ФАКТИ.БГ

Как ще се променят зимните гуми

В бъдещето зимните гуми ще трябва да се справят с все по-променливи условия

Публикувана: 26 Февруари, 2021 15:11
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5909
Как ще се променят зимните гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.3 от 12 гласа.

Зимните гуми на бъдещето ще трябва да се справят с много променливи метеорологични условия, тъй като е възможно пътищата да бъдат покрити с вода, киша, сняг или лед. Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света и безопасността остава приоритет номер едно в подхода на компанията за разработване на гуми.

Основна цел на Nokian Tyres е винаги да създават гуми, които са възможно най-безопасни. Гумите са единствената зона за контакт на автомобила с пътя, затова, ако те загубят сцепление много от другите системи за безопасност стават без значение.

За в бъдеще, шофьорите ще се сблъскват с още по-предизвикателни условия на движение. Зимите са по-меки, което означава, че е все по-често явление температурите през сезона да бъдат около нула градуса. Тъй като температурите се колебаят около нула и пътят се затопля, водата се размразява, а после замръзва наново, а сцеплението на гумата ще бъде много слабо. В тази ситуация зимните гуми на Nokian Tyres демонстрират силата си, те са най-безопасният избор за всякакви зимни условия.

Може да се очаква, че вариациите на времето ще се увеличат, а екстремните метеорологични явления ще стават все по-чести. Производителите на гуми не могат да се фокусират върху разработването на една характеристика; вместо това е нужно да предоставят сцепление по време на обилен снеговалеж, а също и по време на зимен дъжд.

„Стремим се да създаваме зимни гуми по начин, който е възможно най-гъвкав и да постигнем добър баланс между сцеплението на лед, сцепление на мокра повърхност, на сняг, свойствата за избягване на аквапланинг и поднасяне на киша.“, казва Оли Сеппала, ръководител на научноизследователската и развойна дейност в Nokian Tyres

Преди време Nokian Tyres представи концепция за гуми с прибиращи се шипове. Комбинацията от зимна гума с шипове с такава без шипове в едно, може да бъде много полезна: шиповете предоставят допълнително сцепление когато е нужно, докато износването на гумата по пътя през останалото време ще бъде минимално. В близко бъдеще обаче потребителите ще получат достъп до различен тип иновации.

„Сензорната технология ще стане нещо обичайно за гумите през следващите пет години. При зимните гуми ще наблюдаваме и развитие по отношение на избора на материали и геометрията на шиповете, както и за начина, по който гумата и шиповете биват свързани.“, коментира Ярмо Сунари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Баланс между безопасност и устойчивост

Различните условия на шофиране изискват различни материали, шарки на протектора, и други характеристики. Една гума обаче е едно цяло, съвкупност от различни елементи, и ако промените една характеристика, то това ще се отрази на други. Управлението на цялостното представяне е прецизна работа, особено при дизайна на зимни гуми.

„В сравнение с летните гуми, разработването на безопасна зимна гума е сериозно предизвикателство. Производителят на гуми трябва да се стреми към оптимално сцепление в различни метеорологични условия, докато взима предвид екологичния отпечатък на гумата, наред с други неща.“, казва Ярмо Сунари.

„Много от иновациите на гуми приличат на пъзел, който комбинира елементи по нов начин. Ключова част от иновацията е информираността за развитието в други области и това да се обмисля как може да се приложи в индустрията за производство на гуми.“ Казва Теппо Хуовила, вицепрезидент „Качество и устойчиво развитие“ на Nokian Tyres

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.3 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Абе Славчев
1 Отговор
Като копираш нещо плащат ли ти за реклама ? Значи една фирма работи по проблемите, другите спят. А и не се ли намери кой да ти каже, че у нас в БГ е ЗАБРАНЕНО да се шофира с гуми с шипове. Да ви се чуди човек ! Ние чакаме да прочетем нещо стойностно, Славчев "печати" на промоция !?

Оценка:
-0 +52

много хубаво
2 Отговор
Но пишете, че е платена публикация.

Оценка:
-0 +33

Педя чов лакхой
3 Отговор
Имам зимни гуми Nokian и летни също. Наистина са много добри за цената си, но пък чак да са най-добрите не е вярно. Освен това климата се промени и тая година зимата беше 10 дена. През останалото време спокойно можеше да се кара и с летни гуми.

