Last news in Fakti

23 Декември, 2020 12:45 26 079 42

Защо смяната на ангренажен ремък не е работа за лаици

  • ангренажен ремък-
  • ремонт-
  • автомобили-
  • съвети

Защо смяната на ангренажен ремък не е работа за лаици - 1

Скъсан ангренажен ремък заплашва собственика на автомобила от много скъпи ремонти, тъй като в този случай клапаните се срещат с буталата. Подобна неприятност може да сполети всеки шофьор -както собственикът, който доверява колата си на непроверени гаражни майстори, така и този, който сам ремонтира колата си, но не е съвсем наясно с тънкостите при смяната на ангренажен ремък. В крайна сметка никой не е застрахован от неприятности.

След изтичане на гаранцията за колата, много шофьори започват да я обслужват сами, тъй като по този начин ремонтите са много по-евтини. Или се обръщат към непрофесионалисти, купувайки резервни части на ниски цени. В последния случай често се случва т.нар. "майстори" да имат малко опит, или пък да са такива, които умишлено грешат, за да "осъдят" двигателя на скъп ремонт впоследствие.

Смяната на ангренажен ремък не изглежда непосилна задача, но всъщност не е и за лаици. Такава сложна и критична единица като ремъчното предаване на газоразпределителния механизъм лесно може да накара механика да допусне грешка. Например като пренатягане ремъка. В резултат на това консумативът ще работи с увеличено натоварване и може да се скъса само след 20 000 - 30 000 км. Не рядко се стига и т.нар. неправилно зацепване, което също не се отразява добре на мотора.

Друг проблем се крие в липсата на правилния инструмент. Факт е, че при смяна на ангренажния ремък, ролките също се сменят. Те се затягат с помощта на специален динамометричен ключ. Той позволява да се изчисли правилно силата, необходима за закрепване на ролковите опори. Ако работите без такъв инструмент, съществува риск от прекалено затягане или незатягане на гайките. В последните случаи това ще доведе до разхлабване на зъбните колела. По този начин ремъкът увисва и може да изскочи от ролките.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 37 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    28 103 Отговор
    Поредното доказателство, че електрото е бъдещето!

    Коментиран от #6

  • 2 Коце

    95 8 Отговор
    Абсолютно вярно, изглежда проста работа, но не е за прости хора.
  • 3 Дедо

    72 9 Отговор
    И я мога,и тате може....ама козата си сака пръч!!
  • 4 9c9cvx8vc98

    112 3 Отговор
    Смяната на ангренажен ремък или верига не е койзнае каква сложна операция. Всеки, който има технически опит и правилно мислене, може да направи това.
    Проблемът идва от друго. Повечето автомобилни производители в последните 15 години, умишлено направиха тази операция трудна. Защо стана трудна?! Защото за правилното зацепване на газоразпределението се изискват специални фиксиращи приспособления, които удържат зацепваните механизми в необходимата и правилна позиция.
    Лошото в случая е че за всяка марка, че и модел на автомобил, се изискват различни "блокажи".
    По тази причина, дори в сервизите си, ние нямаме всички нобходими комплекти.
    Ако сервизът е специализиран в ремонт на една марка коли, нещата са по-лесни. Но ако обслужвате различни марки машини, вече излиза много скъпо, че и невъзможно да имаш всички комплекти.
    Инак комплекти за фиксиране се продават. Почти за всеки автомобил има наличен такъв.

    Коментиран от #28

  • 5 ТОДОР СТОЯНОВ

    52 7 Отговор
    НИТО ЕДНА РАБОТА НЕ Е ЗА ЛАИЦИ!СМЕНИЛ СИ МАСЛОТО ДВА ПЪТИ САМ И ОТВОРИЛ АВТОСЕРВИЗ...ДА, ДА, АМА НЕ!!!
    ВСЯКА РАБОТА СИ ПЛАЧЕ ОТ МАЙСТОРА!
  • 6 Motion

    41 6 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    То защото при електромобилите не се изискват никакви познания за механичната и електрическата част. Нали и лаик може да ремонтира зъбен редуктор и да диагностицира повреда в честотния регулатор... Всяка работа си има тънкости и особености, и изисква съответната квалификация, знания, умения и опит. Няма нефт, няма електро - принципа за това остава същия.

