Израелски и германски инженери се опитват да решат един от най-големите проблеми при превозните средства на ток, като изпробват безжично зареждане за автомобили и автобуси. Системата е дело на компаниите Electreon и EnBW, които успешно построиха 1-километров участък със специална настилка, която позволява зареждане на специално пригодени за това автобуси.
Технологията работи по подобен начин на безжичното зареждане на смартфони, но с увеличен мащаб. Под асфалта са поставени индукционни намотки, които създават електромагнитно поле, което от своя страна се приема от подобна технология в долната част на автобуса и се преобразува в енергия, която се складира в батерията.
Това не е първия подобен проект, който виждаме през последните години, след като вече видяхме подобна идея на Stellantis и други компании, които тестват безжични зарядни за автомобили на определени места или на пътни участъци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никола Тесла
Коментиран от #4
11:34 02.01.2023
2 съдран Ганьо
Коментиран от #5
11:35 02.01.2023
3 хмм
Коментиран от #6
11:55 02.01.2023
4 гост
До коментар #1 от "Никола Тесла":
Тока може и да е безплатен , щото идва от майката природа , но уредите които го произвеждат и пренасят не са !! И няма да бъдат , защото и материалите и изработката им са свързани с човешки труд и мозък , а те не са и няма да бъдат безплатни ! Като си много отворен , направи си ги сам и ползвай " безплатен" ток !! Веднага ти давам евтин вариант , велосипед свързан с генератор , от моргата и двете накуп са около 20-30 лева !! Въртенето си е от тебе обаче !Коментиран от #31
12:58 02.01.2023
5 гост
До коментар #2 от "съдран Ганьо":
Именно и гладни щяха да ходят , пък като гледам клиповете от празненствата направо са си преяли като шопари !!13:00 02.01.2023
6 гост
До коментар #3 от "хмм":
Всъщност пърженето с русофилска пропаганда е БЕЗ АНАЛОГ !! Нали това ви е любимия израз , хахахх !! Такова пържене няма и няма да има друго , ама за ваше съжаление връзват само закърнели мозъци като на дружките ви от Копринка , другите само си умират от смях !!Коментиран от #7
13:03 02.01.2023
7 Гост
До коментар #6 от "гост":
Индукционни котлони не си ли виждал.Коментиран от #12
15:35 02.01.2023
8 Не знам дали той е виждал
Коментиран от #10, #11
17:00 02.01.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Турбо
До коментар #8 от "Не знам дали той е виждал":
Няма да се изгориш.За да работи индукционния котлон му трябва желязна тенджера за сърцевина.18:12 02.01.2023
11 Турбо
До коментар #8 от "Не знам дали той е виждал":
Колко ще е ефективна тази система за зареждане?Колко енергия ще се загуби при индукцията?Ти по я разбираш електротехниката,може да разясниш,моля.Коментиран от #13, #19
18:17 02.01.2023
12 гост
До коментар #7 от "Гост":
Котлоните не се движат , нито тенджерата над тях !! Освен това действат само на желязо и получаваш основно топлина , а тук не само има движение , а целта е колкото може по-малко топлина да се получава , а повече ток , обикновено в медни намотки !! Толкоз за "приликата" на индукционен котлон със безжично зареждане !18:35 02.01.2023
13 гост
До коментар #11 от "Турбо":
Досега представените системи за безжично зареждане показват кпд между 80-85 % , но те не се движат !! От друга страна влаковете Маглев , където безжично не само се зарежда , а и се повдига влака със магнити ,както и се придвижва напред БЕЗ нормалните електромотори показват над 90% кпд ,основно за сметка на по-малкото триене , на практика нулево ! Така че като вземеш предвид по-малката в ПЪТИ и то десетки пъти батерия на превозното средство и неограничения пробег , дори кпд от 80% е предостатъчно !18:42 02.01.2023
14 Гост
Коментиран от #16, #18
21:12 02.01.2023
15 Гост
Коментиран от #17, #21, #26
21:19 02.01.2023
16 Тичай да провериш
До коментар #14 от "Гост":
Взимай гайгеровият брояч дето мереше с него радиацията от хладилника преди години, докато спореше колко радиация излъчва един мощен електродвигател на електромобил и хващай пътя към Германия да ни осведомиш колко е излъчването, за да знаем дали да преминаваме по тази магистрала.Коментиран от #22
21:23 02.01.2023
17 Не мога да повярвам!
До коментар #15 от "Гост":
Най-накрая зададе смислен въпрос. Тази технология няма да се наложи не заради радиационните излъчвания за които се притесняваш, нито пък заради КПД от което се притеснява Турбо, който с баничарката при качване на шипка харчи повече енергия от 40 тонен камион с КПД по малко от на парна машина.Тази технология няма да се наложи в краткосрочен и средносрочен план заради цената за зареждане. Това е същата причина, поради която няма да се наложи и водородът, който на пръв поглед е по-добрата технология от батериите.
21:31 02.01.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 КПД няма значение
До коментар #11 от "Турбо":
Преди един век когато по улиците са се движили еднакъв брой парни, бензинови и електрически автомобили, бензиновите са имали най-ниското КПД, но въпреки това са се наложили заради по ниската си цена.При това са се наложили въпреки очевидните предимства на парите и електрическите автомобили, които са имали много по-добър въртящ момент и дори не са се нуждаели от скоростна кутия и съединителя, а също така не се е налагало паленето да се извършва с въртене на манивела, с която трябва да си адски сръчен, за да не те перне по главата и да те убие, след като двигателя запали.
Ето затова е хубаво да знаеш историята на ДВГ, защото колелото на историята обикновено се върти и сега електромобилита ще се наложат по същите причини, като двигателите с вътрешно горене - само когато станат по-евтини за използване.
