Денят на Победата е празник по случай победата на СССР над Нацистка Германия във Великата Отечествена война. Установен е с указ на президиума на Върховния Съвет на СССР от 8 май 1945 и се празнува всяка година на 9 май и до днес.
Съюзниците от Втората световна война обаче честват на различни дати. Причината за това е разликата в часовото време и усложнената процедура по капитулацията на Германия. Затова в Европейския съюз и САЩ Денят на победата над Германия се празнува на 8 май, а в Русия – на 9 май.
На 8 май 1945 г. в 23,16 ч в превърнатия в развалини град под прожекторите на съюзническите медии началникът на генералния щаб на Вермахта фелдмаршал Кайтел, влязъл в залата с маршалски жезъл и монокъл на окото, подписва германската капитулация в сградата на военноинженерното училище в берлинското предградие Карлсхорст. От страна на съюзниците имената си слагат маршал Жуков, британският маршал от авиацията Тедър, американският генерал Спаац и френският генерал Латр дьо Тасини.
Тук демонстриращият до този момент прусашко самообладание фелдмаршал Кайтел не издържа: "Как, и французите ли?! Само това липсваше!", се възмущава той. И не без основание, като се има предвид позорната капитулация на Франция през 1940 г. и сътрудничеството на режима на Петен с Хитлер.
Първа точка от подписания от тях
“АКТ ЗА ВОЕННА КАПИТУЛАЦИЯ”
“ Ние долуподписаните, действайки от името на Германското Върховно Командване, се съгласяваме за безусловната капитулация на всички наши въоръжени сили на суша, на море и във въздуха, а също всички сили, намиращи се в настоящия момент под немско командване, предаваме на подчинение на Върховното Главно командване на Червената Армия и едновременно на Върховното Командване на Съюзническите експедиционни сили”.
Трагедията започва на 1 септември 1939 година с нападението над Полша.
До 9 май 1945 година човечеството записва в историята си най-кръвопролитната война. За период от близо 6 години загиват милиони хора по цял свят. 61 държави са въвлечени в тоталната кървава разправа. Тази касапница е известна като Втората световна война. По-малко известно е, че Германия е победена веднъж, но капитулира два пъти.
На 7 май 1945 година, в 2:41 часа, в град Реймс, Франция, Германия подписва пакта за безусловната си капитулация. С това се слага край на сраженията. Документът задължава страните да оставят на място военните си формирования. И да не предприемат никакви действия по унищожаване или повреждане на имущество и инфраструктура.
От страна на хитлерова Германия пактът е подписан от Алфред Йозеф Фердинанд Йодл – генералът, който от 1938 година ръководи Оперативния щаб на Вермахта. За антихитлеристката коалиция подписите си под документа полагат генерал-лейтенант Уолтър Бийдъл Смит – началник на Главния щаб на Съюзническите експедиционни сили и представителят на Върховното главно командване на СССР генерал-майор Иван Суслопаров. Като представител на Франция и свидетел на подписването, пактът е подписан от заместник началника на Щаба на националната отбрана, бригаден генерал Франсуа Севез.
Капитулацията на нацистка Германия влиза в сила от 23:01 часа (средноевропейско време) на 8 май 1945 година. Пактът е изготвен на английски език и за официална е приета само версията му на този език.
На церемонията по подписването на пакта в Реймс присъстват 17 журналисти. Всички те се съгласяват под клетва да не оповестяват официално новината за подписването на документа за срок от 36 часа. Информация обаче изтича. В САЩ и Европа официалното обявяване на подписването на пакта е малко преди полунощ на 8 май. А в СССР – в късните часове на 9 май. От тогава като ден на победата в СССР се отбелязва 9 май.
Сталин е възмутен от подписаната капитулация в Реймс,
при което водеща роля имат западните съюзници. Той отказва да признае този акт и иска ново подписване на капитулацията в завзетия от Червената армия Берлин. И моли съюзниците да не обявяват официално за победата до встъпването в сила на капитулацията, т.е. до 9 май. В последното искане му отказват и Чърчил, и Труман, който заявява, че молбата на Сталин е постъпила при него много късно и е невъзможно да бъде отменено обявяването на капитулацията.
Сталин заявява: „Договорът, подписан в Реймс, не трябва да се отменя, но не бива да се признава. Капитулацията трябва да бъде отразена като най-важният исторически акт и да бъде приета не на територията на победителите, а там, откъдето тръгна фашистката агресия – в Берлин, и не в едностранен ред, а задължително от върховното командване на всичките страни от антихитлеристката коалиция…“ В отговор съюзниците се съгласяват да проведат церемонията с вторичното подписване на акта в Берлин. Айзенхауер известява на Йодъл, че германските командващи видовете въоръжени сили трябва да се явят за провеждането на окончателната официална процедура във времето и мястото, което бъде посочено от съветското и съюзните командвания.
Окончателната и безусловна капитулация на Германия е подписан в берлинското предградие Карлхорст, в сградата на бившата столова на военно инженерното училище. Според официалната версия, приета в Съветския съюз, актът е подписан на 8 май в 22,43 часа централноевропейско време, в 00,43 часа на 9 май московско време. В текста на акта не е посочена точната дата на подписването му – посочен е 8 май 1945 г.
Под този документ подписите си от немска страна слагат генерал-фелдмаршал, началник на Върховното командване на Вермахта Вилхелм Кайтел, представителят на Луфтвафе – генерал-полковник Штумпф и на кригсмарината — адмирал фон Фридебург. Безусловната капитулация е приета от маршал Жуков (от страна на СССР) и заместник главнокомандващия на експедиционните съюзнически сили маршал Тедър.
Айзенхауер има намерение да присъства на второто подписване на акта, но е спрян от възраженията на Чърчил и група офицери от своето обкръжение, недоволни от тази процедура. В резултат Айзенхауер изпраща своя заместник Артур Тедер.
Според съгласуваността между правителствата на Съветския съюз, САЩ и Великобритания е постигната договореността процедурата в Реймс да се смята за предварителна. Точно така тя се трактува в Съветския съюз, където значението на акта на 8 май се принизява, но на Запад се оценява като официално подписване на капитулацията, а процедурата в Карлхорст – за ратификацията ѝ.
След като приема капитулацията, Съветският съюз не подписва мир с Германия,
т.е. формално остава в състоянието на война. Указът за прекратяването на войната е приет от Президиума на Върховния съвет на Съветския съюз на 25 януари 1955 г.
Идеята за безусловна капитулация е лансирана от президента Рузвелт още на срещата в Казабланка през 1943 година.
До месец юли 1944 година е разработен детайлно документ, съгласуван с всички командвания в антихитлеристката коалиция. Когато на 4-5 май 1945 година въпросът за капитулацията на Германия вече става актуален, се налага да се напише нов, кратък и чисто военен текст на пакта. Автори на документа са американски офицери от щаба на главнокомандващия американо-английски съюзнически сили Дуайт Айзенхауер.
В Народна република България 9 май не е официален празник, но този ден се отбелязва тържествено,
като се поднасят цветя и венци на паметниците на загиналите български и съветски войници, бойци от съпротивата и партизани, организират се и други тържествени мероприятия.
След 10 ноември 1989 г. в България се прекратява организирането на официални тържествени мероприятия по случай Деня на победата. На този ден започва да се отбелязва Деня на Европа, посветен на мира и обединението.
В България, както и в ЕС, Денят на победата започва да се отбелязва на 8 май. Въпреки това, всяка година русофили, евроскептици и левичари в цялата страна продължават да празнуват на 9 май. Те отдават почит на загиналите български и съветски воини, и полагат на техните паметници венци и цветя. От 2005 г. празнуващите на 9 май носят по руски образец символични георгиевски ленти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лошото иде
Коментиран от #17, #64, #96, #136, #274
06:07 09.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Алексей
До коментар #4 от "Загуба":
Грешиш нее верно това!06:20 09.05.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Тъп
Коментиран от #13, #81
06:25 09.05.2020
8 Разбира се.
До коментар #4 от "Загуба":
Отвратителни са предприетите промени на инфраструктурата - електрификация, строеж на язовири, заводи, водопроводи за битово потребление; постепенното и необратимо успокояване на социалния живот; модернизирането на селското стопанство; постепенното повишаване на а жизненото равнище - през 80- те години по този показател Народна Република България е сред 30- те държави в света / данни на ООН/ по жизнен стандарт ... Това са фактите.Коментиран от #267
06:27 09.05.2020
9 ТтттттТ
Коментиран от #273, #275
06:28 09.05.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Тппппиии
До коментар #4 от "Загуба":
Само едно ще ти кажа-всички язовири са построени при соца-в днешно време само желязото и бетона не можем да произведем...а само язовирите ли са?Коментиран от #20, #83
06:31 09.05.2020
12 Жеката.
06:33 09.05.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ю Кортес
06:35 09.05.2020
15 Здравей ББ
До коментар #4 от "Загуба":
Поли от Симитли!06:38 09.05.2020
16 Боа
До коментар #4 от "Загуба":
А денът,кога България губе трите марета,-как ще го оцениш?Коментиран от #67
06:40 09.05.2020
17 Факти
До коментар #1 от "Лошото иде":
сталин нямаше да е сталин, ако Америка не им доставяше с кораби военна стока. За да се отбраняват срещу хитлер. Защото с калпавото въоръжение още първите седмици от инвазията немците газят всичко наред и над 3 милиона мъже са пленени. Защото сталинчо е пренебрегвал предупрежденията, че хитлер се готви да го нападне и не са взели мерки да се въоражат, е тва е сталин лековерен и заради него немците избиват десетки милиони Руснаци.Коментиран от #23, #30
06:40 09.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 соц разруха
До коментар #6 от "Знаете ли че":
Съградихте безбройни панелни комплекси като Люлин и Младост, а се нанесохте да живеете в красивите сгради строени преди соца. Съградихте общество, което е мързеливо, лъже че работи, гледа само как да крадне и да прави далавера! Всичко се случва с връзки и подкуп. Малоумна сектанска култура, където всичко е задължително, без право на личен избор.Коментиран от #41
06:41 09.05.2020
20 браво бе
До коментар #11 от "Тппппиии":
Искаш а кажеш, че ако нямаше соц нямаше да имам язовири ли, като всички други западни държави, които нямат язовири?Коментиран от #34
06:43 09.05.2020
21 Е така кат стане
Коментиран от #80
06:44 09.05.2020
22 Домбровски
До коментар #4 от "Загуба":
Точно след 1944 година България от аграрна държава се превръща в промишлена. И то изпреварвайки много Европейски държави .А сега отново сме на дъното.
