2 Януари, 2023 11:31 4 763 34

Тестват безжично зареждане за електромобили в Германия

  • електромобили-
  • зареждане-
  • коли на ток-
  • безжично зареждане

Секция от 1 километър в град Балинген е специално пригодена

Тестват безжично зареждане за електромобили в Германия  - 1

Израелски и германски инженери се опитват да решат един от най-големите проблеми при превозните средства на ток, като изпробват безжично зареждане за автомобили и автобуси. Системата е дело на компаниите Electreon и EnBW, които успешно построиха 1-километров участък със специална настилка, която позволява зареждане на специално пригодени за това автобуси.

Тестват безжично зареждане за електромобили в Германия

Технологията работи по подобен начин на безжичното зареждане на смартфони, но с увеличен мащаб. Под асфалта са поставени индукционни намотки, които създават електромагнитно поле, което от своя страна се приема от подобна технология в долната част на автобуса и се преобразува в енергия, която се складира в батерията.

Тестват безжично зареждане за електромобили в Германия

Това не е първия подобен проект, който виждаме през последните години, след като вече видяхме подобна идея на Stellantis и други компании, които тестват безжични зарядни за автомобили на определени места или на пътни участъци.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никола Тесла

    33 12 Отговор
    Тока е безплатен, а капиталистите го сложиха в кабели за да изнудват за пари бедните

    Коментиран от #4

  • 2 съдран Ганьо

    29 23 Отговор
    А бе какво стана,нали немците щяха да умрат от студ и щяха да седят на тъмно......а какво виждаме,двигателят на Европа продължава напред и нагоре,а ганьо все още е в стадий чушкопек

    Коментиран от #5

  • 3 хмм

    19 8 Отговор
    Електромагнитно пържене е безжичното зареждане в движение.

    Коментиран от #6

  • 4 гост

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Никола Тесла":

    Тока може и да е безплатен , щото идва от майката природа , но уредите които го произвеждат и пренасят не са !! И няма да бъдат , защото и материалите и изработката им са свързани с човешки труд и мозък , а те не са и няма да бъдат безплатни ! Като си много отворен , направи си ги сам и ползвай " безплатен" ток !! Веднага ти давам евтин вариант , велосипед свързан с генератор , от моргата и двете накуп са около 20-30 лева !! Въртенето си е от тебе обаче !

    Коментиран от #31

  • 5 гост

    10 4 Отговор

    До коментар #2 от "съдран Ганьо":

    Именно и гладни щяха да ходят , пък като гледам клиповете от празненствата направо са си преяли като шопари !!
  • 6 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #3 от "хмм":

    Всъщност пърженето с русофилска пропаганда е БЕЗ АНАЛОГ !! Нали това ви е любимия израз , хахахх !! Такова пържене няма и няма да има друго , ама за ваше съжаление връзват само закърнели мозъци като на дружките ви от Копринка , другите само си умират от смях !!

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Индукционни котлони не си ли виждал.

    Коментиран от #12

  • 8 Не знам дали той е виждал

    6 3 Отговор
    Но ти със сигурност нито си виждал, нито знаеш как работи индукционен котлон. Как ще ти навреди, ако си сложиш ръката върху включен индукционен котлон? Ще се изгориш ли?

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Турбо

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Не знам дали той е виждал":

    Няма да се изгориш.За да работи индукционния котлон му трябва желязна тенджера за сърцевина.
  • 11 Турбо

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Не знам дали той е виждал":

    Колко ще е ефективна тази система за зареждане?Колко енергия ще се загуби при индукцията?Ти по я разбираш електротехниката,може да разясниш,моля.

    Коментиран от #13, #19

  • 12 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Котлоните не се движат , нито тенджерата над тях !! Освен това действат само на желязо и получаваш основно топлина , а тук не само има движение , а целта е колкото може по-малко топлина да се получава , а повече ток , обикновено в медни намотки !! Толкоз за "приликата" на индукционен котлон със безжично зареждане !
  • 13 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Досега представените системи за безжично зареждане показват кпд между 80-85 % , но те не се движат !! От друга страна влаковете Маглев , където безжично не само се зарежда , а и се повдига влака със магнити ,както и се придвижва напред БЕЗ нормалните електромотори показват над 90% кпд ,основно за сметка на по-малкото триене , на практика нулево ! Така че като вземеш предвид по-малката в ПЪТИ и то десетки пъти батерия на превозното средство и неограничения пробег , дори кпд от 80% е предостатъчно !
  • 14 Гост

    4 1 Отговор
    С какви стойности е облъчването на пътниците?

