ФАКТИ.БГ

Няма връщане назад: Собствениците на електромобили не искат да чуват повече за коли с ДВГ

Електрическите превозни средства ще струват колкото конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2024 г.

Публикувана: 7 Януари, 2021 12:04
104 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31204
Няма връщане назад: Собствениците на електромобили не искат да чуват повече за коли с ДВГ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 55 гласа.

Според скорошно проучване във Великобритания по-малко от 1% от собствениците на електрически коли съжаляват за покупката си и искат отново да преминат към бензинов или дизелов автомобил. Най-доволни са собствениците на моделите VW ID.3, Tesla Model 3 и Kia e-Niro.

Резултатите от проучването на базираните в Обединеното кралство шофьори на електрически автомобили потвърждават фундаментална промяна в отношението на потребителите към екологични превозни средства. Изследването е проведено през ноември миналата година от сдружението Electrek и анализатори от Zap-Map, компания, която помага на собствениците на електромобили да намерят удобни станции за зареждане.

От 2000 анкетирани собственици на електромобили 91% отговарят с „не, благодаря“ на въпроса дали биха искали да заменят електрическите си автомобили с бензинови или дизелови. По-малко от 1% дават положителен отговор. Останалите 8% не са сигурни. Любопитното е, че изцяло електрическите модели получават по-положителни отзиви от хибридите.

По-голямата част от анкетираните - 73% - са купили електрическа кола за първи път, а 52% от тях са закупили електромобил през последната година. Още нещо любопитно е, че удоволствието от шофирането е значително по-високо за собствениците на електрически превозни средства - 91 точки от 100 - при 72 точки за собствениците на бензинови и дизелови превозни средства.

Електрическите превозни средства ще струват колкото конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2024 г., според ново изследване на UBS, което значително ще ускори глобалния преход от превозни средства с изкопаеми горива към електрически превозни средства. Причината е спадът в цените на батериите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 55 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1234
1 Отговор
Да бе да, но за кренвиршите им вярвам!

Оценка:
-25 +72

гост
2 Отговор
В следващите десет години ще наблюдаваме това , което се случи 90-те години в комуникациите ! Ако 91 година мобилен телефон беше непостижим лукс и повечето се съмняваха , че някога ще стане масов , само 7-8 години по-късно вече беше стандарт и никой не можеше да си представи живота без него ! Това ще стане и с електромобилите ! За съжаление на петролопитечетата !!

Коментиран от #84, #104


Оценка:
-89 +138

Перо
3 Отговор
И колко дни ще му трябват на човек,само за зареждане за пътуване от София до Атина или Виена и дали има зарядни станции по трасето?

Коментиран от #36, #72, #99


Оценка:
-58 +105

Blackthorn
4 Отговор
Ши стани яко фьешън като преминат на автомобили и започне един час има ток, три няма. Аз имам готовност да преживея такъв режим, но на повечето електромобилджии ще им гледам сеира! По никакъв начин няма как електроцентралите нужни да покрият всички тези енергийни нужди да поникнат като гъбки.Капацитетът на енергопреносната мрежа също не може да се увеличи с магическа пръчка. Споменах ли вече - ши стани яко фьешън! :)

Коментиран от #43, #90


Оценка:
-45 +97

Перо
5 Отговор
С тиквата създаде Държавна петролна компания,която да конкурира другите бензиностанции и да прави дъмпинг на цените.

Оценка:
-12 +45

Перо
6 Отговор
А тиквата създаде Държавна петролна компания,която да конкурира другите бензиностанции и да прави дъмпинг на цените.

Оценка:
-11 +40

гост
7 Отговор
Между другото да напомня , Мъск вече приема заявки за сателитния си интернет в съседна Гърция !! Догодина и в България !! И това значи , че и всички Тесла вече няма да зависят от местни оператори !! Освен , че абсолютно винаги ще са онлайн !!

