ФАКТИ.БГ

Все повече шофьори избират всесезонни гуми

Според експерти от Nokian, европейските шофьори избират всесезонни гуми поради две основни причини

Публикувана: 18 Април, 2021 10:23
90 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13236
Все повече шофьори избират всесезонни гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 29 гласа.

Повече от половината от европейските шофьори, които използват всесезонни гуми, ги избират поради удобството, което им предоставят, тъй като не е нужно да бъдат подменяни два пъти годишно. Друга причина, според проучване проведено от Nokian Tyres през последната година, е безопасността. 50% от запитаните вярват, че всесезонните гуми са достатъчно надеждни, за да се използват целогодишно по европейските пътища, и отговарят на регулаторните изисквания за зимни гуми.

„Нарастващата нужда от допълнителна безопасност в неочаквани условия на мокра и заснежена настилка, дори и извън сезона, е една от основните причини поради която много европейски автомобили са снабдени с гуми, които могат да се справят с разнообразните метеорологични условия.“, казва Катя Виденман, ръководител „Маркетинг“ в Nokian Tyres за Европа.

Според проучването на скандинавския производител, европейските шофьори оценяват високо безопасността при разнообразни метеорологични условия през цялата година. Това е важен факт, тъй като метеорологичните условия в Европа са изключително променливи, според глобалния индекс на климатичния риск.

Сцеплението, добрата устойчивост на износване и характеристиките за безопасност в зимни условия, в променлива среда, също са били сред най-важните за потребителите свойства. Водачите на автомобили, които са участвали в проучването твърдят, че те избират всесезонни гуми по две причини: удобство и безопасност. Една от причините все още да се предпочитат сезонни модели гуми е високата цена на всесезонните гуми.

Удобството обаче е основен фактор за италианските шофьори, 70 % се съгласяват, че това е водещо за тях до голяма степен; следвани от 63% от германските шофьори. За поляците, безопасността е най-важния фактор, като 74% от запитаните смятат, че всесезонните гуми са достатъчно безопасни за всички сезони; следвани от французите и италианците с 56% и 54% съответно.

Участниците в проучването обаче все още желаят някои подобрения във всесезонните гуми. Най-голямото им желание е производителите да подобрят ефективността при разхода на гориво, следвано от добрата устойчивост на износване, както и цената за покупката на такива гуми.

Що се отнася до шофирането на сняг и киша, особено при италианските шофьори (41%) имат притеснения, както и немските и френските (34% и 35% съответно), понеже вярват, че метеорологичните условия на местата където живеят, все пак изискват свойства подходящи за зимата.

Изборът на гуми зависи от годишния пробег, възрастта на автомобила и вида гориво

Повечето всесезонни гуми се монтират на малки или средни семейни автомобили, като 58% от тези автомобили изминават между 5 000 и 20 000 километра годишно. Докато преобладаващото мнозинство от германските шофьори с всесезонни гуми (78%) ги ползват при автомобили задвижвани на бензин, следвани от 55% от поляците и 45 % от италианците; 62% от французите поставят всесезонни гуми на дизелови автомобили.

Повечето от анкетираните използват всесезонни гуми на автомобили, които са над 5 години, само 3.75% от всички участници в проучването купуват всесезонни гуми за нови автомобили. Следователно не е изненадващо, че много шофьори обмислят да оборудват втория автомобил на домакинството с всесезонни гуми, който обикновено има по-малък годишен пробег.

Пазарът за всесезонни гуми расте

Проучването показва, че повечето от участниците в проучването използват гуми, които са на по-малко от две години, което означава, че все още използват първия си комплект всесезонни гуми. Процентът е най-висок в Полша с 57%. В допълнение на това, 77% се съгласяват, че промените в климата и по-мекото време през зимата ще направят всесезонните гуми още по-интересни за потребителите за в бъдеще.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
1 Отговор
Ами все повече хора са идиоти. Рака не е риба !

Коментиран от #14, #24, #30, #40


Оценка:
-127 +58

все повече
2 Отговор
леваци не правят разлика между зимни и летни гуми.

