Изтребителите от пето поколение Су-57 едва ли в скоро време ще заменят Су-35 в руски военновъздушни сили, пише The National Interest.
Според изданието Су-35 е най-мощният руски изтребител. Въпреки, че е създаден за въздушно превъзходство, той е способен да поразява и наземни цели.
Су-35 отдавна е доказал своите способности, така че разходите за новия Су-57 може да предизвикат съмнения. Пояснява се, че Су-57 е създаден на основата на Су-35. Неговото основно подобрение е планер, който да увеличи неговата неприкосновеност.
Изтребителят е оборудван с радарна станция с активна антенна решетка Н036 "Белка", която е подобна на тази, с която е оборудван Су-35. Освен това той е оборудван с двигатели от първия етап на АЛ-41Ф1, които са производни на АЛ-41Ф1С, с които е оборудван Су-35,
Сега е изработен и нов двигател, който в момента се тества. По този начин изглежда, че перспективата през Су-57 е неясна. Неговото серийно производство трябва да започне през следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kcaniba
а Су - 57, ще нацепи Ф 57 един ден!
Русия хпосто е нахпед н технологиите.
Това е!
Коментиран от #4, #5, #64
14:03 31.05.2018
2 kick
14:18 31.05.2018
3 Реалист
Коментиран от #6, #8, #11, #30, #74, #82
14:35 31.05.2018
4 русия е джудже
До коментар #1 от "Kcaniba":
Единственото което цепи е твойта неграмотност.И за какви руски технологии говорим ,като русия ,дори не е технологична държава.Всеки който поне малко разбира ,знае че руснаците изостават на тема авиация с десетилетия от САЩ.СУ-57 е един закъснял с 20 години и провален проект.Типично за ушанките.Коментиран от #25, #42, #57, #63, #66
14:38 31.05.2018
5 Kcaniba 2
До коментар #1 от "Kcaniba":
Ти или си назад с хаповете или напред с лосионаРусия и технологии в едно изречение може да ги свърже само думата липсват
14:48 31.05.2018
6 Хойо
До коментар #3 от "Реалист":
Ти релист ли си или си фантазьор.Никъде НЕ ПИШЕ ,че е неуспешен ъпдейт.Хората ясно казват че това простое фейслифт на су 35.Същия двигател ,същия радар и т.н.Сега да не вземеш да кежеш че су 35 е неуспешен,че тогава ням да си реалист,бълнуващ.Коментиран от #22
14:58 31.05.2018
7 Гвардееца
15:00 31.05.2018
8 любопитен
До коментар #3 от "Реалист":
И кво ти шепнат от Козяк-на амбразурата, с голи гърди!15:14 31.05.2018
9 русия е джудже
15:37 31.05.2018
10 Спиро
Не се карайте.
Трета СВ може да пламне и от 1во поколение атомна бомба. Зависи колко акъл имат между ушите си т.нар. велики сили.