    Коментиран от #16, #18

  • 15 Гост

    2 2 Отговор
    С колко процента ще се оскъпи километър пътна настилка с тази технология?

    Коментиран от #17, #21, #26

  • 16 Тичай да провериш

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Взимай гайгеровият брояч дето мереше с него радиацията от хладилника преди години, докато спореше колко радиация излъчва един мощен електродвигател на електромобил и хващай пътя към Германия да ни осведомиш колко е излъчването, за да знаем дали да преминаваме по тази магистрала.

    Коментиран от #22

  • 17 Не мога да повярвам!

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Най-накрая зададе смислен въпрос. Тази технология няма да се наложи не заради радиационните излъчвания за които се притесняваш, нито пък заради КПД от което се притеснява Турбо, който с баничарката при качване на шипка харчи повече енергия от 40 тонен камион с КПД по малко от на парна машина.


    Тази технология няма да се наложи в краткосрочен и средносрочен план заради цената за зареждане. Това е същата причина, поради която няма да се наложи и водородът, който на пръв поглед е по-добрата технология от батериите.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 КПД няма значение

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Преди един век когато по улиците са се движили еднакъв брой парни, бензинови и електрически автомобили, бензиновите са имали най-ниското КПД, но въпреки това са се наложили заради по ниската си цена.

    При това са се наложили въпреки очевидните предимства на парите и електрическите автомобили, които са имали много по-добър въртящ момент и дори не са се нуждаели от скоростна кутия и съединителя, а също така не се е налагало паленето да се извършва с въртене на манивела, с която трябва да си адски сръчен, за да не те перне по главата и да те убие, след като двигателя запали.

    Ето затова е хубаво да знаеш историята на ДВГ, защото колелото на историята обикновено се върти и сега електромобилита ще се наложат по същите причини, като двигателите с вътрешно горене - само когато станат по-евтини за използване.

    И да говориш за време за зареждане, пробег с едно зареждане или екология, те са без значение, защото битката е приключена, след като ползването на електромобилите стане по-евтино. А колкото по-скъпи технологии поставяш между контакта и автомобила, толкова повече се оскъпява изминаването на километър и съответно притежаването на автомобил.

    Тази технология би имала по-голям смисъл първоначално като стационарни точки за зареждане на паркомясто, за да не се разпъват кабели.

    Коментиран от #20, #24

  • 20 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "КПД няма значение":

    Проблема на електромобилите е в батерията.Докато не измислят по евтина и не увеличат енергийната и плътност,електромобилите няма да се наложат над ДВГ.Скоро няма да има електромобил,който да е равностоен като цена, пробег и време за зареждане на ДВГ.
  • 21 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Милиони километри кабели разположени под пътната настилка,това като инвестиция е нещо огромно.Не съобщават колко струва километър от тази специална настилка.

    Коментиран от #23

  • 22 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "Тичай да провериш":

    Май бълнуваш нещо. Да не си се возил вече в този електробус?
  • 23 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Не казват и как и с какви трансформатори ще поддържат еднакво силен ток по милиони километри кабел под платното. Трафопост на всеки километър.
  • 24 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "КПД няма значение":

    С колко поевтиняха Теслите?

    Коментиран от #25

  • 25 Засега

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    За последния месец по-евтиняха с по 7500 долара на автомобил, но се очаква да поевтиняват и още, защото най-накрая производствения капацитет настигна търсенето и могат да се намалят цените.