Коментиран от #4, #22


Оценка:
-81 +40

Дъртия
3 Отговор
Да ви кажа, предпочитам, ако нямам пари, да карам със зимните и през лятото, от колкото с 4 сезона. Имах една Зафира преди известно време, взех 4 нови такива гуми и не бях доволен въобще. След първото лято и взеха да губят сцепление като паднат малко градусите. И в дъжд не бяха добре. Гумите бяха Конти Контакт. Заблудих се.Викам по-добре 4 хубави гуми 4 сезона, от колкото 2 комплекта средна работа. Изкарах 3 години така и се зарекох повече да не барам такива гуми...

Коментиран от #34, #44


Оценка:
-57 +32

Борисов
4 Отговор

До коментар #2 от "все повече":


А каква е разликата между зимни и летни гуми?

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-33 +19

jар
5 Отговор
Използвам всесезонни гуми (висок клас) от 6 години.Не отричам,че представянето им в някои ситуации(рязко спиране на мокра настилка)не е оптимално но при внимателно шофиране трудно проличават слабостите им.

Коментиран от #38


Оценка:
-17 +66

Q2z
6 Отговор
Nokian реклама,Поляците карали всесезонни 57%,иначе 74% искали сигурност.Така или иначе на втората година гумата става пластмаса.

Оценка:
-23 +20

Welcome to Vratca, bace
7 Отговор
Статия за Нокиан, а на снимката Конти! Иначе генерално, такъв тип гуми не са лош вариант за определени климатични райони! Ама добрите са по около 200 - 250 лева бройката!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +35

Гуми дюрекс
8 Отговор

До коментар #4 от "Борисов":


Разликата е като между сандали и ботуши.

Коментиран от #65


Оценка:
-13 +42

ММбгъ
9 Отговор
не е вярно,това е анти-реклама за нокиан,те са сериозни производители на зимни гуми , лобират и подкрепят зинмите гуми,дори в някои страни станаха задължителни

Оценка:
-7 +18

П9 99
10 Отговор
Като се погледне зимата у нас последните 15 години, всесезонните гуми стават добър вариант

Оценка:
-11 +94

Бай 1️⃣8️⃣
11 Отговор
НЯМА ТАКОВА НЕЩО ВСЕ СЕЗОННА ГУМА

Коментиран от #13, #21


Оценка:
-75 +30

Айде
12 Отговор

До коментар #4 от "Борисов":


и ти си един от леваците с това питане.

Оценка:
-7 +19

Ей Ганьо
13 Отговор

До коментар #11 от "Бай 1️⃣8️⃣":


този "лаф" по гумаджийниците ли го усвои?Ако питаш клетниците дето бачкат там ще ти кажат,че е най добре гумите да се сменят ежедневно.

Коментиран от #20, #88


Оценка:
-14 +70

гост
14 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Какво им е на всесезонните? Ако живееш покрай морето или в италия или гърция, защо да не си с всесезонни? Ако си хванал гората живееш на високо или по на север си вземаш зимни. Или зимата да сме с кучешки впрягове ( просто са идеални за зимни условия) нали от папата ще сме по праведни.

Коментиран от #16


Оценка:
-7 +59

Plameni
15 Отговор

До коментар #7 от "Welcome to Vratca, bace":


Ти луд ли си,от ,,ФАКТИ ,, на статия за Nokian да сложат снимка на Continental AllSeasonContact това си е Nokian Seasonproof

Оценка:
-1 +13

SUBARU XV
16 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Готов съм да изляза с моите NOKIAN WEATHERPROOF срещу всички "разбирачи " и в който сезон пожелаят и да видим коой е идиота ...
До коментар 6 (Q2z) - От 2009 г. карам с NOKIAN , в началото зимни и летни - единственият проблем беше, че накрая забравях кога съм ги купувал....
От 2018 карам с NOKIAN WEATHERPROOF - няма такава гума на такава цена . Може да се поработи само по икономията на гориво както беше казал еднин колега тук някъде ...
Това е , вие не живеете в Аляска колеги ,за да ви трябват зимни гуми с шипове .... ха ха

Коментиран от #32, #64


Оценка:
-15 +26

Dsadsa
17 Отговор
Живея до морето и сняг не съм виждал от 4 години.

Оценка:
-2 +43

NikNay
18 Отговор
Ако си бакшиш и караш само градско невиждам никакъв проблем да се кара с "всезонни" гуми. А за другите - всеки си има глава на раменете ....

Оценка:
-4 +33

Нормален
19 Отговор
Следващия ми автомобил най-вероятно ще бъде SUV.Ще му сложа всесезонни гуми 100%.Едно, че няма да ми се подмята един комплект гуми в гаража, друго че вече има сняг една седмица в годината.

