Руският изтребител от четвърто поколение Су-35 видимо превъзхожда всички западни аналози, но неговата способност да се бори равнопоставено с американските „невидими” изтребители пето поколение Ф-22 и Ф-35 не е ясна. Това пише в National Interest експертът Себастийн Роблин.
Главното преимущество на Су-35 е неговата свръхманевреност. Тя се постига благодарение на неговите двигатели АЛ-41Ф1С, които позволяват на самолета да излиза на много големи ъгли на атака, да изпълнява сложни маневри и с лекота да се отклонява от ракетите на противника. Самолетът е способен да достигне скорост 2,25 Мах, а далечината на полета му може да достигне 4500 километра.
Су-35 може да използва ракети с радиолокационно самонасочване К-77М с обсег до 190 километра. На малки дистанции използва ракета Р-74 с инфрачервено управление, като пилотът може сам да я насочва към целта с помощта на оптическия прицел на шлема. В арсенала на Су-35 има ракета Р-27 със средна далечина и Р-37 с голяма далечина, предназначена за употреба по системи за далечно радиолокационно откриване и въздушни танкери в условията на радиоелектронна война.
Главното средство за борба с „невидимите” самолети в арсенала на Су-35 се явява радарът „Ирбис-Е” с пасивна антенна решетка с електронно сканиране, а също така оптично-локационната система ОЛС-35, включваща термовизор за съпровождане на цели с радиус 80 километра, пише Блиц. Тези фактори позволяват да се твърди, че Су-35 превъзхожда всички западни аналози четвърто поколение, включително американските Ф-15 и европейските „Еврофайтър” и „Рафал”. Според изданието, всички изброени преимущества едва ли ще помогнат на Су-35 в бой с американски „невидими” самолети от пето поколение Ф-22 и Ф-35, които могат да открият руския изтребител на разстояние до 160 километра и да му пуснат залп от ракети.
Су-35 обаче може да даде отпор на Ф-22 и Ф-35, ако по някакъв начин успее да намали разстоянието и да влезе в зоната на действие на визуалното и инфрачервено откриване. Независимо от приведените доводи, окончателно може да се реши въпросът кой самолет е по-добър само при успоредни бойни изпитания, тъй като върху изхода на въздушния бой сериозно влияят и други фактори като спомагателното въоръжение, профила на полета, равнището на подготовката на пилотите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Borislav Popov
Коментиран от #12, #81
09:11 08.08.2018
2 смотаняци краваляци
09:11 08.08.2018
3 Kcaniba
09:12 08.08.2018
4 no name no face no number
09:14 08.08.2018
5 Преброяване на бесните язовци
Коментиран от #57, #67, #71
09:15 08.08.2018
6 евродебил
Коментиран от #40
09:17 08.08.2018
7 Бай хой
Коментиран от #11
09:20 08.08.2018
8 асът на асовете
09:21 08.08.2018
9 НКВД
09:25 08.08.2018
10 Статистик
09:29 08.08.2018
11 Тракториста
До коментар #7 от "Бай хой":
За радара си прав, щом обектът е открит F 35 пуска ракетата и следи следващите цели. Демек пуща ракетата и забравя, а шофьорът вждругия самолет отива на кино без да е забелязал врага.Близък бой няма да има никога между двата самолета , оти за това са му измислили мощен радар на F35 за да унищожи противника на огромно разтояние.
