Last news in Fakti

24 Март, 2021 15:21 55 032 126

Някои от честите измами по автосервизите

  • сервизи-
  • автомобили-
  • ремонти-
  • измами

Започваме с уговорката, че далеч не всички сервизни центрове у нас лъжат клиентите си, но всички знаем, че има такива, които си спестяват много неща с цел по-голяма печалба

Някои от честите измами по автосервизите - 1
Снимка: Shutterstock

За съжаление, когато се стигне до по-сериозен ремонт на колата, то доста малък процент автомобилисти имат възможността да направят това сами, поради което при решаването на подобен проблем трябва да се разчита на честността и професионализма на автосервизите. Как някои от тях се възползват от позицията си, заблуждавайки собствениците на автомобили, ви разказваме сега.

Може би най-наглият „ремонт“ е банално разглобяване на двигателя и последващото му сглобяване, без да се сменят каквито и да било части. Но в същото от собственика се взимат пари като за истински ремонт. Последният се убеждава след ден-два, че след посещението в автосервиза проблемите по силовия агрегат продължават и се връща с основателни претенции.

Въпросните майстори-мошеници винаги имат готово оправдание: "това означава, че двигателят освен първоначалната повреда е имал и друга - оставете колата, ще я оправим." И ако я оставите ви отремонтират първоначалната повреда, но ви взимат пари още веднъж.

Някои собственици на автомобили казват, че подобна манипулация се „разбира“ просто - шофьорът трябва само да поиска старите демонтирани части да му бъдат върнати след приключване на ремонта и измамата ще бъде разкрита.

Ето защо наистина хитрите мошеници просто пазят аналогични части от предишни ремонти на други клиенти или в краен случай отиват до най-близката автоморга, намират там евтино и подходящо износени части от стар двигател от същия модел и ги монтират в ремонтираната кола. И след това, те връщат на собственика неговите износени детайли. Ако последният има късмет, боклукът поставен в колата му ще работи известно време.

Доста по-използван трик е, когато клиентът бъде информиран, че за ремонт на двигателя ще се използва оригинална или скъпа висококачествена резервна част. Но всъщност се използва евтин китайски аналог. В резултат на това автосервизът печели значителна допълнителна сума, а шофьорът след кратко време открива, че двигателят отново е "мъртъв" - заради прословутите ментета с щампа "Made in China"

За по-неподготвени технически клиенти се използва и методът за добавяне на ненужни части към поръчката. Например, нови запалителни свещи, допълнителен маслен филтър, тройно повече ново моторно масло и подобни "малки неща", от които сервизите печелят, дори и наистина да ви ги сменят без да има нужда.

Между другото, отделна техника е свързана с маслото. Това е особено ефективно, когато шофьорът използва едни и същи марки масло и маслен филтър от година на година. Знаейки това, хитрият „майстор“ не сменя филтъра и не източва старото масло от двигателя. И той просто зарежда малко ново - така че нивото му на измервателната пръчка да е на правилната отметка.

Масленият филтър и маслото, "спестено" по този начин, след това се доставят на друг шофьор. Колкото и да ви се струват банални тези измами, те са факт и ако се сещате за още такива "хитрини", то не се колебайте да ги споделите в коментарите под статията. Ще са полезни за мнозина.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 150 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Морето

    323 8 Отговор
    Явно затова започнаха да се "самозапалват" пазни автосервизи- от много "доволни" клиенти.

    Коментиран от #49

  • 2 Буко Баламата

    345 20 Отговор
    Монтьорите са по-долни и от джамбазите! Като оставим това,че са нагли и прости повечето са и некадърни.

    Коментиран от #21, #43, #45

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 БАЙ Х@Й‼

    127 22 Отговор
    Между другото, отделна техника е свързана с маслото. Това е особено ефективно, когато шофьорът използва едни и същи марки масло и маслен филтър от година на година. Знаейки това, хитрият „майстор“ не сменя филтъра и не източва старото масло от двигателя. И той просто зарежда малко ново - така че нивото му на измервателната пръчка да е на правилната отметка.😀😀😀😀 и жена ми знае къде е щеката за маслото и може да различи масло на 10К и ново! И късмет е , че вече няма щанги и манивели в багажника😡

    Коментиран от #7, #112

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Начи

    144 10 Отговор
    Няма по големи измамници от тези.

    Коментиран от #121

  • 7 Хохо

    162 12 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й‼":

    Различи масло на дизел на 100км и масло на 10к?
    Никога!

    Коментиран от #17

  • 8 Пламен

    81 146 Отговор
    Чел съм и по-големи глупости. Измислена статия.

    Коментиран от #38

  • 9 Видин

    134 8 Отговор
    Нито един от сервизите във Видин не работят качествено,страшно са скъпи,никога не ти връщат старите части а за касова бележка или фактура за ремонта да не говорим.

    Коментиран от #40

  • 10 Фен

    227 7 Отговор
    Живея в Германия която кола я ремонтирам в известна верига сервизи. Там ми казват след ксот съобщя проблема, какви Части ми трябват, колко време ще отнеме подмяната и мога на да се моткам на 2-3 метра от колата без никой да ми каже нищо. Почти всички масови ремонтни дейности ги има на сайта им, след като си въведеш модела кола и двигател ти изписва работа плюс части колко струва. Дано в България да се стигне подобно ниво някога..

    Коментиран от #22, #37, #76

  • 11 Гошо

    161 6 Отговор
    И аз съм се мотал около колата си при ремонт и даже питам и хората отговарят, разправят разни истории.И изведнъж два часа минали и частта сменена.Плащам даже с горница и по живо по здраво.Но знам един монтъор, който е лисица и мори наред заможни шофъори.Опита да ме метне, не мина щото съм средно грамотен технически и различавам елементи, части, силови уредби и т.н Жени да не карат коли на майстори, освен ако не е чичо й.
  • 12 Без ДДС

    100 10 Отговор
    Ганьо трябва да е на 100% чиста печалба.
  • 13 Мъдьо Мъдев

    133 10 Отговор
    Що не пишете за добрите сервизи. Наложи ми се да правя автоматични скорост в малко сервизче препоръчано ми от приятел. След като шефа им каза, че нямат софтуер за тези скорости и не може да направи диагностика, то най вероятно трябва да сваля скоростите и да ги разглобява и сменя части и тн… и, че конструктора на тези кутии отдавана е умрял. На въпроса колко ще струва удоволствието да съживим скоростите, въпреки безвъзвратната загуба на добрия конструктор, той ми отговори 2000 лв. Оставих колата в уречения ден. След 2 дни един младеж от работниците ми се обади да си взимам колата щото е готова. Турих 2 хиляди в джоба. Даде ми момчето ключовете и едно листе написана сумата от 173 лева. Питах толко ли е цената за ремонта на мойта кола. Младежа каза да, толко е. Даже се притесни, че семерингите били малко скъпи, но в тях било причината + литър атф+4. Та има и свестни сервизи и честни майстори в БГ. Колата си върви без никакви проблеми след ремонта 3 години вече. Бих публикувал и името на сервиза ама ще го изтрият. Намира се в трафопост на ул. Пловдив в гр.София. Не им правя реклама. Пак бих отишъл при тях.

    Коментиран от #47, #94

  • 14 Мюмюн

    25 64 Отговор
    Одих при моа мастер механик да види Фиата що трака нещу отдоло. Дигнахме я на крика и тоа ми вика: Мюмюне, пиши: биалети 2бр, шарнири 2бр,тампони стаб щанга-комплект, къси кормилни накрайци 2бр,дълги кормилни щанги 2бр,тампон ДВГ долен, амортесори газови 2бр, тампони за тех, прахоуловители комплект! Ехеее....викам си-тоа ми удра кожата, проклетника. И му викам:Шшъ, мой чиляк-колко ша струва туй на мене? Он ми вика-малко паре, 80 кинта! Ей, късвет извадих.
  • 15 Така е

    78 18 Отговор
    Не напразно, никой не иска електрички в България! Колко къщи са построили ДВГ-тата, не е истина! Те за това са най-хубавите коли! Ама само за някой!
  • 16 Пълни глупости

    87 36 Отговор
    Пишете да си изкарате хонорарите. Нали едни мошеници в автосервиз ще ги разнесат по целия интернет и клиент няма да стъпи повече там. Редовна клиентела се прави с години коректна работа на нормални цени и високо качество. И непрекъснато обучение за новите неща. Всичко останало е бош лаф, приказки на по бира пред бакалията.

    Коментиран от #20

  • 17 БАЙ Х@Й‼

    11 21 Отговор

    До коментар #7 от "Хохо":

    Ти четеш ли статиите? Смяна на масло В СЕРВИЗА !

    Коментиран от #33

  • 18 На съученик вьв фауве фирмен сервиз

    45 3 Отговор
    Ст. Загора за платени две карета сложили едно а на дъщеря ми подмениха бутоните за ел. Стъклата с лепени хиляда пьти сьс секундно лепило(120) кинта е нов такьв превкючвател..

    Коментиран от #32

  • 19 Бай Тошо

    56 11 Отговор
    Катализаторите най лесно изчезват в сервизите

    Коментиран от #110

  • 20 Пежо

    107 11 Отговор

    До коментар #16 от "Пълни глупости":

    Не са глупости,а 90% от сервизите са измамни.Когато си купиш кола,и започнеш да тестваш различни сервизи за коректност,изведнъж се оказва,че е пълна трагтедия-хвани единия,удари другия.Аз,докато намеря правилния,съм сменил над 10-12.Страшно е...А в "официалния",докато не ти дават да им висиш на главата,и те бръснат на сухо на тройна цена,също мамят.Ама си вързан към тях,заради гаранцията...

    Коментиран от #24

  • 21 ЧМ Варна

    90 4 Отговор

    До коментар #2 от "Буко Баламата":

    Абсолютната истина! Даже и на хора, на които до скоро вярвах, ме ментат и лъжат право в очите.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Баш майстора

    11 44 Отговор
    Ха-ха-ха хлъзга ми само тия дето се правят на много отворени и големи тарикати особено тия дето обичат да се пазарят А иначе обаждам цифрата в която влизат и отговорността и гаранцията с малката подробност ако Клиентът не ме кара да правя цигании по труда на направи нещо Моля ти се а после майстора виновен
  • 24 Баш майстора

    34 12 Отговор

    До коментар #20 от "Пежо":

    Човешко да се греши Никой не е застрахован срещу това Иначе нямаше да падат самолети и нямаше да има катастрофи Важното е да си признаеш грешката А между другото Ти обичаш ли твоя клиент да ти виси на главата

    Коментиран от #72

  • 25 Читател

    68 7 Отговор
    НАП ,защо не се интересуваш от авто сервизите? Защо?

    Коментиран от #27

  • 26 перничанин

    140 6 Отговор
    Какво да кажа, от "добри" майстори се научих сам да си сменям масло, филтри, накладки, дискове, тампони стаб. щанга, задни амортисьори, (купих си скоби и за предните, но още са здрави), накрайници, биелетки (шарнирите все още не съм ги сменял), ремъци, ролки, ангренажа на Полото на жена ми, имам малка диагностика и си сменям сам датчици,ланбди, термостат и доста дреболии. На сервиз ходя за реглаж на предница, смяна на тампони носачи (нямам преса) баланс гуми и настройка на газовата. Скоро ще отбича газаджията , защото си свалих диагностика и си купих комуникационен кабел, а съм в процес на изработка на преса (от хидравличен крик). Договорих си голяма отстъпка от магазин за авточасти. Мога да напиша книга за "гоуемите пернишки майстори" и ще разберете защо се цапам в къщи , а не си пия кафето, докато колата е в сервиза..

    Коментиран от #29, #57, #117

  • 27 НАП

    43 3 Отговор

    До коментар #25 от "Читател":

    Кой ти каза че не се интересувам мислиш ли че мога да пропусна дори и един рушвет в живота си
  • 28 Чета и

    130 3 Отговор
    Ми се реве , толко ли е сложно да се работи коректно с клиентите , бях 11 години в Англия имах сервиз в Лондон , в телефона имах 950 номера от тях 50 да са били на приятели останалите бяха на клиенти и това само в моя телефон ими на синът ми ,сега съм в България
    И за една година имаме клиенти от няколко градове . Заради някой колеги всички сме под ножа за съжаление.

    Коментиран от #30

  • 29 Баш майстора

    35 21 Отговор

    До коментар #26 от "перничанин":

    Чудесно вече и ти можеш да отвориш автосервиз там в Перник и без това всичките сте колеги даже щях да се учудя ако ми кажеш че си ходил на сервиз

    Коментиран от #36

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Наебайко

    62 2 Отговор
    Изключителни помияри които правят всичко това са "Найскар" в Пловдив. Никога повече кола при тези мошеници.
  • 32 Баро

    40 4 Отговор

    До коментар #18 от "На съученик вьв фауве фирмен сервиз":

    Ходи още от фирмения сервиз А иначе тоя бутон за ел стъкла в Ауто Кели струваше 6 лв и 40 Нищо че е менте вече две години си го ползвам Докато има балъци ще има и тарикати
  • 33 Опитен

    7 10 Отговор

    До коментар #17 от "БАЙ Х@Й‼":