Оценка:
-7 +47

Бай 1️⃣8️⃣
20 Отговор

До коментар #13 от "Ей Ганьо":


Не Ганьо прочети малко повече то дава полезна информация или ако си толкоз всезнаещ ще знаеш нещо повече за каучука

Коментиран от #73


Оценка:
-5 +9

гост
21 Отговор

До коментар #11 от "Бай 1️⃣8️⃣":


Байчооо , байчо , много бързо забрави кога караше с галоши "видинки" не цяла година , ами докато им се покажат теловете , че и повече и то на Жигули и Москвичи и пак беше доволен !!

Коментиран от #23, #35


Оценка:
-6 +41

гост
22 Отговор

До коментар #2 от "все повече":


Именно и явно ти си един от тях !! Зимната гума на втората година е твърда като нова лятна и никакви грайфери не помагат ! А тук се карат зимни гуми на по 5-6 години , дето нова лятна , да не говорим всесезонна е десет пъти по-добра ! И сега най-вероятно ще се пънеш , че си купуваш нови всяка година , ама айде не на нас тия , гумаджийче !!

Оценка:
-16 +18

Мдааа
23 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Така е, едно време карахме с каквото има, но тогава чистеха пътищата доста по добре. Сега паднат 10 см сняг три пъти в годината, и става бедствено положение.

Коментиран от #26, #28, #29


Оценка:
-4 +33

Българин
24 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ КАТО ТЕБ ДАВАТ МНЕНИЯ ЗА ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ!!! ВСИЧКИ ТИР КАМИОНИ СА ОБОРУДВАНИ С ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ, КАТО ИЗМИНАВАТ ГОДИШНО 100-200хил.км И ЗАТОВА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ ГИ ОБОРУДВАТ С КАЧЕСТВЕНИ ГУМИ!!!

Оценка:
-8 +13

Цветко
25 Отговор
Такова чудо всезезонна гума няма

Оценка:
-30 +14

гост
26 Отговор

До коментар #23 от "Мдааа":


Първо не е вярно , че са чистили повече пътищата едно време , това са пак приказки за "доброто старо време " , щото тогава бехме млади , хаха !! А дори да приема , че е било така , преди 20-30 години имаше много повече и зима и сняг и ниски температури , така че колкото и да са чистили е имало много повече нужда от "зимни" гуми !! Разликата със сега е , че шофьорите и колите са 10 пъти повече и 10 пъти по-неопитни , да не кажа по-силна дума !! А при сняг три пъти в годината за по половин ден мноооого по-умното решение е да си вземеш такси за половин ден , отколкото да се занимаваш със смени на гуми !!! Хем 10 пъти по-евтино и практично , хем 10 пъти по-спокойно !!

Коментиран от #75


Оценка:
-5 +25

Японеца
27 Отговор
4 x 250 лв. = 1000лв. И се кара 3 години лете и зима. А с летни и зимни 2000лв. за 4години! Ако се кара зимата само градско и в обилните снеговалежи не се пътува избора е икономичен. Рейсовете и камьоните имат ли зимни и летни гуми?

Коментиран от #45, #48


Оценка:
-9 +16

Jeep
28 Отговор

До коментар #23 от "Мдааа":


Aбcолютно вярно! A товa зa повече и по-мaлко е кaто cреднaтa зaплaтa - зaвиcи къде прaвиш проучвaнето. Дaли в южнaите чacти нa Итaлия и cеверните нa Норвегия ca нa едно мнение.... Cъщото е и у нac - едно е дa cи в Бaлкaнa, друго в Петрич. Cлaгaнето нa подобни проблеми под общ знaменaтел не води до обективни решения.

Оценка:
-0 +19

Знаещ
29 Отговор

До коментар #23 от "Мдааа":


Що лъжеш хората! Чистенето ставаше след като спре да вали и бедствено положение имаше постоянно. Вадеха военна техника! Ама москвича и ладата не мърдаха при сняг над 10см. Доброто старо време беше скапано време.

Оценка:
-16 +14

30
Този коментар е премахнат от модератор.
кики
31 Отговор
Купих си зимни гуми ZEETEX,ами те изобщо не са за зима,наподобяват всесезонни затова ги оставих и за лятото.