Коментиран от #37, #86


Оценка:
-16 +47

PlimP
8 Отговор
кой лъжете бе :D:D:D, балонът ще се пукне бързо, утре ще гръмне някой голям ежедневник с разследване, че при произвдството на електрички се замърсява 10-тократно повече(което е така) и всичко ще умре, скапан маркетинг, като метнеш електрокара в моргата, кой ги рециклира тия акумулаори и кво коства да се рециклират, даже скапаният немец си го каза при сравнението на два модела на бенц, че елката става еко, след като измине около 120 000км и това е без повреди, веднъж да сменят батерия по гаранция и реално тоя боклук никога няма да е еко

Коментиран от #16, #65, #89


Оценка:
-39 +89

БАЙ Х@Й
9 Отговор
‼ У нас няма и един процент на недоволните от доходите си ‼ Проучването е направено сред 240 лица в НС1‼

Коментиран от #49


Оценка:
-4 +72

ВСВСВС
10 Отговор
Кой ви плаща да пишете подобни статии, нямащи нищо общо с реалността!?!?... Електро автомобилите нито са по-екологични, нито по-усъвършенставани, нито по надеждни или икономически по - изгодни отколкото ДВГ автомобилите. Да не говорим,че електопреносната мрежа в Западна Европа не е на ниво, камо ли в България....

Оценка:
-31 +76

БАЙ Х@Й
11 Отговор
А иначе автомобилът "Тесла" ще е супер , стига да се разреши използване опита на Тесла за безжичен пренос на енергия ‼

Оценка:
-7 +37

ПазарЖик
12 Отговор
А ток от дека.

Оценка:
-11 +46

Джуган
13 Отговор
Аз минавам за петролопитек, но ако в БГ имаше добра зарядна инфраструктура, щедри държавни субсидии и солидни, дълги гаранции от производителя, щях да дам шанс на едно малко миксерче което да използвам за пазарска чанта. С нетърпение чаках Хондата, но цената се оказа висока и без субсидии сметката не излиза.

Коментиран от #19


Оценка:
-8 +45

Тия
14 Отговор
са само някви евроджендъри

Оценка:
-13 +25

Динозавър
15 Отговор
Би ли ме светнал някой колко от закупилите електромобили имат и други коли... И дали изобщо е възможно електромобилът да е единственото возило в семейството !? Има и други въпроси - например колата с ДВГ колко км навърта годишно .... Така , че опитвайте се и да мислите в перспектива !!!

Оценка:
-14 +45

тони
16 Отговор

До коментар #8 от "PlimP":


Ако сметнеш само производството на петрола и транспортирането му с танкери колко замърсява, няма да пишеш тъпотии

Коментиран от #83


Оценка:
-42 +39

17
Този коментар е премахнат от модератор.
Ицо
18 Отговор
Нищо ще сложим на Тесла газ и решаваме проблема, извън шегата ако не направят пробег от 800-1000км с едно зареждане на батерията и огромна мрежа по-целия свят от електро станции за зареждане, няма да имат успех тези автомобили!

Коментиран от #100


Оценка:
-12 +50

гост
19 Отговор

До коментар #13 от "Джуган":


Ами като се правиш на отворен за "пазарска чанта" отвори който искаш сайт , пълно е с Рено Зое и Нисан Лийф по 4-5 000 евро , без никакви субсидии !!! Има и по-евтини с батерии под наем за стотина лева на месец , които ще избиеш три пъти само от данък и зелена зона , така че и оправданието за риск за батерията отпада !! То и самата кола на тая цена излиза стотина лева на месец , така че и нея ще я избиеш от същото !! И да ти напомня зарядните на Кауфланд са безплатни , както и на доста други места !! Та за какви субсидии още плямпаш ? Хахах !!

Коментиран от #38


Оценка:
-41 +25

20
Този коментар е премахнат от модератор.
Редови гражданин
21 Отговор
Много скоро водородът ще настъпи с пълна сила.

Коментиран от #23


Оценка:
-22 +25

гост
22 Отговор
Също да напомня на петролопитечетата , че същата Гърция обяви , че след 7 години ще затвори ВСИЧКИТЕ си въглищни централи и проведе търг за ВЕИ на който се явиха проекти за фотоволтаици и перки за 45 ГИГАВАТА , а бяха одобрени за 28 ГИГАВАТА , колкото 14 АЕЦ "Козлодуй" !!! За тия дето още плещят "а тока отде" , хахахах !! Същото обявиха и Румъния и даже Сърбия !!! За тия дето още реват за смрадливите български кюмурджийски тецове !!