Коментиран от #24, #25, #28
06:46 09.05.2020
23 Болшевиките
До коментар #17 от "Факти":
Са се подготвяли за война с германия и за окупация и съветизация на цяла Европа.Очаквали са че войната на запад ще се затегне както през ПСВ и западните държави ще се взаимно изтощят.За това са сключили договор с германия и всестранно са подпомагали Хитлер.Разбира се,срещу дял от плячката,Полша,балтийските държави,части от румънияКоментиран от #56
06:50 09.05.2020
24 измет сте
До коментар #22 от "Домбровски":
Този след 1944-а комунистите окрадоха земята на селяните. Имало такива развити сеслки общества, на които ТКЗС-то не може да стъпи на малкия пръст. Хората са били собственици на земята, на продукцията, сами са решавали къде и за колко да я продадат. Само мързеливите селяни (комунистите), тези които не работят са били "прогресивни" и са искали да работят във фабрика или завод. Съсипахте селското стопанство и фалирахте държавата с тези заводи! Кои сте вие, че със сила, с автомати ще променяте начина на живот на хорат, естествено, че ще ви мразят! Правете си експериментите в СССР!!!Коментиран от #45
06:50 09.05.2020
25 Даам
До коментар #22 от "Домбровски":
Кво се перчиш, бе и докъде я докара България така. Само след 40г потънали в заеми и не конкурентното способност съвеЦките икономики фалираха. Бай ти тошо като е отишъл на посещения в западната Германия какво е казал след това, а че комунизъма е едно недоносче. Бай ти тошо разбира повече от вас защото е врял и кипял а философи кат вас неща да слушам.Коментиран от #50
06:52 09.05.2020
26 рай
06:53 09.05.2020
27 Хрониките на герберлунгия
Коментиран от #29, #114, #238
06:55 09.05.2020
28 Прочети
До коментар #22 от "Домбровски":
Икономическия доклад на ЦК на БКП от декември 1988 г за пълния фалит и разруха на България от соца.Външни задължения 8 милиарда,по сегашни цени това са 100 милиарда долара.Рухнали предприятия и земеделие,тотален дефицит на стоки,режим на ток и бензин,липса на детски храни и медикаменти в болниците.Напълно опустошена страна.Комунистическата върхушка се ориентира към капитализъм и продължава опустошаването и грабежа с така наречения преход.Коментиран от #55, #65, #271
06:56 09.05.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Любопитни факти
07:01 09.05.2020
34 бастунчо
До коментар #20 от "браво бе":
За 30 години демокрация колко язовира са построени ? Колко ВЕЦ-а,АЕЦ-а, ТЕЦ-а ?Коментиран от #38, #69
07:02 09.05.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 и сега е соц
До коментар #31 от "Хрониките на герберлунгия":
Накъдето и да се огледаш виждаме една бивша соц държава - грозно, сиво, разруха. Всичко си е като преди.Коментиран от #59
07:02 09.05.2020
37 Кирил
Коментиран от #44
07:03 09.05.2020
38 вие сте на власт
До коментар #34 от "бастунчо":
Не лъжете, че е демокрация, всичко си е като преди. ГЕРБ е филиал на БКП, ДС управлява, децата на номенклатурата държат всички пари.Коментиран от #61
07:04 09.05.2020
39 Панов
Коментиран от #40, #42
07:05 09.05.2020
40 И няма
До коментар #39 от "Панов":
Никъде другаде повече балъци които да им вярват07:06 09.05.2020
41 Е хе хе
До коментар #19 от "соц разруха":
Много си умен, значи по твойте твърдения сега живеем в соца, е без панелките дето сега народа ги търси ,ама няма .... за без пари07:08 09.05.2020
42 Хрониките на герберлунгия
До коментар #39 от "Панов":
На Нинова и бсп ще повярвам, когато гергов, станишеф и микоф не са в редиците и, с тях тя си е просто филиал та герб. Честит празник на победата братя руси. Сами се изправихте, воювахте и победихте кафявата чума. Чест и вечна слава за подвига ви.07:09 09.05.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ей чшшшш
До коментар #37 от "Кирил":
А Цецко бецко? А къщи ,Барцелона,Фидосова,тераси, асансьори, Цачева? Ай сиктир, стига тролене07:11 09.05.2020
45 Домбровски
До коментар #24 от "измет сте":
1989 година като ги върнахте на селяните какво стана ? 90% от земята стана собственост на 8% от земеделците !!!07:13 09.05.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Вече
07:14 09.05.2020
49 слаботоков
07:15 09.05.2020
50 Домбровски
До коментар #25 от "Даам":
1989 година завари България със заем от 10 милиарда . За сметка на тия милиарди - колко завода ,язовира ,Тецове , Вецове ,Аец бяха построени ?Каква армия имахме и колко самолета ?
Коментиран от #60
07:16 09.05.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Пламен
До коментар #51 от "Петър":
Какво им се обясняваш. Членуват в най богатия клуб в света, и са негодни да се възползват. Те така работиха и през комунизма, за това и фалираха.07:20 09.05.2020
54 Ами
До коментар #46 от "Ей чшшшш":
И още ще прибират, защото ни няма като общество никакви.07:22 09.05.2020
55 Домбровски
До коментар #28 от "Прочети":
Тая разлика в стойностите преди и сега от къде я изкара ? Или доларът се е обезценил 12 пъти ?!07:23 09.05.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 бастунчо
До коментар #36 от "и сега е соц":
Ако не беше соца още в някоя колиба щеше да живееш . 80% от Българите получиха свое собствено жилище именно тогава.И продължават още да си живеят в него.
07:27 09.05.2020
60 Съжалявам но
До коментар #50 от "Домбровски":
Ами некадърния ти комунистки строй къде се разпадна, за това имахме заем от 10милярда.И язовири вецове и тецове, много добре знам как се правиха, чрез труда и жертвата на трудови войски, чрез затворници и работниците работиха за малко пари много медали и грамоти.Коментиран от #82, #122
07:30 09.05.2020
61 бастунчо
До коментар #38 от "вие сте на власт":
Нали вие ги избирате бе ! Нали ходят на закуска в краварника не ходят на закуска в Русия !Някои демократи от закуски си купиха 6 апартамента и то с асансьор !!
07:30 09.05.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 История
До коментар #1 от "Лошото иде":
Най големия му враг бяха народите окопирани от Червената армия и самия руски народ .07:39 09.05.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Колониални хроники
До коментар #16 от "Боа":
Не ги е била спечелила , за да ги загуби. Била е само временно там , с разрешението на Вермахта , ама Вермахта загуби , а друг разрешение не даде , напротив ,дадоха разрешение за нашите територии. Та България е била на 3 морета , при Цар Симеон 1 , и Иван Асен 2. Когато сме имали истински владетели , а не назначени от вън сатрапи.07:43 09.05.2020
68 И хахахахаха
До коментар #62 от "будна ера":
Америка пройзвежда толкова много, че като наложи ембарго и рашиика иран подквичват и скимтат а ким чен дебелия от зор истрелва фишеци уж да плашиКоментиран от #108, #260
07:43 09.05.2020
69 Руски еничарин
До коментар #34 от "бастунчо":
Ама верно си бастунчо. Къде видя в България Западна демокрация ??!! Още ни управляват ДС и БКП07:43 09.05.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ
07:48 09.05.2020
72 Емии
До коментар #58 от "Хрониките на герберлунгия":
Ето за какво България никога няма да дръпне на пред с такива мързели ганьовци. Където си мислят, че като работиш и изкарваш продукция след което я продаваш било престъпление. Ми по тая логика що да работят заводите подпомагани от инвеститори, или българи имащи заводи но теглещи заеми.Коментиран от #250
07:49 09.05.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Даа
07:55 09.05.2020
77 Знам
До коментар #74 от "Хрониките на герберлунгия":
Щом са ниско качество суровини, яж плодове и зеленчуци от аляска и всичката битова техника и продоволствия си ги взимай от Марс. Защото всичко това се произвежда от данъците на данъкоплатците.07:59 09.05.2020
78 Румяна Костова
08:01 09.05.2020
79 mediator37
До коментар #56 от "Боа":
А съзнаваш ли , че не СССР победи? ПОбедиха САЩ- най-голямата индустриална сила в света, Британската империя- най-голямата и едва на последно място Сталинската империя, по-известна като СССР. Защо всяка година си присвоявате победата? Ако не бяха САЩ и Великобритания, които изнесоха на гърба си цялата морска, цялата въздушна и половината сухопътна война, СССР щеше да е история още на 16 октомври 1941 година. Знаеш я тази дата, нали.Втори въпрос: Една от държавите победителки- СССР къде е сега? Защо не съществува? А победената държава Германия е първа в Европа.
Коментиран от #85, #93, #103
08:03 09.05.2020
80 Не е така
До коментар #21 от "Е така кат стане":
Скоро западната икономика изградена от печатане на пари без покритие, крадене от Световната банка и ЕЦБ, необезпечени кредити ще рухне. Запитай се защо реват срещу Русия която единствено може да се самоиздържа? Защо Китай ще изпревари САЩ и Китай ще стане икономическа сила номер едно.Коментиран от #91
08:06 09.05.2020
81 Румяна Костова
До коментар #7 от "Тъп":
Да, радост при руските колаците от собствеността е имало, работиш им по 15 часа. А ако нямаш семе да си посееш нивата, на един чувал, който ти отпуска кукака, връщаш 2. Ако пък не успееш, отрабитваш за без пари и двата чувала Чудни времена.08:06 09.05.2020
82 Домбровски
До коментар #60 от "Съжалявам но":
А заемите сега колко станаха ? Като се има предвид че 30 години продавахте само това което се построи тогава. И въпреки това изтеглихте още заеми . А и армията ликвидирахте и не подържате !08:09 09.05.2020
83 Гост
До коментар #11 от "Тппппиии":
Не само язовирите. Металургичните ни комбинати, машиностроителни заводи. И не на последно място - училищата и болниците. А построените през соца болници, особено в провинцията се поддържат лошо. И повярвай никой в новиизлюпената ни демокрация няма да построи нова сграда, в която да се лекуват обикновените хораКоментиран от #99
08:12 09.05.2020
84 Русороб
08:12 09.05.2020
85 Батиста
До коментар #79 от "mediator37":
И как победиха краварите и Англичаните.Англичаните се криха до последно като мишоци да не се сети Хитлер да ги прегази.
А краварите чакаха до последно да видят кой кого - между СССР и Германия.
И чак като видяха че германците губят се намесиха във войната !
