ФАКТИ.БГ
  • самолет-
  • як-
  • як-40ll

Руският самолет Як-40LL направи първия си полет

Демонстрацията беше проведена по време на авиосалона MAKS-2021

Публикувана: 29 Юли, 2021 12:18
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13434
Руският самолет Як-40LL направи първия си полет - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 61 гласа.

Първият руски самолет с хибриден силов тракт направи пробен полет на авиосалона MAKS-2021. Лабораторният самолет Як-40 е оборудван с два стандартни турбореактивни двигателя и електроцентрала, базирана на газотурбинен двигател и свръхпроводим електродвигател.

Стандартният Як-40 има три газотурбинни двигателя. В тестовия модел Як-40LL двигателят, разположен в опашната част, е заменен с турбовален газотурбинен двигател с електрически генератор. Самият електродвигател е поставен в носа на самолета. По време на експлоатацията на хибридната инсталация е използван ефектът на високотемпературна свръхпроводимост и криогенна система.

Хибридната система на Як-40LL се състои от 500 кВт (680 конски сили) електродвигател и силов агрегат за подаване на електричество: турбовитлов двигател с електрически генератор. Използването на ефекта на високотемпературна свръхпроводимост позволява създаването на електродвигател, който консумира 5-20% по-малко електроенергия от подобни стандартни електродвигатели.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 61 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
алф
1 Отговор
Доста смешно изглежда с тази перка отпред :)

Коментиран от #2


Оценка:
-62 +21

пилот
2 Отговор

До коментар #1 от "алф":


Перката е резервен вариант, ако откажат двигателите.

Коментиран от #15


Оценка:
-40 +17

Деймос
3 Отговор
Елцин преустанови производството на граждански самолети . СССР имаше три конкурентни държавни фирми ТУ ,ЯК , ИЛ ! Сега и трите фирми възстановяват дейността си .Само руския пазар први тяхната дейност ефективна , да не говорим че имат общи разработки с Китай по някой модели!

Коментиран от #16


Оценка:
-15 +65

someone
4 Отговор
имат хората и си произвеждат , който няма чака инвеститори ( експлоататори) за смешни заплатки.

Оценка:
-12 +96

Неразбрах
5 Отговор
А кой върти педалите за перката

Коментиран от #10, #12, #13, #25, #32


Оценка:
-61 +23

Behemoth
6 Отговор
А ... Байдън Ко ша кажи сега?Олеква на аргументи....дано има отсек и за ядреното торпедо...

Оценка:
-9 +29

ааа
7 Отговор
електроцентрала?? Превода е перфектен.

Оценка:
-1 +26

селтак
8 Отговор
Ъъъъъ нищо не разбрах! Кво му е хибридното дето консумирало със 5% по малко ток? Тоа самолет да не е вързан със жици за земна електроцентрала?

Оценка:
-37 +11

Чукча
9 Отговор
Правят самолети със свръхпроводими електродвигатели, газотурбинни двигатели и накрая ... Лада Нива с 80 коня.

Коментиран от #27


Оценка:
-48 +21

Пешо от блока
10 Отговор

До коментар #5 от "Неразбрах":


Е, как кой? Руските тролове от България. Ако утре напишат, че в Русия са измислили нов вид велосипед, какъв вой ще се надигне само.

Коментиран от #29


Оценка:
-40 +15

11
Този коментар е премахнат от модератор.
Питай майка си
12 Отговор

До коментар #5 от "Неразбрах":


Тя ще да е

Оценка:
-6 +17

13
Този коментар е премахнат от модератор.
14
Този коментар е премахнат от модератор.
факти
15 Отговор

До коментар #2 от "пилот":


Което при руснаците да откажат двигателите винаги го има като вариант

Оценка:
-22 +8

факти
16 Отговор

До коментар #3 от "Деймос":


И трите им "конкурентни" фирми са мани не казвай на никой ....Нивото им на разработване е от средата на миналия век,а качеството е нулево и рисково.Никой по света не би рискувал да лети с руски самолет.

