Президентът на САЩ Доналд Тръмп за първи път заяви, че е "абсолютно ангажиран" с член 5 от договора на НАТО, предадоха световните агенции.
Досега той не беше потвърдил изрично ангажимента си към принципа на алианса за взаимна отбрана, включително в речта си на срещата на върха на НАТО в Брюксел миналия месец.
"Аз ангажирам Съединените щати с член 5", заяви Тръмп на обща пресконференция вчера с румънския президент Клаус Йоханис в Розовата градина на Белия дом.
Със сигурност ние сме там, за да защитаваме, и това е е една от причините, поради които искам хората да гарантират, че ще имаме много, много силна мощ, като плащат такива пари, каквито са необходими, за да имаме такава сила. Но да, абсолютно, аз съм ангажиран с член 5, каза Тръмп.
НАТО се основава на ценности, но в крайна сметка е военен алианс, заяви Йоханис. Тръмп го похвали за лидерството на Румъния, която е увеличила военните си разходи.
Надяваме се, че останалите наши съюзници от НАТО ще последват Румъния в изпълнението на финансовите си задължения, като плащат справедливия си дял от цената на отбраната, каза още президентът на САЩ.
Благодарение на нашите действия парите започнаха да се стичат в НАТО. Другите страни започват да осъзнават, че е време да плащат и те го правят, много съм горд от този факт, каза Тръмп.
НАТО е най-силният алианс, който някога е виждала Земята, и ние искаме да го запазим такъв, затова трябва да разходваме пари за целите на отбраната. Това означава да си член на алианса, всеки трябва да плаща - това се нарича споделяне на бремето и аз съм напълно съгласен с това, г-н президент, каза Йоханис, цитиран от ДПА.
Тръмп не уточни от кого трябва да се защитава НАТО, въпреки че беше запитан "дали споделя мнението за Русия като заплаха за мира и сигурността в региона" и вместо него румънският гост трябваше да отговори на въпроса дали европейските съюзници на САЩ са разтревожени от тази заплаха, отбелязва ТАСС.
Според мен ние трябва да постъпваме много просто, ясно и откровено, когато говорим за Русия и с Русия. По мое мнение ни е нужен диалог, но от друга страна, както решихме всички заедно в НАТО, ни е необходимо и силно възпиране. И това съчетание между възпиране и диалог трябва да води до такова решение, което да е възможно за всички страни, заяви румънският президент, цитиран от ТАСС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост 2
Коментиран от #3
12:48 10.06.2017
2 стоян георгиев
12:50 10.06.2017
3 просД
До коментар #1 от "гост 2":
"Давайте, плюйте сега България, българската армия" ... ми то за умрелия или хубаво, или нищо! Какво да му коментираш и какво хубаво да кажеш за последния четвърт век?"СЕГА се опитайте да се гаврите с паметта на загиналия български и натовски офицер!" Ооо, тук вече имаме и пронатовска позиция от страна на гост2?! Нещо ново! Досега бе само русофобски настроена, вече ставаш и натофилски. Абе ще си дойдем нa думата скоро ми се струва.
... а за "натовски офицер", загубил живота си някъде по света в защита на интересите на САЩ нямам добро мнение! Sorry!
