревнат.10:01 13.12.2020
97 перничанин
До коментар #94 от "Кои са тези":
Колега, карам Аурис 1,4 бензин, купен нов. Сега подминавам 350 000км. Сменях верига два пъти и колата си работи много добре и има още много хляб в нея. Оригиналната изкара 200 000 км , а следващата 140 000 км, длъжен съм да кажа , че не веригата ми беше износена (поне видимо), а обтегачите (бананите), та тия лафове за "вечните" вериги , поне за по-новите коли са пунта мара. Жена ми е с Поло 1,4 бензин . Хванах чалъма на смяната на ангренажните му ремъци и смяната ми е безплатна. Сменям ги на всеки 70 000км заедно с ролките и водната помпа. Както казах обслужването и на двете коли ми излиза почти еднакво, като на Полото ми е една идея по-евтино. Ангренажните ремъци на Полото след 70 000 не са напукани или изтрити, отличават се от новите единствено по заоблените ръбчета на зъбите.10:29 13.12.2020
98 Сандокан
10:32 13.12.2020
99 Монтана
До коментар #83 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ама ти знаеш какво е верига11:09 13.12.2020
100 Лада Веста Крос
11:11 13.12.2020
101 Манолов
11:42 13.12.2020
102 Кире
До коментар #57 от "Не само":
На ЗАЗ текстолитовото колело се счупи на 80хиляди.Вие ги изкарвате вечни...кой знае-колкото и веригата е вечна.
12:00 13.12.2020
103 ААА8
Коментиран от #116
12:07 13.12.2020
104 Б.М.
До коментар #1 от "Тошо":
Кога едно зъбно зацепване "шуми" ?Коментиран от #105
12:44 13.12.2020
105 34rprp4
До коментар #104 от "Б.М.":
Отговорът е ВИНАГИ. Както и всеки един механизъм, разбира се.Има различни видове зъбно зацепване. Някои са много шумни (правозъбите), други по-безшумни (тази с наколнените зъби,) има хипоидни, шевронни и мноого други.
Безшумнимеханизми няма. Ей на и човека! Господм у е конструктор, а стави скърцат, сърце бие, черва пукат.... Какво остава за нещо измислено от човек?
А, наздраве!
13:12 13.12.2020
106 Баце
Коментиран от #129
13:25 13.12.2020
107 Болтче и гайка
13:34 13.12.2020
108 Тема за размисъл и за други статии
14:22 13.12.2020
109 МНОГО ПРОСТО
14:40 13.12.2020
110 Жоро
16:02 13.12.2020
111 бай Ой
До коментар #4 от "бръснаря":
тури си двигател от тактор на Пунтото тогава17:41 13.12.2020
112 Бре
До коментар #14 от "Калитко":
Това няма да се случи следващите 20-25 години .18:16 13.12.2020
113 Audi A6
Възможно ли е веригата никога да не е сменяна при този пробег? Ако предположим, че е била сменена на 250 000км, това означава ли, че на 500 000км, трябва да я сменя?
Коментиран от #125
19:43 13.12.2020
114 Бай Пешо
Коментиран от #130
21:15 13.12.2020
115 Войводата от Чавдар
21:59 13.12.2020
116 хех
До коментар #103 от "ААА8":
Ми що си купуваш кола от Ханс бе. Купи си Американска , Корейска, Японска, Румънска, че даже и китайска никой не те е оженил за Ханс.Коментиран от #120
22:58 13.12.2020
117 Петър
До коментар #39 от "jар":
Леко с нулите, колега.23:52 13.12.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Dianski
06:08 14.12.2020
120 ААА8
До коментар #116 от "хех":
И от "Ханс" до "Ханс" има разлика колега, не всички са глупави.07:03 14.12.2020
121 жижижи
До коментар #18 от "дърт шофьор":
жипа май е бмввв08:18 14.12.2020
122 Мита
До коментар #15 от "Друг път":
Форд нямат техен дизел от 2003.И те бяха много добри09:10 14.12.2020
123 запознат
До коментар #81 от "Max Adopt":
Дизелите са два вида, на Пежо и на Фиат!11:35 14.12.2020
124 Гошо Монтана
14:25 14.12.2020
125 Николай
До коментар #113 от "Audi A6":
Ако колата ти е в ред не пипай нищо, иначе ако разтегне нещо, датчиците за положението на разпред валовете ще отчетат несъответствие на центровката и ще светне Енджин Чек.20:56 14.12.2020
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 пурко
23:28 14.12.2020
128 Пич
До коментар #90 от "Бръм":
Тракторът ако е руски ще се чупи по-често от японски или американски трактор. Говорим за коли и джипов. Тези коли и джипове,които са издръжливи и здрави в пустинятаята ,а Африка,където няма пътища с асфалт и е много горещ климата и тези автомобили и джипове,които се използват при много студено време като в Канада ще се справят най-добре и при умерени условия в Европа,където пък пътищата са идеални. По това разбираш коя кола е здрава.Коментиран от #133
00:54 15.12.2020
129 Смешно
До коментар #106 от "Баце":
И изкара още 1,5 млн. километра при новия собственик с две смени на съединител и биалетки! Сега двигателят е на 3 млн. километра и го продаде на цена,върна километража на 300 000 км. и не си личи колата,няма изтъркани педали,волан, скъсани седалки! Пич, по-полека с глупостите. Ти виждал ли си кола на 1 млн. километра.01:04 15.12.2020
130 Надин
До коментар #114 от "Бай Пешо":
Тоя кокошарник ускорява една седмица до 100км./ч.! Хич не ме интересува! Ако ще и да е на 6,5 млн. километра таратайката. Директно за скрап.01:07 15.12.2020
131 спец
01:15 15.12.2020
132 6892
До коментар #8 от "Не ви трябва":
Пълни глупости.Ако стигнем до 2 милиемтра от капака на веригата явно другото не е измислено като хората.
14:02 15.12.2020
133 Бръм
До коментар #128 от "Пич":
Не съм казал че тракторите трябва да са руски. Нека са японски, щом по те кефят.Няма идеална кола. Има пригодена за каране в определени условия или за определени потребности. Една е за спортно каране, друга да си возиш семейството с багаж, трета направена за града, мъничка и подходяща за паркиране на малко място, друга голяма, за удобно пътуване и по още много критерии може да се видят разлики. Не може плюсовете на всеки тип кола да се вместят в една. Като се наблегне на един показател, автоматично се отнема от някой от другите. Лада Нива ще иде където почти никоя друга кола не може, но пък има ръжда още в изложбената зала. Една Тойота Ярис ще надживее поне 3 Лада Нива, но къде ще идеш, ако няма асфалт ?
Аз гледам максимална надеждност и удобство спрямо парите с които разполагам, не примерно да впечатлявам че по-рано ще спра да чакам на следващия светофар, друг пък именно това търси, да впечатли със скорост, без значение колко ще му струва смяната на веригата или дисковете.
Някой с евтина кола дава 200 лева за 3 ремонта за 5 години, друг дава 5000 за един и казва, моята кола е супер, почти не се чупи, само един ремонт, но то двигателя е консуматив. Твърде много гледни точки има, че да се прави някакво общовалидно заключение.
21:39 15.12.2020
134 Истина
До коментар #87 от "ВеРНО":
Нормално е човек да има мнение. И като дава пари за нещо, което не може сам да си произведе, да търси най-доброто за парите си.Какво странно виждаш в това ?
Друго е, ако почнат да се тупат в гърдите, че могат по-добре да направят нещо, пък им е трудно връзките на обувките да си вържат.
21:56 15.12.2020
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 опел
21:08 27.08.2023