Северна Македония няма нужда от ЕС, ако трябва да се откаже от своя език. Това заяви македонският президент Стево Пендаровски, цитиран от Нова Македония.
Държавният глава коментира българското изявление, приложено към Съвета по общи въпроси на ЕС. Той обяви, че изявлението противоречи с основни въпроси в споразумението между двете държави.
„Това е най-твърдата разпоредба от българския парламент. Прочетох я на няколко пъти и не можах да повярвам.
Не мога да разбера как в днешни дни може да бъде оспорван език и начина, по който е наричан от десетилетия. Основни са думите споделена история, за хора и събития, които са ключови и за двете държави. Ако продължаваме да настояваме, че всичко от 1944 г. е споделена история, тоест българска, няма за какво да говорим“, заяви Пендаровски.
Българското изявление беше одобрено от българското правителство и опозиция. Северна Македония ще търси разговори по въпроса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хитлер
Коментиран от #47
20:34 02.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Leon S. Kennedy
Коментиран от #19, #59, #172
20:37 02.05.2020
4 Коментар
Та така и "македонския" език, сложили му "i" вместо "и", приели диалекта от благоевградския регион и ето имали си техен език???
Ако не бяха великите сили, "македонците" сами щяха да пожелаят българския флаг и конституция!!!
Буквално нема такава държава - съвременна Македония!!!
Коментиран от #35, #49, #152
20:38 02.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ръмпези
Коментиран от #50
20:38 02.05.2020
7 защо
20:39 02.05.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Начин по който е наричан от десетилетия"
20:41 02.05.2020
10 Алфа Чакал
Коментиран от #143
20:41 02.05.2020
11 Луд
20:42 02.05.2020
12 Дърт
До коментар #8 от "Маки":
Вас ви нема на картата бе ходи се гръмни!20:43 02.05.2020
13 Алфа Чакал
ще да бъде този кът,
дето Дунав, Вардар, Струма
и Марица си текат!........Вардар се споменава защо ли братя българи живеещи в Македония
Коментиран от #22
20:45 02.05.2020
14 VVV
20:46 02.05.2020
15 Е как?
Коментиран от #154
20:47 02.05.2020
16 анонимен
20:48 02.05.2020
17 7246
20:48 02.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 München
До коментар #3 от "Leon S. Kennedy":
Иди пак, и се концентрирай(ако можеш), че нищо не си разбрал!!20:49 02.05.2020
20 Днес питах
20:49 02.05.2020
21 Сви е туй що завършва на онУй
20:49 02.05.2020
22 Маке
До коментар #13 от "Алфа Чакал":
А, знаеш ли в колко македонски песни се пее за Пирин, Вардар и Егея?Коментиран от #27, #41, #134, #160
20:53 02.05.2020
23 "македонски" език
Коментиран от #29
20:55 02.05.2020
24 Гръцко маке
20:57 02.05.2020
25 Вече държавните престъпници и
20:57 02.05.2020
26 Полиглот с английски, немски и руски...
Коментиран от #28, #46
20:59 02.05.2020
27 Пеят се!
До коментар #22 от "Маке":
Но на български език! Щото ако е на македонски, няма да разбереш ти нищо!21:03 02.05.2020
28 Не! По тази логика ГФР не е ГДР,
До коментар #26 от "Полиглот с английски, немски и руски...":
Северна Корея не е един народ с Южна Корея.Коментиран от #31
21:04 02.05.2020
29 Лудият Буда и зелникът
До коментар #23 от ""македонски" език":
Не е луд който яде зелника, а който му го дава. Какво е подписал Бойко Борисов в антибългарския договор с Македония от 01.08.2017 г.?Подписал е, че договорът е подписан на български и на "македонски" език.
Кой е лудият? - Стево Пендаровси или Бойко Борисов?
Всъщност, Борисов, Кр. Каракачанов и цялото антинародно Народно събрание са само национални предатели, подмазвачи на еб.натото и на ЕС, които подписаха и ратифицираха 100% антибългарския договор с Македония, а сега търсят кой им е срал в гащите.
21:05 02.05.2020
30 Спешно
21:07 02.05.2020
31 Полиглот с английски, немски и руски...