Коментиран от #124
08:16 09.05.2020
86 Де Юре
Коментиран от #89
08:17 09.05.2020
87 Гост
До коментар #51 от "Петър":
Искате да кажете, че глада във Венецуела ги спохожда едва когато имат някакъв съюз с Русия. А пък факта, че американците ги блокират да не могат да продават нефта си, не ги виждате. Киоайте си там новата, в това може и да сте професионалист, но на мозъка Ви не достига сила да анализира световните събития.Коментиран от #94
08:18 09.05.2020
88 pepy
ЕВРОПЕЙЦИ, ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
08:18 09.05.2020
89 Румяна Костова
До коментар #86 от "Де Юре":
Имате чувство за хумор,а това е добре, малко да се разведрим. За колко дни падна Франция и защитниците и се предадоха, а пък другата половина от можещите да воюват минаха на страната на Хитлер? Затова и тази държава не се изтъква много в споровете относно ВСВ, помни позора си.08:22 09.05.2020
90 Колониални хроники
До коментар #66 от "оня с коня":
Това което обясняваш , се нарича "червея на върха на куката" , ако се приеме , че ни остават като разлика , някакви 2 милиарда . А на чуждите банки , на които сме предоставили свободна територия , и постоянно изнасят национален продукт . Предоставили сме свободен пазар на чужди фирми , за 80 000 000 000 , според теб , колко национален продукт се е изнесъл за тези години. През границите ни вървят свободно стоки и услуги , които не се обмитяват , и таксуват и биха докарвали десетки милиарди в хазната . Но смисъла на колониализма е , да дадеш малко , като червея на куката , да направиш една шепа хора заможни и богати , останалите да разориш , убивайки конкуренцията , и да ги прибереш като евтина работна ръка. Сметката е направена отдавна. Няма и не искам аз , от моите данъци , да помагам на този грабеж ,да се преорават и презасаждат постоянно млади дълготрайни насаждения , без още да са дали плод , и да се опъват постоянно едни пари за това. Да се разорава къра , и върху него да не се сади нищо , да се оставят да буренясват плодородни земи , и да се вземат пари , като "борба с ерозията" . И ред други мошенгии , като еко-земеделие , като знаем , че нито е еко, нито земеделие. Е това става за сметка на бедният народец, който като измре , от къде ще крадат.08:23 09.05.2020
91 Дъддд
До коментар #80 от "Не е така":
Ганьо само сеир му дай. А след 3 месеца прогнозата за времето ще ми кажеш ли?08:26 09.05.2020
92 Gost
До коментар #58 от "Хрониките на герберлунгия":
Само да те допълня фермер е спести в коментара си за това, че 30% от сумата която е получил е заминала по направление иначе не би получил и цент08:27 09.05.2020
93 Гост
До коментар #79 от "mediator37":
Остава само да си спомените кога се включват във войната САЩ и Англия и колко жертви имат. После да ги сравните с тези, които дават съветските републики.Коментиран от #100, #276
08:28 09.05.2020
94 Живко
До коментар #87 от "Гост":
Какво, значи блокираха им петрола. Ами американците, ако искат доларите и влиянието по света си е тяхно и ще си блокират пазарите, за когото си искат. И голяма полза им носи саюза на Венецуела с Русия да. Като ползата от Северна Корея, срещу стандарта на Западна Корея.Коментиран от #104
08:32 09.05.2020
95 само сганта остана
08:36 09.05.2020
96 100
До коментар #1 от "Лошото иде":
Кое точно от делото му е живо? Нито има комунистически държави в Европа, нито има СССР.08:38 09.05.2020
97 Тази война не е последна!!!
08:39 09.05.2020
98 Русороб
08:40 09.05.2020
99 Я пак
До коментар #83 от "Гост":
Какви заводи, какви болници бе. Много ясно, че всичко живо избяга на Запад. И тука като няма работна сила за какви заводи и училища ми говориш. Хоратс няма да стоят да ги управлява БСП я къде три мандата се не на крадоха и не на ядоха. Или мутрата бойко където още се гордее, че имал партиен билет. Още 89г работната сила избяга кой ще поддържа заводи, болници, училища?08:40 09.05.2020
100 100
До коментар #93 от "Гост":
Англия е във войната от 39-та година. Единствената страна, която воюва със силите на оста от първия до последния ден на войната - 6 години. Примерно СССР воюва около 4 години. Щатите се включват късно, защото късно ги нападат.Коментиран от #102, #116, #126
08:41 09.05.2020
101 Иван
08:41 09.05.2020
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Дела и документи
08:49 09.05.2020
106 Ссср
08:52 09.05.2020
107 Мим
08:53 09.05.2020
108 Gost
До коментар #68 от "И хахахахаха":
А сега ни кажи какво ембарго е наложила Америка на Русия когато търговията м/у тях върви с пълна сила. С изключение на това, че Фйокла Ивановна Степан Степанич и Иван Иванич нямат право да посещават Америка. На България обаче господарите ти забраниха да изнасаме боклуците си за Русия. Та сега се чудим на коя тоалетна на кой паркинг в Европа да стане е бизнесмени хигеинистиКоментиран от #111, #112
08:54 09.05.2020
109 qwerty
Коментиран от #115, #121, #132
08:54 09.05.2020
110 Иван
08:59 09.05.2020
111 Хахахахаха
До коментар #108 от "Gost":
Ами, щом Русия е приела да е в Г20 тя има задължения и е изнасяла и ще изнася ресурси, за Запада иначе гладия баче. А ти като търгуваш с Русия ква полза от рублите им.Коментиран от #272
09:02 09.05.2020
112 Ъгълче
До коментар #108 от "Gost":
Даа и вече 30г милиони не искат да се връщат щото били бизнесмени хигиенисти хахахахаха09:03 09.05.2020
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 ФАКТ
До коментар #27 от "Хрониките на герберлунгия":
Браво !09:06 09.05.2020
115 Иван
До коментар #109 от "qwerty":
Чакали са българин фотограф09:08 09.05.2020
116 на Муро
До коментар #100 от "100":
Първо , дали Хитлер е искал да воюва с Англия насериозно , или само да им даде добър урок , и да ги покани на масата за преговори , от позицията на своята сила? Когато започват масираните английски бомбандировки над германската инфраструктура , за германците вече е късно , защото са затънали дълбоко в лай.... на Източният Фронт , и там не са изпълнили нито един от заложените си планове. Имало ли е сухоземна връзка с Англия през която Хитлер е могъл да осъществи своята тотална доминация в битките по земя. В Ел Аламейн воюват италианците + един немски експедиционен корпус с 200 танка. И Ромел ги разхожда там сума ти време , като пръскачка из лозе, до като му свършиха горивото и боеприпасите . А те свършиха на цялата германска армия , защото от Изток , не им позволиха да си ги набавят , каквато беше основната цел на Барбароса . И ги спряха първо тези 18 000 стари руски танка , направени от Сталин , до като излязат новите ТЕ-34 , ТЕ-34-85 ИС -1 ИС-2 , и докато успее да пристигне някаква помощ от съюзниците , която , започва да се усеща реално , чак в края на 1942, и 43г. , а до тогава Хитлер отдавна е загубил войната , и концепцията за светкавична война.Коментиран от #251
09:09 09.05.2020
117 Иван
09:11 09.05.2020
118 Ддсс
09:12 09.05.2020
119 az #Победа75
09:15 09.05.2020
120 mediator37
До коментар #103 от "Поздрави":
Защото бъркаш средната и висшата класа в Русия с арбайтерите. Още през 1985г. асистентът ни по политикономия ни превеждаше статии от списание Економист (английско), в които пишеше, че 80% от РАБОТНАТА СИЛА в Германия прекарва годишната си отпуска в чужбина. Още тогава, когато да излезеш в чужбина, беше ехеее. Фактът, че виждаш германски пенсионери и прости арбайтери да си купуват бира от супера и да я пият двама души една бутилка седнали на пейка е верен. Изводите ти не са верни, защото това е друга класа. За руските арбайтери и руските пенсионери ми говори.Коментиран от #123, #135
09:15 09.05.2020
121 Иван
До коментар #109 от "qwerty":
Косоварите эащо не са ги спряли?09:16 09.05.2020
122 Gost
До коментар #60 от "Съжалявам но":
Много ти е тъпа опората все пак съм ходил на училище преди 10ти ноември 89г и мога да смятам. Няма как да ме убедиш че 10 е по голямо от 40.само да ти припомня защото се правиш на ударен какво направи вожда ти когато правителството на Орешарски поиска да изтегли 1 милиард заем то небе виене то небе мучене как Орешарски искал да зароби България с 1 милярд заем. А сега ни кажи какъв заем изтегли вожда веднага щом се качи на престола не бяха ли 16милярда.пак ще ти припомня ходил съм на училище преди 10 11 89ги колкото и да се напъваш да убеждаваш че 10 е по голямо от 40 и 1 по голямо от 16няма как да повярвам в товаКоментиран от #125
09:18 09.05.2020
123 Иван
До коментар #120 от "mediator37":
Ако не беше Чърчил,сега щяха да си пият бирата на Българското Беломорие.09:19 09.05.2020
124 mediator37
До коментар #85 от "Батиста":
Към 6 юни 1944г. Хитлер има: А/ на Източния фронт 159 дивизии; Б/ на Запад- от Норвегия до Франция, в Италия и в Германия - 136 дивизии. И това е само началото на разговора ни.За целия период на войната: А/ три четвърти от авиацията на Хитлер е на западния фронт; Б/ пак за нуждите на въздушната война в Германия са разположени над 10000 зенитни оръдия 88мм Флаг, които са и противотанкови; В/ Германия произвежда за нуждите на морската война 1113 подводници, които по съвкупно тегло превъзхождат 2,5 пъти цялата верижна бронетехника на Райха- танкове, САУ, щурмови оръдия, БРЕМ и т.н. Питам аз и отговор не искам- Ако всичко това беше хвърлено на Изток, какво щеше да стане със СССР? И въобще не споменавам, както забелязваш, за лендлиза, което е друг много дълъг разговор.
Коментиран от #134, #142, #152
09:29 09.05.2020
125 Хихихи
До коментар #122 от "Gost":
Искаш да ми кажеш, че в ония времена, когато стоките бяха стотинки на всякъде и не само в България, цените и нуждите ще седят на едно и също ниво ли. Продукт на училището в соца си и чак ми се хвали. А вожда Борисов си е ваш с партииния билет и назначените бивши комуняги в партията му. И повече на никой няма да се обеснявам а отивам да си садя рапицата и да вадя пари, за да ми работят философи, като теб на нивите а аз да плащам и да си пия бирата.Коментиран от #127, #129, #158
09:30 09.05.2020
126 Гост
До коментар #100 от "100":
И къде е водила Англия велики сражения 6 години? В някой офис на хартия? Защото тогава електронни игри още не е имало.Коментиран от #133
09:38 09.05.2020
127 Иван
До коментар #125 от "Хихихи":
Точно така, иди си сади нивата и продължавай да обвиняваш за всички беди в този свят комунистите. Ако цял ден човек е зает да копа или да се перчи как надзирава работниците си, то не му остава много рационално време за мислене.09:41 09.05.2020
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Смешко
До коментар #125 от "Хихихи":
Оставили мама и баба на детето наследство и взел та станал бизнесмен, да ама друг път хе хе09:47 09.05.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Gost
До коментар #109 от "qwerty":
Часовници обувки плячкосвали тази дума която ползваш с цел да обидиш не е толкова обидна колкото си мислиш. Върни се много назад във времето още преди новата ера и стигни до днес и ни разясни каква роля е испалнявал освен придоволствена обоза които върви след всяка армия. Нима Александър велики цезарите и всички владетели водили воини са плащали от собствения си джоб. Не е ли плячката основния мотив за за стмул. Кихлебарената стая стотиците хиляди произведения на изкуството златните накити на хората. Още по гнусното избиването на златните корони от зъбите на хората как го наричаш смяна на собственост ли. Руснаците са растреляли много повече от своите мародери от колкото германците. Искам да те попитам какво правят в момента американците с сирийския с либийския петрол купуват ли го или го Плячкосват.09:53 09.05.2020
133 mediator37
До коментар #126 от "Гост":
Обременен си от гледане на съветски филми.Англоамериканската авиация превръща Германия в орна нива и това е още от средата на 1943г. От юли 1943г. до края на войната над Германия хвърлят месечно еквивалента на 100 атомни бомби. Само загиналите германски деца са над 500000. Само юли 1943г. докато трае Курската битка Хамбург е унищожен с бомбардировки. 250 хиляди жилища са сринати, 400000 души умират.
