"Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) информира за конференцията, посветена на евроинтеграцията на Западните Балкани: „Заради пандемията тя се проведе главно чрез видеовръзка и премина под сянката на караниците между домакините: България заплашва да блокира старта на европреговорите със Северна Македония, който всъщност е планиран за декември, ако Скопие не приеме като „единствено исторически правилен“ българския наглед по централни въпроси, засягащи двете езиково и етнически тясно свързани съседни държави. В рамките на председателство на Европейския съвет Германия възнамерява да даде тласък за старт на европреговорите със Северна Македония и с Албания още през декември и поради това вече от седмици се опитва да посредничи в спора на най-високо равнище. Германският президент Франк-Валтер Щайнмайер, канцлерката и външният министър Хайко Маас се включиха в усилията да се намери компромис и да бъде убедена България да оттегли заплахата за вето.“
"И да се разбирате по между си!"
Кореспондентът на вестника Михаел Мартенс пише и за вчерашното обръщение на германската канцлерка Ангела Меркел към конференцията: „… което тя завърши с едно майчинско-даскалско предупреждение към двамата правителствени ръководители: „И да се разбирате помежду си – не забравяйте това, много е важно!“ Дали тези предупреждения ще дадат плод – не стана ясно във вторник. От Скопие се чува, че шансовете изглеждат зле.“
Изданието „Нюрнбергер Блат“ също цитира Меркел, спира се в подробности на напреженията между София и Скопие и пише за основните резерви на българското правителство:
„По-конкретно става дума за това, че Северна Македония визира наличието на македонско малцинство в България. Правителството в София и особено малката националистическа партия ВМРО, която е младши партньор на премиера Борисов, отричат това. Българските националисти смятат, че цялото славяноезично население на Северна Македония е всъщност етнически българско. В този контекст София между другото настоява да се промени и обозначаването на езика в Северна Македония: понеже ставало дума за български диалект, трябвало той да бъде наричан „официален език на Северна Македония“,“ пояснява „Нюрнбергер Блат“.
В статията на ФАЦ четем още: „Всъщност нито Заев, нито членове на неговия кабинет официално са се изказвали за наличието на македонско малцинство в България. От Северна Македония казват още, че през 21 век не е работа на държавите да решават какви малцинства има и какви няма. Неофициалното компромисно предложение предвижда Скопие да признае писмено, че македонският език, който се говори в Северна Македония, е бил кодифициран едва след края на Втората световна война. И макар че този факт сам по себе си е безспорен, във вторник все пак не стана ясно дали това ще доведе до сближаване.“
"Дарена от Бога"
А ето как балканският кореспондент на „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг“ Михаел Мартенс коментира българските претенции:
„Българското правителство ще се откаже от своето вето, само ако македонците са готови да приемат доминиращия в България исторически поглед над темата. Според него, македонците са „измислена нация“ - за разлика от българската нация, която в София явно смятат за дарена от Бога, паднала от небето или възникнала в резултат от осмоза.“
Мартенс, който е отличен познавач на Балканския полуостров, припомня: „Историята е могъща власт на Балканите. И който отрича това клише, сам става жертва на друго клише. Защото никой не може да отрече, че чрез властта на историята там се прави политика, че чрез нея все още се печелят или губят избори.“
Михаел Мартенс пише и за Откритото писмо, в което 40 български историци, лингвисти, литературоведи и университетски преподаватели остро критикуват историческата политика на българското правителство. Той цитира подписалите, според които е наивен опитът на част от българската историческа наука да представи историческите идентичности като научно измерими величини. Авторът обобщава: „Това писмо е важно и отвъд конкретния повод, защото в него открито се атакува съюзът между национално настроените историци и правителството. Такива съюзи в различни варианти съществуват във всички балкански държави, където в историческата наука един срещу друг са изправени два лагера: единият търси международно признание, а другият обслужва утвърдени национални стереотипи и като възнаграждение получава държавни ресурси, чието разпределяне контролира. Ето защо историците, притежаващи институционална власт в балканските държави, не винаги са най-светлите умове в своята дисциплина. Те не смятат, че имат дълг към независимата изследователска дейност, а дефинират ролята си като обслужване на народа и на държавата. Подобни възгледи за историята често пъти се срещат в националните академии на науките, и то най-вече по върховете им. Увита в пашкула на „националната“ историография, с ясни образи на врага и без никакви полутонове, такава изследователска дейност все повече губи връзката си с международните стандарти. В резултат възникват национално ограничени разговори със самите себе си. И все пак, във всички държави от региона има многобройни превъзходни историци, които не желаят да обслужват национализма, а искат да работят и да публикуват в съзвучие с най-високите стандарти. Тъкмо те проговориха на висок глас и в България.“
А някои в Западна Европа даже ще се зарадват
В края на една от двете си статии във ФАЦ Михаел Мартенс пише:
„Конфликтът е значим за цяла Югоизточна Европа. В тази част от континента са склонни да товарят историческите спорове с особена важност, тъй че ако консенсусът по спорни двустранни исторически въпроси се превърне в предусловие за началото на присъединителните преговори за ЕС, това бързо ще заличи всички перспективи за евроразширяване. Защото всички държави-членки на ЕС от региона в разширения му вариант (Гърция, България, Румъния, Унгария и Хърватия) се намират в различни конфликти по един или друг исторически въпрос с държавите-кандидатки. Става дума за територии, за протичането и края на войни, за оценката на исторически личности, за наличието или отсъствието на различни малцинства. Ако споразумението по подобни спорни въпроси бъде заложено като критерий за членство в ЕС, политиката за разширяване на Евросъюза на Балканите ще се провали. Това, естествено, няма да огорчи всички в Западна Европа,“ констатира в края на статията си Михаел Мартенс.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ручейче
Коментиран от #3, #80, #164, #257
22:02 11.11.2020
2 Отечествен Фронт
Коментиран от #6, #247, #261
22:02 11.11.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Много важно
Коментиран от #47, #95, #152, #316, #368
22:04 11.11.2020
5 Някой си
Коментиран от #10, #293, #317
22:05 11.11.2020
6 Бъдеще
До коментар #2 от "Отечествен Фронт":
Историята е в Бъдещето!ОПГ-ГЕРБ и комунистът Борисов
са най-некадърната долна
утайка на БКП!
22:06 11.11.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Лост
Коментиран от #277
22:08 11.11.2020
9 Стратег
22:10 11.11.2020
10 Лост
До коментар #5 от "Някой си":
Кажи им го. Ти поне си там. Германците дето се събраха с другите германци след 1989г. още ли се делят?22:12 11.11.2020
11 Един там
Коментиран от #19, #170, #206, #318
22:12 11.11.2020
12 история не е съченена от бг'то
Коментиран от #92
22:13 11.11.2020
13 Кой68
Коментиран от #22, #205
22:14 11.11.2020
14 Четох статията с интерес
Коментиран от #91, #178, #321, #328, #335
22:14 11.11.2020
15 Германците
Коментиран от #17, #320
22:14 11.11.2020
16 Чавдар войвода
22:14 11.11.2020
17 Цузамен
До коментар #15 от "Германците":
Сталин унд Хитлер,камараден!
22:17 11.11.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Гражданин
22:19 11.11.2020
21 Дългия
22:20 11.11.2020
22 Айде,айде
До коментар #13 от "Кой68":
Цивилизацията у нас пък дойде с Византия!С една малка манипулация на писмеността която даже не е ново измислена а копирана!Та да ти кажа ,не е кой знае как щяха да се развият у нас нещата без намесата и а точно щяхме за си останем тюркското племе до куманските владетели, Шишмановци !Коментиран от #149
22:20 11.11.2020
23 тук всички
22:21 11.11.2020
24 Ако не бяха
Коментиран от #376
22:21 11.11.2020
25 Обикновен овчар
Коментиран от #30
22:22 11.11.2020
26 Лост
22:23 11.11.2020
27 3квекк3в3
ДВ, вас и тия дето ви плащат, бих ви УБИВАЛ много зверски-напълно бепзлатно и бих снимал клипове как протичата манипулациите по терминирането ви. За качването на клиповете в тубата дори не искам пари.