Оценка:
-1 +9

Лада Веста Крос
32 Отговор

До коментар #16 от "SUBARU XV":


И за карам само с Нокиан , само че си ползвам и зимни и летни. Просто такова нещо като всесезонна гума няма. Ако има сняг наистина и не е почистено, а извън София не се чисти... то няма да стигнеш почти до никъде. За хората в София които карат напрактика само градско като вали сняг, става за тях. И лятото също в граски условия не претоварват гумите в жегата. Но на междуселищен път зимата просто със всесезонни гуми е смях.

Коментиран от #83, #87


Оценка:
-19 +12

Зелени зъби
33 Отговор
Не ги отричам, много хора карат с всесезонни, но аз предпочитам зимата със зимни, заради ските

Оценка:
-1 +9

Гост
34 Отговор

До коментар #3 от "Дъртия":


Явно има рзлика.Аз бях с едни белгийски всесезонни, никому неизвестни и изкарах 6 години . От 2004 до 2010. Никакви проблеми,дори и на сняг.Че и с грозна шарка,според пишлигарите в блока.Отдавна няма внос на марката.

Оценка:
-3 +7

Бай 1️⃣8️⃣
35 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Мале много прости хора има Видинките бяха супер гуми и с шипове на лада с задно предаване на непочистен път не са ме предали никога!Що се отнася за Тировете те се движат по Главните ПЪТИЩА КОЙТО ПО ЗАКОН ТРЯБВА ДА СА ВИНАГИ ПОЧИСТЕНИ ОСВЕН ТОВА ТОНАЖА ДАВА ПРЕДИМСТВО НА СЦЕПЛЕНИЕТО АМА НАЛИ СТЕ ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ!КОГАТО Е ЗИМА РЕМАРКЕТА И ПОЛУ РЕМАРКЕТА СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ВЕРИГИ РАЗБИРАЧИ ТАКИВА!ВСЕ СЕЗОННА ГУМА НЯМА РАЗБЕРЕТЕ ГО

Оценка:
-11 +11

Вктор
36 Отговор
След като повечето шофьори си купуват гуми втора ръка у нас , няма какво да им се чудим и за всесезонните.Само да не почнат да купуват всесезонни втора ръка , че тогава ще е края хахахахахаха.

Оценка:
-4 +12

Honda
37 Отговор
2 години карам всесезонни Nokian от 40 г.съм шофьор и толкова добри гуми не съм срещал

Оценка:
-10 +17

NikNay
38 Отговор

До коментар #5 от "jар":


Само да те попитам, защо във формула 1 използват различни гуми при различни климатични условия ? Няма ли да е по-добре да използват универсални (всесезонни) гуми за да не се харчат толкова - да им излезе по-тънко ?

Коментиран от #52, #84


Оценка:
-14 +11

Край
39 Отговор
Всесезонната отстъпва на зимната само на сняг - демек 3-7 дни в годината. И това само ако са нови зимните което рядко е така. При ВСИЧКИ други условия всесезонната е по-добра. А сега сами си отговорете с коя гума сте в по-голяма безопасност.

Снега никога не ви изненедва с всесезонните гуми.
до 200 к.с. кола, нормален шофьор, който не живеее в Самоков или Чепелера или Смолян - е само за всесезонна гума.

Коментиран от #54


Оценка:
-7 +11

40
Този коментар е премахнат от модератор.
Хаха
41 Отговор
Кои идиот када с всесезонни бе

Оценка:
-16 +6

Steks
42 Отговор
Всезонни джапанки няма .. тея глупости са просто компромис в момента летни чисто нови дот края на 20та година goodyear efficient grip performance 2 и зимни laufenn i fit plus дот19

Оценка:
-13 +4

Kkk
43 Отговор
Всесезонните гуми са за умерен климат. Когато паднат температурите под 0 не държат дори и да няма сняг, когато температурата е над 25-30 гр. пак нищо не държат. Спирачният път се увеличава драстично при тези условия дори и с ниска скорост, а това е от голямо значение особено в градски условия където има всякакви индивиди пресичащи и изскачащи отвсякъде.

Коментиран от #47


Оценка:
-8 +14

Е и
44 Отговор

До коментар #3 от "Дъртия":


Прощавай нямам кода за да ти рзкодирам това което си написал!

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +0

перничанин
45 Отговор

До коментар #27 от "Японеца":


На въпроса ти "Рейсовете и камьоните имат ли зимни и летни гуми?" - отговарям ИМАТ.

Оценка:
-1 +6

АА1
46 Отговор
Ходих до "Диана" да ги питам за нови летни-единствената добра оферта беше за Нексън-корейски. Отидох в "Примекс"- предложиха Лауфен с шарка на Мишлен, за 73 кинта едната. 365 дни карам така-летни отпред, зимни отзад,които втора година стоят добре на пътя. . Като дойде октомври, само въртя летните със зимни за 14лв монтаж/демонтаж и баланс.

Коментиран от #77


Оценка:
-11 +3

Край
47 Отговор

До коментар #43 от "Kkk":


Е България в кой климат е момчето ми. Южна България е вече даже в субтропичния климат.
поразгледай малко тестове и ще видиш че всесезонната гума отстъпва на зимната САМО на сняг. И е по-добра на сухо при всякакви температури. А на мокро я превъзхожда тотално.
Лакърдиите за джапанките и ботушите ги остави на гумаджиите - доста са неуки и глуповати.

Оценка:
-6 +24

перничанин
48 Отговор

До коментар #27 от "Японеца":


Тука някои колеги, се опитват да ме убеждават, че е по-изгодно да карам с "всесезонни гуми" , ами не е. Не е по-изгодно. Ще обясня , разликата е че си купуваш още едни джанти, всичко останало е еднакво. Независимо с какви си , трябва да ги балансираш т.е разхода е еднакъв. Живота на една гума е между 50 и 80 хиляди (зависи), но ако караш повече в горещо време по магистрала с всесезонки, то те изкарват максимум 30-35 000км. Зимните ако ги караш само в студените дни и ги съхраняватш правилно (на сянка, на тъмно и сухо) изкарват 3-4 сезона, поне при мене е така, летните около 3 сезона , правя около 30-35 000 годишно. Купувам си по-качестнени гуми, а не измислените Нокиан.

Коментиран от #49


Оценка:
-9 +12

Край
49 Отговор

До коментар #48 от "перничанин":


Прав си една гума изкарва 50 - 80 хил. километра. при 20-30 хил. км. на година всесезонната я караш 2-3 години и я износваш реално.
Зимните при 10хил км. на година максимум не можеш да ги износиш за 5 даже и за 8години. На тия години те отдавна не са зимни обаче са с грайфер и не ти се хвърлят. Реално зимните ви гуми масово са доста по вехти от всесезонните ми и само си мслите че са зимни.

Коментиран от #76


Оценка:
-5 +17

Opel Ampera
50 Отговор
Аз обаче избрах най-тихите от форумите: Fulda SportControl 2. Не са най-икономичните, но ти не можеш да си представиш какво е тишина... А нали това е едно от удоволствията на електромобила!

Оценка:
-3 +0

Нане
51 Отговор
Когато си имаш два комплекта джанти единия от които алуминиеви спокойно може човек да сложи летни и зимни гуми . Така си щади и алуминиевите джанти през зимата.

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +6

jар
52 Отговор

До коментар #38 от "NikNay":


Във Ф1 болидите се карат на лимита със скорости които налагат възможно най добър контакт с настилката.Един автомобил който се движи с 50 в града,90 извън него и 140 по магистралата е отлично управляем(личен опит) и с всесезонни гуми.Шофьори които разчитат на скъпи гуми а не на умения научават някои уроци по трудния начин.

Коментиран от #53


Оценка:
-4 +20

NikNay
53 Отговор

До коментар #52 от "jар":


Сега си прочети още веднъж коментара и се опитай сам да отктиеш противоречията в него !

Коментиран от #56


Оценка:
-4 +5

NikNay
54 Отговор

До коментар #39 от "Край":


Разсъждения като на стиснат габровец ....

Оценка:
-1 +4

А можеш ли
55 Отговор

До коментар #44 от "Е и":


Да правиш като вятъра

Оценка:
-1 +0

jар
56 Отговор

До коментар #53 от "NikNay":


Нямам намерение да водя безсмислени спорове.

