Last news in Fakti

30 Януари, 2022 12:00 3 061 16

Как пол, възраст и опит влияят на тенденцията за нарушаване на правилата за движение?

  • птп-
  • нарушения на пътя-
  • пол-
  • възраст-
  • опит

Статистически данни за пътните нарушения и портрет на типичен нарушител

Как пол, възраст и опит влияят на тенденцията за нарушаване на правилата за движение? - 1

Споделяме с вас едни интересни факти, от които се оказа, че миналата година най-често мъжете са нарушавали правилата за движение по пътищата, като най-недисциплинираната възрастова категория е 26-35 години.

А що се отнася до стажа, шофьорите, които карат автомобили повече от 10 години, са склонни да нарушават значително по-често правилата за движение по пътищата.

Миналата година най-малко са нарушения са направили жените водачи на МПС, както и шофьорите на възраст от 18 до 25 години (и двата пола). Веднага след тях се нареждат водачите с шофьорски стаж не повече от две години.

Обяснението е, че възрастта 26-35 години е поколение от млади и самоуверени шофьори, които все още нямат нужния опит, а самочувствието им е по-голямо от уменията им. И често тази прекомерна увереност им изиграва жестока шега. Те са склонни да игнорират правилата за движение.

Опит от повече от 20 години пък означава, че шофьорът, извършвайки нарушение, погрешно разчита на опита си, без да се страхува от риска да попадне в катастрофа, смятат експертите, направили това проучване, определящо как пол, възраст и опит влияят на тенденцията за нарушаване на правилата за движение на шофьорите в Европа.

Не трябва обаче да се пренебрегва и факта, че повечето нарушения от мъже шофьори се дължат на факта, че просто те са по-голямата част от шофьорите.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    22 1 Отговор
    Статистиката е като съзвездията в небето - всеки вижда което си иска ! Как се сравняват водач на камион с около 100 000 км на година и жена караща до дома, само след неделен запой на съпруга си! 1:1 ‼️ А нарушение 20 км/ ч на магистрала и 20 км/ч пред училище пак ли е 1:1 ‼️

    Коментиран от #10, #13

  • 5 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    7 1 Отговор
    Как пък статистиката отчита нарушител направил 100,
    но НЕрегистрирани нарушения и такъв направил 2, но регистрирани - викат им джигити и каръци‼️
  • 6 РЕФЛУКС

    3 0 Отговор
    АМИ ПКП ВИ ГО КАЗА :ДЖОНИ УОКЪР,БЕ👍
  • 7 Знате ли че

    6 0 Отговор
    Най-скъпите снимки в живота ви са заснети от камери на КАТ.
  • 8 Знайко

    9 1 Отговор
    А защо не напишете, коя възрастова група и пол карат най-много в насрещното на магистралите? При това в най-лявата лента.

    Защо не напишете каква е статистиката, на тези които не взимат завой и се блъскат в някое дърво или бутат стена на къща и влизат в нечия спалня.

    И какъв е пола на шофьора, който вчера беше спрял в най-лявата лента на магистралата, вместо в аварийната. И така предизвика катастрофа и загина. Или пък пола на шофьора, който предизвика катастрофа с автобус на магистрала. И запрати автобуса с 40 пътника в канавката на магистралата и умряха 6-ма от тях.

    Има голяма разлика в това дали караш с 10-20 км. повече на магистрала и това да караш с 50 км. повече особено в града. Или пък тези шофьори, които карат с около 200 км/ч на софийското околовръстно. Няколко пъти ми се е случвало покрай мен да минават такива малоумници.

    Коментиран от #9

  • 9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Знайко":

    Знайко,казва се:Дано оцелеем и тази година сред вас бг!!!Медведев отива на Чиста победа срещу Надал!
  • 10 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    "водач на камион" и "жена неделен шофьор"

    Това не е въпрос на обща статистика. Трябва се се гледа индивидуалната статистика на всеки един шофьор. Има хора с много, но леки катастрофи те не са чак толкова опасни, явно карат по-бавно и внимателно, но толкова си могат. На всеки може да се случи веднъж, два пъти да сбърка и да предизвика тежка катастрофа. Но ако му се случи и трети път тона не е случайност и ТРЯБВА ДА МУ СЕ ВЗЕМЕ ЗАВИНАГИ КНИЖКАТА.

    Да има много лоши жени шофьори или пък възрастри мъже шофьори. Но има и много добри жени и възрастри мъже шофьори. Например прочетоте за жената Мишел Мутон рали пилот. Или онзи 84 годишен британски дядо, който от 12 годишен шофира без книжка и няма една катастрофа.

    През живота си съм виждал много де..би..ли шофьори на пътя. Сред най-големите де..би.ли бяха именно "професионолни" шофьори на тирове, които бяха спряли не само на забранени но и на много опасни места и можеше да предизвикат тежки катастрофи. Единия тираджия беше спрял в завой, а другия на магистрала в ускорителната лента на излидане от бензиностанция. Третия тръгна да изпреварва друг ТИР, и ме засече много опасно. Стагистиката от катастрофите у нас го доказва. Колко катастрофи са ставали заради претоварени камиони и прости им необразовани и необучени шофьори. Които са повредили спирачките на камиона поради непровилна употреба и простотия.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО":

    За Мишел Мутон не е нужно да чета, защото съм я гледал в годините когато се състезаваше ! За дядото , четох преди време . Но там явно нещо сдъвкаха , защото камерата няма как да открие НЕправоспособен водач. По-скоро е показала автомобил с нещо нередно от административна гледна точка . Един вид , ако беше платил данъка , пак нямаше да го хванат ! Прав си за написаното . Просто статистиката пак повтарям , не дава право за анализ ! За да сравнят две неща трябва да ги направят СРАВНИМИ ! По брой км. по брой водачи по възраст и пол ... ! Иначе гледат през криво огледало! Когато опитват да анализират водачите нека опитат : на изминати 1000 км от 100 мъже и 100 жени , от 100 водачи на 20г и 100 водачи на 65 г ! Иначе е кайма телешко и заешко 1:1 ( едно теле и един заек ) ‼️
  • 12 бутон

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО":

    А гледа ли Мишел Мутон, как наскоро потроши едно Ауди 200 Кватро? А уж с такова се е състезавала?
  • 13 ха ха

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Ми, точно такива жени предизвикват най-много катастрофи, а правят най-малко. Трябват нерви от въжета за да караш , когато на пътя е пълно с такива. Аз им казвам "неделни" шофьорки. След яка следобедна запивка в неделя карането привечер е ужасТ.
  • 14 Гост

    7 1 Отговор
    Класацията отчита ли неоспоримият факт, че много от дамите въобще не стигат до санкциониране, само защото са с разкопчана блуза зад волана?
  • 15 Ауу сакън

    2 0 Отговор
    къде са радетелите против дискриминацията, пол възраст, ама кви са тия отживелици?
  • 16 Констатираща

    1 0 Отговор
    Най-лошата шега изиграват за шофьорите самонадеяността, невъздържаността, неуравновесения характер, избухливостта и употребата на алкохол, упойващи и тонизиращи средства, както и несериозното отношение към шофирането и околните, по-малък е делът на здравословните проблеми, лекарствата, преумората, полът и проблемите от ежедневието, но не трябва да се пренебрегват. Шофирането е изпитание за отговорността и съзнанието на всеки от нас.