Оценка:
-24 +44

гост
23 Отговор

До коментар #21 от "Редови гражданин":


Дааа , ще настъпи , под формата на водородна бомба за мечтите на русопитеците и плановете как ще сменят газа с водород по тръбички за "глупавите" западняци , хахахах !! Само че ядец , западняците не щат и да чуят за такива глупости !!

Оценка:
-18 +13

Почна се с пропагандата
24 Отговор
Аз пътувам на големи разстояния-не винаги но се случва.По 1100-1300 км за ден.Това определя автомобила.Имам един спортен автомобил с който правя по 2000 км на година.Още няма и 10000 км.Мирише на ново.По тяхната логика на боклука?Имам и друг за всеки ден-просторен моноспас за 5 човека и много багаж с който правя тези дълги пътувания.Купих го преди 11 години.До сега нула проблеми.Всичко по него е оригинално.Няма електроавтомобил който да го замести.Дори и хибрид подобен няма.Когато купувах спортният и щях да оставям моноспаса реших че ще е огромна грешка.Канапе от 2 метра спокойно влиза в моноспаса.Да не споменавам цимент,талпи,кашони,багаж за синът за квартирата.Не мога така да хвърлям нещо което е незаменимо.А това с замърсяването касае и електриките.Я да напишат за батериите,за резиклирането им,за пътят на частите до сглобяването.Електриките изискват много специфична инфраструктура за зареждането им.Това също ще произведе много замърсяване.Аз живея в чужбина в индивидуална къща.Но как ще стане където има блокове с паркинг за 20 коли при живеещи в 100 апартамента в България например?Защото автора на статията е българин и пише тия работи затова пиша. И не всеки минал на ток е щастлив.Това е лъжа.Все пак някой четем форумите в чужбина.50% ги връщат след време.След време най вероятно ще заменя спортната за електрическа. за градът.Но другата не.Парите не растат по дърветата.Журналиста да се по заинтересува какво е нужно за инфраструктура и за електроцентрал

Коментиран от #103


Оценка:
-13 +37

Killer
25 Отговор
Аз съм за "електромобилите", но докато държавата не започне да субсидира тези технологии и няма електростанция поне в всички областни градове, отделно настоящата ситуация и очевадно нестабилните финанси на РБ не позволяват съществуването и развиването на подобни технологии в България.

Коментиран от #44


Оценка:
-15 +10

Почна се с пропагандата 2
26 Отговор
Както каза един специалист-ние преместваме замърсяването от едно място на друго.Като поговорката "танто за кукуриго" или нещо подобно.

Оценка:
-10 +42

Killer
27 Отговор
Забравих да напиша, че и нямаме такава инфраструктура, която да го позволява.
Ако електромобилите станат масови в България, половината от тях ще отидат за скрап още първата година, понеже българинът за електромобили не е дорасъл, справка катастрофите, които се случват в България за една година и непрекъснато нарастващия брой на техните жертви с всяка изминала година.

Оценка:
-6 +8

Killer
28 Отговор
И състоянието на пътищата извън големите градове и Черноморието.

Оценка:
-0 +15

Капиталист
29 Отговор
Има скиори ползуват ски екипировка под наем,от ски гардероби. На Майорка гледах оборудване за колоездене и велосипеди под наем. В градовете,вече се налагат електромобили под наем,което ще се наложи като практика. Ограниченията за скорост ще са предпоставка за оптимални изисквания като спирачна система,гуми,пасивна безопасност и др. За дългите пътувания - самолет,влак. Който живее в къща-пикап. Семейни ваканции-ДВГ. Теслата притежава страхотно ускорение,но за богаташите.

Оценка:
-7 +15

Тесларов
30 Отговор
" Собствениците на електроавтомобили ще проходят "
Вангувам съвсем сериозно.

Оценка:
-5 +17

31
Този коментар е премахнат от модератор.
32
Този коментар е премахнат от модератор.
33
Този коментар е премахнат от модератор.
Иванов
34 Отговор
Да си ги карат тия тъпи електромобили

Оценка:
-8 +18

Иванов
35 Отговор
Да си ги карат тия електромобили

Оценка:
-7 +15

Кви пьтувания... ДО ККЬУФЛЬНД
36 Отговор

До коментар #3 от "Перо":


И обратно.... Заключени. С пьтешествията СВЬРШИ....