До коментар #28 от "Не! По тази логика ГФР не е ГДР,":
Политически погледнато си прав...Реално погледнато грешиш.А и още повече статията засяга езика-може би трябва да я прочетеш преди да коментираш.21:09 02.05.2020
32 Шопо
21:10 02.05.2020
33 sergo
Коментиран от #155
21:11 02.05.2020
34 Самуил
Коментиран от #136
21:11 02.05.2020
35 ГЕРБ Народните милионери
До коментар #4 от "Коментар":
Да, напълно си прав! Все едно американците да са поискали от Англия да признае техния "американски език", който донякъде се отличава от езика на островната държава с определени наречия и диалектен изговор. Същото се отнася и за жителите на Австралия. Те също би трябвало по логиката на българите от Северна Македония да искат признаването на "австралийски език". Според мен причина за това инатене на съседите ни се крие в договора, който Борисов побърза да подпише, за да се удари после в гърдите и да се обяви за "голям държавник". Този договор е неясен и разтеглив, което дава възможност за свободни интерпретации от страна на българските македонци. Заслужава адмирации позицията на Гърция, която също подписа подобен договор, но предварително постави своите условия и Зоран Заев ги прие. Ще бъде голяма грешка, ако при тези неуредени спорове България се съгласи да подкрепи Северна Македония при евентуалното й влизане в Европейския съюз. Защото след като получат каквото са искали, съседите ни отново ще се върнат към старата песен - антибългарската кампания.Коментиран от #43
21:15 02.05.2020
36 Петър
21:16 02.05.2020
37 Македонец
Коментиран от #44, #68, #130, #156
21:17 02.05.2020
38 Страничен
21:17 02.05.2020
39 Макето ни открабна езика
21:19 02.05.2020
40 Петър
21:20 02.05.2020
41 Алфа Чакал
До коментар #22 от "Маке":
Добре,де,Маке.Като не сте българи ,тогава ставайте албанци.Ама що е маке все е Убаво.Така,че дайте да се обединим и да си пием и да се бием и да си идвате на Черно Море.21:24 02.05.2020
42 Обединение да!
21:25 02.05.2020
43 О. Ч. З
До коментар #35 от "ГЕРБ Народните милионери":
Можем да се обзаложим че ние ще сме първи във списака за тяхното пресъединяване и първи ще ги поздрави за да може по лесно после да ни го върнат тъпкано. Едно добро дело никога не остава не на казано. И те не могат да осъзнаят че от всичките държави със които граничи е тяхният език е най близнак до нашия21:25 02.05.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Ми да си спомним
До коментар #26 от "Полиглот с английски, немски и руски...":
как нашите управници славословеха написания под чужда диктовка договор с измислената държава Македония ... скоро беше, помним и кои най-силно акламираха собственото си слагачество и скудоумие... И ако процесът на " македонизация" го започнаха комунистите преди две-три поколения, днес гербариите и верните им пуделчета от ВМРО го финализират.21:26 02.05.2020
47 Голем смях
До коментар #1 от "Хитлер":
А немците говорят на австрийски.Коментиран от #61
21:29 02.05.2020
48 Илитерат
Коментиран от #91
21:29 02.05.2020
49 Paдкo
До коментар #4 от "Коментар":
Не "Благоевградкси край", а Пиринска Македония! Ванчо Михайлов, СПОМЕНИ-ч.4, Indianapolis, USA, 1973, с.898: "Има наслоено доста нещо след войната в България, от което МАКЕДОНЦИТЕ, наистина, докрай требва да се делят и да го отбегват - това е измената, хванала дълбоки корени там [в България]. Тя се е прикрила под разни маски, като почнете от вулгарното [ДС-]шпионство и стигнете до велемъдрото "държавничество" ... Въобще, подушиха се през девет баира и ревнаха в хор всички, които от 1893г. до днес са извършили всевъзможни посегателства върху КАУЗАТА на МАКЕДОНИЯ. Оправдание се опитаха да търсят в обстоятелството, че много било изтъквано наименованието "МАКЕДОНСКО", "МАКЕДОНСКИ". Но това наименование ВСЕКОГА се е употребявало, тъй както и ИМЕТО МАКЕДОНИЯ. Ако речем да го заличим, требва да унищожим повече от половината страници на българската история, наука и изкуство; требвало би да престанем светите Кирил и Методия да наричаме "МАКЕДОНСКИ РАВНОАПОСТОЛИ" и т.