Всичко останало все ще го преживеем някак
Коментиран от #60
15:47 31.05.2018
11 Петър
До коментар #3 от "Реалист":
Да,сигурно е така както казваш,но не съвсем.. :) За 300 мил.които инвестираха индийците си мислеха че руснаците ще им дадат всички нови технологии които са инвестирали в проекта.И не само това,искаха и да си го произвеждат в заводи в страната си,което за толкова пари сравнени с проекта за 6 милиарда,няма как да стане. Любопитното е че сега искат просто като стане готов да им дадат 1 ескадрила на преференциални условия,без да настояват вече да знаят технологийте при производството му. Може би,защото няма да е „переспективен” :) знам ли..! Още нещо разликата в „отразяващата” повърхност м/у Су-57 и Ф-22 е около 1м2.Руснаците никога не са залагали основно на „невидимост” Наред с това развиват неща като аеродинамика,маневреност,скорост,а радара„ Белка” който е на Су-35 и подобрен при Су-57 е нещо с което не можеш да изненадаш Су-то откъдето и да пуснеш ракета по него. От 2010г,когато е първия полет на Су-57 до 2019,когато ще влезе в масово производство,е сравнително мн.кратко време ако вземем предвит колко години се „разработваха” Ф-22 и Ф-35 .Коментиран от #13
16:05 31.05.2018
12 ПЕНКО
16:20 31.05.2018
13 ww3
До коментар #11 от "Петър":
Реалната причина ,Индия да се откаже от проекта е именно защото Русия неможа да си изпълни предварителните обещания за този изтребител от "5-то" поколение.Руснаците неможаха да направят двигател в началото за изтребителя.Стелта на СУ-то е възможно най-лошия създаван някога.Просто Русия не е напълно наясно как да създаде изтребител от такова ниво.Индия бързо го разбраха това и оставиха проекта.И за какво масово пройзводство говорим въобще ,като Русия няма финансов ресурс и най-вероятно ще бъдат вкарани във въоръжение 10-на броя ,ако въобще се случи това.Коментиран от #19, #21
16:26 31.05.2018
14 ТУКА ИМА ЛЕКЕНЦА НЕ ОТ ДЕТСКА ГРАДИНА
Коментиран от #15
16:32 31.05.2018
15 гост
До коментар #14 от "ТУКА ИМА ЛЕКЕНЦА НЕ ОТ ДЕТСКА ГРАДИНА":
На какви препарати си бе копейко ? Руските летящи тостери ,дори не са в челните 5 места.Коментиран от #17
16:39 31.05.2018
16 Барета
16:46 31.05.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Мишоци
16:48 31.05.2018
19 Бай хой
До коментар #13 от "ww3":
Уж СУто е възможно най лошо а ф22 е спрян от производство. И никой го не сака. Мчи с тая огеомна памет от 300 мегабайта на бордовия компютър направо е за претопяване. На някои им се вижда майтап. Но пре. Деветдесетте е била наистина огромна. Хамитата са произвели наврвмето голяма бройка и натрупаха огромен дълг.Умно постъпиха руснаците. Разработват, усъвършенстват и имт готовност за производство на актуална технила.
16:48 31.05.2018
20 Коментар
И тъй като няма точни Характеристики на
Су 57.
ОТГОВОРЪТ Е:
Е ПА МОЖЕ И Да Може🤗
Но Истинският Въпрос е Българските ВВС с Какво могат да се Преборят.
С Миг 15 с F 105 с Китайско Хвърчило С Делтапланер Wills Wing с Балон с Горещ Въздух
От Парашутист с Военен Парашут
TW-7:315.
ВВС НА БЪЛГАРИЯ ГО УНИЩОЖИХА ЕДНО ВРЕМЕ ИМАХМЕ НАЙ МОДЕРНИЯТ ЗА ТОВА ВРЕМЕ МИГ 25РБТ С СКОРОСТ ОТ 3650км.ч
Поне да Бяхме с Румяния Паралелно Движели,А Тя Вече е с 3 Обиколки пред нас.
16:51 31.05.2018
21 Петър
До коментар #13 от "ww3":
Не,нямам намерение да споря с теб,приятел. Най-добрия отговор са го дали самите индийци и то преди няколко месеца,когато тяхна делегация беше в Русия,и подписаха предварителен договор. В началото на проекта нещата са били едни,в момента нивото на развитие на проекта е на съвсем друго ниво. Ако „стелт”технологията при Су-57 е толкова лоша значи казваш че и при Ф-22 е същата понеже разликата в „отразяващата” повърхност м/у 2-та модела е около 1м2,и това го казват американци,а не руснаци.Сега,финансовия ресурс при нов проект наистина е огромен,включват се безкрайни тестове на всичко което се сети човек. Но самото производство,не изисква толкова огромен фин.ресурс както при проекта. Защото вече е зададен начина и се знае кое и как ще се прави. За 2017г руснаците въведоха в експлоатация 200 нови самолета,и то едновременно с развитието на Су-57.! Защо да не направят едни 100бройки за 2019г,нищо не им пречи. Само стокообмена им с Китай е 100 милиарда на година,пък САЩ,нека си играят със санкции.Коментиран от #23, #58
16:55 31.05.2018
22 Реалист
До коментар #6 от "Хойо":
Абе ти прочете ли какво си написал? Цитирам - Публикувано във факти.бг: Същия двигател ,същия радар и т.н....Ами след като са същите и след като авиониката е неуспешна с какво е по-добър от су-35 бе??? Кажи ми как да ти го обясня че да разбереш? Затова и ви написах на копейките за Ладата и Жигулито....