Оценка:
-3 +17

Антиелектрика
37 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Само заради това не бих си купил ел. кола. Не искам 24/7 да бъда следен от някого и същия да може да ми "бърка" в колата когато и както си пожелае. Една вещ след като я купя става изцяло моя и ще дам достъп до нея на който и когато реша.

Коментиран от #41


Оценка:
-11 +30

Джуган
38 Отговор

До коментар #19 от "гост":


Ха ха, норвежец, аз говоря за нова от магазина, ежиш се че имаш Тесла но разсъждаваш като човек който чака баба си да му даде 2000 лева за Голф 2 в който преди теб са пър...дали двама трима турци и някой ром, хахахах, така ли беше?

Коментиран от #39, #40


Оценка:
-6 +22

гост
39 Отговор

До коментар #38 от "Джуган":


Ами супер , има Ситроен и Пежо за 6000 евро !!! Нов от магазина !! Без субсидии !! Само за "пазарска чанта" !! Още претенции ??

Коментиран от #47


Оценка:
-12 +9

гост
40 Отговор

До коментар #38 от "Джуган":


И Киа също , да не плещиш за "френски коли" , дето вече от вчера са повече от немските !!

Оценка:
-10 +5

гост
41 Отговор

До коментар #37 от "Антиелектрика":


Сто пъти съм ти писал , че твърде много надценяваш значението на "какво ти си щял да правиш" , хахахах !!! И то много меко казано , щото много трият тука !!! Трябва ли да ти обяснявам значението ти за света и автомобилите в частност и дали ще ми стигнат нулите да опиша коя дупка на кавала си , хахахха !!

Коментиран от #76


Оценка:
-14 +12

Ehaaa
42 Отговор
И аз как ще си купя кола на старо? С изфирясала батерия не ми се ката по 10 км. на зареждане.

Оценка:
-5 +17

1234578
43 Отговор

До коментар #4 от "Blackthorn":


Случайно да си чул, че електромобилите могат да връщат ток в мрежата при нужда. Така че не ги мисли собствениците на електромобили, за тях няма да има режим на тока. 10 двеста и петдесет ватови слънчеви панела на покрива на стойност 2500 лева ти осигуряват пробег от 50-70 км всеки ден, което са над 15000км. годишно. Тези панели имат живот 20 години, т.е. само 10-20 лева на месец ти е разхода за зареждане. Само при по-голям пробег ще ти трябва да се включваш в мрежата и да ползваш бързи зарядни станции.

Коментиран от #70


Оценка:
-25 +12

1234578
44 Отговор

До коментар #25 от "Killer":


Трябва да са спре с тези субсидии навсякъде и в земеделието, и в зелената енергия, и електромобилите ... Не трябва субсидии, за еко стоките, а акцизи и данък замърсяване за неекологичните близки, електроцентрали ...

Оценка:
-5 +15

Стегчи
45 Отговор
Никой не уточнява, че електричката е втори, трети автомобил, за градско каране. А за сериозно каране си имат СУВ.

Оценка:
-3 +21

гост
46 Отговор
Че то повечето собственици на електромобили си имат и коли с двг.

Оценка:
-5 +20

Джуган
47 Отговор

До коментар #39 от "гост":


Това в Норвегия ли се случва, хахахахах, май ти си този с претенциите от пазарджишкото село с прогнилия таралясник, голям експерт от теб няма, хубаво е да четеш, да гледаш картинки, да се образоваш и да изучаваш теорията, но натрупай поне малко практика и опит преди да поучаваш всички, хахахахаха

Коментиран от #48


Оценка:
-2 +11

Терминатор
48 Отговор

До коментар #47 от "Джуган":


Какво да гледа тоя непрокопсаник,той пише само простотии. По-добре не му обръщай внимание. Пък и няма с какво да асимилира написаното от теб. Между другото от кое пазарджишко село е този фатмак,че и аз съм от там някъде?

Оценка:
-5 +5

Петьо
49 Отговор

До коментар #9 от "БАЙ Х@Й":


И кой амбреаж ти слага минусчета!