    Коментиран от #9

  • 7 Един шофьор

    42 1 Отговор
    Ами тя колата е като жената всеки бара ама кой разбира кой не разбира.
  • 8 Учиндолския

    39 1 Отговор
    Дори най-сложната техника в ръцете на глупака е просто купчина желязо.
  • 9 2857

    23 6 Отговор

    До коментар #6 от "Motion":

    Лесно няма и работа за механици винаги ще има. Истината е проста при намаляване на елементите работата се улеснява. В автомобилите с електрическо задвижване има много по-малко елементи и системи. С информацията от BatteryDay на Tesla, обаче разбрах, че те вече работят твърдо в посока да не могат да им се ремонтират колите. Имам предвид следното - батерията става градивен елемент от шасито, т.е. скапе ли ти се батерията - купуваш нова кола, защото няма кой да ти я смени. Сега батериите са блок, който с десетина гайки, кабели и маркуши са свръзани с колата (говоря много опростено). Т.е. блокът, бил той и много скъп, може да се смени, докато вграден в шасито елемент, няма как да се смени просто.

    Коментиран от #11, #17

  • 10 Иванов

    17 9 Отговор
    До автора
    Господин Славчев четейки разбирам, че си доста наясно със смяната на ремъците, та въпроса ми е ти на колко броя двигатели си сменил ремъци те та даваш толкова изчерпателна информация?

    Коментиран от #39

  • 11 Автосервиз

    27 5 Отговор

    До коментар #9 от "2857":

    Електричарите ако си мислят ,че ле-колата е се състои от един мотор, една батерия и няколко жици, са се излъгали много.
    Ел-автомобилът е много по-сложен от такъв с ДВГ. Да, вторите имат повече движещи се части, но първите имат много "умни" неща в тях.
    Ако сега за смяна на ремък се плаща между 100 и 1000 лв. , то при електричките дори и най-малкичт бъг на някой от електронните блокове, ще се плаща от 1000 лв. нагоре за диагностика. На ел-колата дори и един от датчиците да откаже, тя става от лаптоп (мобилен) на колела на настолен комп (стационарен). Всеки един модул ттам си има адрес и код за опознаване от другите блокове.
    Колкото до изчеаванео на ДВГ, това няма да епроблем за сервизите. И без това вече никой не прави основни ремонти на ДВГ-та и трансмисии. А спирачки, управление, окачване, осветление, сигнализация и пр. си имат и ел-колите.

    Коментиран от #19

  • 12 МАК

    8 25 Отговор
    това са глупусти мога да смена агранажен ремак само с отверка!!! кой не верва да дойде с колата си!!!

    Коментиран от #13

  • 13 JDJDJD

    22 4 Отговор

    До коментар #12 от "МАК":

    Айде бе ! Ти виждал ли си някога такъв ремък?

    Коментиран от #23

  • 14 перничанин

    41 1 Отговор
    Сменям ангренажните ремъци (два са) на Полото на жена ми + 4 ролки+водна помпа. Правя го само ако имам свободно време. Не е много трудно и не ми е трябвал специален инструмент, но е трудоемко и отнема време. На мене първия път ми отне 6 часа, следващата смяна я направих за 5, а иначе в сервиз взимат от 150 нагоре само за труд. Да отбележа, че съм правил тази операция и на други мои автомобили. Хоби ми е да ремонтирам собствената си кола, грешките са си за моя сметка.
  • 15 батко Намък

    30 3 Отговор
    Направо ме уплаши,и повече няма да го сменявам сам.
    Само се чудя ,защо ,,сервизите'' са празни и се кръстят за балъци.
    Виждал съм в сервиз да работят бивши военни , ветеринарни фелшери ,трактористи , ученици и др.В ,,оторизиран сервиз'' смяна масло е над 500 лв /с масло,филтри инспекция/ ,а за ангренаж колко е?
    Затова си правиме всичко сами ,защото ние сме бедни но можещи всичко.

    Коментиран от #16

  • 16 Шоу

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "батко Намък":

    Това някакъв майтап ли е или иронизираш предишния? Или играеш в някакъв ситуационен театър или уан мен шоу?