Един пример за "никаквите" според теб заслуги на Англия и САЩ. Денят е 12 юли 1943г. и на южната дъга на Курск при село Прохоровка войските на СС удържат огромна победа, като унищожават цялата 5-та гвардейска танкова армия на Ротмистров. До 16 юли затвърждават победата като пробиват всички три ешалона на съветската отбрана и започват систематичното изтребване на обкръжените съветски дивизии. ОБАЧЕ, точно в този момент Хитлер ги изтегля от Курската дъга и ги праща къде? В Италия. А ти ще ми кажеш защо. На почивка? Лято е все пак. Да ядат пица? Да се видят с папата?
И ето така приключва изненадващо битката на Курската дъга. И виж в уикито по това време чии войски дебаркират в Италия, ей така за обща култура.
Коментиран от #139, #141, #144, #146, #190
09:53 09.05.2020
134 Джак Спароу
До коментар #124 от "mediator37":
Германия произвежда 1113 подводници ? Ти наред ли си ?Кригсмарине :
Третия Райх притежава - 249 подводници !
Като някои от тях не са довършени .
Коментиран от #148
09:55 09.05.2020
135 Луната спи а някой краде
До коментар #120 от "mediator37":
Да наистина, тези 15 дни отпуска на германеца , не може да му ги отнеме никой. Те са заложени като изискване , към победителите съюзници , още на масата за преговори , към победена Германия . Тоест , изискването към победителите е било , правете с нас каквото искате , но ние няма да отстъпим от това - Германският работник винаги трябва да е добре нахранен , облечен , възпитан , и високо квалифициран , и да има сравнително добри материално-битови условия за живот. Останалото е много бачкане , икономии , което за германеца е издигнато в култ. И политика,при която държавата непрекъснато обира финансово , широките слоеве на обществото , и те дори не могат да мечтаят за лична собственост , или такива които да лежат на постигнатото от техните родители , но са задоволени от към лъскави вещи. Политиката им е умна , но и доста безжалостна. Като максима - Богата държава , всичко блести , пътища ,здания , автомобили , инфраструктура , но не много богат , и беден не е точната дума,народ . По скоро , задоволяване на ръба , трябва много да бачкаш и пестиш , за да можеш да се похвалиш с нещо . Интелектуалният труд , и положеното образование е добре платено . Ако имаш семейство , деца , ти опрощават голяма част от данъците , можеш да си помислиш цял живот да изплащаш едно жилище , което става твое на пенсионирането , след което го продаваш , защото не можеш да го поддържаш с пенсиите , вземаш парите , излизаш на квартира , и започваш да ходиш по почивки , и санат09:56 09.05.2020
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 До медиатора
Коментиран от #143, #166, #178
09:59 09.05.2020
139 Цялата истина
До коментар #133 от "mediator37":
Жалка или велика беше Англия през ВСВ ?Само водата, която отделя Англия от континента Европа, помогна безславната капитулация да не се случи и на кралските поданици.
Опитите на СССР да създаде колективен юмрук срещу експанзията на Хитлер до 1939 г., се натъкнал на откровен цинизъм от страна на Запада. Великобритания и Франция се съгласили на преговори със СССР за колективна сигурност, но техните представители пристигнали на преговорите без каквито и да било пълномощия.
А това автоматично ги изкарвало извън преговорите, т.е. двете държави се изгаврили със СССР като се направили на разсеяни лелки, които забравили да вземат брашното при месенето на хляба.
В същото време правителствата на Полша и Чехословакия блокирали всички опити на СССР да създаде отбранителен блок в Източна Европа срещу нацистката агресия.
Коментиран от #192
10:00 09.05.2020
140 das reich
Както и да е, нека на този ден си спомним за храбрите германски войници, които наказаха и се бориха с червената зараза, избиха много комунисти, за което сме им благодарни до гроб!
10:00 09.05.2020
141 Цялата истина
До коментар #133 от "mediator37":
Няма с какво да се извини Англия, както и другите споменати по-горе държави.Няма. Ама, били слаби, ама били принудени, ама не знам си какво се било случило с тях тогава…Това няма абсолютно никакво значение. Подписахте ли с Хитлер през 1938 г. съглашение? Подписахте. А защо го подписахте? „Ми, комунистите са човекоядци и пият по 8 литра кръв на ден“, – почти това искат да ни кажат, но стискат зъби и хъката-мъката се измъкват.
10:02 09.05.2020
142 898
До коментар #124 от "mediator37":
Лъжа и манипулирани цифри!Коментиран от #154
10:02 09.05.2020
143 фърфалан
До коментар #138 от "До медиатора":
ще се позовем на един цитат от английския драматург и романист Джон Лили, който казва следното: “Англия е като Новия Израел – избрана и уникална”. Мдаа, Лондон наистина смятал себе си за върха на айсберга, за сътворител на съдбата на народите на планетата. Ето това е британският политически светоглед. Апропо, ние, българите, този техен светоглед го знаем още от времето на турското робство и освободителната Руско-турска война. Но това е друг филм, както се казва.10:03 09.05.2020
144 фърфалан
До коментар #133 от "mediator37":
Влиятелният лорд Лойд коментира стореното в Мюнхен от кабинета Чембърлейн ето така: “Ние дадохме на Германия свободата да се въоръжи. Ние открихме на Германия път на Изток и с това й гарантирахме така необходимата й възможност за експанзия”.10:04 09.05.2020
145 Ти недей да
10:05 09.05.2020
146 фърфалан
До коментар #133 от "mediator37":
Между другото, Хитлер високо ценил “богоизбраните” англичани. Така високо ги ценил, че ето какво казва по повод една случка с Чембърлейн: “Аз му дадох свой автограф за спомен”, – така казва фюрерът за Чембърлейн след посписването на пакта срещу Чехословакия.Коментиран от #150
10:05 09.05.2020
147 Абе те всички са богоизбрани
10:08 09.05.2020
148 mediator37
До коментар #134 от "Джак Спароу":
Напиши в Гугъл "Подводница от тип VII". Ще ти излезе справка за този тип подводници, от които са произведени в Райха 700 бройки. Повтарям, само от този тип- 700 бройки.За целия период на морската война Кригсмарин потапя 15,7 млн. бруторегистър тона морски съдове на САЩ и Великобритания. За сравнение: За цялото си съществуване СССР от 1924г. до 1991г. има съвкупен брутотонаж на търговския си флот, включително заварени от царско време, новопостроени, подарени и новозакупени- всичко 4,7 млн. тона.
Коментиран от #165
10:10 09.05.2020
149 Хауърд Лъвкрафт
Акта за капитуляция на Германия е подписан на 7 май. На 8 май е предподписан специално за съветските представителите . На 8 май немците прекратяват бойните действия .
Войната с Япония продължава до 2 септември .
Парада на Победата е проведен на 24 юни 1945 година .
На 8 май Сталин премества Деня на победата на 9 май само в СССР. От 1965 година е почивен ден .
И какво празнуват ?
Освен покоряването на половин Европа , друго за празнуване парадобесните нямат !
10:11 09.05.2020
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 фактически
Коментиран от #153
10:12 09.05.2020
152 Пак съм
До коментар #124 от "mediator37":
Само 240 000 армия има при десанта в Нормандия , юноши и младежи. Около 18 600 е представлявала една комплектована германска дивизия , в началото на Барбароса , и е било строго забранено да се влиза в бой с не-комплектовани дивизии. . След 1942 Модел въвежда разкомплетковането при Ржев , и разбива дивизиите на части , за да може да оперира точно с тях , като със скалпел . Това са сигнални лампи за надвисваща катастрофа. Когато руската армия превзема най-важните от военно-икономическа точка Силезия , и Померания , където са половината германски военни заводи , суровини , и трудов състав , тогава генерал Теодор Бюсе изрича цинично - Войната е загубена , нашата основна цел срещу руснаците , ще бъде , да дадем време на Англия и САЩ да ни ударят в гръб. Какво има повече да се коментира. Точно преди атаката на Зееловските Възвишения , Сталин извиква Жуков да му съобщи за промяна в плана , западният фронт се е разпаднал , и вместо да атакува фронтално , да заобиколи Берлин от север за да спре армиите на съюзниците да влязат първи в Берлин . Жуков естествено негодува ,и не изпълнява неговото нареждане , а приема бърз план за Берлин . следва продължение , ако ти е интересноКоментиран от #173
10:16 09.05.2020
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 mediator37
До коментар #142 от "898":
Кое точно от написаното от мен е лъжа и не е вярно, да ти кажа къде да го намериш и то от съветски и руски източници.Коментиран от #175
10:18 09.05.2020
155 Аве Адолф Хайлллл
Коментиран от #159
10:20 09.05.2020
156 Роко
До коментар #56 от "Боа":
Не приятелю плаща репарации благодарение на Сталин по негово лично настояване България е обявена за загубила войната въпреки хилядите български жертви дадени за победата.Коментиран от #216
10:20 09.05.2020
157 фактически
До коментар #153 от "das reich":
Е как ще го кажат като излиза че са съюзници на Хитлер.10:21 09.05.2020
158 Gost
До коментар #125 от "Хихихи":
Не е лоша мечтата ти да опреличаваш тоалетната на 14 при Лайпциг на нивичка за садене на рапица и макар да убеждаваш близките си какъв бизнесмен си и да криеш че бизнеса ти е да поддържаш хигиената на "нивичкатати" а колкото до биричката аз моята си я пия за разлика от вас не на работното си място а на масите и пейките които "бизнесменчо" си поставил в парковата част на "нивичкатати ти" наречена за по кратко 00 продължавай да сееш дезифекциони препарати пардон рапица или както и да ги наричаш.10:23 09.05.2020
159 фактически
До коментар #155 от "Аве Адолф Хайлллл":
Русофилите забравят че на страната на Германия се би Япония.Всъщност ВМФ на Япония е бил стотици пъти по силен от немският тогава немците не са имали ни един самолетоносач а японците десетки.Естествено това не се споменава защото Ссср нямат никаква заслуга за победата над ЯпонияКоментиран от #184
10:25 09.05.2020
160 das reich
Вечно ще помним подвига ви, Хайл Хитлер!