Оценка:
-5 +2

50
Този коментар е премахнат от модератор.
Гошко
51 Отговор
Аз живея в къща, имам възможност да зареждам от контакта с 25А партида (и солар на покрива 1кВп),карам по 100-200 км на седмица най-много - ми да, бих си купил електромобил. Но... Засега цените на новите не ме устройват, за втора употреба не съм се замислял, но може и да пробвам, батерии правя за електровелосипеди чат-пат, ще си сглобя една нова. Та всичко е въпрос на възможности и на гледна точка...

Оценка:
-4 +14

Тинтири-минтири
52 Отговор
Пропагандата върви с пълна сила. Всеки ден статии за електрички,бля,бля,бля....

Коментиран от #53


Оценка:
-4 +16

А ти какво очакваш
53 Отговор

До коментар #52 от "Тинтири-минтири":


Статии за файтони, шайбови телефони, аналогова телевизия, ролкови магнетофони и радиолампи? Разбира се че в раздел технологии ще се пише за настоящето и бъдещето, защото технологиите от миналото вече не са интересни на мнозинството.

Точно както не можеш да накараш някой да се върне от смартфона на шайбов телефон, точно така вече не можеш да накараш някой който е карал електромобил да се върне на автомобил с ДВГ.

Автомобилите с ДВГ се зареждат за по-кратко време и трябва да се зареждат по-рядко от електромобилите, но стационарните телефони са с много по-голямо предимство пред смартфоните - не трябва да се зареждат въобще. Ама никога и въпреки това, едното зареждане не може да накара никой да се върне на стационарен телефон, защото телефоните вече не са само средство за ГЛАСОВА комуникация, както и електромобилите не са само средство за придвижване. Електромобилите са неразделна част от енергийната система и ключов елемент за преминаване към 100% възобновяема енергия.

Коментиран от #60


Оценка:
-14 +9

54
Този коментар е премахнат от модератор.
JJJJ
55 Отговор
Това е като с телефоните. От начало всички имахме стационарни с шайба,после някои си купиха мабилни но запазиха стационарните за всеки случай,на края всички имаме мобилни а стационарните ги изхвърлихме

Оценка:
-3 +14

Шоп от СО
56 Отговор

До коментар #54 от "злобар":


Ти да не караш москвич??

Коментиран от #58


Оценка:
-3 +1

Mkокооко
57 Отговор
Промити мозъци!
Нямам против електриките,но не и с такъв малък пробег и живот от 5-макс 10 години.Всичко е заради корпоративните уговорки.Да те накарат да си купуваш колкото се може по-често нещо.Започнаха с телефоните,видяха,че хората къват и сега го прилагат навсякъде.За екологията им е през....
Свят на тотално управление и 100-на корпорации да налагат правила.

Оценка:
-4 +19

злобар
58 Отговор

До коментар #56 от "Шоп от СО":


За разлика от теб не съм имал Мосвич.

Оценка:
-2 +1

дърт шофьор
59 Отговор
Бих карал електричка, но като втора кола. В ежедневието из града или на по-къси дистанции, и естествено, когато не е много студено. Знаем как влияе студът на батериите. А онези големи фенове на електричките дали биха я карали като единствена кола? Без да имат под ръка друга с ДВГ.

Коментиран от #93


Оценка:
-4 +11

Тинтири-минтири
60 Отговор

До коментар #53 от "А ти какво очакваш":


Не забравяй,че си в България,сульопульовец смешен! Лада/жигула,москвич,трабант още се подмятат по пътищата.

Коментиран от #95


Оценка:
-4 +5

5793
61 Отговор
Интересно какъв е годишния доход на тези, които ползват електромобили и къде живеят? В къщи в блокове, какви разстояния изминават на месец с тези автомобили ? Какви са летните и зимните температури? Колко време отнема зареждането на батерията?????

Оценка:
-3 +9

алфонс
62 Отговор
Ел колите се купуват от хора които имат капитал, но нямат афинитет към автомобилите като цяло. Просто следват тенденцията, а тя е фанатизираното ЕКО - да де ама ел колите не са по ЕКО от дизеловите, но кой да мисли критично... Като са дали една торба пари за ЕЛ кола + това че изначало не разбират от коли = никога няма да купя кола с двигател с вътрешно горене.