    Коментиран от #33

  • 17 РЗС

    27 5 Отговор

    До коментар #9 от "2857":

    мисля, че шефа на тойота обясни онзи ден как стоят нещата с тия безумно скъпи електокари. Ако всички се движат с ел коли в япония, цяло лято няма да имат ток. Ако всички коли в Япония са ел, то тока трябва да се произвежда предимно от централи на въглища. Замърсяването ще е в пъти повече от колкото от двг, а за рециклирането на батериите няма да отварям дума, защото решение няма. Мисля, че приключихме темата с ел колите или? Между другото ел колите са измислени преди двг, ясно е защо са я оставили тази технология. Свестни батерии, няма да има още много дълго време. Проблема със замърсяването и рециклирането си остава.

    Коментиран от #18

  • 18 Пич

    6 21 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Теб ако те слуша човек направо да отменим науката и да си караме на нафта още 10 века Ако мислеха като тебе хората през вековете още да сме на конски впряг. Че иначе двигателя пуши,дими, бензина се пали и гърми,а при катастрофа и разлива на гориво се палиш с колата, така са били първите коли и ако всички бяха като тебе още щяхме да си караме конете.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 Колега много хора си

    11 3 Отговор

    До коментар #11 от "Автосервиз":

    Мислят че кьт си купят електрички ша на прескочат!!!! Обаче не са на ясно че на нас хамалогията и ЦАПАНЕТО НИ ПОЧТИ ИЗЧЕЗВА ЗА СМЕТКА НА ЦИФРОМАНИЯТА КОЯТО ША ГИ УДАРИ ПО ДЖОБА. ДА ЗАПОЧНЕМ ОТ ТАМ ЧЕ СЯ КАТ ЗАКЬСАТ СА ДЬРПАТ НО СЯ ЗАДЬЛЖИТЕЛНО РЕПАТРАК А КАТО ЗНЕМ СЕГА ЦЕНИТЕ НА ЕЛЕКТРОНИКАТА НА ДВГ ТО ДРУГАТА ША Е ОСЕЗАТЕЛНО ПО СКЬПА А И НАЙ ВЖНОТО ЧЕ БРОЯ НА ЕЛ КОМПОНЕНТИТЕ СТАВА ОГРОМЕН. ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ ЗАРЯДНИЯ ТОК НЯМА ДА Е ТАЯ ЦЕНА КАКТО СЕГА...
  • 20 Нашия да не си в детската градина....

    7 3 Отговор

    До коментар #18 от "Пич":

    За ДВГ 0Т 1900 ГОДИНА ДО СЕГА СА МИНАЛИ 120 ГОДИНИ И ЧАК СЕГА ЦЕНИТЕ СТАВАТ ПОНОСИМИ И ТО ЗА ВТОРА УПОТРЕБА!!!!!!!!!!!
  • 21 РЗС

    20 4 Отговор

    До коментар #18 от "Пич":

    аз пак ще повторя, ел колите са създадени преди двг, и това е изоставена технология, защото има много неразрешими проблеми. Тези същите си остават и до ден днешен, ако беше толкова невероятна технология, сега щеше да караш електричка, а не дизел/бензин. Много по-екологични са например био горивата, та дори и олио от фритюрници. Доказано, е че колкото по-малко електроника има в един автомобил, толкова по-малко главоболия. ФАКТ! колите които гърмят при катастрофа от разлив на гориво си ги гледал само у холивуд, това в реалния живот просто не се случва. Спри филмите. Но пък батериите като се запалят, наистина гърмят и една такава скъпа ел тротинетка може да направи една грамотна заря, за ужас на пожарната. Как се гаси такава кола ти е бедна фантазията. Да не говорим, че има доста случаи на запалили се по зарядните коли. За автопилота на тесла дори няма да говоря, щото е потрепал някой и друг човек. Като стигнем до момента,в който ще могат да ти хакнат колата и да те изтряскат в някоя стена, ако си останал жив, пак си говорим за напредъка на технологиите.

    Коментиран от #29, #31

  • 22 ФауВе

    14 2 Отговор
    Сменял съм си сам ангренажите на всичките ми коли, пред блока. А ако карате ,С16NZ няма от какво да се плашите. Той не удря клапани като скъса ремък.
  • 23 ДФ1

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "JDJDJD":

    А ти знаеш ли значението на думата сарказъм?
  • 24 оня с коня

    1 5 Отговор
    Едно е Ангренажният ремък да е от Желязо/верига/,друго е - от Дървено Желязо като на снимката.

