Не се заблуждавайте – смъртта на турските войници в Сирия има дълбоки последствия върху турско-руските отношения, особено на военно ниво. Това пише авторката от в. „Хюриет дейли нюз” Барчин Йинанч в материал, който анализира отношенията на Анкара със западните страни и с Москва.
Според нея без съмнение събитията в Сирия през последните шест месеца са имали положителен ефект върху отношенията между Турция и САЩ. Американците подкрепят кюрдските милиции, които обаче Анкара разглежда като въоръжено крило на терористичната Кюрдска работническа партия. Решението на Тръмп да изтегли американските войски на фона на турската военна операция през есента до известна степен намали напрежението между Вашингтон и Анкара.
В момента отношенията между Турция и САЩ са положителни, макар че Анкара е свикнала на двойните игри на американците. И докато двете страни няма да го признаят публично, то е сигурно, че турските удари по цели на ПКК в северната част на Ирак се осъществяват с помощта на информация от американското разузнаване. Какви са отношенията обаче между Турция и Русия? Нещата се влошиха рязко след убийството на 33 турски аскери в провинция Идлиб. Анкара е убедена, че ударът на силите на Башар Асад не може да стане без благословията на Русия.
След това турските и руски военни проведоха разговори и срещи, но нищо вече не е същото. Руснаците не само не показаха съчувствие за смъртта на войниците, но изглежда изпитват задоволство от този факт. Идлиб ще продължи да бъде истинско главоболие за Турция и Русия и ще продължи да отравя отношенията им. Именно на този срив в отношенията може да се дължи решението на Турция да отложи активирането на ракетните системи С-400.
Смъртта на турските войници ще остави много по-дълбоки последствия върху турско-руските отношения, тъй като инцидентът остави дълбок белег в Турция. Анкара е наясно, че трябва да си сътрудничи с Москва, ако иска някакво уреждане на конфликта в Сирия. Русия също така ще остане важен търговски партньор на Турция, но отношенията със Запада ще бъдат по-важните за турците. Няма да е изненадващо в краткосрочен план да видим подобрение на отношенията между Анкара и западните ѝ партньори. В тази задаваща се нова икономическа криза, предизвикана от пандемията от коронавирус, Турция има нужда от чуждестранни инвестиции. И те няма да дойдат от Москва, която има собствени проблеми с падането на цените на петрола. Анкара ще се обърне към западните столици.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Хасан
Коментиран от #6, #65
07:22 06.05.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 тралала
07:29 06.05.2020
5 гошо
Коментиран от #9, #116, #126
07:30 06.05.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 И.....
Коментиран от #108
07:31 06.05.2020
8 Хасан
До коментар #6 от "Да тъ ибе който те хване":
Ами Турция не е свалила руски самолет в Русия или на сирийска територия ,а при нахлувпне на турска територия ,докато руснака коварно нападна аскера след като имаше споразумение между двете страниКоментиран от #12, #34, #102, #106, #187
07:33 06.05.2020
9 Хасан
До коментар #5 от "гошо":
А Сащ какво търси в Сирия ??Коментиран от #15
07:34 06.05.2020
10 БББ
и какво мислят за лоялноста на търкестан.
07:34 06.05.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Хрониките на герберлунгия
До коментар #8 от "Хасан":
Асане, стига с тия опорки. Турчина видя, че е застрашена далаверата му с нефта и си показа зъбите. Турчина е наясно, че негови аскери ще дадът фира заради сваления самолет и ще претърпи загуби. Турчина, обаче не се кланя нито на сащ нито на Русия, а си играе неговата игра, за разлика от продажните гяури, дето са приели ролята на безропотен слуга на сащ.Коментиран от #17
07:37 06.05.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 оня с коня
До коментар #1 от "Хрониките на герберлунгия":
Твърдиш че БГ е в ролята на Васал на САЩ ВЪПРЕКИ Волята на 80% от населението.Тоя Процент е принципно възможно Най-високия за измерване на "Народна воля" в Света!От друга страна обаче наричаш ПРЕЗРИТЕЛНО Народа "Стадо",което пък подсказва че НЕ СИ ДОВОЛЕН дори и от тоя Шеметно висок Процент...Вместо обаче да тръгна да те питам на Колко Процента ще КАНДИСАШ - на 100,110,120...,просто ще разкрия причината за Недоволството ти от "Стадото" и тя е,че ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА на тия 80% СА ИЗМИСЛЕНИ от такива като тебе!Коментиран от #20, #25
07:39 06.05.2020
15 един от стадото
До коментар #9 от "Хасан":
още малко ще попиташ какво търси Башар Асад в Сирия. Ами ти какво търсиш тука.Коментиран от #19
07:40 06.05.2020
16 Много
Коментиран от #21, #112
07:40 06.05.2020
17 Хасан
До коментар #12 от "Хрониките на герберлунгия":
Каква далавера с нефта?сирийския ли? .'тя е под американскиию контрол07:42 06.05.2020
18 30 г стигат
07:43 06.05.2020
19 Хасан
До коментар #15 от "един от стадото":
Башар Асад е човека който изравни своите градове ...уби хиляди цивилни жени и деца ..Русия подкрепи един диктатор ,като Милошевич навреметоКоментиран от #47, #80, #157
07:44 06.05.2020
20 Хрониките на герберлунгия
До коментар #14 от "оня с коня":