Оценка:
-5 +13

qwerty
63 Отговор
Защо никой не пише, че при закупуване на електромобил държавата субсидира част от покупката и заради това е атрактивно. познат се върна от германия и разказа, че там субсидират с 3500Е "отърваването" от стария автомобил - по-запознатите да кажат. Тук в БГ за нов автомобил ти набиват коефициент 2.8 над базовия данък.

Оценка:
-0 +11

Мнение
64 Отговор
Когато ти кажат масово, чрез основните медии, че отровата и изпражнинеята са в същност вкусна храна, то болшинството от овцете се юрва на опашката да си ги купува (примери: кремвиршите, бързата храна от шитдоналдс и кфц, газираните и др напитки като кока кола и т.н.)!
Е същия е примера и със съвременните електрички! Излезна оня псевдо-изобретателя Мъск, свърза последователно батерии от GSMи и воала имаме ултрамодерните "хиперполезни" за прилодата електромобили?! Нищо, че ел автомобили има още отпреди стотина години! Нищо, че батериите са ултравредни за производство и почти не се рециклират! Нищо, че основната ел енергия за захранването им идва от изкопаеми горива (главно въглища)!
Нищо, че капацитетът им пада значително през студените месеци! Важното е, че сега смогът, досега наличен главно в градовете, ще се пренесе на цялата планета (щото трябва и ел енергия за други цели не само за автомобилите)!
Поредното доказателство, че който притежава медиите, той притежава света!
Да ел автомоцилите са бъдещето, НО едва когато станат наистина еко и достатъчно ефективни и достъпни за масовия потребител!

Коментиран от #81


Оценка:
-4 +19

Страничен
65 Отговор

До коментар #8 от "PlimP":


Бобокови ще правят рециклажа! Имат опит хората!

Оценка:
-3 +11

име
66 Отговор
....и идва един хубав уикенд ,зимата ,и едно задръстване яко , и тези миксери остават без ток , и един рев с/у международното положение и тръмп ,и......джендърски плач...

Оценка:
-3 +14

Zzzzz
67 Отговор
Дрън дрън. И кои са тия собственици??

Оценка:
-3 +2

Баровеца
68 Отговор
Няма как да ме накарат да си купя над десет годишно 4х4 за 40;50 000 лв. с гаранция на батерията около 3 години ,а иначе съм За ,но какви са тея неоправдани баслословми цифри на електромобилите 😄

Оценка:
-1 +6

незнайко
69 Отговор
Само хибрид и нищо друго . Основно електро и допълнителен ДВГ, но точно такива не правят !!! Има много с ДВГ и електродвигател, като на ток минават по малко от 100 км. Може би в блиските няколко години ще се появят и такива .

Коментиран от #80, #92


Оценка:
-4 +3

Пурко
70 Отговор

До коментар #43 от "1234578":


А цената на панелите?!? Или казваш че те ще са специален подарък за такива като теб!!!

Коментиран от #73


Оценка:
-1 +5

Чочо
71 Отговор
ДВГ пърдялниците са минало,кой млад човек след 10 години ще си купи такъв

Оценка:
-14 +2

Б. М.
72 Отговор

До коментар #3 от "Перо":


Нещо си с остаряла информация. Отвори карта на Европа със зарядни станции и виж за какво става въпрос. Естествено, там ще видиш как е в НОРМАЛНАТА Европа. От тук до Атина, или Виена, ще ти е трудно, но след това........ А за времето за зареждане, също си закъснял, има и в България, в Пловдив, 150 kW, а на някои места в Европа и по 250 kW. При разход от 10 - 20 kW на 100км.,смятай ти, не е сложно време изчислението. 🚙

Оценка:
-8 +7

Б. М.
73 Отговор

До коментар #70 от "Пурко":


Паднала е драстично. В момента 1kWp струва около 700лв. С ДДС, а беше преди 5-6 години, около 2000лв. Трябва и инвертора, за 5kW е около 2000 лв., но може и направо с прав ток. А батериите, които са все още скъпи(но са поевтинели също чувствително), в случая, който коментираме, се намират в автомобила. 🚙

Коментиран от #98


Оценка:
-4 +3

Калмук
74 Отговор
По принцип, електричките имат бъдеще най-вече, защото ток може да се прави от вятър и слънце, а петролът не може.

Оценка:
-4 +9

бухи
75 Отговор
още ли ще вдигат цените на автомобилите с двигатели , че да се изравнят с тия на електрокарите ?