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +6

гост
57 Отговор

До коментар #51 от "Нане":


Пак питам , къв е смисъла от зимните след първата година , ако ще да имаш златни джанти ?????? Тия хора на запад по-глупави ли са от вас , та ги хвърлят всяка година , ако ще да са 1000 км и с грайфер "като нови" ??? Няма ли да вденете , че това са гуми измислени от производителите само за "хайлайфа" и най-важното е еластичността , която и господ не може да ти запази след повече от година !!! Единствения смисъл от такива гуми е ако ги сменяш ВСЯКА година , което 99% от хората в България НЕ правят !! Зимни гуми на 2-3 години , да не говорим за повече са на гол тумбак чифте пищови , ама много меко казано и за оправдание пред жената за някой скрит харч , нищо друго !!

Коментиран от #78


Оценка:
-7 +2

Специалиста
58 Отговор
Спорите за контакт на гумите, втвърдяване на каучука, пробег километри ама никой не каза за шумът на гумите. Всяка нова гума има нужните качества, но за шум не можеш да сравниш лятна със всесезонна. Мен това ме дразни... шума. Карам Мишелин и няма друга гума по-стабилна и тиха. Пробвах и всесезонни... не са лоши при малък пробег, но са шумни. При мен комфорта е на първо място, малко повече пари за сезонни ама сигурност и комфорт. За премиум класа автомобил парите не са фактор. Лично предпочитание, не обиждам никой. Бъдете здрави

Коментиран от #60


Оценка:
-5 +6

NikNay
59 Отговор

До коментар #56 от "jар":


Е да микак не е приятно да говориш сам със себеси и да не бъдеш разбраб ....

Оценка:
-1 +4

Тоалетна хартия
60 Отговор

До коментар #58 от "Специалиста":


Е, и колко да са шумни всесезонните, да пратим Валерката да мери шума. Що за глупости изтъквате,като причина!!!???Всекезонната гума е по-мека от лятната и няма как да е по-зле комфорта й!!! Най-тъпо е да караш зимата с летни гуми, туй е истински талибан. Зимната гума без грайфер и изгоряла е галош!! Не случайно, всесезонни гуми правят само големите марки и не са евтини. Всесезанната гума има шарките на зимната, но не е чак толкова мека. По-добре се държи на мокро. Единствено, поне при мен,че ги сменям на 2 зими или 3 лета, т.е. на 2 год., на карам ВИНАГИ С НОВИ ГУМИ....Ти търкаляй 4 год.едни и същи гуми...

Коментиран от #79


Оценка:
-7 +8

Шофьор
61 Отговор
Карам Тойота РАВ 4 с ЛЕТНИ гуми вече три зими и все още не съм усетил нужда от зимни гуми, дори при преминаване през Петрохан два пъти всяка седмица без изключения. Явно вече няма зими, както и нужда от зимни гуми!

Оценка:
-8 +5

Шофьор
62 Отговор
А с гуми като тези на снимката бих изкачил и някоя ски писта, ама не ми е необходимо!

Оценка:
-2 +1

преминаващ
63 Отговор
Преди години така ни убеждаваха, че няма всесезонни моторни масла. Обаче пазара наложи да правят само такива. Сега пазара натиска производителите да предлагат всесезонни гуми и в конкуренцията те ще предлагат все по-добри такива.

Оценка:
-2 +6

Димитър
64 Отговор

До коментар #16 от "SUBARU XV":


И аз карах NOKIAN WEATHERPROOF XL, 5 години на едно Гранд Чероки, направих 65000км с тях, никакви забележки нямам, нито зиме, нито лете. Към края им се разпаднаха протекторите и просто ги смених.

Може би са малко скъпи, но пък са надежни, имат Арамид и са супер здрави, на два пъти вадих пирони от тях дето не бяха успели да пробият гумата.

Оценка:
-3 +3

Гост
65 Отговор

До коментар #8 от "Гуми дюрекс":


Е разлика има ли ? Усеща ли се ? То само малко ? Нали така.

Оценка:
-0 +0

Asd
66 Отговор
Изкарах 2 летни и 1 зимен сезон с премиум клас все сезонни гуми. Първото лято бяха супер, зимата горе долу... Падне ли повече сняг са абсурд, хората се чудеха как не мога лек наклон да изкача с колата (suv). Буксуване, ESP доста често се включваше. Второто лято бяха пак ОК, но си личеше по бързото износване и като цяло бяха много шумни. След това си минах на зимни и летни, колата няма нищо общо спрямо премиум все сезонните. Ако карате основно без сняг и сте Ок да са ви шумни гумите, може и да сте доволни.