Причините да наричам народа си, от който и аз произхождам и се числя към него стадо, са много. Коренят се доста назад във времето и бяха катализирани през последните 30 години. Консуматорската паплач, в която ни превърна неолибералния модел ни направи слуги и позволи на системата да избира колониални правителствда, които да ни управляват. Подсъзнателно ние сме признателни на Русия, поради очевадни исторически факти и това за 80-те процента е факт.Коментиран от #24, #43, #77, #111, #133
07:44 06.05.2020
21 Хасан
До коментар #16 от "Много":
Ислямска държава беше създадена в западни лабаротории и беше финансирана от Сарабия..а това че джамиите са казарми са откъс от стихотворение написано по време народноосвободителната война на Турция07:46 06.05.2020
22 Бачо Киро
Коментиран от #38, #55
07:48 06.05.2020
23 Леле
07:49 06.05.2020
24 Хрониките на герберлунгия
До коментар #20 от "Хрониките на герберлунгия":
Руският войник е пролял кръвта си за България и това е факт, който редица соросоидни историци вече 30 г. се опитват да опровергаят, омаловажат ппреиначът, ве още неуспешно. Може да се каже, че идеите им са пропили и намерили почва в 20% от стадото офце, но това е нормален процент за всяка история съшита с бели конци.Коментиран от #26, #28, #42, #82
07:50 06.05.2020
25 оня с камшика
До коментар #14 от "оня с коня":
А ВИЕ след като сте толкова УБЕДИТЕЛНИ защо няма референдуми по важните за страната решения след като така или иначе имате опит с манипулирането на вота на народа !?Аз ако бях на ваше място щях да ги проведа а да не давам повод за съмнения , да ама ако нещо се беше объркало както при англичаните с ЕС (смяна на министри , смяна на премиери , никой не ще да поеме отговорност за евентуален провал )Коментиран от #27
07:57 06.05.2020
26 Хасан
До коментар #24 от "Хрониките на герберлунгия":
Сдед края на Студената война на Запада му трябваше враг и това беше бедния бедуин с камилата в пустинята ..това прерасна в ислямофобия и туркофобия ...целта на Турция е да позиционира Русия пак като враг на Запада ..трябва да се задълбочи конфликта между Европа и Русия ,Сащ и Русия08:00 06.05.2020
27 Хрониките на герберлунгия
До коментар #25 от "оня с камшика":
Никога няма да проведът референдум по тези теми, защото са наясно с резултата. Забележи какво прави оня с коня, когато наближът избори. Неговите опорки са вссички са маскари, алтернатива няма, не си заслужава да гласувате, аз отивам за гъби, аз ще плюскам и ям, изборите не решават нищо. След това и лесно манипулираните 30% гласували, той започва да обожествява поредния слуга на сащ, сложен ни за да ни управлява.08:03 06.05.2020
28 Хасан
До коментар #24 от "Хрониките на герберлунгия":
Спасихме българския,полския,румънския народ от руско иго ,наред са Крим ,Чеченистан,Татаристан,Абхазия,Гагаузия ..милиони под руско игоКоментиран от #164, #168
08:03 06.05.2020
29 ленчето с кремчето в ръце
08:05 06.05.2020
30 Хрониките на герберлунгия
Коментиран от #33
08:06 06.05.2020
31 Нане
08:07 06.05.2020
32 Дедо ви!
Коментиран от #35
08:09 06.05.2020
33 Хасан
До коментар #30 от "Хрониките на герберлунгия":
Ами защо да е роб при СССР ,българина отиваше да бачка в Коми сега отива дв бачка в Англия,Германия,Испания ...отиваше на море в Сочи и Бвлатон ,сега отива в Анталия,Гърция,Ибиза ..Коментиран от #153
08:09 06.05.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Хасан
До коментар #32 от "Дедо ви!":
Пак ти го казвам ..руснака коварно нападна турски войници след споразумение за военни постове08:10 06.05.2020
36 РЕАЛИСТ
Коментиран от #37, #178
08:11 06.05.2020
37 Хасан
До коментар #36 от "РЕАЛИСТ":
Ами във Варна акостират турски военни кораби по линията НАТО ,в Баку кацат турски военни самолети,в Босна има турски военни бази ...това са все руски имперски земи а сега не могат да припарватКоментиран от #40, #41, #104
08:14 06.05.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 След убийството на аскерчетата
Коментиран от #61
08:18 06.05.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 РЕАЛИСТ
До коментар #37 от "Хасан":
Защо ме изтрихте. Един турчин тук може да хвали имперските амбиции на Турция. 500 години сме им сърбали попарата от тези амбиции.Коментиран от #44, #188
08:21 06.05.2020
42 оня с коня
До коментар #24 от "Хрониките на герберлунгия":
Не ви ли омръзна на Русофилската ви групичка да повтаряте като Латерни ПОЛУИСТИНАТА за "Пролятата кръв на руския войник" за Освобождението на България?!Така и не разбирате че подобна Хибридна атака НЕ ХВАЩА ДИКИШ ОТДАВНА.И никой не оспорва че немалко Руска кръв е пролята и са налице Безспорни Руски прояви на героизъм и Себеотрицание във битката с Турците,а че ТИЯ НЕЩА са използвани КОРИСТНО от Руското Правителство с Цел единствена :Изгонване на Турците от БГ и превръщането й в Руска Геополитическа територия!Същото направиха и след ВСВ,като "забравиха " да си тръгнат цели 45 г!А безспорно на Руснаците им беше хубаво и удобно да смучат Българската и на целия Източен блок икономики,затова и ВИНАГИ ще смятат Горбачов за "Предател".Затова и повтарям:Не смесвайте пролятата Руска кръв на войниците със ЗАВОЕВАТЕЛНАТА Руска политика!Коментиран от #45, #107
