39 252 21

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

  • съвети-
  • експлоатация-
  • автомобил

Някои неща, написани в книжката за експлоатация не са верни

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате - 1
Снимки: Shutterstock

Както в случая с домакинските уреди , всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват. Ето и кои са те.

Интервали за смяна на масло в двигателя

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 хиляди км. Експертите обаче смятат, че най-оптималният интервал за подмяна на техническата смазочна течност е да се преодолеят не повече от 10 хиляди км или това да се прави веднъж годишно, в случай на по-неактивна работа на колата.

Интервали за смяна на масло в трансмисията

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

Колкото и да е странно, но има такива марки автомобили, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия. Говорим и за автоматици, и за механични трансмисии. Експертите обаче казват, че маслото в скоростните кутии не може да служи вечно. Следователно средно трябва да сменя маслото на всеки 50 хиляди км пробег.

Загряване на двигателя през зимата

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на потенциалните купувачи на техните автомобили. В резултат на това те препоръчват да не се загрява мотора на място през зимата. По този начин всъщност можете по-бързо да загреете двигателя, както и да спестите време. Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като ресурсът на частите на двигателя бързо намалява.

Оригинални резервни части

Препоръки на автомобилния производител, които трябва да избягвате

Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили ще трябва да направят това, докато колата е в гаранция. В противен случай тя става невалидна. След края на гаранционния период обаче няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части в брандирани пакети с логото на марката. Основното е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто надплащат за опаковката.

В заключение, заслужава да се отбележи, че всички автомобилни марки се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези автомобили ще бъдат продадени или на други собственици, или ще останат притежание на същия, но съдбата на остарелите превозни средства вече няма да тревожи автомобилните производители.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 74 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Експерт

    37 52 Отговор
    Препоръчително е да не се вярва на статии, като тази!
  • 2 Турбо

    34 39 Отговор
    Тази информация е написана по поръчка на някой производител на масла.
  • 3 Дизела

    19 65 Отговор
    Карам Фолксваген Кади с пробег от 700 хиляди км и по препоръка от производителя сменям масло на 30 хиляди километра.Без проблеми.Има масла,които се сменят на 100 хиляди километра.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Гост

    32 5 Отговор

    До коментар #3 от "Дизела":

    Повечето хора не карат в режим такси. Статията е добра с малки нюанси. На ръчна кутия няма смисъл да се сменя маслото на 50к., купуваш новия внос, сменяш и забравяш. За автоматика е задължително обаче. Зимата януари-февруари сутрин на -15 е най-голямото износване и е добре да е свежо маслото

    Коментиран от #8


  • 5 Мдааааа

    40 12 Отговор
    Според продавачите на моторно масло то трябва да се сменя всеки месец.

    Коментиран от #11, #15

  • 6 Реалист

    16 14 Отговор

    До коментар #3 от "Дизела":

    Карам шкода дизел сменям на 30 хиляди:) всичко е наред:)

    Коментиран от #7

  • 7 Ее как

    17 7 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    не може да бъде….според експерите, мотора ти е за кофата….:)))
  • 8 Дизела

    12 10 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    На 30 000 сменям моторно масло,не трансмисионно.
  • 9 Едмонд Дантес

    12 7 Отговор
    Не съм съгласен , че опаковката не е от значение . Дискове на Мерцедес , дискове от Китаи , дискове от Турция .
  • 10 БОЙКО НЕ СМЕНЯ МАСЛОТО НИКОГА !

    13 1 Отговор
    А КИРО ХОДИ ПЕШ НА РАБОТА !
  • 11 Поглед

    13 5 Отговор

    До коментар #5 от "Мдааааа":

    Само да добавим рафинериите и сервизите.
    -А за загряването истината е 5 %. Мотора загрява по-бързо като извършва работа и с това се скъсява времето за студено триене, с което от своя страна пък се удължава живота на триещите се части. Това не означава, че трябва да се натоварва докато не е загрял до поне 50 гр.С.
    -Някои неща из статията може да са вярни само ако маслото е евтина чорба.
  • 12 оня с коня

    20 8 Отговор
    Нормално след изминаване на определени Километри Маслото губи Вискозитет и е за смяна.Ако обаче се подкара колата на Заден ход Километража се връща,т.е. маслото се рециклира.

    Коментиран от #17

  • 13 Психo от Курило

    22 3 Отговор
    Както пише в статията :"има нюанси". Ако караш предимно "софииско" в часове пик, смяната на масло е наложителна дори на под 10 000км, защото си на моточас. Ако си предимно извънградско (от село до града), може и на 15 000 , тово за пълната синтетика. Тия масла "лонг лайф" за мен са малко нещо подобно на всесезонна гума, стават, ама за служебна кола.

