27 Август, 2021 23:00 3 069 53

Русия ще създаде апаратура за космическа лазерна връзка

• росатом-
  • експеримент-
  • русия-
  • земя-
  • космос-
  • лазерна връзка-
  • лазер

Експериментът с лазерната връзка е планиран за 2024 г.

Русия ще създаде апаратура за космическа лазерна връзка - 1

В Руския научно-изследователски институт по експериментална физика (ВНИИЕФ) до 2024 г. ще бъде създаден образец на апаратура за космическа лазерна връзка, съобщи „Страна Росатом“. Тя ще предава информация на разстояние до 45 000 км от Земята до нискоорбитални спътници, предаде ТАСС.

„Радиовръзката, която сега се използва в Космоса има редица недостатъци. Честотите са много ниски и може да се предава неголям обем информация за единица време – не повече от 1 гигабайт. При лазерната връзка честотата на колебанията е много висока и можем по един канал за предаваме до 100 гигабайта. Второ – при радиосингала има големи външни полета и е лесно да се прихване информацията. Лазерният лъч е с тясна насоченост, в Космоса той изобщо не се разсейва и практически е невъзможно да бъде прихванат. Радиочестотите вече са заети и да се получи канал е сложна процедура. А лазерните канали се намират в тази област на електромагнитния спектър, който не се регламентира, тоест не трябва да се получават специални разрешителни“, заяви Сергей Григорович, научен сътрудник в института.

Експериментът с лазерната връзка е планиран за 2024 г. Единият апарат ще бъде на космическия кораб „Прогрес“, а другият – на Международната космическа станция и между тях ще се отработва връзката.

• 1 Майна

Като РУСИЯ НЯМА ВТОРА ,ТЪЙ ВЕЛИКА НА СВЕТА,,. ПРЕД НЕЯ ПОСТАВЯМ САМО РОДИНАТА СИ, БЪЛГАРИЯ!

• 2 Пеко Таков

Тези откриха топлата вода.НАСА още преди 10 години направиха тестове на лазерна връзка.Да не говориме,че при руснаците всичко е в "бъдеще време".

• 3 Майна

До коментар #2 от "Пеко Таков":

НАСА са много напред...Те и на луната бяха в киностудиото..., въобще кво говориш...

• 4 Бегай в Сибир

До коментар #1 от "Майна":

да чистиш на Путин оръдието...продажни.

• 5 БАН

Апаратурата ще е като Москвича - номер едно в света😂😂😂

• 6 Пеко Таков

До коментар #3 от "Майна":

Сериозно?Нещо нямам спомени някой официално да е оспорил това.Дори СССР навремето,независимо че тяхната пилотирана Лунна програма се провали,признават постиженията на САЩ.А въобще на тази смехотворна глупост за "Холивуд" ,може да се хване само необременен от кой знае какъв интелектуален багаж човек.

• 8 Kcaniba

До коментар #2 от "Пеко Таков":

Наса се насара. Кацна на луната и ни пази от извънземните!!! Още "пришълеца" го Онищожи направо!!

• 9 Пеко Таков

До коментар #8 от "Kcaniba":

Извинявай,но нещо не мога да проследя полета на твоята мъдра мисъл.

• 10 Kcaniba

До коментар #9 от "Пеко Таков":

Няма нищо. Мъдростта и наса, е нещо като оксиморон. Недей да проследяваш това, което го няма. Полета надали, а кацането???

• 11 Пеко Таков

До коментар #7 от "Майна":

"Експертизите" са някакви "конспиративни" глупости,които са далече от реалноста.Девет полета за четири години,трудно може да се симулират и да не разбере за "измамата, "Великият" СССР.Да не говориме,че от донесените около 400кг. лунна почва,руснаците също получиха нещо,така че са могли да я сравнят с тази от Луноходите.А иначе и за Гагарин пишат,че не е летял в космоса или,че преди него е летял някой си,но и това са драсканици от същият порядък.

• 17 Пеко Таков

До коментар #10 от "Kcaniba":

Предполагам "мъдроста" на Роскосмос е нещо по-различно.Какви песни съчини Рогозин,направо се просълзих.Особено от тази "Рвем небо мы в клочья".Не е като да изгрелваш ракети.