08:22 06.05.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Хасан
До коментар #41 от "РЕАЛИСТ":
Защо да са имперски ,това са съюзнически ...български и турски войници са рамо до рамо в Натовски обучения ..08:24 06.05.2020
45 Хасан
До коментар #42 от "оня с коня":
Браво ..да изтрием един път завинаги всичко руско по българските земи ...паметници,имена на църкви,улици,булевардиКоментиран от #58, #59, #98
08:27 06.05.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Ами такъв с чиято помощ
До коментар #46 от "РЕАЛИСТ":
През 1916 изгони руските агресори от Добруджа, забрави ли :))))08:32 06.05.2020
50 Хасан
До коментар #47 от "един от стадото":
И какво лошо има в това Европа да има алтернативен източник на газ от Близкия изток и да има конкурентни цени на газта ?08:32 06.05.2020
51 РЕАЛИСТ
Коментиран от #53, #91, #179
08:34 06.05.2020
52 Тя газчицата от катар
До коментар #47 от "един от стадото":
Пак си тече, може би не знаеш, но Катар доставя на Европа повече газ отколкото матушката.Коментиран от #68, #101
08:34 06.05.2020
53 Хасан
До коментар #51 от "РЕАЛИСТ":
Ами искаш да бъдеш като Северна Корея и Чеченистан или да бъдеш като Швеция,Австрия ????при руснака ще си такъвКоментиран от #79
08:41 06.05.2020
54 КАСАПИНА
Коментиран от #56, #57, #67
08:42 06.05.2020
55 БББ
До коментар #22 от "Бачо Киро":
Ами като я отворят,заминавай и не се връщаи.08:43 06.05.2020
56 Хасан
До коментар #54 от "КАСАПИНА":
Турция официално си казва за загубите но руснака едва ли ..а и единсвения руски самолет свален след Втората световна война08:44 06.05.2020
57 Хасан
До коментар #54 от "КАСАПИНА":
Руснака вероломно нападна турски постове след споразумение ,защото Турция продаде на Украйна дронове ...тия дронове успешно се изпитаза в реални условия в Сирия и ЛибияКоментиран от #81, #86
08:48 06.05.2020
58 един от стадото
До коментар #45 от "Хасан":
Прав си, и всички тепета, сокаци, топоними. Виж нотариалните актове за земи и гори къде се намират, четеш сякаш турски ферман.08:49 06.05.2020
59 БББ
До коментар #45 от "Хасан":
Да изтрием всички СЪВЕТСКИ паметници,РУСКИТЕ няма кой да ви позволи да пипате.Коментиран от #69
08:49 06.05.2020
60 В .В.
08:51 06.05.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Хасан
До коментар #61 от "898":
А що не питаш какъв го дирят американци,французи,англимани в Сирия??08:55 06.05.2020
63 Активист на БКП
Коментиран от #71
08:55 06.05.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Колониални хроники
До коментар #2 от "Хасан":
Какво значи "потърпевша" ? Основен закон в "Римското Право " гласи - Не можеш да търсиш ползи , от собственото си виновно поведение. Турция беше , и още е страна съучастник разпалила конфликта в Сирия , унищожил една цветна градина , каквато беше Сирия преди войната. И втори основополагащ закон в " Римското право гласи - Кой има полза , или кой иска да се облагодетелства от извършеното престъпление. И там схемите там са "плоски" и видни за всеки непредубеден.Коментиран от #75
08:56 06.05.2020
66 123
Коментиран от #78
08:58 06.05.2020
67 Равносметката показва
До коментар #54 от "КАСАПИНА":
Че за един убит турски войник умират 9 вагнеровеца и 91 асадиста. Как е, добре ли е?Коментиран от #70, #94
08:58 06.05.2020
68 как
До коментар #52 от "Тя газчицата от катар":
И как става това ? Я ни светни ?Защо Германия си построи зва газопровода от Русия като Катар дава най много газ ?Коментиран от #73
08:58 06.05.2020
69 Хасан
До коментар #59 от "БББ":
Лошо ли ще е ако ”Ал. Невски „ е сменено с” Св. Паисий Хилендарски ”???..българско е ..какво е това робско съзнание у вас ?Коментиран от #186
08:59 06.05.2020
70 питащ
До коментар #67 от "Равносметката показва":
Да не сте се надрусал ?Коментиран от #76
08:59 06.05.2020
71 Хасан
До коментар #63 от "Активист на БКП":
Да освободиш Татаристан ,Чеченистан от руско иго и да ги направиш част от свободния свят не е ли хуманно ?.'нямат ли право на чеченски език,култура,?Коментиран от #96
09:01 06.05.2020
72 и те така
09:02 06.05.2020
73 Има си статистика
До коментар #68 от "как":
Пишеш в чичко Гугъл газов пазар и се наслаждаваш на резултатите :)09:03 06.05.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Хасан
До коментар #65 от "Колониални хроники":
По време на Студената война ,Сирия беше база на марксистко ленинската терористична организация ПКК ,които извършваха нападения в Турция ..Оджалан си живееше спокойно там..сирийските кюрди нямаха граждански права но искаха да направят просъветска социалистимеска революция в ТурцияКоментиран от #105
09:04 06.05.2020
76 Не, защо
До коментар #70 от "питащ":
А ти? Не ти харесват фактите ли? Ами добре дошъл в реалния свят :)09:05 06.05.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Хасан
До коментар #66 от "123":
3,5 милиона са бежанците в Сирия ,1 милион са в Европа ..Сирия трябва да бъде като Югославия ..09:07 06.05.2020
79 РЕАЛИСТ
До коментар #53 от "Хасан":
Гледай дългосрочно, умнико. Ресурсите на планетата свършват. Защо мислиш хиените са наобиколили Русия. Там са последните природни богатства, но руснаците нямат намерение да ви ги дадат. Путин ви го каза" Защо ми е Света, в него няма Русия. Ще ви изпече на шиш кебап.Коментиран от #90, #114