Коментиран от #177
10:30 09.05.2020
161 фактически
Коментиран от #172, #200
10:33 09.05.2020
162 до рузкия гладен фалирал каскет
Коментиран от #170
10:36 09.05.2020
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 фактически
Коментиран от #167, #193
10:37 09.05.2020
165 Джак Спароу
До коментар #148 от "mediator37":
Ами и ти напиши в гугъл "Кригсмарине " - / официалното название на военноморските сили на Германия в периода 1935 – 1945 г/.Ще ти излязат всички подводници и кораби на Третия Райх.
Коментиран от #169
10:38 09.05.2020
166 Нефт ли
До коментар #138 от "До медиатора":
За изхода от битката при Сталинград , огромна роля играе мощната руска офанзива при Ржев , която има непосредствена опасност да хване група армии Център в дълбок чувал , а и Хитлер не желае отстъпление . Натам отиват всички свободни германски дивизии , от Европа , и тези които са необходими на Паулус , и Манщайн за добър изход при Сталинград . Като любимец на Хитлер , Модел получава тази помощ , и се обкичва със слава , дъбови листа , Паулус го д... , а Манщайн гледа безпомощно , останал без нужните дивизии и подкрепления. Резултата от операцията при Ржев , ич не са добри за руснаците , поради многото жертви , но погледнато стратегически , в общият план на войната , те печелят , защото изваждат о строя цяла една 6-та армия със най -силното немско оръжие , обученият и можещ войник , и кадърен команден състав . Германците трудно се опомнят , и страха от обкръжение става панически . В тила на германците се отваря голям оперативен простор , за руските танкове , и фронта се мести стотици километри на западКоментиран от #188, #198
10:38 09.05.2020
167 Благой
До коментар #164 от "фактически":
Британските и Американските танкове са 4% от общо всички танкове дадени от ленд лиза.Коментиран от #171
10:40 09.05.2020
168 ВЯРВАТЕ ЛИ НА ДОКАЗАН И ОСЪДЕН ЛЪЖЕЦ ББ
10:41 09.05.2020
169 фактически
До коментар #165 от "Джак Спароу":
Кригсмарине е победен от англичани американци.Руснаците няма никакъв принос за унищожаването на Кригсмарине.Те и не могат в руския тогава съветски флот има няколко подводници и нито един самолетоносач.Коментиран от #174
10:41 09.05.2020
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 фактически
До коментар #167 от "Благой":
Ти кажи как на покришкин почти всичките му пабедьй са на американски Айракобри.10:42 09.05.2020
172 Чингиз Хан
До коментар #161 от "фактически":
Ако не бяха руснаците - англичани и американци днес щяха да са Долна и Горна Бавария !Коментиран от #176, #180
10:44 09.05.2020
173 mediator37
До коментар #152 от "Пак съм":
Към датата на десанта на "съюзниците" в Нормандия -6 юни 1944г., не гледаме само дивизиите в Нормандия. В продължение на много години Хитлер изгражда т.нар. Атлантически вал от Мурманск и северна Норвегия на юг до Испания. В Норвегия има десетки германски дивизии, които само стоят и не са гръмнали една пушка. Към тях прибавяме всички германски дивизии, които още от юни 1943г. се съпротивляват на англоамериканците в Италия. Защото сухопътната война на Англия и САЩ срещу Хитлер не почва на 6 юни 1944г., както се опитва да внушава съветската пропаганда, а още 1942г. в Африка, където всъщност се решава изхода от войната, защото Ромел не успява да се докопа до арабския петрол. Втори европейски фронт съюзниците откриват още юни 1943г. с десанта в Италия- Сицилия. Към дивизиите на Хитлер на целия Атлантически вал и в Италия прибавяме и девет дивизии разположени в самата Германия, и още пръснати из Европа- Югославия, Гърция и т.н. Така че почти половината сухопътна армия на Райха е била на Запад към дата 6 юни 1944г.Коментиран от #182, #183, #189, #199, #215, #233
10:45 09.05.2020
174 фактически
До коментар #169 от "фактически":
Руснаците имат една заслуга осигуряването на пушечно месо.Нито като флот не говорим за ввс те не могат да се противопоставят на Кригсмарине и Луфтваффе.И двете са бити от Англииският флот и Кралските Ввс с помощта на американците.10:45 09.05.2020
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Хи Хи
До коментар #172 от "Чингиз Хан":
Верно ли и що тогава немците са изпосвалени над Британия.Коментиран от #179
10:46 09.05.2020
177 Сталин
До коментар #160 от "das reich":
Ти фашага ли го раздаваш бе овчи ?10:46 09.05.2020
178 Gost
До коментар #138 от "До медиатора":
Що за израз е ако германците в СССР с/у кого са се били с/у китайците ли личния състав на тази десанта бригада от англичани и американци ли е бил. Ако Груши не беше закъснял Наполеон щеше ли да изгуби битката при Ватерло10:47 09.05.2020
179 фатмаков
До коментар #176 от "Хи Хи":
Я кажи за тунелите под Лондон и как правителството там се кри като мишоци.Коментиран от #181, #185
10:47 09.05.2020
180 фактически
До коментар #172 от "Чингиз Хан":
Ей монгол добре че американците ви спасиха от японско робство.10:47 09.05.2020
181 фактически
До коментар #179 от "фатмаков":
А твоята баба как се е крила от американските бомби.Разправят че след англииските рейдове над София българските черва висляли по дърветата.10:49 09.05.2020
182 Този коментар е премахнат от модератор.
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 цялата истина
До коментар #159 от "фактически":
Добре че са били двете откраднати от краварите атомни бомби и идващата отгоре руска армия , че иначе краварите щяха да ядат дървото !Коментиран от #187, #195
10:53 09.05.2020
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 рузка мизерия
10:55 09.05.2020
187 фактически
До коментар #184 от "цялата истина":
И кое им е откраднато всичко е дело на Айнщайн евреин с американско гражданство отказал се от немско такова.Коментиран от #196
10:55 09.05.2020
188 mediator37
До коментар #166 от "Нефт ли":
… Офанзива известна като "Ржевская мясорубка". Така пишат както казваш, защото Ржевската офанзива 1942г. я ръководи Г.К.Жуков и представлява един огромен провал, но все пак Жуков е "маршал победы" и с тия писания, дето ги цитираш го оправдават. Имай пред вид, че както признава дори придворният руски историк Алексей Исаев, 1942г. е още по-тежка за РККА от 1941г., защото през 1941г. невъзвратимите загуби на РККА са 7,5млн. (убити и пленени), а през 1942г. са 8,5млн. През 1942 продължават чувалите ( Харков 240000 души).И сега направи справка шеста армия на Паулус от 300000 души, за да я ликвидират, колко жертви дава РККА.
Коментиран от #203, #207, #208
10:59 09.05.2020
189 898
До коментар #173 от "mediator37":
Жалки сте! Току що гледах Euronews. Имаше интервю с английски и френски ветерани. Хората простичко и ясно казаха,че ако не е била Червената армия с Европа е можело да се смита приключено,това са дословни думи на участници в операция "Овърлорд"! А ти си пиши каквото искаш! Защото като започна да пиша истината,модератора ми налага цензура!Коментиран от #197
10:59 09.05.2020
190 Факт
До коментар #133 от "mediator37":
Това са пълни глупости . Германците имат очаквано първоначални успехи , докато настъплението им е спряно , от сериозно изградените преди това отбранителни линии . Тогава скритият коз на руснаците контраатака със свежи танкови сили , започват да обграждат германските линии в чувал , Манщайн изпищява - Аз няма да последвам съдбата на Паулус , и нарежда отстъпление , въпреки изричната заповед на Фюрера . В тила на германците се образуват огромни пробойни , и през тях нахлуват руските танкове . Германците се опитват да се задържат на Харков , но Конев нарежда нощна атака на ход . И шанса на германците тогава да се измъкнат от обкръжението , се нарича Елитната танкова Дас РАйх която контраатакува и дава време на германците да избягат от Харков, естествено с много загубени позиции и техника. Гудериан цветисто описва маоумието на фюрера за тази провалена германска операция , след което германците са в пълно изтощение , и загубени всякакви шансове .Коментиран от #191
10:59 09.05.2020
191 Де Юре
До коментар #190 от "Факт":
И най вече това че голяма част от немските войски а именно Ромел е битв Африка от Монгомъри в което естествено руснаците нямат никакъв принос.А и бомбенето на немските заводи от Кралските ВВС и Сащ.Коментиран от #217
11:03 09.05.2020
192 100
До коментар #139 от "Цялата истина":
Хаха, само водата ги била спасила! Хитлер да не би за няма кораби? Спасил ги е техния флот и авиация. То по тая логика мога да кажа, че голямата територия на СССР ги е спасила.Коментиран от #194, #206
11:04 09.05.2020
193 Gost
До коментар #164 от "фактически":
И защо тогава в Берлин руснаците не влезнаха с нито един танк от тези които изреди а влязоха с техните 34ки.сигорно защото тези които изреди дадоха фира при Курск за да се хвалите сега че немците унищожили повече танкове на руснаците от колкото те техни. А при т34те така ли е.Коментиран от #201, #204
11:08 09.05.2020
194 фактически
До коментар #192 от "100":
Както споменах освен няколко Ту-4 руските тогава съветски ВВС нямат НИКАКВИ възможности за дълбочинни удари на немска територия.За бомбардировачи като Ланкастър Б-17 и Б-24 руснаците не са си и мечтали.Коментиран от #210
11:11 09.05.2020
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 фатмаков
До коментар #187 от "фактически":
Първите две атомни бомби са направени от сащ през годините на войната, но основните учени, които го инициират и довеждат до успешен край са европейски граждани./ германци / !!Коментиран от #202
11:12 09.05.2020
197 балканския умник
До коментар #189 от "898":
ехеххеех америка коята е имала сумати войска и оръжие плюс първи създатели на атомната бомба ще оставят Европа хехеххех добър опит маниполаторче на френски и англииски ли ги разбраКоментиран от #213
11:13 09.05.2020
198 Този коментар е премахнат от модератор.
199 898
До коментар #173 от "mediator37":
От гледна точка на голямата стратегия... – подчертава през май 1942 г. президентът на САЩ Франклин Рузвелт – трудно може да се избяга от очевидния факт, че руските армии унищожават повече войници и оръжие на противника, отколкото всичките други 25 държави на Обединените нации взети заедно“.Трудно се спори с Ф.Рузвелт!
