28 Май, 2021 11:10 21 538 49

Магистрала разорява цяла държава

  • черна гора-
  • магистрала-
  • китай

Строи се с китайски средства

Магистрала разорява цяла държава - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Нова магистрала може да вкара Черна гора в икономическо затруднение, съобщи Пинк.

Магистралата свързва крайбрежния град Бар със Сърбия. Строежът е реализиран с голяма подкрепа от Китай.

Страната покрива финансово първите 41 км. Правителството е вложило 944 млн. долара китайски заеми в първия участък на магистралата.

Това прави участъкът изключително скъп и все още незавършен. Предстои да бъде построен още един голям участък, който ще възлиза 1.2 млрд. долара.

Експерти настояват да се изясни как ще бъде платена магистралата и как се изразходват средствата. Споразумението беше обявено преди седем години от тогавашното правителство на Мило Джуканович.

Настоящите управляващи тогава бяха опозиция и критикуваха решението. Задават се много въпроси за това как ще бъде покрит дългът към Китай.

Разглеждат се различни варианти. Премиерът Дритан Абазович призова ЕС да предостави финансова подкрепа. Европейски представители обаче обявиха, че няма как групата да покрие дълга.

Ако той не бъде покрит, страната ще трябва да се откаже от контрола над магистралата. Това ще повиши влиянието на Китай в държавата.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дреее ми

    104 11 Отговор
    Десет пъти тая новина за тоя месец.Голям праз да се оправят.
  • 2 КОТарАК

    155 14 Отговор
    да вземат нашият ,,специалист'' от Банкя. то ще разпедели правилно средствата и всичко ще е наред

    Коментиран от #39, #44

  • 3 Майна

    77 44 Отговор
    Не чакайте нищо добро от Китай, жълтата раса ще власттва над света, за съжаление...

    Коментиран от #49

  • 4 Факт

    59 13 Отговор
    И В БГ Е ТЪЙ
  • 5 факт

    86 16 Отговор
    Да бяха я направили с еврогейско финансиране. Щяха да изтеглят 3 пъти по-голям дълг за съфинансиране, при още по-неизгодни условия и накрая магистрала така и нямаше да имат, но поне корумпетата им щяха да са доволни...
  • 6 ЕСчлекнКА

    49 14 Отговор
    Китайските евра са по-мърсни от ЕС еврата, тези неща ги слушаме от години. Как от ЕС се загрижили за нечленки на ЕС как харчат парите си :)
  • 7 Реалност

    105 7 Отговор
    Построявате си магистралите с наи "кофти" материяли ,след това слагате едно ограничение 90 км ,слагате камери и "доите "хората платили преди това за винетки ,така направиха нашите в участъка Стара Загора -Чирпан.
  • 8 Хохо

    39 14 Отговор
    Как щели да платят 1,2 милиарда дълг към Китай? Ами с липса на суверинитет,разбира се,как другояче? Китай пристъпва като тих дракон към Европа..

    Коментиран от #18

  • 9 ЧАЙНА ТАУН

    23 21 Отговор
    СТРОЕЖ ПО КИТАЙСКИ....А ДРУГАРИ

    Коментиран от #17

  • 10 Каскетаров

    73 8 Отговор
    Ремонта на отсечката Ст.Загора - Чирпан също разорява България ! Не се спазват техническите изисквания, ползват се некачествени насипни материали, прекратен е договора на инспектиращата фирма ?

    Коментиран от #41

  • 11 Атлантик

    70 10 Отговор
    Що не питате Бойко с какви пари плати самолетите на хартия без да пита народа. После що краварите газят Ново село като у тях си ?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Б.Б.

    27 3 Отговор
    Кат'не разбирате от нещо, 'що се хващате?! Удряте, една черна боя през поляната, лъскава маркировка и режите лентата. После следващата - магистрали, като слънце.
  • 14 АЙДЕ БИ

    37 4 Отговор
    Ако Черна Гора можеше да се разори за 1.2 милиарда, шиши до сега да я е купил и разчепкал 5 пъти. Друг е въпроса има ри смисъл от тази магистрала. Най-малкото за нечие шкафче има полза. Тя корупцията не е явление, виреещо само в България.
  • 15 Госあ

    37 2 Отговор
    Аве я кажете колко е дълга тази магистрала, че тия реват за 41 км. М ? Негодници. А нашите магистрали с колко са финансирани от държавата? М ? Статията е написана изключително манипулативно, разбира се. Простичките сметки са колко е дълга магистралата, колко покриват Китай и колко въпросните. А това, че потъват колосални суми както с нашите магистрали си е изключително техен въпрос. Предполагам китайските пари не потъват така от китайските изпълнители, щото ще трябва да дават обяснения на ККП. И нещата няма да бъдат приятни.

