Исканията за промяна в законодателството, които българските евродепутати ще внесат по пакет „Мобилност“, ще бъдат концентрирани върху връщането на камиона и водача в страната, в която е регистрирана фирмата. Това съобщи за „Хоризонт“ депутатът от Европейската народна партия Андрей Новаков.
Според пакета камионът трябва да се връща на 8 седмици, а водачът - на 4:
„Една от поправките е изтриване на текста, който предвижда връщането на водача. Другата поправка предвижда спазването в настоящия вид на текста, който е за връщането на шофьора, но с едно ново изречение, което добавяме – че настоящата разпоредба не отменя правото на всеки свободен човек, в това число и международните шофьори, сами да избират къде да прекарат почивката си. С това се стремим да обезсилим това искане на подкрепящите пакет „Мобилност“ шофьорите да са задължително вкъщи на всеки три или четири седмици, което намираме за абсурдно“, каза Новаков.
Поправките трябва да бъдат внесени до средата на май.
През юни следва вот по пакета в транспортната комисия, а през юли той трябва да бъде гласуван за втори път на пленарна сесия на Европейския парламент, преди да влезе в сила окончателно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тъпите
Коментиран от #7
17:33 03.05.2020
2 опорна точка
Коментиран от #4
17:33 03.05.2020
3 Чочо
17:34 03.05.2020
4 Да ми
До коментар #2 от "опорна точка":
Ядеш папалягата17:34 03.05.2020
5 Ех Андрей
17:35 03.05.2020
6 Дааааа
17:37 03.05.2020
7 Защо да е антибългарски ,бе?
До коментар #1 от "Тъпите":
Зощото задължава фирмите превозвачи да се отнасят с работниците си като с бели хора,а не като с бели роби!?Коментиран от #12
17:40 03.05.2020
8 Жоро
17:45 03.05.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Тако
18:13 03.05.2020
12 Барчо
До коментар #7 от "Защо да е антибългарски ,бе?":
Що за тъпни ни разправяш? Народа дава сума ти пари за да почива някъде в чужда държава. Има други начини да задължат работодателя за почивките на българските шофьори. Какво общо има почивката на шофьора с камиона, че и камиона задължително да се връща в БГ. Нещата стават много просто. Пътния лист е на шофьора и той има право да управлява еди колко си часове, дни на месец. Точка. А къде ще почива, всеки има право да избира сам. Този закон е еуементарен. Държавата просто подкрепя нелоялната конкуренция на собствения си бизнес.Коментиран от #14
18:25 03.05.2020
13 Behemoth
18:59 03.05.2020
14 Луд Камионджия
До коментар #12 от "Барчо":
Къде да почива шофьора като отговаря за товара в него?На всеки 28 дни трябва да се "източва" тахографа картата също но всеки ден.Това се прави във фирмата,т.е.където е регистрацията.Пакета Мобилност защитава шофьора.19:38 03.05.2020
15 Смях
20:11 03.05.2020
16 Ние шофьорите
Коментиран от #19
21:10 03.05.2020
17 така така
22:00 03.05.2020
18 В.В.
22:11 03.05.2020
19 5678
До коментар #16 от "Ние шофьорите":
Като ос..ете и хотелите, както паркингите и точно след един месец ще отказват резервация за български шофьори. Няма кой да трае селските ви и пиянски номера.16:10 13.05.2020