н. На свой ред ще запитаме, защо един от българските полкове биде наречен "14 пехотен МАКЕДОНСКИ полк"; защо през големата война цела дивизия биде наречена "МАКЕДОНСКА"; или защо говорим също за Тракия, Добруджа, за тракийски комитет, добруджански марш и пр., а не ги назоваваме с единственото име "български"? Защо не е обявен за сепаратист проф. Йорд. Иванов, който изтъква, че от векове насам Самоковско, Дупнишко и Кюстендилско са считани за ЧАСТ от СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ? Христо Ботев пише за МАКЕДОНИЯ, а нКоментиран от #52
21:29 02.05.2020
50 Неутрал
До коментар #6 от "Ръмпези":
Известно е защо македонците вземат български паспорти, за да отидат да работят в европейски страни. Ако смятате, че са патриоти и обичат България, грешите. Ако ги повикате да служат в българската армия, защото имат български паспорти, познайте колко ще дойдат. 0% ще дойдат. И някой да обясни как албанците получават български паспорти, откога са станали българи?Коментиран от #87
21:31 02.05.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Paдкo
До коментар #49 от "Paдкo":
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: " Христо Ботев пише за МАКЕДОНИЯ, а не я нарича например, югозападна България. С истинското й име наричат тая страна всички народи в течение на пре-дългата й история, така са я означавли и монасите от Рилския манастир, в отправените до руския цар писма, с които са молили да им изпращат помощи - при датата на писмото ВСЕКОГА стои написано: "РИЛСКА СВЕТА ОБИТЕЛ - МАКЕДОНИЯ". Името на МАКЕДОНИЯ [и МАКЕДОНЦИ] е споменато на 24 места в Светото Писание."Коментиран от #57
21:32 02.05.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Българин
Македонците живеят все още във величието на сръбския комунизъм!!!
Коментиран от #60, #158
21:39 02.05.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 До БОЙКО
21:40 02.05.2020
57 Горд Българин
До коментар #52 от "Paдкo":
Прегледай се в Психото. Такива фантасмагории скоро не бях чел. Е поне ме разсмя.21:42 02.05.2020
58 Българин 100%
21:42 02.05.2020
59 6467
До коментар #3 от "Leon S. Kennedy":
Или не си ходил, или бъркаш северозапад с югозапад.21:43 02.05.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Неутрал
До коментар #47 от "Голем смях":
Сега сме 2020, 21 век, въпреки че някой все още е през 18 век, може би дори и през 15 век.Австрийците говорят немски и това е всичко. Наричат се австрийци и ако някой каже, че са немци, защото говорят немски, ще му изкопаят очите. Същото е и в Швейцария, където се говорят изкривени немски диалекти, но те се наричат швейцарци, същата ситуация е и в Лихтенщайн. Същото е и в други страни, където се говори английски или френски, испански или дори сръбски. Всички нации се чувстват специални и не искат да бъдат в ситуация, каквато България иска да направи с Македония. Това е факт. Обикновено сега интернет бойците ще започнат да публикуват минуси и да пишат глупости без доказателства.
Коментиран от #92
21:44 02.05.2020
62 Горд Българин
ТЕ СА КАТО ГЬОБЕЛС И МИСЛЯТ, ЧЕ КАТО ПОВТОРЯТ ЕДНА ЛЪЖА 100 ПЪТИ И ТЯ СТАВА ИСТИНА. ДА, АМА НЕ.
21:45 02.05.2020
63 Римски Цар Генерал
Коментиран от #75
21:45 02.05.2020
64 Българин
Вири, вири, още нос, докато те плющят отзад. Сега заради твоя инат и ината на една шепа побъркани, всички ще го държите троен! А ние все ви къткаме - това да ви дадем, онова да ви дадем. Е,сега вече ще го отнесете като бръмбар сламка. Европейски съюз ли? И в евразийския няма да ви вземат, тъпанари празноглави. Само шиптърите ще се сношат с вас по начин, който няма да ви хареса. Те само това чакат, да ни писне от вас и да се откажем от всякаква протекция. Ще бъдеш много вървежен сред тях, Ледената кралица ще ти викат и колкото повече вириш нос, толкова по-навътре ще ти влиза. Ха да ти е харно!