    Разбира се,че се различава,ти ако не можеш е друга тема.
  • 34 Механик

    61 7 Отговор
    Такива неща може да напише само един завършен 80%-тов.
    Това с ремонтите на ДВГ е пълна недомислица.
    Първо, днешно време почти не се правят т. нар. "основни ремонти" на ДВГ. Прекалено е скъпо. Заслужава си само за автомобили с малък пробег и на не повече от 3-5 години. А такива коли не могат да имат "износвания". При тях ремонта е авриен наистина се налага подмяна на кол. вал, разпред. валове, повлекли бутала и прочее. В таква ситуация, защо ми е да ходя да търся "износени" части по моргите и да ги плащам, докато мога да монтирам НОВИ, за които съм получил 30% отстъпка. Хем аз ще съм си свършил работа, хем парите пак същите, хем и клиента ще получи качествена услуга и ще е доволен, а това означава, че той отново ще ми е КЛИЕНТ, защото ще ми има доверие?
    Това с маслата е още по-глупаво. Смененото масло винагиси личи в сравнение с "долятото". Всеки може да се убеди, като извадищеката и разтрие малко масло между пръстите си и след това го помирише. Освен ако не е с ковид и да няма обоняние. Хехехе.
    Майсторлъкаи доверието се градят с годни, а се губят за миг. При толкова голяма конкуренция в тоя бранш, само дилетант може да се поблазни от такива "къси кушии" (елементарни, дребни измами).
    А ако сте отишли при дилетант, поблазнени от ниск цени, то там си е ваш риск.
    И тук не визирам, че трябва да се ходи в скъпи сервизи. Има момчета с много знание и опит, с честни сърца и малки сервизи. Намерете такъв, договорете се и няма да ви мамаят.
  • 35 Георги

    48 4 Отговор
    Съгласен съм че има некоректни автомеханници Случи ми се следното Отивам при майстора и в негово присъствие се обаждам на предишният собственик с включен високоговорител Той е собственик на автокъща и познава въпросният майстор Казва му какво е сменил по аудито включително и маслото на двигателят и филтрите Обяснява му че всичко отслужена е скъпо защото колата я караше той Обясни му че само маслата на автоматичната трансмисия не са сменени Оставям си аудито при майстора с уговорката да смени маслата на трансмисията и двата филтъра Към 17 ч. ми се обажда отивам да си взема колата и се оказа че ми е сменено пак маслото на двигателя и четирите филтъра въпреки че нямаше нужда Дори не ми даде нито фактура нито касов бон нито сервизна книжка Намерих сервиз Аuto stars в Русе където ми обслужва s tronica След смяната на консумативи те ми показаха старите масла и филтри върнаха ми от едното и от другото масло остатъка издадоха ми фактура с касов бон Попълних ми сервизна книжка с подпис и печат Има и добри професионалисти

    Коментиран от #52

  • 36 перничанин

    48 2 Отговор

    До коментар #29 от "Баш майстора":

    А,аа, ходих на сервиз, ама е много за писане и повечето ще са псувни, та ще ме изтрият. Ако си "майстор" и се чувстваш засегнат, сори , но няма да ти се извинявам и не се бой, колега не мисля да ти ставам. Да, има свестен сервиз в Перник (ще ми се да пиша сервизи, но ...) , но се занимават основно с френски коли, а аз съм с японка. Казвам свестни , защото се задоволяват с цена (обявена) за час труд + 40% отстъпка която ползват за части. Монтират това което си избереш (дават ти поне две предложения), позволяват да гледаш и настояват да си вземеш старите части. Основният им проблем е , че са известни, добри са и часовете са им запълнени за седмица напред.
  • 37 Механик

    22 11 Отговор

    До коментар #10 от "Фен":

    Товас 2-та метра не мога да го повярвам. Особено за Германия.
    Значи така! Нашият сервиз, макар и не многоголям е "редовен". От Инспекцията по труда изискват всяка година:
    1) "Оценка на риска"
    това включва:
    - Осветеност
    -Шум
    -офазяване
    -запрашеност
    и пр.
    във връзка с охранта и безопасността на труда изискват и това да се водии провежда :
    -тетрадка за Първоначален инструктаж.
    -тетрадка за месечен нструктаж
    -дневен инструктаж
    както и до всяко работно място, машина, съоръжение да има залепени инструкции за това как се ползват и поименно кой от ПЕРСОНАЛА може да ползва това нещо.
    Хайде сега ти ми кажи, с тия 2 метра, дето можеш да седиш, колко от горните неща се нарушават!
    п.п.
    За нарушения по горните точки в БГ глобара е над 25000лв.
    В Западната Джамахирия, всичко това ще е в евро и умножено по 10.

    Коментиран от #86

  • 38 Neron

    64 3 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Никак дори не е измислена . Сервизите мамят . Сервиз Мимо Варна така ме измами преди време .
    Те продават и авточасти . Да , но аз имам магазин за авточасти от 2000 г.
    Закарах си и тампоните на аматисьорите , за да ми бъдат сменени . Можех и сам , но нямах нужната техника . Дори се опитах да отвия , но бях ръждясали и ме се отвиваха . И така закарах колата , като закарах и тампоните . Още тогава ми направи впечатление , чежена му - продавачка на части ме погледна на криво .
    И хоп да се пребера до магазина , няма и 30 мин.ми звънят , че колата е готова . Отидох взех колата , и още на другия ден разбрах измамата , но те отричаха . После в друг сервиз сложих нови тампони и старите въобще не мязаха на нови . Но през цялото време в този селски сервиз където отидох направих видео .
    После закарах тези тампони на сервиз Мимо Варна , те отричаха , чене това са тампоните които съм закарал. А аз нали имам фактура на поръчка на тези тампони на точно тази дата , от която е и ремонта в сервиз Мимо Варна .
    Така , че измамите си ги има в сервизите .
    По често взривявания трябва да има , ще се оправят нещата .
  • 39 Мирон

    51 4 Отговор
    Като я прочетеш тази статия, направо звучи абсурдно. Още по абсурдното е, че е истина.

    Коментиран от #44

  • 40 България

    45 4 Отговор

    До коментар #9 от "Видин":

    В Пловдив никой освен големите, оторизирани фирми не дава касов бон, има и честни хора,но те са малко, всеки долен и подъл майстор има полицаи които го пазят, данъчни и герберисти в общината на които работи безплатно за наша сметка
  • 41 Нане

    49 2 Отговор
    Лично съм бил в голям сервиз с много известно име! Казват ми остави си колата и ела след колко си време да я вземеш... Отивам и си я вземам. В първиге километри ми се стори странна и от към ходова част и от към двигател. Повече при такива мушенници няма да стъпя! Само на място при доверен човек и на такъв който се е доказал! Даже и да е оторизиран сервиз има хора дето не разбират!
  • 42 еugene.kn

    21 2 Отговор
    Във Франция един час работа в сервиз средно е 60 евро.

    Коментиран от #87

  • 43 Кадец

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "Буко Баламата":

    Той пък Тиквата щото е много кадърен...
  • 44 Запознат

    19 7 Отговор

    До коментар #39 от "Мирон":

    Свиквай, това е демокрацията...

