Някои от тенденциите в автомобилната индустрия не се харесват на шофьорите и в повечето случаи тези тенденции бързо биват забравени и върнати в изходна позиция. Една от последните такива тенденции е заместването на физически бутони със сензорни такива или управлението на колкото се може повече неща от инфотеймънт системата на колата. Много водачи не харесват този тип управление и причините за това са няколко.
Удобството при използването на физически бутони е много по-голямо поради по-лесното боравене с тях и използването им без отклоняване на вниманието от пътя. От друга страна пък, сензорните бутони и внедряването на функции в инфотеймънт системата е много по-лесно и евтино за автомобилните потребители, а често и интериорът изглежда много по-изчистен с тях.
Джони Айв, който е бивш дизайнер в Apple и създател на оригиналния iMac, iPod, iPhone и iPad коментира тази тенденция в автомобилната сфера и заяви, че според него физическите бутони ще се завърнат в колите. Според него клиентите ще са тези които ще ги върнат, поради споменатите по-горе причини.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 От чужбина
Преди време попаднах на Рено което нямаше ключ, а карта. Щом спре двигателя и веднага само си стиска "ръчната". При това положение смяната на накладки на спирачката става или при работещ мотор, или със "специално" приспособление което лъже компютъра. Сега не знам как е, защото не поглеждам Рено. Попаднах и на Нисан който имаше само дистанционно. Как ще се отвори, ако батерията падне? Добре поне, че Нисан се отърваха от Рено, работеха заедно. Не ми харесва някакъв компютър да "решава" вместо мен. Що се отнася до бутоните, ярък пример от опита ми е с радиото. Имах Форд на който радиото беше с големи и груби копчета, но няма как да ги сбъркаш и беше лесно за управление в движение. Друго много марково радио се оказа с малки бутони и неясно управление - безполезен боклук. Това само като пример! Изобщо за какво ми е автомобил на който всички кабели минават през компютъра. Искам нещо просто и лесно за употреба. Като се повреди, повредата да не се разпространява и да не оказва влияние на други системи. Един друг пример - старите автомобили имаха електро-механична система за контрол на зареждането на акумулатора. Щом генератора откаже ви светва една лампа на таблото. При новите автомобили също е има тази лампа /показва акумулаторче/, но в повечето случаи тя НЕ светва ако генератора откаже. Други автомобили са оставени без стрелка /показание/ за температура. Така разбирате за проблема едва когато мотора е вече прегрял. Практически НЯМА кой знае какво разви
Коментиран от #5
14:13 15.09.2022
2 Водач на МПС
14:18 15.09.2022
3 Един
Коментиран от #4
15:25 15.09.2022
4 Джони
До коментар #3 от "Един":
Зо тогава още работи с Apple през агенцията си?15:27 15.09.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Джон
16:39 15.09.2022
7 Така е
17:50 15.09.2022
8 незнайко
16:37 16.09.2022