11:14 09.05.2020
200 Оня с китарата
До коментар #161 от "фактически":
Да фактически и по същата логоика един от недостатъците на немските въздушни сили е,че не са имали налични тежки читиримоторни бобмбардировачи с голям обсег в НАЧАЛОТО на войната. За да достигнат вътрешността на империята. Точно това ебил един дребен,но значителен недостатък иначе и за Англия изходът от войната би бил друг ако германците разполагаха и с тежки бомбардировачи,а по това вереме вече англичаните са имали стотици.11:14 09.05.2020
201 фактически
До коментар #193 от "Gost":
Война от танкове спечелена няма има война спечелена единствено от ВВС а руснаците такова и доден днешен нямат.Коментиран от #214, #218, #221
11:14 09.05.2020
202 фактически
До коментар #196 от "фатмаков":
Евреи преследвани в германия по-точно и всичко е на основата на Айнщайн.11:15 09.05.2020
203 898
До коментар #188 от "mediator37":
За периода 1941-1945 г. войските на Червената армия разгромяват и пленяват 607 вражески дивизии, а в същото време англо-американските – около 176 дивизии. На Източния фронт Вермахтът губи 70% от унищожените за цялата война самолети, 75% от танковете и 74% от артилерията.Коментиран от #230, #231
11:18 09.05.2020
204 ивс
До коментар #193 от "Gost":
в Авганистан терористи по джапанки попиляха и рузките самолети и рузките прехвалени танкове още се търкалят из баирите на Авганистан.Коментиран от #209, #232
11:18 09.05.2020
205 123
До коментар #46 от "Ей чшшшш":
3 милярда някой щеше така или иначе да ги прибере и нямаше да е Българин.Ако не беше САЩ щеше да бъде Швеция,Франция,Германия,Китай,Пакистан но нямаше да бъде български мафиоз.Защото за направата на самолети се иска знание, работа и заводи и трите са много дефицитни в България. Направата на самолети не са като баджанака да ти даде под концесия плажа на морето да си изкараш милиони с мързела и простотията си, за сметка на губещата държава.11:19 09.05.2020
206 Точно
До коментар #192 от "100":
Голямата територия ги е спадила.11:19 09.05.2020
207 898
До коментар #188 от "mediator37":
В периода 1941-1943 г. на англо-американските войски в Северна Африка се противопоставят от 9 до 20дивизии, в Италия през 1943-1945 г. – от 7 до 26 дивизии, в Западна Европа след откриването на Втория фронт през 1944 г. – от 56 до 75 дивизии. Именно на Източния фронт общите загуби на Вермахта в сраженията с Червената армия достигат 73%, а щетите, нанесени само върху личния състав, са 4 пъти по-големи от тези, претърпени на западноевропейския и средиземноморския театри на военни действия.
11:20 09.05.2020
208 отговор
До коментар #188 от "mediator37":
Всъщност наистина я започва Жуков , и редува непрекъснати атаки , по различни направления , и немците са били на косъм . Няколко пъти молят щаб-квартирата за отстъпление но фюрера е непреклонен. В разгара на битката Сталин привиква Жуков , като му казва - Помисли кой ще оставиш да довърши битките при Ржев , защото сега ни трябваш под Сталинград , готви се операция Уран , и трябва Жуков да я организира . Та Жуков си заминава от Ржев , и назначава Конев да довърши. Конев опитва каквото може , но той е без резерви , които отиват за Сталинград , а в сюблимният момент когато двете руски крила трябва да се съберат , изненадващо от "нищото " изкачат германските свежи подкрепления , които ги няма никъде на руските карти , и хващат в чувал руските части , по завършващата част от чувала , и шока е голям . Това дава голяма слава на Модел , наричат го геният на отбраната , но истината е , че освен големият му талант , е получил лично от фюрера , така нужните му дивизии за да го извърши . Конев е наказан , временно отстранен от поста. Руското разузнаване , все още куца , липсва и натрупан опит в бойните действия , а храброст имахме в излишък , коментира за събитията руски генерал - Момчетата бяха готови да умрат , а ние?11:20 09.05.2020
209 Ъхмм
До коментар #204 от "ивс":
Афганистанците щото простиха на американците и на прехваленото NATO,нали така.Кой подписа договор с талибаните? Нали с терористи не разговаряли? Разговарят море и още как! Само да отърват кожата!Ъхмм!Коментиран от #211
11:24 09.05.2020
210 Точно
До коментар #194 от "фактически":
Казаното от теб важи също и за Германия ако разполагаше е НАЧАЛОТО с четеримоторни бомбардировачи пррдназначени за дълбочинни бомбардировки над великобритания,то тогава и така наречената въздушна война за Великобритания дали нямаше да е с изход в полза на Германия.Точно за това губят и въздушната битка германците поради липса на тежки бомбардировачи.Коментиран от #212
11:27 09.05.2020
211 факти
До коментар #209 от "Ъхмм":
аре бе ама нали в авганистан Нато си пробва оръжията и печата стотици милярди долари,като си врътка собствената стока бе.11:30 09.05.2020
212 фактически
До коментар #210 от "Точно":
Теоретично е така но немската индустрия не е имала ресурсите да построи толкова много от тях ако е била тръгнала в тази посока.11:31 09.05.2020
213 898
До коментар #197 от "балканския умник":
Дааа,защото когато е трябвало съм учил езици и знам да чета и да пиша! А такива като вас и синчетата им ми плащат да ги уча!11:31 09.05.2020
214 Оня с китарата
До коментар #201 от "фактически":
Е то за това ли германците загубиха ВЪЗДУШНАТА БИТКА ЗА БРИТАНИЯ? Щотовойна се печелила само от ВВС?!?! Не искам да споря изобщо,но по-нелгично твърдение не бях и чувал.Коментиран от #219
11:37 09.05.2020
215 898
До коментар #173 от "mediator37":
През септември 1944 г. в писмо до Йосиф Сталин премиерът на Великобритания Уинстън Чърчил пише: „Ще се възползвам от случая, за да повторя утре в Камарата на общините това, което заявих и по-рано, че именно руската армия изкорми германската военна машина...“.Коментиран от #236
11:38 09.05.2020
216 Gost
До коментар #156 от "Роко":
Няма ли да испълниш обещанието си каза че на 9май ще ни събщиш новите цифри колко са истинските жертви на руснаците през ВСВ последните сведения които ни съобщи бяха 47милиона но били повече вчера Путин"лъжеше" руснаците че били 27милиона.От три месеца ежедневно трепеш по 600000 руснаци къде от К19 повечето от глад но били повече та днес си щял да ни осветли за истинската бройка. Няма да е лошо да по бързаш да ги избиеш всичките още днес че едно врапченце донесе лоша вест че Путин като разбрал с каква скорост и бройка трепеш поданиците му направил калъпи за руснаци и щрака ли щрака на тях че ча свят му се вие за да ти насмогне да не го оставиш без поданициКоментиран от #234
11:40 09.05.2020
217 Обяснявам като
До коментар #191 от "Де Юре":
Разберете най-накрая едно . Немските планове се основават винаги на бързината , и скоростта на действията . Тоест светкавична бърза победа , и изнасяне на частите бързо , на където е нужно . Смазваме бързо руснаците при Курск , и изнасяме дивизиите където трябва . И като ти провалят плановете , какви дивизии ще изнесеш , започва дълга и завързана война на изтощение , където артилерия , танкове , и самолети , методично унищожават обученият и качествен германски войник , и така докато ти свършат резервите . Германците се провалиха , защото не успяха и изпълнят нито един важен план на Източният Фронт , за разлика от бързите победи в Европа , където им се получаваше . Кой би издържал на дълга и продължителна война на изтощение , когато ресурсите на останалият свят работят срещу тебе. Германците имаха огромни шансове , ако бяха оставили положението от 1939 . непобедима армия , а СССР ги снабдява с ресурси , за съжаление грандоманията е пагубна , и не можеш да воюваш срещу 3 империи едновременно, и най вече тази която , много добре знае какво е война, и как се отбраняват рубежи.11:44 09.05.2020
218 пилот на Миг29 Су30 Су35
До коментар #201 от "фактически":
Няма война спечелена от ВВС . Пример - Виетнам ! На краварите им свалиха половината авиация там .3225 самолета дадоха фира !Коментиран от #220, #222
11:44 09.05.2020
219 фактически
До коментар #214 от "Оня с китарата":
Естествено че от ВВС се печели битка.Немците победиха Франция която тогава е имала по-силни танкове от немските благодарение на Щуките.Танкове без ВВС са нищо освен ако и противника няма самолети а немските самолети са били заети да пазят Германия от Англо-Американските удари затова и руснаците ги бият11:46 09.05.2020
220 фактически
До коментар #218 от "пилот на Миг29 Су30 Су35":
Има във Виетнам Б-52 спират виетнамската офанзива 1972-ра.Американците биха Япония с атомните бомби как ще няма.Коментиран от #224
11:47 09.05.2020
221 и физически и фактически
До коментар #201 от "фактически":
талибаните разкатаха краварите и цялата им коалиция без един собствен самолет. Сега върви разправяй пак че ВВС печели войните !Коментиран от #223
11:47 09.05.2020
222 фактически
До коментар #218 от "пилот на Миг29 Су30 Су35":
Ти кажи как Афганците свалиха 1000 и кусур совецких самальотов без изобщо да имат ПВО.Коментиран от #229
11:48 09.05.2020
223 фактически
До коментар #221 от "и физически и фактически":
Кажи как разкатаха цялата съветска армия без да имат ВВС същите тези афганци.Коментиран от #225, #226, #228
11:49 09.05.2020
224 драги ми смехурко
До коментар #220 от "фактически":
Спира - хурки. За това краварите се изнесоха от там на прибежки. Такъв бай ядоха че още им държи.В Куба беше същото.
В Сирия бомбиха 5 години и талибаните напредваха всеки ден.
11:50 09.05.2020
225 гроздомелачката
До коментар #223 от "фактически":
Руснаците бяха там по покана на тогавашното им правителство и стояха шест години.Краварите тръгнаха със сто хилядна собствена армия и още 55 държави коалиция!!
И двайсет години висяха там. Ядоха дървото като мазохисти.
11:52 09.05.2020
226 индиански вожд с рус перчем
До коментар #223 от "фактически":
В САЩ излиза интересна дописка в The Dallas Morning NewsСлед поредната бомбардировка в Кандахар, американците пленяват един от полевите командири на талибаните.
По време на разпита 70- годишния афганистанец Абдула, разказва интересна история.