    Коментиран от #46

  • 45 нафто

    41 1 Отговор

    До коментар #2 от "Буко Баламата":

    Колкото са по некадърни,толкова са по нагли.
  • 46 нафто

    36 3 Отговор

    До коментар #44 от "Запознат":

    Така е в нашата демокрацията колега.В западната демокрация ако клиент се оплаче основателно от нещо,на виновника ще му се стъжни живота
  • 47 бензино

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "Мъдьо Мъдев":

    Ползвал съм услугите на този сервиз.Наистина,много е добър.Ръчна скоростна кутия ми поправиха.Занимават се само със скоростни кутии и диференциали.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Не ходете в Кам Моторс дизайн

    36 1 Отговор
    В кв. Бенковски в София с управител Климент Шопов, освен ако не искате да бъдете измамени с много пари, без да ви направят никакъв ремонт. Правят се, че работят по колата с месеци, а всъщност я карат и накрая ви я връщат по счупена, отколкото като сте я закарали.
  • 51 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    24 1 Отговор
    Не отивайте никога в сервиз на така наречения КЛЕЧКАТА в гр.ЛОМ целия град знае какви мошеници са и пак има клиенти.Свалят катализатори,не сменяват части с нови а втора употреба.Много оплаквания има в ФЕЙСА от тях,много народ са прецакали.......
  • 52 Пострадал

    27 1 Отговор

    До коментар #35 от "Георги":

    Стига си лъгал! Точно в този сервиз не ходете никога! Собственика така наречения бат Роско е мошеник и селски тарикат от класа и никой не иска да работи при и с него! На времето точно за 8 месеца и му взеха разрешителното за дистрибутор на Алфа Ромео и Фиат точно заради селски тарикатлъци и мушенгии. Единствения дилър с толквова кратка история на представителство! Вие си правете сметката! Явно сам си е написал поста тук докато чака някой балама да се подлъжи от старите табели и да влезе при него!
  • 53 4883

    20 1 Отговор
    ВНИМАНИЕ ДО ВСИЧКИ ПОКУПАТЕЛИ НА АВТОМОБИЛИ ВТОРА УПОТРЕБА!ВНИМАНИЕ ПРИ ЧЕТЕНЕ НА ОБЯВИТЕ,ЗАЩОТО ЕДИН МОШЕНИК ОТ БЕЛОВО СЕ ОПИТА ДА МИ ПРОБУТА "ХОНДА СИВИК"С 14 ЕКСТРИ И ТОВА,ЧЕ Я ПРОДАВА ОТ ИМЕТО НА ДРУГО ЛИЦА С ПЪЛНОМОЩНО!!!ПРИКАЗКИ ЗА МАЛОУМНИЦИ!!!СЪЩИЯТ ИМА ТЕЛЕФОН:0887110130!!ХВАНАХ ГО В КРАЧКА И ВЗЕ ДА МИ СЕ ОПРАВРДАВА,ЧЕ КОМПЮТЪРА БЕЗ НЕГОВАТА НАМЕСА Е ДОБАВИЛ НЕСЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ЕКСТРИ!!!НОМЕРА ОТ СЕЛСКИ ВЕЧЕРИНКИ!!!ОН СИ МИСЛИ,ЧЕ НИЕ У НАШЕ СЕЛО РЪПАМЕ ДОМАТИТЕ С КОЛЦИТЕ!!
  • 54 Добро начинание

    24 2 Отговор
    След като в България било некоректно да се цитира името на нелоялния автосервиз, името на магазина, който продава менте резервни части, най вече турски или китайски за германски и японски и най вече името на собственика, какъв е смисъла да коментираме.ЗАДЪРЖИТЕЛНО първо трябва това да се премахне, като първа стъпка.Недей мошениците и престъпничите да плашат със съд, България отдавна е в ЕС.НАП, КАТ, политици, мутри, постоянно ни информират колко ментета конфискували вчера на границата, от кого, който не си плаща ли.Или автосервизите са като IT сектора, милиоционерите не им е ясна материята.А и си е цапане.Документи не издават, това какво значи, чадър от НАП.Гаранции за пробег или време за частта-няма.Получавали части с до 40% отстъпка, това какво значи-части ментета.История на ремонта?Ама моля, какво е това.Отиваш да залепиш гума, къса ти шпилката така самообявилия се майстор.Отиваш да смениш предно стъкло, слагат ти новото върху изгнила и с дупки основа.Но всичко е до човек.Затова има автосервизи с реноме, в които не работят мързели и некадърници.Говорим с уговорката, че това не касае истинските автомотьори, профи и с чест и морал.Останалите може да ги срещнещ по форумите да обясняват колко трудно и опасно е да да развиеш няколко болта, да нагласиш отметка или провериш верига с мултицета.Единствено българските простаци автомонтьори крият и заблуждават хората решили сами да сменят някоя част.По целия свят не е така.Даже в Русия не е така.Хората споделят зн
  • 55 Колата си я

    24 2 Отговор
    карам във фирмения сервиз и за всяко пипане ми издават фактура с гаранция от 1 година. За две новозакупени коли и 16 години никакви ядове от типа дребни мушенгий. Преди това при "майстор" "приятел" за смяна гарнитура на главата си платих и от мен горница, но се оказа старата гарнитура намазана с червен хепметек. Това го откриха точно във фирмения сервиз. От тогава само там и никакви "приятели" самазвани "майстори".
  • 56 4883

    13 1 Отговор
    В Пловдив чиста работа е да идеш при Ташков сервиз за РЕНО И ДАЧИЯ или БОШ СЕРВИЗ!!Най много ходя при един приятел бояджия,който ми дава колата на негов приятел и "мачът приключва"!Може и да си взема комисионна,но поне си сигурен,че ремонта е сто процента точен и сигурен!Ако искаш и фактура ще ти дадат ,но....задължително ти връщат старите авточасти!!!Благодарност ако се сети кой съм,но не желая да цитирам имена!!Пазя го за себе си!!!
  • 57 жаа жа аж

    11 5 Отговор

    До коментар #26 от "перничанин":

    то на тва поло несменен чарк не остана бе то голем баклук било

    Коментиран от #78

  • 58 некойси

    31 4 Отговор
    Най-интересното е, че настояват те да купуват частите и така прибират и разликата в надценките. Затова отказват и да правят коли с части на клиента.

    Коментиран от #64

  • 59 майстор43

    23 16 Отговор
    Като сте събрали 15 бона за Порше Кайен на 15 години, дръпнете си един потребителски заем за още 15 бона и си купете чисто нова кола, вместо да наливате в някаква стара талига пари... Старата кола е като бездънна яма. Така няма да ви се налага и да се занимавате с монтьори по кварталните автосервизи, които да ви муфтят. Покупката на нова кола е инвестиция. Купиш ли ново, започваш да пестиш. Българинът вече не е толкова богат, за да си позволи да кара стари коли.

    Коментиран от #88, #89

  • 60 СТОМАНА ПЕРНИК

    28 1 Отговор
    Те и затова колко сервиза изгоряхаа и колко майстори изреваха ....
  • 61 Никога там

    22 2 Отговор
    Порше София запад , където продават аудита смяна масло и филтри на А3-ка са взели на един познат 700лв за масло и филтри .

