21 Юли, 2021 22:50 9 310 51

Китай представи невиждан влак

  • китай-
  • влак-
  • бърз

Това ще е най-бързият наземен транспорт

Китай представи невиждан влак - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Китай представи нов влак, който може да достигне до рекордна скорост, съобщи ТАСС.

Влакът се разработва в град Кингдао. Очаква се той да стане най-бързото наземно превозно средство.

Развива скорост от шестстотин километра в час. Влакът използва специална иновация.

Реално той се движи без да има докосване с релсите. Това се реализира чрез нова магнитна технология.

Така се прескача триенето, което забавя наземния транспорт. За да се движи влакът трябва да се построи и специална линия за него, което прави употребата му изискваща много средства.

Към момента има една кратка линия за такива влакове, която се намира в Шанхай.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Велики

    38 10 Отговор
    Хан изпреварва, самураите и новотурците на меркел с тия бързи влакчета
  • 2 Последния Софиянец

    77 4 Отговор
    А нашите по 60 км в час.Влака от Варна до София вчера закъсня с пет часа.

    Коментиран от #5, #10, #17, #49

  • 3 Шаги

    33 3 Отговор
    Браво Росенчо ,това е оникална новина :
    МАГЛЕВ (съкратено от магнитна левитация) е транспортна технология, която позволява придвижване и управление на транспортно средство посредством действието на магнитни сили. Тя е изключително разпространена при разработката на бързоскоростни влакове и поради тази причина понянието МАГЛЕВ се използва най-често за този вид транспорт.

    Коментиран от #42

  • 4 Аз такъв

    36 8 Отговор
    чушкопек съм изобретил.
    Първо чушката се намагнетизирва и след това левитира върху реотана.
    И се изпича по-равномерно.

    Коментиран от #45

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Шаги

    24 7 Отговор
    Шинкансен МАГЛЕВ Япония държи световния рекорд по скорост 603 км/ч.
  • 7 Хобо Хобит

    19 4 Отговор
    Скоро като ИТН застъпят власта, ще се роди наследника на учиндолската, и тогава КРАЙ. Дерзайте орки, Саурон идва!!!
  • 8 Пряко от Магадан

    4 4 Отговор
    През май 1998 г. учени от Националната лаборатория Лоуренс Бърклий в Бърклий, Калифорния представят като вторичен продукт от проекта за маховик с енергийни спици една изцяло нова система за магнитна левитация на влакове Inductrack, която чрез пасивно наредени постоянни магнити в Hallach-масив при стайна температура, характеризирани с направата си от нов вид сплав, е значително по-евтина, енергийно по-ефективна и по-икономична от която и да е друга подобна система.
  • 9 Пряко от Магадан

    3 3 Отговор
    Чрез движението си влакът индуцира отблъскващо магнитно поле и по този начин левитира над релсовото тяло. Inductrack трябва в бъдеще, по подобие на ЕдЛС JR-Maglev, да бъде оборудван със спомагателни колелета и също така да бъде приведен, чрез електромагнитен импулс, например от витлов режим съответно в по-развит алтернативен Inductrack II, имащ двойни Hallach масиви.
  • 10 ал би бак

    37 3 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Това с нашите влакове си е винтидж-ретро изживяване движат се бавно и можем да се насладим на гледката,села,поляни,крави,роми,ако извадиш късмет и некой камак може да хвърлят по вагона,а тия техните влакове дето се движат с 800км.ч.пробвай да отвориш прозореца да изпушуш една цигара,не благодаря нашето си е супер.Можем и да отворим ретро туризъм "Върнете се 200 г. назат във времето" луди пари ще прави БДЖ то ти казвам.

    Коментиран от #22

  • 11 Пряко от Магадан

    5 2 Отговор
    Такава система трябва по-късно да даде възможност не само за по-икономични магнитни железници, но и по-евтини механизми за излитане на ракети. Научни изследвания на НАСА показват, че при ускорение на голяма ракета с помощта на по-развит Inductrack, при стойност на числото на Мах = 0.8, около 30 – 40% от ракетното гориво би било спестено и съответно така може да се уголеми полезният товар или ракетата да бъде смалена.
  • 12 Менгеле

    7 9 Отговор
    Румен фаталния, очква прегледа / а.н.алния/, Слави бруталния ще пори Деса, тя пък поетеса, мисли се за дукеса, на фаталния е метреса.
    Тиквата сварена, шопи ос.ра.ха гейре.на.

    Коментиран от #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Последният ШОП

    3 6 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Тя и мамочка ти е вече ретро, ама онова пиянде папучка ти, пори ли пори...../ама траверсите на гарата/
  • 15 Пойет

    3 7 Отговор

    До коментар #12 от "Менгеле":

    А Радев паратрупера държи Путя за групера ,и на банкета все търси Деса Менуета ,да му заповяда ,кое да боцне от обяда

    Коментиран от #48

  • 16 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    8 1 Отговор
    А нашите влакове се самозапалват често, защото са стари!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Ффхйн

    9 3 Отговор
    Тя тази технология при влаковете я има поне от 20 години, кое новото и иновативното.