Честно, кажи ми, вас копейките с конкурс ли ви избират?
Коментиран от #52
16:58 31.05.2018
23 ww2
До коментар #21 от "Петър":
F-22 и F-35 имат най-добрия стелт правен до момента.Като RCS на F-22 е 0.0001м2 ,а на СУ-57 е 0.1м2 ,което означава ,че СУ-57 е 1000 пъти по видим на радарите.И това са показателите само от предната страна на СУ-то ,защото реално този изтребител има стелт ,само от някои страни.Су-57 има по-лош стелт дори от F-117 който е първия разработен стелт самолет на САЩ преди около 40 години.Така че ,незнам от къде си набавяш информацията.Също така може ли да ми кажеш ,кои са тези 200 самолета ,които Русия е вкарала във въоръжение през последната година ? И това е доста оптимистично да си мислиш ,че Русия ще пройзведе 100 броя СУ-57 ,като за момента имат финансите само за 10-тина.Може да стане само ако е в период от над 10 години.Коментиран от #26, #27, #28
17:34 31.05.2018
24 гост
17:35 31.05.2018
25 Мммм
До коментар #4 от "русия е джудже":
А, бе ти не спираш да ръсиш глупости за държава която нито по територия ,нито по ресурси и там какво ли още не не е "джудже". ВМи той май мозъка ти ако имаш такъв е "жуже".17:35 31.05.2018
26 Петър
До коментар #23 от "ww2":
Да,за Ф-35 съм съгласен с теб че има най-добър „стелт” показател като последна разработка на американците,но не и за Ф-22. Данните които цитираш не доказват че Су-57 е 1000 пъти по-видим от Ф-22 а че разликата м/у 2-та самолета е пренебрежимо малка и при една въздушна битка се гледат и други важни параметри освен „стелт” технологията. Аз за това казвам че това „залитане” на американците по тоя показател ще им изиграе лоша шега.За мен лично Ф-22 е много по-подходящ и по-комплексен самолет от Ф-35.при който няма нито авионика,нито скорост,Питаш,за самолетите..! Ами това го каза Шойгу,на годишната конференция за развитието на въоръжените сили в Русия. Ако мислиш,че той лъже знаейки че го записват всички чуждестранни журналисти поканени там,значи и аз те лъжа.. макар че не вярвам...!Коментиран от #38
18:05 31.05.2018
27 Мммм
До коментар #23 от "ww2":
И понеже спомена Ф117 те сърбите го свалиха със стара зенитка от 50-те години със стар радар и селд това се извиниха и казаха"извинявайте ние не знаехме,че за вас е невидим",а сега си направи сметка с новите радарни съоръжения и зенитни комплекси истинските ти Ф-ове "невидими"как ще блестят като светулки на екраните и ще падат,като есенни листа на земята милиони долари. Пък върви после ми приказвай за технологии и то от американци,където всичко им е откраднато.Коментиран от #31
18:05 31.05.2018
28 Бай хой
До коментар #23 от "ww2":
Защо не четеш новини. И американци и украинци и англичани последните години реват че руските стелт технологии са на светлинни години напред. Виж украйна е пълна със всякакъв род руски войски които никой не е в състояние да заснеме дори. Това са фактите. Хамериканците тоже риват.Ф22 със 300 мегабайта памет нс бордовия компютър ли и. Е върховното постижение на говедарЕви?