09:07 06.05.2020
80 Шопо
До коментар #19 от "Хасан":
Па негови са си ! Че ги прави що си иска !!!09:08 06.05.2020
81 КАСАПИНА
До коментар #57 от "Хасан":
Ясно бесен си но нали е тази целта ,80 % от турките дронове в Сирия Ливан и кюрдистан ,бяха свалени, и турчолята спряха да ги използват. Украйна няма да цъфне с тия дронове, разбра това но беше късно,който купи турска стока не повтаря,Коментиран от #88, #92
09:08 06.05.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 да попитам
До коментар #48 от "Хасан":
коя интелигенция имаш предвид?Тази,кояти ряза глави на партизани за 50000лв.?и която уби деца?Коментиран от #87, #89
09:09 06.05.2020
84 Всеки знае че
Скоро обаче може да дойде краят на подлата им “държава”.
09:09 06.05.2020
85 170
09:09 06.05.2020
86 Хитър па чак умен
До коментар #57 от "Хасан":
И тия дронове много бързо ги хвана "Птичи Грип" , и Ердоганчо търти да бяга към Москва , на непланирана среща , да бие челце на килимчето , пред Путин . -- Ама ага , ндей тъй да ни биете по кафасъта , нали домати ви носим , ракетите ви купуваме , проекти правим , туристите ви обгрижваме като писани яйца.09:10 06.05.2020
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Къде бе, къде са свалени
До коментар #81 от "КАСАПИНА":
Ааааа, да в Туитър. Хахахаха. Дроновете ви разпиляват като пилци ама в Туитър ги сваляте....и понеже ги сваляте се кротнахте и спряхте бомбардировките над болници училища и детски градини и се чудите хафтера къде да го скриетеКоментиран от #122
09:12 06.05.2020
89 сург
До коментар #83 от "да попитам":
аааа, опряхме и до тези постановки...1. Имало е закон според който бунтовниците срещу държавата са били преследване, точно както и сега....2. това за главите е криминално престъпление, да бехте осъдили само тях, а не десетки хиляди най ценни хора за държавата тогава....3. мита за убитите деца е червена партенка.....има си истини за това чете не само инстреукциите си..Коментиран от #131
09:15 06.05.2020
90 Руснаците ги продават
До коментар #79 от "РЕАЛИСТ":
Тези богатства, защото ако не го правят ще умрат от гладКоментиран от #99, #103
09:16 06.05.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Може да се самозалъгваш до безкрайност
До коментар #81 от "КАСАПИНА":
Но турски дронове оня ден закупи Саудитска Арабия. Освен това съвместно производство и трансфер на технологии поискаха Израел. Интересно, как след показната акция за унищожаване на руско пво поръчките за такова рязко намаляха, както и странното отлагане на активирането на ц400 което също е удар по Русия.09:22 06.05.2020
93 БББ
09:23 06.05.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 айде айде
09:27 06.05.2020
96 В .В.
До коментар #71 от "Хасан":
Хасане,нарамвай манлихерата и бегай да освождаваш .. Татарстан и чечестан.Може и Дагестан...Късмет...09:29 06.05.2020
97 БАШ БОЙКО
09:35 06.05.2020
98 Тисъна
До коментар #45 от "Хасан":
Преди това си купи повечко вазелин....09:38 06.05.2020
99 Кадрите решават всичко
До коментар #90 от "Руснаците ги продават":
Не , простата причина е , че обезумелите от глад и студ държави поради липса на стратегически суровини , и енергоносители , ще бъдат опряни до стената , и в безизходицата си ще атакуват Русия с всички възможни средства и съюзи от страни на които са способни . За Русия балансираната продажба на суровини , е средство това да се отложи по далеч във времето. И да взимат "някой лев" който веднага инвестират във въоръжение и злато , за да могат да са готови за този момент , който неминуемо ще се случи някой ден . Защото случките в настоящето и бъдещето , са обикновено добре забравеното старо.09:39 06.05.2020
100 Барчо
Коментиран от #118, #180
09:40 06.05.2020
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Барчо
До коментар #8 от "Хасан":
Напротив!!! Турция свали руския самолет не защото е навлязъл в нейна територия. Как до сега не разбра че официална Турция не е искала да сваля руски самолет, та ако ще да прекоси цялата и територия по средата. Това си беше чисто американска афера, която не и се получи и то благодарение на Путин. Руския самолет си е летял рутинно с предварително обявен маршрут, който е бил обявен в НАТО, съответно и на Турция. Да. Навлиза няколко километра в турското въздушно пространство, но за по-малко от половин минута, което се е случвало и преди. Дали е грешка на пилота или нарочно или пък е заради извивката на границата там е друг въпрос. Такова нарушение не е причина да се сваля който и да е самолет. Ракетата е изстреляна почти от Инджерлихт преди самолета да навлезе в турското въздушно пространство и го поразява в нетурското, където и пада. Свалянето на руския самолет не е военен ход, а напълно политически.09:53 06.05.2020
103 РЕАЛИСТ
До коментар #90 от "Руснаците ги продават":
Да бе, да, Могат да вдигнат стена и има да скимтите отвън. Япония го е направила за стотици години и англичаните са дошли да тропат на портата. Русия може да мине и без вас, но вие не можете без нея.09:55 06.05.2020
104 Малко да се ограмотиш.