важното е да се кефят хората на разобличенитето и страданията на соросите
Коментиран от #31
22:25 11.11.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Няма къща в Барцелона
Коментиран от #32
22:27 11.11.2020
30 Лост
До коментар #25 от "Обикновен овчар":
Индианците най-свободните хора на света. Поне тези които са останали живи.22:28 11.11.2020
31 Ех мечти путенски
До коментар #27 от "3квекк3в3":
В коптор си отрасъл ,В копторче живееш за това и домогванията ти такива ..свински!22:29 11.11.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 И все пак
Коментиран от #56
22:31 11.11.2020
34 Северна ненамквоси
Коментиран от #38
22:31 11.11.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Баш Бащицата
-------
Ако изходим оттук, то не сме паднали от въздуха, а някъде преди поне 1450години сме се обединили прабългарските племена и сме си направили държава. Ако тръгнем още назад да ровим, може да изнамерим поне още 200-300години като отделни племена....
Така, че заглавието е тъпо, а Мартенс още повече.
Коментиран от #43, #382
22:36 11.11.2020
37 факт
22:36 11.11.2020
38 Айде,бе
До коментар #34 от "Северна ненамквоси":
И кой насила те вкара в уния с тях!?Хем искаш да си със запада пък джуджето от изсток да ти спуска заповедите!Я се осъзная или си с тези или с онези!Български шашми не минават!Те затова не те искат нито на запад нито на изсток!Риба ли си рак ли, тарикат шаран ли!??Коментиран от #242, #330
22:38 11.11.2020
39 Нека се знае
22:39 11.11.2020
40 България
22:39 11.11.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 James
22:42 11.11.2020
43 Сигурно ..ама
До коментар #36 от "Баш Бащицата":
Я вземи да прочетеш историята!Рода дуло е с монголски зародиш ,А майката на Кубрат е татарка!Я виж кога са първите сведения за "прабългарите"!И чак кога Дунава преминават и се мешат със славяните малко на фасон го докарват ,/това е една друга тема за фалшификати, ако искаш мога да ти доизясня/ !Че са кривокраки и С дръпнати очи !Коментиран от #58, #201, #229, #326
22:43 11.11.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Не споря, но...
22:47 11.11.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Чичо Гошо
До коментар #4 от "Много важно":
Ти си неграмотен, мойто момче22:48 11.11.2020
48 1520
Коментиран от #51
22:51 11.11.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 В.В.П.
22:53 11.11.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 абг
Коментиран от #185, #221, #298, #304
22:56 11.11.2020
53 Лост
До коментар #49 от "Така ли!??":
А има ли македонски монети или още тогава са слижили с дебитни карти?22:57 11.11.2020
54 "Разбирачите "се включиха
22:58 11.11.2020
55 Пешо
Ще са E.U
Коментиран от #61, #186, #291
22:58 11.11.2020
56 случаен
До коментар #33 от "И все пак":
Англичаните са измислили концлагерите в англо-бурската война , това е доста преди ВСВ22:58 11.11.2020
57 ха ха ха
Българите са началото на бялата раса, кът така че - внимавайте, без нас ще почернеете ;)
23:00 11.11.2020
58 Има един
До коментар #43 от "Сигурно ..ама":
текст - "Именник на българските ханове" - и блестящ анализ на съдържанието и смисъла му от проф.Моско Москов от, мисля, 19888 или 1989г. Който може, нека го прочете И ОСМИСЛИ. тА ТАМ СЕ КАЗВАТ МНОГО НЕЩА за българите като племе, а по-късно - и като държава. А що се отнася со това, кой е българин, македонец, евенк или кой знае какъв - има си право на самоопределяне. Македонците смятат, че са македонци -и това е, те са такива., независимо, че разни измислени "министри на отбраната/?/" се опитват да ги определят от позицията на собственото си , неособено състоятелно, съзнание за величие. Впрочем - с България едва ли някой в ЕС ще се съобрази...Коментиран от #87
23:00 11.11.2020
59 Що и немската ли е измислена или
23:00 11.11.2020
60 КОНТРАТА
Коментиран от #182
23:01 11.11.2020
61 Това ще стане
До коментар #55 от "Пешо":
в най-скоро врлеме - и Германия ще реагира цивилизовано, без опити за несъобразяване с фактите.23:02 11.11.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Фатих Мехмед
Коментиран от #352
23:05 11.11.2020
64 Бегето паднало от небето😂😂😂😂
Коментиран от #82
23:06 11.11.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Лески съм
23:07 11.11.2020
67 Лески съм
23:08 11.11.2020
68 Ай нали викате паметник за фюрера😂😂
23:09 11.11.2020
69 Алоууу, мартенс,
Коментиран от #85, #187, #188, #266
23:09 11.11.2020
70 Шейх Мохамед
23:10 11.11.2020
71 българина
23:11 11.11.2020
72 Много просто
Коментиран от #77
23:11 11.11.2020
73 СиндромЕС
23:12 11.11.2020
74 Един там
До коментар #35 от "Я си виж":
Точно това съм написал в първият си коментар. Чете по два пъти преди да пишеш. Всяка държава може да си пише в учебниците по История, каквото иска.23:13 11.11.2020
75 Абе, македончо,
До коментар #65 от "Абе бугаринчо":
Кои са ти предците, я намери кръщелното на дядо си, прадядо, интересно какво пише там-елин ли е, щеше да пишеш на гръцки. И да имаме татарска жилка, смесването на племена -славяни, траки и прабългари се формира българския етноси, но ти не знаеш на кой свят си, дърво без корен/сами си го отсичате23:14 11.11.2020
76 Фактъ
23:15 11.11.2020
77 За пазар ги търсят,
До коментар #72 от "Много просто":
Щом не става дума за пари, значи е за МНОГО пари23:15 11.11.2020
78 българина
23:15 11.11.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 ха ха
До коментар #1 от "Ручейче":
падна Боко ти на х*я ми!!23:16 11.11.2020
81 Тоя смешник
Коментиран от #191
23:18 11.11.2020
82 Много смях, много нещо,
До коментар #64 от "Бегето паднало от небето😂😂😂😂":
Изтървали са те от психодиспансера23:18 11.11.2020
83 Нема се плашите
23:18 11.11.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 И как точно
До коментар #69 от "Алоууу, мартенс,":
Функционира след 700 годишно робство??!?Чии наследници са коренните жители минали през филтъра на византийско и отоманско семе!?И защо "братушките "след освобождениетто не позволяват самостоятелни решения на задунайската губерния!??Защо сега сме вилает на щатите ,без да сме законно приобщени!??,А има и още ..Ама после!23:19 11.11.2020
86 Founded in 1949
Коментиран от #193
23:24 11.11.2020
87 Света не можеш да излъжеш
До коментар #58 от "Има един":
Ако евентуално четеш и пишеш друг език ,ще видиш разлики в Уикито!А ,Ако не ти се отдава ползвай гугле превод!Ще видиш разлики ...балкан!Света знае историята на света,записвана е от време оно !!А Моско Мосев колкото и да се напъва историята не може да преиначи!23:24 11.11.2020
88 Тая географска област македония,
До коментар #35 от "Я си виж":
В пределите на коя държава е била, и коя година е подарена на сърбите, какъв корпус, бе маймунКоментиран от #99
23:28 11.11.2020
89 Ю Кортес
23:29 11.11.2020
90 Опа
23:31 11.11.2020
91 И аз оставам с това впечатление,
До коментар #14 от "Четох статията с интерес":
С тия статии ни подготвят за това, редно еда приемат Албания, а които имат спорове да чакат23:31 11.11.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Македоноидиот
23:33 11.11.2020
95 Натам вървят нещата,
До коментар #4 от "Много важно":
То все са рязали територии от БГ, сега и миналото ни да изрежат, играят ни на емоционалната струна, иначе сме наясно, че само те имат интереси и нищо друго не ги интересува, никаква истина не ги интересува23:35 11.11.2020
96 Българино защо четеш Дойче зеле?
23:36 11.11.2020
97 Германците
Има множество етнографски карти от края на 19-ти и началото на 20-ти век създадени от немски автори, в които населението на областа македония е записано българи а не македонци!!!