Коментиран от #58
09:36 08.08.2018
12 татко ти
До коментар #1 от "Borislav Popov":
Нулеви,нулеви,колко да са нулеви?В Сирия се видя,че Ф22 при среща със Су праска топлинните капани и си бие камшика по най-бързия начин.Та от нулеви шансовете става 50/50,май.А това,че Ф засичал от 160 км.,а Су имал ракета която поразява от 190 км. изби рибата.Май шансовете на Су-то хич не са лоши,в случая.Коментиран от #13, #18
09:40 08.08.2018
13 365
До коментар #12 от "татко ти":
Тази мантра с Ф-22 можете да си я въртите между копейките,а СУ-35 е евтина изработка на изтребител до колкото позволяват възможностите на рашките.Шансовете на СУ-35 срещу Ф-22 или Ф-35 са нулеви ,като руския тостер ще бъде свален много преди пилотът му да разбере за какво става въпрос.Единствения шанс на СУ-то е в близък бой и то с инфрачервения мъ радар ,а това означава ,все едно да търсиш самолет в небето през сламка.Да не говорим и ,че Ф-35 и Ф-22 комуникират с цялата среда около тях като предават и получават данни и ще знаят руския изтребител къде се намира по всяко едно време.А бе като цяло ,СУ-то излезе ли от негова територия става абослютна мишена.Коментиран от #15
09:48 08.08.2018
14 Кютек
09:53 08.08.2018
15 НКВД
До коментар #13 от "365":
Това капитан Пикард от кораба ,,Ентепрайз" ли ти го каза?09:56 08.08.2018
16 кирестето
Коментиран от #72
10:00 08.08.2018
17 На шурея шуролинката
Коментиран от #21
10:00 08.08.2018
18 Borislav Popov
До коментар #12 от "татко ти":
В Сирия се видя, че американците не искат да влизат в открит бой с рушняците. Защо? Има много причини. Видя се също, че ако рушняците поискат да влязат в открит бой с американци, се получават печени вагнеровци на шиш. Същото ще се получи и ако някой самовар директно нападне F-22 или F-35.Коментиран от #33, #76
10:22 08.08.2018
19 Премиер
Коментиран от #20, #24, #25, #52, #63
10:33 08.08.2018
20 Borislav Popov
До коментар #19 от "Премиер":
Ми то по твоята извратена логика да вземат да сравнят и пак-фа с хилядолетния сокол? Филмчета срещу филмчета. Ама да те светна, че америкосите са по-напред и при филмчетата.Коментиран от #22, #26, #30
10:38 08.08.2018
21 старфайтър
До коментар #17 от "На шурея шуролинката":
От къде си сигурен, че ще избяга от ракетата? Или те тия ракети за това ги слагат, за красота.Прихване ли веднъж самолета, няма бягане, ракетата получава точни координати и следи целта, докато не го порази.
Напреднали са технологиите, не е, като преди 20 години!
Коментиран от #28
10:50 08.08.2018
22 Хахото
До коментар #20 от "Borislav Popov":
Абе, Боре на тебе да не ти се плаща за всеки отговор? Както се казва, на всяка манджа мерудия.10:57 08.08.2018
23 onq s konq
11:04 08.08.2018
24 ПУТИН.В.ВЛАДИМИРОВИЧ
До коментар #19 от "Премиер":
Защото е безсмислено, амерското пето поколение се равнява на руското четвърто. Ако сравнят този краварски кенеф с Су57 е все едно, да правиш сравнение между захар и мед .11:07 08.08.2018
25 тихомир
До коментар #19 от "Премиер":
Ами защото ПАК ФА го спряха , няма да се произвежда . А го спряха защото въпреки ,че е 2+ пъти по скъп от Су 35 няма кой знае какви качества .Коментиран от #90
11:08 08.08.2018
26 no name no face no number
До коментар #20 от "Borislav Popov":
Особено добри са във филмите за Луната как скачкат сщастливо двама джендърободобни, защото по онова време още са били в проект джендърчетата. Гледам и за Марс ги бива доста там даже на драма избива и командира на мисията загива във филма . С две думи сащисана работаКоментиран от #27
11:09 08.08.2018