Коментиран от #68


Оценка:
-4 +6

Asd
67 Отговор
Под това че колата няма нищо общо имам в предвид, че беше в пъти по добре и по сигурна. Не се чудиш какво да правиш в снега или дали няма да изпусне при по рязък завой лятото.

Оценка:
-1 +4

Буха ха
68 Отговор

До коментар #66 от "Asd":


Гледам че си разбирач, караш СУВ, коментираш гуми, а нещо така да се сетиш да изключиш ESP-то по лекия наклон който не можеш да изкачиш?

Коментиран от #69


Оценка:
-3 +2

Asd
69 Отговор

До коментар #68 от "Буха ха":


Никакъв разбирач не съм, просто нормален потребител, който изразява мнение за темата! И да, знам как да ползвам ESP зимата.
Просто съм потресен как има хора, които толкова много препоръчват нещо, а сигурно половината само са чували за все-сезонни гуми. Как можеш да препоръчаш такива гуми за Италия или Гърция където лятото е 40 градуса и ще ги изпечеш за половин сезон.

Коментиран от #72


Оценка:
-0 +3

GTE
70 Отговор
За мен съм открил асиметричните шосейни зимни гуми за целогодишно използване. Разбира се не карам с високи скорости, на магистрала със 120 км/ч, в летните дни дългите разстояния ги взимам нощно време и не ми се налага да карам в жегите. Годишният пробег ми е до 10 000 км

Оценка:
-1 +1

Лудогорец 9
71 Отговор
всесезонни гуми никога повече.

Оценка:
-4 +3

Daro
72 Отговор

До коментар #69 от "Asd":


Италия, от линията Милано - Венеция насевер, където е повече от 1/3 от населението, е Алпийска държава и е идеална за зимни гуми през цялата година. Тези които живеят покрай морето може да си карат цяла година с летни гуми. Същото е в Гърция - покрай морето не ти трябват никакви други освен летни гуми. Но Гърция е страхотно планинска - Епир, Тесалия, Пелопонес, Централна Гърция, всичко е високопланинско и може да се кара цяла година със зимни шосейни гуми.

Оценка:
-1 +1

фффф
73 Отговор

До коментар #20 от "Бай 1️⃣8️⃣":


A ти да си чувал за силикон влаган в премиум всесезонните гуми който не го е**бе каква е температурата навън? От 3 години търкалям Crossclimate+ то не беше гръцки магистрали през август със 120, то не беше ходене до Боровец/Самоков през Февруари включително и през Железница с оня ветровит южен склон с обратните завои. Колата ми е тон и половина празна а с всичкия багаж и 5 човека минава 2 тона. Проблеми зеро!

Оценка:
-3 +4

Aleksej
74 Отговор
YOKOHAMA всесезонни или зимни карат целогодишно без проблеми 6 години и над 80 000 км. Няма по-добро решение.Скъпа инвестиция, но си заслужава и се спестява най-вече висенето 2 пъти в годината по вулканизатори. Ако са зимни и летни най-добре е с отделни джанти.

Оценка:
-0 +3

Ицо
75 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Колега, а я само си спомни по онова време, колко коли бяха "гаражни". Просто зимата почти никой не караше. Масово се ходеше пеша. Иначе тези които караха го правеха с наличните боклуци. И не случайно, като се появиха на пазара истински гуми втора употреба станаха голям хит. През социализма всеки уважаващ себе си зимен шофьор в багажника си имаше вериги и лопата. Колкото до всесезонните гуми и аз съм на мнение, че не струват - нито лятото летни, нито зимата зимни. Разбира се, както казва "град Казанлък" - всичко е строго индивидуално. Всеки шофьор има различно потребление, съответно различни нужди. Аз лично карам с летни и зимни гуми на два комплекта джанти и нямам никакви грижи с години. А гумите смея да кажа, че не са от топ марките предлагани на пазара. Различни хора, различно ползване, различни нужди.

Оценка:
-0 +2

Ицо
76 Отговор

До коментар #49 от "Край":


Понеже съм неук, ще ми обясниш ли какво точно им се случва на зимните гуми след няколко години, че те вече не са зимни ( макар и с грайфер ). Чувал съм от бабите пред блока, че най-зле на гумите им се отразява топлината ( горещо време, горещ афалт ). Та според тази логика, през зимния сезон няма нкой от гореспоменатите фактори. Обясни ми моля те защо според теб зимните гуми на няколко години вече не стават. Може би се саморазпадат, като еко торбичките в супермаркетите...?!?