    Коментиран от #45

  • 16 09991

    22 11 Отговор
    Черна Гора е само една от държавите с китайски заем.Има и други а това е нова политика на Китай да дава заеми и да държи тия държави в тяхна зависимост.Това е истина.Заеми са вземи и няколко южноамерикански държави.Всичко се прави с цел.Не защитавайте жълтурите защото изобщо не са за съжаление.Така увеличават влиянието си в цял свят.Разберете че Китай е икономически и военен агресор.Случая с коронавируса също е тяхна работа и също с цел.

    Коментиран от #28

  • 17 Бае Въло

    29 1 Отговор

    До коментар #9 от "ЧАЙНА ТАУН":

    Погледни само "Yaxi highway" в Китай и тогава се гъбаркай. Друго такова съоръжение няма на Земята. Нашите бойкостради там минават за петостепенни селски пътища. Дори радари не слагат по тях, защото смятат, че дупките вършат добра работа.
  • 18 дънсяопин

    11 8 Отговор

    До коментар #8 от "Хохо":

    И без това завладяха Монголия и половината Сибир,икономически.А Путин потърква ръчички и се радва.
  • 19 Ще има и още

    17 2 Отговор
    Демек, докато Централна Европа хули по България, че с ветото си "забавя разширението на ЕС" и имало опасност в Македония да се "наложат трети страни ", каква излиза тя ? Че "третите страни" от години вече си бръмчат из Западните Балкани и централно европейските гладни и хищни джуджета май май напразно точат лиги да строят магистрали, канали , ЖП и прочее благини. Удобната за псуване България виновна ли е с нещо в този случай ? Ей тъй , да си знаем просто.
  • 20 Мислещ

    17 5 Отговор
    Хаха, и тия явно си имат тикви и ще ядат асфалт.
  • 21 Общо взето

    16 2 Отговор
    Това беше магистралата на най корумпираният Европеец Мило Джуканович та Боко от него се учеше!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 истината

    19 4 Отговор
    Абе ей, китайците за 10 години какви чудеса построиха, виадукти, магистрали колкото всички пътища в нашата страна, ние тук на всяка 10 - 20 километра построени режем лентички и въхкаме и пляскаме и се хвалим, сякаш кой знае какво станало. Вижте в Тубата и сравнявайте строителството на инфраструктурата в Китай и у нас. Пък Черна гора да се радва, защото ако имаше като нашите управляващи досега, нямаше да ги изтърпи 10 години.
  • 24 СССРБарета

    19 2 Отговор
    То пък Черна гора е една държава колкото нашето село!
  • 25 Мило с тъмна Слава, и той преди нашия е

    13 1 Отговор
    Разбрал, че има много Аванта в строежа на магистрали!! Търпях а го Много години и там!!
  • 26 jorj

    9 18 Отговор
    Нали, ако комунистите бяха на власт в България щеше да е същото!!!!! Но те дойдоха и ще стане същато!!!!!
  • 27 Рамануша

    17 4 Отговор
    Като се осери някои ,кой е виновен -комунистите!
  • 28 Хо хо хо

    17 2 Отговор

    До коментар #16 от "09991":

    Чакай сегане бяха ли първи американските германски англииски и френски инвеститори в китай още през 80-те всъщност 70-те?
    Какво реват сегаКолко инвестира германия в България за тези 30 години един завод за хладилници в Пловдив и едно летище в София друго само крадат хора там да ги правят "немци".
  • 29 истината

    19 1 Отговор
    През 80-те години на миналия век китайците са разбрали, че без съвременна инфраструктура повече не могат, ако искат да забогатеят, трябва да строят пътища. Разработили са съответстващи стандарти за КАЧЕСТВО, определи са източници за финансиране на строителство, закупили машини, оформили отделни закони за това. За 10 години Китай построява толкова пътна инфраструктура, колкото на Европа и Сащ е било нужно половин век!
  • 30 Ами китайските пари които....

    16 2 Отговор
    Нашите крадци откраднаха от банката за развитие,КОЙ ще връща?Нашите са повече и са разграбени на сухо...Дори няма да има и една градска тоалетна за спомен!Пак ни замаяват с чужди новини,а при нас КУЧЕ ВЛАЧИ КАМИОН И ДИРЯ НЯМА...ЩО Е ТО????
  • 31 истината

    15 3 Отговор
    Строителството на скоростните бързи трасета в Китай продължават и сега. В началото на 21 век те достигат 10 000 км, през 2002 година достигат 20 000 км, 2008 г. - 60 000 км. През 2013 година общата дължина на автомобилните пътища достига 4 100 000 км, включващи 105 000 км скоростни магистрали свързващи всички градове с население над 200 000 души. Това показва ясно на какво ниво е инфраструктурата в Китай и какъв е опитаэим в строителството на пътища и магистрали.
  • 32 пнвррп

