15 Септември, 2022 13:32 1 795 8

Бивш шеф на Apple смята, че физическите бутони ще се завърнат в автомобилите

  • физически бутони-
  • apple-
  • управление-
  • инфотеймънт система

Джони Айв е човекът, който е направил дизайна на iMac, iPod, iPhone и iPad

Някои от тенденциите в автомобилната индустрия не се харесват на шофьорите и в повечето случаи тези тенденции бързо биват забравени и върнати в изходна позиция. Една от последните такива тенденции е заместването на физически бутони със сензорни такива или управлението на колкото се може повече неща от инфотеймънт системата на колата. Много водачи не харесват този тип управление и причините за това са няколко.

Удобството при използването на физически бутони е много по-голямо поради по-лесното боравене с тях и използването им без отклоняване на вниманието от пътя. От друга страна пък, сензорните бутони и внедряването на функции в инфотеймънт системата е много по-лесно и евтино за автомобилните потребители, а често и интериорът изглежда много по-изчистен с тях.

Джони Айв, който е бивш дизайнер в Apple и създател на оригиналния iMac, iPod, iPhone и iPad коментира тази тенденция в автомобилната сфера и заяви, че според него физическите бутони ще се завърнат в колите. Според него клиентите ще са тези които ще ги върнат, поради споменатите по-горе причини.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 От чужбина

    14 4 Отговор
    Ами ДА.
    Преди време попаднах на Рено което нямаше ключ, а карта. Щом спре двигателя и веднага само си стиска "ръчната". При това положение смяната на накладки на спирачката става или при работещ мотор, или със "специално" приспособление което лъже компютъра. Сега не знам как е, защото не поглеждам Рено. Попаднах и на Нисан който имаше само дистанционно. Как ще се отвори, ако батерията падне? Добре поне, че Нисан се отърваха от Рено, работеха заедно. Не ми харесва някакъв компютър да "решава" вместо мен. Що се отнася до бутоните, ярък пример от опита ми е с радиото. Имах Форд на който радиото беше с големи и груби копчета, но няма как да ги сбъркаш и беше лесно за управление в движение. Друго много марково радио се оказа с малки бутони и неясно управление - безполезен боклук. Това само като пример! Изобщо за какво ми е автомобил на който всички кабели минават през компютъра. Искам нещо просто и лесно за употреба. Като се повреди, повредата да не се разпространява и да не оказва влияние на други системи. Един друг пример - старите автомобили имаха електро-механична система за контрол на зареждането на акумулатора. Щом генератора откаже ви светва една лампа на таблото. При новите автомобили също е има тази лампа /показва акумулаторче/, но в повечето случаи тя НЕ светва ако генератора откаже. Други автомобили са оставени без стрелка /показание/ за температура. Така разбирате за проблема едва когато мотора е вече прегрял. Практически НЯМА кой знае какво разви

    Коментиран от #5

  • 2 Водач на МПС

    18 0 Отговор
    "......е много по-лесно и евтино за автомобилните ПРОИЗВОДИтели", потребителите, както е написано, сме потърпевшите от непрестанните идеи за по-евтино. Убеждават, че така е по-модерно и хубаво. На всичкото отгоре, по-евтиното производство не помага с нищо за крайната цена. Напротив, увеличава единствено печалбата им.
  • 3 Един

    4 5 Отговор
    ... ами по-мъдър е - затова е "бивш"!

    Коментиран от #4

  • 4 Джони

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Един":

    Зо тогава още работи с Apple през агенцията си?
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Джон

    12 0 Отговор
    Добро утро. Още при появата на първите масови тъч устройства (айфон) юзабилити специалистите посочиха недостатъците и по-конкретно липсата на обратна тактилна връзка при докосване, тоест не знаеш дали си го натиснал или не.
  • 7 Така е

    6 0 Отговор
    Те пък показват снимка на единствената марка, която е за физическите бутони за всички команди.
  • 8 незнайко

    5 0 Отговор
    Ще се върнат и още как !!! Стига с тази електроника за всичко !!! Чипове няма и не се знае кога ще се навакса .