23:40 11.11.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Е как да коя
До коментар #88 от "Тая географска област македония,":
йОВЧО на гръцка !!!!!!Македония е гръцка!Ти какво общо имаш ,освен ,ме си влязъл да ги сечеш и гориш с позволението на Хитлер!????Коментиран от #110
23:43 11.11.2020
100 Соросоид
Коментиран от #161, #289
23:44 11.11.2020
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Инсайдер
23:51 11.11.2020
105 Инсайдер
23:53 11.11.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Сега има ли някой
Коментиран от #114
00:01 12.11.2020
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Дегадория
00:05 12.11.2020
110 Аааа, много преди хитлер
До коментар #99 от "Е как да коя":
Географската област македония е била в пределите България и съответно населена с етнически българи, и подарена на сърбия, следва геноцид пи титово време и ето го резултата днес00:05 12.11.2020
111 дядо ти
00:07 12.11.2020
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Абе, чувала съм, но ти кво общо
До коментар #103 от "Ти за това не бери кахър":
Имаш с Ал.Велики, кво общо имаш с гърците, знаеш ли НИЩО, ако имаше нещо общо, щеше да пишеш и говориш на гръцки, що тъй си се объркал с български буквиКоментиран от #117, #122, #131
00:09 12.11.2020
114 Дааа, започвам да разбирам
До коментар #107 от "Сега има ли някой":
Великобритания защо напусна ЕС00:11 12.11.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 El az
00:17 12.11.2020
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Ти за това не бери кахър
До коментар #117 от "Ти за това не бери кахър":
КОПТСКА АЗБУКА!!!00:18 12.11.2020
119 Факт.
Даже ги и водим на децка градина...
Коментиран от #133, #194
00:19 12.11.2020
120 ако не знаете
00:19 12.11.2020
121 байганио
00:20 12.11.2020
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 ужас
00:26 12.11.2020
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Ти за това не бери кахър
До коментар #124 от "Искаш да ми кажеш, че ти":
Така ли !!??Я виж Коптската азбука!?Циганска е да,Ама вие се хвалите с нея!00:27 12.11.2020
128 Ангел
00:28 12.11.2020
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Някой си
А на макещия - не му обръщайте внимание. Те освен татари друго не знаят. А и няма нужда да знаят.
00:33 12.11.2020
131 Ти за това не бери кахър
До коментар #113 от "Абе, чувала съм, но ти кво общо":
Не знам какво си чувала!!!Не ве и интересува!Ама за да не си смешна ,я вземи и разгледай КОПТСКАТА АЗБУКА!!!Коптите са първоабраза на сегашните цигани!И да пишеш на цигански!00:35 12.11.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Ангел
До коментар #119 от "Факт.":
Това беше 30 годишен спор а не два дни00:36 12.11.2020
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Спомен
Коментиран от #195
00:42 12.11.2020
136 Аз Човекът
00:43 12.11.2020
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 ТъйМъй
00:45 12.11.2020
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 ШвабаБезАкъл
Коментиран от #156
01:01 12.11.2020
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 само питам
До коментар #137 от "сульо и пульо":
А други има ли, от македонски владетели. Както има от Борис, от Симеон от Петър..и от почти всички български владетели.А за гръчки знаем, за македонски нещо няма инфо...01:04 12.11.2020
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Крум
До коментар #22 от "Айде,айде":
Къде пък ги намесваш шишмановци, които са живели 500 години след покръстването? Цивилизацията идвала с „византия”, а? Напротив, точно тогава (864-866) е началото на края ни. А тези от DW (JW) са намерили с кого да се заяждат. Когато ние сме имали ред и държава, те са били разни ................... Допреди 200 години те са били над 30 малки държави. А 1989 година от две държави са станали една. А да не говорим за собствениците на DW чиято държава е създадена 1948 :) Аз предлагам НИЕ доброволно да излезем от ЕС, а макетата да му мислят.Коментиран от #155
01:12 12.11.2020
150 Нямам срам
01:13 12.11.2020
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Ама и те
01:18 12.11.2020
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Върбан
До коментар #143 от "ШвабаБезАкъл":
Щото, няма приятели...има интереси и пари, ако поправиме известната приказка01:22 12.11.2020
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 13 века...
До коментар #100 от "Соросоид":
Ама 7-8 ти се губят....:))))01:35 12.11.2020
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 София
До коментар #93 от "Ти за това не бери кахър":
Ама да не искаш да кажеш че македонците не са били под османско робство? Даже сте освободени доста по - късно, за това се чувстате нещо отделно, България е освободена на части а не наведнъж цялата територия. Това е бил бавен и труден процес . Не мога да разбера какво все намеквате за смесване с турските гени, като че ли вие не сте били в същото положение. Ха ха ха ха. Днес България и Турция са в добри съседски отношения . Наполеон като е завладял и ограбвал Италия , днес французи и италианци не дърпат назад във времето да се мразят. Само вие великите македонци още живеете в завист и омраза и към българи и към турци .... що не ходите да се озъбите на Турция да кажете какви гени имат, че много интересно става.Коментиран от #173, #344
01:44 12.11.2020
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 8900
01:52 12.11.2020
170 Дългия
До коментар #11 от "Един там":
Ти чуваш ли се какви глупости плещиш? Историята е една за всички, и всички ще учат едно и също истината! А иститата е, че тия така наречени македонци са чисти БЪЛГАРИ!01:53 12.11.2020
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 А Германската /Алеманската нация от къде
01:54 12.11.2020
173 Ти за това не бери кахър
До коментар #166 от "София":
Сори!Явно съм те засегнал!Не става въпрос за нова кой под какво робство е бил!Става въпрос за "люпилнята"!"прабългарската" т.е. татаромонголската е запалка с от нюркското!Коментиран от #174
01:54 12.11.2020
174 Ти за това не бери кахър
До коментар #173 от "Ти за това не бери кахър":
Сори!Явно съм те засегнал!Не става въпрос за нова кой под какво робство е бил!Става въпрос за "люпилнята"!"прабългарската" т.е. татаромонголската е запартък от тюркската!Абе телефона ми нещо се пообърка!
01:56 12.11.2020
175 Василев
Коментиран от #184
01:58 12.11.2020
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 готвачка
02:04 12.11.2020
178 готвачка
До коментар #14 от "Четох статията с интерес":
Не че сме некадърни, но просто нямаме такива големи площи...а и освен това "онези" са си техни хора...не ни трябват на наши земи и в наши лагери...!02:09 12.11.2020
179 Карагьози
До коментар #176 от "Ти за това не бери кахър":
Ти не се стряскай толкова за границата, вече си им свикнал на албанците, така че кво се впрегаш. А за Турската, не го мисли толкова. Ако верно стане турско македонска , приготви си повечко грес и пясък...хахаха..бисквитка?Коментиран от #183
02:10 12.11.2020
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Крум
До коментар #155 от "Айде,айде":
Ние не сме нито монголи, нито турци, нито тюрки, нито славяни, нито европейци, нито каквото и да било друго. Ние сме Българи, Хора (за тебе не знам дали си). За какъв ред говоря ли? Преди 864 година е имало железен ред и дисциплина (не го бъркайте с комунистическото „робство” наречено ред). Не равенство, а уникалност и справедливост. Всекиму своето, а не на всички еднакво. Ако беше прочел, преди да пишеш щеше да видиш, че ПРЕДИ 200 ГОДИНИ ГЕРМАНЦИТЕ са били над 30 малки държави, а ИВАН ШИШМАН Е ЖИВЯЛ 500 ГОДИНИ СЛЕД ПОКРЪСТВАНЕТО. Но въпреки всичко сегашната република българия (нарочно с малки букви) няма нищо общо с някогашната (и надявам се бъдеща) България.02:15 12.11.2020
182 готвачка
До коментар #60 от "КОНТРАТА":
Надали този познавач на "балканската" история е запознат в тънкости с "българската" история...сигурно е живял на Марс, и е ходил само до Венера...а не е ял българско кисело мляко в Хиперион...02:15 12.11.2020
183 Ти за това не бери кахър
До коментар #179 от "Карагьози":
Мерси за съвета . И грес имаме и песък колкото щеш! Вий също да си го наготвите!Коментиран от #189
02:16 12.11.2020
184 София
До коментар #175 от "Василев":
Така или иначе Македония я готвят за ЕС. Какво щв стане ако България не даде зелена светлина? Ще има санкции за България- ок , важното е да не се признава езикът им ! Македонците искат да са в Европа и ще влязат, така да бъде а спорът за езика нека остане, ще се съгласят след време. Какво представляват санкциите, финансови , , смъмрване или нещо друго??? Защото ние трябва да издържим, толкова сме страдали че това ли трябва дали плаши?02:17 12.11.2020
185 готвачка
До коментар #52 от "абг":
Аз пък си мисля, че сме малко азиатци...е, не чак китайци, но поне малко корейци...:-)02:17 12.11.2020
186 готвачка
До коментар #55 от "Пешо":
Даа, много добър отговор...ама няма австрийски език...може да има австрийски шилинг или там каквото било, но езикът е един и като кажаш ФРЕНСКИ значи само едно ! :-)02:22 12.11.2020
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 готвачка
До коментар #69 от "Алоууу, мартенс,":
Даа, бях се замислила /докато готвех/ тези макета в какъв рилейшънШИП са със сръбските си братя...и дали се разбират...е, не с език, а с нещо друго...02:29 12.11.2020
189 Карагьози
До коментар #183 от "Ти за това не бери кахър":
Браво, така те искам..бисквитка?02:30 12.11.2020
190 готвачка
До коментар #79 от "Карагьози":
хаха - абе, къде пада тук ударениетов
АНТИЧКАТА
...
