ФАКТИ.БГ

Българите предпочитат всесезонни гуми

Продажбите на летни гуми в България са намалели с 31,3%, а на зимни гуми с 29,5%

Публикувана: 5 Март, 2021 12:15
75 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12362
Българите предпочитат всесезонни гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 26 гласа.

Пазарът на гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29,8% в сравнение с 2019 г. В същото време продажбите на летни гуми са спаднали с 31,3%, на зимни гуми с 29,5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса. Техният спад е само с 11,4%. Това показват данните, споделени от Continental – една от водещите световни компании за производство на автомобилни гуми.

Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми е спаднал с 12,1% в сравнение с 2019 г. Разглеждайки продажбите по категории, пазарът на летни гуми е намалял с 12,1%, на зимни гуми е намалял с 18,5%, но пазарът на всесезонни гуми се е увеличил с 6,7%.

Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., като от 2017 г. насам постоянно намалява.

Търсенето на летни гуми с малки размери рязко намалява

При разглеждане на отделните категории в случая на летните гуми данните показват, че продажбите на гуми за пътнически автомобили през 2020 г. са намалели с 31%, на гумите за джипове с 30,4%, докато продажбите на гуми за микробуси са спаднали с 35% в сравнение с предходната година.

Българите предпочитат всесезонни гуми

Според същите данни, разглеждайки размерите на гумите, можем да видим, че всяка инчова категория до 19-инчовите гуми е спаднала с повече от 20%, като същевременно намаляването е доста драстично в сегмента на по-малките размери (15 инча и надолу), където е повече от 40%.

Пазарът на всесезонни гуми е спаднал с 11,4% през 2020 г. поради спада от 13,1% на гумите за пътнически автомобили и 14,5% на гумите за джипове. Реализираният обем продажби на гуми за микробуси е с 13,1% повече в сравнение с 2019 г.

Анализирайки разделението на инчове, не можем да установим ясна тенденция, тъй като загубата от продажби е между -8,5% и -48,5%. Ако трябва да споменем трите най-важни категории инчови размери – 14, 15 и 16 инча, загубата е съответно 17,7%, 48,3% и 38%.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дедо Клец
1 Отговор
Със тая дълга,и снежна зима,и летните са перфектни,ако не глобяваха милиционерите,които явно са на процент при вносителите,на гуми! Та затова всесезонни!

Коментиран от #10, #22


Оценка:
-41 +92

чичака
2 Отговор
поради бурният икономически подем,и аз така иначе 1200лв за зимни и 1200лв за летни

Коментиран от #45


Оценка:
-13 +59

Сахара
3 Отговор
Айде бе масово карат с 5-6 годишен дот.....
Опечени и фосилизирани гуми ....

Коментиран от #15


Оценка:
-22 +62

швейк
4 Отговор
що за глупости? очевидно спадът е във всички сегменти. как направихте извод, че предпочитали всесезонни?

Оценка:
-13 +50

кайо
5 Отговор
Българинът не предпочита всесезонни, а няма възможност да купи никакви нови гуми, заради НАЛОЖЕНАТА насила криза.

Оценка:
-15 +100

Шофьор
6 Отговор
Може би се е повишил интересът на българите към други марки гуми? Примерно към някои корейски марки или пък бюджетните марки на премиум производителите, които са на 1/2 цена спрямо премиум гума като Континентал, а животът им определено не е 1/2 от този на Континентал.

Оценка:
-5 +64

Гост
7 Отговор
Всесезонни гуми - нито за лятото имаш гума, нито за зимата.

Коментиран от #30, #32, #66


Оценка:
-86 +71

потрес
8 Отговор
няма ли поне един умен тук и да обясни как се произвежда зимно-лятна гума??? няма ли поне веднъж да прочетете нещо по въпроса журналисти били ... такова чудо всесезонна гума няма и никога не е имало образовайте се малко бе да ви имам лятната зима

Коментиран от #12, #16, #25


Оценка:
-76 +38

БАЙ Х@Й‼
9 Отговор
Когато патрулката е напреко на пътя и ти казват, че пътя е затворен /защото не е почистен/ няма значение размера и вида на гумата!

Оценка:
-6 +86

чичака
10 Отговор

До коментар #1 от "Дедо Клец":


със летни не става ,буксувал съм по нанадолнище,но на сегашната зима всесезонките са ок макар и по-висок разход на гориво лятно време ,както и по-голямо износване ,но пък за 5 г.хвърляш изразходвана гума ,иначе може да ги търкаляш 10г.,ама тя пък вече остарял галош напукан ама със грайфер
така че мишелин всезонна за 320 лв парчето 17ка и си ок УШКИМ!!

Коментиран от #17


Оценка:
-11 +41

Гост
11 Отговор
Толкова може момчето. Какво да прави като е учил спортна журналистика.

Оценка:
-4 +24

БАЙ Х@Й‼
12 Отговор

До коментар #8 от "потрес":


Споко пич, едно време карахме само с "Вида спорт " или "Вида контакт " , ама имаше кой да чисти пътищата, имаше и пясък или сгурия на всеки 250м

Коментиран от #50


Оценка:
-19 +59

Гуменки
13 Отговор
Статистиката за продажби на континентъл показва спад, обаче статистиката на дюрекс, съвсем други работи показва.

Оценка:
-3 +36

1111
14 Отговор
Със зима от 2-3 седмици сняг я има я няма, всесезонните гуми са отлично решение и вършат работа реално. В момента карам с такива и съм много доволен - да, зимните са по-добри, но само когато има поне 5-10см сняг на пътя иначе на сухо и студено време разлика няма. Такива гуми макс 3 до 4 години и нови, защото се карат по цяла година. По важно е как караш през зимата и лятото, защото една "скъпа" гума или 4х4 не те правят безсмъртен.

Оценка:
-3 +63

кънчев
15 Отговор

До коментар #3 от "Сахара":


Още малко и ще ги изкараш вкаменени като на Фред Флинтстоун!

Оценка:
-1 +27

БАЙ Х@Й‼
16 Отговор

До коментар #8 от "потрес":


А сега за гумите . Всичко е я сместа и шарката на грайфера! Идеята на зимните гуми е сместа да е пригодена за ниски температури ( желателно употреба под 5-6°С) , а шарката да загребва снега. Идеята на летните гуми е сместа да е пригодена за високи (летни) температури , а шарката да отвежда вода при евентуално дъжд или локви. Всесезонните гуми са компромисен вариант по състав и шарка, предвид избягване смяната на сезонни гуми от водачи когато пробегът не я оправдава. Зиме са по-слаби от зимни , но по-добри от летни, лете са по-слаби от летни , но по-добри от зимни! Всеки решава сам предвид стила на каране, пробега който извършва и финансовите възможности!

Коментиран от #68


Оценка:
-4 +65

Дедо Клец
17 Отговор

До коментар #10 от "чичака":


Зимата предимно си карам дъртия джип,и гумите му са 265/70/Р/15 Бриджстоун,имам още два комплекта с изтекъл дот,но чисто нови,и понеже се кара по всякакви терени и има навика,да ги къса ме устройва. Просто на асфалт с него не се правя на състезател,а бавничко та нямам проблем с боксуването.

Оценка:
-3 +18

18
Този коментар е премахнат от модератор.
Виц
19 Отговор
Зимни джапанки нямя както и летни кубинки.

Оценка:
-26 +29

Кракра
20 Отговор
И аз карам с всесезонни гуми Nokian и на двете коли. Взимам чисто нови гуми, карам ги 4 или 6 сезона според колко километра минавам годишно и всяка година разменям предните и задните, за да се износват равномерно. Карам основно градско и не съм имал проблеми никога. Но ако трябва да се минава Петрохан или Шипка зимно време или се кара често изън града, зимните гуми са задължителни.