    Коментиран от #93

  • 62 Никога там

    19 2 Отговор
    Говорим за А3-ка 2020год с трицилиндров мотор 1.0сс На фактурата 1Л. масло е пишело 56лв литъра
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Механик

    11 15 Отговор

    До коментар #58 от "некойси":

    Отстъпки за части и не само се дават, когато дадения сервиз пазарува много части от определен магазин. Процента на отстъпката се формулира на база ОБОРОТ.
    Когато ти си направиш сервиз и за месец "дърпаш" от даден магазин части на стойност над 10000 лв. тогава и ти може да ползваш отстъпката.
    Апропо, като си купиш салам за 10лв. килото от магазина, предтендираш ли за двата лева отстъпка, които производителя на колбаса, дава на тоя магазин? А за другите 2 лева, които производителя на месото дава на фирмата която прави колбаси?!
    В тоя ред на мисли, какво ще кажеш да доведа жена си в сервиза, та докато ти поправяме колата да има с какво да се забавляваш?

    Коментиран от #67, #80, #91

  • 65 СОФИЯНЕЦ

    13 0 Отговор
    ЗАТОВА ПОЛЗВАЙТЕ САМО ЕДИН СЕРВИЗ И САМО ЕДИН МАЙСТОР.
  • 66 Потърпевш

    24 5 Отговор
    Най големите мушангий се осъществяват с новите автомобили докато са в гаранция. Уж ти правят обслужване (смяна на масла ,филтри,ремъци и ролки и др.манипулации ),а в същото време повечето неща се спестяват. И накрая плащаме. Разбира се остава вярата на притежателя на новата кола че е направил необходимото гаранционно обслужване. Между другото една нова кола може да мине 100-150 000км.провег без да се сменя маслото на двигателя и филтрите ,синтетичното масло издържа. В сервизите това го знаят и за това само малко го опресняват с ново около 20-30% без да пипат друго.

    Коментиран от #96

  • 67 Devil

    14 6 Отговор

    До коментар #64 от "Механик":

    Първият ти плюс е от мен за коментара ти напълно си прав
  • 68 Батко

    25 0 Отговор
    Автосервизите не са това което бяха .90 % от автомонтьорите нямат документ за ПРОфЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ . А образование ? Като гъби изникнаха сервизи и сервизчета пълни с ,, майстори ,, мошенници .
  • 69 гост

    22 2 Отговор
    1.Писмен документ за вложеното в колата а старите части - в багажника-има как да се разбере от къде са и защо са.2.Опаковките на новите части - в колата.3.Обезателно гаранция -който не дава писмена гаранция -да седи край печката!3.По възможност - поне две мнения.4.Навъдиха се много завивачи и отвивачи на гайки - да се ходи при проверени хора.5.Израза "много работа имам -ако искаш купи си частите ти" показва,че сте попаднали на монтьор а не на търговец,който иска с вашия ремонт да си оправи месеца.И т.н.
  • 70 Знайко

    24 0 Отговор
    Това със смяната на маслото се случи на мой познат. Беше занесъл туба ново масло и нов маслен филтър за смяна на маслото на автомобила. Мастора му казал, да дойде на другия ден и ва си вземе колата. Човека платил и си взел колата и тогава установил, че на колата стои стария мръсен филтър и маслото е черно. Т.е. "майснора" мошеник е взел пари за несвършена работа. И прибрал за себи си новото масло и филтър.
  • 71 8888

    16 2 Отговор
    Не сте ли помислили защо почти всички сервизи не разрешават да присъствате при направа на ремонта след като те гонят какво очакваш . Откакто започнахме да строим капитализъм мога да ви дам стотици примери .
  • 72 ПАВКАТА ОТ ОРКЕСТЪРА

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Баш майстора":

    АМИ АКО НЕ ОБИЧА ДА МУ СТОИШ НАД ГЛАВАТА , СЛОЖИ МУ ТОГАВА ШАПКАТА В КОМИНА , КАКТО ТИ ГО ПРАВИШ , ТА ПОСЛЕ ОНИЯ ЩЕХА ДА СЕ ИЗДУШАТ С КАМИНАТА , КАТО НЕ МОЖАХА ДА Я ЗАПАЛЯТ , ОБСС ПАРДОН ДА МУ СЛОЖИШ ШАПКАТА В ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР ХХММЪ , И УТРЕ ПАК КИНТИ ЩЕ ИМА , КАТО ДОЙДЕ ЗА РЕМОНТ , ЗА ТАКОВО , РЕКЛАМАЦИЯ , НЕМА СТРАШНО ЩОМ ИМА БРАШНО ХЕХЕЙИИИ , ТУКА У СЕРВИЗА МОЖЕ , А ПРИ МУЗИКАТА НЕ ,ЗАЩОТО НЕ ВУЙЧО А НА ВУЙЧО ТИ ВУЙЧО МУ ДА ДОЙДЕ , ЗАЩОТО ТРЕБЕ ДА ИМАШ ПОЗНАНИЯ МОЙ ЧОВЕК ,В МУЗИКАТА , Е НИЕ СМЕ МУЗИКАНТИ , МУЗИКАНТИ И , АМА РАЗБИРАМЕ МАЛКО И ОТ КОЛИ , АБЕ ДА ТЕ ПОПИТАМ ТЕБЕ МАЙСТОРЕ , ТИ НЕ БЕШЕ ЛИ ХОДИЛ ЗАПАС С ЕДНИ ОЩЕ ДВАМА , ДЕТО НЕ МОГАТ ДА МАРШИРУВАТ ПРАВИЛНО , А КОГА ПЛУВАХТЕ С ЛОДКАТА СЕ НАПИКАХ ОТ СМЯХ , А МА И ВИ СТЕ ЕДНИ ЗЕВЗЕЦИ , ПО ГОЛЕМИ ОТ МЕНЕ ДАЖЕ !!!,😁😁😁😁😁😁😅😅😄😆😃😁😁😂😭😂😁😅😄😆😃👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍!!!❤️♥️💓💗💖💞💕💝🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬❤️♥️❤️👍👍👍!!!.
  • 73 Чочо

    10 3 Отговор
    В голям град,карта за градския транспорт и нямате грижи.
  • 74 дрт прч

    17 1 Отговор
    КАКВАТО ДЪРЖАВАТА, ТАКИВА И МАЙСТОРИТЕ
  • 75 гост

    17 1 Отговор
    исторята от моя колжка кара колата,че нещо стърже сменят и маортисьрите, като и казват че в това е проблема,обаче продължава сътрже ,мъжът и съсед решават да проверят какво стъррже и се оказва ,че стърже накладката отвътре,която се била износила
  • 76 немеца

    14 5 Отговор

    До коментар #10 от "Фен":

    Много лъжеш мой човек! Много! В Германия никой няма да те допусне в сервиза си да зяпаш! Знаеш ли защо? Знам, че не знаеш! Ще ти кажа, за да не лъжеш така нагло. В сервизите не се допускат лица, защото закона го забранява. Искаш ли линк към немския закон в който е оказано или сам ще си го намериш и прочетеш? Надявам се да знаеш немски и да разбереш за какво става въпрос!