    Коментиран от #27

  • 25 Степан

    21 2 Отговор
    И аз взех да се плаша .Ще се окаже че 15г съм сменял ремъците на трите си коли и лодката на късмет .Вече ще знам,че е много сложна работа и ще започна да ходя по сервизи Препоръчайте ми някой скъп сервиз, където ще извършат сложната процедура качествено
  • 26 Майстора от Врацу

    4 4 Отговор
    Глупости пишете никой не ти работи с таквиз динамометрични ключове е освен в специализираните сервизи за съответната марка.Всичко е на усет баце!
  • 27 Майсор от Врацу

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    Ти пък с ремък ли на баварецу баце? Ела до Врацу да ти го сменин ако искаш?
  • 28 Това са пълни глупости

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "9c9cvx8vc98":

    И явно се мъчиш да заблудиш хората или нищо не знаеш по въпроса. Зацепването се извършва с подръчни материали, а не със специални инструменти, които се ползват от специализираните сервизи, за да правят смяната по-бързо и лесно, а не че е задължително и без тях не можеш. При смяната на ангренажен ремък най-важно е шайбите на разпределителния вал(може да са 2) и на коляновия вал да са на съответното положение, което е белязано на шайбата и на корпуса на двигателя. Другото много важно е да си купите оригинален ремък, а не менте. Аз сменям на ангренаж на 50-60 000 км независимо какво казва производителя. Шайбите пре една смяна, а не на всяка. Проблеми не съм имал до този момент. Сменил съм на над 15 коли ангренажните ремъци без да съм сервиз и без да съм се занимавал с тази дейност.
  • 29 Пич

    2 7 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    Ти не разбра какво ти написах. Ако те слуша човек трябва да с еотмени науката и прогреса. Волските каруци са най0опростени и евтини за поддръжка. Ако хората разсъждаваха като теб още да сме на конски впряг. Това,че е имало преди 1 век ел.коли ти как смяташ дали са еднакви с днешните? Нещо за технологичен напредък да си чувал. Компютри,компютърни модели, нови материали, нови патенти. Изобщо като че ли не знаеш,че цели науки стоят зад всяко нещо и ако разсъждаваме по тоя опростенчески начин най-=добре да се застреляме! То и атмони централи нямаше, и соларни панели нямашем, това значи ли,че трябва да горим въглища за електричество или да се возим на парни локомотиви,а не на електрически Или само на дизелови локомотиви. Че са по-екологични/според теб??/ и по -евтини. Въобще влака Шинкансен е лошо нещо, още по-лошо Маглев. Ама то ел.колите били преди бензиновите, били са,ама с оловно-киселинни акумулатори,тежащи по 1 тон и пробег 100 км. Съвсем малка подробност, и това говоря за 70-те години на 20 век,а не за 19 век. Тогава избщо не е за коментар. Нищо свързано и общо с с днешните ел.коли. Технологията се развива,стават несравнимо по-добри, тихи,безшумни, по-евтини за поддръжка,с по-малко части. Много по-ллогичен транспорт. Електричесвтото трябва дасе присособи да се произвежда от АЕЦ и ВЕИ, пълно е с възобновяема енергия,само трябва да се оползотворява- вятър,слунце, приливи-отливи, терманлна енергия. Всичко това е беземисионна енергия. Кой гори въглища в 21 в
  • 30 Пич

    1 5 Отговор
    Кой гори въглища в 21 век освен Китай и изостаналите държави. В енергийния микс на Франция АЕЦ е над 50 %, в енергийния микс на Германия ВЕИ са едно 30%, върви се към увеличение на ВЕИ,това е пътят. Другото е назадничево мислене.

    Коментиран от #42

  • 31 Ти нещо

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    Не е нужно колата да гърми при катастрофа, достатъчно е да се запали и да изгориш в нея. Това значи ли,че трябва да върнем конския впряг като по-безопасен и екологичен?
  • 32 бензино

    6 0 Отговор
    Всяка работа на когото не му е работа не е за лаици.
  • 33 батко Намък

    9 0 Отговор

    До коментар #16 от "Шоу":

    Няма никакъв майтап.До скоро ,,сервизите'' търсеха ,,монтьори'', и като звъннеш и кажеш,че търсиш работа,но не можеш всичко ти казват,,НЕМА ПРОБЛЕМ ЕЛА НИЕ ЩЕ ТЕ НАУЧИМЕ''.
    Познай на коя кола те учат?