Оценка:
-8 +30

Йосип Броз Тито
21 Отговор
Никога не съм карал с всесезонни гуми и не ги предпочитам. Имам си 2 комплекта гуми, летни и зимни с отделни джанти за всеки комплект.
Взимам си само среден клас нови гуми, карам 3-4 години с тях и така.

Оценка:
-15 +21

Еха
22 Отговор

До коментар #1 от "Дедо Клец":


И как глобяват с летни гуми през зимата?

Коментиран от #31


Оценка:
-5 +25

Стига бе
23 Отговор
Аз цяла зима не съм видял нито една кола с всесезонни гуми. Но истината е, че през лятото ходих в Берлин, беше много горещо и повечето коли бяха със зимни гуми. Не съм сигурен, че наистина горещината ги унищожава бързо. Последното нещо, в което бих обвинил германците е немарливост.

Оценка:
-20 +10

ттт
24 Отговор
Една българска изследователска агенция изследвала бълхите. Взели една и я обучили да скача по команда. Кажат и "скачай" и тя скача. Отрязали и единият крак, "скачай", тя скача. Отрязали и вторият крак, "скачай", тя скача...... Отрязали и предпоследния крак, "скачай", тя скача. Отрязали и последния крак, "скачай", тя не скача. "Скачай ма", тя не скача.
Изследователският екип стига до извода, че когато на една бълха и отрежат всичките крака, бълхата оглушава.

Оценка:
-3 +28

Йофчо
25 Отговор

До коментар #8 от "потрес":


Ганя си знае,че няма всесезонни гума и това е.
Ганя е вдлъбнатичък.
Всички големи производители а и не само-правят всесезонни.
Така и се обозначават.
Не си променят твърдостта от различна температура.
Виж и Мишелин-зимна и всесезонни с почти една и съща шарка!!!
Ганьооооооо

Оценка:
-9 +36

бензино
26 Отговор
Некои казват,че нема такова нещо като "всесезонни гуми".Казват,че има "летни гуми" и "зимни гуми".Кое е верното?

Коментиран от #34


Оценка:
-8 +6

Както
27 Отговор
е тръгнало до 2030 ще забранят да караме колите с ДВГ, а след 2030 няма да има достатъчно ток да зареждаме електромобилите, които ще са толкова скъпи, че малцина ще могат да си ги позволят ... и ще настане еко-рай или мор

Оценка:
-3 +22

Християн
28 Отговор
Моят рекорд е 12 години. Всесезонни гуми BF Goodrrich AT. Останах много доволен. Сега съм със второто поколение.

Оценка:
-7 +14

Перо
29 Отговор
Химичният състав,шарките,механичните свойства на гумите са различни,за под 7С и над 7С,съобразени със сезонното сцепление,нагряване и покритие на терена.#19 е прав!

Оценка:
-4 +2

Мод
30 Отговор

До коментар #7 от "Гост":


С всесезонни нокиан зимата нема да ти се верва кво шта напраа

Коментиран от #33, #36


Оценка:
-5 +11

домакин
31 Отговор

До коментар #22 от "Еха":


Ако са прекалено износени и нямаш грайфер.

Коментиран от #54


Оценка:
-2 +4

Боби
32 Отговор

До коментар #7 от "Гост":


Зимата е мека, пролет и есен ..остава само лятото. Така че всесезонни.

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +17

един от стадото
33 Отговор

До коментар #30 от "Мод":


със зимни на половин грайфер лятото, лепнат като Оху, минавам те докато ти оправяш Госта, макар да ме съмнява.

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +4

Боби
34 Отговор

До коментар #26 от "бензино":


Видинската бе гумата..тогава нямаше зимна и лятна. Просто гума и да не е като галош.

Оценка:
-2 +17

Готин
35 Отговор
Българинът е селско момче от Дивотино. Он сака у Софето, да е ,,премиум,, и ,,VIP,,. Сака, ама не е! В общи линии, българинът е ,,Евгени Минчев,, - Пазарджишки Лорд. Та така и с гумите. Кой разбрал, разбрал.

