Повече от половината от европейските шофьори, които използват всесезонни гуми, ги избират поради удобството, което им предоставят, тъй като не е нужно да бъдат подменяни два пъти годишно. Друга причина, според проучване проведено от Nokian Tyres през последната година, е безопасността. 50% от запитаните вярват, че всесезонните гуми са достатъчно надеждни, за да се използват целогодишно по европейските пътища, и отговарят на регулаторните изисквания за зимни гуми.
„Нарастващата нужда от допълнителна безопасност в неочаквани условия на мокра и заснежена настилка, дори и извън сезона, е една от основните причини поради която много европейски автомобили са снабдени с гуми, които могат да се справят с разнообразните метеорологични условия.“, казва Катя Виденман, ръководител „Маркетинг“ в Nokian Tyres за Европа.
Според проучването на скандинавския производител, европейските шофьори оценяват високо безопасността при разнообразни метеорологични условия през цялата година. Това е важен факт, тъй като метеорологичните условия в Европа са изключително променливи, според глобалния индекс на климатичния риск.
Сцеплението, добрата устойчивост на износване и характеристиките за безопасност в зимни условия, в променлива среда, също са били сред най-важните за потребителите свойства. Водачите на автомобили, които са участвали в проучването твърдят, че те избират всесезонни гуми по две причини: удобство и безопасност. Една от причините все още да се предпочитат сезонни модели гуми е високата цена на всесезонните гуми.
Удобството обаче е основен фактор за италианските шофьори, 70 % се съгласяват, че това е водещо за тях до голяма степен; следвани от 63% от германските шофьори. За поляците, безопасността е най-важния фактор, като 74% от запитаните смятат, че всесезонните гуми са достатъчно безопасни за всички сезони; следвани от французите и италианците с 56% и 54% съответно.
Участниците в проучването обаче все още желаят някои подобрения във всесезонните гуми. Най-голямото им желание е производителите да подобрят ефективността при разхода на гориво, следвано от добрата устойчивост на износване, както и цената за покупката на такива гуми.
Що се отнася до шофирането на сняг и киша, особено при италианските шофьори (41%) имат притеснения, както и немските и френските (34% и 35% съответно), понеже вярват, че метеорологичните условия на местата където живеят, все пак изискват свойства подходящи за зимата.
Изборът на гуми зависи от годишния пробег, възрастта на автомобила и вида гориво
Повечето всесезонни гуми се монтират на малки или средни семейни автомобили, като 58% от тези автомобили изминават между 5 000 и 20 000 километра годишно. Докато преобладаващото мнозинство от германските шофьори с всесезонни гуми (78%) ги ползват при автомобили задвижвани на бензин, следвани от 55% от поляците и 45 % от италианците; 62% от французите поставят всесезонни гуми на дизелови автомобили.
Повечето от анкетираните използват всесезонни гуми на автомобили, които са над 5 години, само 3.75% от всички участници в проучването купуват всесезонни гуми за нови автомобили. Следователно не е изненадващо, че много шофьори обмислят да оборудват втория автомобил на домакинството с всесезонни гуми, който обикновено има по-малък годишен пробег.