Коментиран от #4, #5
17:10 10.06.2017
4 гост 2
До коментар #3 от "просД":
“...Публикувано във факти.бг: Досега бе само русофобски настроена, вече ставаш и натофилски...“ Пълни глупости - ОТ ДЕСЕТ ГОДИНИ България е член на НАТО, от ДЕСЕТ ГОДИНИ чл.5 от Договора за НАТО ПАЗИ България от твоите руски ушанки- защо да не съм “ЗА“ НАТО?! Аааа- понеже НАТО ПАЗИ БЪЛГАРИЯ и твоят руски хитлер- путлер, НЕ МОЖЕ да ни нападне и да си отхапе парче от държавната ни територия, а после да я “присъедини“ към русия, ли? :) Ами това е положението- заради чл.5 от Договора за НАТО, руска военна агресия срещу България е еднакво с обявяване на война на русия на ЦЯЛОТО НАТО:) СМЕЕ ЛИ путлер да нападне България и да докара таква беля на руските ви глави, а?:) НЕ СМЕЕ! ТОЧНО ЗА ТОВА БЪЛГАРИЯ Е ЧЛЕН НА НАТО!18:01 10.06.2017
5 гост 2
До коментар #3 от "просД":
Впрочем, сбърках годините - ВЕЧЕ ТРИНАДЕСЕТА ГОДИНА България е член на НАТО:) Та- след като НАТО пази България от това кримските събития да се случат у нас, защото да не одобрявам членството на България в НАТО? Ушанките умишлено искат България да не членува в никой военен съюз,. за да остане военно беззащитна- без военни съюзници и да ни окупират много бързо, ноооо- ядец- България е член на НАТО! а сега се пробвайте да окупирате България- да ви видим дали ще искате, като знаете, че посегнете ли на България- ДВАДЕСЕТ И ДЕВЕТ ДЪРЖАВИ , ОТ КОИТО ТРИ ЯДРЕНИ СИЛИ, застават срещу русия и одкб:):):) Ще ви сравнят градовете със земята- само ако се пробвате срещу малка България! И всичко това- ЗАЩОТО СЪЩЕСТВУВА ЧЛ.5 ОТ ДОГОВОРА ЗА НАТО- КЛАУЗАТА ЗА КОЛЕКТИВНА ЗАЩИТА!Коментиран от #6, #7
18:14 10.06.2017
6 просД
До коментар #5 от "гост 2":
"Ушанките умишлено искат България да не членува в никой военен съюз,. за да остане военно беззащитна" А кой имаше полза от това, СЕГА да обявяваш С ПРАВО България за "военно беззащитна". Ушанките, които й подаряваха години наред въоръжение, know-how и т.н. или НАТО, които може би си очакват заплащането по линията "Който не храни своя армия, ще храни чужда?" и ползват междувременно безплатно територията на България за базите си - разбирай чужди, не български?"... а сега се пробвайте да окупирате България- да ви видим дали ще искате, като знаете, че посегнете ли на България- ДВАДЕСЕТ И ДЕВЕТ ДЪРЖАВИ , ОТ КОИТО ТРИ ЯДРЕНИ СИЛИ, застават срещу русия и одкб"
Ами аз съм българин и не искам да окупирам нищо, но пък за сметка на това отдавна се чувствам като в окупирана колония и изобщо не се съмнявам в думите ти, че НАТО ще е против това, да съм независим - само по себе си, дори и без намесата оправдаващата ви "намеса на Русия"!
Коментиран от #8
18:33 10.06.2017
7 SSS
До коментар #5 от "гост 2":
Гост 2, прочети моля, ако обичаш днешната тема ,,Пияни заклаха птици за скара" , написано от Факти. бг. И кажи, как би коментирала?18:39 10.06.2017
8 гост 2
До коментар #6 от "просД":
“...Публикувано във факти.бг: А кой имаше полза от това, СЕГА да обявяваш С ПРАВО България за "военно беззащитна"....“ Ватник, какво се правиш, че не разбираш, бе- АКО БЪЛГАРИЯ НЕ ЧЛЕНУВАШЕ В НАТО , ПУТЛЕР ЩЕШЕ ДА СИ ОТХАПЕ И ОТ НАШАТА ТЕРИТОРИЯ И ЩЕШЕ ДАС ОКУПИРА ЧАСТ ОТ БЪЛГАРИЯ ПО КРИМСКИЯТ СЦЕНАРИЙ, НО СЕГА НЕ СМЕЕ, ЗАЩОТО ОТ 13 ГОДИНИ БЪЛГАРИЯ Е ЧЛЕН НА НАТО И РУСКА ВОЕННА АГРЕСИЯ НА ДЪРЖАВА - ЧЛЕН НА НАТО= РУСКА ВОЙНА СРЕЩУ ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ ОТ НАТО! Сега схвана ли го?:) Уфф- сори, забравих, че българският език не е майчиният и бащиният ти език, ма поне ползвай преводача на чичко гугъл:):):) И не се прави на българин- щото НЕ СИ! НИКОЙ БЪЛГАРИН НЕ ИСКА ВАШ ПУТЛЕР ДА ОКУПИРА БЪЛГАРИЯ, А ТИ ИСКАШ ОБРАТНОТО- ПУТЛЕР ДА ОКУПИРА БЪЛГАРИЯ! ПО ТОВА СЕ РАЗЛИЧАВАТЕ УШАНКИТЕ ОТ НАС, БЪЛГАРИТЕ, защото за вас русия е вашата родина, а не България.Коментиран от #10, #18