Оценка:
-2 +16

Гост
36 Отговор

До коментар #30 от "Мод":


Със зимни Мишлени на 4 мм грайфери ще ти тегля кочака и ще го размятам на дрифт зад мене.

Оценка:
-7 +2

Мод
37 Отговор

До коментар #33 от "един от стадото":


Нокиан уедърпрууф.
Чекни ги,гумаджията ми обясняваше че са зимни.
Нови китайски гуми са по добри от твойте на "50%"
Само че гумите не са като хляба,изядох 50%,остават още 50.
Остава това което в европа хвърлят,а тук има цена.

Коментиран от #44


Оценка:
-2 +6

Гост
38 Отговор

До коментар #32 от "Боби":


Е, то зимните са направени за сняг. Това, нашето, тази година не беше зима. Ти облече ли дебело яко тази зима?

Оценка:
-1 +11

Ганчо Ашварията
39 Отговор
Гумаджиите мразят All season. Няма оборот. Слагаш и караш 5-6 години. Не ходиш да ги сменяш 2 пъти в годината. От тях ще чуете: "Няма всесезонни гуми, или са зимни или летни". Цяла южна България не вижда зима почти в ниските градове. Зимната гума има смисъл 2-3 дни в годината и в снежни райони.

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +36

qwerty
40 Отговор
нормално е да предпочитат всесезонни гуми като се напълни с разни 4х4 автомобилчета от мини до супер голЯми такива. всеки мята някакви гуми и донато не се спукат не ги сменя. гледах миналото лято батки с х5 и Ренджове със зимни гуми, но какво от това нали е AWD. тъпчовците сменят зимни-летни, а самите гуми през 3 до 4 сезона

Оценка:
-2 +4

Vredestein
41 Отговор
Пробвах ги тия всесезонни гуми.Чисти зимни гуми. Чудесно сцепление, лепнат, спират. Ама, опитайте да покарате със 170-200 с тях по завои. Живо самоубийство. Ще нанижете гумата на полуоската. Добро решение за умерени водачи, но бързото каране е скъпо занимание.

Коментиран от #43


Оценка:
-7 +8

212
42 Отговор
Всеки с малко повече мозъчна активнос може да намери закона и да го прочете! А самия закон гласи, че трябва да имаш грайфер минимум 4мм! Никъде не пише и не е казано, че трябва да си със зимни гуми! Може ди са и с летни, има ли 4мм грайфер, нищо не могат да направят!

Коментиран от #49


Оценка:
-6 +15

KAT
43 Отговор

До коментар #41 от "Vredestein":


Ограничението на магистрала е 140км/ч, извъградско 90км/ч.

Моля да ни се обадите като почнете да карате с 170-200 км/ч по завой, ние ще ви снимаме и грижовно ще ви изпратим честитки.

То бива да има идиоти, но Ганьо е ненадминат!

Оценка:
-1 +35

Димитър
44 Отговор

До коментар #37 от "Мод":


Карах Nokian Weatherproof всесезонни 70000км или 5 години, малко се поразпаднаха към края, но никога не съм имал проблеми ни зиме, ни лете, отделно в тях има арамид и са супер здрави, вадил съм пирони от нея дето не са успели да я пробият. Като недостатък, малко по-шумни са, а и са скъпи, но като цяло човек си избива парите и е сигурен!

Оценка:
-2 +9

Чиста истина
45 Отговор

До коментар #2 от "чичака":


Така е, препочитатаме ги от финансов зор,
всеки знае, кое е добро и кое лошо?