До коментар #37 от "Хасан":
Русия си има достатъчно зема, една седма от планетата е руска територия. Руските ракети изстреляни от тяхна си територия достигат всяка точка на планетата. Най влиятелния човек на планетата е Путин! Най великата страна е Русия.Коментиран от #119
09:57 06.05.2020
105 Оправдания винаги ще се намерят
До коментар #75 от "Хасан":
Асане , аз също смятам , че всяка страна има правото да се брани от опасности за своята териториална цялост и единство , стига да го прави в границите на своята държава , а не да разхожда армии , инструктори , и платени проксита по чужди територии , с агресивни намерения . И един въпрос , как оценяваш нападението на Израел в открито море , над невъоръжен турски кораб , и турски флаг , което значи нападение над турската държава , и избиване на турски граждани в турска територия . Аз знам , че това е пиратство , и агресия над суверенна страна , но какво мислиш , когато вие я извършвате същата тази агресия в Сирия , и то в много по големи , бих казал чудовищни мащаби.Коментиран от #115
09:58 06.05.2020
106 Барчо
До коментар #8 от "Хасан":
И кога точно Руснака напада руски аскер???? Ти нещо с този коментар изобщо имаш ли връзка с кораба майка??? Ще ме извиниш за грубостта, но подобно изказване няма нищо общо с реалността и е нагло!!!!!09:58 06.05.2020
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 И аз да кажа
До коментар #7 от "И.....":
Ми те направо идеални приятели- султанът и императорът, всеки с нож зад гърба!Коментиран от #113
10:03 06.05.2020
109 Мисля си
До коментар #107 от "Ти луд ли си":
Като строителен специалист да ти кажа, че с боядисване не става- трябва ремонт и поддръжка! Тая глупост за построеното от Живково време какво толкова ви лепна, тя е тъпотия и всеки би трябвало да знае че въпросът не е само да струпаш нещо- то трябва да е функционално и издържливо и да се поддържа. Има предписания на какъв период трябва основен ремонт. Повечето обекти от соца бяха грозни, небрежно изпълнени, остаряха морално, а и не се поддържаха, така че още през 80-те не бяха за хвалба! Като е зле армирано и армировката му се вижда и корозира ,с боядисване няма да удължиш живота му!10:13 06.05.2020
110 Кой68
10:15 06.05.2020
111 И аз да кажа
До коментар #20 от "Хрониките на герберлунгия":
Чакай, че ми стана интересно, откъде е този факт за 80%? От Кънчо Стойчевите данни ли, дето ни веднъж не позна, но винаги в полза на червените? Или от това къде отиват да учат младежите ни и за къде кандидатстват за бригади!? Знаеш ли колко предлагани за Русия стипендии не се попълват заради липса на кандидати? А знаеш ли, че когато в НДК има руски концерти (не за всички, но доста често) билети се раздават безплатно предимно в Перник и Дупница, за да не е празен салонът? Та леко с тия проценти!10:27 06.05.2020
112 Барчо
До коментар #16 от "Много":
Даааааа. Точно така. Бързо се забравят такива неща, защото медиите или не ги отразяват реално или само се споменава еднократно и кратко. За сметка на това не се пропуска случай да се демонизира Русия с измислени неща или нещо дребнаво многократно. Медиите повтарят някоя "новино" дотогава, докато се появи нова. Важното е да има статия в която Русия е открит или прикрит враг на някой.10:37 06.05.2020
113 Кой
До коментар #108 от "И аз да кажа":
Кой вярва на тая любов. Путин използва алчния султан да мъти водата на запада. Оня използва да рекетира запада Става въпрос за пари, интереси и хитринки10:47 06.05.2020
114 Хасан
До коментар #79 от "РЕАЛИСТ":
И за СССР така казваха10:50 06.05.2020
115 Хасан
До коментар #105 от "Оправдания винаги ще се намерят":
Първото не беше под турски флаг а беше наетбот една хуманитарна организация и разбира се нападение срещу цивилни е тероризъм ...Нападение и анексиране на част от Украйна и Крим също е в разрез с международните норми ...Турция навлезе в Сирия защото страната е в хаос по ред причини ..Турция изтласка от границата си ”военни формирования ” без международно признат статут като ДАЕШ ,УПГ ,ПКК ..т.е. терориста ( етнически,религиозен,) всеки може да трепа без да има правни последициКоментиран от #139
10:59 06.05.2020
116 Гошо без гащи
До коментар #5 от "гошо":
Абе дядо Ганчо в Кербала преди години изтрепаха булгарчета .Къв х...........й. търсиха там .Бегай умрелл Ганчо.11:01 06.05.2020
117 ХХХ
Коментиран от #121
11:04 06.05.2020
