22 Юни, 2021 16:26 9 042 22

Преди близо 50 години Mercedes представя бус със сменяеми батерии

  • mercedes-benz-
  • батерии-
  • сменяеми батерии-
  • mercedes-
  • actros

От компанията си спомниха за своето изобретение

Преди близо 50 години Mercedes представя бус със сменяеми батерии - 1
Снимка: Facebook

В последната година редица компании се активизираха в това да търсят различни технологии за сменяеми батерии, като по този начин намалят времето за тяхното зареждане до минимум и направят пътуванията доста по-бързи в сравнение с тези ако трябва да чакате на зарядни станции.

Изглежда, че тази технология не е нова, а от Mercedes си спомниха за това как те са го правили преди близо 50 години. Профилът на марката във Facebook сподели снимка на електрически бус LE306 на която се вижда как работник сменя батерийните елементи.

В публикацията се казва, че смяната отнема само няколко минути, равна на времето, което отнема за зареждане на конвенционалните автомобили с гориво. От снимката можем да видим, че смяната се извършва чрез специален подемник, който вкарва батериите през страничната част на возилото.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Немска мъка

    14 41 Отговор
    Няма начин да не са го окрали пак отнекъде както хАуди окрадоха двигателите в-10 от Ламбо явяващи се наследник на проектираният от Крайслер в-10 поставян на Вайпъра всички в-10 на Ваг и на Ауди р8 и на Порше Карера ГТ са всъщност доработени Крайслерски от Вайпър такива

    Коментиран от #3, #4, #8, #10

  • 2 сектант

    6 19 Отговор
    ссанг йонг още от тогава са имали по-читави модели

    Коментиран от #11

  • 3 Ъммии

    10 13 Отговор

    До коментар #1 от "Немска мъка":

    от братята ти руснаци всичко е откраднато от де толкова ум у немецо !
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Батерия тим електрокар..

    15 8 Отговор
    Не може да те закара до околовръстното.Тва е само за Вътрешно ведомствен превоз.От барака 1 до барака 2....
  • 6 по рано

    12 0 Отговор
    Ел автомобил със сменяеми батерии го има още 1912 година
  • 7 Ти да видиш!

    11 3 Отговор
    Камионът с последно поколение литиево-йонни батерии на Mercedes изминава 200 км. Колко ли е изминавал този автобус преди 50 години с оловни акумулатори?

    Коментиран от #9, #21

  • 8 МЕ 262

    13 7 Отговор

    До коментар #1 от "Немска мъка":

    НЕМЦИТЕ НЕ КРАДАТ ДРУГИТЕ КРАДАТ ОТ ТЯХ ТЕХНИЧЕСКИ ПОСТИЖЕНИЯ /ВИЖ 2 РАТА СВЕТОВНА ВОЙНА/

    Коментиран от #12, #13, #14

  • 9 ТОЛКОЗ

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш!":

    1958 40 - 50 КМ
  • 10 симо

    4 6 Отговор

    До коментар #1 от "Немска мъка":

    откраднаха го от СССР все пак една от най-технологичните държави " най-силната икономика".
  • 11 dimata

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    сега са пред фалит .
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Немска мъка

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "МЕ 262":

    Стига вика бе окраднаха ракетата от американеца Готард
  • 15 😁😲😆😅

    3 2 Отговор
    Че добре се ко.Я за 50 години къв напредък само.А колелото преди колко хиляди години е измислено а днес вече е с гуми
  • 16 Бяха жълти на цвят

    21 4 Отговор
    Нищо ново не е това нито на Илон Мъск Тесла ! Ние имахме такива камиончета по Бай Тошово време.Най много ги купуваха от БДЖ с тях превозваха стоките от вагоните до складовете

    Коментиран от #17

  • 17 Съдията Дред

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "Бяха жълти на цвят":

    Изкарваха 8 часова смяна, но минаваха не повече от 10 км. То повече и не трябваше, един курс беше до 500 метра, но влачеха понякога и 2 ремаркета. Като студент съм бачкал с такъв електрокар. Нощната смяна беше 8 часа, но се бачкаше реално 3, макс 4. от 1 до 4 и половина спиш.
  • 18 Вълко Червенков

    9 1 Отговор
    Електрическите коли не са новост.В края на 19 и началото на 20 век са били по-масови от колите с двг.Парадоксално,но появата
    на електрическият стартер,наред с ниската цена на бензина изиграва своята роля за техният залез.Сега обаче взимат окончателен и необратим реванш.
  • 19 бай Мирчо

    10 2 Отговор
    Е па "добро утро"! Нашия балканкар бълваше от конвейра всевъзможни електрокари,но тия се сетили,че мерцедес бил произвел модел на батерий.Да,електричеството е бъдещето,но едва тогава когато няма да са нужни батерий.За жалост,и преди 50 години,а и сега,проблема са точно тези батерий.

    Коментиран от #20

  • 20 таратор

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "бай Мирчо":

    Тоз “БатериЙ” , не беше ли от римските императори??:))
  • 21 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш!":

    50км са му били достатъчни. Щом ги сменя за заряд, не го бърка толкова разстоянието, стига да се връща на мястото на заряда. Например в рамките на завода да разкарва хората, техните заводи са големи, една обиколка може да е 5-6км. Може и повече км да е изкарвал, не се знае, ако е бил достатъчно лек, все пак навремето един голф със 110кс беше 800кг, а сега е 1300кг., теглото е много важно в случая.
  • 22 Лелеее

    0 1 Отговор
    И колко батерии ще трябва да има по новите "бензиностанции", че да сменат батерии на няколко минути?