BYD постигна значителен етап като първия автомобилен производител в света, който представи седеммилионния си автомобил с възможност за включване в контакт, отбелязвайки това постижение само около четири месеца след отбелязването на шестмилионния си брой. Тези продажби се отчитат от 2008 г. насам.
Приблизително половината от тази седеммилионна цифра се състои от изцяло електрически превозни средства, а другата половина - от хибридни превозни средства с възможност за включване към електрическата мрежа. Към края на февруари 2024 г. BYD е продала около 3,5 милиона изцяло електрически автомобила. Забележително е, че в Китай автомобилите с възможност за включване към електрическата мрежа са категоризирани като нови енергийни превозни средства (NEV), което включва и водородни автомобили.
Изтъкването на BYD на пазара на плъг-ин автомобили е очевидно, като продажбите на нейните леки плъг-ин електромобили отбелязват 62% увеличение на годишна база през 2023 г., достигайки общо над 3 милиона единици, включително 1,57 милиона изцяло електрически автомобила. Освен това износът от Китай надхвърля 240 000 единици, отбелязвайки значителен 337% ръст на годишна база.
Въпреки че по-голямата част от продажбите на електромобили с възможност за включване към електрическата мрежа на BYD идват от собствената ѝ марка, Denza, Fang Cheng Bao и Yangwang допринасят минимално за цялостния бизнес.
Сравненията с Tesla показват сходен темп на растеж на продажбите на изцяло електрически автомобили, като Tesla надхвърля 5 млн. броя в края на 2023 г. и наближава 6 млн. продажби на електромобили, докато BYD е постигнала приблизително 3,5 млн. продажби на изцяло електрически автомобили. Въпреки това, ако се включат и хибридите с възможност за включване в електрическата мрежа, общият брой на BYD достига 7 млн. единици, което я поставя като една от най-бързо развиващите се компании за автомобили с възможност за включване в електрическата мрежа в световен мащаб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 РЕАЛИСТ
19:20 27.03.2024
2 Джон
Коментиран от #3
20:07 27.03.2024
3 Франзели
До коментар #2 от "Джон":
То и Киа беше така преди 15 години........21:12 27.03.2024
4 Читател
Коментиран от #6
01:48 28.03.2024
5 Мдааа
Коментиран от #7
09:32 28.03.2024
6 Така е
До коментар #4 от "Читател":
Да не забравяме че и Илон Мъск им се подиграваше, точно в интервюто в което каза, че водородът е глупост и не се притеснява от конкуренцията на toyota и другите производители които залагат на водорода.Когато го попитаха дали се притеснява от BYD, попита водещия " вие виждали ли сте ги на какво приличат?" Сега надали продължава да мисли по същия начин.
10:59 28.03.2024
7 Селянина с колелото
До коментар #5 от "Мдааа":
Много добре знаем какво значи да си купим китайска стока. Най-малкото ползваме телефони Xiаomi. Също така знаем какво е да си купиш пералня или съдомиялна от европейските марки - всички изглеждат еднакво само табелката с надписа е различна - сглобени в Китай на един конвейр и брандирани с италиянски и германски търговски марки.14:33 28.03.2024