Last news in Fakti

1 Ноември, 2013 17:45 3 923 1

Българските превозвачи вече не искат курсове до Турция

  • превозвачи-
  • аебтри-
  • турция-
  • тир-ове-
  • границата

И в момента има 16 наши ТИР-а на границата, проблемите продължават

Българските превозвачи вече не искат курсове до Турция - 1
Снимка: БГНЕС

Трети месец продължават проблемите на български превозвачи на българо-турската граница. По думите на превозвачите - проблемите са идентични с тези, заради които още през май български камиони предупредително блокираха граничните пунктове в знак на протест срещу тормоза от турските власти. Положението се влоши особено след 1 септември, когато в сила влязоха нови изисквания на турската митническа администрация.

И в момента на турската граница има задържани български камиони, като турските власти създават проблеми с изискванията за фактура за трета страна и непризнаване на СЕМТ-разрешителните. 50 ТИР-а са задържани на българо-турската граница, от които 16 са български, съобщи за Агенция „Фокус” Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на АЕБТРИ, във връзка с проблемите на превозвачите по границата.

„От около три дни, има задържани камиони на българо-турската граница. Те са задържани за разрешително за трета страна и глобата е 3000 евро. До момента 7 камиона са платили глобата си. До сутринта имаше задържани 16 български ТИР-а и около 7 румънски камиона; има задържани руски автомобили. Общата бройка на задържаните автомобили е към 50”, каза Пиронков.

По думите му – проблемите са породени от това, че няма точни правила и договорености между България и Турция за превоза на стоките между двете страни. „Стоката, която превозват камионите, е турска и идва за България и печатът е от българска фирма, но на някой от декларациите във фактурата е записано чуждестранно лице, което е собственик на стоката. Трябваше да бъде договорено движението на стоките във връзка с транспортните документи, а не с търговските. Точно за това беше тази среща на 28 октомври между България и Турция и трябваше да се уточни от зам.-министъра на транспорта Антон Гинев и Димитър Ганев, директор на „Автомобилна администрация”. В случая - на мен не ми е известно да има подписани точни и ясни правила”, добави Пиронков.

Голяма част от българските фирми отказват да извършват превози до Турция, каза Васил Пиронков. „Голям е проблемът и с шофьорите. Вече почти няма фирма, която да може да намери шофьори, които да работят по релацията за Турция. Като се спомене за Турция, нито фирми, нито шофьори желаят да работят”, заяви Пиронков.

Голям проблем за превозвачите е искането на разрешителни за трета страна на турската граница, заяви Тефик Хаджийски, собственик на транспортната фирма "Наги Транс". Хаджийски обясни, че негов камион е бил задържан неотдавна на българо-турската граница, по същите причини, от които превозвачите се оплакват в продължение на няколко месеца.

Проблеми със СЕМТ-разрешителните продължават да се създават на превозвачи на турската граница, съобщи за Агенция "Фокус" Ангел Траков, собственик на AIT International Transports. От сряда вечерта на българо-турската граница стои задържан един мой камион, като до вчера нямахме никакво обяснение за какво е спрян. Вчера пуснахме писмо към администрацията и днес ми отговориха по телефона, че турците са разпоредили - да се спазват инструкциите на митническите власти на границата. Но всеки ден се сменят тези инструкции; в момента такива инструкции няма, обясни Ангел Траков.

За Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт като браншова организация няма никаква промяна и не усещам да има някаква промяна от последните разговори между България и Турция, заяви пред Агенция „Фокус” Петко Ангелов, заместник-председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). По думите му, в момента има поне 20 задържани камиона на българо-турската граница.

„Налагат им се глоби без да им се дава обяснение, стоят камионите, няма никаква промяна от предишните разговори, които са водени. Проблемът е такъв, че ние нямаме достъп до турската система. Когато камионите ни отидат на границата, има проблем. Нищо не се е променило, от това, че българската страна даде номерата на СЕМТ-овете, които ползват българските камиони. Има случаи, когато камионът ни е в Италия, а СЕМТ-тът е използван на турска граница и никой не обяснява как е използва и от кой. Последните случай, в които имаме сигнали от българските превозвачи е, че турците налагат глоби без да се дават обяснения и докато не се плати глобата, камионът не тръгва”, каза Ангелов.         

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Nikolay Tsonev

    0 0 Отговор
    Аман от тях.