Оценка:
-1 +6

Антиелектрика
76 Отговор

До коментар #41 от "гост":


Преброй си + и - и ще разбереш коя дупка на кавала си.

Оценка:
-6 +8

Песимист
77 Отговор
Като се наптрупат милиони тонове отпадъци от акумулаторите, ще започнат да пеят друга песен. Докато си възвърнат инвестицията и ще трябва да преминат на друга енергия.

Коментиран от #79


Оценка:
-2 +10

Генчо
78 Отговор
Като цяло и аз съм за но първо да ми оправят пробега както в разстояние така и скорост не да се влача с 80 за да спестявам за изминато километри. и скоростта на зареждане също да не чакам 1 час на зарядното. Това е за дълго пътуване за да се довлача до работа и до магазина сегашните Ел автомобили са си добри.

Оценка:
-4 +4

Генчо
79 Отговор

До коментар #77 от "Песимист":


Ти що не мислиш, че някой не е взел в предвид кво ше правим с акомулаторите посли?

Оценка:
-7 +7

Генчо
80 Отговор

До коментар #69 от "незнайко":


Свяко ми казваше преди време само касетки после само дискове после само мп3 та и ти така.

Оценка:
-1 +2

Генчо
81 Отговор

До коментар #64 от "Мнение":


Да. В Дания например вятърните централи са на +110% в момента строят нови мелници. В България има много слънце през лятото и вятър по балкана за през зимата, територията е голяма в сравнение с населението има място. Въпрос е правителството да започне да работи в интерес на България не на съседите

Оценка:
-3 +6

Тесла
82 Отговор
Разбира се ,че ще са доволни- отпадат им безсънните нощи в сервизите с майстори-професори-радиаторът тече,скоростната кутия,турбото изпуши,катализатора ,ремъците са за смяна,веригата се скъса,побългарена нафта,маслото е за смяна и още куп цирея . За БГ където растоянията не са големи -това е решението ,но Ганю обича трудностите и мръсотиите така ,че ще видим???

Оценка:
-6 +13

Хмхм
83 Отговор

До коментар #16 от "тони":


А ако знаеш колко много други неща се правят от петролни продукти въобще нямаше да ръсиш мозък

Оценка:
-2 +9

84
Този коментар е премахнат от модератор.
домакин
85 Отговор

До коментар #84 от "гостъ":


И на твоя току-що цъкнах минус,щото също е кретенски.

Оценка:
-2 +3

юзер
86 Отговор

До коментар #7 от "гост":


и Мъск ще ги поправя по Интернет! Глупости на търкалета! Технически е възможно, но въпросът е за какво ти е? Освен това сателитен интернет има само когато на д района има видим сателит! а сега провери кога има и пак пиши...

Оценка:
-2 +3

87
Този коментар е премахнат от модератор.
Стефан Петров
88 Отговор
Питам ако минем на електро коли и както нямаме нов АЕЦ и искат за закрием ТЕЦ-овете на въглища откъде ще вземем ток за тях? В Германия изчислиха, че ако заменят всичките ДВГ коли с електро ще им трябват три нови големи електроцентрали. Собствениците на Тесла в Москва се оплакват, че колите минават с едно зареждане под 200км. Обявеният пробег е при топло и сухо време, но като пуснеш фарове, чистачки, отопление и др. пробега спада с една трета.

Оценка:
-2 +7

89
Този коментар е премахнат от модератор.
Генчо
90 Отговор

До коментар #4 от "Blackthorn":


Тоя сценарий само в България е възможно да се случи, с нашите високо класифицирани сметкаджий

Оценка:
-3 +0

Lyolyo
91 Отговор
Тя и Теслата 3 трябваше да е 33000 щ.д.,ама що така в Германия е 55000Еуро?Пък и кой ще прави толкова ток само за ел.ажтомобили?Смята ли някой?

Оценка:
-2 +4

Иван
92 Отговор

До коментар #69 от "незнайко":


То има един смешен хибрид на Пежо 508 рхн, нещо такова беше, който е дизел-електрически. Бях си купил такъв, красота отвътре-отвън, един меден металик, кожен салон, панорамен покрив - жените се обръщаха да ме гледат. И изминава само на ток колко? Невероятните 4 километра!!!!!! Производство 2015. Иначе много въздействащ, готин, 4х4, обаче само на ток 4 километра...