    И това е само на база намаляване на огромната надценка, която им позволяваше 35% брутен марж на печалбата. Тепърва и технологиите ще намалят цените, а и цените на материалите няма да стоят чак толкова дълго време в небесата и рано или късно ще паднат.
  • 26 брими

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ако всеки мислеше като теб нямаше да има никакъв прогрес. Щяхме да тъпчем на едно място
  • 27 Пак търсиш под вола теле

    2 1 Отговор
    Дори цените на батериите да не паднат (а те ще паднат), дори и да не се повиши енергийната плътност на батериите (а тя ще се повишава макар и бавно), е достатъчно да се понижи само вътрешното съпротивление, за да може батериите да могат да отдават и приемат огромни мощности без да загряват, за да могат да се зареждат за пет минути без това да се отразява на живота им.

    Достатъчни са дори и постигнатите към момента 10 000 цикъла живот и електромобилите ще стават масови, защото цената им на ПРИТЕЖАВАНЕ ще е много по-ниска.

    Също така е важна и разликата между цените на тока и горивата.

    Ако могат да се зареждат 200км за 5 минути и има зарядни на всяка крачка, няма да има нужда да се мъкнат тежки батерии за 500-1000км , дори и да са без пари, а те не са евтини. Само от това ще поевтиният достатъчно.

    Коментиран от #32

  • 28 Патето Яки

    4 2 Отговор
    Електромагнитно излъчване, микровълнови , индукционни и тефлон са вредни за здравето.

    Коментиран от #29

  • 29 Имаш ли WiFi

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Патето Яки":

    Рутера е много по-опасен.

    Коментиран от #34

  • 30 безсмислена

    3 1 Отговор
    технология! Това е сбсолютна глупост. Изграждането на такъв път и неговата потдръжка ще е много по-скъпа от нормален. Тоест директно в данъците за колите и тока ще удря здраво. Още повече че за да има хубаво доколкото е възможно КПД ще иска хубави качествени цветни метали, разбирай мед предимно Китайциния няма да върши същата работа.
    Пърженето в електромагнитно поле не е за коментиране Тук радиация няма, както си мислят някои хора. Ако нещото тоест колата и най-вече човека не се движи в магнитното поле не е толкова опасно! Лошото за хората става при движение на силни електромагнитни полета, а тия ще са такива заради колата и индукцията на ток! Алал ви на такива технологии, алчност за пари за сметка на здравето на хората. Същото е с тефлона и тефлоновите тигани. Абсолютна отрова за която дори има отсъдени дела в Сащ за милиони долари щети, но парата си е пара и тефлона не се спира. Който успее да ги осъди ок, взима си парите в гроба, другите само гроба.
    Най-голямата глупост е да държиш телефон плътно до теб. В някои по-културни книги с телефоните си пише че трябва да е на поне 20-30см. от главата ти когато говориш, а това е признатото с 300зора, смятай колко е реално повече това разстояние.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Георги

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Пак търсиш под вола теле":

    Преброй колко пъти използва - ако,дори, достатъчно, за да може и други подобни.Прилича на разказ на дете в детската градина за летящ марсоход.

    Коментиран от #33

  • 33 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Георги":

    Възможностите са много и аз не съм врачка за да знам кои възможности ще се изпълнят първо и в каква комбинация, но единственото което е сигурно е, че това ще стане като ДОПЪЛНЕНИЕ към причините които е посочил Турбо.

    За разлика от него аз нямам някакви нереалистични очаквания, че някакво чудо ще се случи и само за една-две години светът ще премине към електромобили заради някакъв пробив.

    Това ще е бавен процес, част от други процеси като преминаване към възобновяеми енергия, които ще имат своите препятствия и проблеми по пътя.

    ПП

    Не знам дали обърна внимание че коментирам това изказване:

    "Проблема на електромобилите е в батерията.Докато не измислят по евтина и не увеличат енергийната и плътност,електромобилите няма да се наложат над ДВГ.Скоро няма да има електромобил,който да е равностоен като цена, пробег и време за зареждане на ДВГ."

    Ако имаш някакви проблеми с моите или на турбо прогнозите можеш да ги коментираш а не само да ни обиждаш без да сипеш обидни квалификации към пишещите без самият ти да казваш нещо по темата.
  • 34 Патето Яки

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Имаш ли WiFi":

    рутера също излъчва електомагнитни вълни, изключвам го нощем