21:48 02.05.2020
65 Македонски език е
Класификацията му е спорна, но по принцип се причислява към гръцката дорийска група палеобалкански езици с трако-илирийско влияние.[1] Този изчезнал език няма пряко отношение или връзка със съвременната македонска литературна норма на българския език. Със сигурност е индоевропейски език, започнал да се гърцизира през V век, като античните източници отбелязват, че още от V век пр. Хр. царете на Древна Македония владеят и в двора си използват дорийски диалект, а през III век пр. Хр. това е вече било масова практика и македонският е бил на границата на изчезването.
Коментиран от #72
21:49 02.05.2020
66 Ми е така
21:53 02.05.2020
67 123
Коментиран от #73
21:55 02.05.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Мим
22:06 02.05.2020
70 Александър Христов
22:07 02.05.2020
71 Горд Българин
22:09 02.05.2020
72 Щто е то Маке
До коментар #65 от "Македонски език е":
Те Макетата като не признават че откабнаха Българският език ,що не вземе - БАЙ БОЙКО ДА ГИ ОСЪДИ в Страсбург че като не можи да си платят глобата може да вземат да си признаят че по крадат и от нас22:09 02.05.2020
73 Нова
До коментар #67 от "123":
Проклети, много проклети са макетата! Дядо ми беше маке. Идея си нямате. Тези всичко ще си постигнат, че ще ни се и смеят.22:10 02.05.2020
74 копи пейст
В едно писмо до свой съратник той пише "... Европа и Русия никога няма да
п р о с п я т второ "Съединение". Ние трябва да се борим за Автономия
на Макединия."
Даме Груев “.............Ние сме българи и всякога работим и ще работим за обединението на българщината. А всички други формули са етап за постигане на тая цел. Не е дошъл обаче момента за решение на нашия въпрос, затова няма място за препирни и приказки от подобен род. „
Стоян Новакович "...Не успяхме българите в Македония да превърнем в сърби и всякакви бъдещи усилия в тази насока са осъдени на неуспех. Тогава да опитаме да ги откъснем от българите, като им внушим, че те са отделен народ със своя собствена история, различна от българската".
22:15 02.05.2020
75 Скоро и Българите ще изчезнат
До коментар #63 от "Римски Цар Генерал":
------ само благородничеството имало до известна степен македонско самосъзнание, докато войниците и останалото население, принадлежали към други етноси. --- Всеки Български Политик Убива по сто Българи Щото не гласуват а тез Другите дето гласуват скоро ще си имат втора държава ,първата е Индия22:17 02.05.2020
76 Docenta
22:23 02.05.2020
77 македония е българия
Макетата са хем прости - хем нахални... чак и блъфират за Евро съюза... не искали видиш ли, имали си достойнство :) - !
Абе дайте ни територията българска друго не ни давайте!!!!
22:23 02.05.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Македония
Гърци и сърби никога няма да забравим зверствата ви в Македония и ще се борим идните поколения да знаят историческата истина.
Амин
22:27 02.05.2020
80 Русский
Коментиран от #86
22:27 02.05.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 898
22:39 02.05.2020
83 Ivan
22:39 02.05.2020
84 Dino
Македонски език????- ми няма такъв- разговорен диалект на югозападен регион в България.
Който го оспори да прочете, и да се запознае с ИСТОРИЯТА , която е НАУКА!!!
22:43 02.05.2020
85 Ванче
22:47 02.05.2020
86 ССмокар
До коментар #80 от "Русский":
Да, это должно было быть! А сейчас? Даааа. Но не путайте украинцев из Украины с болгарами из Варны и Скопье. Храните только свою россию.Не засовывайте нос на чужой кухне. Уфф все забыл.
22:52 02.05.2020
87 Опаааа
До коментар #50 от "Неутрал":
За паспортите питай billaman.22:55 02.05.2020
88 Va60
22:56 02.05.2020
89 ЯСНОВИДЕЦ
Коментиран от #169
22:57 02.05.2020
90 Антисоциалист
Македонският народ се е самоопределил като македонски, както и българският като български. Народът пределя името на езика си. Нашият народ е определил езика си като български, македонският народ - като македонски.
И да не ни се ще на нас българите, македонците са самоопределили и народа си, и езика си като македонски, а не български. Това означава, че трябва да признаем самопределението на македонския народ и да не враждуваме с него поради нашето и неговото самоопределяне.
В общата ни история, а необща история няма! и българският, и македонският народ са самоопределили себе си и езика си като различни и затова свои си.