МакеДония
Коментиран от #192
02:31 12.11.2020
191 Светла
До коментар #81 от "Тоя смешник":
А по времето, когато крал Фридрих Велики е говорел само с конете си, българЕте...вие довършете фразата :-)02:37 12.11.2020
192 Карагьози
До коментар #190 от "готвачка":
Абе тука се върти некакъв, македонец ли е албанец ли е, и той не знае....оопс, грешка, на едно -две места се писа даже грък, та той е, сигурен съм, по-светнат по въпроса.И да знаеш , че ако ти отговори на въпроса, на 99,9% е сръбче...02:38 12.11.2020
193 готвачка
До коментар #86 от "Founded in 1949":
казва се ВерМахТа...аз така между другото докато готвех...
02:39 12.11.2020
194 готвачка
До коментар #119 от "Факт.":
Хм, не е съвсем 100% факт, защотоне беше за два дни...смяната на името на държавата на макетата!
02:43 12.11.2020
195 готвачка
До коментар #135 от "Спомен":
Ей, ...така ли било...леле, тоя българин как е имал смелостта така да им се изсмее в очите...пък е бил и подсъдим за пожар...леле...каква наглост...:-)02:48 12.11.2020
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 готвачка
До коментар #180 от "Ццц":
Тцъ, ти пък...кви обещания, па и дори на хартия...всичко е бошлав..ффф работа...история...човек не живее с хартишките...и кво е един живот...в перспективата на безкрайността...03:09 12.11.2020
198 Антон
Георги Димитров
03:21 12.11.2020
199 Приятел,
До коментар #163 от "Абе бугаринчо":
Като те гледам колко си неграмотен, непросветен и неразбиращ от шега, нищо общо не искам да имам с теб, дори и капка еднаква кръв. Споко различни сме от земята до небето.03:48 12.11.2020
200 Хаджиментов
05:42 12.11.2020
201 123
До коментар #43 от "Сигурно ..ама":
Курт (Кубрат; около 632–665), член на рода Дуло, въстава срещу панонските авари и отделяйки се основава Стара Велика България на територията на съвременна Украйна. През втората половина на VII в. Синовете му разделят българското царско семейство и се разпространяват в Европа, от река Волга до сянката на планините Матесе: Безмер (Украйна), Котраг (Волжка България), Кубер (Балканска Македония), Аспарух (Дунавска България) и Алцек (Сепино, Божано, Изерния). В Номиналията на Българските царе Безмерът (около 665–668) е последният владетел от рода Дуло в северната страна на река Дунав (на Стара Велика България), докато Аспарухът (около 681–701) е първият от южната страна на реката (Първа българска империя). Той е последван от Тервел (около 700–721) и последния владетел на България от рода Дуло, Севар (около 721–737). Според Теофан, през 761 или 762 г. българите „се вдигнаха, убиха своите наследствени господари и поставиха за свой цар зъл човек, наречен Телец, който беше на 30 години“. Историците обикновено тълкуват свидетелството като доказателство за клане на предишната династия (клана Дуло) и възход на нов лидер без връзка с предишния царски род/режим.Коментиран от #203
05:59 12.11.2020
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 Какво си правиш труда да им
До коментар #201 от "123":
Обясняваш, нито ги интересува истината, нито искат да разберат, макетата са си намислилинтехните си измишльотини, немците си гонят интереса, колко пъти сме страдали от тях, от берлински конгреси, мерси06:12 12.11.2020
204 123
До коментар #103 от "Ти за това не бери кахър":
След като Александър Велики е Македонец от Северна Македония защо столицата на държавата му е на 62 км на запад от Солун а не в Северна Македония?06:27 12.11.2020
205 700
До коментар #13 от "Кой68":
Ако Рим беше цивилизовал племената в гората, нямаше да са на това дередже, както искате го разбирайте.06:41 12.11.2020
206 Gbsbsbbs
До коментар #11 от "Един там":
Нашите учебници по история отдавана ги пише и променя Русия .Коментиран от #219
07:12 12.11.2020
207 аз да ви
Сега много нещастници и продажници забравят какви са и от къде за жалост....
07:37 12.11.2020
208 Патилан
Коментиран от #212
07:41 12.11.2020
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 ГоЩо
08:02 12.11.2020
211 Този коментар е премахнат от модератор.
212 горски
До коментар #208 от "Патилан":
Историята коментирана без факти е функция на мераците на егото...Почти всеки комплексар иска да има история,защото няма акъл да осъзнае силата и слабоста си...
Има много елегантно решение на българо-македонския въпрос .
Иска се да се направят няколко хиляди генетични тестове на най отявлените чисти македонци и чисти българи....
ако резултата е близък всякакви фантазии за извънземен произход и синя кръв отиват от истинската история в историята на комиксите...
И това ще струва само няколко милиона на двете страни...сума много по малка от загубите които иначе ще понесът...
08:13 12.11.2020
213 Бай Ху (By Who)
До коментар #7 от "123":
Яаа яаа вундербааа, дийзе Ангела гроссе арш, яаа08:30 12.11.2020
214 Абе
08:46 12.11.2020
215 Що за
08:54 12.11.2020
216 Гоце Делчев
Коментиран от #220
09:10 12.11.2020
217 Гост
09:29 12.11.2020
218 Ягуар
09:52 12.11.2020
219 Кауш
До коментар #206 от "Gbsbsbbs":
Тези "учебници", които ти четеш не са "нашите учебници".10:00 12.11.2020
220 Георги Делчев
До коментар #216 от "Гоце Делчев":
Също не забравяй Другарю, че Фюрера тогава бе в пакт със Сталин и с негово съгласие ни връщат Добруджа. И след ВСВ като победени, именно заради Сталин не ни отнемат Ю.Добруджа.Коментиран от #279
10:03 12.11.2020
221 Приятелю ти къде си чел тези измишльотин
До коментар #52 от "абг":
Ти къде ги прочети тези измишльотини????Каква бяла Рада?Ти знаеш ли ,че всичките имена на на шита ханове имат превод от монголо-татарски???Какъв Атила,какви поколения те гонят???Ти по скалните рисунки не си ли виждал как изглежда един прабългарин????Чувал ли си за степни народи???Майката на Кубрат пак ли е от рода на Атила???тТатарка е,ако не си наясно!Рода Дуло с какъв произход е???Не ставай смешен,просто една част от останалите по тези земи тракийски племена са взели участие в образуване на генетичния коктейл ,наречен Български етнос,та от там малко антропологията ни се е малко подобрила,иначе истината е много далеч от твоите виждания за раса!!!
Коментиран от #223
10:10 12.11.2020
222 Шамбала
10:21 12.11.2020
223 Шамбала
До коментар #221 от "Приятелю ти къде си чел тези измишльотин":
Историята ти е силно непозната,започни да четеш и след десет години пак ще се видим.10:24 12.11.2020
224 Този коментар е премахнат от модератор.
225 Благоевградска - Запад
10:36 12.11.2020
226 аз съм Веска
БЪЛГАРСКИ ДИАМАНТ .
ТРЯБВА ДА СЕ СЛЕЕ С БЪЛГАРСКИЯТ , ЗА ДА СТАНЕ МЕКА ВАТА - В А Т А Н .
10:38 12.11.2020
227 Българин
10:45 12.11.2020
228 Не е вярно
10:47 12.11.2020
229 Този коментар е премахнат от модератор.
230 стоян георгиев
Коментиран от #379
11:01 12.11.2020
231 М.Жуков
11:07 12.11.2020
232 Радко
11:07 12.11.2020
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Бат Баян
11:11 12.11.2020
235 антиседераст
11:11 12.11.2020
236 ХХХ
11:16 12.11.2020
237 Този коментар е премахнат от модератор.
