ФАКТИ.БГ
  • русия-
  • суецки канал-
  • иран

Русия, Индия и Иран с алтернатива на Суецкия канал

Трите страни с нов търговски път

Публикувана: 1 Ноември, 2018 16:05
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9222
Русия, Индия и Иран с алтернатива на Суецкия канал - 1
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Русия, Индия и Иран имат план за създаването на алтернатива на Суецкия канал, съобщи ТАСС.

Трите държави планират да създадат логистика в азиатския региона и да открият нов международен търговски коридор. Очаква се коридорът да бъде алтернативен на Суецкия канал.

На 23-ти ноември се планира среща между лидерите на трите страни. На нея ще се обсъжда пускането на международния транспортен коридор „Север – Юг“. Коридорът трябва е с дължина от 7200 км. и да свързва Индийския океан с Русия и Европа.

Между 2014 и 2017 г. бяха проведени тестове на въпросния маршрут. През новия коридор товарите от Индия ще се отправят към иранското пристанище Бандар Абас, което се намира на брега на Персийския залив. От там те ще се отправят към пристанището на Каспийско море Бандар Анзали, след което ще потеглят към Атрахан, а от там с железница ще бъдат транспортирани към Европа.

Очаква се транспортирането на стоки по този коридор да се до 30 или 40% по-евтино и значително по-бързо от това през Суецкия канал. Очаква се времето за транспорт между Мумбай и Москва да се съкрати с около 20 дни.

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
2
Този коментар е премахнат от модератор.
3
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
4 Отговор
Божке , божке … Мъко русофилска - край нямаш ...

Оценка:
-51 +17

гост
5 Отговор
Плановете за канал през Иран съединяващ Каспийско море с Персийския залив са от времето на Сталин още и "товарите" са само претекст !!! Истинската цел е Русия да избегне Босфора и Дарданелите , контролирани от Турция и да получи целогодишен излаз на топли морета , които не замръзват през по-голямата част от годината като северните и пристанища !!! Само че нито Русия , нито Иран имат парите да финансират такова нещо ,та явно сега са решили да прилъжат Индия със стръвта , че видиш ли товарите и щели да стигнат по-бързо до Европа !!! Само че нито ще е по-бързо , нито по-евтино , а и индийците не вярвам да са такива балами !!!

Оценка:
-39 +16

6
Този коментар е премахнат от модератор.
Иван
7 Отговор
Не видях някой да пише за прокопаване на канал през Иран, което явно иде да отвори очите на четящите, но и при това положение има неразбрали. Товарите се транспортират до иранското пристанище в Персийския залив, като идват от Индия. Преминават през Иран и до пристанището на Каспийско море се придвижват вероятно с камиони, вероятно защото железницата е спомената в последния участък, което предполага нейното бездействие на иранска територия. Морската връзка е Иран - Русия през Каспийско море и оттам транспортът е железопътен. Виждате ли някакви огромни инфраструктурни инвестиции в начинанието? Няма и да видите, защото не са необходими. Самият транспортен коридор е интересен с маршрута си, с ценовото си предимство, вероятни клиенти за превоз на товари могат да бъдат както Индия, така и бившите съветски републики, които все повече намират какво да изнасят към Европа, Пакистан (доста дрехи се произвеждат там), дори Китай... В интерес на истината, Русия има какво да предложи насреща...

Коментиран от #12, #17


Оценка:
-11 +42

И така
8 Отговор
Повод за война

Оценка:
-15 +2

Йкбйлк
9 Отговор
На куково лято ще стане, първо това претоварване от кораб на влак на кораб и на влак или камион ще дойде по скъпо за европа. За москва може и да се вържат сметките. Но на руснака му дай да изкопае нещо и да го продаде, това не е за него

Коментиран от #24


Оценка:
-16 +6

Гошо
10 Отговор
Цената на дизеловото гориво в Иран е 3 доларови цена! Я пак си направете сметката!..