Пазарът за всесезонни гуми расте
Проучването показва, че повечето от участниците в проучването използват гуми, които са на по-малко от две години, което означава, че все още използват първия си комплект всесезонни гуми. Процентът е най-висок в Полша с 57%. В допълнение на това, 77% се съгласяват, че промените в климата и по-мекото време през зимата ще направят всесезонните гуми още по-интересни за потребителите за в бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #14, #24, #30, #40
10:25 18.04.2021
2 все повече
Коментиран от #4, #22
10:32 18.04.2021
3 Дъртия
Коментиран от #34, #44
10:33 18.04.2021
4 Борисов
До коментар #2 от "все повече":
А каква е разликата между зимни и летни гуми?Коментиран от #8, #12
10:34 18.04.2021
5 jар
Коментиран от #38
10:35 18.04.2021
6 Q2z
10:37 18.04.2021
7 Welcome to Vratca, bace
Коментиран от #15
10:38 18.04.2021
8 Гуми дюрекс
До коментар #4 от "Борисов":
Разликата е като между сандали и ботуши.Коментиран от #65
10:40 18.04.2021
9 ММбгъ
10:41 18.04.2021
10 П9 99
10:41 18.04.2021
11 Бай 1️⃣8️⃣
Коментиран от #13, #21
10:48 18.04.2021
12 Айде
До коментар #4 от "Борисов":
и ти си един от леваците с това питане.10:53 18.04.2021
13 Ей Ганьо
До коментар #11 от "Бай 1️⃣8️⃣":
този "лаф" по гумаджийниците ли го усвои?Ако питаш клетниците дето бачкат там ще ти кажат,че е най добре гумите да се сменят ежедневно.Коментиран от #20, #88
10:54 18.04.2021
14 гост
До коментар #1 от "Гост":
Какво им е на всесезонните? Ако живееш покрай морето или в италия или гърция, защо да не си с всесезонни? Ако си хванал гората живееш на високо или по на север си вземаш зимни. Или зимата да сме с кучешки впрягове ( просто са идеални за зимни условия) нали от папата ще сме по праведни.Коментиран от #16
10:55 18.04.2021
15 Plameni
До коментар #7 от "Welcome to Vratca, bace":
Ти луд ли си,от ,,ФАКТИ ,, на статия за Nokian да сложат снимка на Continental AllSeasonContact това си е Nokian Seasonproof11:07 18.04.2021
16 SUBARU XV
До коментар #14 от "гост":
Готов съм да изляза с моите NOKIAN WEATHERPROOF срещу всички "разбирачи " и в който сезон пожелаят и да видим коой е идиота ...До коментар 6 (Q2z) - От 2009 г. карам с NOKIAN , в началото зимни и летни - единственият проблем беше, че накрая забравях кога съм ги купувал....
От 2018 карам с NOKIAN WEATHERPROOF - няма такава гума на такава цена . Може да се поработи само по икономията на гориво както беше казал еднин колега тук някъде ...
Това е , вие не живеете в Аляска колеги ,за да ви трябват зимни гуми с шипове .... ха ха
Коментиран от #32, #64
11:17 18.04.2021
17 Dsadsa
11:34 18.04.2021
18 NikNay
11:41 18.04.2021
19 Нормален
11:42 18.04.2021
20 Бай 1️⃣8️⃣
До коментар #13 от "Ей Ганьо":
Не Ганьо прочети малко повече то дава полезна информация или ако си толкоз всезнаещ ще знаеш нещо повече за каучукаКоментиран от #73
11:59 18.04.2021
21 гост
До коментар #11 от "Бай 1️⃣8️⃣":
Байчооо , байчо , много бързо забрави кога караше с галоши "видинки" не цяла година , ами докато им се покажат теловете , че и повече и то на Жигули и Москвичи и пак беше доволен !!Коментиран от #23, #35
12:01 18.04.2021
22 гост
До коментар #2 от "все повече":
Именно и явно ти си един от тях !! Зимната гума на втората година е твърда като нова лятна и никакви грайфери не помагат ! А тук се карат зимни гуми на по 5-6 години , дето нова лятна , да не говорим всесезонна е десет пъти по-добра ! И сега най-вероятно ще се пънеш , че си купуваш нови всяка година , ама айде не на нас тия , гумаджийче !!12:06 18.04.2021
23 Мдааа
До коментар #21 от "гост":
Така е, едно време карахме с каквото има, но тогава чистеха пътищата доста по добре. Сега паднат 10 см сняг три пъти в годината, и става бедствено положение.Коментиран от #26, #28, #29
12:10 18.04.2021
24 Българин
До коментар #1 от "Гост":
ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ КАТО ТЕБ ДАВАТ МНЕНИЯ ЗА ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ!!! ВСИЧКИ ТИР КАМИОНИ СА ОБОРУДВАНИ С ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ, КАТО ИЗМИНАВАТ ГОДИШНО 100-200хил.км И ЗАТОВА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ ГИ ОБОРУДВАТ С КАЧЕСТВЕНИ ГУМИ!!!12:14 18.04.2021
25 Цветко
12:18 18.04.2021
26 гост
До коментар #23 от "Мдааа":
Първо не е вярно , че са чистили повече пътищата едно време , това са пак приказки за "доброто старо време " , щото тогава бехме млади , хаха !! А дори да приема , че е било така , преди 20-30 години имаше много повече и зима и сняг и ниски температури , така че колкото и да са чистили е имало много повече нужда от "зимни" гуми !! Разликата със сега е , че шофьорите и колите са 10 пъти повече и 10 пъти по-неопитни , да не кажа по-силна дума !! А при сняг три пъти в годината за по половин ден мноооого по-умното решение е да си вземеш такси за половин ден , отколкото да се занимаваш със смени на гуми !!! Хем 10 пъти по-евтино и практично , хем 10 пъти по-спокойно !!Коментиран от #75
12:20 18.04.2021
27 Японеца
Коментиран от #45, #48
12:22 18.04.2021
28 Jeep
До коментар #23 от "Мдааа":
Aбcолютно вярно! A товa зa повече и по-мaлко е кaто cреднaтa зaплaтa - зaвиcи къде прaвиш проучвaнето. Дaли в южнaите чacти нa Итaлия и cеверните нa Норвегия ca нa едно мнение.... Cъщото е и у нac - едно е дa cи в Бaлкaнa, друго в Петрич. Cлaгaнето нa подобни проблеми под общ знaменaтел не води до обективни решения.12:25 18.04.2021
29 Знаещ
До коментар #23 от "Мдааа":
Що лъжеш хората! Чистенето ставаше след като спре да вали и бедствено положение имаше постоянно. Вадеха военна техника! Ама москвича и ладата не мърдаха при сняг над 10см. Доброто старо време беше скапано време.12:26 18.04.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 кики
12:43 18.04.2021
32 Лада Веста Крос
До коментар #16 от "SUBARU XV":
И за карам само с Нокиан , само че си ползвам и зимни и летни. Просто такова нещо като всесезонна гума няма. Ако има сняг наистина и не е почистено, а извън София не се чисти... то няма да стигнеш почти до никъде. За хората в София които карат напрактика само градско като вали сняг, става за тях. И лятото също в граски условия не претоварват гумите в жегата. Но на междуселищен път зимата просто със всесезонни гуми е смях.Коментиран от #83, #87
12:52 18.04.2021
33 Зелени зъби
12:56 18.04.2021
34 Гост
До коментар #3 от "Дъртия":
Явно има рзлика.Аз бях с едни белгийски всесезонни, никому неизвестни и изкарах 6 години . От 2004 до 2010. Никакви проблеми,дори и на сняг.Че и с грозна шарка,според пишлигарите в блока.Отдавна няма внос на марката.13:20 18.04.2021
35 Бай 1️⃣8️⃣
До коментар #21 от "гост":
Мале много прости хора има Видинките бяха супер гуми и с шипове на лада с задно предаване на непочистен път не са ме предали никога!Що се отнася за Тировете те се движат по Главните ПЪТИЩА КОЙТО ПО ЗАКОН ТРЯБВА ДА СА ВИНАГИ ПОЧИСТЕНИ ОСВЕН ТОВА ТОНАЖА ДАВА ПРЕДИМСТВО НА СЦЕПЛЕНИЕТО АМА НАЛИ СТЕ ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ!КОГАТО Е ЗИМА РЕМАРКЕТА И ПОЛУ РЕМАРКЕТА СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ВЕРИГИ РАЗБИРАЧИ ТАКИВА!ВСЕ СЕЗОННА ГУМА НЯМА РАЗБЕРЕТЕ ГО13:33 18.04.2021
36 Вктор
13:42 18.04.2021
37 Honda
13:44 18.04.2021
38 NikNay
До коментар #5 от "jар":
Само да те попитам, защо във формула 1 използват различни гуми при различни климатични условия ? Няма ли да е по-добре да използват универсални (всесезонни) гуми за да не се харчат толкова - да им излезе по-тънко ?Коментиран от #52, #84
13:45 18.04.2021
39 Край
Снега никога не ви изненедва с всесезонните гуми.
до 200 к.с. кола, нормален шофьор, който не живеее в Самоков или Чепелера или Смолян - е само за всесезонна гума.