Оценка:
-0 +1

Шоп от СО
77 Отговор

До коментар #46 от "АА1":


Много си стиснат

Оценка:
-0 +0

Ицо
78 Отговор

До коментар #57 от "гост":


Тоя пък съвсем е изпушил - за един сезон зимната гума умира. А всесезонната...вечна :))) Искрено се забавлявам, като чета подобни бисери! Гуми за хайлайфа...тц,тц,тц

Оценка:
-0 +3

Специалиста
79 Отговор

До коментар #60 от "Тоалетна хартия":


Колега, сравнявам всесезонни с лятни гуми. По-шумни са през лятото, за зимни не съм писал нищо. Моля, четете правилно поста и не пишете глупости. Карам само нови сезонни гуми.

Оценка:
-0 +3

xxx
80 Отговор
Служебният ми 1-годишен автомобил е със зимен Нексен , а личният ми 10-годишен е със всесезонен Вредещайн. В София зимните гуми на дъжда са отвратителни, отделно от това зима тази година нямаше. За мен лично, ако автомобилът се използва само за града, то няма никакъв проблем да се шофира с всесезонни гуми.

Оценка:
-0 +4

Car guy
81 Отговор
Мизерници, дето карат с галоши незнайно коя ръка, целогодишно със зимни, целогодишно с летни, предни нови - задни стари, задни нови - предни стари, предна лява китайска, задна дясна континенталка, задна лява мишелинка Дот 2014 и т.н. седнали да дават акъл на хора с опит каращи със все сезонни, качествени гуми в страна, като България, в която зима и лято стават размити понятия. Погледнете времето навън към днешна дата. Хайде експертите да ми кажат с какви гуми да карам. Смешници.

Оценка:
-0 +6

Майстор
82 Отговор
Най добре микс 2 зимни, 2 летни странично, резервната, всесезонна

Оценка:
-0 +0

123123
83 Отговор

До коментар #32 от "Лада Веста Крос":


смях, защото не си карал гуми за повече от 79лв. Втори комплект карам мишлен кросклимат, и това са най-добрите гуми. Всяка седмица пътувам София - Рибарица, немалко градско също, зима и лято, и не съм имал никога проблеми. ти се смей колкото искаш.. а за "гумаджиите"-професори, които дори не знаят какво е оф. сайт на производител на гуми дори не ми се говори.

Коментиран от #90


Оценка:
-0 +4

хахаха
84 Отговор

До коментар #38 от "NikNay":


ти щом задаваш такива въпроси, няма смисъл да ти се отговаря )

Оценка:
-0 +1

Filo
85 Отговор
Зависи къде живееш и какви са нуждите. Спорът е напълно излишен.

Оценка:
-0 +1

Гост
86 Отговор
Такова животнУ всесезонна гума няма.Гумите са зимни и летни.С тия гуми карат марлячите и мизерниците

Оценка:
-2 +1

SUBARU XV
87 Отговор

До коментар #32 от "Лада Веста Крос":


Смешко , ела да те видя на пътя към "Кумата"...
Като ти чета коментара се съмнявам че излизаш от махлата..
Колко пъти ходиш на Боровец зимата ...в събота и неделя на Витоша ..
А лятото на Гърция ...

Оценка:
-0 +0

ого
88 Отговор

До коментар #13 от "Ей Ганьо":


А още по добре да има дневни и нощни;-)

Оценка:
-0 +0

КОЗИ РОГ
89 Отговор
Колко сте жалки....на това му викат Бай Ганчо от България.(няма нещо да не знае, няма нещо да не разбира).Съберете се, па си хвърлете по един бой....който победи, той е най-информираният интелигент....всезнайкото ще слушате.ОСТАВЕТЕ ХОРАТА
ДА КАРАТ СЪС КАКВОТО СИ ИСКАТ...ВАС ТОВА НЕ ВИ ЗАСЯГА.

Оценка:
-0 +2

SUBARU XV
90 Отговор

До коментар #83 от "123123":


Точно така земляк , обясни му на този смешко ...
Аз съм през седмица по линията София - Тетевен..
Всесезонни гуми на 21000 км , не са мръднали и никога не съм проблеми.
Всеки трябва да се съобразява с техическите параметри на автомобила си и
най вече със собствените си умения - това е всичко ...

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5