Разумно е да признаем истината - самопределението на двата ни по близост братски народа - народното, държавното и езиковото самоопределение. Обратното води до противопоставяне, а това не ни трябва и ни вреди.
Г-н Пендаровски пресилва само в едно - не всички ние българите, а само част от нас по натрапено внушение от управата ни не признава македонския език - във вреда на двата ни народа..
А управите се сменят от народите - за последния век се смениха и сме сменили ли няколко, нали?
Управите изчезват бързо, народите остават за дълго.
"Всекиму своето!"
Не нам се полага вражда, братя македонци и българи!
Коментиран от #167
23:03 02.05.2020
91 ССмокар
До коментар #48 от "Илитерат":
Аз см блгарка от Молдова и да питам ИЛИТЕРАТО - "И ош ко сакаш за да рарбереш че сме си блгари ?" Това ме попита една жена преди много време в Свердловск. Неразбирането на диалектите не означава различен език. Всъщност благодаря за поста, но няма реакция!23:06 02.05.2020
92 Голем смях
До коментар #61 от "Неутрал":
Македонската нация и македонският език са създадени от комунистите след ВСВ.Както и македонската азбука .Да се наричат и марсианци ако искат,но езикът им е български както азбуката на която пишат.В Европа има латиница и кирилица,а кирилицата е създадена в Преслав и си е българска азбука.Коментиран от #96, #99, #107
23:12 02.05.2020
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Пешо
23:19 02.05.2020
95 waterwet
За избори и постове българите ще се делим винаги....
23:20 02.05.2020
96 Жоро
До коментар #92 от "Голем смях":
Прав си напълно за всичко. Само едно уточнение- измисленият македонски език , претендиращ за отделен език, е създаден след ПСВ, не ВСВ, по поръчка на Съветския съюз и Георги Димитров и създаването му е възложено на българския филолог и национален предател Кръстев Мисирков,който в ранните си години навсякъде се пише българин по произход,после става вече македонец. Но съм си говорил с македонци и там промиването на мозъци започва още с урок 2 в учебника им по история,в който пише,че са били 8 века под българско и 4 Вела под турско робство,а гърците им откраднали идентичността , присвоявайки им Александър Македонски.Коментиран от #119
23:28 02.05.2020
97 Жоро
23:28 02.05.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Антисоциалист
До коментар #92 от "Голем смях":
Бъркате.Нито комунисти, нито социалисти, нито феодали са създали някога език - не могат.
Няма такъв по създание език в човешката история.
Език може да се създаде от народ и от никой друг.
Една или друга управа могат да го променят донякъде със законите си. Могат да забранят език, да налагат един или друг на подвластните си, но никога не са могли да създадат език.
Дори единственият някога създаден международен език - "есперанто", създаден от бунтари срещу властите по латински образец, не се е наложил - няма народна основа.
Коментиран от #103, #109
23:34 02.05.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Юнак Балкански
23:39 02.05.2020
102 стоян георгиев
До коментар #100 от "Русский":
ти тва ли искаш,а рускии?или турски?лошото е че вероятно си български или поне се водиш такъв.23:39 02.05.2020
103 стоян георгиев
До коментар #99 от "Антисоциалист":
има доста изкуствени езици.само в бивша югославия има поне четири.черногорски език,босненски език,македонски език и хърватски език.езици дето ги е нямало ,но след създаването на въпросните държави се пръкнаха.трите са на база сръбско-хърватския ,а четвъртия на база българския.само че хървати,босняци и черногорци не отричат връзката си със сръбския докато при македонците от там идва проблема.ако македонците кажат че само до преди 70 години техните водаче не са знаели че съществува македонски език ,но по политически причини е създаден такъв проблема ще изчезне от самосебе си!Коментиран от #126
23:44 02.05.2020
104 info326
23:47 02.05.2020
105 Ердоган
23:57 02.05.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Ghsm
До коментар #92 от "Голем смях":
В Европа има латиница и гръцка азбука.Чак през 2007 год. кирилицата е призната за третата европейска азбука след латиницата и гръцката азбука.Кирилицата носи името на създателя на първата българска азбука -глаголицата-свети Кирил.Иначе Кирилицата няма установено авторство .Повечето учени отхвърлят тезата,че Кл.Охридски е неин автор.По-вероятно е той да е усъвършенствал глаголицата.Кирилицата се свързва с книжовниците от Преслав понеже е продължение на вековна традиция държавни документи да се пишат с гръцки букви. Но без "устроение". "Устроението",т.е. приспособяване към българската реч,става възможно едва след появата на глаголическата писменост в България.Именно от нея са взети буквите за специфичните български звукове,като са опростени в духа на графиката в цялата азбука.Дълго време двете азбуки се употребяват успоредно,но към края на 10 век по-икономичната и лесна за писане кирилица измества глаголицата.