238 Дългият
11:24 12.11.2020
239 Какво е това" Северна Македония" яде ли?
11:30 12.11.2020
240 комшията
11:32 12.11.2020
241 paul61
11:33 12.11.2020
242 Едуард Петров-Едо
До коментар #38 от "Айде,бе":
факти пак напипа гореща тема и явно ни се присмиват, че Българският етнос, пръснат по Света, се изпокара! От друга страна обаче това Събитие има голямо значение, за да се видим, кой на какъв Дух и Акъл Е! Ето моето скромно мнение: Първо, Духовното е неизмеримо по-важно от биологичното! Тази Аксиома е валидна от как Свят Светува! Второ, Още от зараждане на Човечеството в Едем, започва враждата и Каин уби брат си Авел от завист! Минават векове и хилядолетия, и човечеството много се умножи по лицето на Земята, но и много се разврати! И всички Духовно просветени, знаем какво последва! Всемирния Потоп, от който се спасиха 8 човека, начело с Ной! После това, което се случва, е описано в Книгата Битие с големи подробности! При Вавилон (Babilon) Бог разбърка езиците и като резултат хората започнаха да не се разбират, което продължава до Днес! Карат се за Истории, които никой не знае в пълнота, освен Господ! Затова само Духовното свързва хората в Братство и Единство! Всичко останало е Второстепенно! Но, на безбожен фанатик няма как да дадеш Разумен Съвет, за голямо съжаление!11:37 12.11.2020
243 Геле
11:51 12.11.2020
244 ТОЧКАТА
11:58 12.11.2020
245 akud
12:04 12.11.2020
246 Стефан
12:06 12.11.2020
247 И така де
До коментар #2 от "Отечествен Фронт":
"Историята", на кой да напълним джоба с пари, та да ме пази на власт?Спароток, чете тези страници.
"Бащата на историята" ,Херодот е "историк", с много неверни факти , почти абсурдни!
Вижте шведския професор Шверинг , как го е разпънал на кръст за грешните факти които е написал за Балканите и поправете грешките си.
Коментиран от #346
12:07 12.11.2020
248 Род
Няколко са принципните различия, които тежат със страшна сила в двустранните официални отношения между България и Северна Македония и пречат за интеграцията на младата република в ЕС. Ето най-важните от тях:
1. Каква е истината за историята на двата славянско православни народи до средата на ХХ век?
2. На какъв език говорят хората в Северна Македония до есента на 1944 година?
3. Какви са връзките между народа на България и народа на Северна Македония до края на Втората световна война?
4. Кое и защо влоши техните отношения след 1944 година? Категорични отговори на всички тези питания се съдържат и в историята на емиграцията, заминала от Македония за Америка и Австралия, в края на ХIХ и началото на ХХ век. Повечето от тези хора преди да се отправят за Новия свят, никога не са посещавали България, защото са родени в Македония. По време на Студената война за емигрантите от Македония в САЩ, Канада и Австралия е било дори опасно да защитават истината за своя български национален произход. И въпреки всичко това, с цялостната си дейност те дават отговор на всички формулирани по-горе въпроси. В известна последователност тук се изброяват най-важните:
1. През 1899 година в САЩ е създадена най-старата емигрантска организация, която е свързана с македонския въпрос. Тя набира помощи и защитава жертвите от Илинденско-Преображенското въстание 1903 г. и се нарича „Левски“. Защо тя популяризира своята дейност пред американското
Коментиран от #288
12:16 12.11.2020
249 Мартер
12:17 12.11.2020
250 someone
12:21 12.11.2020
251 Шопо
Коментиран от #252, #286
12:44 12.11.2020
252 С2Н5ОН
До коментар #251 от "Шопо":
Като се замисля, ти си прав. Ако махнем романтиката и емоциите от македонците най-много мръсотии сме видяли!12:51 12.11.2020
253 Възмутен
12:51 12.11.2020
254 Калбо
Коментиран от #303, #348
12:58 12.11.2020
255 павел пенев
13:04 12.11.2020
256 7963
13:11 12.11.2020
257 Jack Bauer
До коментар #1 от "Ручейче":
На този Михаел Мартенс пра пра пра дядо му е живял в пещера когато България е била на 3 морета, но айде сега българите били не знам си каква нация, дрън, дрън.13:14 12.11.2020
258 Този коментар е премахнат от модератор.
259 Иванов
13:19 12.11.2020
260 БулгАР
До коментар #258 от "Дженс балканика":
С Бело вино братме а мидите ги жмулям с черупката видех го от едни жабари.13:21 12.11.2020
261 Българин
До коментар #2 от "Отечествен Фронт":
Остана ви руската история на България.Истинската е ,,малко" по-различна от истинската13:24 12.11.2020
262 Немците
13:26 12.11.2020
263 1234
13:26 12.11.2020
264 бай Дън
13:29 12.11.2020
265 Атила
13:30 12.11.2020
266 Ебааси безродниците! Никакъв гювеч!
До коментар #69 от "Алоууу, мартенс,":
Ние нямаме никакви проблеми с албанците, няма и да имаме ако не признаем МакедонияВпрочем и самите албанци казват, че това е една измислена държава. Просто трябва да сме официални с РСм, както някоя Северна Бонго Бонго - данъци, такси, мита всичко на търговски принцип. Никакъв гювеч!
13:35 12.11.2020
267 Killer
Българите сме на Балканите от 1339 години, но България като държава е на едва 690 години (другите 649 ги прекарваме под робство).
И когато сме дошли на Балканите, сме се смесили с римляни (траките вече били асимилирани), славяни и тук там с някои от знайните и незнайните народи, минавали през Балканите.
И когато идват османците, заедно с тях идват евреите и циганите (те са били тук и преди тях, но едва по османско време големи групи цигани и евреи трайно се установяват по българските земи).
Македония с България в ЕС-да, но компромис с историята, езикът и интересите български-не.
Иначе BULEXIT и македонците сами да се оправят.
Коментиран от #268, #274, #276
13:36 12.11.2020
268 Огнян
До коментар #267 от "Killer":
1339година Абе то си бил умника на баба.Коментиран от #284
13:39 12.11.2020
269 Българин
13:39 12.11.2020
270 Атила
13:40 12.11.2020
271 Пророчеството на дедо Вангьо!
До коментар #258 от "Дженс балканика":
Скопие е една холивудска сцена, за нищо друго не става.. Албания ще използва тези декори за своята филмова индустрия.13:41 12.11.2020
272 Аспарух
13:41 12.11.2020
273 Умен
Другото е празнословие.
Тук сащ бази си прави, целта е ясна. За туземците на никой не му пука, колкото се пласират за роби, толкова, ТЕРИТОРИЯТА е важната.
13:42 12.11.2020
274 Борил
До коментар #267 от "Killer":
Много си обърка приятелю.историята не ти е силната страна.Коментиран от #287
13:42 12.11.2020
275 Аспарух
13:46 12.11.2020
276 Спас безделника
До коментар #267 от "Killer":
Поправи се : "от преди 1393г" и "свободна и мощна държава над 650 год." За сравнение евреите са имали държава едва 260 години, но никога не са си продавали езика и историята. И са имали шанс, че не са били управлявани от тиква!Коментиран от #280
13:50 12.11.2020
277 Курбанколи Пардимагомедов
До коментар #8 от "Лост":
Ами та тя Германия е страна от 70-80години на19век,те ли да ни поучават.Докато си парцал и със самочувствието на такъв ,ще те мачкат и подритват.13:53 12.11.2020
278 Не пасем детелина
13:55 12.11.2020
279 Този коментар е премахнат от модератор.
280 Killer
До коментар #276 от "Спас безделника":
Безделнико, 2020-681=?.От 1945 година все сме на**ами и на**ани.
Каква мощна държава имаме, щом и Македония ни прави на маймуни?
13:59 12.11.2020
281 Клл
14:00 12.11.2020
282 Българин
14:01 12.11.2020
283 Този коментар е премахнат от модератор.
284 Killer
До коментар #268 от "Огнян":
2020-681=?Я ги сметни.
