Безопасността на съвременните автомобили се е увеличила значително в сравнение с техните предшественици. Модерните сплави и зоните на планирана деформация правят каросериите на съвременните коли по-здрави, а последните системи за безопасност помагат да се избегнат сблъсъци или да се намали рискът от сериозни наранявания. Но има и един друг фактор - размера на колата.
Експерти от IIHS проведоха проучване, в което се опитаха да разберат защо жените се нараняват повече от мъжете при инцидент на пътя. Статистиката показва, че вероятността за смърт при жените, вследствие на ПТП е с 28% по-висока, а вероятността от сериозни наранявания е по-висока с до 73% в сравнение с мъжете. След анализ на данните експертите установиха, че тази разликата се дължи на желаните типове автомобили от двата пола.
Вицепрезидентът на IIHS Джесика Гермакян казва по повод на проучването, че жените са по-склонни да избират малки коли, а при тях вероятността от по-сериозни наранявания е значително по-голяма. Също така, отново заради малките размери на автомобилите, жените са 2.5 пъти по-склонни да наранят краката си. Експертите вярват, че благодарение на това проучване ще се увеличи безопасността в малките автомобили от следващите поколения.
-3 +30
-6 +29
-4 +14
-2 +12
Тогава да видим колко са опасни тия компактни автомобили.
За последните 5 години съм свидетел на 3 ПТП предизвикани от жени със компактни коли без да пострадат.
В едното ПТП от тия колата ми се размина само с драскотина но други 3 пострадаха сериозно хеле нямаше жертви, но двама отидоха в болница.
Зимата на светофар намиращ се на дъга на пътя една такава к..... с компактен автомобил се навря пред спиращ ТИР. Тираджията натсна спирачката да спре по бързо, но заради леда и снега прицепа се сгъна и пострадаха 3 коли от страни в съседното платно.
И тая к..... нищо не била направила........
Друга пък, оставил съм 4 -5 метра дистанция от предния автомобил и тя се навира там с един такъв компактен боклук.
За мен няма нищо по опасно на пътя от жена с компактен автомобил. Навират се, където не трябва.
Коментиран от #27
-1 +19
-0 +20
Коментиран от #25
-2 +9
Коментиран от #15
-0 +7
-2 +3
Между другото това е единствената причина да си купиш голяма немска кола. Коя колко е здрава няма значение, това с асамо пари. Живота на семейството е по-важен, така че ще си карам само големи, безопасни коли, а не някакви тенекии защото уж не се чупели.
Като те изтреска някой джигит с чеерн жип и гледай тогава как се чупи
Коментиран от #16
-2 +8
-1 +10
-0 +10
До коментар #10 от "На всички по 1":
Тия кошове ако запалят ще е голям късмет.
-0 +3
До коментар #12 от "важно":
И като слезнем от малката въшка с бокса и бухалката и ако съм жив и тоя нема видерегистратор е умрел.Много треее ми верваш че ще стане.
Коментиран от #19
-2 +7
-0 +0
-1 +7
До коментар #16 от "Гюлето":
Те хора ти го пишат ама, кой да чете.
Тия от джипа ще слезнат, но ти от въшката няма да можеш, щот ще са ти изпотрошени краката от удара.
-1 +1
И Тундра да караш може боклуджийски камион да те удари във вратите.Дай да ходим на работа с тир влекач,за по сигурно?
-0 +8
-0 +4
Топлата е открита, ама не и за журналята !
-1 +1
-1 +1
-0 +3
да я настиге. Статистиката е вярна
-0 +0
До коментар #7 от "ХХХХ":
аха а 30 тонен тир изчислил да спре точно на метър зад огромното Q7 и микрата развалила сметките?
Коментиран от #29
-1 +1
-0 +1
До коментар #27 от "ддд":
Нямаше никой на светофара преди ТИРА
А за тази к.... не говоря как натисна рязко педали пред тира и уби скороста си.
А тира и една друга кола имаха видео регистратори и на базата на тях я осъдиха да плаща щети.
Нарушенията и неправилно изпреварване и пресичане на двойна непрекъсната линия.
-0 +0