Оценка:
-0 +2

Йо Несбьо
93 Отговор

До коментар #59 от "дърт шофьор":


Да, стига да имам условия. Каране само градско, само 100-200 километра дневно, контакт пред квартирата да си заредя колата. За дълги разстояния до друг град от порядъка на над 300 км бих си наел кола - случва ми се рядко! Та, ако плащам на хазяите част от тока и това продължава повече от 2-3 години, а колата е взета втора употреба от 2015-2017 - ще съм доста на плюс да ми е единствена. Не живея в България, при мен данък има само за фирмени автомобили, а от хибрид нагоре не плаща винетка.

Оценка:
-1 +0

987
94 Отговор
Реално погледнато е съвсем нормално ДВГ да си замине или да остане на заден план само за любители.Това вече ще стане отжиселица скоро.Аз бих си запазил автомобила единствено ако е V8 двигател или с други думи мощен двигател на който да се наслаждаваш на тръпката и звука.Ел. автомобилите са преход и ДВГ ще изчезне.При Ел. Автомобилите няма ремонти,няма течове,няма гръмнали цилиндри ,няма проблеми с двигатели,няма нищо освен подмяна на батерия която е под гаранция и то при минимален процент от колите.Като се замислиш само и е съвсем нормално хората да оставят ДВГ.

Оценка:
-4 +2

Статията е за Англия
95 Отговор

До коментар #60 от "Тинтири-минтири":


Ако искаш да разсъждаваш за България, много е просто. Гледаш какво е сега в белите държави и си представяш какво ще се кара в България след минимум 10 години нов внос.

Оценка:
-1 +5

Електрика
96 Отговор
Е няма как на българина да му харесва електричката . Кисело и било гроздето на лисицата ! Българска работа . Това с пари става. Бъдещето е съвсем близко. Искате не искате , никой няма да ви пита !!!

Оценка:
-3 +6

VVV
97 Отговор
Ами аз гледах една презинтация на китайския НЕО .Дизайна е на БМВ ,Батериите на тия дето правят и за Тесла има гласов асистент .С гласова команда може да пуснеш масаж на седалката си. И познайте кво .Има 30 години гаранция ;) Въобще не е евтин щото е китайски . от 50 до 80 000 $ Има и автопилот до 50 км в час .Има и евтини китайски .Ама тез дет си мислят че батерията бързо се скапва не са прави. Има 30 години гаранция на първи собственик. Не трябва да си я взел втора ръка.Китайско не значи евтино .Има и скъпи и по добри от Тесла и с 30 години гаранция.

Оценка:
-2 +1

98
Този коментар е премахнат от модератор.
Злати
99 Отговор

До коментар #3 от "Перо":


Сигурно ще има, щом при нас има две зарядни и нито един автомобил.

Оценка:
-1 +0

Ники
100 Отговор

До коментар #18 от "Ицо":


А защо мислиш, че няма да направят?

Оценка:
-1 +0

гост
101 Отговор
Те сега са на цени от 45-60х.долара, коли с 400-500км пробег, 4х4, функционални и бързи коли. Не сравнявайте модел 3 с ускорение от 4,5сек с малколитражка с 80кс. Ако го сравниш със субару импреза, която е със сходни характеристики, то употребата на електричката е по-евтина дори. Не плащаш за гориво, за обслужване, за данъци и за паркиране.

Оценка:
-1 +0

не се
102 Отговор
притеснявайте за пробега на електричките- като затворят границите и ликвидират сектора Туризъм ще се кара от вкъщи до работа през магазина(разбирайте големите западни вериги) и обратно! може с едно зареждане да изкарате и цяла седмица ...

Оценка:
-1 +0

Незнайков
103 Отговор

До коментар #24 от "Почна се с пропагандата":


Моля, напишете ми какви марки са колите Ви!

Оценка:
-0 +0

5876
104 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Няма да се случи точно така, но до 20 години...

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Валери Симеонов
Вицепремиерът смята протестите на негодуващите в Слънчев бряг за нелепи
Все едно Ал Кайда да протестира в Брюксел пред сградата на ЕК"

Още бисери