Оценка:
-0 +3

46
Този коментар е премахнат от модератор.
Фаро
47 Отговор
От години карам с всесезонни гуми и нямам проблеми.Със спестените пари ходя на сексекскурзии

Коментиран от #53


Оценка:
-4 +11

kkk
48 Отговор
Да видим какво казва математиката:

- моите гуми от прилична марка струват около 200лв./бройката без оглед зимни или летни.
- значи 2 комплекта са 1600лв.
- всесезонните на същата марка струват 260лв./бройката
- значи 1 комплекте е 1040лв.

- с всеки комплект зимни/летни спокойно правя 40 000км.
- значи за 80000км. давам 1600лв. или имам "разход" от 2ст./км като износване на гумите
- с великите всесезонки и да се съдерете повече от 40 000км. не може да минете
- математиката казва, че 1040лв. за 40 000км. дават "разход" от 2,6ст./км.

Тоест всесезонните гуми са ПО-СКЪПИ в крайна сметка. Да не забравяме, че когато зимните гуми вече не са ОК за следващата зима спокойно могат да изкарат още 4-5000км. през лятото и да удължиш живота на летните гуми с още 1 сезон.
Ето и 1 бонус- аз гуми си купувам когато искам понеже не ми е належащо, а всесезонните "странно как" ама все ги сменяте като дойде зимата. И пак "странно как" тогава няма и 1 промоция на всесезонни гуми...
Зимни гуми аз купувам септември, а летни февруари когато почват да се зареждат складовете за новият сезон- досега не съм купувал гума с ДОТ по-стар от 6 седмици и цената винаги е била поне с 15% по-ниска от "като дойде сезона"

Коментиран от #52, #67


Оценка:
-14 +9

kkk
49 Отговор

До коментар #42 от "212":


Явно си тотално неграмотен. У закона пише ПРЕДЕЛНО ЯСНО следното нещо:

-зимни гуми ИЛИ такива с поне 4мм. грайфер.

Тоест лятната и всесезонката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имат поне 4мм. грайфер, а зимната гума спокойно може да се кара и при 1,6мм. което е минимума по закон.

Спор няма, че е абсолютна простотия това ама така е записано от "любимите" ни дупетати

Оценка:
-4 +12

перничанин
50 Отговор

До коментар #12 от "БАЙ Х@Й‼":


Само,че едно време имаше каучук във гумите, заради това зимата не ставаха на камък.Сега само зимните имат каучук, останалите са предимно силиконки.

Оценка:
-2 +7

Да ви светна
51 Отговор
Зимни втора употреба, прилични, дот 2016 за 160/80лв. Карам 3г без да ги пипам, изхвъргам и пак така. Никога не съм имал проблеми зима и лято :)

Оценка:
-5 +4

Cat
52 Отговор

До коментар #48 от "kkk":


Само едно забрави, че след третата зима твоите зимни гуми се преръщат в отлични летни, защото се втвърдяват. И сметките не излизат така, както ги рисуваш...
Зимнити губят своите характеристики след третият сезон. И за четвъртият, ако искаш да караш нормални зимни гуми, трябва да купуваш отново нов комплект. А тези, които останаха, са нито летни, нито зимни, защото характеристиките не им отговарят нито на първите, нито на вторите.
Ако искаш да ти излезат сметките по-точни, трябва да добавиш цената на преобуване за всеки сезон. Ако имаш още един комплект джанти - не плащаш за преобуване, ала цената за джантите трябва да га сложиш до твоите счетоводителски изводи. Още - сума време, която га губиш на преобуването - и всесезоните ИЗЛИЗАТ ПО-ЕВТИНО.
А по прицип за качество на управление - за всеки сезон и за всеки условия има свои гуми, които на абсолютно мнозинство нито не са нужни, ни са по парите...

Коментиран от #72


Оценка:
-7 +9

някой
53 Отговор

До коментар #47 от "Фаро":


croscontry + 4х4 и така 5 г. не мърда нито зимата нито лятото. Догодина 2022 нови за 7-800 лв. комплекта пак такива - 15 ки. а сега смятайте.