Коментиран от #11, #21


Оценка:
-7 +6

Гошо
11 Отговор

До коментар #10 от "Гошо":


Доларови цена = доларови цента (извинявам се)

Оценка:
-2 +10

гост
12 Отговор

До коментар #7 от "Иван":


В интерес на истината , поредния невеж , опитващ се да преоткрие топлата вода в интерес на любимците си !!!!! Водния транспорт е около три пъти по-евтин от влаковия , който пък е също около три пъти по-евтин от този с камиони !!!! Като добавиш разходите за 8 (ОСЕМ) ПЪТИ товарене - разтоварване , ако ще и да е на контейнери и получаваш "най-изгодната" схема за транзитен транспорт , хахаххахахах !!!! Те затова тъпите китайци карат с кораби от Китай чак до Германия и пак им излиза три пъти по-евтино от влак с който е два-три пъти по-късо разстоянието до там , ама щом ти си казал , ще плащат тройно и четворно на любимците ти , щото "имали какво да предложат насреща" !!!! Пък за Индия да не говорим , дето оттам до суецкия канал е два дена път !!! Те "неграмотните" европейци едно време като Иран беше техен и можеха да си правят каквото искат в него не са се сетили , че през него е "по-изгодно" от суецкия канал , та затова са направили него , а не "ирански" канал , айде стига глупости на търкалета !!!!!

Коментиран от #18


Оценка:
-16 +6

Българин
13 Отговор
Поредния руски проект умрял още на чертеж. От къде поли се пита в задачата. Русия е икономическо джудже с бюджет по-малък от една американска корпорация като IBM, например. Проекта е икономически нон сенс, просто няма никаква икономическа необходимост от него. На за целите на пропагандата определено става. За да поддържа живеца и вярата на малоумните руски фенове в икономическата мощ на кочината.

Оценка:
-19 +8

14
Този коментар е премахнат от модератор.
15
Този коментар е премахнат от модератор.
При взривилите се
16 Отговор

До коментар #3 от "Къде е курск ?????":


и изгорели краварски совалки - таралясници.

Оценка:
-3 +12

гост
17 Отговор

До коментар #7 от "Иван":


Още по времето на СССР , когато руснаците имаха някаква възможности финансово и не се опитваха да крият истинските си цели е имало години преговори с Иран на държавно равнище и все пак Иран се е отказал по една единствена причина , руснаците са искали ЕКСТЕРИТОРИАЛНОСТ за "канала" , тоест Иран сам да се откаже от правото си на управление на суверенна своя територия !!!

Оценка:
-8 +3

Коприна
18 Отговор

До коментар #12 от "гост":


А защо китай толкова натиска за новия път на коприната и прати влак до англия...

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +9

гост
19 Отговор

До коментар #18 от "Коприна":


" Става въпрос за различни транспортни коридори от Китай към Запада: през Русия и Беларус, през Централна Азия, Азербайджан, Грузия и Турция или през Пакистан до Индийския океан, а оттам - по море. Пекин открива за себе си нови коридори. И ще може да избере най-изгодните, като се възползва от противоречията между страните по протежение на новия "Път на коприната". " И китайския влак тръгва от Китай и се разтоварва направо в крайния получател , а не да се претоварва сто пъти на хиляда различни вида транспорт през хиляда посредника !!! И става въпрос за северен Китай и за ограничени товари !! Ако чакаш основния поток от южните пристанища да спре или даже да намалее , има бая да си почакаш !! Просто имат пари за инвестиране , които им дават влияние в страните които инвестират !!! А Русия и Иран къде ще инвестират и на кого ще влияят , на самите себе си ?? И какво ще транспортират най-вече , чужди товари които могат да минат от пет други места ?? Стига сте си въобразявали неща дето само на вас ви изнасят !!

Оценка:
-6 +3

До : Кочината ру
20 Отговор
Ти си един кръгъл незнайко,драги.
Платените повтаряте ,че Русия умира и че е кочина.Имате ли някакви официални факти,защото аз чакам маса време да видя това потъване и умиране,ама нещо го няма.В замяна ,от официални източници ,чета друго.За третото тримесечие,суперавит в бюджета им е над 20 милиарда долара.До края на годината ще е почти 100 милиарда.Това са приходи предвидени над бюджетните предвиждания.Капиш?

Оценка:
-2 +9

21
Този коментар е премахнат от модератор.
незнайко
22 Отговор

До коментар #2 от "Кочината русия е на дъното !!!!":


Те няма да строят канал за плавателни съдове. Четете внимателно !!!Публикувано във факти.бг: (алтернатива на Суецкия канал.) СУХОПЪТНА !!!

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +1

незнайко
23 Отговор

До коментар #22 от "незнайко":


Транспортен коридор в Иран, от Бандар Абас до Бандар Анзали.

Оценка:
-1 +0

1944
24 Отговор

До коментар #9 от "Йкбйлк":


руснаците изкопаха беломорканал, ама от него нищо не стана. нашите руски г.золизци пък щяха да правят пристанище в софия...

Оценка:
-0 +2

петер
25 Отговор
Няма никакво претоварване на вагони. Сигурно никой не е виждал големите многоетажни фериботи, в които влаконете влизат.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5