“ Времето на истинските сражения беше с руснаците. Това бяха достойни сражения с достойни войници. Всичко бе истинско. НЯкак по мъжки. С вас АМЕРИКАНЦИТЕ ние имахме много общи дела, но вие бяхте страхливци и такива си останахте. Никога не сте рискували животите си. И по същия страхлив начин ме взехте в плен. Пуснахте 100 снаряда по селото. Избихте всички цивилни на километри разстояние. Чак после страхливо се подадохте да видите дали някой мърда. Руснаците воюваха без да се крият като плъхове.
11:55 09.05.2020
227 Няма нефт
До коментар #198 от "Роко":
Операцията при Ржев , завършва с чувала при Сталинград . Чувала при Сталинград , има пряко отношение , към изхода на войната .Коментиран от #237
11:56 09.05.2020
228 индиански вожд с рус перчем
До коментар #223 от "фактически":
Шах Масуд беше ни заповядал да превземем една височина, чрез която да контролираме Панджерското дере. На височината бяха се разположили руснаците и ние с месеци не можехме да минем. Събрахме армия за тази атака за да изтласкаме руснаците. Пет дена ни трябваха за да сломим съпротивата на руснаците. И то успяхме защото им СВЪРШИХА патроните. Скъпо платихме за тази височина. От наша страна загубите бяха над 280 войника. Бяхме зли когато се качихме на височината. Стъпвайки на височината ние видяхме че срещу нас са воювали ПЕТ млади 18годишни ДЕЦА! Вие американци не може да си представите такава гледка. Пет войника срещу армията на Шах Масуд. Заповядахме им да се молят. Те знаеха че ще ги убием. Знаете ли какво направиха тези руски деца? Изгледаха ни мълчаливо и петимата се хванаха за ръце и се прегърнаха. Бяха готови да умрат без значение как.11:56 09.05.2020
229 индински вожд с рус перчем
До коментар #222 от "фактически":
Стояха мръсни, гладни и прегърнати. Не говореха и не плачеха. Просто стояха и чакаха смъртта си. Ние онемяхме. Такава гледка би поразила и най твърдите войници свикнали с какво ли не. Въпреки че руснаците бяха избили половината ни армия, ние не знаехме какво да направим. Това бяха велики войни за нас. Те има ха чест. Не се молеха за животите си. Моите внуци са в Германия. Там учат, но бих искал да пораснат като тези руснаци – истински мъже. А руснаците тогава ги пуснахме. Да имаше и не доволни от това решение на командирите, но заповед не се обсъжда от никой. Пуснахме ги с мир. Знаете ли. Руснаците тръгнаха прегърнати и НЕ СЕ ОБЪРНАХА да видят дали няма да ги застреляме в гръб! Бяха истински мъже.“11:57 09.05.2020
230 mediator37
До коментар #203 от "898":
Тия 607 дивизии ако ги е имала Оста... Най-много дивизии има Германия на източния фронт 196 в началото на плана Барбароса 22.06.1941г. От тогава насетне никога не е имала повече дивизии. Ако средно срещу СССР са воювали 150 германски дивизии, според теб излиза, че поне 4 пъти РККА е избивала до крак армиите на Вермахта и той е почвал от нула да прави армии, като имаш пред вид, че до 02 февруари 1943г. (Сталинград, фон Паулус) нито една от дивизиите на Вермахта не е нито разбита, нито пленена. От февруари 1943г. до 2 май 1945г. кажи къде и колко дивизии е разбила и пленила РККА, че не ти излизат числата около 20 пъти.Коментиран от #235
11:58 09.05.2020
231 Роко
До коментар #203 от "898":
Я пак за самолетите? Колко процента? Как става това след като на източния фронт са едва 20% от германската авиация?11:58 09.05.2020
232 Gost
До коментар #204 от "ивс":
А от 20 години насам ти с джапанки те си имат друга подредба на унищожените танкове и хеликоптери из чукарите съвет ки американски американски американски хамар хамар хамар и Т.Н.Т12:00 09.05.2020
233 898
До коментар #173 от "mediator37":
Защо не спориш с Рузвелт и Чърчил? Хайде отивай да обядваш! Пийни да се успокоиш малко!Коментиран от #240
12:02 09.05.2020
234 Роко
До коментар #216 от "Gost":
Не приятелю Путин не е излъгал 27 милиона са червеноармейците загинали на фронта. Каза същото което и аз ти казах преди няколко дни когато цитирах миналогодишните данни (цитирах официална руснака информация към дата 9 май 2019 година както и всичко което пиша за Русия го взимам от руски източници не от секретни доклади на ЦРУ като подобните ти), разбирам че за някой хора е сложно да броят до повече от 20 ма поне можеш да копи и пеистваш това което са написали господарите ти12:07 09.05.2020
235 898
До коментар #230 от "mediator37":
Цитирам ти английски и американски източници,както и ръководителите на САЩ и Британия по онова време! Сигурно знаеш повече от тях! Приемам! Пиши си каквото искаш!12:07 09.05.2020
236 mediator37
До коментар #215 от "898":
Преди избори и след лов се лъже най-много, а по време на война първата жертва е истината. Чърчил оправдава лендлиза пред общинарите. Лендлиза е американско-английски, не е само американски. Ти виж още на 22 юни 1941г. какво казва Чърчил в подкрепа на Сталин. Такава пламенна реч рядко е измисляна. Любовници не си пишат толкова много писма, както Чърчил и Сталин.Коментиран от #239
12:10 09.05.2020
237 Роко
До коментар #227 от "Няма нефт":
Операцията при Ржев завършва с пълен провал. Сталинградската операция е опит на съветското командване да принуди германското да изтегли войски от Ржев което не става и това е единствената връзка между тях. Едва след изненадващата победа при Сталинград се взима решение ръжевската операция да се обяви за прикриваща на сталинградската въпреки че в нея участват три пъти повече войскиКоментиран от #241
12:35 09.05.2020
238 Хостинг администратор
До коментар #27 от "Хрониките на герберлунгия":
Какво трябва да знаете когато четете коментарите тук, като този например под номер 27? Тези коментари се пишат от хора, които са на легло, инвалиди, болни, някой много тежко болни, някои неподвижни на легло, от слепи хора със специални програми, даже от хора които вече са на смъртно легло, а да не изпуснем и психично болни хора като конкретният коментар за когото говорим! Хора които нямат никакъв друг вариант да изкарат няколкостотин лв месечно. Те са продали душите си на политически сили и чужди разузнавания, но това е единственият възможен начин, по който могат да изкарат каквито и да било пари! Пожелавам ви "приятно конструктивно спорене" с тези хора!12:49 09.05.2020
239 Така е
До коментар #236 от "mediator37":
Аз нямам тук нищо какво да добавя , защото е точно така, и това само показва , в какъв страх ги е гонил от Хитлер . Навярно си чел каква прочувствена реч държи Чърчил по националното радио , във връзка с първата крупна руска победа на германците под Москва.12:53 09.05.2020
240 mediator37
До коментар #233 от "898":
Крайно време е да пийна, прав си. Бог да прости всички милиони човешки души и от двете страни загинали в тази касапница, наречена ВСВ и дано никога нищо подобно не се повтаря. За Бог да прости ще пия, не за победата. Към днешна дата преди 75 години всички са победени.Коментиран от #242
12:57 09.05.2020
241 Там се спечели войната
До коментар #237 от "Роко":
Никой не е твърдял , че операцията при Ржев , е повод за хвалба от руснаците , тя дори не е била обявявана дълги години . Руските жертви там са между 300 000 и 400 000 с един милион ранени , а германските 40 000 -60 000 , но връзка между двете операции има , и тя е очевидна , защото сковава силите на гр. армии Център , и изтегля резервите на гр. армии Юг във много важен момент , и лишава германците от тяхното основно предимство , да придвижват бързо дивизиите си , и да създават големи числени превъзходства във възловите точки на фронта. В битката при Сталинград се е решило бъдещето на ВСВ , и ако германците бяха усетили какво им предстои , на дали щяха да изпращат там своите резерви , може би щяха да отстъпят планирано от РЖЕВ , както правят по късно , без военни действия , и щяха да натиснат за да сложат ръка на кавказкият нефт , суровините , и важният коридор през Каспия. Уран и без това виси на косъм , силите от двете страни са равни , и снежната виелица , сковава руската и немска авиация , и всичко зависи от танковете , а знаем кои танкове могат да се движат в такова време , и кои не могат , за това и Уран успява.Коментиран от #243
13:18 09.05.2020
242 От войната по лошо няма
До коментар #240 от "mediator37":
Наздраве и бъди здрав . Двете най-силни военни нации , почти се самоубиха в тази много тежка и кървава война , и отвориха пътя на една друга империя да се настани трайно в Европа, за това приемам , че всички загубиха от нея . Дано никога не се повтори.13:26 09.05.2020
243 Роко
До коментар #241 от "Там се спечели войната":
300 000 жертви при Ржев шегуваш ли се? Ако бяха толкова никой нямаше да да ги споменава (толкова са примерно при Прохоровка и това се смята за приемливи загуби). Руски изследователи определят жертвите между 700 хиляди и милион (вероятно и тези цифри са силно занижени, но и те говорят достатъчно красноречиво) точно затова и до момента ръжевската операция се споменава с половин уста. Колкото до Сталинград победата е също толкова изненадваща за червените командири колкото и за германците. Битката която обръща окончателно войната е на Курската дъга, при Сталинград е тежко поражение, но не и фатално.Коментиран от #244
13:46 09.05.2020
244 За това
До коментар #243 от "Роко":
340 000 убити и над 1 100 000 , ранени, по руските данни , което значи , че от тези 1 100 000 ранени половината трудно биха оцелели , в близките месеци. Германците също дават много жертви , и ранени , тъй като позициите им са непрекъснато засипвани от снарядите на тежката руска артилерия , и реактивните системи. Големите жертви на руснаците се дължат на пехотните им атаки срещу силно укрепени позиции , и картечни гнезда , където не могат да се развърнат танкове , а и тогава танковете са били необходими за операцията при Сталинград , а и руснаците още нямат нужните количества. Сталинград е много по важен , защото отказва Вермахта от това за което е дошъл в Русия , огромните суровини , с които щяха да се направят много танкове , кораби , самолети , подводници . От Полша през Чехия , Силезия , Померания , е представлявала работна площадка с хиляди заводи , в които милиони пленници , и цивилно население бълва военна продукция , и само ограничените доставки на суровини , е попречило това да избухне в нови , и по страшни оръжия . Та Сталинград е битката за германските суровини , която те губят , А не битка за името на Вожда , както сочи пропагандата . Битката за Сталинград започва края на лятото , и струва на германците , ликвидирането на 6-та армия , загубена стратегическа инициатива , и територия , 6 месеца загубено време , с произтичащите от това загуби за Германия , и увеличаване силите на съюзниците . непрекъснат страх от нови чували . АКоментиран от #247
14:26 09.05.2020
245 За това
14:33 09.05.2020
246 223
Паулус казва на Чуйков, когато се е предава: „Май ви научихме да воювате”. На което Чуйков е отговорил: „А ние ще ви отучим”. И го направиха! Край на урока!