Коментиран от #29
18:07 31.05.2018
29 ww2
До коментар #28 от "Бай хой":
Давам ти факти ,а не измислици,а че руснаците били най-напред със стелт технологиите е може би най-голямата глупост която съм чувал ,предвид факта ,че руснаците все още не са напълно наясно как да го постигнат това.Американците се занимават със стелт от над 40 години насам ,докато Русия все още се учи и то от скоро.Няма как да си водещ с нещо което не си напълно наясно как работи ,разбираш ли ? Китай също са по-напред от Русия на тази тема.Коментиран от #32
18:21 31.05.2018
30 Доктор Охболи
До коментар #3 от "Реалист":
Публикувано във факти.бг: както и ще стане с татаро-монголската империя.Кога???? Кога????
18:22 31.05.2018
31 ww2
До коментар #27 от "Мммм":
Очевидно си нямаш идея ,какво представлява стелт.Тази технология не те прави невидим,а намалява разстоянието от което може да те засече даден радар.F-117 е свален с нискочестотен радар ,докато е летял ниско и в зоната на радара с отворени бомбоотсеци.При този случай самолета е абсолютно възможно да бъде свален ,предвид факта ,че сърбите са имали и информация кога точно ще прелети самолета.Изтреляни са няколко ракети към него ,от които една се взривява до него и го сваля.18:25 31.05.2018
32 Бай хой
До коментар #29 от "ww2":
Толкова си прехластнат по кравефермата че не виждаш по далеч от носа си.Айде да те отворя малко.
Стелт технологията е разработвана първо от руснаците. През седемдесетте и осемдесетте години. Хамитата напредват едва когато получават документацията от елцин.
Извади си главата от онова тъмното място и прочети истинска информация. Похвално е че се интересуваш от техника. Но трябва да знаеш че истината няма нищо общо с пилитиката.
Коментиран от #34, #35
18:34 31.05.2018
33 чурулик чурулик
18:35 31.05.2018
34 ww2
До коментар #32 от "Бай хой":
Не съм се захласнал по американци ,руснаци и квото там искаш да кажеш.Изчел съм доста по тези теми и ти давам фактите.Това са интересни теми и ако Русия е иновативна в нещо няма да го спеста.Това ,че някой не е на твойто мнение незначи,че е американофил или се е захваснал по американците,разбираш ли ? Разсъждаваш доста отачаяно.Забелязвам те от известно време насам ,че пишеш глупост ,след глупост,без нито един аргумент.Това което разбираме в днешно време като "стелт" технология е разработено именно от САЩ още от 1958г. ,а Русия няма никаква връзка.Това за което говориш ти е един руски физик ,на който му е минало през ума ,че може да има нещо такова като "стелт" технология ,но руснаците му са му се изсмяли в лицето и така си е останало като идея.Това е много далеч от СЪЗДАВАНЕ на тази технология.Като пишеш нещо ,поне давай аргументи ,защото иначе само се излагаш като кифладжия.18:45 31.05.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 СеСеСеРе
Коментиран от #51
19:07 31.05.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Бай Конур
До коментар #26 от "Петър":
Шойгу ли го каза ? Какво военно образование има Шойгу ? Сигурно най малко 4 академии е завършил . Не , всъщност няма военно образование и за това е говорил такива глупости.Ф 22 и Ф 35 са два различни типа самолети. На единия аналога му от 4то е Ф 15 ,а на другия Ф 16 . Единия е за налагане на въздушно превъзходство - това му е първата и най силна функция. А другият е многоцелеви - при него първата му функция е атака на наземни цели.
Простичко е , но не и за проста чукча
Коментиран от #40
20:49 31.05.2018
39 Бай хой
До коментар #35 от "русия е джудже":
Детко ще ми е интересно тия обръщения да ги направиш лично. Просто ми е интересно носиш ли на шамари.И като си отворвн толкова ка и в какво и с какво са се доказали кравешките стелт изделия. Ф22 с огромната памет на бордовия компютър от 300 мегабайта. Или толька с цената от 200 милиона. Спрян от прои водство поради липса на интерес. Ф35 със стотиците дефекти и откази. С ниската маневрвност и ниска скорост. И с никакъв стелт ефект без ауакс и в бойно положение . и отново цена над 100 милиона.