    Коментиран от #81, #123

  • 77 Възмутен

    17 0 Отговор
    EМКомплектСервиз Костинброд оставям им колата със заръката да сменят датчик на разпр. вал. Колата (1.9тди) палеше трудно най-често на загрят двигател, диагностицирах я при един друг майстор, но той е много зает.
    Обаждат ми се от Сервиза - 4те свещи били за смяна. Викам им да сменят датчика и да не барат друго. Тия настояват че свещите са приключили. Стана ми ясно. Давам на бащата да им се обади - е тогава вече не чух да се противят.
    Това беше миналата есен. Проблеми с паленето не съм имал цяла зима.

    Като видят жени или млади шофьори и очичките им светват на тия дяволи...
  • 78 перничанин

    11 8 Отговор

    До коментар #57 от "жаа жа аж":

    :)))) Имам Тойота, та повечето ремонти са по нея.Жена ми повече си пази колата. Заради това, като някой пише "..по Тойотата само масло и филтри.." и започвам да се смея.

    Коментиран от #82

  • 79 Гошо-ментето по прякор Майстора

    7 1 Отговор
    Балъци има много ............просто трябва да ги търсиш.
  • 80 перничанин

    9 1 Отговор

    До коментар #64 от "Механик":

    Някъде може би е така, както пишеш, в магазин започващ с Тех .. системата е малко по-различна. Никой не ти следи оборота, дадоха ми клиентски номер, преди това говорих със собственика и отстъпката която ми дават е 40%, от техните цени на дребно,но ( голямо Но) , същите части он лайн може да се намерят с около 10% по-скъпи, та реалната отстъпка е някъде 10-20% и не чакаш доставка и нямаш разходи за Еконт.
  • 81 Доктора

    9 5 Отговор

    До коментар #76 от "немеца":

    Успокои се малко. С такъв тон ще говориш на клиентите си, ако все още има такива дето се връзват на приказките ти колко си велик.
    Всички станахте големи познавачи на Германия, а сте я виждали само на пощенска картичка!

    Коментиран от #83

  • 82 Хайде бе

    7 2 Отговор

    До коментар #78 от "перничанин":

    Имам 2 Тойоти. На жената е Ярис на 12 г. купен нов. Всичко по колата е оригинално. Няма нито една част, която да е сменяна. Единствено консумативи. Ако не ми вярваш може да се разберем. Колата е обслужвана само в сервиза на Тойота. Всичко е записано в книжката, какво е правено. Ако искаш разпечатка мога да ти извадят за историята и да прегледат колата дали има нещо сменени от някой друг, ако се съмняваш. Само ще трябва да платиш ти за проверката. Моята Тойота е Авенсис на 7 г. Положението е същото, като с Яриса на жената. Нищо друго освен консумативи. От сервиза на Тойота на Цариградско съм доволен. Единствено него съм ползвал и не мога да кажа за другите как са. И то съм го ползвал за консумативи само и също не мога да кажа дали са добри в ремонтите. Удобно са го направили. Сядаш за около час пиеш кафе, безалкохолно и след по-малко от час колата ти е обслужена. Не искам да им правя реклама, но няма и как да кажа, че не съм доволен. Преди тези Тойоти съм имал Карина, Корола и Рав 4. Тях съм ги вземал 2-ра употреба. Не съм имал никакви проблеми освен дребни неща по окачването, заради „хубавите“ ни пътища. Двигател и електроника не са пипани. Интересно ми е ти какви проблеми си имал с Тойота или си просто трол, който е решил да се изходи срещу дадена марка?

    Коментиран от #98, #103

  • 83 немеца

    3 5 Отговор

    До коментар #81 от "Доктора":

    Що си помисли, че не съм спокоен? :))) Май нещо, като те хванат да лъжеш променяш темата и ника естествено. Клиенти нямам, защото работя на заплата във фирма, която няма нищо общо с автоиндустрията и сервизите. А дали съм виждал Германия на картичка ще ти кажа, че не съм я виждал. Живея в тази дъжава вече 19 г. (с двойно гражданство съм) и съм доста наясно с правилата и живота тук, което за теб явно са доста чужди неща и поради тази причина се мъчиш да лъжеш по най-елементарен начин.
  • 84 непознат

    8 0 Отговор
    НЕ ХОДЕТЕ НИКОГА В СЕРВИЗ-АЛЕКСАНДЪР АУТО.Най-големите мошеници.взимат пари и нищо не правят
  • 85 шопендар

    15 1 Отговор
    какво се чудите на номерата на автомонтьорите,подобни са и номерата на зъболекарите,на хирурзите които ти сменят ставата/избираш ставеа за 5000,слагат ти става за 3000/,тук се работи на принципа -ден година храни.да не споменавам и номерата на адвокатите.монтьорите си имат такъв лаф-падне ли ти адвокат,доктор и зъбар-режи му главата до кръста
  • 86 Komapak

    6 0 Отговор

    До коментар #37 от "Механик":

    И аз съм виждал подобно нещо в Германия, сервиз на Форд. Нямам идея как го правят. Не разбирай, че се мотаеш около колата докато е на подемник . Имаш си коридорче, стъкло, кафе машина.... Рус крокодил те гледа... 😁Всички екстри. Световната гаранция на Форд в Германия се приема. На Рино не..... Факт. Поне за смяна на масло на първите 30000км
  • 87 Komapak

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "еugene.kn":

    Поздрави от Val d'isere. Цените на единствения сервиз тук са доста по-високи от теб цитираните. 😁 Стандарт. Дерат на месо и не се шегуват.
  • 88 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #59 от "майстор43":

    Не мисля да те слушам. Следващата ми кола ще е jaguar xk8. Просто са ми скъпи AM DB7. Всяка машина си иска профилактика и поддръжка. Факт.
  • 89 шопендар

    10 1 Отговор

    До коментар #59 от "майстор43":

    покупката на кола по презумция е ПАСИВНА ИНВЕСТИЦИЯ,активна инвестиция е когато я използваш като средство за производство-например като такси

    Коментиран от #100

  • 90 БатП

    11 0 Отговор
    Някои бавноразвиващи, като пловдивския М Кар, даже си позволяват не само да не сменят масло, ами и да не долеят. Прибирам се след фактурка 700 кинта и доливам литър масло за още 30, че е на минимум, да ми дойде акъла и да не ходя повече там.
  • 91 Миро

    7 1 Отговор

    До коментар #64 от "Механик":

    Много си прав, само дето ти си сервиз, а не магазин и оборота го правиш от части които клиента е заплатил, при теб се заплаща труда за подмяната им.
  • 92 Фильо - монтьора

    7 0 Отговор
    Аз на моите клиенти слагам само качествени части................от Китай . Цццццц
  • 93 Komapak

    7 0 Отговор

    До коментар #61 от "Никога там":

    И защо реши, че порше изток по нещо се различава? Такива фрапиращи извинения имат за немските си боклучета, че направо ти идва да се смееш с глас. Апропо аз веднъж го направих. Не можах да се сдържа....
  • 94 qwerty

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Мъдьо Мъдев":

    Така си го написал, ч е все едно си собственика на сервиза. Сега ако кажеш, че днес 25 март по обед си изкарал 4 червени чугунени радиатора пред сервиза ще те призная.
    За този сервиз мненията по форумите са 50/50.
    Поздрави!!!!