Коментиран от #249
14:54 09.05.2020
247 Роко
До коментар #244 от "За това":
В Ржевското настъпление участват три пъти повече танкове (повечето ги губят или над 80% и жертвите са въпреки наличието на танкове) отколкото при Сталинград. Танковия клин който решава сталинградската битка се състой от 200 танка които Сталин прехвърля от резерва в нужния момент тогава с ръжевската глупост отдавна е свършено. Колкото до жертвите при Ржев прочети съвременни руски историци не данни от съветско време. Дори най големите оптимисти пишат за 500 хиляди загинали, ранените ги броят отделно както и починалите от раните.15:09 09.05.2020
248 Роко
Коментиран от #254
15:23 09.05.2020
249 щурмфюрер
До коментар #246 от "223":
Немската армия е много по-добра от руската, по-модерна, по-добре екипирана, с огромен опит, руснаците нямат никакъв шанс, но за техен късмет Германия воюва с огромен брой държави.За съжаление голямата територия на колхоза го пази, разпокъсва се немския тил и силата на блицкрига се губи, това е положението. Малшанс за германците и огромен късмет за руските селяндури.
Коментиран от #252, #264
15:33 09.05.2020
250 Хаджи хаджи Българин
До коментар #72 от "Емии":
Всеки месец , ЕС ( Четвъртият Райх) доминиращо присъствие на Германия в него, издават Секрети И Укази , като например - щастливи кокошки- познавам български фермер , който е принуден да вземе 5 млн кредит, за да им построи " апартаменти" - помещения вместо 60 кокошки, да живеят в тях 40! За краставиците ( криви или не, пак изискване) ! И за колко още неща! Нямало пасища за добитъка! При положение, на същите землища, преди 30+ години, имаше десетки стада, от едър и дребен добитък! Реки от мляко, хълмове от вълна, кожи и месо! Даже селските дворове имаха зеленчукова градина, и животински обор! 3 генерации живееха мирно в една къща! А сега, тези къщи са обрасли в храсти! България, в момента е донор за ЕС с млади специалисти, или пп- малко специалисти! Защото в западните европейски страни, предпочитат куче или котка в къщи, вместо деца! Когато чух от една колежка в Германия, че трябва да плаща 700€ за място в детска градина, за месец, онемях! !15:38 09.05.2020
251 100
До коментар #116 от "на Муро":
Да, Хитлер е искал мир с Великобритания, но е имал и планове да ги завладее - операция Морски лъв. Но какво иска Хитлер е едно, а какво искат англичаните е друго. Те не са имали намерение да се помиряват с Хитлер и Мусолини. Воюват във Франция, Белгия, после в Африка, Гърция, Италия и т.н. Отделно воюват по море и въздух, което гълта много ресурси на оста за самолети, кораби, подводници, ПВО и т.н. После САЩ като се включват във войната, Германия изразходва много повече ресурси. Германия строи над 1000 подводници, стотици малки и големи кораби, десетки хиляди самолети за война на запад. Ако тези ресурси бяха хвърлени на изток.... отделно Англия и САЩ пречат Германия да се снабдява със суровини, а и дават огромно количество суровини, машини и оръжие на СССР. Да, СССР има най-голям принос за победата, но според мен сами нямаше да могат да победят Германия.Коментиран от #261
15:58 09.05.2020
252 Оберфюрер
До коментар #249 от "щурмфюрер":
Обратното е вярно ,че СССР се е бил с цяла Европа,без Британия ,Сърбия и Гърция!Чети по-горе г-н лейтенант!Край на урока!Коментиран от #253
16:08 09.05.2020
253 100
До коментар #252 от "Оберфюрер":
Да бе, с цяла Европа! СССР се бие максимум с 60% от потенциала на Европа - човешки и индустриален. Бие се със 75 % от немския потенциал с около 50 % от потенциала на Италия и Унгария, близо 100% от потенциала на Румъния и Финландия. От френската и испанската армии само няколко процента се бият активно за Германия и то не само срещу СССР. Френската индустрия пад немска окупация е доста далеч от работа на пълен капацитет. Чехия също. При другите малки окупирани страни също има партизански движения, а населението не иска да работи за нацистите. Други страни като Швейцария, Швеция и Португалия въобще не участват във войната.Коментиран от #255
16:30 09.05.2020
254 223
До коментар #248 от "Роко":
Така ли му казват вече? Като ядеш здрав бой той става "безперспективен"!!! Запомни!Всички тези тогава са "отстъпвали организирано" т.е. бягали през глава Фелдмаршал Гюнтер фон Клуге, Валтер Модел, Ерих фон Манщайн и Херман Хот!!! Руският войник ги е накарал да си ядат връзките на пелерините,както един самозабравил се джендър в Грузия през 2008г. Помниш ли? Аз не искам руски войски в България ,а ти!?Коментиран от #263
16:32 09.05.2020
255 223
До коментар #253 от "100":
Айде бе,точно без шведите и стоманата им щеше да има "Пантери" и "Тигри"! Горките те!Коментиран от #256
16:37 09.05.2020
256 100
До коментар #255 от "223":
От шведите внасят предимно желязна руда, не толкова стомава и си плащат за това. Отделно имат проблеми с потопени транспортни кораби през Балтика. Така или иначе, Швеция е далеч от пълноценно участие вйв войната сцялата сиармия и индустрия.Коментиран от #257
16:41 09.05.2020
257 223
До коментар #256 от "100":
Така или иначе шведите се натискат в земята като "Заек зад буца",защото си знаят "зацапаните гащи"!Защото заради тях и Аландските острови се стига до финската война!Отделно дават коридор на германците за преминаване на войските им към СССР.Впрочем и ние правим същото та германците да ударят Гърция! И те така!16:57 09.05.2020
258 100
17:09 09.05.2020
259 100
17:09 09.05.2020
260 живял човек
До коментар #68 от "И хахахахаха":
ти защо първо не се понаучиш да пишеш, пък после да умуваш, примат17:28 09.05.2020
261 План Б
До коментар #251 от "100":
Абсолютно вярно е това , че англичаните не желаят да се помирят с Хитлер , кой би искал да се прости с колониите си. Мирът с Хитлер минава през голяма загуба на колонии , и Англия да престане да бъде Британска Империя , да не се забравя , че Германия , Япония , и Италия , имат своите интереси от Индокитай , през Африка , Средиземноморието , степите на Русия , та чак в Латинска Америка , и това Британия , от империя да остане само островна държава. Германците се опитват да им окажат натиск , за да ги принудят да подпишат "нашият мир" както казва Наполеон. Опитват с блокада , и въздушни удари , но полувиният свят се е изсипал да помага на англичаните , заедно с Америка . Проличава остро липсата на силен надводен флот при германците . Правят се разбира се и мощни кораби Бисмарк , Тирпиц , Принц Ойген , но нямат като английската армада . Все пак Англия е блокирана в глуха отбрана , и не се вижда как ще стъпи отново на старият континент. И само за 4-5 месеца да прегазим Русия , да им вземем нужните суровини , и човешки материал , и се връщаме за Англия.17:34 09.05.2020
262 Хитлер беше прав
18:04 09.05.2020
263 Роко
До коментар #254 от "223":
Чети бе момче. Хубаво че си надъхан за подвизите на руския войник ма ще още по хубаво да погледнеш реалността. Да червената армия побеждава на Курската дъга но на каква цена? Колкото до руски войници в България не се притеснявай в следващите 20 години е невъзможно (не че някога ще е възможно) докато Путин е на власт няма как да стане. За това Русия трябва да има друг лидер и да преодолее половин вековното си технологично изоставане от останалия свят.19:21 09.05.2020
264 Роко
До коментар #249 от "щурмфюрер":
Приятелю това са руски балалайки. Германската армия е зле въоръжена и снабдена със стари негодни танкове. Майнщайн при тоталния недостиг на машини който има в танковите войски препоръчва Pz-1 да бъде върнат за охрана на обекти на тила защото е негоден. Германия започва войната с 3200 танка, а СССР с 24 000 (ДВАДЕСЕТ И ЧЕТРИ ХИЛЯДИ) танка, от тези 24 000 2200 нямат аналог в света вермахта ще има горе-долу подобни едва след година. При артилерията съотношението е същото армията еснабдена с трофейни оръдия щото Хитлер не е организирал производство на оръдия (постави се на мястото на германския интендант който трябва да снабди със снаряди от 20-30 различни калибъра). За авиация няма да говоря само ще спомена, че от един модел самолет СССР има повече от всички самолети на всички държави от оста взети заедно. А да по жива сила към 22 юни съотношението е 2:1 в полза на червената армияКоментиран от #268
19:42 09.05.2020
265 Статията за 9ти май
20:59 09.05.2020
266 Аве Адолф Хайлллл
22:56 09.05.2020
267 БСП - НАРОДНИТЕ МИЛИОНЕРИ
До коментар #8 от "Разбира се.":
КАТО СЕ ОТВОРИХА ГРАНИЦИТЕ СЕ ВИДЕ НА КЕО ДЕРЕДЖЕ СМЕ БИЛИ23:05 09.05.2020
268 Хер Ото Флик от Гестапо
До коментар #264 от "Роко":
Влезте всички в час и вижте каква е реалната ситуация в момента май месец 2020-а година! Америка отива на кино, нейният съюзник Русия също стремително отива на кино, а вие евреите не може да им помогнете ако ще да се съдерете... няма как да им помогнете!!Коментиран от #269
23:16 09.05.2020
269 Роко
До коментар #268 от "Хер Ото Флик от Гестапо":
Пич на каква дрога си?00:19 10.05.2020
270 Този коментар е премахнат от модератор.
271 Toй не може
До коментар #28 от "Прочети":
да чете, колега.Може само да пише.
И то предимно по опорките от "Незабравка" и "Позитано".
19:57 11.05.2020
272 русПавиан
До коментар #111 от "Хахахахаха":
Ми то рАЗИЯта може да изнася само суровини. Едно ножче за бръснене не могат да направят като хората.20:07 11.05.2020
273 Този коментар е премахнат от модератор.
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 пeдeруccки трoлeй
До коментар #9 от "ТтттттТ":
до #9, 06:28Aбe виe нe cпитe ли, или тoв.мaкaрaфф ви cпрeтвa и нoщни cмeни? Кoлкo e нoщния нaдник? Дaвaт ли бaрeм кaфe или киceлo млeкo?
17:22 13.05.2020
276 рАЗИЯтска мотика
До коментар #93 от "Гост":
Ведната "ще си споменеме" - ама жертвите, дето некой некадърен сатрапин ги е хвърлял като съчки в огъня не доказва принос - само че е некадърен и че е сатрап!20:45 25.05.2020
277 Този коментар е премахнат от модератор.