29 Юли, 2021 12:18 20 731 34

Руският самолет Як-40LL направи първия си полет

  • самолет-
  • як-
  • як-40ll

Демонстрацията беше проведена по време на авиосалона MAKS-2021

Руският самолет Як-40LL направи първия си полет - 1

Първият руски самолет с хибриден силов тракт направи пробен полет на авиосалона MAKS-2021. Лабораторният самолет Як-40 е оборудван с два стандартни турбореактивни двигателя и електроцентрала, базирана на газотурбинен двигател и свръхпроводим електродвигател.

Стандартният Як-40 има три газотурбинни двигателя. В тестовия модел Як-40LL двигателят, разположен в опашната част, е заменен с турбовален газотурбинен двигател с електрически генератор. Самият електродвигател е поставен в носа на самолета. По време на експлоатацията на хибридната инсталация е използван ефектът на високотемпературна свръхпроводимост и криогенна система.

Хибридната система на Як-40LL се състои от 500 кВт (680 конски сили) електродвигател и силов агрегат за подаване на електричество: турбовитлов двигател с електрически генератор. Използването на ефекта на високотемпературна свръхпроводимост позволява създаването на електродвигател, който консумира 5-20% по-малко електроенергия от подобни стандартни електродвигатели.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 69 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 алф

    23 64 Отговор
    Доста смешно изглежда с тази перка отпред :)

    Коментиран от #2

  • 2 пилот

    17 43 Отговор

    До коментар #1 от "алф":

    Перката е резервен вариант, ако откажат двигателите.

    Коментиран от #15

  • 3 Деймос

    71 17 Отговор
    Елцин преустанови производството на граждански самолети . СССР имаше три конкурентни държавни фирми ТУ ,ЯК , ИЛ ! Сега и трите фирми възстановяват дейността си .Само руския пазар први тяхната дейност ефективна , да не говорим че имат общи разработки с Китай по някой модели!

    Коментиран от #16

  • 4 someone

    100 14 Отговор
    имат хората и си произвеждат , който няма чака инвеститори ( експлоататори) за смешни заплатки.
  • 5 Неразбрах

    26 66 Отговор
    А кой върти педалите за перката

    Коментиран от #10, #12, #13, #25, #32

  • 6 Behemoth

    33 9 Отговор
    А ... Байдън Ко ша кажи сега?Олеква на аргументи....дано има отсек и за ядреното торпедо...
  • 7 ааа

    27 1 Отговор
    електроцентрала?? Превода е перфектен.
  • 8 селтак

    13 38 Отговор
    Ъъъъъ нищо не разбрах! Кво му е хибридното дето консумирало със 5% по малко ток? Тоа самолет да не е вързан със жици за земна електроцентрала?
  • 9 Чукча

    23 50 Отговор
    Правят самолети със свръхпроводими електродвигатели, газотурбинни двигатели и накрая ... Лада Нива с 80 коня.

    Коментиран от #27

  • 10 Пешо от блока

    17 43 Отговор

    До коментар #5 от "Неразбрах":

    Е, как кой? Руските тролове от България. Ако утре напишат, че в Русия са измислили нов вид велосипед, какъв вой ще се надигне само.

    Коментиран от #29

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Питай майка си

    18 6 Отговор

    До коментар #5 от "Неразбрах":

    Тя ще да е
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 факти

    9 22 Отговор

    До коментар #2 от "пилот":

    Което при руснаците да откажат двигателите винаги го има като вариант
  • 16 факти

    12 49 Отговор

    До коментар #3 от "Деймос":

    И трите им "конкурентни" фирми са мани не казвай на никой ....Нивото им на разработване е от средата на миналия век,а качеството е нулево и рисково.Никой по света не би рискувал да лети с руски самолет.

    Коментиран от #17, #28

  • 17 иваило

    43 12 Отговор

    До коментар #16 от "факти":

    абе ти кажи в БГ какво се прави ?че ужас май едно голямо нищо .но драскачи като теб бол нон стоп .Гледай страната си ,не плачи на чуйди гробища ...