00:14 03.05.2020
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Голем смях
До коментар #99 от "Антисоциалист":
Що си толкова тъп бе .Австрийците защо не си създадат език?Нали са народ.С решение на Коментерна се създава македонска нация ,променят няколко букви от българската азбука ,насила преименуват българите от Благоевградско на македонци .Тактиката на Сталин-разделяй и владей.И всичко това в услуга на югославския му приятел Тито.И с активното участие на продажните български комунисти .До първата световна война не е имало нито един жив македонец .При преброяването половината население е било от българи,а останалите са били турци,албанци ,власи ,гърци ,сърби ...НИТО ЕДИН МАКЕДОНЕЦ.И изведнъж- македонци,че и история ,че и език ,че и претенции.И нима буквите им не са създадени в Преслав,или Александър ги е измислил.Както Ленин е създал руската азбука.00:14 03.05.2020
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Русский
Коментиран от #118
00:40 03.05.2020
117 ЕЕЕ
До коментар #115 от "Русский":
Ну и что? Разве в Москве не полно кавказцами, разве не было кучо террактов??А Рамзан не один из самых богатых, при чем за русский счет? Вот так вот, а если ты выучил болгарский, по ходу к нам приехал жить, потому что в России не хочется, потому что денег нет..даа как то так.Коментиран от #120, #122, #123
00:47 03.05.2020
118 Голем смях
До коментар #116 от "Русский":
Москва-най-голямата джамия в Европа.Москва-най-многобройното население от мюсулмани-3 000 000 .Поскреби руского ,найдеш татарина.А българките навсякъде по света са едни от най-красивите жени.А вашия лилипут Путин е типичен представител на татарската ви раса.Нисък и с дръпнати очички.Нещо като Шойгу.Коментиран от #121, #124
00:54 03.05.2020
119 Голем смях
До коментар #96 от "Жоро":
Прав съм .Решението за създаване на македонския език е от август 1944 г. в манастира Прохор Пчински,а първият македонски буквар е отпечатан в Гърция няколко години по-рано.Променят някои букви и вкарват сръбски думи ,за да има разлика от българския.01:02 03.05.2020
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Русский
До коментар #117 от "ЕЕЕ":
Прав ти си. Няма да лъжа.Жоро Илиев!!!
01:25 03.05.2020
124 оффф
До коментар #118 от "Голем смях":
Стига си драскал глупости бе. Затова ли от над 10 години Българския национален конгрес води политическа битка народа там да се нарече български?М? Лидерът на БНК дори е поискал от съда да обяви за невалиден декрета на Ленин от 1920г. за основаването на Татарстан и да се провъзгласи републиката под името Волжка България.Знаеш ли,че в Русия живеят 7 (седем) милиона българи? Повече ,отколкото в България.А това с красивите българки от Столипиново го разправяй на баба ти...