    Коментиран от #34

  • 34 Шоумен

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "батко Намък":

    АМи малко несвързано си го написал като на 5 уискита и си помислих,че си театрален актъор или комик. Сега те рабрах след обясненията.
  • 35 Nikolin

    10 4 Отговор
    За "нещастие" съм завършил Автомобилна мехатроника , накрая на държавния изпит едното задание беше смяна на ангранажен ремък на двигател на Форд .

    Много простотии изчетох тук ама един не каза че отклонение на 1 градус от правилното поставяне дава загуба на мощност от 5 % . Да не говорим че разни хорица тук сами са си ги слагали - виждал съм и такива двигатели - за по лесно слагат маркери че следващия път да не се мъчи и изобщо не отчита че има износване и маркера вече е грешен . А да не говорим че ако искаш колата да е както трябва , винаги трябва да се работи по "тънката част" само с динамометричен ключ .
    Тук наистина се срещат "гении" които само пишат или действат като Ганьо Балкански щото да икономисат лев или време за учене ( поне за елементарни неща)

    Коментиран от #41

  • 36 гост

    9 1 Отговор
    Напротив , всеки може да се справи стига да спазва правилата . Аз се чудех как ще се справя но успях и не само с ангренажа но и с ел. инсталацията и с други ремонти които пръкват и бъркат в джоба за части . Никой не е дошъл на тоя свят научен , Запомнете го .
  • 37 ПСР

    12 0 Отговор
    Честита Коледа на всички-бъдете здрави и повече късмет!
    Искрено приветствам всички,които го знаят и могат.А и са оборудвани с необходимите инструменти.Технически съм грамотен,знам кое как работи и какво се случва в колата ми.Нямам условията и опита да ремонтирам сам.За сметка на това,цели 12г.,обслужването се прави от монтьори с изключителни качества.Свестни,честни,работливи и възпитани хора.12 г.без издънки.Просто съм попаднал.Сашо,Стефане-благодаря ви!
  • 38 перничанин

    8 1 Отговор
    Може да не си го разбрал, човека пише за ремъци и вериги. Моята Тойота е с верига , смяната и изисква специален инструмент за блокаж на валовете . Малко сервизи го имат и ходя там . Изобщо не съм се пробвал , защото имам лош опит с един Опел 1.2 . Пробвахме с един приятел да сменим верига ,обтегачи и колела, както пише в учебниците ГМТ, ДМТ белези, дрън, дрън, запали със зор и работеше като трактор.Откарахме я в сервиз, презацепиха я , но с един инструмент за блокаж . Платихме си гяволията + нови гарнитури + майтапите от майстора :)))
  • 39 светулка

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Иванов":

    Хората в кино индустрията, като ти правят филм за втората световна да не би да са участвали в нея.Мисля ,че идеята на статията е ясна на всички.
  • 40 porek

    4 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Защо смяната на ангренажен ремък не е работа за лаици

    Не било работа за какво ?? ЛАИЦИ ?
    Радослав Славчев...... голямо БРАВО за заглавието !
  • 41 Еврогей

    8 0 Отговор

    До коментар #35 от "Nikolin":

    И КАК ще постигнеш 1 градус отклонение, като колелото на коляновия вал е с 15 зъба (примерно) и грешка с един зъб ти в равна на 360/15 или 24 градуса? А шайбата на разпределителния вал е с двойно повече зъби или 30 броя и зъб напред или назад е равно на 12 градуса? Все още не съм видял ангренажно колело с 360 зъба, ама някой мехатрон като теб може и да го измисли, знае ли човек?
  • 42 Баш Бащицата

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Пич":

    Всички горят въглища. Само за Франзия и Германия си прав, че опитват нещо друго, но цената да не я казвам. Иначе, всички останали горят въглища като за дветовно, че и увеличават количеството енергия от въглища - САЩ,Канада,Русия,Китай,Индия,Бразилия. Всички.