    Коментиран от #21

  • 18 Парно

    6 17 Отговор
    Хайде, пък догодина ще открият топлата вода!
  • 19 полковник Ржевски

    32 3 Отговор
    Любопитно заглавие - 'Първият руски...' Един вид, в елфическия Запад, отдавна има такива. Бихте ли посочили къде? Ще Ви улесня- все още няма такива, произведени от елфите.
  • 20 Съдията Дред

    9 2 Отговор
    Явно е просто лаборатория за изпитване на технология, самият Як 40 си беше доста бъгава машина.

    Коментиран от #31

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Баро

    6 5 Отговор
    А какво стана с superjet-100 демонстрираме на потенциалните купувачи на самолета как пада с тях и ги трепе ха-ха

    Коментиран от #23, #30, #34

  • 23 Тука един тиквеник бб

    7 4 Отговор

    До коментар #22 от "Баро":

    УТЕПА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.....ТИ НА ЗАНИМАВАШ С НЯКВО САМОЛЕТЧЕ...
  • 24 ДжафДжаф

    26 2 Отговор
    Повечето хейтъри не са дочели публикацията и почти никой не се е опитал да вникне. Най-важното в публикацията е думата-хибриден. Когато реактивният двигател работи, значителна чест от енергията отделена при изгаряне на горивото изчезва под формата на топлинни загоби и триене на съответните механизми. Така и така има едни джаджи, които постоянно се въртят за да набутват въздух, а като се въртят то поне да произвеждат електроенергия, каято да върти перката отпреде и така да повиши КПД-то на двигателя. С по-малко гориво имаме същата тяга, а като цяло и отделяните от самолета газове са по-малко. Самолета на снимката разбира се е допотопен, но е казано, че това е просто лаборатория, на която се изпитва схемата.
  • 25 намират

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "Неразбрах":

    такива педали като тебе и ги слагат да въртят педалите за перката.
  • 26 пптт

    2 0 Отговор
    Як Чибуратор.
  • 27 За всекиго

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "Чукча":

    по нещо... Впрочем - вчера на същото място имаше нещо за Ладите и интереса към тях в Европа. За разлика от много други държави, вкл. и в ЕС, Русия може да си позволи да произвежда това, което и е нужно, и да внася това, което иска. Къде сме ние като горди евроатлантици?
  • 28 Ама чак пък

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "факти":

    "никой по света"... Техните стари поколения бяха много енергоемки /например Ту - 3 двигателя срещу Ербъс с два.../ - и доста шумни. Новото поколение - пътническият Су - е с характеристики, близки до Ер-бъсите, макар че все още не са ги достигнали. Явно е, че се ориентират в по-различна ниша - традициите им са доста дначиви, потенциалът - също...
  • 29 Ако е по добър

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Пешо от блока":

    от сега действащите - защо да не стане популярен?
  • 30 Предполагам

    5 4 Отговор

    До коментар #22 от "Баро":

    че имаш предвид катастрофата в Нова Зеландия. Само че там има сблъсък с необозначено препятствие и очевидно излишно самочувствие на капитана, /такива инциденти се случват навсякъде по тези причини/ - не машината е виновна...
  • 31 Което не беше

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Съдията Дред":

    пречка да лети у нас като пътнически до Варна - докато една небрежност на капитана не го катастрофира при излитане - и го спряха от полети...
  • 32 полк Паун

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Неразбрах":

    ..ъ-те гурбетчиите.Разбрах ли?
  • 33 Злобар

    0 1 Отговор
    Боклук, прилича повече на АН-2 . Няма по красиви и грациозни от ТУ-154 и ИЛ-62
  • 34 Aми лети cи

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Баро":

    Aерофлот имa редовнa линия от Шерметиево до Cофия и обрaтно вcеки ден. От почвече от меcец лети тaкъв cухой. Виж флaйтрaдaрa.