Коментиран от #41, #43
20:55 31.05.2018
40 Петър
До коментар #38 от "Бай Конур":
Ха...ха.. искренно ме забавляваш,пич.. :) Какво образование има Шойгу ли...? И какво общо има тук образованието за един Началник на Въоръжените сили на Русия..? Явно не ти е ясна степента на военните звания,или си от поколението което е забравило какво е това казарма.На такъв пост още повече пред зала пълна с журналисти глупости не се говорят.Но виж глупости тук се пишат много :) Благодаря че ме „осветли” за това кой какъв е но беше излишно.,не ме впечатли. Коментирах Ф-те заради другия пич,с когото си писахме. Ти чул недоразбрал и пляскаш коментар извън темата.21:15 31.05.2018
41 Петър
До коментар #39 от "Бай хой":
Остави го тоя,не си струва да му обръщаш внимание.! Повечето коментари се пишат от пишлеменца незнаещи какво е това казарма,и дисциплина. Четът разни сайтове с фалшиви новини и зомбират..!Коментиран от #54
21:20 31.05.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ккк
21:52 31.05.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 СеСеСеРе
Коментиран от #53
22:20 31.05.2018
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 НАП
Коментиран от #50
00:05 01.06.2018
49 Симо
До коментар #45 от "русия е джудже":
Джудже ти е мозъка .Вземи картата и гледай . Пространството от Черно море до Аляска е Русия бе захар необработен. Това което са постигнали още в 80 те години на миналия век, САЩ още не могат да го достигнат. Светът и живота не се състои само от Холивуд и Ню Йорк . Всичко друго в САЩ е пълен боклук. Въздух под налягане. За ваше очудване в САЩ има райони пред които Татарли изглежда като Бъкингамския дворец.00:28 01.06.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Дани
До коментар #36 от "СеСеСеРе":
Всичко беше за износ малко оставаше на бг пазара00:51 01.06.2018
52 Майка ти
До коментар #22 от "Реалист":
Да вземеш да млъкнеш, едно и също повтаряш .... разбрахме те че си трол.То поне да беше ходил в казарма, а не да кибичиш в нета.Твоя Щирлиц в белия дом след излизане от договора с Иран даде на Русия по 110 милиона долара ВСЕКИ ДЕН.Русия си печели от петрола само по 110 мил./ден.Запиши си го в тефтерчето като въпрос за следващото събиране на Троловете идиоти.То и южен поток беше лош преди, а сега се молите на Путин.От такива като теб сме станали най тъпия народ в Европа.Няма южен поток, има северен поток 2, смешник.Що не ходиш в САЩ като са големи техничари.Щото си беден с пълен памперс.От коя година САЩ се молят всяка година на Русия за полет до космоса.Смотаняци.Совалките им се разпаднаха.Груз 5 на полет на артистите от Холивуд Луноход:)))01:27 01.06.2018
53 По доставката
До коментар #46 от "СеСеСеРе":
Моста в Крим стои, а моста в Маями падна:))))Строен от пияни техници и мексиканска работна ръка.Паднаха кулите близнаци, падна едната стена на Пентагона...големи технологии няма що01:33 01.06.2018
54 Продавам раптори
До коментар #41 от "Петър":
Да, ама лъжат такива като тях.И простотията се множи.01:36 01.06.2018
55 jforfk
pan.bg/view_article-4-15821-Ruskite-iztrebiteli-stelt-prevyzhozhdat-amerikanskite-po-mnogo-pokazateli.html
Тези сравнения са правени, когато Австралия се готви да закупи Ф35 и ... последната отказва сделката. Колкото до Су 35 и Су 57. Ако някой е чел история веднага ще види, че това е обичайна руска практика още от 30-те години. Разработва се техника от ново поколение, тества се, пробва се, сравнява се със старата и с това какво има вероятния противник. И тогава се гледа дали старата техника още може да се противопостави на вероятния противник. Ако се види, че новата е с по-добри характеристики от старата, но последната още напълно си върши работата се ... произвежда старата, защото е по евтина. Та, ако се вярва на австралийците, отговора защо пред Су 57 има задръжки е ясен - Су 35 още може да се справи, а е по-евтин, когато не се справя се произвежда Су 57.