Оценка:
-1 +2

пффф
54 Отговор

До коментар #31 от "домакин":


Е то и със зимни да си като нямаш необходимата дълбочина на грайфера пак ще те глобят.Няма как да те глобят през зимата само щото караш с летни гуми.Така е по закон в България.

Оценка:
-0 +4

Тъпомер...
55 Отговор
Няма по- голяма тъпня от...- ,,всесезонната гума"...!

Оценка:
-17 +7

Джуган
56 Отговор
В Смолян - зимни, в Синеморец - всесезонни :)

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +13

Гост
57 Отговор

До коментар #39 от "Ганчо Ашварията":


В кое състезание на ВРЦ карат със всесезонно гуми?

Коментиран от #58


Оценка:
-1 +3

Буха ха
58 Отговор

До коментар #57 от "Гост":


А в кое WRC състезание карат до работата, до мола и до село?

Оценка:
-1 +9

Буха ха
59 Отговор
Много да завишили изискванията, не че се представи перфектно, но оценка нула ми се струва пресилено. На челния удар в стената се представи добре, дори огромното челно стъкло остана здраво...

Коментиран от #60


Оценка:
-0 +0

Буха ха
60 Отговор

До коментар #59 от "Буха ха":


Грешка, коментарът е за краш теста на Митсубишито

Оценка:
-0 +0

Гума
61 Отговор
Защо не напишат дали е само за марката Континентал или за всички марки, които притежават?
Всеки си решава сам според това колко и как кара и с какво разполага. Карал съм с всесезонни Дебица Навигатор 1, които си бяха едно към едно всесезонни Гууд Иър Вектор 3 и бях супер доволен. Взех след това Навигатор 2 и са супер боклук.
Карал съм нови гуми, Пирели, Мишлен, Бриджстоун, Нокиан, Континентал, Дънлоп, Корморан, БФ Гудридж и Гууд Иър.
Най- доволен съм от Гууд Иър, Корморан (зимни) и Дънлоп. Най-недоволен съм от Мишлен, Нокиан и едни летни Гууд Иър- китайски, които ме бяха отказали от тази марка, но с Ултра Грип 7+
ме спечелиха. Така че и премиум марките имат боклуци и подопечните им марки имат доста по-добри, качествени и изгодни гуми.

Оценка:
-3 +4

един от стадото
62 Отговор

До коментар #56 от "Джуган":


..в Занзибар по джанти. Ма сезона върви. Глупаците с пари вече ходят по 12 месеца там при тарамбуките и носят новия щам на вироза

Оценка:
-2 +1

Гошко
63 Отговор
Карам кротко и сега съм със зимни на 5 години, но скоро минавам на всесезонни, щото аритметиката показва, че за 10к км на година, не си струва инвестицията в летни и зимни поотделно, да не говорим, че повечето км са през топлото време на годината. Много е важно кой колко и къде кара, няма общо правило за гумите, валидно за всички шофьори...

Оценка:
-0 +5

Край
64 Отговор
Предлагам бас. Качвете се в кола до 200 к.с. и ви сменям гумите без да слизате. Всесезонни нови и зимни нови. 90% от шофьорите няма да познаят с какви карат.
Всесезонната гума се прави за климат като нашия кола до 200 к.с. нормален шофьор. В този слчай карате винаги нови гуми защото реално ги износвате за 2-4 г. зимата не ви изненадва с гуми в мазата. 99% от времето сте в по-голяма безопасност отколкото ако сменяте зимни - летни.
Всесезонните гуми в този случай са безопасна и разумна алтернатови на смените.
Ако карате мощна кола и търсите екстремни изживявания - сменяйте гуми за всакакви условия.

Оценка:
-5 +7

Аре бегай
65 Отговор
Няма всесезонна гума. Това е ала-бала трик.