27 no name no face no number
До коментар #26 от "no name no face no number":
Ех станах конкуренция на Плевньо, той щастлифт аз пък забравих да изтрия с- то и написах сщастлив :)))11:11 08.08.2018
28 На шурея шуролинката
До коментар #21 от "старфайтър":
Ракетите са предвидени за бърза скорост, което е за сметка на маневреността. Предполагам за да ти е по- лесно да си го представиш ще ти дам пример с драг сериите. Знаеш, че драговете са много бързи, но нямат никаква маневреност дори и от най- зле конструираният автомобил. Така е и с ракетите! Стабилизаторите не са крила, с които лесно да маневрира боеприпасът! Те имат функцията да спазват траекторията, която в повечето случаи ( казвам в повечето, а не винаги) е чиста форма балистика.Коментиран от #91
11:16 08.08.2018
29 стоян георгиев
Коментиран от #45
11:19 08.08.2018
30 ЧУБАКА
До коментар #20 от "Borislav Popov":
Публикувано във факти.бг: Ама да те светна, че америкосите са по-напред и при филмчетата.Ми да ''Междузвездни войни'' '',Индиана Джоунс'' , ''Кацането на луната''--много са яки във фантастиките говедарите11:19 08.08.2018
31 Едо
11:23 08.08.2018
32 СссереМ
Коментиран от #38
11:30 08.08.2018
33 СссереМ
До коментар #18 от "Borislav Popov":
Те не влязоха но турците влязоха и ги натръшкаха кат картофи.11:33 08.08.2018
34 Горе долу
11:44 08.08.2018
35 Покришкин
12:01 08.08.2018
36 ****
12:10 08.08.2018
37 Мунчо
12:12 08.08.2018
38 Покришкин
До коментар #32 от "СссереМ":
Че си серсем,го знаем,ама що не попиташ какво им е на онези 50 американски пилоти на Ф-16 ,загубили учебните боеве срещу генерал-лейтенат Харчевски със предшественика на СУ-30СМ--СУ-27...америкаците имат много хубава церемония по смяна на караула на гробищата в Арлингтън и вервай ми ,че тези пилотчета са големи късметлий , че все още не се изпълнява в тяхна чест....12:18 08.08.2018
39 Иван4о
12:39 08.08.2018
40 гнида
До коментар #6 от "евродебил":
А тези , които не могат да плетат , какво ще правят ?13:42 08.08.2018
41 ЛОВДЖИЯТА
14:10 08.08.2018
42 Ivan S
Коментиран от #43
14:45 08.08.2018
43 Покришкин
До коментар #42 от "Ivan S":
Публикувано във факти.бг: ? Молете се да не проверяваме, че няма да има кой да се радва.. това е истината и най -разумния коментар до момента...👍👍👍👍👍👍...15:06 08.08.2018
44 robur
Коментиран от #50
16:09 08.08.2018
45 Джудже
До коментар #29 от "стоян георгиев":
Преди да пишеш не е зле да почетш, а не да се излагаш. Коментара ти показва, че познанията ти за корейската и виетнамската войни са по- слаби дори от тези за 2 св.в.Коментиран от #48
18:24 08.08.2018
46 breaking news
18:53 08.08.2018
47 Nick
20:31 08.08.2018
48 стоян георгиев
До коментар #45 от "Джудже":
кое е слабо?познанията ми са си супер.през кореиската и виетнамската воина сащ имат безспорно превъзходство във въздуха и в корея и във виетнам.тва е исторически факт неподлежащ на спор!!!!Коментиран от #53, #60, #61
21:52 08.08.2018
49 Fermera
Коментиран от #62
08:48 09.08.2018
50 alenafanela
До коментар #44 от "robur":
ДА ,БИЛ Е ПЛЕННИК ВЪВ ВИЕТНАМ 5 ГОДИНИ,ИМА ОПИТ ЗА САМОУБИЙСТВО.....08:55 09.08.2018
51 Распутин
Коментиран от #54, #56
10:42 09.08.2018
52 Гтую
До коментар #19 от "Премиер":
Щото още няма произведени ! Май са само 2 бройки ,а за повече няма кинти ! Сам срещу целия свят не става !!10:59 09.08.2018
53 Джудже
До коментар #48 от "стоян георгиев":
Съотношение на свалени самолети 10 към 1. Войната в Корея на един МиГ 15 се падат десетина F 86. Войната във Виетнам МиГ 21 срещу F 4 не е по-различно. Това си го признават и америкнците.11:08 09.08.2018