06:44 01.06.2018
56 jforfk
Коментиран от #62
07:05 01.06.2018
57 Владо
До коментар #4 от "русия е джудже":
Другото не ти коментирам,но благодарение на тия "ушанки" ти съществуваш и имаш това което имаш.08:23 01.06.2018
58 Йохохо
До коментар #21 от "Петър":
А защо ли Ф-овете ги е страх да летят в дъжд?😂😂😂😂😂😂....ама им трябва и излъскана писта за да излитат и кацат.Грубо казано руските самолети могат да литнат и от писта с дупки като пътищата ни.Скраптора е просто машина ,от която Локхийд-Мартин печели огромни суми без да ги е грижа за въздушното превъзходство на държавата им.Чиста проба капитализъм прикрита с американски псевдо-патриотизъмКоментиран от #61
08:54 01.06.2018
59 Българин в Коми
08:59 01.06.2018
60 Йохохо
До коментар #10 от "Спиро":
Това за "между ушите"......хм,там става въпрос за въздушно пространство,в което не летят изтребители 😄09:00 01.06.2018
61 ссссс
До коментар #58 от "Йохохо":
Неможел да лети в дъжд.Чул недочул ,ватника и повтаря.Изтребителите от тип стелт ,избягват да летят в дъжд ,защото дъжда който пада върху изтребителя прави безсмилено покритието и самолета може да стане видим на радарите.Ф-22 е най-добрия изтребител от 5-то поколение ,а е правен преди повече от 20г. ! Смятай останалия свят колко е назад.Естествено ,вие руски подлоги няма как да го знаете това ,защото стелт-а е мит за руснаците.Това което говориш за пистата ,че трябва да е равна е просто чиста проба професионализъм ,а в САЩ всичко се прави на най-високо ниво ,дори и пистите се лъскат.Това е разликата между САЩ и русия.Едните са професионалисти ,а другите пияни мужици ,дето както викаш може да си пускат таралясниците да излитат и през дупки.Коментиран от #81
11:02 01.06.2018
62 ссссс
До коментар #56 от "jforfk":
Никой не е казал ,че стелта е манна небесна.Това си е стандартна процедура ,която САЩ налагат върху военната си техника и за която никой не вдига шум.Русофилите тук явно го повдигат доста на въпрос ,може би защото русия не е в състояние да разработи такова нещо.Колкото до това което си казал ,че стелта може да се засече по топлинно излъчване е доста нелепо защото термалната му топлина е сведена до минимум и за да се случи това ,трябва ракетата да е на метри от него,което сам се сещаш ,че трудно може да се случи.Другото което е F-22 и F-35 може би в момента са единствените изтребители ,които комуникират с цялата среда около тях и реално получават/предват информация без да се издават.Демек ако един руски изтребител прелети през дадена територия ,всичко което може да го засече ,ще прехвърли информация до американския изтребител ,като САЩ ще знаят къде се намира руския по всяко време.Коментиран от #73, #75
11:13 01.06.2018
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Роко
До коментар #1 от "Kcaniba":
Ма верно ли е напред? За това сигурно още не могат да направят двигател за пето поколение самолет.12:00 01.06.2018
65 русия е джудже
До коментар #63 от "Спиндера":
Стига си писал глупости бе русофислка подлого.На тема космос ,САЩ са поне 50г. пред руските джуджета ,като американците са отговорни за почти всеки космически проект.Следващата държава ,която в момента напредва в тази сфера е Китай.Руските джуджета ,дори не участват в космическата надпревара.Русия на този етап неможе да прави нищо друго освен да изстрелва спътници.Ако разчитахме на руснаците на тази тема ,най-вероятно още щяхме да сме на ниво спътници.Коментиран от #67, #77
12:16 01.06.2018
66 Бай Дон
До коментар #4 от "русия е джудже":
След като "ушанките" изостават технологично,защо по авиоизложенията,нито един янки не смее да влезе в симулативен бой със СУ-35???Коментиран от #69
15:06 01.06.2018
67 Бай Дон
До коментар #65 от "русия е джудже":