Оценка:
-9 +2

Дедо Пене
66 Отговор

До коментар #7 от "Гост":


АКО КАРАШ ДЕБИКА МОЖЕ НО ПРИ ГУДИЪР И МИШЛЕН ВСЕСЕЗОННИТЕ СА С 30% ПО-СКЪПИ И ОТ ЗИМНИТЕ ПРИ ЕДНАКВИ ПАРАМЕТРИ, ТАКА ЧЕ ГАНЬО АКО НЕ Е СКИОР МОЖЕ И ДА РАЗМИСЛИ!!! ИЛИ СИ МОНТЬОР НА ГУМИ!!!

Оценка:
-0 +1

333
67 Отговор

До коментар #48 от "kkk":


хубава математика си изпраскал, ама тия гуми не са само километри, а и време - 4, 5 години макс. Аз сезонните гуми трябва да ги хвърлям с 3/4 от грайфера им останал, защото имам служебна кола и още два мотора в гаража за мен и жената, които ги караме повече от личната кола. За 3 години с нея минавам 20000км, даже и всесезонните не мога да износя. А сезонните ми е трудно дори и на служебната, която прави по 35000 и нагоре километра. Между другото, на цената на всесезонния Мишлен, с който карам щях да си купя комплект зимни и комплект летни и то не от най-бюджетните. С всесезонни карам за пръв път, зимата ме изкарват от непочистената рампа на гаража, която е порядъчно стръмна, значи стават. Щеше ми се на сухо да държат повече, но държат много по-добре от зимна гума на сухо.
А това, че не вися с часове като сопол два пъти годишно да сменям гуми е безценно. Освен това със служебната ми се налага всеки трети път да ходя да балансират наново, защото не са направили баланс като хората.

Оценка:
-0 +4

бай Георги
68 Отговор

До коментар #16 от "БАЙ Х@Й‼":


Значи са Пролетно-Есенни.

Коментиран от #69


Оценка:
-0 +0

Атанасов
69 Отговор

До коментар #68 от "бай Георги":


В България са зимни и летни гуми.Няма такъв каучук от -10 до +40 градуса да е ОК сцеплението.Всичко друго е компромис.Друг е и въпросът с качествата на ниския клас летни и зимни гуми.

Коментиран от #71


Оценка:
-1 +1

Анонимен
70 Отговор
В Русия пък карат без гуми хахах

Оценка:
-2 +1

333
71 Отговор

До коментар #69 от "Атанасов":


И как точно зимната гума е адекватна на 20 градуса през януари? Или ходиш слагаш летните за ден, после пак зимните? Зимните гуми никога не са ми харесвали на сухо и мокро при положителни температури. При отрицателни е логично да внимаваш, иначе няма гума, която да те спаси.

Коментиран от #75


Оценка:
-1 +2

Коментара
72 Отговор

До коментар #52 от "Cat":


И вашите сметки не са съвсем правилни. След трети сезон на летни стават гумите от среден и нисък клас. Утвърдените и сериозни марки зимни гуми ( в тази категория Nokian не попадат!) изкарват 4-5 сезона спокойно. Естествено с правилно съхранение, смяна и шофиране! Не съм против всесезонните гуми, но ако се слагат на автомобил който се кара изключително градско... зимите ги знаем какви са вече.

Оценка:
-0 +1

Ххх
73 Отговор
Добре де, а през пролетта и есента с какви гуми да карам? Има ли някакви специално за сезона? Искам да карам с перфектните гуми. Искам да сваля още 2 минути от времето за пътуване до Сандански...

Оценка:
-0 +1

Знайко
74 Отговор
Ако занапред Земите в София са като тази година 2020-2021. Няма повече да ми трябват зимни гуми. Ще карам само с летни.

Оценка:
-0 +3

Знайко
75 Отговор

До коментар #71 от "333":


Казвам го от опит. Опитай се "да внимаваш" на лед с летни гуми, нищо не става. Дори през деня да е над нулата и да се размрази леда, през ноща пак сковава и се залесява. А Зимата след 17 часа вече е нощ, та чак до 8 часа сутринта е все тъмно.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5