• 18 Kcaniba

До коментар #11 от "Пеко Таков":

Хохохохо а Санта им завиваше мормотите в станийол!! И те живяли, живи и здрави по 99- 103 години, след доза лунна радиация, превишаваща чернобилската 1000 пъти!!! Те са били толкова напредничеви, че нито развили лъчевата болест, нито могат да кацнат на повърхността на убиваща Луна вече 60 години... Отлагат всяка голина полета с 10 голини - НАСА

• 19 Kcaniba

До коментар #17 от "Пеко Таков":

А Айлн Маск му подпяваше с милиарди вбухани в избухнали макети!!! Все още америкосите летят с руски двигатели, измислени в СССР!! Що така брие!?!? Къде е тази мъдрост, къде са тези холиудски победи!?!? Рамбо3 пак дават по новините...

• 20 Пеко Таков

До коментар #18 от "Kcaniba":

Нищо не отлагат.Илон Мъск ще ги върне дори по-рано отколкото си мислиш.А това с радиацията и "пояса на Ван Алън" е толкова изтъркано,че няма смисъл да ти го обяснявам.Само ще те посъветвам да прочетеш повече за пилотираната Лунна програма на СССР.Вероятно и те са наели "Мосфилм" да им снима кадрите с взривяващата се Н-1,а космонавтите,които са предвиждали да кацнат на Луната са били с еднопосочен билет-заради радиацията.

• 21 Kcaniba

До коментар #20 от "Пеко Таков":

Тънката и нано микро подробност. Всеобхватна и много подобна в исказа на българският език. Равна на 2 бита - ще .........
  • 22 Пеко Таков

До коментар #19 от "Kcaniba":

Айде от мен да мине,ще те просветя малко.Ракетите на Мъск не летят с никакви "руски" двигатели.Рд-180 го слагат на първата степен на Атлас 5,която е ракета на Юнайтед Лаунч Алайънс.Не че преди това,не летяха с американски двигатели.Нещо повече,новата ракета Вулкан ще е с двигатели БЕ-4 на Безос и бизнеса на руснаците приключва.Ти кажи нещо за Ангара,Енисей,Ядреният Буксир,Федерация,Орел и т.н.
  • 23 Д. Петров

До коментар #18 от "Kcaniba":

Между другото, донесените лунни образци, изследвани не само в САЩ, спомагат за обогатяване на науката с нови открития! Това са фактите! А ти се упражнявай да измисляш глупости!!!

• 24 Kcaniba

До коментар #23 от "Д. Петров":

Те са докарани и от съветски луноходи, та дори и от киатайски, а не само от амерски!!! Съветските са взели грунта преди америте.
    Няма нужда от космонавти за такива мманипуляции, или се опитваш да се самоубеждаваш???

• 25 Пеко Таков

Съветските Луноходи донесоха няколко грама почва.Американците донесоха 382кг. почва.Има разлика.Може да ти се стори невероятно,но в руско списание Авиация и космонавтика,надълго и нашироко обясняваха на такива заблудени като теб,как точно се е случило всичко.А това,че СССР не успя да осъществи пилотиран полет до Луната е голямата мъка на "братушките",която ще е още по-голяма,когато и китайците кацнат преди тях.Но това е реалноста днес.Русия изостана безнадеждно в космическите технологии.

• 26 Нека да пиша

До коментар #24 от "Kcaniba":

Руснаците са намерили една голяма находка на Луната--и това е на баба ти непраните кюлоти.
  • 27 Нека да пиша

До коментар #1 от "Майна":

Може да отидеш Луната ,като отидеш на Бузлуджа, на летящата чиния се качиш .
  • 28 Ами сега...

До коментар #6 от "Пеко Таков":

Откакто Баширов и Петров откраднаха американското знаме което се развяваше на Луната, това е трудно доказуемо.

• 29 Д. Петров

До коментар #24 от "Kcaniba":

Ти си, тъпа русляшка! Българин е създателят на двигателите, на лунният модул! Българин или българка, не биха отричали този факт!

• 30 Землянин

Поредният свръх мега руски проект в бъдеще невъзможно време. Те тия лазери да не се правят само с гайки 🤣

• 31 Д'мин

До коментар #29 от "Д. Петров":

Джон Ночев не е създател а част от групата инжинери създали двигателите на лунния модул.
  • 32 ДаЗдраПерМа

в оригиналната статия от руската преса има още един абзац (редактора без да иска го е пропуснал) с две думи най вероятно интернета на Мъск от Космоса ще бъде забранен в Русия и си правят аналогична технология за тяхната територия с директен обмен на данни а не от един спътник на друг и така докато се стигне до края на опашката.