    Коментиран от #14

  • 14 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #13 от "Психo от Курило":

    На кораба всички масла в агрегатите и в двигателите се сменят на брой отработени моточасове,а не на изминато разстояние.Ако така процедирахме с колите си,щяхме да нямаме кой знае какви главоболия .За автомобил независимо къде се кара, нормално каране естествено, на около 200 -250 моточаса максимум, маслото се сменя. Някъде го бяха сметнали че е равно на 6-8000 км.пробег.Това важи за масовите масла.Естерни и олеинови синтетики най-много до 12 000 -15000км

    Коментиран от #16


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Мдааа

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Май малко бъркаме футбола с конния спорт. Не казваш нюансите: корабен агрегат, ама работи почти "нон-стоп" и редки/малки промени на режимите на натоварване/работа. Освен това кой агрегат е без предварителен подгрев? Много некоректно сравнение се получава между кораби и автомобили (с изключение на тир-овете може би). "Гаранцията важи или до достигане на километрите, или до годините". Само че освен километраж нямаме брояч на моточасове, а и всеки си ползва колата различно - я само градско, я само на дълъг път. Така че на колко ще сменяш маслото остава лична преценка и някакви финанси.
  • 17 Шакарски

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    Да бе брато ...! То така всичко се нарежда ! Супер хитра идея имаш това си е за патентоване. Може да измисли кола със завъртане на кормилото и седалката като при ония готините трактори и ето ... !
  • 18 Зевзек

    2 0 Отговор
    Ми то моето превозно средство харчи баля люцерна на седмица и кофа вода на ден! И е 4х4 масло на скоростна кутия не сменям!😀😀😀
  • 19 От чужбина

    0 0 Отговор
    Огромна част от частите се произвеждат с понижено качество за да са по-евтини. Във Великобритания ги наричат /after market - след пазара/. Попадал съм на части които наистина едвам се монтират. Често търговците могат да ви пробутат каквото си искат с обещанието, че това е оригинално или високо качество. В действителност могат от един куп да ги вземат и поставят е различни кутиики и марки. Що се отнася до маслата също съм попадал на некачествено масло и то в уж реномирана верига магазини. След изливане на маслото на дъното на тубата се оказа, че има малко останала утайка, а маслото НЕ беше като другите на цвят, леко чернееше. Това ми подсказва, че са ползвали смес с утаени стари масла. Така са докарали ниската цена и "голямата промоция". Ако прочетете малко за маслата, ще разберете, че марките им са безброй, но около 90% от БАЗОВИТЕ масла в света се произвеждат от 2-3 фирми. Останалото в маслото са добавки и разни търговски мерки. За маслата е добре да знаете че: Докато работят в бензинов двигател с течение на времето се РАЗреждат. Това е така защото при палене на студен двигател има малък конденз на бензин по стените на цилиндрите и той попада в маслото. В дизелов двигател с течение на времето се сгъстават, защото по време на работа в маслото попадат сажди. Ако двигателя е бензинов, но го карате на газ то маслото не се разрежда. Понеже е трудно паленето на газ при ниски температури и за да НЕ го палите на бензин е най-добре газовата уредба да има електрич
  • 20 От чужбина

    1 1 Отговор
    Понеже някои говорят за маслата на автомобили и на кораби, ще ви кажа, че има разлика в тези видове двигатели, съответно и в изискванията към маслата. Специално за автомобилните двигатели в света има няколко стандарта за тях. Преди време, около 1990-95та беше излязла една книжка "Автомобилни експлоатационни материали". Намерете и е прочетете. Нещата са обяснени. Промените до сега са само в търговските марки и по-новите масла навлезли на пазара. Например пак в тази книжка е обяснено и какво представлява Спирачната ТЕЧНОСТ. НЕ Е "спирачно масло"!!! Попадал съм на автомобил на който му бяха налели някакво масло в спирачната система...А това е НЕ ДОПУСТИМО.
  • 21 кико

    2 0 Отговор
    1.Маслото не се сменя а се долива- не знаеш новото масло дали не е менте ?
    2.Частите- възможно най евтините, за да може „механика“ да вземе най-малко отстъпка
    3. В трансмисията не се сменя масло защото новото масло ще измие положените за хлабини там трици от „механика“
    4. Като потегляш сутрин слагаш колана, натискаш амбрияжа( каква готина дума!), включваш първа, врътваш ключа... и тук е вече големия майсторлък: да потеглиш докато двигател заработва...