54 Георги
До коментар #51 от "Распутин":
Произвеждаха повече много повече от немците за това спечелиха на източния фронт можеха да си позволят да губят хора и техника в пъти повече от немцитеКоментиран от #86
11:53 09.08.2018
55 USA
12:18 09.08.2018
56 Джудже
До коментар #51 от "Распутин":
Ами прочети за битката при Прохоровка. Освен това Т 34 е среден танк, а тигъра тежък. Четете бе хора.12:22 09.08.2018
57 Петър
До коментар #5 от "Преброяване на бесните язовци":
Неее,грешиш приятел...! Носенето на памперс,е патент на говедата-пилоти. Те за това и крещят силно когато някое Су,мине на 3м от тях с 1900км в час. щото хем са „оцветили” памперса и трябва да го сменят,хем и плачат колко „не професионално” са се държали руснаците с тях. Всеки път едно и също.. :)14:00 09.08.2018
58 Петър
До коментар #11 от "Тракториста":
Трактористе,пич.... гледай си трактора и земята щото „шофьори” има само доло при теб... горе в небето има пилоти,ако не ти е ясно да ти кажа. А за другите малко по-сложни неща за теб,няма да ти обяснявам щото ще отнеме страшно много време и усилия,а аз нямам нито времето нито желанието да го правя..!14:06 09.08.2018
59 Дани
14:51 09.08.2018
60 Един фен на авиацията
До коментар #48 от "стоян георгиев":
Ха ха ХА ХА ха хаАбе пич ама пак си направил труда да четеш само американските източници
И като са имали такъв превес защо сащ спира производството на сейбърите и почва разработки за митинг стар с многото заемки от миг 15 и защо на фантомна му поставят картечница чак накрая на участието му във Виетнам
Или пък начина на водене на въздушна война също е различен едно е статистиката за атакуващ друго за отбранява
Единия лети с преимущество задължително а смелите каубои летят минимум 4 на един и пак бягат като пилци ако виетнамчето успее барем да натисне прихвата нищо че са пуснали вече 8 ракети а иначе и в двете войни са летели много малко наистина обучени пилоти от знаеш коя страна но смели момчета имаше филм по бат джек който много ясно показа как 6 миг 15 С цената на три загуби унищожиха два фантомна и обърнаха бомбардировачите 115 и ф3 май бяха 40 самолета
15:05 09.08.2018
61 Един фен на авиацията
До коментар #48 от "стоян георгиев":
Ха ха ХА ХА ха хаАбе пич ама пак си направил труда да четеш само американските източници
И като са имали такъв превес защо сащ спира производството на сейбърите и почва разработки за митинг стар с многото заемки от миг 15 и защо на фантомна му поставят картечница чак накрая на участието му във Виетнам
Или пък начина на водене на въздушна война също е различен едно е статистиката за атакуващ друго за отбранява
Единия лети с преимущество задължително а смелите каубои летят минимум 4 на един и пак бягат като пилци ако виетнамчето успее барем да натисне прихвата нищо че са пуснали вече 8 ракети а иначе и в двете войни са летели много малко наистина обучени пилоти от знаеш коя страна но смели момчета имаше филм по бат джек който много ясно показа как 6 миг 15 С цената на три загуби унищожиха два фантомна и обърнаха бомбардировачите 115 и ф3 май бяха 40 самолета
15:05 09.08.2018
62 Петър
До коментар #49 от "Fermera":
Точната цифра е 1.7254... и да ти кажа,това хич не е толкова много. Много фактори играят в една въздушна битка. При Ф-22 например е 1.5784... Ф-35 - 1.2538.. но това е само един показател. Комплексно ако се претеглят нещата,никак не е лесно да се свали Су-35 дори и за Ф-вете. Голямата им „реклама” че са много „стелт” се оказа че не им дава такова осезаемо преимущество на каквото се надяваха..!16:23 09.08.2018