18:59 10.06.2017
9 Барчо
21:38 10.06.2017
10 Барчо
До коментар #8 от "гост 2":
По времето на комунизма за 45 години не стана. И престанете да повтаряте за някакво си несъществуващо предложение за 16 та република. Никога такова нещо не е имало. Защо мислиш, че ако не бяхме в НАТО ще стане? И изобщо не може да сравняваш Крим с България. Опитваш заигравка, която е много плитка.Коментиран от #11, #12, #14
21:43 10.06.2017
11 гост 2
До коментар #10 от "Барчо":
“...Публикувано във факти.бг: И престанете да повтаряте за някакво си несъществуващо предложение за 16 та република...“ Хайде сега да отделим спорното от безспорното. Когато пиша коментар, ВИНАГИ може да представя документ, с който да подкрепя твърдението си. Какво да се прави - професионално изкривяване, но много полезно в живота и в писането на коментари. Накратко- разгледайте документите, публикувани тук и ако можете, оспорете по законен начин автентичността им- http://desebg.com/2011-01-13-09-24-01/735--1 Сайтът desebg.com публикува стенограмата от пленума на ЦК на БКП от декември 1963 г., който приема предложението на Тодор Живков за сливане на България със Съветския съюз.... Пленумът, на който е обсъдено предложението му се провежда на 4 декември 1963 г. и остава скрит от обществото по обясними причини. Стратегията на Живков е следната: „Тясното икономическо свързване със съветската страна още повече ще увеличи силата на нашата държава, още повече ще издигне нейната независимост. Заедно с икономическата независимост на страната ще укрепне и нейната политическа сила и влияние, защото тя все по-пълно ще се опира на гигантската мощ на Съветския съюз. Когато след години НРБ стане едно цяло със Съветския съюз, тя не ще загуби нищо от своя суверенитет и независимост, ще бъде във всяко отношение суверен и пълноправен член на общото семейство на съветските социалистически републики”....“22:04 10.06.2017
12 гост 2
До коментар #10 от "Барчо":
“...Пленумът на ЦК оценява като „забележителна проява на патриотизъм и интернационализъм” инициативата на Живков и единодушно одобрява доклада му „за по-нататъшното най-тясно сближение и сливане в перспектива на НРБ със Съветския съюз”, като решава да се издигне „на качествено нова степен братската дружба и всестранното сътрудничество между нашата страна и Съветския съюз, да се създадат икономическите, политически и идеологически предпоставки за пълното обединение на двете наши братски страни”.Първият секретар обаче настоява „гениалната” му политика да се реализира на тъмно, тъй ката много добре осъзнава, че обществото не би приело подобно унизяващо нацията решение: „Политбюро смята, че след този пленум не следва под никаква форма да се говори на когото и да било и където и да било. Защо? Ако ние започнем да говорим, ще плъзнат слухове. Ние не можем да говорим, тъй като този въпрос не е само наш. Този въпрос е и на Съветския съюз...
Ние, Политбюро, смятаме, че не с такъв ентусиазъм цялата наша партия и народът ще възприеме това. Ще има среди, които няма да го възприемат. Да не забравяме, че великобългарският шовинизъм е много дълбоко вкоренен в някои среди и хора в нашата страна. Аз не говоря за бившите хора. Имам предвид членове на партията, особено в средите на интелигенцията и в някои среди на младежта. Ние трябва да държим сметка за това... Ние няма да правим сливане от ден до пладне, а навеки, което ще бъде образец за всички страни.”