Коментиран от #153
01:25 03.05.2020
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Български Македонец
До коментар #103 от "стоян георгиев":
Македонизъма е създаден в София от Крсте Мисирков, Тодор Александров, Гоце Делчев, Яне Сандански итн. За съжаление Живковата пропаганда създаде теза че Македонизъма е творение на Белград. Тази Живкова пропаганда заимствува и вирее все още в правителството на Борисов.01:55 03.05.2020
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 падналия ангел
05:33 03.05.2020
129 веселяк
До коментар #127 от "Езикът е македонски":
Александър Велики пък изобщо не е шпрехал на него!Коментиран от #147
05:34 03.05.2020
130 Ак-12
До коментар #37 от "Македонец":
Да да живее но забравяш Мизия и Тракия та да стане България отново цяла.06:22 03.05.2020
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Смърт на комунизма
До коментар #133 от "СМЪРТ НА МА КЕТАТААААААААААА":
Макетта не са виновни че са с промити мозъци от рускосръпския системен геноцид над тях с подкрепата на Българските комунисти07:12 03.05.2020
136 Иван
До коментар #34 от "Самуил":
Шансовете на С.Македония да влезе в ЕС с този език и претенции са огромни, защото българската политика и правителства са непоследователни и безотговорни.07:27 03.05.2020
137 Николай
До коментар #127 от "Езикът е македонски":
След създаване на писменост вече може да се говори на един език това важи за цял свят. Ако сега се появи ПРА БЪЛГАРИН НЯМА ДА РАЗБЕРЕМ КАКВО ГОВОРИ НИТО ПЪК ТОЙ НАС ДА РАЗБЕРЕ.ТОЧНО ЗАРАДИ ТОВА СЕВЕРНО Македонците създават нова писминост за да променят говора. Но Народ говорил и писал повече от ХИЛЯДА ГОДИНИ на този език няма как да го промениш изцяло . ТА ЗАТОВА И МОЙТЕ ДЕЦА КОИТО СА НА ПО 15 И 17 ГОДИНИ ГИ РАЗБИРАТ . И МИ КАЗВАТ ТАТЕ ЗАЩО ГОВОРЯТ ТОЛКОВА СМЕШНО.
Коментиран от #162
07:30 03.05.2020
138 България цяла да евсякой да я знае
07:49 03.05.2020
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Дядо Иван
ПАК ПИТАМ ЗАЩО ТАМ Е НАШИЯ КНЯЗ А СЕВЕРНО македонци.
08:10 03.05.2020
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Македонец демек БЪлгарин
До коментар #10 от "Алфа Чакал":
Сите Българи заедно09:42 03.05.2020
144 Езиковите спорове са излишни
10:23 03.05.2020
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Цун Кай Го
До коментар #145 от "Rus":
След двайсет години ще ядеш с клечки и говориш на китайскиКоментиран от #148
10:53 03.05.2020
147 Така е
До коментар #129 от "веселяк":
Затова е Александър Македонски, а не Български или Гръцки.Коментиран от #150, #163
11:00 03.05.2020
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 http://coronavirus.eti.pw
14:49 03.05.2020
150 стоян георгиев
До коментар #147 от "Така е":
територията на македонската държава на александър и филип не се намира в територията на днешна северна македония с изключение на може би на зоната около битоля.навсякъде извън тази зона няма данни за население от древни македонци,а само траки и илири,а по-късно славяни и българи.и никои не знае на какъв език е говорил аспарух,щото няма запазени данни от този език,но българите пишем и говорим на сегашния си език поне от 1100 години,а македонците имате език от 70.преди това всички македонци са говорили и пишели на чист български и не само това,македонските българи участват активно в налагането на българския ,а не на македонския писмен език по цяла българия.15:22 03.05.2020
151 ИЗ РЕЧ НА КОНСТАНТИН АПАМЕЙСКИ 681г.сл/х
15:32 03.05.2020
152 джоджен
До коментар #4 от "Коментар":
Айде бе,вярно?16:33 03.05.2020
153 Голем смях
До коментар #124 от "оффф":
И кое точно не разбра умнико?Република Татарстан или бившата волжска България нямат нищо общо с това ,че руснаците са татари и наследници на Златната орда.Българите от Волжска България са първите ,които застават на пътя на татарските орди.Когато руските княжества са разгромени от татарите именно българите от Волга ги разгромяват при така наречената Овча битка.Руснаците никога не забравят това унижение и дори след 300 години татарско робство ,векове по-късно комунистите назовават българите татари.А истинските татари са росияните .Имали са татари за царе,князе и боляри.Не е случайна руската поговорка-изтъркай руснака и ще откриеш татарина.18:56 03.05.2020
154 Ал.Македонски
До коментар #15 от "Е как?":
Не е говорил и гръцки като роден език.Македоните са тракийско племе, което е водило войни с техните полиси.Гърците също си го присвояват като тяхна история.19:21 03.05.2020
155 Бобчо(помияра)
До коментар #33 от "sergo":
Че, кой ги бара?Те се пенявят, че са марсианци дошли от Юпитер и говорят нептунски.19:29 03.05.2020
156 Петарчо простия
До коментар #37 от "Македонец":
Кое да живее?Аз доколкото знам ,такова чудо никога не се е раждало , ти пък да живее!19:35 03.05.2020
157 Пешо
23:22 03.05.2020
158 Аз не съм ти
До коментар #54 от "Българин":
Ирландски език е съществувал в миналото, но с времето е "претопен" и английския език е наложен! Много малко са хората, които го знаят в Ирландия. Шотландски език, все още съществува и се говори. Шотландският език е всъщност Староанглийски (Старогермански) език, а съвременният английски има влияние от френският език.Македония и македонски език, никога не е имало. Това са съответно област и диалект!