Хе-хе!За каква космическа програма иде реч??? Бащата на ракетостроенето в Щатите се казва Вернер фон Браун,един типичен кореняк хамерикец.....Коментиран от #71
15:43 01.06.2018
68 Гост
Коментиран от #70
16:36 01.06.2018
69 гост
До коментар #66 от "Бай Дон":
Има една приказка и тя е ,че САЩ създават най-висшите и големи военни технологии ,а Русия прави ракети ,за да се пази от тях.Русия просто не е технологична страна ,също така няма и финансов ресурс и специалисти ,за да бъде на тази сцена.В момента дали ще е военно ,дали ще е на тема космос ,САЩ и Китай са с десетилетия пред Русия.Руснаците дори не участват в космическите проекти ,освен едни 5-10% участие в МКС ,за да се вдигне малко самочувствието.17:58 01.06.2018
70 гост
До коментар #68 от "Гост":
Индия се отказа от СУ-57 именно ,защото разбраха ,че руснаците са абсолютни неможачи в опитите си да догонят САЩ на тази тема.Индийците искаха изтребител който да е конкурент на F-22 и J-20,но се оказа ,че руснаците незнаят как да го направят и първончалните обещания са били тотален фалш.Договорка за документацията винаги може да се постигне ,но възможностите на руснаците немогат да се развият.18:00 01.06.2018
71 Петър
До коментар #67 от "Бай Дон":
Аз съм сигурен че той не знае и не е и чувал кой е тоя Вернер фон Браун,приятел.. а ти си седнал да му обясняваш елементарни неща . :) Аз се отказвам вече,да спориш с интелигентен човек е удоволствие,но да спориш с промит мозък е наказание. Не съм го казал аз а един умен мъж преди да се измисли интернета и „фалшивите” новини..!20:10 01.06.2018
72 злобар
21:09 01.06.2018
73 jforfk
До коментар #62 от "ссссс":
Никога не пиша преди да направя съответните проверки. Ето ви няколко статии да се доограмотите. И тези статии намерих сега на прима виста, а те са много малка част от това което съм чел./bultimes.com/mitat-za-nevidimoto-prevazhodstvoto-chast-1/
bg.rbth.com/science/325798-руски-радар-американски-самолети-стелт
/alterinformation.wordpress.com/2013/06/04/как-сърбите-свалиха-няколко-стелт-а-и/
extremecentrepoint.com/archives/4160
Стелт самолетите имат предимство само на определена честота на радара и само когато самите те не излъчват сигнал. За да стреля с ракета AIM 120 Ф22 трябва да я "води". А ракетата се "вижда" и водещият лъч също. Нешънъл интерес още от преди няколко години "реве", че Ф22 има достоен противник - Су 35. На големи височини температурата на въздуха е ниска, а корпуса на самолета се нагрява от триенето до около 1000 К. /730 градуса по Целзий/ или разликата самолет околна среда е около 780 градуса. И това е само отпред и отстрани. Отзад температурната разлика е по голяма. И най-важно: как точно комплекси за ПВО правени през 60-те години свалят Ф 117 и В2 Спирит/Дух/ като е по най-висшата технология? Защо Ф117 е свален от въоръжение? Защо В2 и Ф22 са спрени от производство? И за нищо на света не вярвайте на простичкото обяснение - много са скъпи. То и Дж. Буш струва 14 млрд. И Вирджиния струва 4 млрд. Ама ги плащат и мълчат. За Ваше сведение: точно след обединението на Германия В2 е спрян от производство, а след края на войната в Югосл
21:41 01.06.2018
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 jforfk
До коментар #62 от "ссссс":