Коментиран от #54
14:32 18.04.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Хаха
14:50 18.04.2021
42 Steks
14:57 18.04.2021
43 Kkk
Коментиран от #47
15:01 18.04.2021
44 Е и
До коментар #3 от "Дъртия":
Прощавай нямам кода за да ти рзкодирам това което си написал!Коментиран от #55
15:05 18.04.2021
45 перничанин
До коментар #27 от "Японеца":
На въпроса ти "Рейсовете и камьоните имат ли зимни и летни гуми?" - отговарям ИМАТ.16:13 18.04.2021
46 АА1
Коментиран от #77
16:14 18.04.2021
47 Край
До коментар #43 от "Kkk":
Е България в кой климат е момчето ми. Южна България е вече даже в субтропичния климат.поразгледай малко тестове и ще видиш че всесезонната гума отстъпва на зимната САМО на сняг. И е по-добра на сухо при всякакви температури. А на мокро я превъзхожда тотално.
Лакърдиите за джапанките и ботушите ги остави на гумаджиите - доста са неуки и глуповати.
16:21 18.04.2021
48 перничанин
До коментар #27 от "Японеца":
Тука някои колеги, се опитват да ме убеждават, че е по-изгодно да карам с "всесезонни гуми" , ами не е. Не е по-изгодно. Ще обясня , разликата е че си купуваш още едни джанти, всичко останало е еднакво. Независимо с какви си , трябва да ги балансираш т.е разхода е еднакъв. Живота на една гума е между 50 и 80 хиляди (зависи), но ако караш повече в горещо време по магистрала с всесезонки, то те изкарват максимум 30-35 000км. Зимните ако ги караш само в студените дни и ги съхраняватш правилно (на сянка, на тъмно и сухо) изкарват 3-4 сезона, поне при мене е така, летните около 3 сезона , правя около 30-35 000 годишно. Купувам си по-качестнени гуми, а не измислените Нокиан.Коментиран от #49
16:33 18.04.2021
49 Край
До коментар #48 от "перничанин":
Прав си една гума изкарва 50 - 80 хил. километра. при 20-30 хил. км. на година всесезонната я караш 2-3 години и я износваш реално.Зимните при 10хил км. на година максимум не можеш да ги износиш за 5 даже и за 8години. На тия години те отдавна не са зимни обаче са с грайфер и не ти се хвърлят. Реално зимните ви гуми масово са доста по вехти от всесезонните ми и само си мслите че са зимни.
Коментиран от #76
16:46 18.04.2021
50 Opel Ampera
16:54 18.04.2021
51 Нане
Коментиран от #57
17:12 18.04.2021
52 jар
До коментар #38 от "NikNay":
Във Ф1 болидите се карат на лимита със скорости които налагат възможно най добър контакт с настилката.Един автомобил който се движи с 50 в града,90 извън него и 140 по магистралата е отлично управляем(личен опит) и с всесезонни гуми.Шофьори които разчитат на скъпи гуми а не на умения научават някои уроци по трудния начин.Коментиран от #53
17:28 18.04.2021
53 NikNay
До коментар #52 от "jар":
Сега си прочети още веднъж коментара и се опитай сам да отктиеш противоречията в него !Коментиран от #56
18:06 18.04.2021
54 NikNay
До коментар #39 от "Край":
Разсъждения като на стиснат габровец ....18:08 18.04.2021
55 А можеш ли
До коментар #44 от "Е и":
Да правиш като вятъра18:10 18.04.2021
56 jар
До коментар #53 от "NikNay":
Нямам намерение да водя безсмислени спорове.Коментиран от #59
18:19 18.04.2021
57 гост
До коментар #51 от "Нане":
Пак питам , къв е смисъла от зимните след първата година , ако ще да имаш златни джанти ?????? Тия хора на запад по-глупави ли са от вас , та ги хвърлят всяка година , ако ще да са 1000 км и с грайфер "като нови" ??? Няма ли да вденете , че това са гуми измислени от производителите само за "хайлайфа" и най-важното е еластичността , която и господ не може да ти запази след повече от година !!! Единствения смисъл от такива гуми е ако ги сменяш ВСЯКА година , което 99% от хората в България НЕ правят !! Зимни гуми на 2-3 години , да не говорим за повече са на гол тумбак чифте пищови , ама много меко казано и за оправдание пред жената за някой скрит харч , нищо друго !!Коментиран от #78