14:01 12.11.2020
285 Георги Димитров
Коментиран от #296
14:03 12.11.2020
286 Подарихме им танкове,
До коментар #251 от "Шопо":
Те кво ги направиха, на сърбите ли, кво станаКоментиран от #355
14:04 12.11.2020
287 Killer
До коментар #274 от "Борил":
Уповавам се на науката.Имаш и Интернет-търсиш, намираш.
Точка.
14:05 12.11.2020
288 Могат да се извадят толкова факти
До коментар #248 от "Род":
И доказателства, и то от външни източници,че се чудя защо досега не е направено това14:06 12.11.2020
289 Този коментар е премахнат от модератор.
290 Vvvvv
Коментиран от #295, #301, #342
14:13 12.11.2020
291 Уточнение
До коментар #55 от "Пешо":
Аналогията с немския и австрийските диалекти е абсолютно неуместна. Нито в Австрия, нито някъде другаде, някой има претенции, че съществува отделен австрийски език. Всички учени, както и обикновените граждани са единодушни, че диалектите в Австрия в голямата си част принадлежат към групата на баварските диалекти. По тази тема дискусия в Австрия или Германия не съществува. Това, разбира се, не пречи на австрийците да имат самосъзнанието на отделна и различна нация от немската. Много от тях дори не са особено приятелски настроени към германците. Но езиков спор не съществува. Съвсем друг е казусът с българския език и т. нар. македонска литературна норма. Добре е човек, когато прави аналогии да е запознат с конкретната тема.14:14 12.11.2020
292 Алексис Доксас
Коментиран от #337
14:17 12.11.2020
293 Тра-ла-ла
До коментар #5 от "Някой си":
Глобалистите не се интересуват от история. Те искат да обединят всички в съюзи и така да налагат по-лесно политиките си.14:19 12.11.2020
294 Спартак
Коментиран от #297
14:19 12.11.2020
295 Този коментар е премахнат от модератор.
296 Чук и Гек
До коментар #285 от "Георги Димитров":
,,..... разпространявали славянската писменост“, казва Димитров на процеса, а не българската! И Георги Димитров не е предател, защото не е българен, а чист македонец! И Димитър Благоев е македонец! Ония от ВМРО - то, независимо от кое крило също са македонци и терористи! Колкото комунисти и земеделци са изтрепали, два пъти повече македонци са убили във враждите мужду себе си!14:23 12.11.2020
297 Ернак
До коментар #294 от "Спартак":
Траките са най южната част от българският етнос лингвистичните проучвания и археологическите разкопки свидетелстват че от Южна Тракия на север през румъния Украйна,северен Кавказ,Урал и средна Азия живеят едни същи народи скити,траки,даки,гети,масагети,готи,славяни това са все Български народи.този народ се разпространява от балканите и колонизира цяла Азия траки и българи е едно и също. Рим никога не успява да наложи военен контрол над траките.бил е нещо като Европейския съюз днес и точно българите освобождават братския народ на траките.14:25 12.11.2020
298 Иво
До коментар #52 от "абг":
Евала мой човек!14:30 12.11.2020
299 Аззззззз
Да коментират държава създадена 681 година,
ЕТО ДО КЪДЕ НИ ДОВЕДЕ БОЙКО И ГЕРБ, САМИ СИ НАПРАВЕТЕ ЗАКЛЮЧЕНИЕ ДАЛИ ГЕРМАНЕЦА УВАЖАВА БЪЛГАРИНА КАТО ЧОВЕК!
14:32 12.11.2020
300 Чук и Гек
14:33 12.11.2020
301 Реалист
До коментар #290 от "Vvvvv":
Това са пълни небивалици, какви хуни и татари??? Отдавна е доказано, чрез генетични изследвания, които са почти със 100% категоричност, че днешните българи в голямата си част(40-50%) сме потомци на неолитни земеделски народи, населявали нашите земи през 5-6 хилядолетие пр. н.е., в по-малка степен на индоевропейци(30-40%) дошли от степите между Черно и Каспийско море, които включват траки, гети(чието разселване на Балканите се датира през първото хилядолетие пр. н. е.) и по-късно на прабългари, сармати, алани, скити(всички те от главно северно ирански произход с минимални тюркски примеси). Около 10% от гените си дължим на най-древните обитатели на земите ни-ловци и събирачи от палеолита, т. нар. кроманьонци, живели преди по-вече от 10000 години по време на последния ледников период. Всичко друго са измишльотини и свободни съчинения, обслужващи конюнктурни съображения.
Коментиран от #306, #309
14:36 12.11.2020
302 JKJ
Коментиран от #314
14:44 12.11.2020
303 ТОЧКАТА
До коментар #254 от "Калбо":
Прав си...По време на българските ДЪРЖАВИ!!!!!създаваме бастиони,анклави в граничните и важни за държавата региони!!!!!!!По-онова време това са АЛБАНИЯ И ХЪРВАТИЯ!!!!Заселваме българи и ПРИОБЩАВАМЕ населението!!!!!!Не напразно с ТЯХ сега се РАЗБИРАМЕ>>Коментиран от #307
14:44 12.11.2020
304 Ернах
До коментар #52 от "абг":
Самата истина братко.14:50 12.11.2020
305 Спиро
14:52 12.11.2020
306 Българин
До коментар #301 от "Реалист":
Истина.само с процента на неолитните земеделци не съм съгласен.Коментиран от #315
14:52 12.11.2020
307 Оги
До коментар #303 от "ТОЧКАТА":
Самата истина.14:53 12.11.2020
308 Димитров
14:53 12.11.2020
309 Шумер
До коментар #301 от "Реалист":
Хуните са масагети и това всеки го знае Атила не идва тук с татари а с бели европедни народи от централна Азия. тогава са били мнозинство.хуните са бели народи някой са говорили тюрски но генетически са европеидни.14:55 12.11.2020
310 Германия на парчета
14:58 12.11.2020
311 Да го подържиш
14:59 12.11.2020
312 Българин
14:59 12.11.2020
313 Еврогеец
15:00 12.11.2020
314 Някой
До коментар #302 от "JKJ":
Това няма как да стане, защото езиков спор между Германия и Австрия не съществува. Германистиката, като наука изучаваща различните немски диалекти, отдавна е изяснила принадлежността на австрийските говори. Не търси под вола теле.15:00 12.11.2020
315 Уточнение
До коментар #306 от "Българин":
Поне такива са процентите в генетичните изследвания, които съм чел. Каква е твоята информация?15:03 12.11.2020
316 За сега я има
До коментар #4 от "Много важно":
Козлодуй. Но една мисис "Йессър" лесно може да я ликвидира.15:05 12.11.2020
317 Има разлика
До коментар #5 от "Някой си":
Вече я няма. А племената, един дребосък с мустсчки ги обедини и направи силни.15:08 12.11.2020
318 Умнико
До коментар #11 от "Един там":
Нацията на тоя драскач се обедини в обща територия след 89 г. А нашата нация продължава да е пръсната в отфелни държави. И да го цитирам "21 век е". Границата в Германия падна -първи аршин. Границата в Булгария се вкорави -вторри аршин.Но както знаеш, аршинът е в ръцете на силния. А и камшикът -също. Но ти си си вирнал вече дир..а, нали? Садо -мазото ти допада?
15:14 12.11.2020
319 Добрев
Второ: Българите като геном са 42 процента траки (те са стари като света и не са мърдали много от тези земи)
Трето: В учебниците писаното за произхода на българите е в подкрепа руската пропаганда с цел да се подкопаят основите на един народ стар като света.
P.S. Не съм русофил или русофоб в края на краищата езика им е дериват на българския ние сме ги направили хора, дали сме им религия, ако има и читави учени като нищо могат да докажат че Руснаците и половин Европа вкл: Германия са Българи.