    18 3 Отговор
    Тази статия е манипулативна с цел да си кажем "ха, имало и други недоволни като нас, не сме само ние зле". И да се успокоим. Общият проблем е, че парите за магистрали се харчат по непрозрачен начин.
  • 33 Хаха

    21 3 Отговор
    А бг магистралите / и не само / построени, инспектирани, открити, закрити, финансирани от великият банкянски строител са жив ашак. Юфка, юфка с дупки, юфка с кръпка до кръпка навсякъде. Вчера открити с пози и пъчене днес се ремонтират. Станишев и комунистите не могли да строят щото било трудно - за маг. Тракия от Чирпан до Ст Загора. А след Ст Загора всички карат в лява лента щото в дясна не може, колите се разпадат от вибрациите. А там трафика е 20 000 автомобила за денонощие в събота и неделя през лятото. Та тоя за краденото само от този участък тр пожизнено да не излиза от офиса на ставри.
  • 34 Долу ЕС

    18 3 Отговор
    И какво като повиши влиянието на Китай? Значи скапания ЕС може да пусне 150 американски бази с над 150 хил чужда армия, купува само американско оръжие, нито един цру шпионин не е хванал за 50 г или НПО да е закрил, но китайска инвестиция за 100 км не може? Ама купувате цялата техника дрехи и обувки от там?
  • 35 Дрън Дрън Пляс

    16 2 Отговор
    уреваха орталъка, защото по трудна за изпълнение и качествена магистрала през черногорскте планини ЕС никога нямаше да финансира и направи ... вижте в тубата каква чудесия са направили китайците ... след една годна ще ходим до Будва и Дубровник за 2-3 часа
  • 36 Дедо Вуте

    10 3 Отговор
    Да бяха потърсили Боко Харем от Банкя да я построи Тогава със сигурност щяхя да загубят много повече

    Коментиран от #43

  • 37 no name no face no number

    10 2 Отговор
    Браво на Китай ето така се прави без оръжия :)))
  • 38 _he_

    4 1 Отговор
    Алооо, по-полека! По-полека, че ще изкарате тяхната магистрала по-скъпа от нашите и ще влезнете в противоречие сами със себе си! Нали твърдите, че българските магистрали били най-скъпите в Европа.
  • 39 КОМУНИСТА

    2 11 Отговор

    До коментар #2 от "КОТарАК":

    АБДАЛ,ВЗЕМИ ГО НА ЗАДЕН ХОД,КОМУНЯГО МРЪСНА.
  • 40 Япа Я

    3 1 Отговор
    От Београда до Бара-пут братства и единства....А по средата китайски браг!
  • 41 Япа Я

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Каскетаров":

    Сега кажете при кое правителство се строи тоя участък,гордо открит от Станишев!
  • 42 БОКО КРАДЕЦА

    17 3 Отговор
    ПРЕБРОЙТЕ КОЛКО ЛЕНТИ В ПОСОКА ИМА ТАЗИ МАГИСТРАРА И ПРЕБРОЙТЕ ЛЕНТИТЕ НА БОЙКОВИТЕ ТЕСНОЛИНЕЙКИ ! ТОЙ МУТРАТА СИ МИСЛИ ЧЕ НЕ МОЖЕМ ДА БРОИМ ДО 3 ТОЯ КРАДЕЦ !
  • 43 БИКОКРАД

    8 3 Отговор

    До коментар #36 от "Дедо Вуте":

    АКО БОКО Я БЕШЕ СТРОИЛ НИ МАГИСТРАЛА ЩЕШЕ ДА ИМА НИ ПАРИ !
  • 44 Последния Софиянец

    1 10 Отговор

    До коментар #2 от "КОТарАК":

    Фигуранта ще покаже как се прави
  • 45 Оня

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    На вас простите и неуките винаги ви е лесно!
  • 46 Нане

    4 2 Отговор
    кат при нас парите за Хемус и тунел под Шипка и магистрала до Видин ще отидат за ремонт на Тракия
  • 47 внимателно

    0 2 Отговор
    Тъкмо такива проекти бяха и Големия Шлем на Първанов. При кредит от 16%, бюджетът на държавата нямаше да може да покрива вноските и Русия щеше да ни купи за без пари.
  • 48 гост

    0 0 Отговор
    Корумпирани политици и китайски монопол, какво друго да стане. Ето, Германия вижда този проблем и не допуска китайски фирми с държавно участие в големи проекти от икономическо и стратегическо значение. Защото Китай налива средства, финансиране и след това просто прибира по чисто законен начин изпадналите в нужда глупци, нищо незаконно.
  • 49 Изумен

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Майна":

    За сега като гледам Китай прави само бизнес а краварите войни , вируси и смърт. Та по добре Китай отколкото сащ