63 Ха ха
До коментар #19 от "Премиер":
Много си изостанал с информацията приятел.пак фа няма да се произвежда!Коментиран от #78
17:20 09.08.2018
64 Бачо Киро
23:34 09.08.2018
65 Рапрорий
Коментиран от #70
08:53 10.08.2018
66 Дани
09:11 10.08.2018
67 Дани
До коментар #5 от "Преброяване на бесните язовци":
Те сърбите знаят как се свалят невидимите09:14 10.08.2018
68 незнайко
07:53 11.08.2018
69 Упс
10:42 11.08.2018
70 Nick
До коментар #65 от "Рапрорий":
Никой не приема 190 км за величина на ракетата ама руското ПВО ще прихване твойте птички невидимки от 600 км и така ще знае каде са .Ако решат да завоюва пространсво те самолетите не си летят е така си май не си бил в казарма им си родове войски пич12:25 12.08.2018
71 Симеон
До коментар #5 от "Преброяване на бесните язовци":
Обърнал си се нещо бе селски. Американските Ф-22 и Ф-35 са толкова СТЕЛТ че не ги виждат само американските радари. В учебни боеве самоварите водят с 100 на 0. При това изостанала е по скоро американската технология. СТЕЛТ беше и си остава просто пропагандна пръдня, илюзия за овце като тебе.03:22 03.09.2018
72 Цанко
До коментар #16 от "кирестето":
Щото са само 12 бройки бе келеш! А и няма да влязат в серийно производство потому что "денег нет, но вьi там держитесь" същата работа е и с таралвсника им Армата, дето се прееба на парада! Уралвагонзавод е пред фалит, заказьi нет- знам го от първа ръка!Коментиран от #85
18:55 08.09.2018
73 Гост
22:14 12.09.2018
74 НеГРамотница
Коментиран от #83
16:09 06.11.2018
75 Nnn
19:07 20.11.2018
76 Неразбиращ
До коментар #18 от "Borislav Popov":
А бе тия. "невидимите" сърбите ги сваляха с автомат, по време на войната в сърбия-. "извинявайте, не знаехме че е невидим". ХахахахКоментиран от #84
18:56 06.12.2018
77 калифорнийчо
09:54 23.12.2018
78 popi
До коментар #63 от "Ха ха":
И понеже си специалист - дървар да те светна, че ПАК-ФА вече се казва Су-57.18:06 20.03.2019
79 nikoi
18:09 23.04.2019
80 nikoi
18:17 23.04.2019
81 Кравари те
До коментар #1 от "Borislav Popov":
Кравари те се остаха много пари за геймари15:00 12.05.2019
82 Кравари те
15:01 12.05.2019
83 Ванко
До коментар #74 от "НеГРамотница":
Ее тогава можем си купим 100 бройки, за кво си зимаме 8 бракувани от щатите13:22 07.06.2019
84 Ванко
До коментар #76 от "Неразбиращ":
Не са знаели, ако са знаели нямаше да ги видят:)13:24 07.06.2019
85 БОГАТИР
До коментар #72 от "Цанко":
!!! Шапка невидкмка + фарчило лего....Аи аи аи Какая угроза.....14:18 07.06.2019
86 Някой си
До коментар #54 от "Георги":
Тук ще добавя само един факт - "победителите" са на пъти по-зле от "победените"! За руснаците, и преди, и сега хората нищо не значат. До август 1943 даже не да броели убитите и ранените - "люди ест"!Добре е да ги има и двете "суперсили", иначе ще безчинстват по целия свят. Сега, колкото и да е имат възпираща сила, една спрямо друга. Ние е крайно време да спрем да се правим на "фоби" и "Фили". И едните, и другите не са стока! Да си следваме нашите интереси както го правят, дори и по-малки от над държави!09:25 10.06.2019
87 123
11:49 19.07.2019
88 Гатака
13:55 31.12.2019
89 Солдат
19:01 22.01.2020
90 Един български войник
До коментар #25 от "тихомир":
Ъъъъ... Какво, казваш, били спрели?Су-57 е в серийно производство.
Нещо си се объркал - спряно е производството на F-22. И не от вчера.
20:42 31.12.2020
91 Запознат
До коментар #28 от "На шурея шуролинката":
Грешиш приятел, има ракети които маневрират с 50g! Американската ракета за корабно пво ESSM!02:13 29.11.2023