Продължение ... За Ваше сведение: точно след обединението на Германия В2 е спрян от производство, а след края на войната в Югославия Ф117 е изваден от въоръжение, а Ф22 е спрян от производство. Ф117 е по-нов и от Ф16 и от Ф15. А Ф22 през 90-те е най-добрия изтребител в света. Ще ги заменят с ... Ф35. Ами Ф35 не може изобщо да стъпи и на малкия пръст на Раптора. За да ви доограмотя ... В2 е спрян от производство не защото е скъп, а защото след обединяването на Германия американците с ужас установяват, че радара на МиГ 29 вижда прекрасно В2. След войната в Югославия на американците им става ясно, че Ф117 съвсем не е невидим. И се сваля с С125. Произвеждан през 60-те години. А за сметка на "невидимостта" страдат летателните качества на самолета. По същата причина е спряно производството на Ф22. НЕ Е невидим, а е много скъп. И се търси нещо по-евтино дето, като го загубиш не е толкова ценно. А превъзходството на американската авиация е в подготовката на пилотите и използването на АУАКС. Той дава възможност на Ф22 и Ф35 да стреля пръв. И да не излъчва нищо до изстрела. А откриването по топлина вече много близо от радарното откриване. И затова ако се елиминира АУАКС-а превъзходството на американците вече няма да го има. Друг е въпросът как да стане това. Но още от края на 70-те години руснаците решават въпроса. Построяват последователно МиГ 25 и МиГ 31. С таван 30 км и скорост 3000 км/ч. Изключително мощни радари и ракети с далечина на поражение 300 км.22:45 01.06.2018
76 Тервел
Американските f 22 са много по добри, поради простата причина,че са вложени повече средства за развитие.
Примера с ладите е точно на място!
Аз лично обичам Русия, но предвит евроатлантическата ориентация на страната ,мисля че най подходящ за изтребител на България би бил f 18 super hornet, поради финансови причини/не можем да си позволим f 35/.
Това е моето мнение моля без обиди!
Коментиран от #79, #83, #84
22:46 01.06.2018
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Пилот
Отговорете си господа драскачи на тоя въпрос, и след това можете да коментирате някой много непонятни и далечни за вас неща !
23:45 01.06.2018
79 Петър
До коментар #76 от "Тервел":
Не,няма място за обиди,приятел. Дори и да сме на различно мнение,защо трябва да се държим като деца,или тинейжари. Ама като гледам какви „благословий” си разменят някой само за това че някой казва нещо обратно на тяхното ми е ясно че са точно такива..! Аз съм на малко по-различно мнение от теб. Според мен ако при първия търг,бяха приели офертата на "Gripen" която предпочете и президента Радев,нямаше да сбъркаме. Първо защото експлоатационниите му разходи са най-малки около 8000долара.Супер маневрен е, бърз,товароподемноста му е добра.За таван на полета,и дължина забравих вече какви бяха но беше с изравнени стойности с останалите,и най-важното шведите ни го предлагаха с отстъпка. На второ място мисля че беше Ф-16 с експл.разходи около 10000 долара на ден. Но това вече е минало. Сега да видим какво ще изберат на втория опит,но имам лошо предчуствие че няма да е нещо качествено :)00:08 02.06.2018
80 Петър
00:20 02.06.2018
81 а бе таральольо
До коментар #61 от "ссссс":
руснаците от 50 години имат 50Мт ядрени заряди и ракети носители за тях, старите сатана и новите сармат, а високотехнологичните американци още нямат нещо съпоставимо. Всички стелтове са само високотехнологични прашки за разбойнически действия и нямат никакво решаващо значение за една глобална война, която ще продължи около 30 минути и стелтовете още на земята ще станат с 0.000... радарно сечение преди да разберат че войната вече е свършила.18:49 01.07.2018
82 Гост
До коментар #3 от "Реалист":
Ти не се притеснявай за тях, да видим дали изобщо ние ще оцелеем. Български менталитет все какво прави комши, е няма значение че собствена къща гори. Налий си ракийка, включи си чалга. Попсувай политици и ония и тн. Направи се на важен пред огледало и пред жена си колко си умен, че ти липсва и никой не разбира, и се успокой. Имаш нужда10:55 07.10.2018
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Фггххййк
До коментар #76 от "Тервел":
Дали си правни или не не знам,но много харесах начина по който изразяваш мнението си.18:49 08.03.2019