Коментиран от #4, #10


Оценка:
-3 +24

&;73
4 Отговор

До коментар #3 от "Педя чов лакхой":


Аз затова карам със всезонни. И то висок клас, сравнително МНОГО нов за България автомобил. Който иска даподдържа 2 комплекта гуми и джанти.

Коментиран от #14


Оценка:
-8 +11

перничанин
5 Отговор
Хааааахахахахахахаахахахахаха.Публикувано във факти.бг: Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света... хахахахахахахахахахаааааааа!!!!! Ще падна от смях. Най-добри от посредствените, малко по-добри от Нан канг, Цунг цванг и други деривати на Поднебесната.

Коментиран от #6, #9


Оценка:
-5 +15

Леле
6 Отговор

До коментар #5 от "перничанин":


Явно никога не си карал с Nokian, а само с китайските за това така говориш. Колата просто се лепи за асфалта.

Коментиран от #7


Оценка:
-5 +6

Budinov
7 Отговор

До коментар #6 от "Леле":


Карах с нокиан и никога няма да си купя подобна джапанка.Да точно са като джапанка и стига им правихте реклама.Тотални боклуци на ненормално високи цени.Колкото до нанканг,това са тайвански гуми и нямат нищо общо с чайна таун продакшън

Оценка:
-3 +4

Gost
8 Отговор
Нокиан са между добрите производители на зимни гуми но само зимни при летните са между най лошите не са за централна и Южна Европа след 20 х.са само едни нацепени галоши , може би на по север където лятото е по студено .

Оценка:
-0 +4

чичака
9 Отговор

До коментар #5 от "перничанин":


виждам китйските всички модели знаиш!,да беше пробвал и нокиан

Оценка:
-2 +3

тъпанар
10 Отговор

До коментар #3 от "Педя чов лакхой":


Зимните гуми не са само гуми за сняг. Идеята е да са по-стабилни при ниски температури. Затова идеята зимата да караш с летни не е от най-добрите. Те са замислени за топъл асфалт и компонентите в тях не са добре приложими когато е студено. Отделно сцеплението при мокро ( без сняг) и студено време при зимни гуми е по-добро.

Оценка:
-0 +5

Попвълчев
11 Отговор
Ако искате вярвайте, но и най-добрата зимна гума след няколко години си губи качествата. Така че ако не карате по десетки хиляди през зимата си купувайте евтини зимни(нови) и след максимум третия сезон го изхвърляйте!

Оценка:
-1 +1

Supergumi.BG
12 Отговор
Nokian е един от най-добрите производители на зимни гуми. Зимните гуми трябва да се сменят на 3 години и да не се карат продължително при температура над 15 градуса.

Оценка:
-1 +1

Уса
13 Отговор
Тук в сащ никой не кара със зимни гуми.Ползват се универсални,които вършат добра работа зиме и лете.Много пари ви карат да харчите в бедна България

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +0

джими
14 Отговор

До коментар #4 от "&;73":


като беше миналата седмица зимата в София - 2 дни:) от Дружба до Младост 3 джипа видях буксуващи и закъсали ей такува като теб

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +1

Брадвата
15 Отговор

До коментар #14 от "джими":


Точно като него не бяха, имаше, ама бяха с летни гуми и чак закъсали по булевардите нямаше. А само в градинките, което в Младост се води "паркинг". Сега на 20 градуса как е със зимните? Гадно ли е?

Оценка:
-1 +1

Някой
16 Отговор
Две коли - едната, която почти не се кара е със зимни, а новата с летни. Тази зима се наложи да ползвам старата кола точно 5 дни, през останалото време беше сух асфалт.

Оценка:
-0 +0

незнайко
17 Отговор
Като направят джантите на всички коли от определен клас за по широки гуми, тогава сцеплението ще се увеличи !!! Няма да има ПИСАЛКИ и готово !!!

Оценка:
-0 +0

Не всички знаят
18 Отговор
Всеки стар шофьор ще ви каже, че всесезонни гуми няма!

Оценка:
-1 +2

Ицо
19 Отговор

До коментар #13 от "Уса":


Може, ако живееш в Аризона или Тексас, може. Те там и джиповете им не са 4х4, а само със задно.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5