Last news in Fakti

8 Февруари, 2022 08:19 15 957 9

Кошмар в небето на България, пасажери на Turkish Airlines чуха „пригответе се за удар”

  • turkish airlines-
  • софия-
  • полет-
  • самолет-
  • удар-
  • летище софия-
  • турция-
  • истанбул-
  • турски авиолинии

За щастие всичко е завършило благополучно

Кошмар в небето на България, пасажери на Turkish Airlines чуха „пригответе се за удар” - 1
Снимка: Shutterstock

"Пригответе се за удар" (Brace for impact) – това е най-страшното нещо, което може да чуете, когато се намирате на борда на самолет и той е във въздуха. Това обаче са чули пасажерите в полет TK1030 от София за Истанбул на Turkish Airlines към полунощ българско време, между 6 и 7 февруари.

Пред Actualno.com очевидец разказа какво се е случило. Полетът е трябвало да излети за турския мегаполис в 21:15 часа от Летище София, но заради технически проблем това не се е случило. Задържаха ни в самолета да не излизаме и след известно време ни казаха, че проблемът е отстранен, казва Цвети - пасажер, с който медията ни разговаря. В крайна сметка, самолетът излита около 23:00 часа. Малко след това обаче, според Цвети, е обявено, че самолетът се връща обратно в София – заради технически проблем. Следва и ужасът – официално предупреждение към пътниците да се подготвят за удар, като свалят очилата, да се пазят от остри предмети и да заемат подходяща поза. За щастие самолетът каца успешно на Летище София. Какъв е бил проблемът, принудил машината да се върне? На пътниците не е казано официално, по думите на Цвети. За тях остават само предположения – дали е бил колесникът, дали проблем с двигател, дали нещо друго. И най-важното - дали става въпрос за същия проблем, който е забавил излитането.

От Дирекция "Ръководство въздушно движение" (РВД) потвърдиха пред Actualno.com, че действително е имало такъв полет. Попитахме какъв е бил техническият проблем и дали е бил един и същ преди излитането и съответно причина за връщането. От РВД отказват коментар, защото по думите им "това не е в тяхната компетенция". "Самолетът е излетял със закъснение, пилотът е декларирал готовност да излети, но след това е докладвал "затруднен контрол за управление на самолета". Нашата работа е да осигурим коридор, за да кацне необезпокояван на пистата. Пилотите са отговорни хора и преценката е изцяло тяхна", съобщи директорът на РВД Георги Пеев.

"Само командирът на полета може да взима решения дали да бъде осъществено излитане или не - това решение винаги е базирано на процедурите на дадената компания, отговорна за полета", каза още Пеев. Той обясни, че РВД е осигурила пълен приоритет на този самолет, тоест другите полети са изчакали малко. Била е обявена местна аварийна готовност - пожарни и линейки са чакали самолета на летище София. До публикуването на материала Actualno.com не получи позицията на Turkish Airlines по случая, макар че се свързва с авиокомпанията. В момента, в който има позиция, тя ще бъде надлежно отразена.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПСР

    52 1 Отговор
    Хубавото е,че всичко е завършило благополучно."Търкиш"летят на нови,добре подържани,самолети.В топ-класациите на авиокомпаниите са.Много пъти съм летял с тях.Нямат нищо общо с нЕкои нискотарифници.Късмет са имали хората.

    Коментиран от #3, #4, #5, #7

  • 2 Абе в се разкарайте

    15 2 Отговор
    Цвети им казала. :)
  • 3 Ко прайм...?!

    17 15 Отговор

    До коментар #1 от "ПСР":

    "Търкиш"летят на нови,добре подържани,самолети..."
    И въпреки това...- проблем е имало...!
  • 4 Мисирките

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "ПСР":

    ... са недоволни!!! Няма новина!!!
  • 5 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "ПСР":

    Съгласен съм , но в 50% от случаите полетите им винаги закъсняват. От 20 пъти в който съм им ползвал услугите десет пъти им закъсняха полетите с по 2 часа и изпускам втория полет през Истанбул за Русия . Затова и спрях да ги ползвам.
  • 6 ТираДжия

    18 6 Отговор
    Само който не е виждал как кара турски тираджия сега може да обяснява колко несамонадеяни са като седнат зад мощна машина.
  • 7 Информиран

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "ПСР":

    С нискотарифни не летя защото съм почти 2 метра, но техните самолети са най-нови, по-нови и от на Turkish Airlines.

    В самолетите на Катарските авиолинии е доста луксозно отвътре също. Но няма компании с по-нови самолети от Уиз и Раян.
  • 8 Мюмюн

    4 4 Отговор
    Тез авиатури ут Тюркиш Еърлайнс са многу опитни-многу пати литя сас тях и никуга ни са имали прублеми карат аерупланити кат шумахер из нибето вироятну някуй по стар самулет да е дал фира но пилотат са е справил тез дет са били у аероплана требе сига да ядат баклава и лукуми чи са рахат.

    Коментиран от #9

  • 9 Бат сали

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Мюмюн":

    Ти на какъв език пишеш бе аркадаш ?
    Пиши барем на турски да те разберем..ако можеш де