    Коментиран от #107

  • 95 Ал Капоне

    3 2 Отговор
    Дааа искрено се надявам да попадна на един от вас къде осирате колите , ама искрено се надявам, ще ви текат течности от вся дупка на тялото. А и някой от вас чете тука, дано да стана ваш клиент.....и пари ще има да ми давате напред. Прошляци!

    Коментиран от #101, #104

  • 96 Ти сериозно

    10 3 Отговор

    До коментар #66 от "Потърпевш":

    ли ги мислиш тези неща, ве? 150000 км с първото масло? Първото масло задължително се сменя на около 1000 км пробег при разработката на двигателя, защото се е напълнило със стружки от напасването на частите. Обикновено тогава двигателят харчи и най-много масло.
    Ако във фирмените сервизи не сменят масло, е защото ги мързи да гледат и нерядко са назначили на работа разни нехранимайковци, които не разбират нищо. Ама понеже няма качествена работна ръка и гайкаджиите може да свършат нещо.

    Коментиран от #102

  • 97 волен сидеров

    2 2 Отговор
    БЪЛГАРИ ЮНАЦИ
  • 98 Тойота

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Хайде бе":

    До Хайде бе 82: Приятел, не бъди толкова сигурен, че като ти обслужват двете коли само в сервиза на Тойота, всичките части по колите ти са оригинални. Като минаваш през Габрово, питай за Венци Тойотата. Той беше представителят на Тойота за Търново и Габрово, придаваше ги нови и ги обслужваше 20 години. Преди 1година го изгониха и фирмата му отне лиценза, защото ги обслужвал с китайски и турски ментата. Сега ментосва собствениците на Сузуки.

    Коментиран от #105

  • 99 Пострадал

    8 0 Отговор
    Най-неприятното нещо в нашите сервизи е следното: закарваш си колата и обявяваш проблем който искаш да се отстрани. Отиваш да си вземеш колата и те ти казват, че са направили това и това, за което трябва да си заплатиш, а проблемът за който си я вкарал в сервиза не е отстранен!
  • 100 Йо Несбьо

    7 1 Отговор

    До коментар #89 от "шопендар":

    Покупката на кола в повечето случаи не е инвестиция, а РАЗХОД! 95% от автомобилите са за лични цели или бизнес. Инвестиция може да бъде, ако ще се чака повишаване на стойността й във времето или като средство за извършване на дейност. Бизнесът ползва автомобила като средство за производство, но това в България не е съвсем така! Между другото, точно това е причината голяма част от богатите да ползват стари и евтини коли като лични - защото има една логична препоръка да не загробваш повече от 5% от богатството си в автомобил, чиято цена с времето спада многократно.
  • 101 Баро

    4 1 Отговор

    До коментар #95 от "Ал Капоне":

    Голям си на клавиатурата
  • 102 Баро

    5 1 Отговор

    До коментар #96 от "Ти сериозно":

    Относно маслото Виждаш ли какви нещастници има по света А що се отнася до разработката на двигателя още от 80-те години допуските на частите при сглобяване са толкова точни че на практика двигателя излиза разработен от завода даже има студено завъртане на мотора
  • 103 перничанин

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Хайде бе":

    Чукча писател, чукча не читател. Карам Аурис купен нов от същото място, но гаранцията ми изтече бързо. СЕРИОЗЕН проблем НИКОГА не съм имал , а е на 360 000км . След изтичане на гаранцията я газирах. Не ползвам оторизиран сервиз заради :"
    .. час мога да ти запиша за след 3 седмици , ела към 11, абе я ми се обади след 10-ина дни."
    Започнах да си търся сервизи в Перник и след доста техни глупости започнах сам да си я ремонтирам. Както по горе писах, сменял съм предимно консумативи, задни амортисьори, датчик разпределителен вал, биелетки, кормилни накрайници, термостат, ламбда сонди, моторче на задна чистачка, тампони на стаб. щанга. Веригата ми я смениха в сервиз (единствения от който съм доволен). На Полото на жена ми съм сменял почти същите неща, без амортисьори (оригинални са), но съм сменял ангренажа вече няколко пъти.

    Коментиран от #106

  • 104 До: Ал Тапоне

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Ал Капоне":

    Искаш ли да ти кажа в кой сервиз да отидеш да ти я осерат колата? Ще се обадя на момчетата да ти приемат поръчката с предимство и ще ги предупредя да ти я осерат хубаво. Накрая и ще си платиш. Навитак ли си? Надяам се да не си задклавиатурна мишка и ще приемеш сериозната ми оферта!!!
  • 105 Хайде бе

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Тойота":

    Наистина няма как да съм 100% сигурен, че консумативите, които са ми сменяни са оригинални. Същото е с всяка друга марка и официален сервиз. Никой не може да е сигурен. Въпросът е, че дори и да са менте консумативите проблеми с колите до този момент не съм имал. Значи са добри ментета. :))) Венци го знам, но не знаех, че е правил измами и че са го разкарали от Тойота. Преди години бяхме в заведението на един наш общ познат в Арбанаса и се черпихме на една маса. Заприказвахме се за коли и тогава той спомена кой е и с какво се занимава. До колкото разбрах Венци също има къща в Арбанаси и е много напред с материала. Изглеждаше сериозне човек, а не някой селски тарикат. Заради това се учидвам на това, което споделяш. Външността обаче понякога лъже. Кажи нещо друго интересно, ако знаеш за него, че ми е любопитно до какво падение може да стигне човек в името на парите.
  • 106 Хайде бе

    0 3 Отговор

    До коментар #103 от "перничанин":

    Много добре прочетох какво си написал. Цитирам те пък ти се замисли какво може да си помисли човек от това: „Имaм Тoйoтa, тa пoвeчeтo рeмoнти ca пo нeя.Жeнa ми пoвeчe cи пaзи кoлaтa. Зaрaди тoвa, кaтo някoй пишe "..пo Тoйoтaтa caмo мacлo и филтри.." и зaпoчвaм дa ce cмeя.“ Та искаше да се смееш явно! Смей се двойно, защото имам 2 Тойоти на които се сменят само масло и филтри. Чат-пат по някоя изгоряла крушка, накладки, дискове, спирачна и охладителна течности или иначе казано консумативи. Много е смешно наистина, но ако каже къде точно да се смеем цена няма да имаш.