18:20 18.04.2021
58 Специалиста
Коментиран от #60
18:50 18.04.2021
59 NikNay
До коментар #56 от "jар":
Е да микак не е приятно да говориш сам със себеси и да не бъдеш разбраб ....18:57 18.04.2021
60 Тоалетна хартия
До коментар #58 от "Специалиста":
Е, и колко да са шумни всесезонните, да пратим Валерката да мери шума. Що за глупости изтъквате,като причина!!!???Всекезонната гума е по-мека от лятната и няма как да е по-зле комфорта й!!! Най-тъпо е да караш зимата с летни гуми, туй е истински талибан. Зимната гума без грайфер и изгоряла е галош!! Не случайно, всесезонни гуми правят само големите марки и не са евтини. Всесезанната гума има шарките на зимната, но не е чак толкова мека. По-добре се държи на мокро. Единствено, поне при мен,че ги сменям на 2 зими или 3 лета, т.е. на 2 год., на карам ВИНАГИ С НОВИ ГУМИ....Ти търкаляй 4 год.едни и същи гуми...Коментиран от #79
19:14 18.04.2021
61 Шофьор
19:34 18.04.2021
62 Шофьор
19:38 18.04.2021
63 преминаващ
19:43 18.04.2021
64 Димитър
До коментар #16 от "SUBARU XV":
И аз карах NOKIAN WEATHERPROOF XL, 5 години на едно Гранд Чероки, направих 65000км с тях, никакви забележки нямам, нито зиме, нито лете. Към края им се разпаднаха протекторите и просто ги смених.Може би са малко скъпи, но пък са надежни, имат Арамид и са супер здрави, на два пъти вадих пирони от тях дето не бяха успели да пробият гумата.
20:09 18.04.2021
65 Гост
До коментар #8 от "Гуми дюрекс":
Е разлика има ли ? Усеща ли се ? То само малко ? Нали така.20:34 18.04.2021
66 Asd
Коментиран от #68
23:29 18.04.2021
67 Asd
23:32 18.04.2021
68 Буха ха
До коментар #66 от "Asd":
Гледам че си разбирач, караш СУВ, коментираш гуми, а нещо така да се сетиш да изключиш ESP-то по лекия наклон който не можеш да изкачиш?Коментиран от #69
02:59 19.04.2021
69 Asd
До коментар #68 от "Буха ха":
Никакъв разбирач не съм, просто нормален потребител, който изразява мнение за темата! И да, знам как да ползвам ESP зимата.Просто съм потресен как има хора, които толкова много препоръчват нещо, а сигурно половината само са чували за все-сезонни гуми. Как можеш да препоръчаш такива гуми за Италия или Гърция където лятото е 40 градуса и ще ги изпечеш за половин сезон.
Коментиран от #72
09:03 19.04.2021
70 GTE
09:29 19.04.2021
71 Лудогорец 9
09:31 19.04.2021
72 Daro
До коментар #69 от "Asd":
Италия, от линията Милано - Венеция насевер, където е повече от 1/3 от населението, е Алпийска държава и е идеална за зимни гуми през цялата година. Тези които живеят покрай морето може да си карат цяла година с летни гуми. Същото е в Гърция - покрай морето не ти трябват никакви други освен летни гуми. Но Гърция е страхотно планинска - Епир, Тесалия, Пелопонес, Централна Гърция, всичко е високопланинско и може да се кара цяла година със зимни шосейни гуми.09:45 19.04.2021
73 фффф
До коментар #20 от "Бай 1️⃣8️⃣":
A ти да си чувал за силикон влаган в премиум всесезонните гуми който не го е**бе каква е температурата навън? От 3 години търкалям Crossclimate+ то не беше гръцки магистрали през август със 120, то не беше ходене до Боровец/Самоков през Февруари включително и през Железница с оня ветровит южен склон с обратните завои. Колата ми е тон и половина празна а с всичкия багаж и 5 човека минава 2 тона. Проблеми зеро!09:47 19.04.2021