И да говориш за време за зареждане, пробег с едно зареждане или екология, те са без значение, защото битката е приключена, след като ползването на електромобилите стане по-евтино. А колкото по-скъпи технологии поставяш между контакта и автомобила, толкова повече се оскъпява изминаването на километър и съответно притежаването на автомобил.
Тази технология би имала по-голям смисъл първоначално като стационарни точки за зареждане на паркомясто, за да не се разпъват кабели.
Коментиран от #20, #24
21:43 02.01.2023
20 Турбо
До коментар #19 от "КПД няма значение":
Проблема на електромобилите е в батерията.Докато не измислят по евтина и не увеличат енергийната и плътност,електромобилите няма да се наложат над ДВГ.Скоро няма да има електромобил,който да е равностоен като цена, пробег и време за зареждане на ДВГ.22:29 02.01.2023
21 Турбо
До коментар #15 от "Гост":
Милиони километри кабели разположени под пътната настилка,това като инвестиция е нещо огромно.Не съобщават колко струва километър от тази специална настилка.Коментиран от #23
22:34 02.01.2023
22 Гост
До коментар #16 от "Тичай да провериш":
Май бълнуваш нещо. Да не си се возил вече в този електробус?22:51 02.01.2023
23 Гост
До коментар #21 от "Турбо":
Не казват и как и с какви трансформатори ще поддържат еднакво силен ток по милиони километри кабел под платното. Трафопост на всеки километър.22:54 02.01.2023
24 Гост
До коментар #19 от "КПД няма значение":
С колко поевтиняха Теслите?Коментиран от #25
22:55 02.01.2023
25 Засега
До коментар #24 от "Гост":
За последния месец по-евтиняха с по 7500 долара на автомобил, но се очаква да поевтиняват и още, защото най-накрая производствения капацитет настигна търсенето и могат да се намалят цените.И това е само на база намаляване на огромната надценка, която им позволяваше 35% брутен марж на печалбата. Тепърва и технологиите ще намалят цените, а и цените на материалите няма да стоят чак толкова дълго време в небесата и рано или късно ще паднат.
23:03 02.01.2023
26 брими
До коментар #15 от "Гост":
Ако всеки мислеше като теб нямаше да има никакъв прогрес. Щяхме да тъпчем на едно място23:14 02.01.2023
27 Пак търсиш под вола теле
Достатъчни са дори и постигнатите към момента 10 000 цикъла живот и електромобилите ще стават масови, защото цената им на ПРИТЕЖАВАНЕ ще е много по-ниска.
Също така е важна и разликата между цените на тока и горивата.
Ако могат да се зареждат 200км за 5 минути и има зарядни на всяка крачка, няма да има нужда да се мъкнат тежки батерии за 500-1000км , дори и да са без пари, а те не са евтини. Само от това ще поевтиният достатъчно.
Коментиран от #32
23:17 02.01.2023
28 Патето Яки
Коментиран от #29
23:24 02.01.2023
29 Имаш ли WiFi
До коментар #28 от "Патето Яки":
Рутера е много по-опасен.Коментиран от #34
23:33 02.01.2023
30 безсмислена
Пърженето в електромагнитно поле не е за коментиране Тук радиация няма, както си мислят някои хора. Ако нещото тоест колата и най-вече човека не се движи в магнитното поле не е толкова опасно! Лошото за хората става при движение на силни електромагнитни полета, а тия ще са такива заради колата и индукцията на ток! Алал ви на такива технологии, алчност за пари за сметка на здравето на хората. Същото е с тефлона и тефлоновите тигани. Абсолютна отрова за която дори има отсъдени дела в Сащ за милиони долари щети, но парата си е пара и тефлона не се спира. Който успее да ги осъди ок, взима си парите в гроба, другите само гроба.
Най-голямата глупост е да държиш телефон плътно до теб. В някои по-културни книги с телефоните си пише че трябва да е на поне 20-30см. от главата ти когато говориш, а това е признатото с 300зора, смятай колко е реално повече това разстояние.
00:51 03.01.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Георги
До коментар #27 от "Пак търсиш под вола теле":
Преброй колко пъти използва - ако,дори, достатъчно, за да може и други подобни.Прилича на разказ на дете в детската градина за летящ марсоход.Коментиран от #33
08:10 03.01.2023
33 Така е
До коментар #32 от "Георги":
Възможностите са много и аз не съм врачка за да знам кои възможности ще се изпълнят първо и в каква комбинация, но единственото което е сигурно е, че това ще стане като ДОПЪЛНЕНИЕ към причините които е посочил Турбо.За разлика от него аз нямам някакви нереалистични очаквания, че някакво чудо ще се случи и само за една-две години светът ще премине към електромобили заради някакъв пробив.
Това ще е бавен процес, част от други процеси като преминаване към възобновяеми енергия, които ще имат своите препятствия и проблеми по пътя.
ПП
Не знам дали обърна внимание че коментирам това изказване:
"Проблема на електромобилите е в батерията.Докато не измислят по евтина и не увеличат енергийната и плътност,електромобилите няма да се наложат над ДВГ.Скоро няма да има електромобил,който да е равностоен като цена, пробег и време за зареждане на ДВГ."
Ако имаш някакви проблеми с моите или на турбо прогнозите можеш да ги коментираш а не само да ни обиждаш без да сипеш обидни квалификации към пишещите без самият ти да казваш нещо по темата.
09:44 03.01.2023
34 Патето Яки
До коментар #29 от "Имаш ли WiFi":
рутера също излъчва електомагнитни вълни, изключвам го нощем11:32 03.01.2023