22:06 10.06.2017
13 гост 2
Оригиналът на документа се съхранява в Държавна агенция „Архиви”, откъдето сайтът desebg.com е получил копие...“
http://desebg.com/2011-01-13-09-24-01/735--1
22:07 10.06.2017
14 гост 2
До коментар #10 от "Барчо":
http://desebg.com/2011-01-13-09-24-01/737--2 Сайтът desebg.com публикува част 2 от стенограмата от пленума на ЦК на БКП от декември 1963 г., който приема предложението на Тодор Живков за сливане на България със Съветския съюз...Сайтът desebg.com реагира и първи дава възможност на обществото да се запознае онлайн с непубликуваната до този момент стенограма от заседанието на пленума на ЦК на БКП, на който се обсъжда присъединяването на България към Съветския съюз и се взема решение за това.В част 1 е представена кратка история на предложението за 16-та република и е публикуван доклада на Тодор Живков (1-41 стр.).
Част 2 съдържа финалната част от доклада на първия секретар на ЦК на БКП и последвалите изказвания от участници в пленума (42-91 стр.). Документът се публикува на части поради големия му обем. Оригиналът се съхранява в Държавна агенция "Архиви", откъдето на desebg.com е предоставено копие.
http://desebg.com/2011-01-13-09-24-01/738--3 ЧАСТ ТРЕТА
Коментиран от #15
22:10 10.06.2017
15 Kuku
До коментар #14 от "гост 2":
Добре де, какво общо имат твоите коментари със статията? Или коментирай статията, или не пиши? Която и статия да отворя само твои коментари и нямат никаква връзка със статията! Само някави закони, алинеи, линкове - луда работа! Като видя твой коментар вече даже не го и чета!Коментиран от #16
22:48 10.06.2017
16 гост 2
До коментар #15 от "Kuku":
“...Публикувано във факти.бг: Добре де, какво общо имат твоите коментари със статията?...“Отговарям на твърдението на един ник под тази статия- че бкп и по-точно- тодор живков, никога не е имал намерение да обявава България за 16та република. При това публикувам сайт, в който се съдържа оригиналната стенограма на тайно заседание на цк на бкп. До 1989г. стенограмите на заседанията на цк на бкп имат силата на официални писмени документи съгласно българските закони до 1989г.23:36 10.06.2017
17 Хой
23:37 10.06.2017
18 просД
До коментар #8 от "гост 2":
Не ти издържат нервите нещо, когато няма какво да кажеш. Що крещиш? Може би защото съм прав в написаното от мен и не можеш или не искаш да ми отговориш на въпросите? Защото упадъка на България след 89-та не е следствие Русия, а на предателите, продали интересите на България на Запада? Що си затваряш очите за тези, реални интереси, а развиваш тезите си изцяло върху хипотетични, изградени на омраза?"И не се прави на българин- щото НЕ СИ! НИКОЙ БЪЛГАРИН НЕ ИСКА ВАШ ПУТЛЕР ДА ОКУПИРА БЪЛГАРИЯ, А ТИ ИСКАШ ОБРАТНОТО- ПУТЛЕР ДА ОКУПИРА БЪЛГАРИЯ!"
Цитирай ме! Кога съм искал "ПУТЛЕР ДА ОКУПИРА БЪЛГАРИЯ!", но без да правиш глупости от сорта да изкарваш фрази от контекста на написаното и да правиш лъжливи заключения? В противен случай си просто една ЛЪЖКИНЯ!
Когато човек нагло, крещи лъжите си в лицето ти и дори си позволява да го прави публично, заслужава отрезвителен шамар, дори и да е жена. Може би затова изявите ти са само безопасно, зад клавиатурата.
Апропо, ПРАВА СИ: Ако не е НАТО, при сегашното положения на България ВСЕКИ може да ни окупира. Основният въпрос, който ти зададох беше: ЗАЩО СЕ СТИГНА ДО ТАМ?
Исторически погледнато Турция има далеч по-голямо "право" на претенции към територията ни, нали? Добре, че Турция ни е по-голямата сестра в семейството на НАТО?! или както написа друг коментатор:
"Българинът войник, ще се бие рамо до рамо с братският, турски войник, срещу общият враг - Русия"?! - ЕВАЛА, пишман "БЪЛГАРКО"!
09:22 11.06.2017