118 Хасан
До коментар #100 от "Барчо":
Ти можеш спокойно да си купиш акции на Кауфланд ,БМВ. фондовата борса в Хамбург и да си вземеш дивиденти от тяхната дейност в светаКоментиран от #144
11:04 06.05.2020
119 Хасан
До коментар #104 от "Малко да се ограмотиш.":
Има много земя и ламти за още Грузия,Украйна,Крим...Китай има много население но ламти за още Хонконг ..Сащ е най обгатата но ламти за още ....именно затова Ердоган казва да има нов световен ред и повече играчи11:08 06.05.2020
120 Yavuz
11:15 06.05.2020
121 Хасан
До коментар #117 от "ХХХ":
Защо да е фурнаджийска лопата ????гледа си националния интерес ..плаща си и иска да купува най доброто ..а при отбранителни съоръжения това са С400 а при самолетите Ф 3511:19 06.05.2020
122 КАСАПИНА
До коментар #88 от "Къде бе, къде са свалени":
Повече от половината турски дронове в Либия са свалени с калашници.Ние не четем турска преса.турската стока не е стокаКоментиран от #123, #128
11:20 06.05.2020
123 Хасан
До коментар #122 от "КАСАПИНА":
Ако не са турските домати ще ядеш домати за 5 лв килото ...ако не са турските сутиени ,жена ти ще облича на немкините гащите от втора употребаКоментиран от #129, #130
11:22 06.05.2020
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Наско
11:36 06.05.2020
126 Луд
До коментар #5 от "гошо":
А какво търсят нашите във Авганистан,да не би да граничим там11:44 06.05.2020
127 Ogiigo
11:54 06.05.2020
128 СПЕЦПИДARAZ
До коментар #122 от "КАСАПИНА":
Да бе , те калашниците свалят дронове летящи на 7-8 километра .12:08 06.05.2020
129 Трол
До коментар #123 от "Хасан":
Българските са 4.80 и ям от тях, а не гаджалска пластмаса! Със сутиените си подпирай междукрачето да не ти висят кайсиите! Иди в Пазарджик да видиш к'во става с родата на жена ти, че махалата там е пламнала, не ми ръси мозък тука!Коментиран от #134
12:12 06.05.2020
130 КАСАПИНА
До коментар #123 от "Хасан":
турските домати не стават за ядене вече изчезват на пазара ти в пустиня ли живееш предпочитам да дам 5 лв но да ям ДОМАТ а не гума бъкана с пестициди ти не четеш ли преса ТУРСКИТЕ ДОМАТИ И БЕЗ ПАРИ ДА МИ ГИ ДАВАШ НЕ ГИ ИСКАМ тях си ги яжте вие помакоциганитеКоментиран от #135, #147
12:12 06.05.2020
131 Пако
До коментар #89 от "сург":
Алоо,Партенката,а ти кой закон имаш в предвидАко е,Закона за защита на държавата,точно по
този закон е избивана интелигенцията.Да ти
говорят нещо имената-Гео Милев,Йосиф Хербст
Никола Йонков Вапцаров.....не те знам на каква
възраст си но,ако си раждан 90те, не се прави на
умник..
12:16 06.05.2020
132 Мунчо
12:23 06.05.2020
133 Лея
До коментар #20 от "Хрониките на герберлунгия":
По принцип си прав,НО корените на тези причини са всъщност още по назад-отпреди 75 години и отгоре!И откъде ги измъти тези проценти!?Аз знам, че един Освободител може с пълно право да се нарече така, ако го е направил с чисто сърце, безкористно,без да иска после да"осребри"услугата и да извлича каквито и да било дивиденти!А ние много добре помним как ни" разпределиха" към соц блока, принудени да изповядваме тъпите им идеологии(пълна утопия) и нефелните им икономически проекти.И докато,в крайна сметка, западните общества от развиващи се вече станаха развити,ние още се чудим как да направим и една крачка, за да тръгнем по техният път!А тези 45 години, плюс още 30 са напълно, безвъзвратно изгубени и основният виновник за това е любимата ти Раша и и смахнатите им имперски амбиции!!Та-за каква признателност и какви проценти говориш!?12:31 06.05.2020
134 Хасан
До коментар #129 от "Трол":
Пазарджик си е ромски град аз съм си турчин12:32 06.05.2020
135 Хасан
До коментар #130 от "КАСАПИНА":
Ще ядеш ама на бройка ..един Одрин храни цяла България бе ...отвори ли границата пак ще има върволицаКоментиран от #137
12:35 06.05.2020
136 Сергей
12:42 06.05.2020
137 Ооооо Роме
До коментар #135 от "Хасан":
Откога стана турчин? 40 коментари са твои, което показва че простотията се е завърнал отново!Коментиран от #138
12:44 06.05.2020
138 Хасан
До коментар #137 от "Ооооо Роме":
Лошо ли е ??благодарение на мен хората почнаха да четат и пишат ...превърнахме факти в Хайд Парк ЛондонКоментиран от #141, #143
12:49 06.05.2020
139 Колониални хроники
До коментар #115 от "Хасан":
Значи отново се връщаме на пост и отговор № 65 и причините една страна да е в хаос . Къде с 5 000 000 000 долара с които да се подкупи олигархията , и вкара страната в хаос , къде с пряка военна намеса и избиването на населението.12:55 06.05.2020