74 Aleksej
10:05 19.04.2021
75 Ицо
До коментар #26 от "гост":
Колега, а я само си спомни по онова време, колко коли бяха "гаражни". Просто зимата почти никой не караше. Масово се ходеше пеша. Иначе тези които караха го правеха с наличните боклуци. И не случайно, като се появиха на пазара истински гуми втора употреба станаха голям хит. През социализма всеки уважаващ себе си зимен шофьор в багажника си имаше вериги и лопата. Колкото до всесезонните гуми и аз съм на мнение, че не струват - нито лятото летни, нито зимата зимни. Разбира се, както казва "град Казанлък" - всичко е строго индивидуално. Всеки шофьор има различно потребление, съответно различни нужди. Аз лично карам с летни и зимни гуми на два комплекта джанти и нямам никакви грижи с години. А гумите смея да кажа, че не са от топ марките предлагани на пазара. Различни хора, различно ползване, различни нужди.10:36 19.04.2021
76 Ицо
До коментар #49 от "Край":
Понеже съм неук, ще ми обясниш ли какво точно им се случва на зимните гуми след няколко години, че те вече не са зимни ( макар и с грайфер ). Чувал съм от бабите пред блока, че най-зле на гумите им се отразява топлината ( горещо време, горещ афалт ). Та според тази логика, през зимния сезон няма нкой от гореспоменатите фактори. Обясни ми моля те защо според теб зимните гуми на няколко години вече не стават. Може би се саморазпадат, като еко торбичките в супермаркетите...?!?10:54 19.04.2021
77 Шоп от СО
До коментар #46 от "АА1":
Много си стиснат11:00 19.04.2021
78 Ицо
До коментар #57 от "гост":
Тоя пък съвсем е изпушил - за един сезон зимната гума умира. А всесезонната...вечна :))) Искрено се забавлявам, като чета подобни бисери! Гуми за хайлайфа...тц,тц,тц11:11 19.04.2021
79 Специалиста
До коментар #60 от "Тоалетна хартия":
Колега, сравнявам всесезонни с лятни гуми. По-шумни са през лятото, за зимни не съм писал нищо. Моля, четете правилно поста и не пишете глупости. Карам само нови сезонни гуми.11:29 19.04.2021
80 xxx
12:54 19.04.2021
81 Car guy
16:56 19.04.2021
82 Майстор
18:50 19.04.2021
83 123123
До коментар #32 от "Лада Веста Крос":
смях, защото не си карал гуми за повече от 79лв. Втори комплект карам мишлен кросклимат, и това са най-добрите гуми. Всяка седмица пътувам София - Рибарица, немалко градско също, зима и лято, и не съм имал никога проблеми. ти се смей колкото искаш.. а за "гумаджиите"-професори, които дори не знаят какво е оф. сайт на производител на гуми дори не ми се говори.Коментиран от #90
21:24 19.04.2021
84 хахаха
До коментар #38 от "NikNay":
ти щом задаваш такива въпроси, няма смисъл да ти се отговаря )21:26 19.04.2021
85 Filo
22:22 19.04.2021
86 Гост
10:23 20.04.2021
87 SUBARU XV
До коментар #32 от "Лада Веста Крос":
Смешко , ела да те видя на пътя към "Кумата"...Като ти чета коментара се съмнявам че излизаш от махлата..
Колко пъти ходиш на Боровец зимата ...в събота и неделя на Витоша ..
А лятото на Гърция ...
14:50 20.04.2021
88 ого
До коментар #13 от "Ей Ганьо":
А още по добре да има дневни и нощни;-)15:31 20.04.2021
89 КОЗИ РОГ
ДА КАРАТ СЪС КАКВОТО СИ ИСКАТ...ВАС ТОВА НЕ ВИ ЗАСЯГА.
23:53 20.04.2021
90 SUBARU XV
До коментар #83 от "123123":
Точно така земляк , обясни му на този смешко ...Аз съм през седмица по линията София - Тетевен..
Всесезонни гуми на 21000 км , не са мръднали и никога не съм проблеми.
Всеки трябва да се съобразява с техическите параметри на автомобила си и
най вече със собствените си умения - това е всичко ...
11:07 21.04.2021
91 Боби
20:56 16.01.2022