Коментиран от #323, #324, #357
15:17 12.11.2020
320 Историята
До коментар #15 от "Германците":
Затова е история, защото никога не се забравя. На алеманите много им се иска, да няма иастория. Защото историята разказва, как държавата им, едва създадена и проходила, тръгнала да завладява Сибир и била разпердушинена от мечока там. Тоя срам не се забравя. Не се забравя и срамът на вечния им дълг към САЩ. Защото следствие на тези два срама е тяхната васална, беззащитна поза предедна мощна световна сила, която не могат и не искат да признаят. Заради техния позор, се опитват да внушават, че историята няма значение. Е, щом няма значение, защо им е нужно да я изопачават?15:23 12.11.2020
321 Наблюдател
До коментар #14 от "Четох статията с интерес":
Татар е презрително наименование на монгол дадено от руснаците,те са наричали татари монголците15:27 12.11.2020
322 ВВП
15:27 12.11.2020
323 Наблюдател
До коментар #319 от "Добрев":
Всъщност през 18 век по поръчка на австрийския император двама унгарски учени въвежда термина славяни и пишат славянската доктрина,а руснаците с радост я приемат и правят първата си езикова реформа,където термина български църковен език е заменен със славянски църковен....15:30 12.11.2020
324 Уточнение
До коментар #319 от "Добрев":
Това със т. нар. "славяни" е точно така, това е изкуствено създадено понятие по времето на Екатерина Велика с цел да се обслужва теорията на панславизма. Никъде в писмените източници от ранното Средновековие няма и думичка за някакви "славяни"! Пише за склавини, т. е подчинени народи или образно казано "роби" и за словени, т. е. хора на словото, такива, които имат писменост и език, това са българите след въвеждането в употреба на глаголицата. И двете понятия не са се употребявали в етнически смисъл, а по-скоро в културно-социален! И днес единствено допустимата употреба на думите славяни и славянски е в лингвистичен и културен смисъл, доколкото съществува група от езици със сходни лексикални и граматически характеристики, наречени така от официалната наука. Самите съвременни народи, употребяващи тези езици, са с различен етнически, даже расов и антропологичен произход! Достатъчно е човек да погледне един поляк или руснак от Подмосковието от една страна, и един българин от друга-различни размери на черепите и лицевите характеристики, разликите в цвета на кожата, очите и косите също са очевидни, но те са второстепенни.Коментиран от #336, #340
15:50 12.11.2020
325 Наблюдател
15:57 12.11.2020
326 Този коментар е премахнат от модератор.
327 Гръмни са, Спасе
16:12 12.11.2020
328 HiTech
До коментар #14 от "Четох статията с интерес":
Абе ти луд ли си? Може твоята майка да е монголка, а баща ти татарин, но това определено не се отнася за Кубрат.Всъщност генетичните изследвания показват, че в българските гени няма нито турска, нито монголска, нито татарска следа. Твърденията, които така щедро хвърляш са просто такива без никакви исторически или генетични доказателствазад себе си. Аман от спекуланти като тебе.
16:18 12.11.2020
329 ЛЛЛ
16:21 12.11.2020
330 Бърдоня
До коментар #38 от "Айде,бе":
Научи се да пишеш правилно на български език. За мисловен процес нямаш капацитет.16:21 12.11.2020
331 Мъка, брато, мъкааааа !
16:24 12.11.2020
332 А този
Коментиран от #339
16:24 12.11.2020
333 Щурчо
16:26 12.11.2020
334 Такси
16:28 12.11.2020
335 Autfilder
До коментар #14 от "Четох статията с интерес":
Лелееееее.....колко си прост16:29 12.11.2020
336 Ричи
До коментар #324 от "Уточнение":
Глупости.Коментиран от #354
16:30 12.11.2020
337 А, какво искат, да имат история
До коментар #292 от "Алексис Доксас":
Като крадат от съседите,тва ли, или и малцинсвени претенции с омо-илинден, после териториални претенции, после пък ние говорим македонски, ей в тоя стил са , наглеците долни16:31 12.11.2020
338 Иво
16:32 12.11.2020
339 Центъра на скопие е една бутафория,
До коментар #332 от "А този":
И смешна, и кичозна, декор за филм, ама филма дето ще снимат ще е албански16:34 12.11.2020
340 Източно европеец
До коментар #324 от "Уточнение":
Да да за това източно европеец се разпознава от километри и всички си приличат щото са много различни...имаме едно общо начало в източна Европа и си приличаме и всички на запад го казват и знят.Коментиран от #353
16:36 12.11.2020
341 Този коментар е премахнат от модератор.
342 123
До коментар #290 от "Vvvvv":
В 7 век татари няма,хуните са конфедерация от народи като германски,френски, китригурски,оногурски,маджарски и други племена са били част от тази империя.Татари руснаците наричат всички които са били поробени или част от монголската империя през 12 до 14 век.Чувашкия език е приемник на езика на ордата на Котраг, когато е основана Волжска България в нея също са живели други народи като фини, угри,руснаци не само Българи.чувашите запазват езичеството си и в течение на време приемат християнство и се отделят от източните Българи които приемат ислям.Източните воложки Българи са тези които са наричани татари но по принцип те не са татари има много малко истински татари в Татарската република. Българския царски род е Дуло а царския род на Хазарите с които са били във съперничество и войни е Ашина който е тюркси род.
16:48 12.11.2020
343 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #365
16:51 12.11.2020
344 Шуми Марица
До коментар #166 от "София":
Шуми Марица окървавена ,уплаче майка вдовица, слуги на Меркел ,тя ще унищожи България,тя е готова на всичко,заедно с нейната партия,ЕНП, защитаваше престъпната управляваща клика,Хера Мустафа се правеше на демократка,поддържала протестите по принцип,но това си е ваш проблем, важното е да кълвете на шперплат,ф 16,а Меркел бронирана техника,никой не ни предложи да разработим съвместно,безпилотни самолети,имайки десетилетн опит,в тази област,не съм гласували за Радев няма и да гласувам, но в едно е прав САЩ И Германия продавайки ни техника за милиарди те трябва да направят обратно инвестиция за производство, уви само шир потреба,в Пловдив произвеждахме дронове за учения на бойната авиация, които продавахме в цял свят.Не вярвайте на чужда власт,не служите та чужденци,да разрушим корупционните партии и да изградим здраво общество, силна държава със силна и супер модерна армия16:56 12.11.2020
345 Андрей Ляпчев
Коментиран от #356
17:04 12.11.2020
346 123
До коментар #247 от "И така де":
хердот е написал историята на народите през 5 преди новата ера, това което е написал през годините в които е живял е правилно, това което е записал от предишни истории и народни легенди има неща които не са верни или са предадени неправилно.Но той е бил в Българските земи и много точно е описал какви са траките и обичаите им.17:05 12.11.2020
347 Този коментар е премахнат от модератор.
348 123
До коментар #254 от "Калбо":
В северна Македония,Румъния и северозападна анадолска Турция има Българи,говорят друг език но етнически са Българи.17:10 12.11.2020
349 Македонците са, хитри за, себе си
17:30 12.11.2020
350 щщщщщ
17:30 12.11.2020
351 минувач
17:35 12.11.2020
352 Този коментар е премахнат от модератор.
353 Уточнение
До коментар #340 от "Източно европеец":
Самите източноевропейци се различаваме като физически характеристики в направление юг-север и това е очевидно! Дали в очите на западноевропейците изглеждаме еднакви или различни е съвсем друг въпрос!17:53 12.11.2020
354 Уточнение
До коментар #336 от "Ричи":
Кое точно са глупости, някакви аргументи в подкрепа на това твърдение?!17:56 12.11.2020
355 Някой
До коментар #286 от "Подарихме им танкове,":
Скоро след това ги нарязаха за скрап.18:01 12.11.2020
356 Уточнение
До коментар #345 от "Андрей Ляпчев":
Така е, само дето пропусна да споменеш, че Ляпчев по бащина линия е от арумънски(куцовлашки) произход, в което, разбира се, няма нищо лошо.18:09 12.11.2020
357 prorok
До коментар #319 от "Добрев":
Я млъкни бе предрешен българино.Българите са славяни,и ще бъдат духовното сърце на общо-славянската държава Бъдещето е на славянството При Хитлер ни правехте японци днес траки,а ние сме славяниКоментиран от #361, #369
19:01 12.11.2020
358 LYON
19:13 12.11.2020
359 Дълбоко виждащ
19:25 12.11.2020
360 лаборант
И сега прегръдките и целувките на сикаджията с Меркел доведоха България до мутренски погром.