• 34 Kcaniba

До коментар #29 от "Д. Петров":

Много умна какашка се оказахте! Голкм речник, големо самохвалство
  • 35 цербер

при радиосиГНала има големи външни полета
  • 36 1944

алкашите и с лазерно оръжие се похвалиха. после ги изловиха , че клипа в ютуб е на британско такова. и в мултиките са технологично назад с много петилетки.
  • 37 Руснак

Чета коментарите и се чудя защо българите не могат просто да се радват за Русия, че се е научила да прави такива сложни технологични продукти? Защо трябва всичко да изпсува? По лоши от украинцетите станаха

Коментиран от #42, #43, #44

• 38 От страни

Ей четете кво пишете "предава на 45 000 до нискоорбитални спътници"...???

На такива статии винаги казвам само едно - Раскажи на цял свят кво искаш да направиш но отначало ГО НАПРАВИ!
    Иначе тия глупости дет ги дрънка Рогозин ми омръзна да слушам.
  • 39 От страни

До коментар #4 от "Бегай в Сибир":

Така ли го мислиш? Ти като чистиш оръдията на краварите недей мисли че всички са като тебе. Има си и обикновени хора покрай теб.
  • 40 Македон

Който сака да оди на луната требе да земе виза от Скопие, оти она, луната де си е земя македонска и кога македонците са биле на луната и американци , и китайци не са знали що е това космос.
  • 41 СъРъУуу

До всички наши сътрудници работещи като тролове по медиите. Информираме ви , че сумите , които трябвада ви бъдат изплатени за вашата работа ще се изплащат със седмица закъснение поради усложнената обстановка в Афганистан.
  • 42 От страни

До коментар #37 от "Руснак":

Забравил си, или не си знаел, че България е влезнала в НАТО, че нашите съюзници сега са Америка и Европа. Значи сега България е враг на Русия. Щото Америа така го написа в главният документ - стратегията за отбраната. И като следствие всичките медии работят по задачата - информациона война като част от хибридната война трябва да увеличава пропаста между народите, да нарасва омразата. От тука са гаврите в статиите и коментарите специално за Русия. Ако погледнеш секция "Враца" няма нищо там а тука по няколко статии стотици коментари. НО! Целта още не е достигната, даже повече - всичко взе да дава обратен ефект - хората още повече взеха да харесват Русия и Путин и това не добавя спокойствие на някои. Работят по задачите.

• 43 Риналдю

До коментар #37 от "Руснак":

Е,писна ни от вас."Съветският слон,най-големият слон на света".То бива хвалипръцковщина,но да очаквате и да ви ръкопляскаме за всяка глупост,която ласкае егото ви-няма да стане.Българите отдавна гледат на Запад,младите вече не говорят руски и не им дреме за Русия.Изключвам шепата платени,вресливи русофили,които всъщност са един файтон хора.Но дори и те не искат да ходят в Русия за нищо на света.Пари да им даваш,да ги биеш-твърдо не.
  • 44 факти

До коментар #37 от "Руснак":

Какво са се научиили пък тея руски аборигени ? Всичко им е копирано и се развиват с 100 години след останалия свят.Притежават всичките ресурси на света,а са едни бедни мизерници ,живеещи в държава която прилича на катун след бомбардировка.Руснаците са олицетворение на човешката деградация.
  • 45 факти

До коментар #25 от "Пеко Таков":

Русия не само ,че изостава в космическите технологии,ами Русия въобще не участва в космоса вече.Руснаците нямат никакви космически възможности и не се считат ,че въобще присъстват при космическите държави.
  • 46 Землянин

До коментар #42 от "От страни":

Освен някои български идоти кой друг харесва Русия?
  • 47 От страни

Видя ли Руснак колко е изсипаха? Още ди ще ги питаш нещо? Докат си отвориш устата за да зададеш въпрос за нула бройки ще ти я напълнят с ла..на. Тяхната уста е пълна и са готови да плювнат по всеко време, нон-стоп. Така че няма да се шашкаш ми бягай, колкото може по бързо и колкото може по надалеч. Ние сме изгубени за славянския свят. Връщане няма.

• 48 Българин

Ще бе, ще създаде.Ама по-натам, не сега, че сега има друга работа.

• 51 Име