140 123
Коментиран от #181
13:05 06.05.2020
141 Усърдно работиш
До коментар #138 от "Хасан":
Асане аз теб винаги съм те подозирал в скрита русофилия , и че си платен агент на руските служби , защото с глупавите си демагогии , вдигна рязко броя на русофилите в България , тоест една полуистина , изкривена, или несъдържателна гледна точка винаги постига обратен ефект. Не съм запознат с руската ордено-награждаваща система за да преценя кой точно медал заслужаваш . Златната звезда - Герой на СССР( Русия) ми се вижда пресилено , но нещо по надолу , някакъв аналог на Червено Знаме , със сигурност би ти прилягало.Коментиран от #142
13:06 06.05.2020
142 Хасан
До коментар #141 от "Усърдно работиш":
Не съм бе човек ...аз съм си туркофил ..всеки конфликт Европа Русия , Сащ Русия е добре за Турция13:30 06.05.2020
143 Ооо Роме
До коментар #138 от "Хасан":
Като изтъркана плоча си, този парк си го писал над 1000 пъти! Нещо ново да предложи плоския ти мозък! И откога стана фактор че по тебе да се равняват хората да четат?14:07 06.05.2020
144 Барчо
До коментар #118 от "Хасан":
Ти нещо не разбра за какво става въпрос. Не пиша за моето благополучие. За сега съм от средната класа без шанс за се издигна и много малък шанс да се срина. Така че не става въпрос за мен, а за нашата държава България.Коментиран от #175
14:29 06.05.2020
145 Иван
Коментиран от #149
14:30 06.05.2020
146 machete
14:32 06.05.2020
147 Ха ха ха
До коментар #130 от "КАСАПИНА":
Знам, че предпочиташ турските краставици, и доматите ти идват вече в повече. Не се притеснявай, без доматите, само краставицата14:35 06.05.2020
148 перничанин
14:45 06.05.2020
149 БББ
До коментар #145 от "Иван":
Може може от такива като теб нямаме нужда.14:56 06.05.2020
150 1 долар = 7,15 турски лири
15:00 06.05.2020
151 ПЕНКО
15:06 06.05.2020
152 Даааа
15:14 06.05.2020
153 Руска гражданка (русофил)
До коментар #33 от "Хасан":
Много точно казано! На тези от смесените бракове, любими думи са ни роби и гяури, -ама какво да ти кажа? Брак=фира
15:17 06.05.2020
154 Dr.mengele
15:33 06.05.2020
155 Голям смях
Коментиран от #161, #166
15:56 06.05.2020
156 Не ми се мисли за
15:58 06.05.2020
157 сашко
До коментар #19 от "Хасан":
Пий си хапчетата ега ти прсветне16:46 06.05.2020
158 Знайко
Коментиран от #160
17:39 06.05.2020
159 Знайко
17:43 06.05.2020
160 Ха ха ха
До коментар #158 от "Знайко":
Какъв диктатор бе йонум, дай боже и за нас един такъв "диктатор". Гледа интереса на народа си. Е, на такива като теб може да не им харесва, но на турския народ им харесва президента им. Ердоган е президент на Турция, турският народ го харесва, другите могат да правят, това което прави вятъра. Успех17:47 06.05.2020
161 Иван
До коментар #155 от "Голям смях":
Ти остави това, ама гледа ли днес нашата флота с гумените лодки, умрях от смях. Малеее, пълна излагацияКоментиран от #183
17:50 06.05.2020
162 Да живее България
Ха ха ха. Сега освен на руснаците ще бият чела доземи и на западняците с молби. И САЩ чакат. Само как се насадиха. Ха ха ха.
17:55 06.05.2020
163 Наблюдател
18:03 06.05.2020
164 Хахото
До коментар #28 от "Хасан":
Човече, иди на лекар, такива глупости се пишат при температура над 40 градуса.18:09 06.05.2020
165 Само че
18:27 06.05.2020
166 Енгин Йозкоч
До коментар #155 от "Голям смях":
Определено би бил пакистански наемник или много неопитен турски пилот. Няма опитни турски пилоти, диктаторът ги е сложил всички в затвора. В момента Турция няма компетентна бойна авиация.Коментиран от #167, #176, #185
18:39 06.05.2020
167 Драган
До коментар #166 от "Енгин Йозкоч":
Вие поне изтребители имате комшууу. На нас ни продадоха едни мечти, даже и продавачите не видяха какво ни продадоха, но ние изтеглихме заем и платихме на 100 процента. Нали има приказка синджира се връща, козата я няма. Платихме със заеми, ама какво платихме и бог не знае18:44 06.05.2020
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 БРЦК
Коментиран от #171
19:19 06.05.2020
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 глупчо
До коментар #169 от "БРЦК":
Асад сам казва, че янките му крадат петрола, а ти продължаваш, че турците крадели нефта. Аз сега на теб ли да вярвам или на Асад19:34 06.05.2020
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 В .В.