Същото е да се каже (пример) : държава Северна Мизия и мизийски език, като мизийският език да включва български диалект от тази област и някой румънски думи и букви! И след 30-40 години да твърдят, че са старинен народ с много история и ние българите сме им я взели!
23:39 03.05.2020
159 Хъша
До коментар #127 от "Езикът е македонски":
Не при идването си а при завръщането си по родните земи23:47 03.05.2020
160 Аз не съм ти
До коментар #22 от "Маке":
Знам!Те са македонски песни, защото са от македонския регион (не държава)!
Също като тракийски, добруджански и т. н. песни!
Много ми е интересно, като твърдите, че не сте българи, а македонци от Северна Македония, защо половината от вас имат роднини живеещи в България и определящи се, като българи?
Защо аз и много други българи, нямаме роднини в други съседни държави, но да се наричат румънци, сърби, гърци или турци?
И защо като говорите ви разбирам на 100%?
Защо говорите диалектния език, на моите баби, дядовци, прабаби и прадеди?
А дали си спомняте, че преди около 60 години, ви преработиха българският език изхвърлихте буквите "ъ", "и", "й" и ги замените с "у", "о", "i" и заменихте български думи със сръбски?
Промили са ви мозъците на повечето българи в Македония, но се радвам, че все още има българи в Македония, които знаят от къде им е произхода! И с умиление казват Майка България и :" Сите сме един народ, но нашите управници са ни калпави". Това разбира се публично не биха го заявили, последствията са жестоки!
00:16 04.05.2020
161 Този коментар е премахнат от модератор.
162 Аз не съм македонец, защото съм Българин
До коментар #137 от "Николай":
Говорят толкова смешно, защото са смешници!Смешници - народ който не си знае историята и не знаят произхода им
00:51 04.05.2020
163 Аз не съм македонец, защото съм Българин
До коментар #147 от "Така е":
Умнико!Ако се казваше Александър Тракийски, означава ли според теб, че е от държавата Северна Тракия и е говорел тракийски език?
Фамилийте доста често са създадени на дадена територия, област, град, махала и т. н.,но не означава, че корените са му от там (по принцип)!
Ако беше Александър Балкански, от къде ще е той?! Според теб от балканите и тяхното им създаване!
А ако беше българин, щеше да ти е ясно, че е от областта на Стара планина, защото правилното е, че само Стара планина е Балкан или Хемус! От там произлиза и балкански полуостров!
През 681 година къде сте били вие Макетата, че не ви виждам на картата?
А по рано?
01:16 04.05.2020
164 БАЙ ДИМЕ ОТ ХЕРАКОВО
01:57 04.05.2020
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Толкова ли е трудно
Коментиран от #170
06:44 04.05.2020
167 Пепино
До коментар #90 от "Антисоциалист":
Тези предложения ги давай на червената си партия-кърмилница, "анти"Социалисте.09:35 04.05.2020
168 пат
цивилизация.
Коментиран от #173
18:04 04.05.2020
169 пат
До коментар #89 от "ЯСНОВИДЕЦ":
САЩ не но Русия е била по времето на Александър.18:13 04.05.2020
170 пат
До коментар #166 от "Толкова ли е трудно":
Македонците не са с български произход,по скоро бълг.са със80 процента гръцки.
18:55 04.05.2020
171 Българин
16:30 05.05.2020
172 Димчо македончето
До коментар #3 от "Leon S. Kennedy":
Братовчедката се върна от школото първи ден в първи клас и аз сборувам, Како е школото, а тя, Нема лабаво...13:40 07.05.2020
173 МАГИ
До коментар #168 от "пат":
Когато попитали президента Путин вярно ли е, че майка му е българка от Чипровци, той отговорил: Ами може и да е вярно, като по изтупаш руснака отдолу се показва татарин тоез БЪЛГАРИН. Така е при македонците, като ги поизтупаш ще се покажат БЪЛГАРИТЕ.17:58 22.05.2020