    Коментиран от #111

  • 107 Мъдьо Мъдев

    6 0 Отговор

    До коментар #94 от "qwerty":

    За чугунените радиаторите си прав. С това си изкарвам хляба. И за сирене има. Просто съм в другите 50 които са доволни, че са им поправили таралясника. Има и друга страна - можеха съвсем спокойно да ми кажат, че са сменили маса части по тези скорости + 10 литра масло, филтър и гарнитура и да си вземат 2К. Не го направиха.
  • 108 ремсам

    3 0 Отговор
    Мерките които трябва да се вземат, са ясни както на всички нас, така и на управляващите ни мутри.Разликата е в това, че на вторите това не е изгодно по ред причина.Възможност за рекет над автос. и магазини, пари под масата.Няколко са стъпките.1-во, конфискация на всички авточасти излизащи от Турция с надписи произведено в Германия.За китайските еднодневки нямам придстава какво да се прави.2-ро-Всички сервизи да се анкетират отговарят ли на Европейските изисквания, не за образование или квалификация, а за правилата на обслужване и ремонт в Европа и които не отговарят-закриване, на останалите автоматично лиценз без бйрократични молби и пари,Рекетяорите държавни чиновници недей да поставят услови за задължителни ключове стендове и болтчета на собствениците..Квалификацията си е въпрос на собствениците.Може да продължите с препоръките.
  • 109 саммонтьор

    5 0 Отговор
    При 3 жалби на клиети-глоби над стойността на колата.При 30-проверени, че са истински-ЗАКРИВАНЕ.Качиха ни се на главите лобисти да си сменяме колите с нови, политици с законови текстове поощряващи и защитаващи корупцията.
  • 110 гошо

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Тошо":

    И вечер по паркингите.
  • 111 перничанин

    2 2 Отговор

    До коментар #106 от "Хайде бе":

    Не ми се спори, прочел си само последния ми пост, а съм отговорил на друг.Този за който написах поста, гледам ,че ме е разбрал,ти не си. Това което твърдиш, може да е вярно, ако правиш по 3-4000 км. годишно, като гледам хората не ти вярват много.

    Коментиран от #113, #114

  • 112 Bot

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й‼":

    То е така колега, но по-новите коли са без щека, само датчик на нивото и това е. Могат да забършат масления филтър с парцалче, да долеят малко масло (каквото имат под ръка) и не можеш да разбереш дали е сменяно или не.
  • 113 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "перничанин":

    Приятели имат по-стари генерации Тойота и Хонда Сивик. И двете са неубиваеми и се сменят само консумативи. Бензинони мотори. Обаче с ръждата имат проблем.
  • 114 Хайде бе

    1 1 Отговор

    До коментар #111 от "перничанин":

    Отговарям ти на поста, а какво си писал на други си е лично твой проблем, който мен не ме засяга. Отговорих ли ти на глупостите? Отговорих. А кой на кого вярва си последният човек, който може да каже. Ако не ми вярваш дай да се разберем и да отидем до Тойота да видим правено ли е нещо по колите или не е. Тъкмо ще видиш по колко километра правя на година, а не да ми се правиш на мургава врачка от централна гара! Колкото те познават, толкова и ти!
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Радо

    9 2 Отговор
    Здравей на всички. Работя от 15години само смяна на ауспуси на колите. Какво ще кажете идва ми с мерцедеса и иска да му сложа Гьрне някакво си по евтино. Кво да му сложа от лада ли ?После ако не му вьрви колата ? Ама бьлгарина като купува не мисли за частите. Всеки иска дай да кьрпим гърнето вика .3години на един все ремонт за 20лева и точно когато трьгва за морето. За море пари имат а за колата нямат. Идва и ми вика аз сьм пенсионер направи нещо кат за пенсионер цена.И майка ми и баща ми са пенсионери ама никой магазин не им дава кисело мляко за 30ст.А в германия като влезе кола в сервиза се сменя всичко което има за смяна от до.Иначе не се пуска колата в движение. Даже рьжда да има по ауспуха и всичко долу. Така че се радвайте че карате тук тия трошки с ремонти. Ако колата ти е с15цола гуми фабрично и си с16ки там и преглед няма минеш. Тук се пазарят и обикалят цял ден сервизите и тьрсят кьде по евтино. Аз кажа 90лв за Гьрне той отива при другия за 50лв.Оня му сложи само база а трьбите остават старите и след 3месеца пак гьрми.Ама бьлгарина като му кажат 50и си вика виж тоя колко евтино работи. Така е бьлгарина кажи му евтино и лапа въдицата.

    Коментиран от #124

  • 117 Budinov

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "перничанин":

    Шапка ти свалям от сърце,просто си уникален без майтап.Това упражнение го правя вече 40г.Неволята е най добрия учител,а и най трудното упражнение по ремонт на всички талиги е винаги да се търси логика защото са създадени от хора(малко или много умни но все пак хора)
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Нажли и горди

    1 0 Отговор
    Отиваш в Автомагазин и търсиш компресомер.Едно младо ти показва куфарчета с надеждата да си го разпознаеш и харесашНе знае какво продава.Сякаш има 1001 части и е от вчера на работа.Проблема е, че и след месец, годино, положението ще е същото.Този пример важи за над 50 % от магазините, които фрашкани с фалшиви стоки от Турция.Отврат.Отиваш да ти заварят аспуха, оказва се, че там и понятие си нямат от първото правило в търговията и услугите.Клиента винаги има право.Явно пред сервиза грябва да им издигнем един билборд, на който да пише.Тук не се задават въпроси, само се плаща за бъдеща несвършена работа.
  • 120 нАГЛЕЦИ

    0 0 Отговор
    Търся си част за Сузукито Витара, производство 1990 г. нова, в многото онлайн магазини.Ми то го няма.Не е произведен още.Ма те от 88 до 98 били едно и също.Това незнание ли е или лъжа според вас.По подробно 1.6 двигател, 8 кл. 57 kw1450 обем, модел jlx.И какво се получава, нито в сервиз, нито в магазин, купи си НОВО-услужливи хора ей.Очаквам да ми дадат ултиматум да си разВаля къщата и да си построя НОВА.
  • 121 Станислав Суманов

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Начи":

    Не всички майстори са лоши. Имах проблем със скоростната кутия на мерцедеса. Човека ми я оправи за около ден. На следващия ден щ, когато ми се обади, беше готов толкова рано, че чак ме събуди и ми беше малко неловко. Не знам до коко е коректно да се споменават имена на фирми, но адреса им е ул. „Капитан Никола Андреев“, Железник, Стара Загора.
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Емигранта

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "немеца":

    Има нещо, което не знаеш. Можеш да наблюдаваш прекия ремонт на автомобила през предпазно стъкло през няколко метра ако имаш време или желание. Не нарушаваш никой закон, защото преградата е затова. Фирмен сервиз Volvo в Германия.
  • 124 Емигранта

    1 0 Отговор

    До коментар #116 от "Радо":

    Това със смяната цолажа на джантите е вярно. Трябва да имаш задължително документ от TÜV , който да ти послужи пред полицаите при проверка. Всъщност, за всякаква модификация по автомобила е задължително разрешение и документ от TÜV иначе няма прошка. Така е в Германия
  • 125 Опарен

    0 0 Отговор
    Моля всички русенци НЕ ХОДЕТЕ в автосервиза на фирма АБ груп Русе. Ще ви омаят със сладки празни приказки и ще ви потрошат автомобила.
  • 126 Аврам бакалина

    0 0 Отговор
    Ходих в два сервиза в русе за профилактика на климатик, и двамата " майстори " са измамници. Вземат много пари а свършват една трета от работата. Единият е " доре.. " в чародейка, а другия е " ruse auto cli.." преди кат.