Коментиран от #377
19:43 12.11.2020
361 Реалист
До коментар #357 от "prorok":
Славяни сме само и единствено в лингвистично-културния смисъл на думата и то с известни уговорки. Да се използва този термин в етнически смисъл е пълен нонсенс. То и тези, които са го въвели в употреба през 16 век са имали точно това предвид-славяни, т. е. славни народи, които говорят близки езици и споделят общи културни ценности. Етническият произход на тези народи е доста разнороден и поне тогава хората са били наясно с това.20:05 12.11.2020
362 аз съм
20:06 12.11.2020
363 арто
20:15 12.11.2020
364 арто
20:19 12.11.2020
365 То им е държавна политика да
До коментар #343 от "Зайко Байко многознайко":
Рушат български паметници и да изпегъркат български надписи, и тва се е запътило за ЕС с "европейски ценности"20:23 12.11.2020
366 2423
20:26 12.11.2020
367 АСПАРУХ
20:46 12.11.2020
368 Мечо
До коментар #4 от "Много важно":
Балгариа триабва да се подсили САС Воена техника да са саобразиават САС нас.21:09 12.11.2020
369 Добрев
До коментар #357 от "prorok":
Не искам да влизам в полемики кой е по по и т.н. Но е факт, че културите населявали тези земи са по - стари от тези определящи се с DW . Друг неоспорим факт е че има не една Българии - но просъществували до днес е само нашата (Татарска АССР е наследник на Волжска България но Сталин я преименува с името на най големия бич на средновековието татарите за да подтисне корение ин. ДРуги български ханства подчинени на Къняза на Велика България е имало на територията на днешна Македония, Италия и т.н.Коментиран от #370, #371
21:18 12.11.2020
370 питащ
До коментар #369 от "Добрев":
Тези немци си позволяват да ни обиждат като народ по начина който е цитиран в статията. Разбирам, че са окупирана страна, в чиито училища непрекъснато се проповядва национален нихилизъм и "толерантно" ги туркоарабизират. Обаче не им пречи да посягат на историята ни като упорито и тъпо проповядват тезата на Коминтерна и Шорошопитеците, че има македонци, различни от българи и сърби и гърци. Е няма и няма как да има. Апропо австрийците как могат да си имат държава и да са немци. Нормално и макетата да са българи, освен гъркоманите и посръбчените и автентичните сърби и гърци които са малцинства там.Освен това, ако България спре Македония за ЕС ще я спаси, защото албанците ще емигрират към Тирана за европейско гражданство. Време е ромския елемент с ислямско самосъзнание там да се поразсее, че много смърдиии.
21:39 12.11.2020
371 питащ
До коментар #369 от "Добрев":
Братя българи, Хитлер искаше да командва на Балканите, но накрая не можеше и бункера си да си командва. Жалък самоубиецц. Та наследниците на този масов военопрестъпник нека си оправят отношенията с Франция и с всичките си съседи, а те не са никак топли, пък после да ни дадат пример.Заради хитлеристките лакеи тука в Македония цар Борисовите лизачи са избили много българи в Македония, а други са ограбвали, затова там е настъпило антибългарско настроение, каквото сърбите не са постигнали от 1918 до 1941 това цар Борисовия велмож Ганьо го е направил за 4 години.
Коментиран от #372
21:44 12.11.2020
372 питащ
До коментар #371 от "питащ":
Като немците искат да разпадат Българския народ на съставните му части, защо не си разпаднат и държавата на 300 държавици както е била преди 200 години. Затова горе в статията не пишете немския журналист, а пишете от кое село е Бавария, Саар, Шлезвиг и още по-малки анклави като Нагорни Карабах. Отделните курфюрсти са се били за по три къщи на живот и смърт. Ето това е германската нация. Ние поне не сме се били град с град и село със село като тях хахаха.21:48 12.11.2020
373 Kalaschnikov
22:18 12.11.2020
374 Този коментар е премахнат от модератор.
375 Нане
Коментиран от #381
22:50 12.11.2020
376 Този коментар е премахнат от модератор.
377 Офицер от запаса
До коментар #360 от "лаборант":
Малко грешиш,братко.Това не е погром,а е най голямата национална катастрофа в истолшята ни. Изгубихме два милиона и половина от най качественото си население,даже без война,само с тъмносиньо продажничестмо,по късно от царедворци,тикви и каскети.00:33 13.11.2020
378 Този коментар е премахнат от модератор.
379 Petra
До коментар #230 от "стоян георгиев":
Ти пък какво си мислиш за немците? Работих мнооого години като преводач с немски език. Трябва да ти кажа, че нашите хора (имам предвид българите) са по-начетени от много други нации включително немците. Питаш ги за Гьте и Шилер - нищо не им говори. Викат, "Kакво мога да си купя с Гьте и Шилер?". Това е реален пример от трудовия ми стаж. Колко са по-непросветени, толкова по-голямо самочувствие имат. Говоря за бачкаторската среда.06:53 13.11.2020
380 Иван Ц
07:25 13.11.2020
381 Русия
До коментар #375 от "Нане":
И точно останките от тия в двете държави разиграват театро срещу сближаването между България и Македония, за да довършат пъкленото дело на Коминтерна, Сталин, Г.Димитров, БКП/БСП и Тито-сърбашите.Политиката за изолиране на България от Македония чрез липса на транспортна и икономическа достъпност. продължава от 1944 до днес. Пътуването от и за Македония към България е срамно преживяване. Като почнеш от дрипавия изход от Княжево, минеш по криволичещи, надупчени селски пътища до Кюстендил, та до Скопие.
А Сърбия за две години изгради супер магистрала от Белград до Скопие, модернизира ж.п. линията, спонсорира медии и издателства, дотира бизнес контактите...
Българските предатели в това време се зъбят на македонците, а правят газопровод на сърбите, магистрала до Сърбия, ремонтират ГКПП Калотина за 32 милиона! А за връзките с Македония само смешните 3.2 милиона...Български медии няма в Македония, българския бизнес го няма, защото от "българската" държава нямат и похвала. Обратното, българо-македонските инициативи се смачкват с корупционен натиск и митнически рекет. А сърбите дотират, предоставят данъчни облекчения, разпространяват литература)антибългарски, просръбски../
Е? Русия и Сърбия печелят, както винаги за сметка на България. А 81.3% се дръвчат патрЕотично на изоставените от половин век братя в Македония.
08:54 13.11.2020
382 Любен
До коментар #36 от "Баш Бащицата":
Ето с подобни, извадени от историческия контекст, цитирания ние подхранваме аргументацията на македонистите. Теорията за "дошлячеството" е самоубийствена за българската кауза. Истината, която убива македонизма е че българите траки оттатък и отсам Дунава се обединяват през 7-ми век и създават този път устойчива държавност. А българската държавност съществува още от преди троянската война във вид на множество или по-малко ЦАРСТВА!!! Не племена. Четете Илиадата на Омир, ако не ви се четат Ганчо Ценов и други велики български историци.09:03 13.11.2020
383 херодот
14:55 13.11.2020
384 Пацо
15:02 13.11.2020
385 Нас
17:37 13.11.2020
386 Иван Ц
21:52 13.11.2020
387 Бг медии:
01:08 14.11.2020
388 Бг медии:
01:09 14.11.2020
389 Този коментар е премахнат от модератор.
390 Летописец
10:21 14.11.2020
391 гост
14:29 14.11.2020
392 КАРАКАЧАН
19:50 14.11.2020
393 Чудомир
21:40 14.11.2020
394 Гражданин
Договорът за приятелство със СМ, подписан през 2017 година, по никакъв начин не притисна Скопие да промение своята антибългарска политика.
Така изминаха три години без никаъв резултат.
Наивно беше да се мисли, че СМ ще измени сама своята политика спрямо Република България.
Защото СМ съществува само и единствено чрез отричане на всичко българско и Македонизмът е заложен в доктрината на външната и вутрешната политика на СМ.
Сега, резкият остър завой, който прави Бойко Борисов цели няколко неща;
1. Да спечели симпатизанти на ГЕРБ за предстоящите избори през март 2021. Това се основава на факта, че голяма част от населението на България подкрепя настоящата линия на българското правителство спрямо Скопие.
2. Да отвлече вниманието на протестиращите.
Сигурен съм, че след изборитр новото българско правителство ще направи отново компромис.
То ще бъде притиснато не само от Меркел и Урсула фон дер Лайен, т..е. от Брюксел, но и от новия президент на САЩ, Джоузеф (Джо) Байдън.
И може би това ще бъде най-логично, като наказание на мекушавата политика на Република България спрямо СМ.
Затова България няма никакъв авторитет в света.
Има само един лъч на надежда.
Ако един ден СМ влезе като член в ЕС, самият ЕС ще се противопостави на тази омраза към РБ от страна на СМ.
Или с други думи, не България ще постигне целта си, а ЕС ще обезличи едновременно и двете
22:28 16.11.2020
395 Kalaschnikov
18:11 17.11.2020
396 Андрешко
22:21 27.12.2020