Коментиран от #17, #28


Оценка:
-44 +11

иваило
17 Отговор

До коментар #16 от "факти":


абе ти кажи в БГ какво се прави ?че ужас май едно голямо нищо .но драскачи като теб бол нон стоп .Гледай страната си ,не плачи на чуйди гробища ...

Коментиран от #21


Оценка:
-11 +42

Парно
18 Отговор
Хайде, пък догодина ще открият топлата вода!

Оценка:
-17 +6

полковник Ржевски
19 Отговор
Любопитно заглавие - 'Първият руски...' Един вид, в елфическия Запад, отдавна има такива. Бихте ли посочили къде? Ще Ви улесня- все още няма такива, произведени от елфите.

Оценка:
-3 +30

Съдията Дред
20 Отговор
Явно е просто лаборатория за изпитване на технология, самият Як 40 си беше доста бъгава машина.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +8

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Баро
22 Отговор
А какво стана с superjet-100 демонстрираме на потенциалните купувачи на самолета как пада с тях и ги трепе ха-ха

Коментиран от #23, #30


Оценка:
-4 +5

Тука един тиквеник бб
23 Отговор

До коментар #22 от "Баро":


УТЕПА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.....ТИ НА ЗАНИМАВАШ С НЯКВО САМОЛЕТЧЕ...

Оценка:
-4 +5

ДжафДжаф
24 Отговор
Повечето хейтъри не са дочели публикацията и почти никой не се е опитал да вникне. Най-важното в публикацията е думата-хибриден. Когато реактивният двигател работи, значителна чест от енергията отделена при изгаряне на горивото изчезва под формата на топлинни загоби и триене на съответните механизми. Така и така има едни джаджи, които постоянно се въртят за да набутват въздух, а като се въртят то поне да произвеждат електроенергия, каято да върти перката отпреде и така да повиши КПД-то на двигателя. С по-малко гориво имаме същата тяга, а като цяло и отделяните от самолета газове са по-малко. Самолета на снимката разбира се е допотопен, но е казано, че това е просто лаборатория, на която се изпитва схемата.

Оценка:
-2 +21

намират
25 Отговор

До коментар #5 от "Неразбрах":


такива педали като тебе и ги слагат да въртят педалите за перката.

Оценка:
-5 +8

пптт
26 Отговор
Як Чибуратор.

Оценка:
-0 +2

За всекиго
27 Отговор

До коментар #9 от "Чукча":


по нещо... Впрочем - вчера на същото място имаше нещо за Ладите и интереса към тях в Европа. За разлика от много други държави, вкл. и в ЕС, Русия може да си позволи да произвежда това, което и е нужно, и да внася това, което иска. Къде сме ние като горди евроатлантици?

Оценка:
-2 +6

Ама чак пък
28 Отговор

До коментар #16 от "факти":


"никой по света"... Техните стари поколения бяха много енергоемки /например Ту - 3 двигателя срещу Ербъс с два.../ - и доста шумни. Новото поколение - пътническият Су - е с характеристики, близки до Ер-бъсите, макар че все още не са ги достигнали. Явно е, че се ориентират в по-различна ниша - традициите им са доста дначиви, потенциалът - също...

Оценка:
-0 +1

Ако е по добър
29 Отговор

До коментар #10 от "Пешо от блока":


от сега действащите - защо да не стане популярен?

Оценка:
-0 +2

Предполагам
30 Отговор

До коментар #22 от "Баро":


че имаш предвид катастрофата в Нова Зеландия. Само че там има сблъсък с необозначено препятствие и очевидно излишно самочувствие на капитана, /такива инциденти се случват навсякъде по тези причини/ - не машината е виновна...

Оценка:
-1 +4

Което не беше
31 Отговор

До коментар #20 от "Съдията Дред":


пречка да лети у нас като пътнически до Варна - докато една небрежност на капитана не го катастрофира при излитане - и го спряха от полети...

Оценка:
-1 +3

полк Паун
32 Отговор

До коментар #5 от "Неразбрах":


..ъ-те гурбетчиите.Разбрах ли?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5