19:56 06.05.2020
174 Жестоката истина
20:34 06.05.2020
175 Хасан
До коментар #144 от "Барчо":
Всичко е до национална визия ...едно е страна с 6 милиона население ,друго е страна с 83 милиона и с богато историческо минало ...Ердоган е най обикновен капиталист и иска това което иска и Тръмп,Меркел и Макрон ...евтини ресурси и големи пазари за своите фирми ..залежите около Кипър ги искат и западни и турски компании и правят лоби на лидерите си ..20:49 06.05.2020
176 Хасан
До коментар #166 от "Енгин Йозкоч":
Ердоган сложи в затвора военни последиватели на религиозна секта на Гюлен20:51 06.05.2020
177 цачо
20:53 06.05.2020
178 И аз да кажа
До коментар #36 от "РЕАЛИСТ":
Абе какъв реалист, ти си отявлен лъжец- самолетът го свалиха над ТУРСКА територия, след като многократно предупреждаваха руснаците да не нарушават въздушното им пространство, но те са научени безнаказано да провокират с нарушения или минавайки недопустимо близо , както наскоро пак се фукаха че са провокирали американски самолет. Нормалният човек, който иска да се спазват договорките, осъжда такова поведение. Не знам защо на тукашните русолюби това много се харесва. Цивилизованият свят се въздържа да ги прасне както заслужават, но от време на време на някой азиатец не му издържат нервите. Така беше и със закъсненията на Путин при всякакви международни прояви. Търпяха го със съзнанието, че така той себе си излага .Обаче в Япония и Сингапур му казаха, че имат график за събитията и го накараха да чака и се моли за среща, след като беше закъснял. Невежливите хора трябва да се санкционират, абсолютно без значение голяма или малка сила представляват!Коментиран от #182
22:52 06.05.2020
179 Мисля си
До коментар #51 от "РЕАЛИСТ":
Ами същото важи и за "братята освободители", нали? Царят им иска Проливите, а понеже няма как да твърдят, че са били техни, се слага етикетът за спасение на братята -славяни! Казуистиката има много страни!23:00 06.05.2020
180 И аз да кажа
До коментар #100 от "Барчо":
А нещо да ти припомня преди идването на големите вериги как прекупвачите-мутри не оставяха стоката на производителите да стигне до пазарите, как им я вземаха за жълти стотинки , а който не е съгласен му изгниваше, как прихващаха камиони и бусове по подстъпите към големите градове? Ей, много избирателно помните, срам нямате! А на колко персонал дават работа? Аз съм доволен от веригите- никой не ме навиква като си избирам стока, както по пазарите.23:20 06.05.2020
181 Айде бе
До коментар #140 от "123":
Не е печелила всички войни с Турция, напротив- печели тази, в която българското опълчение и население й съдействат. И ако твърдиш, че Русия има право да води война, за да попречи на ЧУЖД икономически проект извън нейната територия, то тогава Полша и Украйна имат право да ни обявят война заради Южен и Турски поток, така ли?23:39 06.05.2020
182 Щи кажа Аз ..Казнал бил...
До коментар #178 от "И аз да кажа":
Шш ей "Вежливия"Ку-Ку..Ку-Ку ...Хапчетата Хан-че-та-та ..
Пак си избягал, през капандурата на психото и си мислиш, че можеш да летиш.
Както си тръгнал ще приключеш, като мазно вонящо петно на земята.
Пфуу .
Къде ве' изпускат медицинските сестри такива психо-изкривени ...да драскате глупост,връз Глупост.
Да си се чуди Човек?
Пък и Да Пази Господ Бог от такава прокоба и душевно наказание.
Коментиран от #184
23:41 06.05.2020
183 И аз да кажа
До коментар #161 от "Иван":
Днес не е имало парад, че да излиза флотът! Имаше разиграване на примерна акция. Какво злобеете? Ние сме си малка страна, и да се надрискаме от военни напъни, всичките да се запишем в армията, пак не можем да впечатлим многомилионни държави с квази авторитарно управление. Така че можем да сме благодарни, че премиерът ни е разумен и имаме спокойни отношения с Турция. И членството в НАТО е също разумен избор.23:58 06.05.2020
184 И аз да кажа
До коментар #182 от "Щи кажа Аз ..Казнал бил...":
Не личи каква идея искаш да защитиш! Че да си арогантен е хубаво? Нали знаеш - на зла круша- зъл прът! Като гледам колко грешки си направил, май ти имаш нужда не от хапчета,ами от вливане през система! А това, което написах го има по сайтовете00:10 07.05.2020
185 Гръцки псоли
До коментар #166 от "Енгин Йозкоч":
Независимо дали пакистански наемник, опитен турски пилот или неопитен, турските бойци са свикнали да имат гръцки изтребители на опашката си. Това е рутина.00:56 07.05.2020
186 Ма наистина ще бъдеш прав
До коментар #69 от "Хасан":
Ако и ти си смениш името от Хасан на Асен- звучно българско и царско име!!!!! Лошо ли ще ти е? Какво е това твое отношение към добронамерената политика на бай Тошо през близката и скъпа за всички вас (незабравимата) 1985. Май си закъснял да му изкажеш твоята искрена благодарност! Ама както казва българският народ " "По-добре късно от колкото никага"Асене вдигни гордо глава и престани с робуването ти на измислени имена от рода на "Хасейн"!( Ако незнаеш коренът на новото ти име е български)
02:10 07.05.2020
187 Тюркян
До коментар #8 от "Хасан":
Да, абсолютно достоверна информация!18:41 14.05.2020
188 7383
До коментар #41 от "РЕАЛИСТ":
550 godini22:57 23.05.2020