    Коментиран от #23

  • 20 Пройка

    4 3 Отговор
    скрих го у нощвите ,и га ревеши му тъпках кибабчита у суратя грозен и тъй порасна ,с кибабчита и швепс
  • 21 ТАРАС БУЛБА

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "На майка ти кога и закъсня тъй":

    Последния шоп умре, в зоологичекста градина в Пловдив го бех видел, там го бяха затворили гадните майни. Сега у София само тиквуни, славуни, маямуни, корнелуни и други дебили!
  • 22 Човек

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "ал би бак":

    Ориент експрес отвсякъде😂
    Майтапа настрани, но идеята ти е добра!
  • 23 Йонко - понко

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Ффхйн":

    Първие влакчета МЕГЛЕВ са конструирани и произведени във ФРГ през 1980г. Първият китайски магнитно - левитационен влак също беше проектиран от немски компании но китайците сега доразвиват технологията.2677

    Коментиран от #29

  • 24 факт

    4 3 Отговор
    Маглев влаковете са нерентабилни
    Безсмислени упражнения.

    Коментиран от #30

  • 25 И ПРОДЪЛЖАВА

    12 3 Отговор
    ЕЙЙЙЙЙЙ, КОЛКО Е ....ИЗОСТАНАЛ ТОЯ .....КОМУНИСТИЧЕСКИЯ КИТАЙ.............!!!!
  • 26 Минута в много

    12 1 Отговор
    Може ли тиква да кара влак?
    Можеее, даже и държава да управлява, но държава от тикви...

    Коментиран от #27

  • 27 Бойко

    4 4 Отговор

    До коментар #26 от "Минута в много":

    Тиква влак не знам ,ама Гей и Шумкар в трамвай съм виждал
  • 28 Бойко

    1 3 Отговор
    михихихи
  • 29 ГруЮ

    5 4 Отговор

    До коментар #23 от "Йонко - понко":

    Те така и не платиха на Сименс за тази технология.
  • 30 Гошко

    14 0 Отговор

    До коментар #24 от "факт":

    Нерентабилни биха били в държави като нашата, с една шепа хора, ама за оня мравуняк на изток си е баш тамън - бърз и скъп транспорт, но пък за тях времето е пари. А у нас е гот да се возиш на влак, както спомена #10, за да се върнеш в миналото и направо да ти спре часовника от скорост...
  • 31 中央新幹線

    4 0 Отговор
    Точно този от снимката няма да е!TGV Също не е за подценяване.

    Коментиран от #32

  • 32 ГруЮ

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "中央新幹線":

    Да, така е. Това на снимката е японски L0 Series за линията Токио-Осака на Шинкансен.

    Коментиран от #41

  • 33 Студопор

    2 4 Отговор
    Всички хубаво, ама ще е мейд ин чайна

    Коментиран от #34

  • 34 Аз не ползвам студопор а

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Студопор":

    екструдиран полистирен
  • 35 Студопор

    2 0 Отговор
    Ползваш ,га ма няма ,стереопор не се ползва как да е

    Коментиран от #47

  • 36 Стериопор

    4 0 Отговор
    Студиопорът е шумозаглушаващ стереопор за студия
  • 37 БДЖ

    3 2 Отговор
    Нашите клиенти са пътници
  • 38 Фебрам

    1 0 Отговор
    Ам що му казват фебрам

    Коментиран от #40

  • 39 ТМВ

    6 1 Отговор
    А бе то в Бгето кой се вози в тези 🚆 пенсионери и от по бедните прослойки индианци и разни други слабо бюджетни граждани и селяни...!!!
    Въпреки че имам кола но ми прави кеф да пътувам с влака от Казанлък до Велико Търново по балканската жп линия, тунели изкачване спускане, бавно но славно!!!
  • 40 Фибрите са в Даном

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Фебрам":

    щот има фебри
  • 41 Ерец

    7 1 Отговор

    До коментар #32 от "ГруЮ":

    Грешите господине ! Това на снимката е изпитателния Linear Motor Car L0 на една от японските железопътни компании JR TOKAI (JR Central)
  • 42 Уникален

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шаги":

    Ти си Оникален Мен! 😄 С тази Оникална новина уби всичко детско е мен! 😀
  • 43 Грух Джуланов

    8 5 Отговор
    Не знам защо не изпитвам уважение пред китайците, все крадат от някой неговите идеи, без да плащат и един юан. И в Китай много и навсякъде мирише на лошо.
  • 44 оня с коня

    4 2 Отговор
    След като Влакът НЕ докосва Релсите,едва ли Българин ще се качи на него има стара като Света Бълг. Препоръка:"Не се качвай на дърво без Корен".Китайците обаче могат да си го позволят без Проблем,щото са Несъизмеримо по- многобройни от нас,т.е. има да се Пребият,има и да Останат.
  • 45 Шляхтиц

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Аз такъв":

    Изобретението ТИ е подобрено. Има вече БЪЛГАРСКИ чушкопек за пет чушки и два патладжана, които се пекат едновременно. От така изпечените чушки и патладжани коополуто придобива уникален, ненадминат български вкус.
  • 46 един от многото

    4 0 Отговор
    Отпред много ми прилича на нашенска кака с изкуствено надути и издадени пред мутрата и джуки!
  • 47 тнт

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Студопор":

    Имам един авер разказваше ,че тренирал" хвърляни на чуци"! И те така!
  • 48 тцтцтц

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Пойет":

    Тракат ти съчмите бате, тук темата е друга,за влакове става дума, къв Путин и Радев те гонят?
  • 49 не е така

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Оня ден София-Варна направиха за 5часа!А бях там!
  • 50 ИМАМЕ ГО

    1 0 Отговор
    ШАНХАЙ , В ШУМЕН ОТДАВНА ИМА ТАКЪВ ВЛАК , НО НЯМА ШОФЬОРИ !
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания